eitaa logo
آموزش قرآن
305 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
429 ویدیو
92 فایل
آموزش قرآن و تفسیر لینک کانال https://eitaa.com/Amozeshequran ارتباط از طریق @fzgh800
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت صفحه ۱۸۰
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 26 تا 33 📄
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎨 پوستر جدید رسانه KHAMENEI.IR برای کسانی که هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته‌اند: تنبلی شما به ضرر ملت ایران و جمهوری اسلامی است! 📢 پویش : «حداقل یک نفر» از آشنایان، دوستان و یا نزدیکان خود را که هنوز برای حضور در انتخابات تصمیم نگرفته است، بخاطر سرافرازی نهضت و انقلاب اسلامی ملت، ایران قوی و جمهوری اسلامی به رأی دادن متقاعد کند. ✏️ رهبر انقلاب: «مردم باید تنبلی نکنند، بی‌اعتنائی نکنند، دستِ‌کم نگیرند؛ در همه‌ی گوشه‌های کشور در انتخابات شرکت کنند. مشارکت فقط مال شهرها نیست؛ مال شهرهای بزرگ نیست؛ در انواع مراکز جمعیّتی، روستاها، بخشها مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز بشود.» 📥 نسخه قابل چاپ 💻 Farsi.khamenei.ir
1086777_377.pdf
1.3M
آدرس شعب اخذ رأی در مشهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت صفحه ۱۸۰
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 26 تا 33 📄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
/ آیه ۱۲ 🔹وَٱللّٰهُ عَلَیٰ كُلِّ شَیْءٍ وَكِیلٌ 🔸و خداوند بر هر چیزی حافظ و نگهبان است 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت صفحه ۱۸۱ سوره مبارکه انفال
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 34 تا 40 📄 ༻🍃‌🌸🍃
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ آیه ۳ 🔹إِنَّا هَدَیْنَاهُ ٱلسَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا 🔸به راستی ما راه را به او نشان دادیم یا سپاس گزار خواهدبود یا ناسپاس 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
💠 عید بزرگ مباهله، مهمترین سند حقانیت قرآنی أمیرالمؤمنین(علیه السلام)، بر فرزند برومندش امام عصر(عجل الله فرجه) مبارک باد 🌔 @drehsanpouresmaeill
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت صفحه ۱۸۱ سوره مبارکه انفال
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 34 تا 40 📄 ༻🍃‌🌸🍃
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
/ آیه ۶۱ 🔹فَمَنْ حَآجَّكَ فِیهِ مِنۢ بَعْدِ مَا جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَ أَبْنَآءَكُمْ وَ نِسَآءَنَا وَ نِسَآءَكُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْكَاذِبِینَ. 🔸هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، باز کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خودرا، ما زنان خود را دعوت نماییم، و شما زنان خود را ،ما از نفوس خود دعوت کنیم، و شما از نفوس خود، آن گاه مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. 💎کانال آموزش قرآن http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
ابتهال 🌺🌺 ریشۀ «بهل» _ که در قرآن یک‌بار و آن هم در شکل «نبتهل» به‏ کار رفته و از آن مصدر «مباهله» ساخته شده است _ در اصل به معنای رها کردن، و هر قید و بندی را برداشتن است. «ناقَة باهِلٌ» به شتری گویند که بدون‏ پستان‏ بند یا بی‏ مهار یا بی‏ نشان رها شده تا بچه ‏اش هرگاه خواست از پستان او شیر بنوشد و هر جا خواست چِرا کند. از این رو، بر خلاف دیدگاه اغلب مفسّران که «مباهله» را به معنای «ملاعنه» (= یکدیگر را لعن کردن) گرفته‎‏اند؛ مباهله _ همان‏طور که اندکی از مفسّران یادآور شده ‏اند _ «دعا و نیایش خالصانه به درگاه خداوند» است؛ دعایی که از هر گونه قید و بندی که مانع استجابت آن می ‏شود، به‏ دور است؛ یا چون در دعا و نیایش خالصانه، انسان خود را از غیر خدا رها می ‏کند و همۀ توجّه او به خداست، به آن ابتهال گویند. حال از آنجا که در دعا می‏ توان لعن دیگری را از خداوند خواستار شد، مباهله با ملاعنه یکی پنداشته شده است. همچنین از آنجا که اغلب تحت تأثیر روایات گمان می ‏کنند در مباهله قرار بوده است پیامبر اکرم مسیحیان نجران را لعن کنند و آنان پیامبر اکرم و اهل بیت او را، مباهله با ملاعنه یکی پنداشته شده است؛ در حالی که علّامه طباطبائی (رحمه الله)، دیدگاه مفسّرانی که مراد از جملۀ «نَدعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ و...»  را اين پنداشته ‏اند كه قرار بود دو طرف مباهله، فرزندان، زنان و مردانِ طرف مقابل را لعن کنند، نادرست مى‏ داند، بلکه قرار بر این بوده است که هر یک از دو گروه، این‏گونه دعا کنند که اگر ما در ادّعای خود کاذبیم، خداوند لعنتش را بر فرزندان و زنان و نفسِ خودمان قرار دهد؛ زیرا وقتى كسى زن و بچّۀ خود را لعن كند، طرف مقابلش مى‏ فهمد كه او به راستیِ دعوت و ادّعای خویش ايمان كامل دارد؛ چرا که هر انسانى حاضر است با گذشتن از جان خود، خانواده‏ اش را از خطر حفظ كند، ولى حاضر نيست براى حفظ خود، آنان را به خطر بيندازد؛ از همین روست كه در آيۀ شريفه، فرزندان را اوّل و زنان را دوم و خويشتن را در مرحلۀ سوم ذكر كرده، چون محبّت انسان نسبت به فرزندان شديدتر و با دوام ‏تر است؛ و از آنجا که نسلِ انسان از طریق فرزندان ادامه می ‏یابد، و مباهله می ‏بایست به برچیده ‏شدن نسلِ دروغگویان منجر شود، ابتدا «ابناء» مطرح شد تا به حصول نتیجه نزدیک‏تر باشد.