eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
1هزار ویدیو
103 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🐸روز قورباغه کُشون زرتشتی ها! 🔻ژان باتیست تاوِرنیه،جهانگرد و بازرگان معروف فرانسوی است که در عصر صفوی، مشاهدات عینی خود را از زرتشتیان مکتوب کرد. وی در سفرنامه خود در مورد روز کشتار قورباغه ها بدست زرتشتیان چنین می‌نویسد: "یک روز هم در سال همه زنان هر شهر و ده به صورت دسته جمعی برای کشتن همه قورباغه ها می روند که بتوانند در دشت و صحرا بیابند این حکم پیامبر آنهاست،زیرا روزی از دست قورباغه ها ناراحت شده بوده است" #زرتشتیان #محیط_زیست #حقوق_حیوانات ✅ @Anti_Archaism
🔻نحوه رفتار کرتیر (روحانی بزرگ زرتشتی ) با پیروان سایر ادیان "درکتیبه کعبه زرتشت آمده که کرتیر مسئولیت سرکوبی جوامع غیرزرتشتی(یهودیان، بوداییان، برهمنان ومسیحیان نسطوری) راداشته است تابتوانداصول اصلی دین زرتشتی وانضباط ونظم روحانیت آن رابرقرارسازد(بدعتگزاران اهلوموگ که درسرزمین مغان هستندنبایدخدشه ای به دین مزدایی وخدمت به ایزدان واردسازند ازاین روآنها راگوشمالی کردم وسرجای خودشان نشاندم.) کرتیربااین تمهیدات توانسته بنیادهای سلطنتی رابرای حفظ روحانیان زرتشتی وآتش مقدس برپاکند" ☑️ایران باستان/(رومان گیرشمن/کایلریانگ/بیوار/پی یرآمیه/استروناخ) /صفحه 103 گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
📌نظر علمای شیعه در مورد تفاوت داشتن زرتشت از مجوس 📚آیت الله نوری همدانی 🔻این مرجع عالیقدر در درس خارج خود به نکته ظریفی اشاره می کند مبنی بر این که : "مجوسی غیر از زرتشتی است" http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/97/971016/%D8%B2%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%AA 📚آیت الله جوادی آملی جريان مجوس غير از جريان زرتشت است ممكن است زرتشت شناخته‌شده نباشد تاريخ ولادت آنها, شخصيت او مشخص نباشد برخي او را نبيّ بدانند برخي او را مُتنبّي بدانند اما مجوس يك نِحله ي پذيرفته شده ي اهل كتاب است... بين عنوان مجوس و بين شخص زرتشت بايد فرق گذاشت (يك), و درباره ي زرتشت هم بايد بحث كرد كه آيازرتشت يك نفر بود يا چند نفر, گاهي عنوان براي يك صاحبْ سِمت است... بنابراين دو مطلب بايد روشن بشود يكي اينكه مجوس غير از عنوان زرتشت است كه اگر در احتجاج مرحوم طبرسي و مانند آن درباره ي شخص زرتشت آمده كه او مُتنبّي است نه نبيّ دوم اينكه آيا زرتشت يك شخص معيّن است يا عنواني است براي رهبران مذهبي آن عصر ايران. http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/javadi/tafsir/89/891126/%D8%B2%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%AA 📚همچنین استاد جمال الدین حاجی محمد در درس خارج بعد از توضیحات کافی چنین می نویسد: "" زردشتیان مجوسی نیستند"" http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/jamal/ayat/92/930116/%D9%85%D8%AC%D9%88%D8%B3 محقق:@Anti_Archaism
🔻 خیانت زرتشتیان به ایران به روایت پروفسور ادوارد براون(خاورشناس و ایران شناس مشهوربریتانیایی) بهترین سردران دشمن،زرتشتی بودند : "سنه 1772بامحاصره ثانویه و فتح کرمان بدست میرمحمود شروع شد . واقعه معتنابهی که مربوط باین قضیه میشود این است که عده ایی از زردشتیان بامير محمود همراه و متحد شدند اینها بقایای معدوده ایرانیان قدیم هستند که هنوز هم در دین زردشت پایدارند و بیشتر در یزد و کرمان خاصه نواحی رفسنجان که کرسی آن بهرام آباد است مسکن دارند." #خائن #شعاروطن_پرستی ✅ @Anti_Archaism
وطن دوستی زرتشتیان: از شعار تا عمل! به قلم محمد پورعلی پیش از هرچیز باید اعلام کنم که مطالعه مطلب ذیل شاید موجب رنجش خاطر عده ایی از زرتشتیان شود اما نیت نقل تاریخ و جلوگیری از واژگون جلوه دادن حقایق،امید است خواننده متوجه قصد نگارنده که همانا بیان حقایق تاریخی است شود. پای سخن زرتشتیان که بنشینیم‌ مدام صحبت از عشق به وطن خواهند کرد و جوری نشان خواهند داد که حاضرند جان خود را برای میهن فدا کنند اما وقتی تاریخ را مرور کنیم داستان جالب میشود زرتشتیان در مواقعی که باید برای وطن جان فشانی کنند میدان را ترک کرده،فرار میکنند و حتی با دشمن ایران نیز همپیمان شده و علیه کشورشان عمل می کنند! خیانت زرتشتیان به ایران در زمان حمله محمود افغان به ایران را تاریخ فراموش نخواهد کرد! شاید اگر زرتشتیان نبودند هیچگاه محمود هوتگی مشهور به محمود افغان نمیتوانست ایران را فتح کند. او یورش خود را به کرمان در سال ۱۱۳۴ هجری قمری آغاز کرد، زرتشتیان کرمان از این فرصت سو استفاده کرده با محمود افغان همپیمان شدند و راه را برای فتح پایتخت برای افغان ها باز کردند. 🔍در تاریخ ثبت شده است که سرداران بزرگ سپاه محمود افغان زرتشتی ها بودند، از بزرگترین این سردار ها میتوان به "نصرالله گور" یا گبر اشاره کرد که فردی زرتشتی بود. نصرالله گور که سمت سرداری سربازان زرتشتی در سپاه محمود افغان را بر عهده داشت، نقش مهمی در تسخیر شیراز داشت و البته در همین جنگ شیراز بود که کشته شد. محمود افغان هم به پاس خیانت این زرتشتی به ایران و ایرانیان بر قبر او دو هیربد استخدام کرد تا آتش برافروزند... منابع: سفرنامه کروسینسکی،یوداش تادیوش کروسینسکی انقلاب ایران،هانوی،صفحه۹۹ و ۱۸۶ تاریخ ادبیات ایران،پرفسورادواردبراون،جلد۴،صفحه۱۲۰ ✅ @Anti_Archaism
📮توییت جالب علی علیزاده! چه کسانی به ایران و خلیج فارس عظمت بخشیدند؟! #خلیج_فارس #شکوه_ایران #سپاه #باستانگرایان_مدعی ✅ @Anti_Archaism
🔘بررسی دلایل مهاجرت زرتشتیان به هند به قلم جناب غیاث آبادی 🔻متداول است که گفته می‌شود بهدینان (که از زمان ناصرالدین شاه نام خود را زرتشتی نهاده‌اند) در ۱۴۰۰ سال پیش و پس از سقوط سلسله ساسانی برای پاسداشت دین و آیین خود به هند کوچیدند. چنین ادعایی عمدتاً متکی به کتاب منظوم «قصه سَنجان» است. اما این کتاب نیز یکی دیگر از کتاب‌هایی است که زرتشتیان هند جعل کرده‌اند. این اشعار را بهمن پسر کیقباد در سال ۱۶۰۱ میلادی سروده و به دوران گذشته منسوب کرده است. زرتشتیان در سال ۱۱۳۴ هجری قمری (۱۷۲۲ میلادی) با قوای محمود بن میر ویس افغان متحد گشتند و به او در تسخیر شهرهای شیراز و اصفهان که پایتخت ایران بود، کمک نمودند. شکست بعدی محمود افغان موجب بدنامی زرتشتیان و ضرر و زیان به تجار زرتشتی شد. این تجار سپس تصمیم می‌گیرند برای رونق بخشیدن به کسب و کار خویش راهی هندوستان شوند. موج مهاجرت زرتشتیان به هند در سال ۱۱۵۴ هجری قمری (۱۷۴۱ میلادی) با مهاجرت سیاوش بن دینیار کرمانی آغاز شد و بزودی تجار دیگری نیز بدو پیوستند. آنانی که نرفتند و در ایران ماندند، بعدها دست همکاری با آغامحمدخان قاجار دادند تا بتواند لطفعلیخان- دلاور زند- را دستگیر و کور کند و به سلسله زندیه پایان بخشد. به پاس این همکاری که بخصوص با مساعدت یکی از زرتشتیان به نام ملاگشتاسپ کرمانی صورت پذیرفت، زرتشتیان دارای جایگاه و مرتبه خوبی در حکومت قاجار گردیدند. اما پیش از این و در عصر صفوی نیز تعداد اندکی از تجار و موبدان زرتشتی برای مقاصد تجاری یا برای تأسیس فرقه‌های جدید زرتشتی به هند کوچیده بودند. آنان از جمله عبارت بودند از: سعدالمراء بن مرزبان‌شاه، نوشیروان بن مهربان و موبد آذرکیوان. آذرکیوان همان موبدی است که دست به ساختن و جعل لغات و نامه‌ها و کتاب‌های مجعول (همچون کتاب «دساتیر») زد و آنها را به عصر باستان نسبت داد. آنان که در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ سال پیش به هند کوچیدند، نه زرتشتیان، که از طنز روزگار قربانیان سختگیری‌های دینی و سیاسی زرتشتی بودند. دانشمندان و کسانی همچون «ورازمهر سیستانی» و دیگر پیروان میترا و زروان که از فشارهای دین و حکومت ساسانی در رنج بودند و میهن را به ناچار به سوی هند ترک کردند. اینکه تصور شود حمله اعراب بلافاصله موجب بسط و نفوذ اختیاری یا اجباری اسلام در سراسر ایران شد و نابودی فوری ادیان گذشته را رقم زد، تصوری نادرست اما عامیانه و متداول است. برای پی بردن به میزان نفوذ و قدرت زرتشتیان حتی در قرن ششم هجری، گزارش‌های اصطخری در کتاب مسالک و ممالک تا حد زیادی روشنگر است. او آورده که در ولایت فارس اکثریت مردم گبر (زرتشتی) هستند (صفحه ۱۲۱) و افزوده است: «هیچ ناحیتی و روستایی نیست که نه در او آتشگاهی هست» (صفحه ۹۷ و ۱۰۶). جعلیات زرتشتی که قبلاً کمرنگ‌تر بود، از اواخر زمان ناصرالدین شاه قاجار و از آغاز فعالیت یکی از زرتشتیان به نام اردشیر ریپورتر که برای انگلستان جاسوسی می‌کرد، رو به فزونی گذاشت. نگارنده تاکنون به هیچگونه سند و منبع تاریخی که پیش از تاریخ‌های یاد شده بالا باشد و دلالت بر مهاجرت زرتشتیان به هند بکند، مواجه نشده است و امیدوار است کسانی که احیاناً چنین منبعی را می‌شناسند از روی لطف اطلاع دهند. برای آگاهی بیشتر بنگرید به: اصطخری، ابواسحق ابراهیم، مسالک و ممالک، به اهتمام ایرج افشار، چاپ سوم، تهران، ۱۳۶۸؛ حصوری، علی، آخرین شاه، تهران، ۱۳۷۱؛ شهمردان، رشید، تاریخ زرتشتیان پس از ساسانیان، تهران، ۱۳۶۰، صفحه ۲۲۰ تا ۲۴۱. ✅ @Anti_Archaism
◀️اردشیر جی ریپورتر جاسوس مرموز ومخوف زرتشتی اردشیرجی که بعدها اردشیر جی ریپورترنامیده شدعامل ارتباطی واجرایی برنامه های سلطه بریتانیا درایران،ونیزجاسوس مرموز ومخوف ورئیس سرویس مخفی اطلاعات بریتانیا درایران بود اوازیک خانواده زرتشتی مقیم هندبود ونقش فراوانی دربسیاری ازناگواری های سیاسی واجتماعی ایران به عهده داشت. یکی ازبرنامه های اردشیر ریپورتر درایران، اجرا والقای نظریات نژادپرستانه وکوشش برای ترویج اختلاف قومیتی(وازجمله عرب ستیزی، سامی ستیزی وترک ستیزی) درمیان مردم بود. نام آریا ونژاد آریایی وادعاهای موهوم مهاجرت آنان به ایران درزمان او درایران متداول شد وبااشاره وحمایت اوبه آثاربرخی ازنویسندگان راه یافت. کاری که با تاسی به آریایی سازی های ماکس مولر (زبان شناس تبعه بریتانیا وعضو شورای مشاوران ملکه) انجام میشد. اردشیرریپورتردرادامه فعالیت های آریایی گرایی خود، یک مدرسه جاسوسی تحت پوشش نام مدرسه علوم سیاسی درتهران تاسیس کردوخودتدریس درس ایران باستان آنرا به عهده گرفت. رنجهای بشری /مرادی غیاث آبادی /ص 159 ✅ @Anti_Archaism
⁉️آیا طبق ادعای زرتشتیان گاتها را زرتشت سروده است؟! میخائیل دیاکونوف تاریخدان و ایران شناس بزرگ روس پاسخ میدهد : "با تردید می توان #گاتها را، که به اسم پیغمبر انتساب پیدا کرده و حاوی یک رشته اطلاعات مربوط به ترجمه شرح احوال و کنایات است ، منسوب به #زرتشت دانست." تاریخ ایران باستان،صفحه۶۶ ✅ @Anti_Archaism
🔻نظر ادوارد براون خاورشناس و ایران‌شناس مشهور بریتانیایی در مورد اسلام و مسلمانان: "این قوم شباهتی با کشور گشایان دیگر نداشت، زیرا آئین نوینی آورده بود و اقوام دیگر را تبلیغ و دعوت مینمود. برخلاف ثنویت ایرانیان و مذهب مسیح که انحطاط یافته بود توحید پاک و خالص آورد و ملیونها مردم به آن گرویدند و حتی در همین عصر ما مذهب اسلام،مذهب یک عشر از نژاد بشر است." ☑️پروفسور ادوارد براون،تاریخ ادبیات ایران،ج1ص 276 ✅ @Anti_Archaism
🔻كورش هخامنشی و حمله به آسيای صغير "كورش در سال 550 پیش از میلاد با ماشین جنگی سریع و سربازان خود در زره‌های سنگين بر مادها حمله برد. پس از آن بر آسیای کوچک پیروز شد که در آن صدها هزار یونانی در جوامع کوچک می‌زیستند. او حتی اشراف‌زاده‌های آن سرزمين را به بردگی گرفت! " سند: اشپیگل، شماره 28، سال 2008، گفتاری از ماتیاس شولتس #کوروش_برده_دار #هخامنشیان_برده_داری ✅ @Anti_Archaism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نظر کاشف بخش مهمی از منشور کوروش، دکتر پل ریچارد برگر در مورد خدایان کوروش( قسمت اول): مجری:کوروش به چه دینی اعتقاد داشت؟ ریچارد برگر:کوروش به همه خدایان اعتقاد داشت و از هر چیزی که می تونست استفاده می کرد. مجری: میگن کوروش زرتشتی بوده و حتی میگن زرتشت رو دیده؟ ریچارد برگر :خیر و از لحاظ زمانی غیر ممکن هست ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
زرتشت و رابطه جنسی بصورت گروهی با پوروچیستا به قلم محمد پورعلی گاتها نخستین نَسک(کتاب) از پنج نسک اوستا است، برخی از زرتشتیان اعتقاد دارند این نسک را خود زرتشت سروده است. البته هیچ دلیلی علمی و منطقی برای ادعای خود ندارند! فارغ از اینکه چه کسی یا چه کسانی گاتها هارا سروده اند، محتوا و عبارات گاتها مورد توجه است، عباراتی شدیدا جنسی در گاتها موجود است که البته موبدان و مترجمان فارسی اوستا همواره سعی در تحریف این بخش ها دارند. برای یافتن حقیقت باید به ترجمه های غیر فارسی از گاتها رجوع کنیم، ترجمه هایی که بدور از هرگونه تعصب و مصلحت اندیشی صورت گرفته اند! پرُدس اُکتُر شروو (Prods Oktor Skjaervo) اوستا شناس و استاد دانشکده زبان‌ها و تمدن خاور نزدیک دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریکا در ترجمه هات ۵۳ چنین می نویسد: بند ۳ : بگذار پوروچيستا، يك هَئيچَت اَسپَه- او (مؤنث) يك سپيتمَه و جوانترين-دخترزرتشت-کمان را محکم بكشد براي شليك متقابلِ پندار نيك وي بند ۴ : چرا كه آن يك در ميان شما است، اي رقبا، كه من بايد براي وي (مؤنث) نگهدارم كه پاداشها را به پدر و آقاي(شوهر) خويش، و عليق دهنده، و بنابر اين به خانواده توزيع كند زني كه نظم كيهاني را براي نگهدارندگان نظم كيهاني حفظ می کند در طلب بهره گیری از خرسند كننده ذهن سرشارِ از آفتابِ پندار نيك من مزدا اهورا آنرا به عنوان پاداش روح دید نیک من برای تمامی دوره زندگی ام به من ميدهد. طبق هات ۵۳ پوروچیستا پاداش هارا برای پدر و شوهر خود (زرتشت) می آورد. طبق همین هات ۵۳ گاتها است که ماریان موله، اوستا شناس و ایران شناس بزرگ لهستانی در کتاب خود می نویسد : "پوروچیسته دختر زردشت خود را هم در اختیار پدرش و هم همسرش گذاشته است». ایران باستان ، م. موله ، ص ۹۴ اما داستان به همین جا ختم نمیشود!سرآینده گاتها(زرتشت!) نحوه نزدیکی خود را با دخترش پوروچیستا را بیان میکند! هات ۵۳ بند ۷ : بنابر اين براي شما اي نگهدارندگان نظم كيهاني، بايد پاداش اين مبادله هدایایی باشد تا زمانی که محورهاي شما(آلت مردانه)، ای با ايمانترين ها، در انتهاي اندام زنانگي شما، اي زنان جوان به عقب و جلو حركت ميكند، در جايي كه الهام آن كسي كه تحت سيطره دروغ است، صرف شده است. شما كه تحت سيطره دروغ هستيد، بايد آن مبادله سوراخ(اندام زنانه -احتمالا اشاره دارد به پایان باکره بودن پوروچیستا) را از دست بدهيد. بنابر اين، آخرين كلام شما بايد افسوس باشد و نه در هم تنيدن! ژان كلنز، استاد بلژيكی زبانها و دينهای هندوايرانی در كلژ دو فرانس پاريس و يكی از نامدارترين پژوهشگران اوستا و گاتها در جهان است. در ترجمه هات ۵۳ بند۷ چنین می نویسد: بود که پاداش این بخشش شما را باشد؛همچنانکه آژو با طمانینه تمام در بُنِ ران فرو میشود و بیرون می آید...شما این بخشش را بربایید! مقالاتی در باره زرتشت و دین زرتشت،۲۳ ژان کلنز در ادامه اضافه میکند، واژه maga در هات ۵۳ بند ۷ به معنی سوراخ مونث است و در جای دیگر می نویسد : "این هات در اوستای قدیم که در آنها عبارتی با رنگِ ملایم شهوانی امده است، در متن آمده که چیزی آژونام(آلت مردانه!) که معنایش نامعلوم است، بین ران ها پس و پیش میشود!" همان، ص ۱۱۵ ابراهیم پورداود که زرتشتیان اورا برجسته ترین اوستا شناس ایرانی میدانند در ترجمه هات ۵۳ بند ۷ می نویسد: "کلمه haxit به معنی شرمگاه زن است" یادداشت های گاتها،۳۷۶ ✅ @Anti_Archaism
⁉️آیا یاد کردن بعضی از شاهان هخامنشی از اهورا مزدا دلیل بر زرتشتی بودن آنهاست؟! 🔹 امیل بنونیست زبان شناس معروف فرانسوی در کتاب دین ایرانی که با دلایل علمی به رد نظریه زرتشتی بودن هخامنشیان می پردازد در مورد اهورامزدا می نویسد: 🔻وابستگی میان اهورامزدا و آیین زرتشت آنچنان نزدیک است که انسان اغوا می شود چنان بینگارد که پرستش این خدا از دین زرتشت سرچشمه گرفته است ولی دلایل متقنی داریم که اهورامزدا ایزدی بسیار کهن است که زرتشت در دین آوری خود از وجودش استفاده کرد و او را برجسته و شکوهمند نموده است. دین ایرانی/ امیل بنونیست/ص 23 گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
🔨 رسوایی دیگر برای مخالفین مکتب اهل بیت علیهم السلام اکانت جعلی ساختند و هویت بنده "محمد پورعلی" رو جعل کردند تا مثلا در مناظره ساختگی بنده رو شکست داده باشند! چقدر خار و ذلیل شده اند دشمنان اهل بیت علیهم السلام... ❌اکانت که جعل کرده اند 👇👇👇 @Mohammadpuorali@Anti_Archaism
❌اکانت فیک و جعلی که ساخته اند.... @Mohammadpuorali
مدیر متوهم و احمق زرتشتی بعد از مناظره با اکانت جعلی بنده میگه فکرشو نمیکردم پورعلی اینقدر بیسواد باشه! شماها که اگه از پورعلی ترسی نداشتید اکانت فیک نمیساختید باهاش مناظره ساختگی بکنید😂😉 @Anti_Archaism
📚دکتر پرویز رجبی در کتاب هزاره های گمشده جلد اول درباره اهورامزدا چنین می نویسد: 🔻نام اهورامزدا به هیچ وجه مخلوق ذهن زرتشت نبوده است... اهورامزدا دست کم یکی از خدایان بزرگ ایرانیان باستان پیش از ظهور زرتشت است هزاره های گم شده جلد1/پرویز رجبی/ص 25 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
🔻دزدی علمی کانال موبدنما نیکنام کانال زرتشتیان استکهلم، وقتی متوجه میشه نوچه های حقوق بگیر نیکنام مطالب کانالشو میدزدن میره پیوی ادمین.... نیکنام مطالب علمی دیگران رو میدزده و به اسم خودش منتشر میکنه 💡این اوج توانایی علمی نیکنام دزد است... ✅ @Anti_Archaism
🔻هرتسفلد باستان شناسان معروف در باره هنر هخامنشی می نویسید: "این هنر را نمی توان حاصل استعداد طبیعی و خصوصیات معنوی اصیل ایرانیان دانست بخش عمده آن ادامه ی هنر اقوام ملل باستانی تر است خلاصه آنکه هنر هخامنشی آن چنان که به دست ما رسیده هنری کاملا رسمی و درباری است که بر پایه های بیگانه بنا شده است" ایران درشرق باستان /ارنست هرتسفلد/ص 279 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
‍ ‍ ☝🔻زرتشت و قربانی از زبان مری بویس زرتشت‌ پژوه انگلیسی "نیایش فعلی یسنا ،نیایشی زرتشتی است.یعنی اینکه اگر چه در این سرودها عناصر کهن دیده میشود،این عناصر در تطابق با آموزه های زرتشت شکل گرفته اند. مدارک هندی نشان می دهند که ویژگی های اصلی تشریفات آیینی آن پیش زرتشتی است.این ویژگی ها عبارتنداز بزرگ داشتن آتش ، همراه با پیشکش های قربانی به آن ......... دین زرتشتی نیز به واسطه اداب و‌رسوم مشابهی که حفظ کرده است ،دین ایینی تمام عیاری شمرده می شود. چنین دانسته میشود که این آداب و رسوم پیش از زرتشت در میان اقوام ایرانی وجود داشت و پس از او ، از طریق روحانیت زرتشتی به جا ماند. این دریافتی معقول است که اداب و رسوم مزبور برای خود زرتشت شناخته شده بود و او در تشریفات آیینی انان بود که به عنوان موبد آموزش می داد‌. دلیلی وجود ندارد او بعد از دریافت وحی خویش این آداب و رسوم را رد کرده باشد. زیرا در گاثاها ( گاهان) نه تنها اشاراتی پیرامون بزرگ داشت آتش وجود دارد، بلکه راجع به فدیه به آن ، پیشکش ها و قربانی ها به طور کلی و درباره کلام مقدس ( منثره) که در ضمن این مراسم خوانده میشود نیز اشاراتی وجود دارد از آنجایی که تشریفات این آیین ها برای یک یوژدثرگرمعنای عمیقی دارد چندان هم بعید نیست که تشریفات مزبور هنوز برای زرتشت معانی ژرفی داشت." مری بویس،مقاله زرتشت موبد،فصلنامه علمی پژوهشی اباختر ۱۳۸۸ ☝☝ @Anti_Archaism
🔻زرتشت خطاب به هموطنان خود : "اما شما دیوپرستان(هرکس‌که من را قبول ندارد) همه از نژاد و روان ناپاک هستید" ⚠️زرتشت مخالفین خود را ناپاک میداند! #زرتشت #تکفیر #کافر ✅ @Anti_Archaism
◾️امام محمد باقر علیه السلام: ▪️هركس جگر تشنه اى را، از حيوان و غيرحيوان، سيراب كند، خداوند در آن روزى كه هيچ سايه اى جز سايه او نيست، سايه اش دهد. 📚 میزان الحکمه ج7ص308 ◼️شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد. ✅ @Anti_Archaism
⁉️پرسش اعضای کانال : پرسش:آیا زرتشت در گاتها مخالف قربانی کردن حیوانات است؟ ✅ پاسخ : انتساب گاتها به زرتشت غیرقابل اثبات است.امروزه اوستا شناسان بزرگ بابررسی متون گاتها مشخص کرده اند که متن گاتها متنی یک دست نیست و دارای ادبیات،گویش و ضمایر متفاوت است. در بسياری موارد حالت صرفی نام زرتشت از سوم شخص و يا ضمير غايب، تبديل به اول شخص و ضمير حاضر شده است. در يك مورد نام زرتشت به دليل ضمير غايب و اشاره به زمان گذشته، بطور كلي حذف شده است.(موبدشهزادي، هات 28 ،بند 6) ژان كلنز، استاد بلژيكی زبانها و دينهای هندوايرانی در كلژ دو فرانس پاريس و يكی از نامدارترين پژوهشگران اوستا و گاتها در جهان است. او در اینباره می نویسد: سرايش گاتها كار يك گروه ديني بوده است كه از دو مكتب گوناگون برخواسته بوده اند. (مقالاتی درباره زرتشت و دین زرتشتی ص109 و 112) البته موبدان و زرتشتیان همواره سعی کرده اند گاتها را به زرتشت ربط دهند، اما هیچگاه دلیل منطقی و علمی ارائه نکرده اند! در مورد قربانی درگاتها،باید گفت به دلیل تحریف مترجمین فارسی اوستا قربانی کردن در گاتها حذف شده و خوانندگان فارسی گاتها هیچگاه اشارات گاتها به قربانی را نخواهند دید! به همین دلیل ما برای آگاهی پیدا کردن از گاتها باید به ترجمه های خارجی رجوع کرده و نظر متخصصین غربی را بنگریم. پرُدس اُکتُر شروو (Prods Oktor Skjaervo) استاد دانشکده زبان‌ها و تمدن خاور نزدیک دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریکا در ترجمه هات ۳۴ بند ۱: "اين عمل خطابه و قربانی كه حال از طريق آن ناميرايي و همچنين نظم كيهانی رابرای خود بدست مياوری، اي مزدا، و فرمان تماميت مقدمترين سهم آنها به توداده ميشود، ای اهورا، توسط ما كه در بيشترين تعداد در اينجا گرد آمده ايم." در این هات صراحتا به مراسم قربانی دست جمعی اشاره شده است. اکترو شروو نیز در مقدمه هات ۲۹ زرتشت را به اولین قربانی کننده برای اهورا مزدا معرفی میکند ژان کلنز نیز در ترجمه هات ۳۴ بند ۳می نویسد: "برای تو ای اهوره و برای اشه ما همه رمگان را بمثابه نذر در اختیار تو می نهیم" نتیجه گیری: زرتشت نخستین قربانی کننده معرفی شده ومراسم قربانی و نذر گروهی برگزار میکند. شکایت زرتشت از قربانی کردن گاو، دلیل بر نهی قربانی نیست، گاو در باور زرتشت موجودی مقدس است و نباید قربانی گردد. ر.ک t.me/Anti_Archaism/121 محقق : @Anti_Archaism ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism