✅وضعیت مردم بابل بعد از فتح به روایت ویل دورانت مورخ معروف
👤جناب ویل دورانت این تاریخ نگار آمریکایی در کتاب تاریخ تمدن شرق خود در خصوص اوضاع تغییر یافته مردم بعد از فتح بابل توسط پارسیان آورده است که :
با حمله پارسیان عزت نفس مردم بابل یكباره از میان رفت و ضبط نفس و شرم از كارھاي زشت نیز بكلي نابود شد ، عادات غیر اخلاقی به همه خانواده ها راه یافت زنان خانواده ھای بزرگ نیز خودنمایی و آراستن و پیراستن خود را ، چنانكه عده بیشتری از مردم از جمال آنها بهرمند شوند و لذت ببرند از آداب و تعارفات عادی ميپنداشتند ، اگر روا باشد که گفته ھرودوت را در این خصوص باور كنیم ، وي چنین ميگوید: «ھر مردی که دچار تنگدستي ميشد ، دختران خود را برای روسپیگری در معرض عموم قرار ميداد تا از این راه پول به دست آورد » ، كوپنتوس كورتیوس ( ۴۲ میلادی) چنین نوشته است: «ھیچ چیز از اخلاق مردم این شهر شگفت انگیزتر نیست ، و در ھیچ جای دیگر این اندازه برای استفاده از لذت ھای شهوانی وسیله فراھم نیامده » ، در آن ھنگام که معابد ثروتمند شد ، اخلاق عمومي رو به فساد رفت ، مردم بابل که در خوشگذرانی ھا غرق شده بودند ، با كمال رضای خاطر به فرمانبرداری شهر خود از كاسیها ، آشوریان و #ایرانیان و یونانیان گردن نهادند .
📚منبع : تاریخ تمدن ، ویل دورانت ، فصل نهم ( اخلاق بابلی ها ) ، ۲۵۴
📚https://b2n.ir/k97704
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (1)
🔹از دیدگاه منابع چینی ، نویسنده تاریخ توبا - وی در بحث خود درباره ایران چنین آورده است : "آنها ( ایرانیان ) معمولا خواهرانشان را به همسری بر می گزینند و اکثرا در امر ازدواج بین اشراف و زیردستان تبعیض قایل نمی شوند . از این رو در میان بربرها از همه مشئوم ترند.
تاریخ سوای نیز روایت اخیر را تایید می کند . دیگر متون ادبی چین چون تونگ - دیئن و ون - شیئن تونگ کا علاوه بر تایید اخبار فوق ازدواج برادران و خواهران و نیز مادران و پسران را در میان ایرانیان رایج شمرده اند. گفته شوان - جانگ کاهن معروف چین درباره آشفته بودن امر ازدواج در نزد ایرانیان گویا اشاره به رایج بودن چنین ازدواجهایی در ایران باشد .
#چین
#محارم
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (1) 🔹از دیدگاه منابع چینی ، نویسنده تاریخ توبا - وی در بحث خود در
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (2)
Chinese histories contain several references (see Silk, 2008a, pp. 450-52). The early seventh-century history of the Sui Dynasty, in its account of Anguo (安國 the land of An, perhaps Bukhara), reports that the people married their sisters and mothers and behaved like animals, while the history of the Zhou Dynasty characterizes Persian marriage customs as the lewdest among barbarians. The mid-seventh-century history of the Northern Dynasties, mentions only marriage with sisters, which makes them the lewdest of barbarians. More interestingly, the Tongdian (comp. 801) contains the report by a Chinese who had been prisoner of the ʿAbbasids, in which he specifies the xunxun as the most perverse among the barbarians, where xunxun 尋尋, apparently, is a term for Zoroastrian (Chen, 1998, p. 79, n. 70; Silk, 2008a, p. 451).
تاریخ چینی حاوی چندین مرجع است (رجوع کنید به Silk, 2008a, pp. 450-52). تاریخ اوایل قرن هفتم سلسله سوئی، در گزارش آنگوئو (سرزمین آن، شاید بخارا)، گزارش میدهد که مردم با خواهران و مادران خود ازدواج میکردند و مانند حیوانات رفتار میکردند، در حالی که تاریخ سلسله ژو مشخص میکند، آداب و رسوم ازدواج ایرانی وحشیانه ترین در میان بربرها است.
تاریخ اواسط قرن هفتم سلسله های شمالی، تنها ازدواج با خواهران را ذکر می کند، که آنها را به بدترین وحشی ها تبدیل می کند. جالبتر اینکه تونگدیان حاوی گزارش یک چینی است که اسیر عباسیان بوده است، که در آن او سون سون را منحرف ترین در میان بربرها مشخص می کند، جایی که ظاهراً xunxun 尋尋 اصطلاحی برای زرتشتی است. (چن، 1998، ص 79، شماره 70؛ سیلک، 2008 الف، ص 451).
https://b2n.ir/h96312
#چین
#محارم
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (2) Chinese histories contain several references (see Silk, 2008
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی(3)
«وی شــو پیشــیه» دربــاره ازدواج ایرانیــان مینویســد: خواهــران را به عنــوان همســران مشــروع یــا به عنــوان همســران توافقــی (بــدون پیونــد رســمی) میگیرنــد
«سویی شو» نیز گوید: با خواهران ازدواج میکنند
📚ایران ساسانی از دیدگاه منابع چینی، پائولو دفینا، ترجمه خلیلی پور، صفحه 67 و 68
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
4_6003324309311852014.pdf
4.05M
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (4)
👈معمولا خواهران را به زنی خود می گیرند..
👈مردان آن سرزمین می توانند خواهر خود را به زنی بگیرند..
📚تاریخ روابط چین و ایران، جان سین لیان، صفحه 57 و 69
❌اصل کتاب قرار داده شده است
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅موبد زرتشتی : پایان عمر رژیم کودک کش صهونیستی بسیار نزدیک است.
#قدس
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅کوروش :من دوستدار بتکده های مردوک و پسر مردوک هستم.
اساهیل : بتکده مردوک
اسیدا: بتکده پسر مردوک
#مردوک
#بتکده
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅10 اردیبهشت و روز خلیج فارس
🔻نام خلیج فارس در زمان هخامنشیان :
حدود۲۵۰۰ سال پیش داریوش اول در کتیبه کانال سوئز(کتیبه شالوف DZc)
از خلیج فارس بانام "دریای پارس" یاد کرده است
🔸آوانگاری متن به زبان پارسی باستان:
iy \ draya \ tya \ hacâ \ Pârsâ \ aitiy \ pasâva \ iyam \ yauviyâ \ akaniya
🔹ترجمه متن :
دریایی که در پارس وجود دارد...
#خلیج_فارس
#خلیج_همیشه_فارس
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻کوروش و سجده بر بت ها (خدایان) بابلی
بنابر کتیبه خطی بابلی #کوروش صورت خود را در مقابل بت های بابل بر خاک می نهد، و گله بزرگی از #گوسفندان را با تبر قربانی می کند.
(فرمان کوروش بزرگ، دکتر عبدالمجید ارفعی، نشر دایره المعارف بزرگ اسلامی، صفحه 24)
#سجده
#قربانی
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅کوروش و قدردانی از همه خدایان...
🔹کتیبه ایی در بتکده #اور
#کوروش
#بتکده
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅بازم پاسخ دندان شکن به جماعت زرتشتی نما
بعد از بیان پست های متعدد در مورد ازدواج محارم در آیین زرتشت و اشاره به ازدواج اهورامزدا با دخترش (سپندارمذ) برخی زرتشتی نماها به خیال خود در مقام پاسخ برآمدند که در اینجا بحث رابطه جنسی نیست و.... که در ادامه بی سواد بودن آنها را مشخص خواهیم کرد.
🔻برای رسوا سازی این جماعت زرتشتی نما باید ذکر کرد که دقیقا خانم دکتر کتایون #مزداپور استاد مطرح تاریخ ایران باستان که زرتشتی نیز می باشند بیان کنند که در متون مهم زرتشتی مانند تفسیر گاتها، موبدان زرتشتی برای اهمیت ازدواج #محارم، بر ازدواج اهورامزدا با دخترش اشاره کرده اند.
👈در تفسیر (زند) گاهان که توسط موبدان زرتشتی نوشته است برای تایید ازدواج #محارم (خویدودس) در برخی بندهای آن به صراحت به ازدواج اهورامزدا با دخترش اشاره می کنند.
مانند بند 4 هات 45 از تفسیر گاتها که خانم دکتر #مزداپور در مورد آن می نویسد :
▪️از زندگاهان، فقره ۴، از یسن ۴۵ را تفسیر می کند و پیوند هرمزد و سپندارمذ را گواه بر صحت و درستی خویدودس میشمارد. بخش زند آن با پهلوی یسنا (۱۱/۱۹۵ -۱/۱۹۶ ) و نیز زندگاهان در دستنویس ت.د ۲۸ (۱۳/۳-۵/۴) تقریبا برابر است.▪️
📚https://b2n.ir/z99589
📚https://b2n.ir/a80387
👈حال سخن جماعتی زرتشتی نما صحیح است یا استاد دانشگاه تهران که زرتشتی نیز هست؟
🔻دوم بیان می کنند که اهورامزدا مینویی است و جسم فیزیکی ندارد و در واقعيت این کار تشبیه است
✔️در پاسخ باید گفت:
الف) بله از دید شماها این کارها ممکن نیست ولی در تفکر اصیل زرتشتی چنین مواردی بوده است
در متون زرتشتی خروس هم تخم می گذارد
در متون زرتشتی خورشید و ماه و ستارگان دور قله البرز در حال چرخش هستند
در متون زرتشتی آفرینش سگ و انسان از نطفه مشترک است
در متون زرتشتی از خر مقدسی با ویژگی های عجیب سخن گفته است
و...
لذا ملاک متون اصیل و البته از لحاظ اعتقادی سست زرتشتی است و نه تحلیل های شخصی و من درآوردی جماعتی زرتشتی نما
ب) اتفاقا در متون زرتشتی می توان مواردی بیان کرد که نشان از جسمانی بودن اهورامزدا می باشد، مانند هات 36 بند 6 بیان می کند که اهورامزدا زیباترین پیکر(جسم) را در میان پیکرها دارد
📚https://b2n.ir/m59396
🔻یا زرتشت بیان می کند اهورامزدا را مشاهده کرده است
زرتشت، من در آغاز آفرینش بوده ام و اهورامزدا را با چشم خود دیده ام
هات 43 بند 5
📚https://b2n.ir/x83630
🔹حتی در هات 33 بند 6 زرتشت آرزوی خود را دیدار و همپرسگی با اهورامزدا بیان می کند
📚https://b2n.ir/w28001
🔹🔹 در متون دینی پهلوی نیز مطرح و بیان شده است که زرتشت هفت بار به دیدار با اهورامزدا نایل می شود 😳(وزیدگی های زادسپرم، فصل ۲۳، بند ۱ تا ۸)
پ) و سنگ نگاره های فراوان از خود #اهورامزدا در زمان ساسانیان که نشان می هد برای اهورامزدا تصویر #جسمانی قائل بوده اند
ت) نکته دیگری که باید ذکر کرد در اوستا برای اهورامزدا، دختر و پسر نیز قائل شده است.
در گاتها هات 31 بند 8، هات 45 بند 4 و هات 47 بند 2 اهورامزدا پدر وهومنه (بهمن یا منش نیک)، آرمیتی (اسفند) و اشه(اردیبهشت) است
👈نکته جالب در هات 45 بند 4 این است که اشاره می کند آرمیتی (اسفند) دختر اهورامزدا است.
📚https://b2n.ir/647848
📚https://b2n.ir/554604
📚https://b2n.ir/508604
یحتمل میگن اینم تشبيه است🤷♂، نمی دونیم این چه خدایی است که ازدواج می کند میگن تشبیه است، بچه می آورد میگن تشبیه است و...
بجای این همه روتوش، باید گفت این مطالب نشان از ضعف اعتقادی و سست نويسندگان متون زرتشتی بوده است
ث) از همان کتاب بندهش که سند داده اند آمده است :
هرمز چون امشاسپندان را آفرید... و آن هفتمین خود هرمز است... هرمز هر دو است نخست مینو سپس مادی... از آفریدگان مادی نخست آسمان، دیگر آب... هفتم خود هرمز بود
https://b2n.ir/w94260
👈اینجا بیان شده که اهورامزدا، #هرمز را که مادی است آفرید!؟ (نخست مینو سپس مادی)
مگر اهورامزدا همان هرمز نیست!؟🤦♂
چطور اهورامزدا، هرمز را می آفریند اونم دقیقا نوشته شده هفتمین آفریده مادی!
مگر نمی گفتید #امشاسپندان همان صفات اهورامزدا هستند!؟
حال چطور هرمز، مادی شد!؟
تناقضات در متون زرتشتی به حدی است که به آن سرک بکشید سردرد می گیرید😊
✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا