eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.1هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ایمان به خدا، ریشۀ پایداری و توکل امام حسین علیه السلام🔸 حسین ابن علی علیه السلام در شب عاشورا بعد از مرخص کردن کسانی که به امید پیروزی و تقسیم غنائم و پُستها و مسئولیتها آمده بودند، فرمود: «به خداوند توکل میکنم او همیشه در زندگی گرهگشای کارهایم بوده است.» خوشبین و درعین حال واقع بین بود؛ خوشبین خیالی نبود. کسانی که میخواهند از حسین ابن علی علیه السلام و عملکرد او در عاشورا درس بگیرند، باید ریشۀ چرایی خوشبینی و توکل او را شناسایی کنند. چرا او می توانست روی پشتیبانی خداوند حساب کند، ولی دیگران نمیتوانند؟ چرا دشمنان او نمیتوانستند؟ این «چرا» بسیار مهم است. اگر این «چرا» را شناختیم و معما را حل کردیم، میتوانیم چرای ایستادگی رهبری در مقابل تهدیدات آمریکا و اروپا را درک کنیم. ریشۀ اعتماد به نفس و توکل به خداوند در حسین ابن علی علیه السلام و امام راحل و جانشین او، مانند هم است. هیچ حرکت و تصمیمی بدون مقدمات نیست. مقدمات اراده و عزم، سنگ اول بنای رفیعی است که جهت ساختمان را تا به آخر مشخص میکند و معلوم میسازد که این بنا کج است یا راست. خشت اول چو نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج خشت اولِ تصمیمِ حسین ابن علی علیه السلام بر قیام، ترس از بدگویی مردم و هراس از انتقاد آنها از سکوت و مدارا نبود. اگر قرار بود حسین ابن علی علیه السلام از این چیزها بترسد، پیش از او برادر بزرگش ترسیده بود. در این خانواده ترس از مخلوق به هیچ صورتی وجود ندارد. امام مجتبی علیه السلام از اینکه بگویند ترسید، هراس نداشت. مقدمات تصمیم او بر صلح، منافع شخصی و قبیلهای، و حفظ آبرو و اعتبار نبود. آن حضرت به رضای خدا که نجات خلق در هنگام بیچارگی و ضلالت است میاندیشید. او به استقامت در مسیر رضای خدا که خدمت هرچه بیشتر به خلق است، فکر میکرد و از پیامدهای این تصمیم روشن باک نداشت. امام حسن علیه السلام راهش را انتخاب کرد و وقتی بعضی دوستان پدرش که معمای تصمیم او را حل نکرده بودند و از فهم آن عاجز بودند، گفتند: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مُذِلَّ الْمُؤْمِنِينَ»، آشفته و پریشان نشد، و از عمل خود دفاع کرد و فرمود: «انشاءالله من مُعِزُّ المؤمنین هستم». درواقع در پرده میگفت: شما ساده هستید. بنی امیه از شما پیچیده ترند. شما عزّت را میخواهید، اما نمیدانید در این شرایط راهش چیست. راهش شناسایی طرح دشمن و قرار نگرفتن در برنامۀ اوست. به هیچ قیمتی نباید در طرح و نقشۀ دشمن وارد شد. حسن ابن علی علیه السلام به طعن دوستان مبتلا بود. ازآنجاکه آن حضرت با انگیزه های الهی به صلح قیام کرده بود، از نتیجۀ آن، که عزّت مؤمنان است، مطمئن بود. سنّت خداوند که فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم» (خداوند سرنوشت هيچ قوم و ملتى را تغيير نمىدهد، مگر آنكه خود آنها تغيير دهند)، در هر زشت و زیبا و خوب و بد جاری است. حسن ابن علی علیه السلام جد، پدر و مادرش را بر سنّت رضای خداوند - که بیشترین خدمت به خلق اوست - میدید؛ لذا او هم سنّت رضای خدا را تغییر نداد. خداوند هم هرچه برای جد و پدر و مادر او خواسته بود، برای او هم خواست و تغییری در آن نداد. معاویه نیز بر سنّت ابوسفیان که رهبری جریانهای ضد وحی بود پایدار ماند. معاویه همان لجاجت ابوسفیان در مقابل حق را حفظ کرد. سرنوشت معاویه با سرنوشت پدرش تفاوتی نداشت؛ پدرش در جنگ بدر و احد و احزاب بود و خودش در صفین؛ پدرش بر مبنای تعصب به بُت و بُتخانه و تعصب رهبری جاهلیت عمل کرد، و خودش بر مبنای ریاست خود و مقابله با فردی که تیغش به خون جد و دایی و برادر او رنگین است. لذا خداوند هم در او نسبت به پدرش تغییری نداد: «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم». امام حسین علیه السلام هم در مسیری که جد، پدر، مادر و برادرش سیر کرده اند سیر کرد و خداوند هم با او همان معامله را کرد که با آنها کرد؛ لذا او با اطمینان میگوید: «اللَّهُمَّ أَنْتَ ثِقَتِي فِي كُلِّ كَرْبٍ» (خدايا در همۀ گرفتاریها تنها تو مورد وثوقم هستی). آن حضرت، هم از نیت خود خبر دارد که خالص است و هم به سنّت خداوند یقین دارد. امام حسین علیه السلام از پشت سرش خبر دارد، به همین خاطر به پیش رویش خوشبین است. در گذشته وقتی در مدینه بود، مقدمات قیام برایش منجّز و فراهم شد؛ حال که در کربلا تنها شده، دلش خالی نمیشود؛ چون مطمئن است خدا با اوست. چون خدا با جد و پدر و مادر و برادرش بوده، با او هم که مانند آنهاست، خواهد بود. حسین ابن علی علیه السلام به خدا، اطاعت و آخرت دعوت میکند و یزید هم به هوی و دنیا و آتش. کتاب آئینه تمام نما/فصل 2، درسهای عاشورا/ صفحه 56 @haerishirazi
سیر حرکت دو ولایت الهی و طاغوتی در عاشورا.mp3
9.42M
🎙بشنوید |سیر حرکت دو ولایت از نقطه شروع خود به سمت کمال خود. حرکت ولایت اللهی ها از ظلمت به نور و حرکت ولایت طاغوتی ها از نور به ظلمت ها. اگر قومی از تاریکی ها به سمت نور در حال حرکت باشد و یا بالعکس و قرار شد قوم دیگر جایگزین قوم قبلی بشود حرکت خود را از صفر شروع نمی کند بلکه ادامه دهنده را ه قبلی می شود. به همین دلیل است که فاصله نور و تاریکی ها با گذر زمان از همدیگر بیشتر می شود. @herishirazi
❇️ قسمت نخست 🌿 «و بذل فیک لیستنقذ عبادک من و حیره الضلاله» ترجمه: «و حسین(ع) خون قلب مطهرش را بذل نمود تا بندگان تو را از (هلاکت) و گمراهی بخشد.» (زیارت اربعین، امام سجاد(ع)) 🔳سؤال این است که واقعه گرانسنگ کربلا واقع شد با این خسارات عجیب و بزرگ که بزرگتر از آن قابل تصور نیست! آن هم در حالی که از قبل نسبت به پایان خسارتبار آن آگاهی کامل وجود داشت؛ به چه دلیل؟ ▫️چرا امام حق(ع) و حجت خدا از این واقعه بسیار خسارتبار بلکه جلوگیری نفرمودند؟ ▫️از دست رفتن جان های بندگان والای خدا که بهتر از آنها یاری برای خدا در روی زمین نبود مگر کمی بود؟ اسارت و دربه دری و ... به کنار! 🔳یعنی سید الساجدین(ع) آن امام حکیم و ناطق بالحق می فرمایند این واقعه مهیب و دلخراش در طول تاریخ رخ داد برای یک از جنس معرفت؟ به تعبیرات امروزی ما برای کسب یک ؟ برای یک ؟ 🔳 کدام و تجربه‌ و کدام به این سنگینی و بزرگی که جز با ریختن خون پدر بندگان خدا قابل انتقال نبود؟ ▫️به علاوه آن کدام کشنده و مهلک ای است برای بشر و برای وحی و شرع که نجات بخشی (استنقاذ) از آن، ذبیحی چون ابالفضل العباس و علی اکبر و اسارت خاندان عصمت و اهل بیت وحی را می طلبد؟ 🔳 ثانیا برای چه کسانی؟ اینها دردهای سنگینی است که عمق جان و پایگاه اندیشه انسان را به تلاطم وا می دارد. ▪️گریستن بر بی توجهی و نشناختن و بازخوانی نکردن به ویژه در عرصه خطیر اجتماعی و سیاسی و تمدنی سزاوارتر است از گریستن بر مظلومیت اباعبدالله در میدان کربلا! ▪️گریستن بر به نسل ها و جماعت امروز جامعه اسلامی ما که در معرض رقم زدن کربلاهای دیگرند: و از جمله داریم همین امروز در عاشورای این زمان، از جنس همان کربلای 61 هجری را با عنوان با شباهت های فراوان (که خواهیم گفت) می کنیم! البته برداشت نشود که قصد بنده تحلیل مسائل روز است! خیر! موضوع سخن عمیقا دینی است و رویکردی عمیق به مصیبت کربلا یا دقیقتر: ▫️قصد حقیر مرثیه سرایی نیست بلکه کشف آن ویژه‌ای است که امام(ع) برای نجات از آن باید به برسد و تا خون حجت خدا بر زمین نریزد فهم نمی شود! ▪️ضمن تسلیت مصیبت خیانت عملی دیروز (کوفی) در برابر اقدام امام(ع) نکاتی در این باب و با عنوان «رویکردی نوین به واقعه کربلا» برای تأمل دقیق و کامل پاسداران فکری، فرهنگی و تمدنی انقلاب های اسلامی به تدریج و به شرط حیات تقدیم خواهیم نمود. انشاالله به بیان دقیق معلم انقلاب، تا جلوی تکرار کربلا را محکم بگیریم. این سخن ادامه دارد... @IslamicRevolutionaryAnalysts
❇️ قسمت دوم ▪️تسلیت و ننگ بر جهالت کوفی ▫️که با با راه را بر شکل گیری تجربه کربلا و شهادت گشودند. ▫️هرچند که خود نیز از ضربات مهلک این خیانت نظری و عملی بی بهره نماندند؛ وقایع خونباری همچون حره، شمشیر حجاج و هزینه های هنگفت ذلت و خواری ای که وهمراهی با ضدانقلاب بود. ◽️و حمدوسپاس خدای را بر طلوع آفتاب عالم‌تاب از افق کربلا؛ که در اوج آن مصیبت دردناک و بی‌نظیر تاریخ، ارزش‌های انسانی و الهی را در تابلویی بی نظیر ترسیم نمود. ▫️و همزمان بطلان عملی، و مهلک‌بودن تفکر سازش و (ظلم‌پذیری) غیرانقلابیون مسلمان در برابر جریان ضدانقلاب را اثبات کرد. ▫️که تا ابد این نور و ظلمت، راه گزینش حق از باطل و از را بسیار آسان نمود. ◽️شاید این باشد جلوه ای از معنای سخن زین العباد(ع) در زیارت اربعین که فرمود: 🌿«و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من »: و حسین(ع) خون قلبش را فدا کرد تا بندگان خدا را از جهالت (مهلک) نجات دهد. ▫️و آن پیش‌بینی صادقانه‌ اباعبدالله(ع) که فرمود: 🌿«هرکس از یاری من سر باز زند روی خوشی و را نخواهد دید.» ▪️و این‌گونه شد که غیرانقلابی جریان‌انقلابی‌اسلام به رهبری خاندان وحی شد. ◾️سرزنش همان سرزنش طول تاریخ اسلام است ▫️همان ها که هم هستند از صدر تا ذیل و میوه درخت اندیشه و عمل و هنر آنهاست؛ و کوبیدن بر طبل شکسته و دریده : شان؛ و به شکست کشاندن انقلابها از طریق : هنر همیشگی شان؛ 🔳از شناساندن و ابلاغ لحظه ای دریغ نکنیم. ▫️بزرگترین مصیبت سیدالشهدا امروز از هدف و راه اوست و صرف به که در جای خود بسیار لازم هم هست و شورانگیز و معرفت بخش! ▪️اما همه آن سفارشات به ظاهر عزاداری قطعا و به حکم عقل و حکمت باید برای انجام باشد و الا فلا. ▫️ شهادت را (ع) پیامرسان انقلابیون به ما رساندند و فریاد زدند: ▪️و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من !! 🔳پیامی که شهادت امام(ع) انقلابی شهیدمظلوم ما بوده است! ▫️چه درست گفت علی شریعتی: آنانکه مانده اند باید کنند وگر نه اند!!!! 🔳 دختر امام و خواهر امام انقلابیون چه در شهر غیرانقلابیون -کوفه- خواند و آن رجاله های نامرد را به چه به تاریخ شناساند؟ 🔳ما نیز باید با منطق و اندیشه و قدرت‌بیان همان کنیم که کرد و لاغیر. 🔳باید که تا اتمام کار ابی‌عبدالله(ع) و تحقق انقلاب‌جهانی این سخن ادامه دارد... 🔘 @IslamicRevolutionaryAnalysts
✅ ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او غافل و از مشكلات مبارزه و رنج‌هاى او فارغ هستيم.‌‌.. 🔶استاد علی صفایی حائری(ره): همان‌طور كه از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زياد، خيلى‌ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند؛ از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى‌زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مى‌كشد و از تمامى راه‌هاى تبليغى و رسانه‌هاى جهانى و ماهواره‌هاى مسلط‌ و تصويرهاى مسموم بهره مى‌برد، و طمع از اين قدرت‌ها و وادادگى در برابر آن‌ها و سر نهادن بر فرمان آن‌ها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر(عج)، از كم ندارد. و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مى‌تواند، ما را به بكشاند و با كه در محاصره افتاده‌اند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچ‌كس به يارى آن‌ها نشتافت تا آن‌جا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت، با كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اين‌گونه استوار ماندند، با اين و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند. ما مى‌بينيم كه آن‌ها در و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند. و در اين طرف مى‌بينيم كه ما در برابر ولى عصر و امام زمان (عج) از ياد او و از و رنج‌هاى او فارغ هستيم و در ميان اشتغالات شلوغ و لهو و لعب‌هاى خودمان براى او جايى نگذاشته‌ايم و اقدامى نمى‌كنيم و هزار توجيه داريم و دستاويز بدى‌هاى افراد و بى اعتنايى دوستان را و يا خوبى حريفان و نظم و انضباط‌ و قدرت و سرعت و صنعت و ثروت و رفاه و سرخوشى‌هاى بى‌امانشان را داريم. 📚 وارثان عاشورا، صفحه 90
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مضامین انقلابی در نوحه هیئت 🔹این بار در احتکار حرام است اختلاس حرام است مرگ به ظالم @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘 : مبارزه با جریان برای ایجاد 🔘 : مبارزه وبطلان تفکر بمنظور اتفاق مسلمین بر نبوی @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌘 آینده تاریخ بازپخش سخنرانی پیرامون "امام حسین (ع)، زمینه‌سازِ آینده‌ی تاریخ" دریافت فایل: https://eitaa.com/afaghehekmat https://sapp.ir/afaghehekmat
اهل حق دو دسته اند: انقلابی و غیرانقلابی درشکل گیری عاشورا 📙 بیانات رهبرمعظم انقلاب با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ۷۵/۰۳/۲۰ @IslamicRevolutionaryAnalysts
💥 کسی که می‌گوید حضرت اباعبدلله(ع) به رفت تا حکومت اسلامی تشکیل دهد، معنای را نمی‌فهمد. عاشورا ترکیب «ستیز» و «عاطفه» بود، برای . ✔️ استاد مرحوم سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی (بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم): «اينكه می‌گويند حضرت اباعبدالله(ع) آمده بود حكومت اسلامی تشکیل بدهد (کتاب اين را می‌گفت)، به‌خاطرِ این است که معنای «تكامل‌گرايی تاريخی» را نمی‌فهمند. تكامل‌گرايی تاريخي، خيلی از تكامل‌گرايی است. تكامل‌گرايی تاريخی، باقی می‌ماند بدون اين‌كه شخص باشد و در همه جريانات تكاملی، موضوع رشد و تكامل قرار می‌گيرد؛ لذا كه الان به حضرت اباعبدالله(ع) در سراسر جهان وجود دارد، قطعاً در سده اول وجود نداشته است. ⬅️ کسی می‌تواند به صحبت كند كه و را بتواند به عالی‌ترين شكل تاريخی‌اش تركيب كند. در قضيه عاشورا و جريانات بعدش، كاملاً اين امر، واضح است؛ يك ذره آثار در اُسرا ديده نمی‌شود؛ ⬅️ نه يك ذره هم پايشان را از در برابر دشمن پايين می‌گذارند، و نه يكديگر را توصيه می‌كنند به اين‌كه ابزار نكنيد! در ابراز عاطفه كردن هم خيلی هستند! اين با هيچ نظام جنگی كه بخواهد در ، بسازد، نمی‌سازد. اين را در جاهای مختلف مشاهده می‌كنيد. اين‌که در جنگ، عمروعاص خودش را لخت می‌كند، حضرت او را رها می‌كنند، اين دقيقاً معنای است. معنايش اين است كه او ابراز می‌كند و من به آدمی كه ابراز ذلت می‌كند، ابراز نمی‌كنم! آيين ما اين است كه از جنگ را تعقيب نكنيد؛ هر چند يقين داشته باشيد او همين كه توانست فرار كند، دوباره نامردی و نامردمی خودش را به شديدترين وجه ابراز می‌كند. اين دقيقاً يعنی باز كردن مشت عمروعاص. يعنی آيين عمروعاص را شكسته؛ نه شخصش را. آيين را در برابر آيين شكسته. ⬅️ اصلاً شمشير علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) می‌زند برای اين‌كه ارزش، بر مسلط بشود؛ نه این‌که مثل انقلاب‌های اجتماعی، ساختاری، در [آن] وهله، ايجاد بشود». ۷۹/۱۲/۶ @IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! 🔹اثر دسته بر جان ما و جامعه ما ده‌ها برابر مجالس سرپوشیده است! 🔻برو دسته نصرت! @Panahian_ir
🔹 حضور ما در امتحانات گذشته‌ی تاریخ 📝 بعضی خدا را شکر می‌کنند که در زمان امام حسین (علیه السلام) نبودند. این طرز تفکر روی شانس استوار می‌شود. شانس آوردیم که در سقیفه نبودیم، شانس آوردیم که وقتی امام علی (علیه السلام) یار می‌خواست ما نبودیم و همین طور بیایید جلو. اینکه براساس شانس بخواهیم همه را بنا کنیم، از عدل الهی به دور است. 🔺 اما نکته اینجاست که ما در همه‌ی این جریانات حاضر بوده‌ایم و نحوه‌ی این حضور با نیت‌های ما سنجیده می‌شود. روایات زیادی هم داریم ذیل این موضوع. اینکه کسی به دلیل اینکه قلب و فکرش شباهت به گروهی دارد (تشابهت قلوبُهم)، به مجازات های چیزهایی می‌رسد که اصلا آن کار را نکرده یا بهره‌مند از ثواب‌هایی می‌شود که اصلا آنها را انجام نداده. به همین دلیل توصیه ‌‌می‌کنند که همت و نیت کار حسنه بکن. 🔸ما باید همه‌ی صحنه‌های تاریخ را زنده ببینیم؛ امام علی (ع) زنده و صفین زنده. لذا فرهنگ قرآن به نظر می‌رسد که همه چیز را جلوی چشم انسان زنده نگه می‌دارد؛ حضرت نوح زنده، امتحانات زنده و انتخاب های زنده. حجت الاسلام قاسمیان
☀️ یکی ازدرس های عاشورا،همین عظیم وکبیری‌ست که شماملت ایران پشت سر وفرزند ابی‌عبداللَّه الحسین(ع) انجام دادید. 🔘کربلا:اتحاد کوفه با شام علیه
🌿 🔲اصلی ترین پیام کربلا؛ درس امام(ع) در برابر جریانات شام و کوفه امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد ▫️حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) نه براى حكومت آمد و نه فقط براى آمد؛ امام حسين (علیه‌السّلام) حركت كرد براى انجام يك اى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم آن واجب را انجام دهد. ◾ اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم كه بشير و نذير است - يعنى است، پديدآورنده‌ى است - نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامه‌ى وجود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّ‌مشى حركت كرده باشد و او حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) است. ▫️ آن واجب عبارت بود از ، بعد از پديد آمدن ؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعه‌ى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط. ◾ حسين‌بن‌على با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعه اسلامى از خط منحرف شد، اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اين‌جور عمل كرد و اين‌جور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمی‌آيد؛ ارتجاع مربوط به است. ▫️ پس مسئله‌ى حسين‌بن‌على (صلوات‌الله‌‌عليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدست‌رفته‌ى خود را و حكومت غصب‌شده‌ى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّه‌ى اهل‌بيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیه‌السّلام) به این طرف. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
☀️ یکی ازدرس های عاشورا،همین عظیم وکبیری‌ست که شماملت ایران پشت سر وفرزند ابی‌عبداللَّه الحسین(ع) انجام دادید. 🔘کربلا:اتحاد کوفه با شام علیه
❇️ قسمت دوم ▪️تسلیت و ننگ بر جهالت کوفی ▫️که با با راه را بر شکل گیری تجربه کربلا و شهادت گشودند. ▫️هرچند که خود نیز از ضربات مهلک این خیانت نظری و عملی بی بهره نماندند؛ وقایع خونباری همچون حره، شمشیر حجاج و هزینه های هنگفت ذلت و خواری ای که وهمراهی با ضدانقلاب بود. ◽️و حمدوسپاس خدای را بر طلوع آفتاب عالم‌تاب از افق کربلا؛ که در اوج آن مصیبت دردناک و بی‌نظیر تاریخ، ارزش‌های انسانی و الهی را در تابلویی بی نظیر ترسیم نمود. ▫️و همزمان بطلان عملی، و مهلک‌بودن تفکر سازش و (ظلم‌پذیری) غیرانقلابیون مسلمان در برابر جریان ضدانقلاب را اثبات کرد. ▫️که تا ابد این نور و ظلمت، راه گزینش حق از باطل و از را بسیار آسان نمود. ◽️شاید این باشد جلوه ای از معنای سخن زین العباد(ع) در زیارت اربعین که فرمود: 🌿«و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من »: و حسین(ع) خون قلبش را فدا کرد تا بندگان خدا را از جهالت (مهلک) نجات دهد. ▫️و آن پیش‌بینی صادقانه‌ اباعبدالله(ع) که فرمود: 🌿«هرکس از یاری من سر باز زند روی خوشی و را نخواهد دید.» ▪️و این‌گونه شد که غیرانقلابی جریان‌انقلابی‌اسلام به رهبری خاندان وحی شد. ◾️سرزنش همان سرزنش طول تاریخ اسلام است ▫️همان ها که هم هستند از صدر تا ذیل و میوه درخت اندیشه و عمل و هنر آنهاست؛ و کوبیدن بر طبل شکسته و دریده : شان؛ و به شکست کشاندن انقلابها از طریق : هنر همیشگی شان؛ 🔳از شناساندن و ابلاغ لحظه ای دریغ نکنیم. ▫️بزرگترین مصیبت سیدالشهدا امروز از هدف و راه اوست و صرف به که در جای خود بسیار لازم هم هست و شورانگیز و معرفت بخش! ▪️اما همه آن سفارشات به ظاهر عزاداری قطعا و به حکم عقل و حکمت باید برای انجام باشد و الا فلا. ▫️ شهادت را (ع) پیامرسان انقلابیون به ما رساندند و فریاد زدند: ▪️و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من !! 🔳پیامی که شهادت امام(ع) انقلابی شهیدمظلوم ما بوده است! ▫️چه درست گفت علی شریعتی: آنانکه مانده اند باید کنند وگر نه اند!!!! 🔳 دختر امام و خواهر امام انقلابیون چه در شهر غیرانقلابیون -کوفه- خواند و آن رجاله های نامرد را به چه به تاریخ شناساند؟ 🔳ما نیز باید با منطق و اندیشه و قدرت‌بیان همان کنیم که کرد و لاغیر. 🔳باید که تا اتمام کار ابی‌عبدالله(ع) و تحقق انقلاب‌جهانی این سخن ادامه دارد... 🔘 @IslamicRevolutionaryAnalysts
☀️ کربلا:اتحاد کوفه با شام علیه قیام جریان مقاومت و پیشرفت انقلابی علیه ۲ جریان کفر و سازش @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌿شاخصه برجسته در شخصیت ابالفضل العباس در زیارت حضرت عباس(ع) می‌خوانیم که: «اَشْهَدُ وَاُشْهِدُ اللّهَ»، «لَمْ تَهِنْ وَلَمْ تَنْکُلْ وَاَنَّکَ مَضَیْتَ عَلى بَصیرَه مِنْ اَمْرِکَ» یعنی تو با بصیرت حرکت کردی و حواست بود. بصیرت چیست؟ این است که جایی که دشمن خوشحالی می‌کند، ما حساس شویم: «فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَادٍ» و «تَبَرَّکَتْ بِهِ بَنُو أُمَیَّةَ» یعنی اینجا اگر دشمن خوشحال است، ما باید بگوییم: «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ» و «مُصِیبَةً مَا أَعْظَمَهَا»، چون اگر مصیبت نبود که دشمن خدا خوشحال نمی شد؛ «فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیَادٍ» نمی‌شد، این شاخص و بصیرت است. 🔹دکتر سعید جلیلی