هدایت شده از اندیشه و قلم | احمد قدیری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
🎥 پخش زنده و اختصاصی مناظره احمد قدیری و صادق زیباکلام از کانال بیداری ملت
⏰ شنبه، ۵ اسفند، حوالی ساعت ۱۴
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر هر نفر فقط یک نفر را پای صندوق رأی بیاورد، مشارکت دوبرابر دور قبل میشود!
🔺ما رأی میدهیم برای اصلاح جامعه و رأی ندادن به معنای تثبیت شرایط موجود است.
گفتگوی چالشی انتخاباتی استاد روحالله #مومن_نسب 🎙
☫ ستاد #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر استان تهران 🚦 @setadabmtehran
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 رونمایی از نخستین مجموعه پویانمایی تولید شده با هوش مصنوعی در چین
@iribnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌غیرانقلابیها از نگاه رسایی
🔹سالهاست که واژههای #اصلاحطلب و #اصولگرا با واقعیتهای سیاسی جامعه تطبیق نمیکنند. رقابت و کنشهای سیاسی واقعی بین دو جریان اصلاحطلب و اصولگرا نیست. رقابت امروز بین دوجریان غیرانقلابی درون نظام و جریان انقلابی است. خصوصیات این دو جریان را از زبان حمیدرسایی بشنوید.
@Analysis_admins
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍خمول
گمنامی از فضایل است مثل سکوت .موتور روشن چراغ خاموش. ضریب اخلاص را بالا میبرد. اعتزال مرحله ای از خود سازی است.برای آمادگي بیشتر خدمت گذاری. رهبران دینی دوره ای از اعتزال را طی نموده اند. خورشيد گاهی بایدپنهان شود تا عزیز گردد .و چه عزیزند سربازان گمنام امام زمان عج نزد خدا به علت گمنامی. وچه با سلیقه نیمه شعبان را روز این فداکاران نامیدند تا مثل امام غائب از نظر باشند ولی مؤثر .سلام خدا بر این تولید کنندگان امنیت ما.
@qavami
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
amutor.mp3
8.34M
👈 لزوم بیداری مسئولین نسبت به #نفوذ سایبری
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
⬅️ یکی از اقوام، مرتب غُر میزد که اینستا و واتساپ رو فیلتر کردن، راهها را به روی مردم بستن، پول تلفنم زیاد شده و… خاک بر سرشون با اینترنت ملیشون… پیامرسان داخلی دیگه چه زاغارتیه!!
نهایتاً راضی شد از طریق روبیکا، صوتی با هم حرف بزنیم. وقتی دید تماس تصویری هم داره گفت پس بیا تصویری ببینیم چه کوفتی زدن😐🤭
تصویری ارتباط برقرار کردیم. کیفیت تماس، سرعت و بدون قطعی؛ عالی بود. تعجب کرده بود از این کیفیت. خلاصه بهتون بگم. اونقدر ذوق داشت که آخرش گفت: من نمیدونستم! روبیکا از واتساپ هم بهتره😊
واقعاً چرا این ذهنیت و این همه سمپاشی علیه پیامرسانهای ایرانی وجود داره که جوانهای خودمون ساختن؟! و با حمایت، بهتر از نمونههای آمریکایی و اسراییلی میشن؟!!
💚
م. رموک ✍
#⃣ #صیانت_از_استارتاپها
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
⚔ #جنگ_روایت_ها به زبان ساده…
⭕️ فرض کنید سر چهارراهی، یک ماشین با یک موتور تصادف میکند. پنج نفر از دوستان شما از سر آن چهارراه عبور کردهاند و هنگامی که شما را میبینند ، هر کدام میخواهند آنچه را که دیدهاند برای شما تعریف کنند!!!
👀 اولی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و راکب موتور غرق در خون شده بود!
👀 دومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ترافیکی سنگین ایجاد شد!
👀 سومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و آمبولانس خیلی زود خود را رسانده و راکب موتور را سریع به بیمارستان برد!
👀 چهارمی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ظاهراً راکب موتور مقصر بود!
👀 و پنجمی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و من گمان میکنم رانندۀ خودرو مقصر است؛ چون ظاهراً سرعت خودرو بیش از حد مجاز بوده!
🔴 این پنج نفر در حال گزارش دادنِ یک واقعه هستند، ولی از پنج زاویۀ مختلف، و نتیجۀ آن میشود: پنج قرائت متفاوت و پنج نتیجهگیری متفاوت…
⭕️ گاهی هر کدام از روایتها، بخشی از یک حقیقت واحد هستند و میتوان آنها را کنار هم قرار داد تا صحنۀ واقعه روشنتر شود؛ مثل روایتهای سه نفر اول و گاهی برخی از روایتها کاملاً با هم در تناقضند؛ مثل دو روایت آخر که یکی راکب موتور و دیگری خودرو را مقصر میداند.
🔺در چنین روایاتی باید تحقیق کرد که مدارک و منابع کدام روایت معتبرتر است. [مثلاً در این صحنۀ تصادف، برای اعتبارسنجی باید به گزارش پلیس و دوربینهای ترافیکی مراجعه کنیم تا دریابیم روایت کدام فرد حقیقت دارد و روایت کدام یک نه؟!…
🔴 این یک مثال ساده برای درک چهارجوب جنگ روایتها بود.
⭕️ باید دانست که جنگ روایتها یکی از اصول بنیادی در خبرپراکنی و کار رسانهای است و نکتۀ مهم در این امر این است که هر راوی و هر رسانه بنا بر سلایق، اولویتها، جهتها و منافع خود به روایتگری وقایع و تحلیل اتفاقات میپردازد و به همین خاطر است که ما در این عصر با روایات مختلف و بعضاً متضاد روبرو میشویم؛ چون رسانههای مختلف، جهتها و منافع مختلفی دارند 👈 و این اتفاق، رفعِ نیازِ مخاطبین در پیدا کردن روایت صحیح و کامل را سختتر میکند. 👉
میلاد خورسندی ✍
🆔 @mikh_media
👨🏫 آموزش سواد فضای مجازی 👇
👉 https://24on.ir/g/10/9
#⃣ #صیانت_از_زندگی
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
اجتماع دل ها
مطلوب گمشده اولیا
🔹"اجتماع قلب ها"، فقط همّ و غمّ آخرین حجت خدا روی زمین نیست؛ که جدّ شریف او امیر مومنان (ع)، از "اندکی اجتماع قلوب پیروان" شِکوِه داشت. مردم را گرد آورده بود و به جهاد بر می انگیخت؛ اما آنها همچنان، مُهر سكوت بر لب، پاسخ نمى دادند. امام فرمود:
♦️"إِنَّهُ لَا غَنَاءَ فِي كَثْرَةِ عَدَدِكُمْ مَعَ قِلَّةِ اجْتِمَاعِ قُلُوبِكُمْ. همانا در زیادی شمار شما سودی نیست، در حالى كه اجتماع دل هاي شما اندك است". (خطبه ۱۱۹ نهج البلاغه).
🔹در خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمود: "وَ اللَّهِ يُمِيتُ الْقَلْبَ وَ يَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ ... أَفْسَدْتُمْ عَلَيَّ رَأْيِي بِالْعِصْيَانِ وَ الْخِذْلَانِ...
♦️به خدا سوگند، دل را میمیراند و همّ و غمّ را به سوی انسان جلب میکند، اجتماع دشمنان بر باطل خویش و تفرقه شما از حق خود... تدبيرم را به نافرمانى و ترک يارى، تباه كرديد".
🔹در خطبه ۱۲۷ هشدار داد: "وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَهًْ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ. از تفرقه و جدایی برحذر باشید که جدا شده از جمعیت، بهره شيطان است، چنان كه گوسفند دور مانده از گله، نصيب گرگ".
♦️در روزگار امام محمد باقر (ع)، وقتی از حضرت خواستند قیام کند، گلّه ای انگشت شمار را نشان داد و فرمود اگر به تعداد آنها یار داشتم قیام می کردم.
🔹سهل بن حسن در روزگار امام صادق (ع)، از خراسان به محضر امام در مدینه رفت. اموالی را هم تقدیم و عرض کرد: «"چرا قیام نمی کنید در حالی که فقط در خراسان ، صدهزار شیعه پا به رکاب دارید و اینها هم خمس وزکات آنهاست؟".
♦️حضرت سکوت کردند. به اطرافیان فرمودند هیزم بریزند و تنور را روشن کنند. شعله ور که شد، به سهل فرمودند برو و در تنور بنشین ... سهل به دست و پا افتاد. "مولای من! ...از من بگذرید"...
🔹هارون مکی وارد شد و سلام کرد. امام پاسخ گفت و فرمود: ای هارون! در تنور داخل شو! آتش زبانه می کشید. اما هارون اطاعت کرد و درِ تنور را گذاشتند....
♦️"خراسان چه خبر؟ شیعیان ما چه می کنند؟". امام می پرسید و سهل اگر چه پاسخ میداد، اما فکرش داخل تنور بود...امام از او خواست برخیزد و در تنور بنگرد.... هارون را دید که آرام در دل آتش نشسته.
🔹"ای سهل که ما را به قیام فرا می خوانی! در خراسان چند شیعه، این گونه اطاعت ما می کنند؟". سرش را پایین انداخت.
♦️محمّد بن منصور و او از پدرش روایت کرده که امام جعفر صادق(ع) فرمود:
"نه، به خدا سوگند آنچه که شما دیدگان خود را بدان دوختهاید، پدید نمیآید، مگر بعد از ناامیدی. نه به خدا سوگند آنچه چشمان خود را به آن دوخته اید، آشکار نمیگردد؛ مگر اینکه غربال شوید. نه به خدا سوگند کسی که شما چشم به او دارید، نمیآید؛ مگر بعد از اینکه از هم تمیز داده شوید. نه به خدا سوگند امری را که شما به آن چشم دوختهاید، به وقوع نمیپیوندد تا آنکه شقّی از سعادتمند معلوم شود».
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
وحدت؛ راهبرد بی بدیل
برای طیف وفاداران به انقلاب
💢 بیانات رهبر انقلاب در دیدار فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم (۲۱ دی ماه ۱۳۸۸):
🔹"یک مطلب کلی را باید همیشه در نظر داشته باشیم و آن این است که توقع کم گذاشتن در کفه حق را از همه کس باید داشت؛ یعنی انسان نباید بیتوقعیاش بشود.
🔻انسان کامل و بیعیب و نقصی که آدم هیچ راهی برای اشکال بر او نداشته باشد، پیدا نمیکنیم به جز معصومین. باید یک مقداری آماده بود برای آنچه که انسان آن را کوتاهی و جفا و بیوفایی بنامد. بالاخره واقعیت عالم این است. حتی در میان نزدیکان به امیرالمؤمنین(ع) هم چنین کسانی بودند.
🔹بالاخره این جور اشکالات را باید انتظار و توقع داشت. یک مقداری باید تحمل کرد و الّا انسان اگر چنان چه با دیدن یک ناهنجاری در یک عملکردی در یک شخصی آن چنان به هم بریزد که دچار یأس و آشفتگی و افسردگی بشود، در این صورت کار نمیگذرد.
🔻بله این اشکال [در دولت یا مجلس وقت] وجود دارد، اگر وجود نداشت بهتر بود. حالا که اشکال وجود دارد، ما چه کار باید بکنیم؟ مبنای عملکرد باید این باشد.
🔹آرمانگرایی باید ما را به سمت بالا بکشاند. جوری نباشد که به خاطر دیدن برخی ناهنجاریها که با آرمانگرایی مخالف است، حرکت ما دچار وقفه یا اشتباه و انحراف شود یا از آن مسیری که دارد، به جای دیگری سرش گرم و مشغول بشود».
💢 مقتدای انقلاب در ادامه میفرمایند:
🔹«اگر منکری میبینید نهی از منکر کنید، اگر چنانچه معروفی هست که بر زمین مانده امر به معروف کنید اما این موجب نشود که آدم این منکر یا این نقطه منفی را بهانه قرار بدهد و راهش را جدا کند یا فرض کنید که فاصله ایجاد شود یا تعارض کند یا تخریب کند؛ کما این که بعضیها همین جورند...
🔻اشکالات را تذکر بدهید مانعی ندارد؛ منتها سعی کنید بیش از آن مقداری که حد و حق این اشکالات است، برایش حساب باز نکنید. اولاً راه حمل بر صحت رابه کلی و در مواردی نبندید...
🔹ثانیاً این مجموعه اصولگرا و انقلابی که امروز در مجلس هستند... حتیالمقدور نگذارید متشتت شود. این وحدت مهم است.
🔻البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم. این را باید حفظ کرد، ولو با اغماضهایی. بعضی از اغماضها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند، خوب بکند، ولی آدم باید ببیند حق چیست.
🔹یک جاهایی باید برخی اغماضها را برای یک مصلحت بزرگتری انجام داد که حالا در این مورد بحث ما، مصلحت، اتحاد و اتفاق و با هم بودن و یک حرف زدن و یک صدا داشتن و اینهاست».
@IMANI_mohammad
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
تصویر دو شهید حزبالله که در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به کامیونی در سوریه بهشهادت رسیدند
🔹 در این حمله که صبح امروز انجام شد مجموعا ۳ تن به شهادت رسیدند که دو تن از آنها از نیروهای حزبالله هستند و شهید دیگر ملیت سوری دارد.
@iribnews
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 اعضای شعب اخذ رای چه افرادی هستند و چه وظایفی دارند؟
@iribnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر هنوز با طرح کالابرگ آشنا نیستید، این گزارش را ببینید
🇮🇷
هدایت شده از اندیشه و قلم | احمد قدیری
🗳 ۱۰ واقعیت انتخابات:
۱. مشکل کاندیداهای ناراضی و جامانده از لیست، ماهیت آن نیست؛ این است که چرا من در لیست نیستم.
۲. لیست جز با چانهزنی و لابیگری بسته نمیشود که در جای خود نه تنها قابل تقبیح نیست که بعضا ضروری است.
۳. عبور از ایدهآلها و سلایق فردی لازمه تشکیل لیست واحد و وحدت است.
۴. در لیست گنجاندن عناصر فاسد یعنی پدرخواندههای اصولگرا هنوز نفهمیدهاند اینبار فرق میکند.
۵. اگر جوانگرایی را ترویج کردید، باید پای ورود پادوهای پدرخواندهها هم بایستید.
۶. اگر تجربهگرایی را تبلیغ کردید، باید باز هم همان همیشگیها را تحمل کنید.
۷. وقتی دنبال مشارکت حداکثری هستیم، باید حضور حداکثری مردم، ورود حداکثری کاندیداها و تشکیل حداکثری لیستها را فرصت بدانیم.
۸. مردم آنهایی را که میشناسند، اصلح میپندارند و این یعنی هرکس صدای بلندتری دارد نزد عموم صلاحیت بیشتری پیدا میکند.
۹. تقریبا هیچ یک از کسانی که اصرار بر شفافیت داشتند نه مصوبات مجلس را میدانند و نه به خود زحمت مراجعه به سایت مجلس را دادهاند که ببینند نمایندگانی که له یا علیهشان موضع میگیرند طی چهار سال گذشته، به چه مصوباتی رای دادهاند و این یعنی موضوع شفافیت به یک مطالبه سطحی تبدیل شده است.
۱۰. اینکه در نیمهشعبان امیدمان بیش از حضرت(عج) به حضرات است، یعنی هنوز خیلی تا ظهور فاصله داریم.
@GhadiriNetwork
📌اصلحگزینی به مناقشه و اختلافات در جامعه دامن نزند
▫️ معظمله با صراحت اعلام میدارند: «افرادی که از تأیید شورای نگهبان عبور کردهاند، قانوناً صالحاند. البته صلاحیتها یک اندازه نیست؛ صالح داریم، اصلح داریم؛ تشخیصها مختلف است؛ یکی چیزی را ملاک قرار میدهد و کسی را اصلح میداند و کسی چیز دیگر را ملاک قرار میدهد. اشکالی ندارد؛ اینها نباید موجب اختلاف شود. مبادا به خاطر علاقهمندی یک دسته به یک نامزدِ ریاستجمهوری و دستهی دیگر به یک نامزد دیگر، بین آحاد مردم شقاق و اختلافی پیدا شود. چه مانعی دارد؟ قانون همین را خواسته است که مردم طبق سلایقِ خودشان بگردند و انتخاب کنند.» (28 اردیبهشت 80)
▫️اهمیت حفظ وحدت و پرهیز از مناقشات و دامن زدن به اختلافات در جامعه تا بدان جاست که معظمله پیش از این با صراحت فرموده بودند: «حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعیای هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور میکردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» (12 تیر 68)
▫️یکی از سؤالات اساسی در انتخابات که در سالهای اخیر اذهان بخشی از تودههای دلسوز جامعه را مشغول به خود کرده این است که در فضای رقابتهای انتخاباتی، در صورتی که تکثر کاندیداهای صالح موجب نوعی رقابت درونگروهی و زمینهسازی برای به قدرت رسیدن گزینهای باشد که از نگاه ما از صلاحیت لازم برای تصدی آن سمت برخوردار نیست، چه باید کرد؛ در حالی که هیچ یک از داوطلبان صالح نیز حاضر به کنارهگیری از صحنهی رقابت نباشند؟!
▫️در پاسخ به این سؤال بود که راهکار «رأی به صالح مقبول» توسط جمعی از نخبگان اصولگرا پیشنهاد گردید. مبتنی بر این نظر، از آنجا که تفرق آرا در انتخاب گزینهی اصلح موجب خواهد شد تا آرا تقسیم شود و از سطح آرای جریان اصولگرا کاسته شود و این در حالی است که جریان رقیب با وحدت آرا بر حول گزینهای که از نگاه اصولگرایان غیرصالح است وارد میدان شده است و میتواند رأی بیشتری را کسب نماید، در این صورت است که اصولگرایان باید از گزینهی اصلحی که از بیشترین مقبولیت برخوردار نیست صرف نظر کنند و به گزینهی صالحی رضایت دهند که خواهد توانست بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد.
▫️در این صورت، صالح مقبولی برگزیده خواهد شد که هرچند از نگاه همهی اصولگرایان اصلح نیست، ولی مانع پیروزی غیرصالحی شده است که در صورت به قدرت رسیدن به نفع نظام اسلامی نخواهد بود. مکانیسم رسیدن به مقبولیت نیز مشخص است؛ یا از طریق نظرسنجی میتوان مقبولیت افراد را بررسی نمود یا از طریق اجماع گروههای سیاسی بر فرد و لیستی واحد و پایبندی همهی هواداران جریان اصولگرا به آن لیست، صالح یا صالحین مقبول مشخص خواهند شد.
این نظر البته منتقدینی نیز دارد که اشکالات زیر را بر آن وارد میدانند:
1. در متون دینی حجت شرعی قابل قبولی برای این دیدگاه نمیتوان یافت.
2. در کلام و بیانات حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره بر انتخاب اصلح تأکید مستمر شده و هیچ جا سخن از صالح مقبول به میان نیامده است.
3. نگاه اینچنینی به مکانیسم گزینش نماینده، موجب شکلگیری مجلسی ضعیف و ناکارآمد خواهد شد.
4. این راهکار میتواند مورد سوءاستفادهی فرصتطلبانهی گروههای سیاسی قرار گیرد و مانع شایستهسالاری و چرخش نخبگان گردد.
▫️در مقابل، مدافعین این نظر تأکید دارند که میپذیرند مکانیسم اصلی انتخابات در نظام اسلامی، رأی به گزینهی اصلح است و این راهکار اعتبار ثانوی دارد و تنها در شرایط اضطرار و امکان رأی آوردن گزینهای ناصالح، ارجحیت مییابد؛ اما این بدان معنا نیست که با سادهانگاری و به ظاهر آرمانگرایی و بدون درک شرایط سیاسی موجود و تجربیات گذشتهی انتخابات، دست به انتخابی بزنیم که نتیجهی آن سپردن امور به گزینهای باشد که با گزینهی اصلح فاصلهی بسیار دارد.
▫️به هر حال، دقت در استدلال هر دو نظر میتواند راهنمای ما در مواجهه با انتخابات پیش رو باشد. ضمن آنکه نظرات مراجع عظام تقلید، از جمله نظر حضرت آیتالله العظمی مکارم شیرازی، در پاسخ به سؤال زیر میتواند راهنمای ما در این مسئله باشد. از ایشان سؤال شده است:
▫️«اگر فرد اصلح در انتخابات احتمال رأی آوردنش کم باشد، آیا میتوان برای دفع فرد بدتر، به فرد بد رأی داد؟ آیا حجت شرعی خواهیم داشت در نزد خدا؟ (البته منظور از فرد بد، فردی است که اصلح نیست و شانس رقابت با فرد بدتر را دارد.)» که معظمله میفرمایند: «در صورتی که بدتر بسیار خطرناک باشد و بد این خطرات را ندارد و رأی نیاوردن اصلح تقریباً مورد اطمینان باشد، آنچه نوشتهاید مانعی ندارد.»
#انتخابات_مجلس
#اصلح
#صالح_مقبول
@Analysis_admins