eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
22.6هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
999 ویدیو
102 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @shadfar97 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 ☑️ دکتر قالیباف، کارگزار تراز شاهنامه! بعد از مطالعه عکس نوشته های فوق، تذکر 2 مطلب زیر واجب است : 1️⃣ رفتار خانواده آقای قالیباف (اصل سفر خارجی + خرید) خلاف مرام جبهه انقلاب اسلامی است. 2️⃣ در این قضیه، جریان باستانگرا و ناسیونالیست حق اعتراض ندارد چون به گفته‌ی شاهنامه، شاهان ایران باستان، لباس و حتی کفن شان هم از جنس خارجی (پارچه ابریشم رومی و چینی) بود. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅خبری در راه است... 🔹کاملترین چاپ شده در حوزه ازدواج (خودیده) در این کتاب علاوه بر اسناد متعدد به تمامی ادعاهای کوروش ، شاپور و... پاسخ داده شده است 👈فایل پی دی اف این کتاب ساعاتی دیگر در کانال قرار خواهد گرفت... ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
4_5987817222515461944.pdf
3.47M
✅نام کتاب : خودیده، ازدواج با خویشان درجه یک /محارم در روایات زرتشتی پژوهشی در پاسخ به ادعای موبد کوروش نیکنام نویسنده : غلامرضا نوادری چاپ اول 1401 ................................. 🔹کاملترین کتاب چاپ شده با موضوع ازدواج محارم علاوه بر اسناد متعدد به تمامی ادعاهای کوروش نیکنام، شاپور شهبازی و... پاسخ داده شده است ................................ 👈لازم به ذکر است با اجازه نویسنده این فایل نشر داده شده است گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
کیست مولا آنکه آزادت کُنَد بندِ رقیّت زِ پایت بر کنَد ▪️ستایشی که مولانا از حضرت مولی المَوالی امام علی بن ابی طالب در مثنوی شریف دارد، علی التَّحقیق بالاترین نمونهٔ مدیح آن حضرت در تاریخِ ادبیاتِ جهانِ اسلام است. ما غالباً نمی‌اندیشیم که حجم نود و نُه درصدِ مدایح آن حضرت مقداری وصف چشم و ابروی معشوق خیالی و موهوم است یا اغراق‌های آزاردهنده. مدیح حضرت، بدان زیبایی و ژرفی که مولانا از آن سخن می‌گوید نه در فارسی و نه در عربی، در هیچ‌ جا، دیده نشده است. 🔹محمدرضا شفيعی كدكنی غزلیات شمس تبریز، جلد اول، ص ۴۵ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
شاهِ مردان لقب ایرانیان به حضرت علی (ع) به قلم دکتر کدکنی ▪️ظاهراً در متون عربی چنین صفت یا لقبی برای آن حضرت به نظر نرسیده است و سابقهٔ اطلاق این صفت هم بریشان ظاهراً از قرن ششم که عصر شکوفایی فتوّت و جوانمردی است قدیم‌تر نیست. سعدی در بوستان، چاپ استاد یوسفی گفته: جوانمرد اگر راست خواهی ولی‌ست کرم پیشهٔ شاهِ مردان علی‌ست و بالاترين حدّ انسانيت را به جوانمردان نسبت مى‌دهد و خود تصريح دارد كه آخرين حدِّ سير روحانى‌اش، پس از آن همه تحصيل در مدارس علوم اسلامى از قبيل نظاميّهٔ بغداد، پيوستن به جوانمردان بوده است: نشستم با جوانمردان قلّاش بشُستم هرچه خواندم بر اديبان و بهترين قهرمانان داستانهاى او، از نوع جوانمردان‌اند، چنان كه در داستان آن جوانمرد تبريزى مى‌بينيم كه دزدى را از راه ديوار به سراى خويش مى‌برد و دستار و رختِ خود را بدو مى‌دهد تا در دزدى ناكام نباشد و در پايان مى‌گويد: عجب نايد از سيرتِ بخردان كه نيكى كنند از كرم با بدان و در المجالس و المواعظ، تألیف جمال استاجی، از آثارِ اوایل قرن هفتم نسخهٔ توبینگن، از آن حضرت به عنوان شاهِ مردان یاد می‌شود. شاید قدیم‌ترین جایی که لقب شاه مردان در مورد حضرت دیده شده است در کتاب گزیده (در اخلاق و تصوّف) از آثار قرن پنجم یا قرن ششم، تألیف ابونصر طاهر بن محمدِ خانقاهی است که می‌گوید: فتح موصلی گفت: به خواب دیدم شاهِ مردان را گفتم مرا پندی دِه. گفت: « هیچ چیز ندیدم نیکوتر از تواضعِ توانگران بر درویشان.» محمدرضا شفیعی کدکنی قلندریّه در تاریخ، تهران:۱۳۸۶ ص ۷۵ و صص ۵۲۸–۵۲۷ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علی دایی چند هفته پیش در بالاترین سطح جهانی فوتبال و در مراسم قرعه کشی جام جهانی افتخار آفرینی می کند 🔹و دیشب زیر بیرق امام علی(ع) سینه زده و بر پرچم متبرک بوسه می زند. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
☑️ فردوسی: راه نجات در اطاعت از علی (علیه السلام) است. دشمنان علی (ع) حرام‌زاده اند 👈🏻 حکیم ابوالقاسم فردوسی: که من شهر علمم علیّم دَر است، درست این سخن قول پیغمبر است منم بندۀ اهل بیت نبی ستاینده خاک پای وصی اگر چشم داری به دیگر سرای به نزد نبی و وصی گیر جای گرت زین بد آید گناه من است چنین است این رسم و راه من است دلت گر به راه خطا مایل است ترا دشمن اندر جهان خود دل است هرآنکس که در دلش لغض علیست ازو در جهان زارتر زار کیست؟ نباشد بجز بی‌پدر* دشمنش که یزدان به آتش بسوزد تنش 👈🏻 * بی‌پدر به معنی کسی نیست که پدرش مُرده باشد. بلکه کنایه از حرامزادگی دشمنان علی (ع) است. 🔘 این اسکن از کالج برین‌مور پنسیلوانیای ایالات متحده امریکا به دست آمده است. Bryn Mawr, PA, Bryn Mawr College Libraries, Special Collections, BV 65. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
اهورامزدا، خدایی که نماز می خواند و نذری می دهد وستایش زیردستان را می کند و از آنها کامیابی طلب می کند! بارها از اعتقادات سست منابع زرتشتی نمونه های مختلفی بیان کرده ایم اینک به نمونه دیگری از این موارد اشاره می کنیم که جای هیچ گونه اما و اگری ندارد. 👈در اوستا، مهریشت، بند 31 چنین آمده که اهورامزدا بیان می کند که ای مهر (میترا) در آن نمازی که می خوانم، نام تو را به زبان می آورم و در نیایشی در خور زمان می ستایمت و با زور(پیشکشی و نذر) ستایشت می کنم (سه بار این بند تکرار شده است) و در ادامه یعنی بند 32 اهورامزدا به مهر می گوید که ستایش ما رو گوش فرا ده، ستایش ما رو بپذیر ، خواهش ما رو بپذیر و... و در بند 33 اهورامزدا به میترا بیان می کند ای تواناتر!!! ما رو کامیابی بخش و... @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
جمهوری اسلامی ایران و بازسازی طاق بستان کرمانشاه تصویر سمت چپ را که مشاهده می کنید متعلق به دهه 60 و حضور مردم عادی در بوده ولی ترک های دیوار نشان از بی توجهی دوران به این بخش بوده هست. اما در تصویر سمت راست اثر شده را مشاهده می کنید ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅دیو در سخن زرتشت ✅رواداری مذهبی در کلام زرتشت! 🔻در اوستا و بخش گاهان نکاتی در مورد آمده است که به برخی از آنها می پردازیم : 🔹مزدا اعمال گذشته و آینده آدمیان و دیوان را از یاد نمی برد (یسن 29 بند 4) 🔹با دیوان و دشمنان مزدا مخالفت بورزید (یسن 45 بند 11) 🔹ای دیوان، جملگی شما از منش زشت هستید و آن کس که دیر زمانی شما رو می پرستید از دروغ و خودستایی است. شما اندیشه مردم را چنان آشفته اید که بدترین کارها را می ورزند (یسن 32 بند 3 و 4) 👈دیو به معنای خدایان غیر زرتشتی است، لذا در تفکر زرتشتی هر چیز غیر از پرستش مقدسات و ایزدان زرتشتی جز دیویسنان محاسبه می شود. 🔻جالب است بدانید به صراحت بیان می کند : ▪️هر کس که با اندیشه و گفتار یا هر دوست خویش، با دُروند(غیر زرتشتی) بستیزد و یا پیروان او را به راه نیک رهنمون شود، به دوستکامی، خواست اهورامزدا را برآورد(هات 33 بند 2)▪️ 📚https://b2n.ir/f87162 ✔️لذا همانگونه که مشاهده می کنید خدایان غیر زرتشتی دیو دانسته شده و باید با غیر زرتشتیان ستیز کرد و تمام تلاش خود را کرد که آنها را زرتشتی کرده که اهورامزدا خوشحال شود. ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
ذکر یه نکته مهم 🔻از ما مرتب سوال می پرسند آیا زرتشتیان فعلی ازدواج محارم، تقدس آتش، تقدس گاو، خوردن ادرار گاو و... برخی خرافات دیگر انجام می دهند 🔹در پاسخ باید دو مطلب ذکر کرد نخست اینکه نقد تفکرات و اعتقادات منابع زرتشتی به معنای دشمنی با زرتشتیان نیست، مردم زرتشتی انسان های شریفی هستند اما نقد علمی اعتقادی مسئله ایی جداست و توهین به مردم زرتشتی نیست. همانگونه که نقد علمی اعتقادی عزیزان اهل سنت، مسیحیان و یهودیان گرامی به معنای دشمنی با مردم آنها نیست. دوم، مطالب گفته شده همه از منابع زرتشتی از جمله اوستا هست و مدعی نشده ایم مردم زرتشتی هم اکنون همه آنها را انجام می دهند و چه بسا بسیاری از زرتشتیان اصیل از وجود این مطالب و احکام در اوستا بی خبر باشند. و شاید برخی زرتشتیان حتی کم و بیش در حوزه اعتقادی و احکامی به تفکرات اسلامی هم نزدیک شده باشند. اما قطعا در دوره ایی از تاریخ مخصوصا ساسانیان و دوران اوایل اسلامی و برخی تا دوران بعد این کم یا زیاد بین زرتشتیان رواج داشته و ایرانیان با اندیشه و خرد خود حقانیت اسلام را پذیرفته اند و احکام و اعتقادات اسلامی را فراتر از آیین زرتشت دریافته اند. 🔸شاید بازنشر سخن هانری شرق شناس معروف اینجا بی ربط نباشد 👇 «درباره دین باستانی، باید گفت که همان امتیازی که برای دین و قایل بودند برای آن نیز قایل می‌شدند؛ زیرا این دین نیز دارای کتاب‌هایی بود. آزادی دین زردشت با پرداخت جزیه و تضمین احترام آتشکده‌ها همراه بود. چنانکه تا سه قرن پس از هجوم عرب‌های مسلمان هنوز از این دیده می‌شد و برای رتق و فتق امور داخلی، حکام غالباً به موبدان متوسل می‌شدند. دین زردشت بیشتر به دست همین مؤبدان بوده است نه مسلمانان ؛ زیرا سرسختی و آشتی ناپذیری آنان و آداب دینی محدودشان با نرمش و سادگی دین اسلام منافات داشت». 📕 هانری ماسه، فردوسی و حماسه ملی، ترجمه مهدی روشن ضمیر، دیباچه ص15-16 .📕 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
از کاربردهای جالب وندیداد در زندگی زرتشتيان ▪️‏در سنت معاصر پارسیان (‎زرتشتیان 🔥 هند) نیز پیش از نقل‌مکان به خانه جدید، آیین #‎وندیداد کوچک شبانه توسط موبد در خانه جدید اجرا می‌شود تا دیوان و دروجان از منزل جدید تارانده شوند و خانه نو تقدیس گردد. وندیداد یا ویدِوْداد «قانون ضد دیو» یکی از ٢١ نسک ‎اوستا|ی ساسانی است.▪️ 📝دکتر شروین فرید نژاد 🔻همچنین بنگرید به 🔹کاربرد وندیداد در لحظه مرگ(کلیک) 🔹اهمیت زیاد وندیداد(کلیک) ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔘 (مورخ مشهور یونانی) "دختران پس از فتح به دست به و مردم نیز به بدبختی و تنگ دستی دچار شدند" ☑️تاریخ‌هرودوت،جلد‌اول،صفحه۱۹۵ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
‹خودیده در متون چینی!› وقتی مورخین ، حجت بر تحریف گران تمام می‌کنند: گزارشات مورخین چینی مبنی بر خودیده (ازدواج با محارم) میان زرتشتیان: 🔻تاریخ توبا می‌آورد: آنها(زرتشتی ها) معمولا خواهرانشان را به همسری برمی‌گزیدند و اکثرا در امر ازدواج بین اشراف و زیر دستان تبعیض قائل نمی‌شدند. 🔻تاریخ سوای نیز روایت اخیر را تایید می‌کند 📚خویدوده، غلامرضا نوادری، ۲۹۶ ▁▁▁▁‌‌▁▁▁▁▁‌‌▁▁▁▁▁‌‌ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
وضعیت مردم بابل بعد از فتح به روایت ویل دورانت مورخ معروف 👤جناب ویل دورانت این تاریخ نگار آمریکایی در کتاب تاریخ تمدن شرق خود در خصوص اوضاع تغییر یافته مردم بعد از فتح بابل توسط پارسیان آورده است که : با حمله پارسیان عزت نفس مردم بابل یكباره از میان رفت و ضبط نفس و شرم از كارھاي زشت نیز بكلي نابود شد ، عادات غیر اخلاقی به همه خانواده ها راه یافت زنان خانواده ھای بزرگ نیز خودنمایی و آراستن و پیراستن خود را ، چنانكه عده بیشتری از مردم از جمال آنها بهرمند شوند و لذت ببرند از آداب و تعارفات عادی ميپنداشتند ، اگر روا باشد که گفته ھرودوت را در این خصوص باور كنیم ، وي چنین ميگوید: «ھر مردی که دچار تنگدستي ميشد ، دختران خود را برای روسپیگری در معرض عموم قرار ميداد تا از این راه پول به دست آورد » ، كوپنتوس كورتیوس ( ۴۲ میلادی) چنین نوشته است: «ھیچ چیز از اخلاق مردم این شهر شگفت انگیزتر نیست ، و در ھیچ جای دیگر این اندازه برای استفاده از لذت ھای شهوانی وسیله فراھم نیامده » ، در آن ھنگام که معابد ثروتمند شد ، اخلاق عمومي رو به فساد رفت ، مردم بابل که در خوشگذرانی ھا غرق شده بودند ، با كمال رضای خاطر به فرمانبرداری شهر خود از كاسیها ، آشوریان و و یونانیان گردن نهادند . 📚منبع : تاریخ تمدن ، ویل دورانت ، فصل نهم ( اخلاق بابلی ها ) ، ۲۵۴ 📚https://b2n.ir/k97704@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
ازدواج محارم به روایت منابع چینی (1) 🔹از دیدگاه منابع چینی ، نویسنده تاریخ توبا - وی در بحث خود درباره ایران چنین آورده است : "آنها ( ایرانیان ) معمولا خواهرانشان را به همسری بر می گزینند و اکثرا در امر ازدواج بین اشراف و زیردستان تبعیض قایل نمی شوند . از این رو در میان بربرها از همه مشئوم ترند. تاریخ سوای نیز روایت اخیر را تایید می کند . دیگر متون ادبی چین چون تونگ - دیئن و ون - شیئن تونگ کا علاوه بر تایید اخبار فوق ازدواج برادران و خواهران و نیز مادران و پسران را در میان ایرانیان رایج شمرده اند. گفته شوان - جانگ کاهن معروف چین درباره آشفته بودن امر ازدواج در نزد ایرانیان گویا اشاره به رایج بودن چنین ازدواجهایی در ایران باشد . @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅ازدواج محارم به روایت منابع چینی (2) Chinese histories contain several references (see Silk, 2008a, pp. 450-52). The early seventh-century history of the Sui Dynasty, in its account of Anguo (安國 the land of An, perhaps Bukhara), reports that the people married their sisters and mothers and behaved like animals, while the history of the Zhou Dynasty characterizes Persian marriage customs as the lewdest among barbarians. The mid-seventh-century history of the Northern Dynasties, mentions only marriage with sisters, which makes them the lewdest of barbarians. More interestingly, the Tongdian (comp. 801) contains the report by a Chinese who had been prisoner of the ʿAbbasids, in which he specifies the xunxun as the most perverse among the barbarians, where xunxun 尋尋, apparently, is a term for Zoroastrian (Chen, 1998, p. 79, n. 70; Silk, 2008a, p. 451).‌‌ تاریخ چینی حاوی چندین مرجع است (رجوع کنید به Silk, 2008a, pp. 450-52). تاریخ اوایل قرن هفتم سلسله سوئی، در گزارش آنگوئو (سرزمین آن، شاید بخارا)، گزارش می‌دهد که مردم با خواهران و مادران خود ازدواج می‌کردند و مانند حیوانات رفتار می‌کردند، در حالی که تاریخ سلسله ژو مشخص می‌کند، آداب و رسوم ازدواج ایرانی وحشیانه ترین در میان بربرها است. تاریخ اواسط قرن هفتم سلسله های شمالی، تنها ازدواج با خواهران را ذکر می کند، که آنها را به بدترین وحشی ها تبدیل می کند. جالبتر اینکه تونگدیان حاوی گزارش یک چینی است که اسیر عباسیان بوده است، که در آن او سون سون را منحرف ترین در میان بربرها مشخص می کند، جایی که ظاهراً xunxun 尋尋 اصطلاحی برای زرتشتی است. (چن، 1998، ص 79، شماره 70؛ سیلک، 2008 الف، ص 451).‌‌ https://b2n.ir/h96312 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
ازدواج محارم به روایت منابع چینی(3) «وی شــو پیشــیه» دربــاره ازدواج ایرانیــان مینویســد: خواهــران را به عنــوان همســران مشــروع یــا به عنــوان همســران توافقــی (بــدون پیونــد رســمی) میگیرنــد «سویی شو» نیز گوید: با خواهران ازدواج میکنند 📚ایران ساسانی از دیدگاه منابع چینی، پائولو دفینا، ترجمه خلیلی پور، صفحه 67 و 68 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
4_6003324309311852014.pdf
4.05M
ازدواج محارم به روایت منابع چینی (4) 👈معمولا خواهران را به زنی خود می گیرند.. 👈مردان آن سرزمین می توانند خواهر خود را به زنی بگیرند.. 📚تاریخ روابط چین و ایران، جان سین لیان، صفحه 57 و 69 ❌اصل کتاب قرار داده شده است ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅موبد زرتشتی : پایان عمر رژیم کودک کش صهونیستی بسیار نزدیک است. @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا