eitaa logo
موسسه اندیشه بهشتی
9.2هزار دنبال‌کننده
634 عکس
167 ویدیو
59 فایل
📌 موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی 🌐 وب سایت: andishebeheshti.ir ♦️معاونت فرهنگی: @andishebeheshti_f ♦️ادمین کانال: @AndisheBeheshti_admin ♦️کانال مکتب بهشتی: @maktabbeheshti 📍قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد ۵۰۵ ۰۲۵۹۱۰۰۳۰۱۳ ☎️
مشاهده در ایتا
دانلود
پیوست یادداشت متاثر از چپ نبود.pdf
122.7K
🔻 پیوست یادداشت متاثر از چپ نبود، اسلامش اجتماعی بود!
♦️رابطه آزادی اندیشه و عدالت ✍️ امیر معصوم خانی: از بعضی سخنان شهید بهشتی می‌توان این نتیجه را گرفت که ایشان عدالت را نتیجۀ آگاهی می‌داند: «در تمام دوره‌های زندگی بشری که به شعوری رسیده و درک ظلمی کرده، عاشق عدل هم بوده‌ است. فقط مصادیقش فرق می‌کرده، وگرنه اصل عدل را خواستار بوده‌ است». با این بیان، می‌توان گفت که بهشتی عدالت را مبتنی بر آگاهی می‌داند، یعنی آگاهی از آنچه هست و آنچه باید باشد. مادام که انسان در اسارت جهل است، نه آزادی محقق می‌شود و نه عدالت، و از همین‌جا می‌توان گفت که آزادی و عدالت ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند، زیرا از نظر بهشتی، اعتقاد به عدل یعنی نفی هرج‌ومرج فکری در زمینۀ ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی و این همان آزادی اندیشه است که مقدمۀ از بین رفتن جهل و تحقق عدالت است. 📚سیاست بهشتی، ص ۱۹۰ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
⚠️ «سیاست بهشتی» در راه است! 📚 اثر جدید موسسه اندیشه بهشتی: تاملاتی در اندیشه سیاسی شهید آیت‌الله بهشتی (از مبانی تا روبناها)، به قلم جمعی از نویسندگان ❗این اثر با تلاش‌های تیمی از پژوهشگران و اساتید موسسه اندیشه بهشتی تالیف شده تا با دقت کامل و بدون سوگیری خاص در برداشت‌ها تنظیم شود. سیاست بهشتی مشتمل بر هشت فصل با عناوین ذیل است: ۱. مبانی فکری ۲. نظام سیاسی اسلام ۳. ولایت فقیه ۴. جایگاه مردم در نظام سیاسی ۵. انقلاب اسلامی ۶. آزادی ۷. عدالت ۸. روابط بین‌الملل و سیاست خارجی ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️مستند «او یک معلم بود»، روایتی از فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی شهید بهشتی را از آغازین روزهای مبارزه با طاغوت تا به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به نمایش می‌گذارد. روایتی از روزگار تدریس و تلاش در جهت کادرسازی و پرورش افراد برای حرکت‌های بزرگ در کشور تا قبول مسئولیت تألیف کتب تعلیمات دینی؛ اینبار آقای معلم در این فکر است که چگونه مفاهیم اصلی دین را به دانش‌آموزان آموزش دهد. «او یک معلم بود» را به تماشا بنشینید ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
💠خاطره‌ای درباره شهید مطهری‌ اولین بار که خبر شهادت ایشان (شهید مطهری) را شنیدم، گذشته از الم و رنج و دردی که یک دوست چندین ده ساله در خودش احساس می‌کند، این خاطره قبل از هر خاطره‌ی دیگری در ذهنم زنده شد. آقای مطهری مکرر می‌فرمود: «من طرفدار سر سخت اصلاح روحانیت و مخالف سر سخت اسلام منهای روحانیت هستم». ایشان غالبا مقید بود این دو را از نظر تأکید هم‌وزن بیان کند و نشان بدهد به همان اندازه که به بقای روحانیت و دوام نقش روحانیت در جامعه معتقد و علاقه‌مند است، به همان اندازه هم به اصلاح روحانیت معتقد و علاقه‌مند است. و این از تکیه کلام‌های این برادر عزیز فقید عالیقدر در بحث‌ها بود. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ج۱، ص۵۵۵ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️استاد متفکر و متعهد مرحوم مطهری عنصری متعهد، مؤمن به آرمان‌های انتخاب شده و تلاشگری در راه این آرمان‌ها بودند. ایشان دارای خصلت‌های خوب و برجسته فراوانی بودند. در معاشرت هایشان بی‌آلایش و اهل ذوق و ادب، مطالعه، متفکر، استادی خوش بیان و خوش قریحه و سخنران و نویسنده‌ای پرارزش بودند. تدریس‌ها و سخنرانی‌ها و نوشته‌های ایشان بخشی از گنجینه پرارزش حرکت فکری اسلامی در عصر ماست. سخنرانی‌ها و نوشته‌های ایشان به اندیشه اسلامی بخش عظیمی از جوانان ما شکل داد و هنوز هم شکل می‌دهد. شهادت مرحوم مطهری در جامعه بازتاب بسیار وسیعی داشت و نشان داد که امپریالیسم جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی، روی چه قشر اجتماعی و روی چه چهره‌هایی حساسیت زیاد دارند و چه کسانی را سد راه خودشان می‌دانند. 📚سخنرانی­‌ها و مصاحبه­‌های آیت الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج3، ص101 ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️ای معلم، الگویی از آنچه می‌خواهی باش ای معلم! گوش کن به نوای قرآن «وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا. وَالَّذِينَ يَبِيتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّدًا وَقِيَامًا»...بزرگترین علت موفقیت انسانی که می‌خواهد کمک کار انسان‌های دیگر در خودسازی باشد این است که خود این انسان الگویی باشد برخوردار از كمالاتی که دوست دارد دیگران به‌دست آورند. آراستگی به کمالات علمی معلم و مربی، متانت، وقار، محبت، خودجوشی، معلومات، حسن برخورد و لیاقت اوست که باید کلاس را اداره کند، نه خشونت او. شما در کلاس معلم‌های اینجوری هیچ وقت سر و صدا و شلوغی دیده‌اید؟ کسانی هستند که سی سال معلمی کرده‌اند و حتی یک‌بار هم نیازمند به خشونت نشده‌اند، یا اگر هم در مواردی نیاز به خشونت پیدا کرده‌اند آنقدر کم بوده که باید در دفتر خاطراتشان یادداشت کنند مبادا فراموش شود. وقتی معلم جاذبه دارد، جاذبه‌ای ناشی از این نوع صفات و کمالات، نوبت به خشونت نمی‌رسد. 📚نقش آزادی در تربیت کودکان، ص ۱۶۰ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️موضوع: سیره عملی شهید بهشتی مؤسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی برگزار می‌کند 🎤 سخنران : حجت الاسلام و المسلمین مؤیدی 🔹 استاد حوزه علمیه 🔹 از شاگردان شهید آیت الله بهشتی ⏰️ زمان : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، بعد از نماز ظهر و عصر 📌 قم، خیابان توحید ۳، مسجد علی المرتضی ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️صلح و اهمیت آن در اسلام اسلام در مقایسه میان جنگ و صلح، اصالت را به صلح می‌دهد و آن را بهتر از جنگ می‌شمرد...صلح خواسته طبیعی و عمومی انسان‌هاست، به همین جهت همه نظام‌ها، حتى نظام‌های اجتماعی که فلسفه خود را بر مبنای تضاد و درگیری بنیان نهاده‌اند، می‌کوشند به مردم جهان نوید صلح دهند، صلحی پایدار که از گزند عوامل جنگ و نزاع مصون باشد. قرآن جنگ و درگیری را که به راستی به حکم ضرورت و در جهت باز نگه داشتن راه خدا و آزاد ساختن خلق خدا از چنگال اهریمنان نباشد، کاری شیطانی و ناپسند می‌شمرد...دستور اسلام نه تنها درباره روابط داخلی مسلمانان چنین است بلکه در رابطه با غیر مسلمانان هم مقرر می‌کند: «اگر آنها به صلح گراییدند، تو هم صلح‌گرا باش و بر خدا تکیه کن که اوست شنوای توانا» البته باید مراقبت کرد که این صلح گرایی دشمن یک نیرنگ نظامی یا سیاسی نباشد. 📚شناخت اسلام، ص ۵۰۳ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️هیچ حاکمی حق ندارد مردم را با دیکتاتوری به‌سمت صلاح ببرد ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️آمادگی کامل برای مقابله با دشمن اسلام در عین حال که تا این حد به صلح و صلح گرایی اهمیت داده، از مسلمانان خواسته است همواره بیدار و هشیار و نیرومند باشند، آنقدر نیرومند که نه تنها دشمنان شناخته شده آنان، بلکه دشمنان نهانی و ناشناخته که هنوز رخ ننموده‌اند نیز از سطوت آنان بیمناک باشند و هرگز خیال تجاوز به آنان بر خاطرشان نگذرد. «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخيل ترهبون به عدوالله و عدوکم»...توجه داریم که کلمه «قوه» شامل همه نیروهای صنعتی که پیوسته در حال تکامل و پیشرفت است می‌شود. این وظیفه مسلمین است که به‌عنوان یک تکلیف دینی به انواع صنایع و فنون مجهز باشند، نه برای آنکه در راه حمایت از سلطه‌های جابرانه یا تجاوز و حمله به دیگران به‌کار رود، بلکه برای این که در دیگران جرأت نفوذ و غلبه بر مسلمین پیدا نشود و افراد جامعه اسلامی در اثر ضعف و نداشتن امکانات مورد تجاوز قرار نگیرند. 📚شناخت اسلام، ص ۵۰۴ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
45.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗از شهید بهشتی چه کتابی بخوانیم؟❗ چرا از جهان‌بینی شهید بهشتی چیزی نمی‌دانیم؟!! شما موشن‌گرافی کتاب «انسان از منظر قرآن» به قلم شهید آیت‌الله بهشتی را مشاهده می‌کنید. کتابی که مجموعه بیانات انسان‌شناسانه شهید بهشتی است... برای تهیه این کتاب به وب‌سایت https://zarinp.al/457337 و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای پاتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنید. ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️سلاح انقلابیون اسلام وعظ و اندرز تنها سلاح نهضت اسلام نیست، انقلاب خونین، جنگ و شمشیر هم جزو سلاح‌های انقلابیون اسلام است، اما سلاحی که با این منطق به‌کار می رود؛ می‌گوید من این سلاح را روبه‌روی او می‌گیرم اگر آمادگی از خودش نشان داد که بیاید در حیطه توحید و خداشناسی و اسلام قرار بگیرد، ذوب شود، آب شود، خالص شود، تبدیل به یک آدم حسابی شود، چه بهتر؛ اگر نشد، کنار رفت، مزاحمت ایجاد نکرد، باز هم به او فرصت می‌دهم ولی اگر در راه دین اسلام مزاحمت و اخلال کرد آن موقع است که او را با شمشیر از میان برمی‌دارم. این آن روح «فی‌سبيل‌الله» است...ما مهاجمان و سپاه تهاجمی در تاریخ اسلام داریم، ما با کسی تعارف نداریم. ما هرگز نمی‌گوییم جنگ‌های اسلامی صرفا دفاعی بود، ما می‌گوییم اسلام «جنگ هجومی» هم داشت اما جنگ هجومی و تهاجمی آزادی‌بخش که با فرماندهی فردی مثل پیغمبر اسلام (ص) همراه بود. در این جنگ‌ها تلاش می‌شد تا سپاهی کاری نکند که خلاف رضای خدا باشد و همین روح سبب می‌شود که اصطکاک او با دیگران، اصطکاکی با روحی عالی، حتى عالی‌تر از جنگ‌های طبقاتی باشد. حتی دشمن در چهره این سپاهی مهاجم، نور خدا می‌بیند. 📚 در مکتب قرآن، ج ۲، ص ۳۷ و ۳۸ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️قانون جهاد در اسلام «وقاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونكم ولاتعتدوا إن الله لايحب المعتدين» دست به جنگ زنید با کسانی که به جنگ شما می آیند، اما این جنگ در راه خدا باشد. این، بزرگ‌ترین امتیاز قانون جهاد اسلام است: جهاد در راه عقیده؛ عقیده‌ای که فردی نیست، گروهی نیست، خدایی و جهانی است. عقیده‌ای در راه «الله‌رب‌العالمين» میدان این عقیده «عالمين» است؛ همه انسان‌ها می‌توانند در داخل دایره این عقیده بیایند. بنابراین، حتی جنگش هم جنگ طبقاتی نیست. چون در جنگ طبقاتی، طبقه‌ای خود را استثمار شده توسط طبقه دیگر می‌بیند. به‌خاطر حمایت از منافع خودش و هم زنجیران هم طبقه‌اش به پا می‌خیزد و می‌جنگد. با آن کسی می‌جنگد که به منافع او و هم‌طبقه‌هایش تجاوز می‌کند. جنگ در راه من و ما است، اما مایی که باز حالت من دارد. حال آنکه اینجا «قاتلوا في سبيل الله» است. این خیلی مهم است که کلمه «من» یا «ما» های بدتر از من از صفحه‌ای که در برابر چشم دل و جان یک پیکارگر است از بین برود و بر روی آن کلمه دیگر نوشته شود. البته من با صراحت اعتراف می‌کنم در تاریخ اسلام شمار مبارزانی با این حد خلوص، بسیار کم است. مبادا فکر کنید چون می‌گوییم قرآن بحث پیکار و جهاد را با چنین آغاز پر ارج بلندمرتبه عالی در خور مکانت انسان شروع می‌کند، می‌خواهیم بگوییم بحمدالله در طول تاریخ اسلام همه کسانی که در همه جهادها شرکت کردند همه در این حد هستند. نه، هرگز این را نمی‌گوییم . 📚در مکتب قرآن، ج ۲، ص ۱۷۵ و ۱۷۶ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
🔺«انسان از منظر قرآن» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ▪️چنانچه قصد خرید حضوری کتاب «انسان از منظر قرآن» را دارید؛ به غرفه نشر معارف در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مراجعه کنید. 📍شبستان مصلی، جنب ورودی ۸۸، غرفه ۲۶ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️سوره برائت و پیمان‌شکنان سیاست اسلام از نظر صلح و جنگ حتی باتوجه به آیات اول سوره برائت این نیست که اسلام به همه کفار دنیا اعلام کند یا مسلمان شوید یا جزیه بدهید و یا شما را می‌کشیم. این فهم اشتباه است...سوره برائت می‌گوید از این پس مسلمانان هر مشرک پیمان‌شکنی را دیدند، یا او را بکشند، یا مسلمان شود و یا جزیه بدهد. به‌صرف اینکه بیاید یک پیمان لفظی ببندد و کلاه سر شما بگذارد نباشد...پس کافر پیمان شکن، یا باید رسما مسلمان شود...یا اینکه «جزیه» بدهند، یعنی باید در هرسال مقداری پول به حکومت اسلامی بدهند و همان تعبیر قرآن کریم: «الذين أوتوا الكتاب حتى يعطوا الجزية عن يد وهم صاغرون»؛ یعنی با این کار در برابر حکومت اسلام احساس ضعف کنند؛ یا اینکه گردن آن‌ها زده می‌شود. این قانون، مربوط به کافر متجاوز یا کافر سیاست باز پیمان‌شکن است وگرنه کافری که متجاوز نباشد و سیاست‌باز و پیمان‌شکن نباشد و اجازه تبلیغات آزاد به مسلمان‌ها در کشور خودش را بدهد (این بند جزو قراردادهای عمومی اسلام است که باید آزادی تبلیغات خداپرستی در سرتاسر جهان وجود داشته باشد)، اگر ملت کافری این‌ها را رعایت کرد، هیچ وقت اسلام به آن‌ها «فاقتلوهما» نگفته و نمی‌گوید. در مکتب قرآن، ج ۵، ص ۱۲۹ و ۱۳۰ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️ملاصدرا و هگل هرکس ملاصدرا را بفهمد و بتواند هگل را هم درست مطالعه کند - یعنی در متن اصلی، یا در ترجمه‌های واقعا قابل اعتماد از متن اصلی - می‌تواند هگل را هم خوب بفهمد و هرکسی هم هگل را خوب فهمید، می‌تواند ملاصدرا را خوب بفهمد. هر فردی که توانسته باشد هگل را بفهمد مطالعه‌گر با استعدادی برای مطالعه آثار فلسفی ملاصدرا است، اسفار را هم خوب می‌فهمد و هرکس اسفار را خوب بفهمد مطالعه‌گر آماده توانایی است برای مطالعه آثار هگل، چون خیلی خیلی از نظر شیوه کار، شیوه‌های مشابه - نه یکسان - دارند. البته نه نظریات هگل و نه نظریات ملاصدرا هیچکدام تازه نیستند. طرز تفکر و شیوه‌ای که هگل دارد ابتکار خودش نیست، از پیش بوده و او آن را به اوج رسانده مثل اوج گرما در غليان آب و همچنین است ملاصدرا. 📚حزب جمهوری اسلامی مواضع تفضیلی، ص ۱۸۱ و ۱۸۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
هدایت شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
﷽| انسان‌نماهای عصر ما جانواران حریص و غلامان حلقه به گوش تولید و مصرف هستند ▫️وقتی دائما به انسان تلقين کنند که او یک حیوان اقتصادی بیش نیست، وقتی با تبلیغِ شبانه‌روزیِ غنای اقتصادی، افزایشِ امکاناتِ گوناگونِ مادی را تنها معیار خوشبختی و تنها نشانه پیشرفت یک ملت یا گروه یا طبقه قلمداد کنند، وقتی شب و روز، بیخ گوش‌ها و در برابر چشم‌ها، همواره از کیمیایی پول، معجزه پول، مشکل‌گشایی پول و خروارها پول صحبت کنند که [خود] از طریق شانس یا از طریق غارت مستقیم و غیرمستقیم هم‌نوعان به دست آید و در راه ارضای مبتذل‌ترین خواسته‌های حیوانی صرف شود. [اینجاست که] خودبه‌خود انسان‌ها، یا بهتر بگویم، انسان‌نماهای عصر ما به جانورانی حریص تبدیل می‌شوند که شب‌وروز، بی‌امان و از هر راه که شده، در پی پول درآوردن برای مصرف کردن در راه لذت‌جویی‌های مادیِ هرچه بیشتر باشند، غلامان حلقه‌به‌گوش تولید و مصرف شوند، زندگی آن‌ها از هر نوع محتوای عالی و ارزنده دیگری که برازنده انسان و انسانیت است خالی شود و یکسره به پوچی و ابتذال گراید. 📚انسان از منظر قرآن، ص۱۵ سیدمحمد حسینی بهشتی، شناخت اسلام، ص۳۰ 📕 پیشنهاد کتاب "انسان از منظر قرآن" جهت شناخت انسان کامل و رهایی از حیوانیت! 🔗تهیه از: نشر معارف / مصلی امام خمینی، ناشران عمومی، راهرو۱، غرفه۲۶ خرید مجازی از: https://b2n.ir/p30090 @beheshtium_ir http://instagram.com/beheshtium_ir
هدایت شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
هدایت شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
هدایت شده از شهید بهشتی | بهشتیُم
قرائت شهید بهشتی از نظریه ملاصدرا در باب آفرینش انسان.pdf
146.4K
🔻 قرائت شهید بهشتی از نظریه ملاصدرا در باب آفرینش انسان ✍️ نویسنده: محمدمهدی رفیعی 🗞️ اندیشه بهشتی، شماره چهارم. خرداد ۱۴۰۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️توحید از نگاه شهید بهشتی 🎤 سخنران : آیت‌الله دکتر عسگر دیرباز 📎مشاهده کامل نشت شهید بهشتی و فلسفه صدرایی ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️رزمندگان خدا آنچه امروز در غرب و جنوب غرب سرزمین اسلامی ما می‌گذرد قصه جنگ ایران و عراق نیست، قصه جنگاوران خوزستان با مهاجمان بر خاک و هستی‌شان نیست، آنچه اینجا هست، قصه رویارویی یک انقلاب رهایی بخش الهی است با همه دشمنان جهانی‌اش و من به شما مژده می‌دهم...که همه مزدوران کفر و ستم در این منطقه در اثر پایمردی، فداکاری و ایستادگی و استقامت نورانی شما، زمین زیر پایشان سخت می‌لرزد. این مزدوران دور هم جمع می‌شوند، می‌دانید برای چه دور هم جمع می‌شوند؟ دور هم جمع می‌شوند که چه خاکی بر سر خودشان بریزند. حماسه نبرد شما با آن‌ها، کرسی‌های حکومت را سخت زیر پایشان متزلزل کرده است...ما فقط یک راه بیشتر نداریم و آن این است که همه ما بی دریغ برای پیمودن این راه الهی و این راه نورانی و راه سعادت آماده باشیم. ما وارثان فرهنگی هستیم که همیشه از دور و نزدیک رو به امام حسین می‌ایستادیم و می‌گفتیم: «السلام علیکم یا ثارالله» امام حسین را ما خون خدا می‌دانستیم و امروز هم این شهیدان عزیز، کسانی هستند که به ثارالله پیوستند. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج ۳، ص ۲۰۶ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti