eitaa logo
Antifeminism
77 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
یــا ابـــاصـــالــــح ادرکـــنــــی ---------------------------------------- ---------------------------------------- عَجـِّل عَلـےٰ ظُـهورِ شـُما، اوجِ حاجـَت اسـت 📜امام زمان(ارواحناه فداه) در نامه ای به شیخ مفید می فرماید : سعی کنید اعمال شما (شیعیان) طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید. امر قیام ما با اجازه خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد. عدم التزام به دستورات ما، موجب می‌شود که بدون توبه از دنیا بروند و دیگر ندامت و پشیمانی نفعی نخواهد داشت. 📚احتجاج ؛ ج ۲، ص ۵۹۷ 📚بحار الانوار؛ ج۳، ص۱۷۵ ---------------------------------------- 📖مَتى تَرانا وَنَراكَ وَقَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرى، اَتَرانا نَحُفُّ بِكَ وَاَنْتَ تَاُمُّ الْمَلاََ وَقَدْ مَلأْتَ الاَْرْضَ... {فرازی از دعای ندبه} کی شود که تو ما را و ما تو را ببینیم، هنگامی که پرچم نصرت و فیروزی که در عالم برافراشته ای... ---------------------------------------- ✍️ «دلتنگم مهدی جان»، بیشتر از همیشه آقاجان تورا فراموش کردیم ⭕ در این روزهای آشفته جهان، مانند زندانی هستیم و انتظار آزادی را می‌کشیم، و بهتر از پیش حال امام زمان در زندان غیبت را می‌فهمیم. ⭕ زندانی که جنس میله هایش، گناه، غفلت و... و کلیدش، ترک گناه، همدلی و وفاداری ماست... ✅ ای آبرومند درگاه خدا تو را قسم به دل‌های شکسته و پشیمان‌مان، برایمان دعا کن تا سربراه شویم! مگر به حق دعای شما، کلید درهای بسته زندگی‌مان از زندان غیبت رهایی یابد و ظهورت مرهمی برای زخم‌های عمیق مردم جهان باشد... العجل ... العجل ... ---------------------------------------- ---------------------------------------- الّلهُـــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج
🔴تو سوئد قرآن آتیش زدن که اسلام رو تضعیف کنند ولی الان همونجا مسلمونا برای امام حسین مراسم عزاداری برپا میکنن و جمعیتشون چند برابر ِ طرفدارای رجوی و پهلویه.
عاشورا يعنى قطرات اشكی كه حسين براى فرداى اهل بيت خويش ريخت، عاشورا يعنى جمع كردن خارهای بيابان در شب تاريک،يعنى سيراب كردن كودک شيرخواره با سرانگشتان پيكانی تيز. عاشورا يعنى ضجه هاى كودكانی غريب درصحرايی سوزان، يعنى فرو رفتن خارهای بيابان در پاهاى كودكانه اى كه به دنبال عشق نداى لبيك سرداده بودند، يعنى اوج مردانگی و ايستادگی، يعنى تجسم تمام غيرت هايی كه در چشمهای نجيب عباس سو سو ميزد، عاشورا يعنى دلدادگی به سرچشمه پاكيها، عاشورا يعنى صداى گريه هايى كه از سر تشنگى در گلو خفه ميشد، يعني پر كردن مشك آب در عين عطش، يعنى پرپر شدن و دم بر نياوردن، يعنى به آسمان پرتاب كردن خون گلوی شش ماهه اى كه از تشنگى به چشمان پدر خيره شده بود، يعنى دفن كردن تمام احساس خويش در پشت خيمه ها، عاشورا يعنى وادع آخر خواهری خسته، با برادرى از جنس نور، يعنى عين صداقتی كه در آسمانها نظير نداشت. عاشـورا هر روز در کربلای دلمان اتفاق می افتد. کوشش کنیم حسین دل، به دست یزید نفس، تشنه لب شهید نشود... عاشورا تسلیت باد. عاشورایی بودن اجر عزاداری‌ات!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبر خوب 😊 با پیگیرهای دولت، امروز بعد از مدت ها آب وارد رودخانه هیرمند و شمال شد؛ حق آبه ای که هرکدام از دولت های افغانستان از دادن آن به هیرمند جلوگیری میکردن؛ لعنت به رضاخان پالانی که سرچشمه های هیرمند رو بخشید ... ✍مجیدبامری(بلوچم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ای کوفیان سست ایمان رفته در خواب 🏴 برگزاری مراسم صبح عاشورا در یزد، لرستان و کرمان ماشاءالله هموطنان متدیین و انقلابی ولایی عزیزم❤️
⁉️ متن شبهه:👇👇👇 *مناظره بین احمد کسروی و آخوند نواب صفوی *آخوند از کسروی پرسید: *شما اسلام را دينِ زن‌ستيز می‌ناميد، درصورتى كه اسلام زنان بزرگى تربيت كرده است. احمد کسروی محترمانه گفت: می‌توانيد چند نمونه از آنها را بفرمایيد، آخوند گفت : يكى فاطمه زهرا، يكى هم زينب كبرا. احمد کسروی گفت: لطف كنيد خدمات اين دو بانو به بشريت به اسلام و یا حتی به ساکنان مکه و مدینه را بيان كنيد؟ آخوند گفت: فاطمه زهرا با خطبه‌ فدكيه به انسان‌ها درس بزرگى داد! احمد کسروی گفت: خطبه‌ فدکيه‌ فاطمه زهرا فقط و فقط براى دفاع از يک باغ شخصی بود كه پدرش(پیامبر) آن را بدون رعایت قانونِ تقسیم غنایم خودشان به او بخشیده بودند و توسط خليفه‌ دوم مسلمانان(عمر) از او بازپس گرفته شد. بنابراین بفرمائید، دفاع يك نفر از منافع شخصی خود، چه درسى به بشريت داده و چه خدمتى به انسانیت كرده است؟! آخوند گفت: زينب كبرا هم در كاخ يزيد با خطبه آتشين خود، كاخ يزيد را به لرزه درآورد. احمد کسروی گفت : اول اينکه این مطلب نشان از آزادى بيان در بارگاه یزید دارد، كه به يک مخالف در کاخش آزادانه اجازه‌ بيان و ابراز مخالفت و بیان عقائدش را داده است. دوم اینکه ايشان يک زنِ مصیبت دیده بود و در غم كشته‌ شدن برادران و خویشاوندانش مطالبى را بيان كرده که بسیار هم طبیعی است. سوم، مگر كاخ يزيد بعد از این سخنان سرنگون شد؟! مگر مردم پس از آن مطالب، عليه يزيد شورش كردند؟! عزادارى و مويه بر برادرانِ كشته شده که کاملا امری طبیعی است چه درسى به بشريت داده است؟! و چهارم اینکه وقتی یزید یک مقرری مادام‌العمر و یک مکان اختصاصی در مدینه برای ایشان و بقیه‌ خانواده‌اش تعیین نمود، دیگر تا پایان عمر، هیچ ‌کدام از ایشان، نه به یزید و نه به جانشینانش اعتراضی نکردند. آخوند خشمگین شد و گفت: امیدوارم شما هم با همان يزيد محشور شويد، به‌ حق پنج تن آل‌عبا. شما مزدوران ضد دین هستيد كه با اهل بيت در افتاده‌ايد. و از ديد ما هركسى با اهل بيت شيعه دشمنى كند زنازاده است !!! احمد کسروی گفت: سپاس از منطق قانع‌كننده‌ شما. من كاملاً قانع شدم و به حقانيت ادعاهاى شما پی بردم !!! شاید گمان کنید که این نوشتار داستانگونه‌ برای انتقاد بر باورهای دینی مذهبیون است. خیر، این متن يك حقيقت و تنها بخشی کوچک از تلاش یک آخوندِ متعصب وجنایت‌ پیشه به‌نام "نواب صفوی" برای غلبه بر قاضی فرهیخته، محقق، کنشگر، تاریخ‌نگار و میهن پرست برجسته‌ کشورمان "احمد کسروی"است که پس از چند جلسه، وقتی نواب صفوی می‌بیند از پس منطق شیوای او‌ برنمی‌آید، در پى صدورِ حکم تکفیر از سوی آیت الله ها و حمایت بازاریان مذهبی اقدام به ترور و قتل ناجوانمردانه او می‌نمایند و ایشان را به ضرب گلوله و ۲۷ ضربه چاقو توسط فدائیان اسلام در ساختمان کاخ دادگستری به قتل میرسانند!!! ✅ پاسخ شبهه 👇👇👇 1️⃣ بین شهید نواب صفوی و احمد کسروی، مناظراتی برقرار شده اما متن چنین گفتگویی را در آن مناظرات پیدا نکردیم. ضمن اینکه این استدلال های ضعیف و غلط از هر دو طرف(یعنی احمد کسروی و شهید نواب صفوی) بعید به نظر می رسد. بعید است که احمد کسروی با سابقه تحصیل در حوزه و دانشگاه و آگاهی اش از تاریخ، با خطبه فدکیه و ماجرای فدک آشنا نباشد و نیز بعید است که شهید نواب صفوی نتواند پاسخ سخنان سست او را بدهد، لذا به صحت این مناظره نمی توان اعتماد کرد و به نظر می رسد شخصی ناشی و کم اطلاع آن را نوشته باشد. 2️⃣ خطبه فدکیه حضرت زهرا س، اگرچه به نام فدک معروف شده اما بیش از آن که خطابه ای در دفاع از حق شخصی حضرت زهرا س یعنی سرزمین فدک باشد، مجموعه‌ای از معارف در زمینه‌های خداشناسی، معادشناسی، نبوت و بعثت پیامبر اسلام(ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت و نیز دفاع از حق حضرت علی ع را در بردارد. این معارف با سند متواتر در منابع تاریخی ثبت شده است. متن و سند و توضیحاتی پیرامون خطبه فدکیه را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/926173 3️⃣ فدک مِلک اختصاصی پیامبر بود نه غنیمتی برای همه مسلمانان و نیز توسط خلیفه اول غصب شد نه خلیفه دوم. سرزمین فدک به دلیل اینکه بدون جنگ و خونریزی و با مصالحه به دست پیامبر(ص) افتاد و نیز به حکم قرآن،[سوره حشر/آیه 6و7] مختص پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) درآمد این زمین را به مستمندان بنی‌هاشم می‌داد و پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْ‌بَیٰ حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به فاطمه(س) بخشید. پس از وفات پیامبر(ص)، ابوبکر با منسوب کردن حدیثی به پیامبر(ص) مدعی شد پیامبران ارث نمی‌گذارند؛ از این رو دهکده فدک که در دست فاطمه بود را به نفع خلافت مصادره کرد. شرح کامل ماجرای فدک را در لینک زیر ببینید: https://b2n.ir/017528 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
ادامه پاسخ بالا👆👆🔻👇👇👇 4️⃣ نویسنده شبهه، سخنرانی حضرت زینب س در کاخ یزید را نشانه آزادی بیان دانسته است. از واضحات تاریخ است که یزید فرمان قتل امام حسین ع را بخاطر بیعت نکردن ایشان صادر کرد. لشکریان یزید امام حسین ع و یارانشان را پس از بستن آب به روی ایشان به بدترین شکل به شهادت رساندند و زنده زنده سرهایشان را بریدند و با اسب بر بدنهای آنها تاختند سپس سرها را بر نیزه کرده و زن و بچه آنها را به اسارت گرفتند و شهر به شهر با پای برهنه و با ضرب تازیانه بردند تا به کاخ یزید رساندند. آیا این جنایتهای یزید علیه مخالفانش هم نشانه آزادی بیان است؟ 5️⃣ یزید تا پیش از ورود اسرا به شام توانسته بود مردم را متقاعد کند که با خارج شدگان از دین و طغیان گران جنگیده و به این طریق حجّتی شرعی برای جنایاتش بسازد اما با خطبه های حضرت سجاد ع و حضرت زینب س حق آشکار شد. رفتار مسالمت آمیز یزید با اهل بیت امام حسین ع به این دلیل بود که مردم شام و حتی بسیاری از نزدیکان یزید پس از شنیدن خطبه های امام سجاد ع و حضرت زینب س، به حق و جایگاه اهل بیت ع پی بردند و یزید را مجرم و خطاکار شمردند. لذا دیگر افکار عمومی به یزید اجازه نمیداد که کوچکترین آسیبی به خاندان پیامبر برساند. 6️⃣ پس از این جریانات، قیام مردم مدینه، قیام توّابین و قیام مختار را علیه بنی امیه در تاریخ می بینیم که تا حد زیادی متأثر از روشنگری های حضرت زینب س و حضرت سجاد ع در نشان دادن حق و رسوا کردن باطل بوده است. 7️⃣ اسلام دینی الهی است که برای زن، جایگاه و شأنی برابر با مرد قائل است. این شأن و جایگاه برابر در بیشتر احکام و قوانین وجود دارد و اختلافاتی که وجود دارد، بخاطر تفاوت در نقش های اجتماعی مرد و زن و نیز برخی تفاوتهای طبیعی زن و مرد است. اما از حیث انسانیت و دستیابی به کمالات نفسانی، زن و مرد از دیدگاه اسلام برابرند: 🔆 وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا يُظْلَمُونَ نَقيراً (نساء/124)(و كسى كه چيزى از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مى‏شوند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد. ) 🔆 إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً (احزاب/35)(به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مى‏كنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است.) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شبهه 👇👇👇 آیا مطلب زیر صحت دارد؟ معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین" تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است. پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند . اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است. آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر نیز به کار می‌رود ؟ مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً ، در یازدهم محرم شهید می‌شدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود . اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند. به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا .... *اما* می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند ؛ لذا ، نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت ، به معنای معاشرت و مصاحبت است . معاشر به ضم میم، یعنی مصاحب و عاشر ، اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: *«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»* (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید . عشیر یعنی همدم و رفیق «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است . العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که ، معاشرت خصلت او باشد . پس العاشوراء؛ جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند، و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا روزی برای وسعت ظرفیت. با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. خلاصه شده ✅ پاسخ 👇👇👇 🔰در جستجویی که در بعضی کتب لغت معروف صورت گرفت، معنای جز روز دهم و نهم محرم برای عاشوراء و تاسوعا یافت نشد و دلیلی بر مطلب فوق یافت نشد. 🔰واژه‌ی عاشورا در میان دشمنان اهل بیت هم وجود داشته و قطعاً منظورشان روز دهم و نهم محرم بود. 🔰عاشورا نامی اسلامی است که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام در میان مردم رواج یافت. 🔰ممکن است استفاده نشدن عاشورا و تاسوعا برای سایر ماه‌های سال و خلاف قاعده‌ی اعداد بودن آن به جهت اهمیت روز شهادت امام حسین علیه‌السلام باشد. 🔰البته مطلب موجود در پرسش می‌تواند حسن تعلیل خوبی باشد اما ما دلیلی بر آن نیافتیم و نمی‌توانیم آن را به امام سجاد علیه السلام منسوب کنیم. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات.pdf
1.31M
┅┅┅❀☘️🔳☘️❀┅┅┅ ◼️کتاب👆 واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات ☘در این کتاب می خوانید👇 ●امام حسين عليه السلام در كتب اهل سنت؛ ■امام حسين عليه السلام سرور جوانان بهشت؛ ●برپايي شعائر ديني؛ ■عزاداري از ديدگاه عقل؛ ●عزاداري از مظاهر حبّ و بغض؛ ■روان شناسي عزاداري؛ ●حكم حضور در عزاي اولياي الهي؛ ■برپايي عزاداري در راستاي وحدت؛ ●گريستن از ديدگاه قرآن و روايات؛ ■گريه در سوگ اولياي الهي از ديدگاه عقل؛ ●گريه در سوگ اوليا از ديدگاه تاريخ؛ ■گريستن در سوگ امام حسين عليه السلام؛ ●و... ☘نویسنده: علی اصغر رضوانی ╭┅┅❀☘️◾️☘️❀┅┅┅╮ @pajoohesh_esfahan ╰┅┅❀☘️◾️☘️❀┅┅┅╯
Lohof.pdf
1.83M
═━🍃❀◾️❀🍃━═ 🥀 ترجمه کتاب ارزشمند "لهوف" ◾️نوشته ی سید بن طاووس 🥀 کتاب "لهوف" درباره رخدادهایی است که به حادثه کربلا منتهی شده است؛ همچنین اصل جنگ و رخدادهای پس از آن. ◼️کتاب "لُهُوف" در نزد علمای برجسته شیعه جایگاه مهمی دارد به طوری که آیت اللّه سیّد محمد علی قاضی تبریزی می فرماید: «کتاب لهوف سیّد ابن طاوس نقلیّاتش بسیار مورد اعتماد است و در میان کتب مَقاتل کتاب مَقْتَلی به اندازه اعتبار و اعتماد به آن نمی رسد و در اطمینان بر آن کتاب در ردیف اول کتب معتبره مقاتل قرار گرفته است.» ╭═━🍃🥀◾️🥀🍃━═╮ @pajoohesh_esfahan ╰═━🍃🥀◾️🥀🍃━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر آنها تمام کرده‌است. یکی از سران جبهه‌ی مقابل، از امام(ع) پرسید: چرا حکم ابن زیاد را نمی‌پذیرد و آنها را از جنگ مقابله با پسر پیامبر(ص) نمی‌رهاند؟ اینجا بود که امام(ع)، آن جمله معروف‌شان را فرمودند: «أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است، من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده! ذلت از ما دور است.» سخنرانی امام(ع) حدوداً نیم ساعت طول کشیده‌است. *حدود ساعت ۸:۰۰* بعد از سخنرانی امام(ع)، چند نفر از اصحاب آن حضرت، به روایتی بُرَیر که «سید القرآء» (آقای قرآن خوان‌‌های کوفه بود _ الفتوح) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان، سخنان مشابهی گفتند. بعداز سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف «هل من ناصر ینصرنی» را سر دادند. چند نفری دچار تردید شدند! از جمله حُر و فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسان دیگری هم با دیدن شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند. *حدود ساعت ۹:۰۰* روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می‌کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام(ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: «نزد عبیدالله، شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم.» بعداز انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانش فرمودند: «اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره‌ای جز پذیرش آن نیست، آماده شوید.» چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. (تعداد دقیق را نمی‌دانیم. تعداد کشتگان تیراندازی با تعداد کشتگان حمله اول ۵۰ نفر ذکر شده‌است.) *حدود ساعت ۱۰:۰۰* بعد از تیراندازی، «یسار»، غلام «زیاد بن ابیه» و «سالم» غلام عبیدالله ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن به تن، در ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین(ع) نگاهی به او کرد و فرمود: «به گمانم حریف کشنده‌ای باشی» عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد. بعد از این نبرد تن به تن، حمله سراسری سپاه کوفه شروع شد. ابتدا حجار به جناح راست سپاه امام حسین(ع) حمله کرد اما حبیب و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزه‌ها حمله را دفع کردند. همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام‌(ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت. بعد‌از عقب‌نشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد ۵۰۰ تیرانداز فرستاد که دوباره سپاه امام(ع) را تیرباران کردند که آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر ۲۳ اسب لشکریان امام(ع)، تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. الفتوح، . غارت عمومی اموال امام حسین(ع) و همراهانش آغاز شد. عمر سعد ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبان برای خیمه‌ها گذاشت. ⚫یکی از شیعیان بصره به نام سوید بن‌مطاع بعداز شهادت امام(ع) به کربلا رسید و برای دفاع از حرم امام(ع) جنگید تا شهید شد. *نزدیک غروب آفتاب* سر امام(ع) را از بدن جدا می‌کنند و به خولی می‌دهند تا همان شبانه برای ابن زیاد ببرد. آنگاه، به دستور عمر سعد، بر بدن مطهر امام(ع) و یارانش اسب می‌دوانند تا استخوان‌هایشان هم خرد شود. *۱۸:۴۹ مقارن با اذان مغرب* داستان روز غم‌انگیز عاشورا، این‌طور تمام می‌شود! در حالی که عمر سعد دستور نماز جماعت مغرب را می‌داده، سنان بن انس بین مردم می‌تاخته و رجز می‌خوانده که «افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید! چرا که من بهترین مردمان را کشته‌ام!» السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلی اولادالحسین وعلی اصحاب الحسین، الالعنة الله على القوم الظالمين من الاولين والاخرين التماس دعا آن نفرات را ۵۰ نفر و ابن شهرآشوب ۳۸ نفر ذکر کرده‌است. اولین شهید، ابوالشعثا بود و ۸ تیر انداخت که ۵ نفر از دشمن را کشت. امام(ع) او را دعا کرد. ⚫گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند. زهیر و ۱۰ نفر به آنها حمله کردند. *حدود ساعت ۱۱:۰۰* بعداز این حملات، امام‌(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد. اصحاب با هم قرار گذاشتند تا زنده‌اند نگذارند که کسی از بنی‌هاشم به میدان برود. انگار برای شهادت با هم مسابقه داشتند. بعضی «در مقابل نگاه امام‌(ع)» شهید شدند. یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد، جناب بریر بود. مسلم بن عوسجه بعد از او کشته شد. حبیب بر سر بالین او رفت و گفت کاش می‌توانستم وصیت‌های تو را اجرا کنم. مسلم با دست امام حسین(ع) را نشان داد و گفت: «وصیت من این مرد است».  یک بار، هفت نفر از اصحاب امام‌(ع) در محاصره واقع شدند، حضرت عباس(ع) محاصره آنها را شکست و نجاتشان داد