eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
6هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.1هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ تاجزاده پرده از نفاق اصلاح طلبان برداشت: اکثر اصلاح طلبان اعتقادی به جمهوری اسلامی وولایت فقیه ندارند، ازگذشته پشیمانند، معتقد به برجام منطقه ای هستند! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فتنه گری لیبرال ها ، اصلاح طلبان و بهاری ها به مانند لبه یک قیچی ، بر علیه ولایت فقیه عمل می کند . 🔹تاج زاده لیدر و فتنه گر بازداشتی اصلاح طلبان بدون ترس و به صراحت در یک گفتگوی تصویری می گوید : 🔺« ما ولایت فقیه را قبول نداریم . و دو دیدگاه و یک وجه اشتراک در خصوص ولایت فقیه در بین اصلاح طلبان وجود دارد ..... 🔺در عدم اعتقاد به ولایت فقیه،همه گروه های اصلاح طلب وجه اشتراک داریم ، 🔺اما تفاوت دیدگاه ما در این است که برخی از ما می گویند ،این تفکر «عدم اعتقاد» را در بین مردم علنی کنیم و آشکارا موضع خود را اعلام کنیم . 🔺ولی تفکر دیگری هم در بین اصلاح طلبان وجود دارد که می گویند الان این عدم اعتقاد را آشکارا به مردم نگوییم ، چرا که اگر بگوییم با ریزش شدید آراء انتخاباتی مواجه خواهیم شد ... » 🔸 فرقه بهاری با ریاست احمدی نژاد و مشایی هم با تهیه منشور« نهضت به سوی بهار » نظامی منهای ولایت را ارائه کرده است . شما چه تفاوتی در عدم اعتقاد به ولایت در این دو جریان مشاهده می کنید ؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: جنگ باید سال ۶۱ تمام می‌شد میتوانستیم خسارت بگیریم نباید وارد خاک عراق میشدیم پس ۶سال جنگ اضافی وصدها هزار قربانی مسئولش کیه ؟ ناگفته‌های ناخدا هوشنگ صمدی پاسخ شبهه: 🔮اگر صلح را مجموعه ای از آتش بس، عقب نشینی، تعیین متجاوز، تامین خسارت های وارده و ... بدانیم، باید بگوییم که در آن زمان، هیچ گونه پیشنهاد صلحی ارائه نشد و شورای امنیت و دیگران، تنها آتش بس و در واقع حالت نه جنگ نه صلح را توصیه می کردند . در آن زمان طرحی که متضمن صلح واقعی باشد و شناسایی متجاوز و پرداخت غرامت را نیز شامل شود و تضمین برای عدم تعرض مجدد داشته باشد، وجود نداشت و پیشنهادهای ارائه شده، تنها در حد آتش بس و مذاکره طرفین بود . این امر با توجه به پشتیبانی یک طرفه و آشکار دولت های بزرگ و نهادهای بین المللی از عراق، هیچ گاه نمی توانست شرایط ایران را برای یک صلح واقعی و شرافت مندانه محقق سازد . به این ترتیب ایران، دلایل منطقی و عقلانی برای ادامه جنگ داشت . این دلایل عبارت بود از: 1⃣شرایط ایران برای صلح (شناسایی و تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت از سوی عراق) . 2⃣مرزهای ایران تامین نداشت و نقاطی در شلمچه، طلائیه، فکه و قصر شیرین در اشغال عراق بود و نیز شهرهای سومار، نفت شهر و مهران عملا در اشغال دشمن بود و امکان آزادسازی این نقاط از راه مذکور، غیرمعقول به نظر می رسید و راهی جز ادامه جنگ وجود نداشت . 3⃣در حالی که نیروهای خودی، پیروزی های زیادی کسب می کردند، توقف جنگ و چانه زنی در پشت میز مذاکره، برای آزادی نقاط مرزی آزاد شده، صحیح نبود . 4⃣شهرهای آزاد شده همچون خرمشهر، به علت حضور دشمن در شلمچه، همچنان مورد تهدید بود . 5⃣توانایی کمی ارتش عراق ترمیم شده و با کمک های همه جانبه دولت های بزرگ افزایش هم یافته بود . 6⃣تنها چیزی که ارتش عراق از دست داده بود، روحیه بود که با توجه به روحیه فرماندهی آن (شخص صدام)، این مسئله نیز پس از مدتی قابل ترمیم بود . 7⃣در حالی که نیروهای جمهوری اسلامی در نوار پیروزی قرار داشتند، آتش بس و صلح ناپایدار در هنگام قدرت و دادن فرصت مجدد به عراق، زیان هایی به بار می آورد . اگر آن روز جنگ متوقف می شد و تجربه ای چون مذاکرات سوریه و اسرائیل، بر سر ارتفاعات جولان، فراروی ما قرار می گرفت و ما ناچار می شدیم بر سر سایر مناطق تحت اشغال، پشت میز مذاکره با عراق چانه زنی بی حاصل کنیم; امروز جامعه، مسئولان وقت را شماتت می کرد . 8⃣عراق در نظر داشت با برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهد در بغداد و کسب ریاست دوره ای این جنبش، برای تحقق خواسته های نامشروع خود، به ایران فشار آورد; ولی ایران با حمله به داخل خاک عراق در عملیات رمضان، این امتیاز مهم و حیاتی را از عراق گرفت . 9⃣به همین منظور در 20 خرداد 1361ش . جلسه ای در حضور امام خمینی در جماران تشکیل گردید و موضوع به شور گذاشته شد . از نظر نظامیان شرکت کننده در آن جلسه، امکان پدافند با توقف روی خط مرزی وجود نداشت; زیرا در اغلب نقاط مرزی هیچ گونه مانع طبیعی وجود نداشت و ایجاد استحکامات جدید نیز یک سال به طول می انجامید و طی این مدت احتمال حمله مجدد عراق جدی بود . مهم تر این که با تکیه بر اصل متعارف نظامی «تعقیب دشمن » هرگونه توقف پس از فتح خرمشهر یک حرکت غیراصولی بود . به همین دلیل امام خمینی (ره) پس از تردید اولیه در مورد تداوم جنگ در خاک عراق با استماع دلایل نظامیان و نا امیدی از پذیرش شرایط ایران توسط دولت عراق، با ادامه جنگ و ورود نیروهای ایران به خاک عراق موافقت نمودند . کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
1_480261064_6010127481674139984.mp3
4.66M
🔳 (ع) 🌴با اجازه از امام حسن باید 🌴حرفامون رو بی معطلی بگیم 🎤 👌فوق زیبا کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
  🍃مـــــــــــــظلوم حسن جان سلام،غریب تر از هر غریب! سلام،مزار بی چراغ،تربت بی زایر،بهشت گمشده! سلام،آتشفشان صبر،چشمان معصوم، بازوان مظلوم،زبان ستمدیده! سلام،سینه شعله ور،جگر سوخته،پیکر تیرباران شده! سلام،امام غریب من! شهادت دومین نور ولایت،صاحب کرامت و شفیع قیام امام حسن مجتبى علیه السلام،تسلیت باد🏴 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
سلام دوستان تو این شب شهادت یه دعا می کنم نشر بدید و آمین بگید تو این مجازی بی در و پیکر به اهل بیت و مادر سادات خیلی توهین می شه و جناب وزیر جوان هم تو خواب عمیق اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
سوال: لطفا بفرمایید تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) ۸ صفر یا ۲۸ صفر است؟ نظر مورخین را بگویید روشن شوم متشکرم پاسخ : قول اول: (آخر ماه صفر) روز آخر ماه صفر که قائل آن ‌شیخ کلینی«قدس سره»می‌باشد و لازم به ذکر است که این قول را تنها ایشان ذکر کرده و قول منفردی است که با تمام وجاهت و بزرگی وی هیچ یک از علمای شیعه تا این زمان از او تبعیت ننموده‌اند. ( لذا از بررسی این قول صرف نظر میکنیم. ) قول دوم:(۲۸ صفر) اولین قائل آن شیخ مفید«قدس سره»  در کتاب (مسارّ الشیعه) می‌باشد. واین  در حالی است که خود شیخ مفید در کتاب دیگرش بنام (الارشاد)از ذکراین روز به عنوان روز شهادت خودداری نموده است و تنهابه ذکر ماه صفر اکتفا کرده است دومین قائل به این قول شیخ طوسی«قدس سره»  در کتاب (تهذیب الاحکام) است. و با توجه به اینکه شیخ کلینی و شیخ مفید«قدس سرهما»  در شمار مشیخه او قرار داشته‌اند، تنها از کلام شیخ مفید«قدس سره» در کتاب (الارشاد) تبعیّت کرده است و روز خاصی را معین نکرده است. که از عدم التزام و تعیین نکردن او به روز خاص در ماه صفر، می‌توان استفاده نمود که کلام شیوخ خود (کلینی و شیخ مفید) در بیست و هشتم و آخر ماه صفر را نپذیرفته است. البته لازم به ذکر است که قول بیست و هشتم صفر از سوی برخی مثل شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب مازندرانی«قدس سرهما»  مورد تأیید قرار گرفته است، لکن پس از قرن ششم تا این زمان قائلی ندارد. قول سوم:(۷صفر) این قول مشهور میباشد و از دو جهت حائز اهمیت است جهت اول: از جهت قائلین به آن، در کمّ و کیف این قول از جهت قائلین به آن، در کمّیت و کیفیت نسبت به قائلین دو قول مذکور برتری دارد. اما از جهت کیفیت؛ در لسان روایات به روز دقیق شهادت امام (علیه السلام) اشاره شده است و این خود نشان از ترجیح این قول نسبت به اقوال دیگر است بگونه‌ای که در روایات به روز پنجشنبه اشاره شده است. اما از جهت کمیت تعداد قائلین این قول، از قائلین دو قول مذکور بیشتر است. که در ادامه به اسناد آن اشاره میکنیم. لازم به ذکر است که بنابر اسناد موجود، این قول از زمان امام کاظم«علیه السلام» رواج داشته و از سوی قاسم بن ابراهیم الرسّی«البرسی» ۱۶۹-۲۴۶ ه‌ق عنوان شده است. قبل از ورود به بحث لازم است که قاسم بن ابراهیم را از دیدگاه رجالییون معرفی کنیم نجاشی رجالی بزرگ در مورد قاسم بن ابراهیم اینگونه می‌نویسد: « قاسم پسر ابراهیم طباطبا پسر اسماعیل پسر ابراهیم پسر حسن مثنّی پسر امام مجتبی«علیه السلام»است. او صاحب کتاب (تثبیت الامامه) می‌باشد که از امام صادق«علیه السلام» با واسطه و از امام کاظم«علیه السلام» بدون واسطه روایت می‌کند». ابوالحسن العمری در کتاب (المجدی فی انساب الطالبییّن) می نویسد: «کنیه او ابامحمّد فردی عفیف و زاهد بوده است و از سلاطین جور وقت دوری جسته و هدایا و مراحم آنان را اگر چه از طلا و نقره بوده، نپذیرفته است و مردم را به وصایت امام رضا«علیه السلام» دعوت می کرده و از سال ۲۲۰ه‌ق تا ۲۴۶ ه‌ق که از دنیا رحلت نمود، درجبل الرسّ«کوهی در نزدیک حله» مخفی بوده است. همچنین آقا بزرگ تهرانی از او تمجید بسیار نموده است و فرموده است: او سیدی شریف و از سادات بنی الحسن«علیه السلام» است. از این روایت قاسم بن ابراهیم، بزرگانی از فقهاء همچون شهید اول،  کفعمی، والد شیخ بهائی، شیخ بهائی در (توضیح المقاصد)، علامه مجلسی در (بحار الانوار)، شیخ عبدالله بحرانی در (عوالم العلوم)، شیخ محمد حسن نجفی در (جواهر الکلام)، شیخ جعفر کاشف الغطاء در (کشف الغطاء) و شیخ عباس قمی در (انوار البهیّه)«قدس سرهم» پس از قرن هفتم تا زمان حاضر تبعیت نموده‌اند؛ که به برخی از این روایات اشاره میکنیم:   اسناد وارده در کتب حدیثی مبنی بر شهادت در روز ۷ ماه صفر سند اول: «تثبیت الامامه» قدیمی ترین منبعی که در این زمینه تا به حال یافت شده کتاب « تثبیت الامامه»تالیف «سید قاسم بن ابراهیم الرسی» است که در سال ۲۴۶ وفات یافته است. وی که خود از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است، از زهاد و عباد و علمای زمان خویش بود که دارای تألیفات فراوانی است. گفتنی است وی از روات احادیث هم بوده است و بدون واسطه از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام روایت نقل میکرده است. وی در کتاب خویش چنین آورده است. «الامام الحسن علیه السلام ابوه الامام امیرالمومنین علی علیه السلام، امه فاطمه الزهراء سلام الله علیها، ولادته: ولد فی المدینه لیله النصف من شهر رمضان فی السنه الثالثه للهجره، القابه: التقی، الزکی، السبط، وفاته: توفی فی السابع من شهر صفر سنه خمسین من الهجره» سند دوم: قول شهید اول یکی دیگر از کسانی که قائل بودند شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم ماه صفر واقع شده است، شهید اول (متوفای ۷۸۶) می باشند ایشان در کتاب شریف «دروس» می فرما یند: الامام، الزکی، ابومحمد الحسن بن علی سید شباب اهل الجنه ولد بالمدینه
یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه اثنتین من الهجره … و قبض بها مسموما یوم الخمیس سابع صفر سنه تسع و اربعین من الهجره. سند سوم :«مرحوم کفعمی» یکی دیگر از کسانی که قائل به شهادت امام حسن مجتبی در هفتم ماه صفر شده است، علامه بزرگوار و محدث کبیر مرحوم کفعمی صاحب کتاب شریف «مصباح» می باشد ایشان در این کتاب چنین می فرماید: » ولد فی یوم  الثلاثاء  منتصف شهر رمضان سنه ثلاث من الهجره و توفی یوم الخمیس سابع شهر صفر سنه خمسین من الهجره. سند چهارم: پدر بزرگوار شیخ بهایی یکی دیگر از بزرگانی که قایل به شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در هفتم صفر می باشد مرحوم علامه شیخ حسین والد مکرم شیخ بهایی در کتاب «وصول الاخبار الی اصول الاخبار» می باشد وی که متوفای سال ۹۸۴ هجری است در کتاب خویش میفرماید: « هو الامام الزکی ابومحمد سید شباب اهل الجنه ولد بالمدینه یوم الثلاثاء منتصف شهر رمضان سنه اثنتین من الهجره مسموما فی المدینه یوم الخمیس سابع شهر صفر سنه تسع او ثمان و اربعین و قیل سنه خمسین من الهجره عن سبع و اربعین سنه. جهت دوم: سیره علماء سیره علمی علماء و متشرعه و سنت عملی آنها اینگونه بوده است که حضرات در روز هفتم ماه صفر، در کلیه بلاد شیعه اقامه‌ی عزا مینمودند. خصوصا این سنت در نجف اشرف و حوزه علمیه قم پس از ورود آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری«قدس سره»  به قم و تاسیس حوزه، دستور به تعطیلی بازار، حوزه علمیه و اقامه عزا نمودند؛ و پس از ایشان تحفّظ این سنت سیره‌ی بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی و گلپایگانی«قدس سرهما»  -که هر کدام در زمان خود مسئولیت حوزه را به عهده داشته‌اند، بوده است. انتخاب شفقنا از مرکز تخصصی ائمه اطهار (ع) منابع: ۱. شهید اول، دروس: ج۲، ص۷. ۲.کفعمی، المصباح: ص۵۰۹. ۳. علامه شیخ حسین بهایی، وصول الاخبار:ص۴۲ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
⛔یک پروژه امنیتی برای فلج کردن مجلس/ از هشتگ دنا پلاس تا دریافت یواشکی ودیعه مسکن! عدالتخواهی؛ رسالت یا دنا پلاس از کجا آغاز شد 🔺چند روز پیش بود که ناگهان نماینده ای با انتشار تصویری مدعی شد خودرویی که پیشتر (بدون اطلاع به مردم و انتشار تصویر درخواست) درخواست کرده بود را میخواهد پس بدهد و نیازی به دریافت این خودرو (دنا پلاس) ندارد هر چند طبق بررسی ها ایشان ادعایشان تا اینجا فقط به انتشار نامه بوده است و هیچ واکنش عملی انجام نداده است اما نکات دیگری در خصوص ایشان وجود دارد که ماجرا را جالبتر میکند 🔺حاشیه سازی برای مجلسی که انقلابی است! از ابتدای مجلس عده ای سیاهی لشکر رسانه ای که خود را به ظاهر انقلابی معرفی میکنند با تمام توان سعی داشتند تا جای ممکن فعالیت مجلس را به حاشیه ببرند و کار را به جایی برسانند که در انتخابات ۱۴۰۰ دولت در قبال ۷سال ناکارآمدی طلبکار مجلسی شود که چند ماه است بر سر کار آمده و تمام این مدت هم به جای اصل ماجرا که معیشت مردم است با حواشی روبرو باشد از ودیعه مسکن نماینده ها ماجرا شروع شد که یک نماینده تهران مدعی شد این مبلغ را نمیخواهد چون ساکن تهران است و منزل دارد، هر چند همین نماینده طبق اطلاعاتی این پول را دریافت کرد و خود هم اعلام کرد میخواهد این پول را هرینه وام دادن به نیازمندان کند! البته هیچ کس از او نپرسید مگر تو صندوق قرض الحسنه هستی و با چه حجت عقلی و شرعی پولی از بیت المال که مورد مصرفش چیز دیگر است را میخواهی خرج مورد دیگر کنی این ماجراها ادامه داشت و به رد اعتبار نامه تاجگردون رسید و بعد از آن هم حواشی ادامه دار شد و به مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات رسید و در تمامی این حواشی آتش بیار مسائل فرعی گروهی موسوم به عدالتخوارن بودند تا مجلس را از کار اصلی بازدارند اما ماجرا به اینجا هم ختم نشد و در تازه ترین نمونه ایزد خواه نماینده نزدیک به عدالتخواهان ماجرای ماشین را پیش کشید، این نکته مهم در‌مورد ایرد خواه و این جنجالش را کوتاه میگویم 🔺چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند جالب است اگر بدانید این نماینده عدالتخواه: ««با اینکه نماینده تهران است و پیش از نمایندگی منزل مسکونی داشته است ودیعه مسکن مجلس را هم درخواست کرده و تمام و کمال این پول از بیت المال را دریافت کرده است!!!!!! اما اینکه کجا و چگونه خرج کرده است در جریان نیستم! البته موضوع جالب دیگری از ایشان و امتیاراتی که از مجلس گرفته است هم وجود دارد که به زودی خواهم نوشت»» این را نگفتم که بگویم گرفتن ودیعه خوب است یا بد که به نظرم هر نماینده ای به امکانات نیاز دارد بابد بگیرد تا با فکر راحت و به دور از کارچاق کنی ها کار مردم را انجام بدهد ! بلکه از این جهت موضوع را گفتم تا بگویم این شوعافهای توییتری با واقعیت های این افراد متفاوت است ، جلسه غیر علنی را به دروغ به بیرون درز میدهند که خلاف قانون است تا در قبیله اشان هلهله افشاگری راه بیندازند اما از طرف دیگر به صورت پنهان ودیعه مسکن و .... را هم دریافت میکنند 🔺واکسن آنفولانزا رمز عملیات روانی بردی فراموشی یک میلیارد دلار کمک کرونایی که گم شد!! حالا هم امروز عدالتخواهان شلوغ کرده اند که وزارت بهدات به مجلس واکسن داده است به نظر شما چرا؟! دلیل اول اینکه مجلس را وارد حاشیه ای تازه کنند دلیل دوم هم اینکه حرفهای دیروز وزیر بهداشت مبنی بر گم شدن یک میلیارد دلار کمک کرونایی را به خاشیه ببرند! انگار این گروه رسالتشان همین یک جمله است: با عملیات روانی بر گندهای دولت سر پوش بگذارند بحثم اصلا موضوع واکسن انفولانزا نیست که به نظرم اتفاقا کار درستی بوده است زیرا نماینده مردم که وظیفه اش سر زدن به روستاهها و شهرهای حوزه انتخاباتی اش است نسبت به دیگران اولویت دارد تا سلامتش حفظ بشود تا بتواند خدمت کند ، هر چند شنیده ام ممکن است موضوع واکسنها هم کنسل شود بحث اصلی من یک چیز است: مراقب عملیات روانی دولت برای فرار از ناکار آمدی باشیم، حتی اگر این ماله کشی از حلقوم به ظاهر انقلابی ها بیرون بیایید! دارند حواس مردم را از گم شدن در دولت را پرت میکنند با ابن تهمتها و دروغ ها در باره مجلس انقلابی کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
📜 ⬅️قاتل اصلی امام حسن(علیه السلام) کیست؟ ▪️حجت الاسلام : 🔰 میخواهید در دل امام حسین ارزش تان برود بالا برای غربت کنید.. ▪️نباید فقط دشمن امیرالمومنین (علیه السلام) و امام حسن (علیه السلام) را بدانیم.. در خیمه امام حسن(علیه السلام) یارانی بودند که به ایشان میگفتند و ایشان را نفرین میکردند!!و گاهی از شدت این نفرین ها بود که آقا بالا میآوردند.. 🔻امام حسین (علیه السلام) خطاب به مروان هنگام خروج از فرمودند: میدانید چرا من الان در مدینه ی پیغمبر امنیت ندارم؟ از رسول الله شنیدم که حکومت بر آل ابوسفیان است و هر گاه را بر منبر من دیدید؛شکم او را پاره کنید.ِ پس اگر دیدید و نکردید، خدا شما را مبتلا به یزید میکند! ▪️حواسمان باشد در دنیا خودمان را به چه چیزی و به چه مقدار میفروشیم؟ ▪️امام حسن (علیه السلام) در پاسخ به یکی از یاران شان که به ایشان ناسزا میگفت و فریاد میزد: سلام بر تو که ذلیل مان کردی! فرمودند:اگر نمیکردم یک علی(علیه السلام) زنده نمیماند. من از آفتاب برای شما سودمند تر است.. کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 / از خودی ضربه میخوریم، بدتر از ضربه‌هایی که از بیگانه میخوریم؛ مرزها باید روشن بشه 🔺ما برای اینکه جنگ نرم رو پیش ببریم، یک قرارگاه فرهنگی واقعا لازم داریم، یک مرکز استراتژیک واحد 🔺مگه تو جنگ سخت و نظامی قرارگاه نداشتیم؟ اینجا هم باید یه ستاد مشترک ساخته بشه، وگرنه هی از خودی گل میخوریم، از وزارت ارشاد گل میخوریم، از وزارت علوم گل میخوریم، از سینمامون گل میخوریم، همونطور که الانم داریم میخوریم . کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔴 | آیا هاشمی امام را گول زد!؟‼️ " آیا هاشمی امام را گول زد؟! " تیتر بدی است؟ احتمالا می گوئید توهین به امام است. بله حق می دهم. ولی تحلیل برخی عزیزان انقلابی درباره قطعنامه دقیقا همین میزان توهین آمیز به ساحت حضرت امام است. 🔹خلاصه حرف شان اینست که عده ای اهل خدعه امام را دوره کردند و تحت فشار قرار دادند و اما ناچار شد جام زهر را بنوشد. می گوئیم اینکه توهین به امام است. امام را چه فرض کردید؟ فردی بی اطلاع از اوضاع و بی اراده مقابل اطرافیان؟ 🔹 می گویند مثل ماجرای حکمیت امیرالمومنین وصلح امام حسن(ع). می گوئیم : خُب سخنان اخیر رهبری را چه می کنید که فرمود مدبرانه؟ میگویند امام نیز مانند امیرالمومنین ناچار شد تن به فشار اطرافیان دهد و انتخاب دیگری هم نداشتند لذا تدبیر یعنی همین. عجیب است این سطح امام شناسی. عجیب تر فهم نادرست از نظام امام-امت است. 🔻چرا حل و فصل این موضوع مهم است؟ 🔹چون همین امروز هم عده ای که برخی سخنان رهبری را فهم نمی کنند، هر ازگاهی می گویند رهبری خودشان خوب اند. ولی امان ازدفتر و بیت و فشار روحانی و کدکش ها و خبربیارها و بولتن سازان برای ایشان. 🔻برادران خوبم: 🔹مهمترین و کلیدی ترین نقش امام جامعه هدایت است. هدایت نیز نمی تواند بدون اعتنا به حال مردم و زمانه جامعه باشد. امام جامعه هیچ گاه با فشار اطرافیان تصمیمش عوض نمی شود ولی وقتی شرایط مردم و جامعه را می بیند با هدف هدایت با آنها مدارا میکند و تصمیمش را تغییر می دهد. امام خمینی در پیام قطعنامه می گوید "به مصلحت مسلمین تن دادم" 🔹رهبرانقلاب مصلحت را توضیح می دهند: "قبول قطعنامه بخاطرفهرست مشکلاتی بود که مسئولین به امام دادند" امام در پیامشان می گویند: " تاكید می كنم كه گمان نكنید كه من در جریان كار جنگ و مسئولان آن نیستم. مسئولین مورد اعتماد من می باشند" 🔹برای نقد هاشمی و روحانی و محسن رضایی و... راه بسیار است. چرا امام را هزینه میکنیم؟ 🔹 امام بخاطر شرایط کشور با مردم مدارا کردند. مدارا و مراعات کلید واژه کلیدی امام در توجه به سلوک فردی و مدیریت اجتماعی است  و نه تنها عقب نشینی نیست که نرمش قهرمانانه برای رشد جامعه است. لذا همین جام زهر به تعبیر رهبرانقلاب با تدبیر قطعنامه شیرین شد. 11/07/1369  🔹مذاکره نیز همین بود. برخی خیال می کنند رهبری تحت فشار روحانی به مذاکره تن داد. خودشان می فرمایند مجوز مذاکره برای دولت قبل بود. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵. یعنی خواست مردم را دیدند. این نیز برای رشد جامعه در یک تجربه واقعی بود تا متوجه باشند پیروزی در تاب آوری و ایستادن روی پای خودمان است. 🔹در ماجرای حکمیت و صلح امام حسن هم العیاذ بالله امام تحت فشار چهارتا اهل خدعه تصمیم نگرفت. به مردم و جامعه اش نگاه کرد. وقتی طرح حکمیت مطرح شد ۲۰ هزار نفر شمشیر بدست مقابل امیرالمومنین صف کشیدند. حضرت فرمود کاش دو نفر در این سپاه مثل مالک بودند. در قصه صلح امام حسن که اوضاع بدتر بود. رهبری می فرماید صلح امام حسن ناشی از بی بصیرتی مردم آن زمان بود. 🔹درست کنیم تحلیل مان را از نظام ارتباطی امام و امت. 🖌 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈