#ذاریات/ آیه ۵۰
🔹فَفِرُّوٓا إِلَی ٱللّٰهِ
🔸پس به سوی خدا بگریزید
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شکر خدا را که در پناه حسینم...
#حجرات۱۰:وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید!
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 روایت #هوش_مصنوعی
از ظهور #امام_زمان(عج) و مراحل آخرالزمان 🚩
◀️ ببینید
📍 همه تصاویر با هوش مصنوعی ساخته شده است.
(برگرفته از تفسیر قرآن)
💐منبع کانال خانواده و سواد رسانهای
@chatgptt
20120504104002-2179-208.pdf
460.2K
چگونه مغز الکترونیکی پرده از اسرار حروف مقطعه قرآن برداشت
ناموس حق به ناقه عريان سوار شد
هشتاد و چهار خسته به هم همقطار شد
كوچكترين ستاره سر شيرخوار شد
زيباترين ستاره دنبالهدار شد
در اين مسير نور علمدار زينب است...
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
#آل_عمران/ آیه ۹
🔹إِنَّ ٱللّٰهَ لَایُخْلِفُ ٱلْمِیعَادَ
🔸یقیناً خداوند خلف وعده نمی کند.
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
هدایت شده از 🟣 دوره های آموزش قرآن کریم
💠 دوره های تابستانه مجمع دعوت جهانی به قرآن کریم
لیست دوره ها و آدرس کانال ها:
🔸 دوره تدبر در قرآن کریم و زندگی امروز:
🌐@quran_tadaboor
🔸دوره جستجو آرامش در آیات الهی:
🌐@aramesh_elahei
🔸دوره آموزش پرورش شخصیت کودک:
🌐@tarbiat_kudak
🔸دوره آموزش قواعد روخوانی و تجوید قرآن کریم:
🌐@tarjomee_quran
🔸دوره تدبر در قرآن کریم:
🌐@tadaboor_quran
🔰 برای شرکت در هر دوره، وارد کانال دوره ی مربوطه شوید و مراحل ثبت نام مختص به آن را طی نمایید.
💠#تلاوت_روزانـہ یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ
📖#سوره_مبارڪه_توبه آیه 32 تا 36
📄#صفحـہ_192
༻🍃🌸🍃༺
#هود/ آیه ۸۸
🔹وَمَاتَوْفِیقِیٓ إِلَّا بِٱللَّهِ عَلَیْهِ تَوَكَّلْتُ
🔸موفقیتم فقط در گروِ یاری خداست، بر او توکل کردم.
💎کانال آموزش قرآن
http://eitaa.com/joinchat/439746914Ca8199e68b6
✍️ مفردات قرآن و نقد ترجمه ها
1. شَرّ (ش ر ر):
هر جا در قرآن از جمله در سورۀ ناس و فلق که «شرّ» در مقابل «خیر» به کار نرفته است، شرّ به معنای «بدی» نیست، بلکه به معنای «آثار وجودی» است؛ چنانکه شرّ آتش، سوزاندن؛ و شرّ و اثر سمّ، قتل و کشتن است. بنابراین، اگر انسان ها شرّ موجودات را «بد» می پندارند از آن روست که از آثار وجودی آنها غافل می شوند و نمی توانند رابطۀ خود را با آنها به درستی تنظیم کنند، در نتیجۀ آنچه به آنان می رسد را ناپسند و بد می پندارند.
«الشِّينُ وَالرَّاءُ أَصْلٌ وَاحِدٌ يَدُلُّ عَلَى الِانْتِشارِ وَالتَّطايُرِ» (مقاييس اللغة، 3/180)
ساخت هایی مانند:
«شرر: مَا تَطَايَرَ مِنَ النَّارِ» (اخگرهای آتش که جست وخیز دارند)؛
«اِشرارَة: مَا يُبْسَطُ عَلَيْهِ الشَّيْءُ (چیزی که اشیا بر روی آن پهن میشوند) و
«أَشْرَرْتُ الشَّيْءَ: إِذَا أَبْرَزْتَهُ وَأَظْهَرْتَهُ» (بروز و ظهور یک پدیده) مؤیّد این معناست
ترجمۀ شرّ به بدی، در آیاتی که «خیر» - یا کلمات موازی با آن مانند «رَشَدا» (جنّ، 10) - در همان سیاق به کار رفته است همچون آیۀ «إِنَّ الَّذينَ كَفَروا مِن أَهلِ الكِتابِ وَالمُشرِكينَ في نارِ جَهَنَّمَ خالِدينَ فِيها أُولئِكَ هُم شَرُّ البَرِيَّةِ . إِنَّ الَّذينَ آمَنوا وَعَمِلوا الصّالِحاتِ أُولئِكَ هُم خَيْرُ البَريَّةِ» (بیّنه، 7-8) درست است، ولی در معوّذتین، این تقابل و مقایسه وجود ندارد و کلمۀ «شرّ» در مقابل «خیر» به کار نرفته و نباید «بدی» معنا شود.