eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.4هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
419 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️مصاحبه خواندنی درباره شخصیت مظلوم و ناشناخته (۷) ۷- 🔹در اینجا هم یک ای نقل می کنم برای شما در سال ۴۷ یعنی سال آخر عمر جلال آل احمد؛ مرحوم آل احمد آمد مشهد، یک جلسه مشترکی داشتیم، من بودم، آل احمد بود، مرحوم شریعتی بود و عده ای هم از دوستان مشهدی ما بودند. بحث درباره شد، به مناسبت حضور من در جلسه شاید هر کسی یک چیزی می گفت شریعتی یک مقداری کرد. 🔹مرحوم آل احمد به شریعتی گفت: شما چرا (البته با تعبیر حوزه علمیه می گفتند نه روحانیت) از حوزه علمیه اینقدر انتقاد می کنی بیا از خودمان انتقاد کن و مرحوم آل احمد یک دو سه جمله درباره انتقاد و تعرض به روشنفکران گفت، مرحوم دکتر شریعتی پاسخی داد که از آن هم می شود درست او را نسبت به روحانیت و روحانیون فهمید. ♦️🔹شریعتی گفت: علت اینکه من از انتقاد می کنم، از حوزه علمیه انتقاد می کنم این است که ما از حوزه علمیه و توقع داریم، از جماعت هیچ توقعی نداریم، این چیزی نیست که ما در او انتظار داشته باشیم اما روحانیت یک هست و ما از روحانیت زیاد داریم و چون آن انتظارات نمی شود به همین دلیل است که می کنم. او معتقد بود که به آن بطور کامل نمی کنند. بر این اعتقاد بود تا سال حدود ۵۱ و نزدیک ۵۲ از آن سال در اثر تماس هایی که دکتر با چهره هایی از روحانیت به خصوص گرفت، کلا . یعنی ایشان در سال ۵۴ و ۵۵ معتقد بود که به آن رسالت عمل می کنند، و لذا در این اواخر عمر دکتر شریعتی نه فقط ، بلکه نیز بود و معتقد بود که روحانیت در خط عمل به همان هستند که بر دوش روحانیت واقعا هست. البته با روحانیونی که می فهمید که در آن خط نیستند با آنها خوب نبود و شخصا به بسیار بود. ادامه دارد ... به بپیوندید: ♦️ @IslamicRevolutionaryAnalysts
💠 مزار دکتر علی شریعتی در جوار حرم مطهر حضرت زینب، سلام الله علیها، زینبیه دمشق
♦️مصاحبه خواندنی درباره شخصیت مظلوم و ناشناخته (۸) ♦️۸- ‌ولیبرالهادرباره‌تعلق‌شریعتی‌به‌آنها 🔷پرسش: گروه های چپ و شبه چپ امروز سعی می کنند شریعتی را قطب و پیشوای خود معرفی کنند از طرفی گروه های سیاسیون غربگرا و یا به اصطلاح رایج لیبرال نیز شریعتی را ملک مطلق خود می دانند. آیا شما می توانید مشکلی که از این دو ادعا حاصل می شود را حل کنید. ♦️پاسخ رهبر انقلاب: مشکل را خود این دو ادعا (ی چپها و لیبرالها) حل می کند زیرا که هر کدامی دیگری را می کند و بنابراین نتیجه می گیریم (شریعتی) نه ملک طلق لیبرالهاست و نه قطب و محور چپ ها و شبه چپ ها اما درمورد چپی ها باید بگویم ♦️صریحا و قاطعا شریعتی جزو شدیدترین و قاطع ترین عناصر و ضد مارکسیسم بود. آن روزی که مجاهدین (منافقین) تغییر ایدئولوژی دادند و کتاب مواضع ایدئولوژیک تازه شان چاپ شد و در اختیار این و آن قرار گرفت، که هم من دیده بودم و هم مرحوم دکتر جلسه ای داشتیم در مشهد یک نفری از مواضع جدید مجاهدین که مارکسیستی بود دفاع می کرد. شریعتی آن شخص را چنان کوبید در آن جلسه ای که برای من حتی بوده که شریعتی اینقدر است و شما آثارش را بخوانید، مقابله و مخالفت او را با اندیشه چپ و مارکسیستی و اصول تعلیمات مارکسیستی به روشنی در می یابید. بنابراین هرکس و هر چپ گرایی (اگرچه زیر نام اسلام) اگر امروز شریعتی را از خودش بداند یقینا گزافه ای بیش نگفته است. همچنین مجاهدی (منافق) که امروز شریعتی را از خودش بداند است. همین که امروز طرفداری از دکتر شریعتی می کنند. اینها در سال ۵۱ و ۵۲ جزو شریعتی بودند. خوب امروز چطور می توانند شریعتی را قطب خودشان بدانند. اما لیبرال ها، البته عده ای از عناصر وابسته به یا عناصر سیاسی میانه، که خیلی اهل خطرکردن و در مبارزات جدی وارد شدن، نبودند، این ها به خاطر امکاناتی که داشتند خانه ای داشتند، باغ بیرون شهری داشتند ،تشکیلاتی داشتند و شریعتی را دعوت می کردند و عده ای را هم با او دعوت می کردند. ایشان هم در اوقاتی که سخنرانی نداشت در منزل این ها و با استفاده از امکانات این ها برای ۵۰ نفر، ۱۰۰ نفر، کمتر یا بیشتر جلسه داشت و صحبت می کرد. این ارتباطات را شریعتی با این لیبرال ها داشت. البته بیشتر امکانات را بعضی از بازاریان وابسته به این جریان سیاسی به اصطلاح لیبرال فراهم می کردند و بهره برداری های جمعی و سیاسی و فکری را خود آن انجام می دادند. حقیقت این است که شریعتی به اینها به هیچ وجه نبود. امروز هم اگر بود با آنها میانه ای نداشت بلکه فقط از امکاناتی که در اختیار آنها بود استفاده می کرد. امروز هر این امکان را دارد که بگوید یار شریعتی من بودم، هم فکر شریعتی بودم، شریعتی مال من بود. اما خوب باید دید چقدر این حرف قابل قبول است. نه مارکسیست ها و نه گروه دیگر هیچ کدام با شریعتی حتی و رابطه خویشاوندی فکری هم نداشتند. ادامه دارد ... به بپیوندید: ♦️ @IslamicRevolutionaryAnalysts
♦️مصاحبه خواندنی درباره شخصیت مظلوم و ناشناخته (۹) ♦️۹- البته من شریعتی را به صورت می توانم قبول کنم. به این معنا که، همینطور که قبلا گفتم او کسی بود که اندیشه های مطرح شده در جامعه را با زبان درستی با یک ای بر فرهنگ رایج آن نسل می توانست بیان کند. این معنا که خود او هیچ ابتکاری نداشت، به هیچ وجه ، بلکه خود خود او ابتکارهای زیادی داشت مسایل جدیدی داشت اما به معنای درست کلمه شریعتی بود، مرحله بعدی این است که بیاییم آن مسایلی را که شریعتی با استفاده از آشنایی های خودش با فرهنگ اسلام فهمیده بود و ارایه داده بود با اصول اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم. آنچه که به دست خواهد آمد به نظر من است که می تواند برای نسل ما مفید باشد، 🔹به تعبیر بهتر بیاییم را با بیامیزیم. 🔹 را در کنار مطالعه کنیم. ♦️ با به وجود بیاوریم آن به نظر من همان است که نسل ما به آن دارد. به بپیوندید: ♦️ @IslamicRevolutionaryAnalysts
دکترعلی شریعتی درکنار آیت الله العظمی میلانی وحجت الاسلام سید ابراهیم میلانی، ۱۳۳۰، مشهد مقدس
دکتر شریعتی، سفر حج، در کنار استاد شهید مطهری و در گفت وگو با یکی از فیلسوفان آفریقایی
🔴چه کسی بین استاد مطهری و شریعتی اختلاف انداخت؟ 🔹مخالفان شریعتی چه کسانی بودند؟ 🔹بررسی اسنادی ارتباط دکتر شریعتی با ساواک 🔹و ... توسط محقق و تاریخدان معاصر https://www.mashreghnews.ir/news/430686/%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C