eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1هزار ویدیو
103 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آیا جعل برای هخامنشیان سابقه دارد؟ 🔹سهیل دلشاد متخصص خط میخی توضیح می دهد👆 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻بحث جعل که هست، بنگرید: ✔️جعل دو کتیبه به نام های آریارمنه و ارشام، اجداد فرضی داریوش هخامنشی (اینجا کلیک کنید) 🔸البته برای جعل دو کتیبه بالا مطالعه موارد زیر هم خالی از لطف نیست ✔️اختراع خط میخی فارسی چه زمانی بوده است (اینجا و اینجا کلیک کنید) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
کوروش و ازدواج با خاله خود! 🔹گزنفون مورخ یونانی در مورد کوروش بیان می کند که با خواهر مادر خود(خاله) ازدواج کرده است Married his mother sister 🔻اما چند نکته ▪️نخست ، ازدواج با محارم در ایران باستان امری نامعقول نبوده به گونه ایی که در متن اوستا و متون معتبر زرتشتی هیج حکمی علیه ازدواج محارم نه تنها مشاهده نمی کنید، بلکه در تشویق آن موارد گوناگونی آمده است. ▪️دوم، تصویر ایجاد شده حال حاضر برای کوروش که حالتی آرمانی دارد، نادرست است، وگرنه برای کوروشی که به بت ها سجده می کند، آنها را پرستش کرده و به صراحت بیان می کند عاشق بتکده ها است برخی امور امکان پذیر می باشد . ▪️سوم، بیان می کنند که در متن کتاب گزنفون گفته برخی مورخین گفته اند کوروش با خاله خود ازدواج کرده است در پاسخ باید گفت، ایشان که دوران کوروش زنده نبوده است که با چشم این رویدادها را مشاهده کند،لذا در این امر از دیگران نقل کرده است. ▪️چهارم، در مورد ارزش کتاب گزنفون دیدگاه خود را بیان کرده ایم(‌‌+) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅داریوش و کشتار 4579 نفر داریوش هخامنشی در روایت آرامی کتیبه بیستون ذکر می کند در منطقه ارخوزی (شاید در افغانستان امروزی) 4579 نفر را کشته و 376 نفر را به اسارت گرفته است کتیبه های هخامنشی، پیر لوکوک، ترجمه نازیلا خلخالی، صفحه 241 🔻همچنین بنگرید به ▪️کشتار 35 هزار نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 34 هزار نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 6346 نفر توسط داریوش (کلیک) ▪️کشتار 6570 نفر توسط داریوش (کلیک) ▪️کشتار 5524 نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 2045 نفر توسط داريوش (کلیک) ▪️کشتار به حدی که قابل شمارش نبود(کلیک) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅معرفی کتاب کوروش، شهریار دادگر 🔹کتاب ذکر شده با نام اصلی Kyros, der Weltherrscher. Nach Xenophon und Herodot که به زبان آلمانی توسط ویلهلم ولفگانگ Wolfgang WILHELM حدود سال 1920 میلادی (بیش از صد سال قبل) به رشته تحریر در آمده بود. 🔻اما نکته عجیبی که اتفاق افتاده این است که شخصی بنام بهرام شالگونی نصف اول کتاب را نوشته وبا سرهم بندی کردن هر آنچه که می توانسته حتی با ترجمه جعلی منشور کوروش،تصویری فوق بشری و تخیلی از کوروش ارائه داده است قسمت دوم کتاب متعلق به دکتر ولفگانگ است که صرفا مطالب گزنفون و هرودوت را بازنشر داده است 🔹لذا این حرکت نادرست که به اسم یه شخصیت علمی کتاب چاپ شود اما اشخاصی ناشناس و غیر علمی، حدود نصف نخست کتاب را با تحریف وجعل و سخنان اغراق آمیز بنویسند رو فکر کنم فقط در ایران می شود پیدا کرد برای نمونه در توهمی آشکار در صفحه 17 کتاب یکی از علت های حمله کوروش به بابل را مخالفت ایران با نظام برده داری دربابل بیان می کند🤦‍♂ برای رد این توهم بنگرید به(اینجا و اینجا کلیک کنید) کسانی که به اسم مطالب علمی از بخش نخست این کتاب سند میدن چقدر پرت هستند. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✳️کوروش و کشتار مخالفین و دستور غارت کوروش دستور می دهد هر کسی مخالف من است را بکشید و اموالش را بیاورید، و سپاهیان با اموال فراوانی برگشتند (نشان از کشتار زیاد مخالفین) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅کشتار 6246 نفر توسط داریوش داریوش هخامنشی در روایت بابلی کتیبه بیستون اعلام می کند که در منطقه ایی 6246 نفر را کشته و 4464 نفر را به اسارت می گیرد کتیبه های هخامنشی، پیر لوکوک، ترجمه نازیلا خلخالی، صفحه 240 🔻همچنین بنگرید به ▪️کشتار 35 هزار نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 34 هزار نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 6346 نفر توسط داریوش (کلیک) ▪️کشتار 6570 نفر توسط داریوش (کلیک) ▪️کشتار 5524 نفر توسط داریوش(کلیک) ▪️کشتار 2045 نفر توسط داريوش (کلیک) ▪️کشتار 4579 نفر توسط داریوش (کلیک) ▪️کشتار به حدی که قابل شمارش نبود(کلیک) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅تحصیلِ علم زنان و نویسندگی در احادیث شیعه 1⃣ حضرت محمد (ص) : طَلَبُ العِلمِ فَريضَةٌ عَلى كُلِّ مُسلِمٍ و مُسلِمَةٍ جستجوى دانش، بر هر مرد و زن مسلمانى واجب است. 📙 : 📚 كنزالفوائد، ج ١، ص ٢٣٩ https://goo.gl/eiP33E 📚 بحار الأنوار، ج ١، ص ١٧٧ https://goo.gl/BpNNRe 📚 مرآة العقول، ج ٧، ص ٣٢٩ https://goo.gl/q1zdxF 2⃣ حضرت محمد (ص): ما مِن مُؤمِنٍ ولا مُؤمِنَةٍ ولا حُرٍّ ولا مَملوكٍ إلّا وللّه ِِ عَلَيهِ حَقٌّ واجِبٌ أن يَتَعَلَّمَ مِنَ العِلمِ ويَتَفَقَّهَ فيهِ هيچ مرد و زن مؤمنى و هيچ آزاد و بنده اى نيست، مگر آن كه حقّى واجب از جانب خدا بر گردن اوست و آن، آموختن علم و تفقّه (ژرفكاوى) در آن است. 📚 موسوعة العقائد، ج ٢، ص ٢١٨ https://goo.gl/DcsAvU 📚 مجمع البيان، ج ٢، ص ٧٨٢ https://goo.gl/cDnNuZ 3⃣ امام علی (ع): العُلومُ أربَعَةٌ: الفِقهُ لِلأَديانِ، وَالطِّبُّ لِلأَبدانِ، وَالنَّحوُ لِلِّسانِ، وَالنُّجومُ لِمَعرِفَةِ الأَزمانِ «علوم چهار قسم است: علم فقه برای اديان و علم پزشكی برای بدن‏ها، و علم نحو (دستور زبان) برای زبان، و علم كيهان‏ شناسی برای زمان‏ شناسی» 📚بحار الأنوار، ج ١، ص ٢١٨ https://goo.gl/s4WMwF 4⃣ پیامبر (ص) : قَيِّدُوا العِلمَ بالكِتابِ علم را، با نوشتن در بند كشيد 📚 بحار الأنوار، ج ۶١، ص ١٢۴ https://goo.gl/KFn1Dg 5⃣ امام صادق (ع) : اُكتُبوا فَإِنَّكُم لا تَحفَظونَ حَتّى تَكتُبوا بنويسيد كه تا ننويسيد، حفظ نمى كنيد 📚 روضه المتقین، ج ١، ص ٢٧ {حدیث صحیح} https://goo.gl/QaupBs 6⃣ امام صادق (ع) : احْتَفِظُوا بِكُتُبِكُمْ فَإِنَّكُمْ سَوْفَ تَحْتَاجُونَ إِلَیْهَا نوشتجات خود را محفوظ داريد كه در آينده به آن نياز پيدا می كنيد. 📚 روضه المتقین، ج ١، ص ٢٧ {حدیث موثق کالصحیح} https://goo.gl/qikxuC 📚 مرآة العقول، ج ١، ص ١٨٠ {حدیث موثق کالصحیح} https://goo.gl/zgGhVc 7⃣ امام صادق (ع) : القلبُ يتّكلُ على الكتابة دل، به نوشتن آرام مى گيرد. 📚 روضه المتقین، ج ١، ص ٢٧ {حدیث صحیح} https://goo.gl/WKNRLu 💢 احادیثِ دیگر : https://goo.gl/g3mnPp تحصیلِ زنان در برخی رشته های علمی واجبِ کفایی است. {معلّم برای دختران، پزشک برای درمانِ زنان} اگر در منطقه‌اى به اندازه كافى پزشك زن و ماما نباشد و زنان بيمار و زائو به مردان مراجعه مى‌كنند،  است زنانى كه مى‌توانند در اين امور تخصص پيدا كنند، اقدام نمايند تا اين احتياج مرتفع گردد. 📚 احكام پزشكان و بيماران، فاضل لنكرانى، ج ۱، ص ۷۴ https://lib.eshia.ir/10628/1/74 ➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣•➣• 📖 مطالبِ مرتبط: مقاله: زن و تحصیلِ علم در اسلام https://goo.gl/pJmgdq @Antikafaar@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
ازدواج استقراضی (یا ازدواج نِرزود nirzud) در آیین زرتشت 🔹نوعی ازدواج در منابع زرتشتی قرض دادن زن خود به مردی دیگر و به عبارت دیگر ازدواج استقراضی بوده است. خلاصه ی ازدواج استقراضی چنین است که مرد حتی بدون اجازه ی زن خود، می توانست او را به ازدواج مردی دیگر در مدتی معین در آورد. فرزندانی که به وجود می آمدند به شوهر اول تعلق داشت (هرچند از نطقه ی مرد دوم بود) 🔻هاشم رضی اوستاشناس برجسته به صراحت بیان می کند در اوستا، وندیداد، فرگرد 4 بند 44 آمده است: ▪️در وندیداد "4/44" واگذاری زن به میهمان از سوی صاحب خانه یا میزبان اشاره شده است که در قوانین ساسانی مطرح است▪️ 📚https://b2n.ir/z24804 🔻همچنین در کتاب «مادیان هزار دادستان»، که در بر دارنده ی هزار رأی حقوقی و فتوا در عصر ساسانی و مربوط به زرتشتیان است به صراحت در مورد ازدواج استقراضی و واگذار کردن زن خود به دیگران حتی بدون رضایت او سخن گفته شده است: ▪️«و علاوه بر آن داد ـ فرخ و سیاوش گفته اند که مرد، پادشا زن (خود را) به کسی که از (داشتن) زن و فرزند محروم است و در این محرومیت بی گناه است و (نیز) بطور قانونی (و رسمی) تقاضای (ازدواج با) زنی را کرده است، بدون رضایت زن می تواند واگذار کند و چنانچه (آن زن را) واگذار کند دارایی زن به کسی که زن را به او واگذار می کند نمی رسد»▪️ 📚https://b2n.ir/j93232 🔻در کتاب «روایت پهلوی» صفحه ۱۷ سخن از ازدواج است. در آنجا آمده است که اگر کسی زنش را در اختیار مردی قرار داد، اما آن مرد نیز زن را به مرد دیگری داد و زن به مرد آخر راضی باشد چنانچه این تخلف (که بدون اجازه شوهر اول بوده) یک سال طول بکشد، هر دو مرد و زن محکوم به اعدام می شوند. از عبارت بالا به دست می آید که اصل در اختیار قرار دادن زن خود به دیگران، ایراد ندارد اما مردی که زن را گرفته، (بنا به توضیح بالا ) نمی تواند بدون اجازه ی شوهر اول، زن را در اختیار دیگری قرار دهد 📚https://b2n.ir/p19763 🔻 آرتور کریستین سن ایران شناس معروف در این مورد می نویسد : شوهر حق داشت يگانه زن خود را يا يکي از زنانش را به مرد ديگري که بي‏آنکه قصوري کرده باشد محتاج شده بود بسپارد، تا اين مرد از خدمات آن زن استفاده کند؛ رضايت زن شرط نبود. اين عمل را از اعمال خير مي‏دانستند و کمک به يک هم دين تنگدست مي‏شمردند. 📚https://b2n.ir/m53673 🔻علی اکبر مظاهری معتقد است که "این نوع ازدواج نظام نیکوکارانه ای مینماید که همه کس از آن خشنود و دلشاد میشده است" ایشان در توضیح این نوع ازدواج می نویسد : "در اوستا چنین اندرز داده است «به کسی که زن می خواهد، زن بدهید» هر گاه یکی از همکیشان، پاک و بیگناهانه زنش را از دست بدهد و استطاعت نداشته باشد که برای پروردن و بزرگ کردن فرزندانش، زنی دیگری بگیرد، می تواند از مرد نیکوکاری که همسرش فراغت بسیاری دارد، خواهش کند که این زن را مدتی در اختیار وی بگذارد... نروزد به معنای مستمند و پریشان روزگار است و این همان نروزه ای nirzuda اوستا هست " 📚https://b2n.ir/j98186 🔻از نظر احسان یارشاطر، حقوق دانان دورۀ ساسانی این گونه ازدواج را اقدامی میدانستند که آدمی را با جامعه ای که در آن زندگی میکرد همبسته میساخت و همچون تکلیفی دینی تقدیس میگردید(page37) 📚Yarshater, E. (1998). history of iran,vul of 3,translated by: hasan anusheh, Tehran: amirkabir press.[Persian] 🔸نظر اسلام در مورد ازدواج استقراضی از نظر اسلام زن شوهردار نمی تواند با مرد دیگر ازدواج کند حتی اگر شوهر به آن راضی باشد. البته همانگونه که در متن فوق آمده، زرتشتی ها ابتدا زن خود را طلاق می دادند و سپس زن با مرد دوم ازدواج می کرد. اما از نظر اسلام، در این نوع ازدواج، تخلف های زیر صورت می گرفته است: ـ شوهر اول حق ندارد برای همسر سابق خود، شوهر تعیین کند. بلکه دیگر هیچ اختیاری نسبت به او ندارد. زن آزاد است با هرکه خواست و با هر شرایطی که مایل بود ازدواج کند. پس اگر ازدواج دوم بدون رضایت زن باشد آن ازدواج باطل است. ـ شوهر دوم پدر فرزندانی است که با ازدواج دوم تولد یافته اند، نه شوهر اول. چون فرزند با نطفه ی مرد دوم درست شده است. گویا برای همین بوده که مرد اول محبتی نسبت به فرزندان نداشته و با دید برده به آنها می نگریسته و می فروخته است. ـ فرزندان ازدواج دوم مثل انسانهای دیگر هستند و کسی نمی تواند به عنوان برده به آنها نگاه کند و آنان را بفروشد حتی پدر واقعی (شوهر دوم) هم چنین حقی ندارد. ـ در اسلام «ازدواج موقت» داریم اما چیزی به عنوان «طلاق موقت» وجود ندارد. ـ ثروت زن چه پیش از طلاق و چه پس از آن و به عبارت دیگر در همه حال، برای خود اوست و شوهر حق تصرف بدون اجازه ی او را ندارد. ـ هیچکس حتی پدر حق ندارد دیگری را بکشد یا صدمه ای به بدن دیگری وارد کند ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رهبر معظم انقلاب: ▪️باید کاری کنیم که در دنیا هر کس بخواهد به تازه های علمی دست پیدا کند، مجبور باشد فارسی یاد بگیرد▪️ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️به نظرتون این قوانین جنگی برای کدوم کشور و شخصیت میتونه باشه؟! آمریکا، انگلیس، آلمان یا... 🔹پیشنهاد ویژه👌 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
داریوش، شاه آب فروش! 🔻هرودوت مورخ معروف یونانی از اوضاع و احوال مردمان تحت حکومت داریوش هخامنشی نقل عجیبی دارد. داریوش آبی که برای خود مردم بومی بود را به بهای سنگینی به آنها میفروخت! ▪️"از زمان تسلط ایران همه چیز تغییر کرده است: شاه(داریوش) دستور داده است بر تنگه ها سد ببندند و اکنون در پشت بندها انبار شده و تمام دشت بصورت دریاچه ای در امده است.پس آب همچنان به آنجا جاری است ولی خارج نمی شود! اقوامی که پیش تر از سهم آب خود بهره میگرفتند از آن پس محروم شدند و به زحمت افتادند و گرفتار کمبود آب گشتند."▪️ ⚠️سپس هروددت در ادامه میگوید : ▪️"همگی با زن و بچه راهی پارس میشوند و در دروازه کاخ به گریه و زاری میپردازند و آنگاه شاه فرمان میدهد که بند هارا باز کنند!"▪️ ⁉️اما ایا کار با گریه و زاری مردم و کودکان تشنه لب بیچاره پایان میافت؟! هرودوت در ادامه متذکر میشود که: ▪️"اما تا جایی که شنیده ام شاه برای باز کردن این بند ها کلانی میگیرد و آنرا به خراج مرسوم خود می افزاید!▪️ 📖هرودوت،تاریخ هرودوت، ترجمه ثاقب فر، انتشارات اساطیر،صفحه۴ 📚https://b2n.ir/a82937 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ آملی کورت نیز به عنوان یک متخصص و تاریخدان بزرگ این نقل از هرودوت را نقل کرده و در کتاب خود این گونه راجع به آن مینویسید: ▪️"داریوش سدی بر رود خانه ای بسته بود که مردم اطراف به آب آن نیاز داشتند و فقط در برابر دریافت و پرداخت آب بها اجازه میداد که آبراهه هایی از آن منشعب شود و به مردم آب برساند.▪️ 📖آملی کورت،هخامنشیان،ترجمه ثاقب فر،انتشارات ققنوس،صفحه۱۳۲ 📚https://b2n.ir/u84415 گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
دکتر زرینکوب:فردوسی، شیعه ایی بود که دنبال احیای حکومت شاهان خودکامه و هوس ران ساسانی را نداشت، علی (ع) قهرمان رویاهای او بود 🔴دکتر عبدالحسین در کتاب خود در مورد فردوسی می نویسد : 🔻این دهقان زاده طوس، که در تمام شهر او را به نام ابوالقاسم شناختند،آرزو داشت ایران تازه یی بسازد: ایران تازه یی که اسلام روح آن باشد و قدرت جسمانی و عنصری آن را کوشش و جوشش دهقانان ایرانی و کار و زحمت هوتخشان و پیشه وران نستوه آن به وجود بیاورد. بازگشت به دنیای باستانی را که ورود اعراب به سرزمین ایران آن را در زیر آوار بیدادیهای گذشته اش مدفون کرده بود،آرزو نداشت. به احیا آیین گذشته، که در دنیای باستانی تمام قدرتهای روحانی خود را در پشتیبانی پادشاهان خودکامه و هوس ران ساسانی صرف کرده بود، درمقابل آیین تازه هیچ نیروی روحانی و قدرت مقاومت نداشت، نمی اندیشید. از شاهزادگان محلی، که راست یا دروغ نژاد خود را به شاهان کیان و پهلوانان افسانه هامی کشیدند و جز اندیشه سروری و مهتری هیچ آرمانی در خاطرشان راه نداشت،امیدی نداشت. آنچه امروز احساسات ملی می خوانند و غلبه آن را موجب بیگانه دشمنی، و محدود کردن انسانیت می شمرند در ذهن وی، صورت تعبیر نیافته بود. شیعی مذهب بود، و مثل همکیشان خود، از تجاوز دایم ترکان سنی بر مرزهای شرقی ایران رنج می برد و عمال خلیفه بغداد را در مرزهای غربی آن، مثل خودخلیفه به چشم غاصب می نگریست. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر پرورش بافته بود، و مثل هر شیعه اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی وخاکباشی را نسبت به علی و خاندان او در درون جانش حفظ کند .علی برای وی قهرمان رؤیاها بود: دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی او نمونه یی بود که اومی پنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، وعمال خلفا آن را پاره پاره، و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمی توانست،به یک ایران تازه تبدیل بیابد. 📚https://b2n.ir/922868 📚https://b2n.ir/279946 📚https://b2n.ir/723150@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دکتر زرینکوب: 🔹شاهنامه هرگز در مسیر تایید موبدان و زرتشتیان نیست 👈دکتر زرینکوب در کتاب نامورنانه خود درباره شاهنامه می نویسد: "اگر دنیای شاهنامه بر یک روح فلسفی استوار است آن روح فلسفی روح ملی،روح مردم میانه حال شهری است نه روح موبدان، روح تعلیم زرتشتی تسامحی که در مجموع شاهنامه نسبت به مساله دین وجود دارد، امری است که ارتباط به طرز فکر طبقات متوسط شهری دارد و نمی تواند با طرز فکر وارثان کرتیر و تنسر و ابرسام هماهنگ باشد. حتی فکر زروانی که نوعی رنگ جبر و تسلیم اعتدال آمیز را در وجود تعدادی از قهرمانان شاهنامه نشان می دهد انعکاس طرز فکر همين طبقات شهری است که در ثنویت خشن آیین رسمی موبدان، رضایت خاطر نمی یافته اند. همین داستان رستم و اسفندیار که روی هم رفته شاید عالیترین قسمت های شاهنامه باشد بی شک در پایان عهد ساسانیان مشهورترین قسمت حماسه ایران بود.چنانکه حتي نضربن حارث وقتی به تحریک قریش در مکه می خواست پیغمبررا بیازارد برای آنکه مردم را از آیات قرآنی و قصه های انبیا که در قرآن بود منصرف سازد برای آنها به قول خودش قصه یی بهتر عرضه می کرد:قصه رستم و اسفندیارشکست اسفندیار که در واقع قهرمان محبوب طبقه موبدان و ویسپوهران مزدیسنی است و آنها حتی برای وی یک هفت خان هم نظیر هفت خان رستم ساخته اند درین قصه مخصوصا به چاره و تعلیم سیمرغ منسوب شده است و آن رمزی است از وجود طبقه یی که تأثیر وجودش در جریان کارها مرئی هست اماوجود خودش نامرئی است - دبیران، دهقانان، و هوتخشان. در مورد خود گشتاسب نشان می دهد که شاهنامه و مأخذ آن به هیچ وجه در مسیر تصویر وتجسم آرمان های طبقه موبدان نبوده است. چون در سنت های موبدان گشتاسب به عنوان پشتیبان و مروج آیین زرتشت چهره یی درخشان است در صورتی که شاهنامه او را نمونه یی از بدعهدی و خودخواهی معرفی میکند که حتی پسرش رانیز در راه حفظ موقعیت خویش فدا می کند. یک مورد دیگر که باز نشان می دهد،شاهنامه حاکی از ایدئال طبقات موبدان نیست در مورد کشته شدن داراست که قاتل و در عین حال وزیر او یک موبد است. یکی موبدی نام او ماهیار. 📚https://b2n.ir/922868 📚 https://b2n.ir/688624 📚 https://b2n.ir/358967@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دکتر ملک زاده و رسوایی مدعیان 🔸اینبار شخصی به نام مجتبی شهمیری که برای جریان باستان گرایی آشنا است. دکتر ملک زاده :شهمیری جاعل و دروغگو است(دکتر بازنشر مطلبی را انجام داده که آن را نیز تایید کرده اند) ▪️توضیحات بیشتر در عکس نوشته ها▪️ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅جاعلین زرتشتی نما! 🔹آیا واژه دین به معنای وجدان است؟ 👈واژه از جمله واژه هایی که در اوستا و گاتها به کار رفته وجماعت زرتشتی نما با فریب در پی القای این مفهوم می باشد که کلا در اوستا و ایران باستان،دین به معنای وجدان است. 🔹و اما پاسخ 🔻دکتر دوستخواه بیان می کند که دین در کل اوستا چندین معنادارد که یکی از آنها به معنای کیش و مذهب است(جلد دوم اوستای دوستخواه) 📚https://b2n.ir/019876 🔻ابراهیم پورداوود که نیاز به معرفی نمی باشد بیان می کند که در خود گاتها در هات 44 بند10و11و هات 49 بند6 وهات53 بند 1 و2دین دقیقا معنای کیش و مذهب می دهد(یشت ها،جلد دوم) 📚https://b2n.ir/561823 📚https://b2n.ir/881019 🔻 علی اکبر جعفری نیز بیان مي دارد که دین هر گاه در گاتها به شکل جمع به کار رفته معنی کیش ومذهب می دهد 📚https://b2n.ir/774776 📚https://b2n.ir/876092 🔻موبد آذر گشسب در گاتهای خود از جمله هات49 بند6 واژه دین را به معنای کیش و مذهب معنی کرده اند 📚https://b2n.ir/928350 🔻همچنین بنگرید به یکی از معانی دین به مفهوم دختر زیبایی که پس از مرگ به استقبال انسان می آید(کلیک کنید) @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
زرتشت از نسل عرب 🔻در شجره نامه ایی که موبدان زرتشتی برای زرتشت تدارک دیده اند مشاهده می شود که زرتشت از نسل فریدون است 📚https://b2n.ir/b08956 🔹فريدون يکي از پادشاهان پيشدادي ايران، همان کسي است که ايران زمين را از شرّ ضحاک اهريمني نجات داد. در شاهنامه فردوسي و ديگر متون تاريخي و اسطوره‌اي، درباره‌ي فريدون آمده است که وي سه پسر به نام‌هاي سلم و تور و ايرج داشت. هنگامي که پسرانش به سن جواني رسيدند، خواست سه همسر نيکوسرشت و بافرهنگ از خانداني نجيب و خردمند براي آنان بيابد، وي نزديکان و معتمدين خود را مأمور يافتن چنين دختراني نمود. آنان نيز به جستجو پرداختند و در ايران‌زمين چنين دختراني نيافتند! لذا به ديگر نقاط زمين رفتند و در نهايت، در سرزمين يَمَن، در خانه‌ي پادشاه عرب چنين دختراني را يافتند و فريدون نيز لياقت و فرهنگ و سزاواريِ اين دختران را به فرزندانش گوشزد نمود و پس از گذر روزها، پسران فريدون با دختران شاه عرب ازدواج کردند 🔸در متون معتبر زرتشتی چنین آمده است که فریدون دختران بُخت-خسرو شاه تازیان را برای پسرانش به زنی گرفت 📚https://b2n.ir/q20572 🔸همچنین در شاهنامه داریم که جندل (فرستاده‌ی فریدون) این‌گونه با شاه یمن سخن گفت و سه دختر شاه را برای پسران فریدون خواستگاری کرد: ترا آفرين از فريدون گـُـرد بزرگ آن كسى كو ندارَدش خُرد مرا گفت شاه يمن را بگوى كه بر گاه تا مشك بويد ببوى بدان اى سر مايه‌ی تازيان كز اختر بُدى جاودان بی‌‏زيان مرا پادشاهىِ آباد هست همان گنج و مردى و نيروى دست سه فرزند شايسته تاج و گاه اگر داستان را بُود گاه ماه ز هر كام و هر خواسته بى‌‏نياز بهَر آرزو دست ايشان دراز ... كجا از پسِ پرده پوشيده روى سه پاكيزه دارى تو اى نامجوى... سه پوشيده رخ را سه ديهيم جوى سزا را سزاوار بى‌‏گفت‏وگوى فريدون پيامم بدين گونه داد تو پاسخ گزار آنچه آيدت ياد شاه یمن در ابتدا حاضر نشد که دخترانش را به عقد پسران فریدون درآورد، اما پس از رخ دادن برخی حوادث و آزمودن پسران فریدون، راضی به این وصلت گردید @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹افشاگری نماینده مجلس دوران پهلوی از فساد مالی عجیب و غریب در جشن‌های ، زن شاه 👈توی یه فقره فقط ۲۰۰ هزار تومن معادل ۳۰ سال حقوق یک کارگر در سال ۵۶ داده به یک زن! ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا