eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1هزار ویدیو
103 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا رستم، قهرمان شاهنامه زرتشتی بود (1) ویژگی هایی از رستم در شاهنامه وجود دارد که گواهی بر زرتشتی نبودن رستم می دهد 1⃣نیرنگ و دروغ 🔻همه می دانیم که ادعا می شود در آیین زرتشت نیرنگ و دروغ ممنوع است ولی در شاهنامه رستم قهرمان شاهنامه در مواقع تنگنا دروغ هم می گوید. 🔹داستان رستم و سهراب 🔻در داستان رستم و سهراب، هنگامی که سهراب، رستم را به زمین می زند و قصد کشتن رستم را دارد رستم به دروغ می گوید در آیین ما رسم است که  باید دو بار شخص مقابل را به زمین بزنید ▪️یکی خنجری آبگون برکشید همی خواست از تن سرش را برید ▪️به سهراب گفت ای یل شیرگیر کمندافگن و گرد و شمشیرگیر ▪️دگرگونه‌تر باشد آیین ما جزین باشد آرایش دین ما ▪️کسی کاو بکشتی نبرد آورد سر مهتری زیر گرد آورد ▪️نخستین که پشتش نهد بر زمین نبرد سرش گرچه باشد به کین ▪️گرش بار دیگر به زیر آورد ز افگندنش نام شیر آورد 🔻سهراب هم از سر خام اندیشی حرف رستم را باور می کند و بی آنکه گزندی به او وارد کند رهایش می کند اما در روز بعدی جنگ، هنگامی که رستم سهراب را برای نخستین بار  به زمین می زند در جا او را می کشد و برخلاف حرف خود به سهراب دروغ می گوید. ▪️غمی بود رستم ببازید چنگ گرفت آن بر و یال جنگی پلنگ ▪️خم آورد پشت دلیر جوان زمانه بیامد نبودش توان ▪️زدش بر زمین بر به کردار شیر بدانست کاو هم نماند به زیر ▪️سبک تیغ تیز از میان برکشید بر شیر بیدار دل بردرید ▪️بپیچید زانپس یکی آه کرد ز نیک و بد اندیشه کوتاه کرد 🔹داستان رستم و اسفندیار 🔻این داستان نیز در این مورد شرایط مشابهی دارد آنگاه که رستم و اسفندیار با یکدیگر رویاروی می شوند، اسفندیار که از نظر قدرت بدنی و رشادت با رستم برابری می کند و در عین حال بدن او در برابر تیر و پیکان گزند ناپذیر است، موفق می شود تا رستم و اسب وی رخش را تا سرحد مرگ زخمی کند. اینجاست که رستم با بالا رفتن از تپه ای و موضع گرفتن در پشت تخته سنگ های بزرگ کوه از مرگ و شکست می گریزد و در آنجا می ماند، تا زمانی که تاریکی شب به ناچار وقفه ای در کار پیکار پدید می آورد. او به اسفندیار قول می دهد چنانچه اجازه دهد، برای مشورت با پسر و پدر خویش به اردوگاه آنان رود، حاضر است صبح روز بعد خود را تسليم اسفندیار سازد. اسفندیار قول رستم را می پذیرد، اما تأكید می کند «کام کژّی  مخار(کنایه از نیرنگ در سر داشتن)» ▪️بدو گفت رویین تن اسفندیار که ای برمنش پیر ناسازگار ▪️تو مردی بزرگی و زور آزمای بسی چاره دانی و نیرنگ و رای ▪️بدیدم همه فر و زیب ترا نخواهم که بینم نشیب ترا ▪️به جان امشبی دادمت زینهار به ایوان رسی کام کژی مخار ▪️سخن هرچ پذرفتی آن را بکن ازین پس مپیمای با من سخن 🔻اما ظاهرا رستم را سر آن نیست که به عهد خویش وفا کند. چون به اردوگاه پدر و فرزند خود اندر می شود. ابتدا به فکر گریز از معرکه می افتد، به این امید که شاید با مخفی ماندن از چشم اسفندیار، او را از تعقیب خویش و انتقامجویی باز دارد. ▪️به جایی شوم کو نیاید نشان به زابلستان گر کند سرفشان 🔻اما پدرش پیشنهاد می کند بهتر است به سیمرغ متوسل شویم ▪️یکی چاره دانم من این را گزین که سیمرغ را یار خوانم برین 🔻سیمرغ دردهای رستم را التیام می بخشید و به رستم آموزش می دهد که چگونه اسفندیار را می توان شکست داد ادامه دارد.... ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
آیا رستم، قهرمان شاهنامه زرتشتی بود (2) 🔻ویژگی هایی از رستم در شاهنامه وجود دارد که نشان می دهد رستم زرتشتی نیست 2⃣ضحاک جد رستم ضحاک یکی از شخصیت های پلید منابع زرتشتی است. اما نکته جالب اینجاست که وقتی رستم در مقابل اسفندیار، پهلوان و قدیس زرتشتی قرار می گیرد با افتخار می گوید که جد مادریش ضحاک است ▪️همان مادرم دخت مهراب بود بدو کشور هند شاداب بود ▪️که ضحاک بودیش پنجم پدر ز شاهان گیتی برآورده سر ▪️نژادی ازین نامورتر کراست خردمند گردن نپیچد ز راست ادامه دارد.... ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
آیا رستم، قهرمان شاهنامه زرتشتی بود (3) 🔻ویژگی هایی از رستم در شاهنامه وجود دارد که نشان می دهد رستم زرتشتی نیست 3⃣دفن رستم 🔻وقتی رستم می میرد همراه او اسبش را نیز دفن می کنند! آیا دفن کردن اسب همراه صاحب اسب رسمی زرتشتی است!🤔 ▪️و از آن پس تن رخش را بر کشید به گیتی چو او اسب دیگر ندید ▪️تـــن رخش بــر پیل کــــــردند بار دو روز انـدر آن کـار شد روزگـار ▪️به باغ انــدرون دخمه ای ساختند ســرش را بـه ابر اندر افراختند ▪️بــــرابر نـــــهادنــــد زرین دو تخت بدان خوابگه شد گو نیک بخت ▪️یـــکی تخــت دیگــر زواره بــروی نـهـادنـد پـهلـوی آن نـامـجـوی ▪️همان رخــش را بر در دخمه جای بکردند گوری چو اسبی به پای 🔹نظر دکتر مهرداد بهار در این مورد : 🔻برای رستم دخمه می سازند (که طبعا مقصود، دخمه معروف زردشتی نیست) و در برابر در دخمه، گوری هم برای رخش می سازند که ایستاده در گور، منتظر سوار خویش است که نشان از رسمی غیر زرتشتی است 📚https://b2n.ir/a23938@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
مولفه های پيامبری زرتشت! .pdf
988.7K
✅مقاله 📝اعتبار سنجی مولفه های پيامبری زرتشت از نگاه کلام اسلامی 🔹خلاصه 🔻در این مقاله از دیدگاه کلام اسلامی به مولفه های پيامبری زرتشت پرداخته و نشان داده می شود زرتشت پیامبر نیست هچنین بنگرید به واکاوی ادعای نبوت زرتشت @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ ما هم بلدیم...! ☺️ 🔶 دم از کوروش و زرتشت و... می‌زد و می‌گفت: برخی مسئولین نظام عملکرد بدی داشتند پس من حق دارم به اسلام اهانت کنم! ☑️ گفتم: خیلی از باستانگراها و مدعیان آریایی از لحاظ اخلاقی و اجتماعی و سیاسی، عملکرد بدی دارند پس ما هم حق داریم به کوروش و زرتشت فحش بدیم (؟!) 🎙 ادمین @n_bastan@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅دکتر کزازی:فردوسی شیعه است 🔻دکتر کزازی در شرح ابیات شاهنامه می نویسد: "در این بیتها فردوسی چونان دوستار خاندان و باورمندی استوار و پرشور به آیین شیعی،آوا برافراشته است و بی هیچ بیم و باک در جهانی دشمنکام و کین توز،از مهر علی سخن گفته است" 🔻ایشان ابیات تعریف از۳ خلیفه دیگر را الحاقی بیان می کند: "در میان بیتهای۹۵و۹۸در پاره ای از برنوشته ها،بیتهایی در ستایش سه خلیفه نخستین آورده شده است که بیتهایی اند خام وسست و پاره ای نیز به یکبارگی،بی اندام وناتندرست بیتهایی که به هیچ روی با دیگر بیتهای شاهنامه همسنگ وهمساز نمیتوانند بود و سخن سخته وستوار فردوسی را نمی توانندسزید وبرازید. ناسازی این بیتها با بیتهای پیشین و پسینشان آنچنان است که اگر این بیتها را بستریم بدان سان که در این متن ویراسته دیده می آید نه تنها گزند و زیانی به سخن نمیرسد بافتار آن در هم تنیده تر خواهد شد وساختارش سنجیده تر و ستوارتر. برهانی دیگر در برافزودگی(الحاقی بودن)این بیتهاکیش فردوسی است. بزرگمرد توس چونان دوستار پرشور خاندان ،نمی تواند مولا علی را که درود خدا بر او باد!با آن سه تن دیگر در یک تراز و ترازو بنهد" 📝نامه باستان،جلد ۱،ص۲۴۳الی۲۴۹
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۲) 🔹استاد جلال خالقی مطلق ادیب،پژوهشگر و شاهنامه پژوه نامدار ایرانی در بحثی که به معرفی ابیات الحاقی شاهنامه پرداخته، با اشاره به اینکه بیت های مدح خلفای سه گانه در سه نسخه ی مهم قاهره(۷۴۱) لندن(۸۹۱) و استانبول(۹۰۳) وجود ندارند می‌نویسد: "نخستین دستبرد بزرگی که خیلی زود در متن شاهنامه زده اند، در همان دیباچه ی کتاب است در قطعه ای که شاعر در ستایش مذهب خود گفته است و چون شاعر، و در عصری که در ایران پیروان تشیع در اقلیت محض بوده اند، در بیان عقیده ی خود سخت بی پروا بوده،از این روخوانندگان سنی که عقیده ی مذهبی شاعر را توهینی به مذهب خود دانسته اند،بیت هایی در ستایش ابوبکر و عمر و عثمان درون متن کرده اند... 📚 معرفی قطعات الحاقی شاهنامه، فصلنامه ی ایران نامه، ش ۹، ص ۲۸ و ۳۱ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۳) 🔹پروفسور ادوارد براون ایرانشناس و خاورشناس پرآوازه بریتانیایی مینویسد: در یکی از ادوار بعد شاید در اواخر قرن یازدهم میلادی بتدریج غزالی و دیگران تصوف را کم و بیش در قالب یک روش فلسفی ریختندوتا حد معتنابهی به پیوستند. این نکته قابل توجه است که از قدما سنائی و عطار و جلال الدین رومی بزرگترین عرفای سخنور ایران هر سه از و جماعت بوده اند،و اشعار شان مشحون است از نعت ابوبکر و عمر و از دشمنان آشکار معتزله و فلاسفه بشمار میروند وحال آنکه تصوف در متقدمین از شعراء ایران مانند👈فردوسی👉و ناصرخسرو که از اسمعیلیان است تأثیر چندان نداشته است. 📚تاریخ ادبی ایران،جلد اول صفحه638 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(4) هانری ماسه خاورشناس،ایران شناس و محقق فرانسوی با تایید اصلی بودن ابیات مدح پیامبر اکرم و امام علی(ع) پیرامون عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: مذهب سالیان دراز بود که در طوس جایگزین شده بود... فردوسی پنهان نمی داشت که به این مذهب مخالف وابسته است چنانکه در مقدمه ی شاهنامه علاقه ی خود را به خاندان (ع) ابراز می دارد و خاک پای این خلیفه ی شهید را توتیای چشم می داند، جایی که می گوید: 🌺منم بنده ی اهل بیت نبی 🌺ستاینده ی خاک پای وصی 📚فردوسی و حماسه ی ملی، ترجمه ی مهدی روشن ضمیر، چ۱۳۵۰، ص ۹۸ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(5) ژول مول خاورشناس آلمانی، متخصص در ادبیات و زبان فارسی،مترجم و مصحح شاهنامه پیرامون عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: از آن جمله بود داستان رستم و اسفندیارکه چون به دست رستم پسرفخرالدوله دیلمی رسید پانصد سکه زر به برید داد و دو برابر آن را برای شاعر فرستاد و از وی دعوت کرد که به دربار او آیدد وهمه گونه پذیرایی و بزرگداشت وعده کرد.حسن میمندی پذیرش صله امیری را که محمود دشمن سیاسی و مذهبی اش بود از جانب فردوسی گناه شمرد،زیرا که دیلمی و فردوسی و محمود وميمندی سنی بودند 📚 دیباچه شاهنامه،ژول مول، ترجمه جهانگیر افکاری،صفحه 90_91 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(6) عبدالجلیل قزوینی رازی،عالم برجسته و پر اطلاع شیعه در قرن ششم،در کتاب استوار نقض که حدود ۵۶۰ هجری نوشته، نام فردوسی را در صدر اسامی شعرای پارسی زبان وشيعه اثنی عشری آورده و از وی به عنوان یک شاعر شیعی متعصب یاد کرده است او بیان میکند که: اما از شعراء پارسیان که شیعی ومعتقد و متعصب بوده اند هم اشارتی برودبه بعضی اولا فردوسی طوسی بوده است و در شاهنامه در مواضع (گوناگون)به اعتقاد خود اشارت کرده است... 📚 النقض،عبدالجلیل قزوینی رازی،ص231 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(7) تئودور نلدکه،نویسنده و از بزرگترین خاورشناسان آلمانی با تایید فردوسی،پیرامون ابیات مدح امام علی(ع)در شاهنامه مینویسد: 🔹چنین بنظر میرسد که فردوسی نسبت به علی درواقع تمایل شدید و محبت داشته است و باینکه در زمان سلطان محمود هر نوع تشیع متهم و مظنون بود،پس اینگونه اظهارات فردوسی مستلزم علتهای خارجی نبوده است در نتیجه اصالت این بیتها یقین است مخصوصابرای آنکه علت داشت در زمان سلجوقیان که نیز بهمین اندازه سنیان متعصبی بودند اینگونه بیتهای شیعی اضافه شود،خودفردوسی در هجونامه چندین بار اشاره میکند که اوازلحاظ افشای عقاید رفض(یعنی عقاید تشیع) طرف بغض سلطان محمودواقع شده است. با این مطلب روایتهائی که فردوسی را از لحاظ تمایل شدید به عقیده منفور سلطان محمود میدانستند، نیز تطبیق میکند. 📚حماسه ملی ایران،چاپ سوم ،ترجمه بزرگ علوی،ص78 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(8) استاد مجتبی مینوی،ادیب پژوهشگر،مصحح و شاهنامه پژوه نامدار معاصر پیرامون علل اختلاف محمود غزنوی و حکیم فردوسی مینویسد: فردوسی متوقع بود که شاه کتاب او را بپسندد و از برای او صله ایی بفرستد،چنانکه شاعران دیگر را صله میداده و سایر پادشاهان به شعرای دیگر صله می داده اند اما به علتی از علل یا به چند علت سلطان محمود به کتاب او نظر عنایتی نیفگنده است و برای او صله ایی نفرستاده اشاره ایی به بعضی از این علت ها در شاهنامه و مآخذ مختلف هست مثل اینکه: بودن فردوسی موجب حرمان او شود 📚 فردوسی و شعر او،ص41 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(9) رابرت چارلز زینر پژوهشگر و متخصص انگلیسی ادیان شرقی پیرامون عقیده دینی حکیم فردوسی مینویسد: «در واقع فردوسی، یک معتقد و یک مذهب بود.» 📚طلوع و غروب زردشتی گری، صفحه ۳۲۴ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️دکتر جلیل دوستخواه ایران شناس و شاهنامه پژوه :(10) حکیم بزرگ مسلمان و شیعه بود و در شاهنامه میفرماید: خاک پای حیدرم ✖️مدح سخن فردوسی نیست و بعدها جعل شده✖️ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(11) ملک الشعرای بهار شاعر،ادیب،نویسنده و تاریخ نگار معروف معاصر در مورد عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: فردوسی بی شک مردی بوده است و چون شعوبی بوده طرفدار احیای نام عجم بوده است 📚 فردوسی نامه،ص192 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(12) دکتر مرتضی ثاقب فر جامع شناس،نویسنده‌،پژوهشگر تاریخ و شاهنامه پژوه: فرهنگ و دین اسلام جای خود را به نیکی باز کرده است وفرجام دو سده پیکار نظامی - سیاسی و شاید سه سده نبرد اندیشه ای، به پیدایی مذهبها و فرقه های گوناگونی انجامیده است که هر یک به شیوه ای خود را به اسلام می چسبانند،امابراستی بیشتر آنها از آمیزه اندیشه ها و آیینهای کهن ایران با باورهای اسلامی ساخته شده اند.حتی میهن دوست پرشور و هنرمند والأمنش و پاک باخته ای چون فردوسی طوسی، وفادار و دلیری است که نه تنها از ستایش آیینهای کهن ایران، بلکه از نازش به باورداشتهای شیعی خود، آن هم در آن چیرگی ترکان حنفی غزنوی و تیرگی تعصب دستگاه ایشان، باکی به خود راه نمی دهد. 📚شاهنامه فردوسی و فلسفه تاریخ ایران،ص78 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
علی لندی، نوجوان اهل ایذه است. وقتی می‌بینه خونه همسایه شون داره در شعله‌های آتش می‌سوزه، میره کمکشون و نجاتشون میده، اما خودش دچار سوختگی شدید میشه... کاش به جای داستان های تخیلی پطروس، داستان قهرمانان واقعی خودمون رو به بچه‌ها معرفی کنن. لطفا برای سلامتی این نوجوان یک حمد شفا قرائت بفرمایید. @BisimchiMedia@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(13) استاد حبیب یغمایی،شاعر، محقق،متن شناس و پژوهشگر ادبی معاصر: در اوایل امر که سلطان محمود اشعار شاهنامه را دیده و شنیده ستوده و پسندیده است اما اندك اندك از فردوسی رنجیده و این رنجش همواره فزونی گرفته است. رنجش محمود از شاعر چند علت دارد : 1⃣نخست این که محمود توقع داشته که فردوسی همچون دیگرشاعران درباری فقط و فقط در تمجید و ستایش او داد سخن دهد وفردوسی را نظری برتر از اینها بوده است. 2⃣دیگر این که فردوسی پهلوانانی ساخته که از نبرد و خوی و صفت انسانی برتری هائی باور نکردنی دارند و محمود معتقد بوده که در سپاهیان او دلیرانی چون رستم بسیار است. 3⃣دیگر اینکه فردوسی ثابت و معتقد و موحد است واز علی بن ابی طالب و اهل بیت است از صاحب ذوالفقار و منبر امید شفاعت دارد و سرافکنده برخاك پای وصی است. ودر گناه می گساری از خواهشگری علی در روز محشر اطمینان می دهد. و به سلطان نیز چنین پند می دهد.مسلم است چنین ای با ایمان مورد نظر و قبول سلطانی متعصب نمی تواند بود. 📚فردوسی و شاهنامه او صفحه22_23 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(14) علامه شبلی نعمانی،محقق، ادیب،شاعر و اسلام شناس برجسته اهل هند بعد از نقل دو نوشته نظامی عروضی ودولتشاه سمرقندی پیرامون علت اختلاف فردوسی و محمود غزنوی و رافضی بودن فردوسی مینویسد: حسن میمندی(وزیر اعظم) خارجی بوده و فردوسی بدین سبب وزیر مخالفتش نمود. 📚 شعر العجم،صفحه122 ✅@Anti_Archaism|گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(15) دولتشاه سمرقندی شاعر و تذکره نویس قرن نهم هجری با نقل ماجرایی شبیه به نقل نظامی عروضی علت طرد شدن فردوسی را رافضی(شیعه) بودن او میداند او می نویسد: سلطان گاه گاه او را نوازش و تفقدي فرمودی و مربي او شمس الكفاءة خواجه احمد بن حسن میمندی بوده و مدح او گفت التفات بایاز که از جمله خاصان بوده نميكرد و اباز ازین معنی تافنه شد،واز روی معادات در مجلس خاص بعرض سلطان رسانید که فردوسی👈رافضی👉است و سلطان محمود در دین و مذهب بغایت صلب بوده است و در نظر او هیچ طائنه دشمن تر از👈رفَضَه👉نبوده است،خاطر سلطان ازین سبب بر فردوسی متغیر شد... 📚 تذکر الشعراء،به اهتمام ادوارد براون،ص53 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅پاسخ صریح زرتشتیان به مزدور و غیر زرتشتی بودن گروه دین زرتشتی در فضای مجازی ✴️در استعلامی که از زرتشتیان در مورد گروهی به نام دین زرتشتی که در فضای مجازی فعال است که به مقدسات ادیان بسیار هتاکی کرده و حتی به خود موبدان زرتشتی نیز توهین می کند چنین پاسخی داده شد : 🔹موبد کوروش نیک نام : چنین گروهی مورد تایید من نیست و رفتار آنها خلاف رفتار زرتشت است https://b2n.ir/349833 https://b2n.ir/872745 🔹موبد هومن فرهودی(مدیر انجمن زرتشتی پویندگان راه اشا) : این گروه مزدورانی در لباس زرتشتيان بوده و قطعا زرتشتی نیستند https://b2n.ir/215271 https://b2n.ir/539942@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻پرورش کرکس! 🔹ادمین دروغین بنیاد اروپایی زرتشت شناسی مرتبط با شبکه موساد، اعتقاد دارد تنها راه حل دفن مردگان برگشت به سنت های گذشته و خوردن مردگان توسط کرکس و افزایش تعداد کرکس ها در کشور متناسب با جمعیت کشور می باشد 👈از کفتر بازهای عزیز خواهش می کنم زین پس به سراغ کرکس بازی برن 👈چون بعد از براندازی کشور توسط توسط براندازها، و تقاضاهای بسیار زیاد برای کرکس، قیمت کرکس به شدت بالا میره لذا از همین الان گفتیم که سرمایه گذاری کنید @Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
جعل هم حدی دارد! کانالی زرتشتی مدعی شده است که هیچ جای وندیداد اجازه به شوهر داده نشده که زنش را بزند و حتی کتک زدن انسان را جرم و گناه بزرگ دانسته است. و اما پاسخ این جعلیات و توهمات بنگ گشتاسبی👇 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
400 ضربه شلاق بر زنانی که بچه سقط کرده و آب خورده اند😳😭 🔹 در کتاب اوستا، وندیداد، بند هفتادم از فرگرد هفتم، چنین آمده است که زرتشت از اهورامزدا پرسید: «ای دادار جهان استومند، ای اشون؛ اگر تن ناپاک آن زن دچار تب لرزه شود یا آسیب های دوگانه ی گرسنگی و تشنگی بدو روی آورد، آیا رواست که آب بنوشد؟» در بند هفتاد و یکم اهورامزدا پاسخ می دهد که این زن در این حالت می تواند با اجازه ی موبدان یا دیگر مردان آب بنوشد! و در بند هفتاد و دوم آمده است که این زن -حتی در حال تشنگی زیاد- اگر بدون اجازه ی موبدان، آب بنوشد باید چهارصد تازیانه بر او زد! 👈به راستی زنی که فرزندش در رحم مرده است، در کنار همه ی دردها و رنج‌های جسمی و روحی باید چنین مورد ستم و تحقیر قرار گیرد؟ آیا این زنِ رنج دیده به دلداری و محبت اطرافیان نیاز ندارد؟ آیا بستن آب بروی زنان بچه سقط شده هیچ توجیهی دارد؟ چطور شوهر چنین زنی اجازه زدن 400 شلاق ضربه به زنش را می دهد! اساسا نقش شوهر در شلاق زدن زنش چه بوده است ! آیا خود شوهر شلاق میزده یا به موبدان اجازه می داده است که چنین کنید! ✴️البته جناب دوستخواه در پانوشت اشاره کرده اند که جدیدا اگر فشار بسیار زیادی بر زنان بچه مرده وارد شود و در تنگنا قرار گیرد و بدون اجازه موبدان آب بخورد، شوهر وی می تواند گناه همسرش را بر گردن گیرد که در پاسخ گفت اولا در متن اوستا چنین چیزی نیست و به صراحت، زنان شلاق می خورند دوما جناب دوستخواه بیان کرده اند جدیدا روش تازه ایی آمده است یعنی شلاق زدن زنان هزاران سال برگزار می شده و چند سال که آنهم در شرایط سخت و برخی شوهر ها می توانند گناه همسر را بر گردن بگیرند. این نکته نیز خالی از لطف نیست که در وندیداد بارها شلاق زدن مردم و پوست کندن انسان ها آمده است. (از حدود 200 شلاق الی بيست هزار شلاق آمده است) در پناه گئوش اورون باشید 👻🐄 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا