هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
مرکز مطالعات فرهنگی تیام
Tiyaam.ir
https://eitaa.com/tiyaam_cs
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔰به بهانه پیمایش بانوان باحجاب شهر تهران
🔖«این صخره مرجانی»: بازتولید دوباره زنان نهضت
🖊سیدعلی موسوی
◀️رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع
🔻بخش یک
🔸قشر مذهبی جامعه، موتور حرکت امروز جمهوری اسلامی ایران به سمت آرمانهای متعالیاش است. در این میان مردم مذهبی پایتخت به دلیل مقاومت بینظیرشان در برابر فشارهای فرهنگی ـ سیاسی ـ اقتصادی نقش تعیینکنندهتری دارند. پس از طی یکسال هجوم پرخاشگرانه و رادیکال علیه حجاب، طبعاً بانوان تهرانی بهشکل خودآگاهانهای حجاب خود را با «اراده»ی متمایزی برگزیدهاند. از اینرو عمق و قدرت «اراده حجاب» پس از این هجمه با قبل آن قابل مقایسه نیست.
🔹بانوان دارای حجاب دو طیفاند:
1⃣بانوان دارای حجابی که در حجابشان حدود شرعی را رعایت نکردهاند.
2⃣بانوانی که حجاب شرعی را رعایت نمودهاند. در مقایسه این دو طیف، طیف دوم را بانوان محجبه (به معنای خاص کلمه) مینامیم. این طیف، هسته سخت بانوان در حرکت فرهنگی امروز انقلابی ما هستند. بر اساس نمونهگیری تیام، 52.2 درصد این بانوان دارای تحصیلات دانشگاهی و 56.3 درصد شاغل، دانشجو یا بازنشسته هستند. با توجه به دقتهای لازم در انتخاب نمونه با اطمینان خوبی در مورد آن میتوان سخن گفت. به آن معنا که بیش از نیمی از بانوان محجبه، با وجود گذار از دو پدیده دانشگاه و اشتغال که وجوه اساسی زیست مدرن زنانهاند، و با وجود این هجمه، بهصورت کامل به حجاب خود پایبند بودهاند. این پدیده اجتماعی، حاکی از توسعه و عمق زیست پدیدهای است که در کتاب ارزندۀ «آن صخره مرجانی» بهعنوان «زنان نهضت» از آن یاد میکند. این پدیده پیش از انقلاب اسلامی، پدیدهای نادر بود که با پوشش مانتو و روسری و عینکهای آفتابی با قابهای کائوچویی درشت میتوانستیم آن را پیدا کنیم. امروزه این پدیده به گسترهای بزرگ در پایتخت رسیده است. جالبتر ترکیب 41.9 درصدی چادری این طیف است، ترکیبی که 56.8 درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی و 51.4 درصد آنان شاغل یا بازنشستهاند. این ویژگیها طبعاً نه توصیفی است از زن سنتی و نه توصیفی است از زن مدرن. این نوع زیست زنانه، پدیدهای زاییده نهضت اسلامی ایران معاصر است که توانسته مزیتهای مورد ادعای دنیای مدرن را در عین حفظ مستحکم ارزشهای اسلامی، همراه خود در پدیده پرمؤلفه و پیچیدهای به نام «زندگی» حمل کند.
🔹این به معنای فقدان چالش در این امر پیچیده تمدنی نیست. چالش، طبیعت گذار فرهنگی است. تولد و رشد نوپدیدههای تمدنی چون زنان نهضت نتیجه همین چالش است. مسئله نسبت این طیف با خانه، خانواده، فرزندآوری و میزان پذیرش لایهای از اندیشههای دارای گرایش فمنیستی، طبعاً مسئله زیرساختی این تحلیل است و دادههای دیگر این پیمایش ـ که بعداً منتشر میگردد ـ میتواند در تحلیل آن مفید واقع شود.
🔸ازجمله چالشهای مورد اشاره در دادههای نشریافته در مورد بانوان محجبه آن است که درمجموع 9.3 درصد آنان (که از بین مانتوییها 11.7 درصد و از بین چادریها 2.6 درصد) کاشت ناخن و درمجموع 15.7 درصدشان (که از بین مانتوییها 16 درصد و از بین چادریها 10.7 درصد) عمل زیبایی بینی داشتهاند. این به معنای آن است که 10-15 درصد از ایشان با فشار هنجاری عملهای زیبایی در جامعه زنان همراهی کردهاند. شاید در نگاه اول درصد کمی به نظر بیاید اما حکایت از یک اتفاق دارای امکان توسعه است. ورود این پدیده به زیست این قشر از زنان در ساخت گونهای از زیست مذهبی که به دنبال بهرهبردن از هنجاریهای زیبایی عمومی است، مؤثر میباشد. تحقق چنین زیستهای دوگانهای، منطق «امکان» و «گزینه» را برای زیست اجتماعی بانوان محجبه فراهم میسازد. وجود چنین گزینهای خود زمینه شکلگیری یک بلوک 10-15 درصدی را فراهم کرده است.
❓سؤال اصلی این است که این بلوک چقدر پایایی دارد؟ به عبارتی خانمی که کاشت ناخن کرده، چقدر آمادگی دارد در قدم بعد به جای مقنعه روسری بپوشد و در قدم بعد روسریاش را عقب تر بکشد؟ چقدر احتمال دارد با دانستن احکام شرعی مرتبط با این عمل، دل از آن بشوید تا زیست خود را در طیف مذهبیها پایدارتر کند؟
🔸اینجا است که نقطه تعیینکننده تغییر فرهنگی خود را نمایانتر میسازد. این بلوک اجتماعی، مهمترین نقطه تحول فرهنگیاند. به عبارتی دعوتکنندگان به خیر و فعالان فرهنگی انقلابی قبل از توجه به پدیده کشف حجاب و خانمهای به اصطلاح ضعیفحجاب، باید نسبت به این پدیده احساس مسؤلیت کنند. در صورت فائقآمدن بر این پدیده امکان پیشروی به بلوک بعدی از خانمهای دارای پایبندی کمتر نسبت به حجاب فراهم میشود و حرکت تحولی سمتوسوی خود را تغییر خواهد داد؛ همانطور که این آمار این پیشروی را نشان میدهد. ادامه 🔽🔽🔽
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
🔻بخش دو
🔹همانطور که این آمار این پیشروی را نشان میدهد7 درصد بانوان محجبه بیان کردهاند که مادرشان محجبه نیست. این پیشروی ارزندهای است که سمتوسوی بهرهمندی از سرمایهگذاریهای فرهنگیمان را بهوضوح نشان میدهد. این طیف حجابشان زاییده فضای خانوادهشان نیست و نهادهای اجتماعی و زیست عمومی در جمهوری اسلامی این فضای زیست را برای او فراهم ساخته است.
🔸اما به هر حال دشمن نیز در حال پیشروی در خاک ماست چرا که 24.1 درصد اذعان کردهاند که خواهر غیرمحجبه دارند و با لحاظ اینکه بخشی از ایشان مادران محجبه دارند لذا قسمتی از این درصد را میتوان حوزه پیشرفت دشمن در خاک خودی دانست. از اینرو باید با دقت روی همان بلوک 10-15 درصدی محجبه متمرکز شد. امکان تمرکز بر کل طیفهای مختلف اجتماعی در قدم اول فراهم نیست؛ سنگ بزرگ علامت نزدن است. از یک نقطه کانونی باید آغاز کرد. نقطه مرکزی توجهات ما همین بلوک 10-15 درصدی مورد اشاره در میان خانمهای محجبه تهرانیاند. این قشر تنها با یک منطق زیست همراه خواهد شد. این قشر به دنبال جمع دو پدیده زیست مذهبی و هنجار القائی از محیط است. تا وقتی منطق حجاب برای این طیف تبدیل به منطق هویتی پیشرو نشود، زیستهای دوگانه اینچنینی اقناع نخواهند شد. مسئله اساسی «نوع باور خود محجبهها نسبت به حجاب است» . باید حجاب را به مانند ابتدای انقلاب تبدیل به «نماد هویتی زنان پیشرو نهضت» کنیم. این گونه است که تهدید تبدیل به فرصت میشود. همانطور که طبق شواهد کتاب ارزنده «آن صخره مرجانی»، قبل از پیروزی انقلاب، زن محجبه تبدیل به نماد زن پیشرو نهضت اسلامی شده و حتی زنان مدرن نیز برای رسیدن به این مرجعیت هویتی، محجبه شدند. آنگاه قدرت افسانهای «این صخره مرجانی» را خواهیم دید.
🔹از اینرو هویت مذهبیِ عموم جامعه ایرانی را نباید ندیده گرفت. مذهب در هویت طیف موسوم به غیرمذهبی یا طیفی که به زعم ما کمتر مذهبی است، مرکزیت غیر قابل مناقشهای دارد. جامعه ایرانی جامعهای مذهبی است و طبیعتاً حامل اساسی و مرکزی این هویت، قشر مذهبیاند. اما از همه اینها مهمتر آن است که تمام تغییرات سلبی و ایجابی در کنش دو طیف دیگر، تابعی از قشر مذهبی جامعه است. این قشر بودند که آقای هاشمی را انتخاب کردند و همین قشر نیز آقای خاتمی و سپس آقای احمدینژاد را برگزیدند. هم ایشان پس از آقای احمدینژاد به سمت آقای روحانی رفتند و اکنون آقای رئیسی را بهعنوان رئیس جمهور برگزیدهاند. مشارکت و عدممشارکت را نیز در همین قشر باید جستوجو کرد؛ جای دیگری نرویم. سمتوسوی حرکت جامعه ایران را این قشر تعیین میکنند و رفتار دو طیف دیگر پس از این قشر، تابعی از رفتار این طیف است. تا وقتی سیاستگذاران فرهنگی ـ سیاسی ما قدر این ساخت فرهنگی جامعه ایران را ندانند و ارزش آن را درک نکنند، تحت تأثیر توهمات وادادگی استعماری و لیبرالیسم وارداتی، کلیشههای ناسازگاری را به هارمونی جامعه ایرانی و فضای رسانهای ایران تحمیل میکنند.
♦️مهمترین نتیجه این امر آشفتگی و انفعال در دستگاه محاسباتی فعالان فرهنگی انقلابی ماست. ما برای دلخوشی غیرمذهبیها و کمترمذهبیها سرودهای انفعالی سر میدهیم، غافل از اینکه مسئله اصلی، جامعه مذهبی است و عقبهمان را فراموش کردهایم. وقتی مخاطب اصلی و استاندارد ما، غیرمذهبیها و کمترمذهبیها باشند، طبعاً مخاطب مذهبی ما نیز برای تبدیلشدن به جریان اصلی و استاندارد، خودش را شبیه همان کلیشههای استاندارد خواهند کرد. اما اگر این چرخه برعکس شود و استاندارد ما بدنه مذهبیمان باشد، مطمئن باشیم سریعتر و بدون مانع به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت. هنوز دیر نشده است؛ هنوز بلبلهای عاشق مکتب خمینی (ره) و حاتمیکیاهای جبهه انقلاب قدر شقایقها را میدانند. تنها باید باور کنند که جز برای آنان نخوانند. تا انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده است. همین یک هفته را وقت داریم تا طلسم مشارکتنکردن بخشی از بدنه مذهبی را بشکنیم. جای دوری نمیخواهد برویم. این قشر در دسترس همه ما هستند، کافی است از شعاردادن دست برداریم و به جای وادادگی لیبرال و درمان دردهای توهمی پر فیس و افاده القائی، به دردهای واقعی این قشر گوش بسپاریم. دردهای این قشر، دردهای انقلاب است. این دردها، دردهای واقعی جمهوری اسلامی است و درمان آن تنها راه رسیدن به قلۀ تبدیل ایران به الگوی پیشرفته اسلامی.
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
📝مشارکت یا عدم مشارکت: مطالبه مدیریت کارآمد یا مخالفت با اسلام سیاسی
✍سیدعلی موسوی
رئیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
بخش اول:
🔶بر اساس پیمایش تیام 40.7 درصد بانوان محجبه تهرانی اعلام کردهاند قطعاً در انتخابات مجلس 1402 شرکت نخواهند کرد. آیا این طیف نگاههای انجمن حجتیهای داشته و مخالف اسلام سیاسیاند؛ همانگونه که شبکه فارسی زبان پادشاهی بریتانیا پیمایش ارزشها و نگرشها را تحلیل کرده است؟ یا اتفاقاً این عده انتقادشان به مسؤلین معنایی مذهبی دارد؟ به عبارتی آیا این عده منتقد قرائتی سیاسی از دین اسلاماند یا انتقادشان به مسؤلین، مبنایی دینی داشته و با استناد به سیرۀ عادلانۀ امیرالمؤمنین(ع) منتقد مسؤلیناند. اگر پاسخ دوم صحیح باشد، شبکه پاشاهی انگلستان باید در سیاستهایش تجدید نظر کرده و به ادبیات ماقبل اغتشاشات 1401 برگشته، همانند سال 88 با «الله اکبر» و «یاحسین، میرحسین» به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی باشد. از اینرو سؤال دیگری برجسته میشود که آیا این قشر مذهبی که مایل به مشارکت در انتخابات مجلس نیستند، هرچند اسلام را سیاسی میدانند اما جمهوری اسلامی را قبول ندارند یا مسئلهشان در لایهای پایینتر، یعنی نحوۀ مدیریت کشور است؟ برای پاسخگویی به این سؤال لازم است به بررسی دقیقتر این آمار بپردازیم.
🔸لازم است اذعان کنیم بهطور معمول احتمال شکستهشدن این قاطعیت 40.7 درصد در دقایق نود رقابتهای انتخاباتی وجود دارد. این وابسته به نوع کنشگری فعالان تبلیغی، فرهنگی و سیاسی کشور در دیدن مسائل این جمع است. با نظرداشت ایستادگی این قشر درمقابل هجمه سنگین علیه حجاب در پایتخت، باید اعتراف کرد مسئله آنان وادادگی در مقابل زیست فرهنگی غربی و وادادگی سیاسی در مقابل غرب نیست. (آمارهای بعدی این را نشان میدهد).
🔹برای فهم دقیقتر رفتار ایشان لازم است دقت کنیم که 44.9 درصدشان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز شرکت نکردهاند. باوجود اینکه آمار مشارکت تهران در انتخابات ریاست جمهوری به مراتب بیشتر از انتخابات مجلس است. درصورتیکه کل این 40.7 درصد در انتخابات پیشِ رو شرکت نکنند، باز هم به میزان 4.2 درصد، وضعیت بهبود پیدا کرده است. این رشد با توجه به کاهش طبیعی مشارکت انتخابات مجلس در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری نشانۀ رشد مشارکت است. خصوصاً اینکه 6.8 درصد از کسانی که در انتخابات 1400 شرکت نکردهاند اعلام داشتهاند که در انتخابات مجلس 1402 قطعا شرکت میکنند و تنها 70.9 درصد از کسانی که در انتخابات 1400 شرکت نکردهاند، قاطعانه عدم شرکت در این انتخابات را اعلام داشتهاند. افزایش احتمالی 29 درصدی به آمار مشارکتکنندگان در انتخابات مجلس دستاورد ارزندهای برای این دو سال تلاش دولت آقای رئیسی میتواند باشد. جالبتر آنکه 62.2 درصد از کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری 96 به آقای روحانی رأی دادهاند، در این انتخابات به فهرست انتخاباتی مورد حمایت آقایان روحانی یا خاتمی رأی نخواهند داد. آراء این دسته در میان فهرستهای فرضی همچون آقایان احمدینژاد، قالیباف، جلیلی و لاریجانی توزیع میشود. این امر نشاندهنده اضمحلال پایگاه سیاسی جریان واداده فرهنگی ـ سیاسی در میان قشر مذهبی است. از اینرو نه فقط مسئله اضمحلال اسلام سیاسی نیست بلکه مسئله پررنگتر شدن ادبیات اسلام انقلابی در گفتمان حاکم بر بدنه انقلابی است. البته این امر در همان انتخابات 1400 نیز روشن میشود؛ وقتی که تنها 1.7 درصد، حاضر به رأیدادن به کاندیدای این جریان میشوند.
ادامه🔽🔽🔽
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
بخش دوم:
🔸البته این ریزش آراء در جریان اصلاحطلب به معنای پیروزی جریان رقیب اصولگرا در حفظ هوادارانش نیست؛ 16.5 درصد از کسانی که به آقای رئیسی در انتخابات 1400 رأی دادهاند قاطعانه اعلام کردهاند در انتخابات مجلس 1402 شرکت نخواهند کرد. این امر با توجه به آمار 89.5 درصدی که ریشه مشکلات کشور را ضعف مدیریت میداند، امری باورپذیر است. این به معنای ندیدن اثر دشمن خارجی در مشکلات کشور نیست چراکه 58.3 درصد، ریشه مشکلات کشور را دخالت دشمنان نیز میدانند، اما بهوضوح سهم قابلتوجه 89.5 درصدی را متوجه ضعف مدیریت میکنند. این امر هیچ معنای ایدئولوژیکی ندارد بلکه کاملاً ریشه در یک ارزیابی عینی و واقعبینانه دارد. بر اساس این تحلیل آدرس غلطِ وادادگی فرهنگی و سیاسی واضح میشود؛ چه تحلیلی که به دنبال آزادی حجاب و ولنگاری فرهنگی است و چه تحلیلی که به دنبال بازکردن دست اجنبی در کشور است و چه تحلیلی که به دنبال دستکشیدن از اسلام سیاسی و قرائت انقلابی از اسلام است، هر سه راه به خطا بردهاند. طبعاً پادشاهی بریتانیا تمایل دارد که یکی از این سه تحلیل درست باشد، اما با کمال تأسف برای کشور دوست و همسایهمان(!) بریتانیا، و با کمال احترام(!) به پادشاه آن، این تحلیلها بر اساس دادههای عینی، غلط است. مسئله این قشر اساساً وادادگی فرهنگی در مقابل غربگرایی و وادادگی سیاسی در مقابل دشمن نیست، بلکه مسئلهشان ضعف مدیریت کشور است.
🔹این امر شاید در توزیع گرایشات جمعی که در سال 96 به آقای رئیسی رأی دادهاند در میان فهرستهای فرضی نیز واضح باشد. توزیع آراء این قشر در میان فهرستها به ترتیب 33.7 درصد آقای احمدینژاد، 25.9 درصد آقای جلیلی و 20.9 درصد آقای قالیباف در مقایسه با 9.4 درصد آقای روحانی و 6.4 درصد آقای خاتمی و 3.7 درصد آقای لاریجانی است. یکسوم این طیف در موازنه عملکرد آقای احمدینژاد با شخصیتهای دیگر، همچنان ایشان را ترجیح میدهد. این امر به دلیل موازنه کارآمدیها در مقابل ناکارآمدیهای آقای احمدینژاد در مقایسه با سایرین است.
🔸خوشبختانه مردم ایران تصنیف و بلوکبندی حزبی نشدهاند . از اینرو بهخلاف جریانات سیاسی، نسبت ثابتی با سیاستمداران ندارند و آراءشان در رفتوآمد میان سیاستمداران است. ازهمینرو 15.8 درصد یعنی حدود یکششم از کسانی که در 1400 به آقای رئیسی رأی دادهاند، فهرست فرضی آقایان روحانی و خاتمی را ترجیح دادهاند. البته برخی از آنان در نسبت خاصی با 16.5 درصدی است که بیان داشتهاند قطعاً در انتخابات بعدی شرکت نمیکنند.
حجم یکچهارمی سبد آقای جلیلی در مقایسه یکپنجم آقای قالیباف نیز صرفاً بر اساس هواداریهای قاطعانه سیاسی قابل توجیه نیست. طبعاً عدم حضور رسانهای و سیاسی آقای جلیلی از یک طرف و حضور آقای قالیباف بهعنوان مسؤل قوه از سوی دیگر تأثیر نسبی بر این نتایج داشته است. ارزیابی 89.5 درصدی مردم از ریشه ضعف مدیریت کشور، نشاندهنده ارزیابی ضعیف مردم از کارآمدی مسؤلین است. این امر مهمترین عامل تعیینکننده گرایش مردم به مشارکت، عدم مشارکت و رفتوآمد میان بلوکهای مختلف سیاسی است.
در کنار حمایتهای طیف مذهبی از بدنه مسؤلین فعلی کشور، 89.5 درصد نقدی واضح به نحوه مدیریت اقتصادی دارد. شاخصهای انتقادی این قشر عمدتاً ناظر به همان تأکیداتی است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» از آن یاد میکنند. مسئله اصلی این است که رضایت مردم به همان اندازهای است که این شعار محقق شده است و نارضایتی به اندازهای است که تحقق این شعار به «نمایشهای ظاهری» ترجمه شده است.
#ایران_آینده👇
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
هدایت شده از روایت غزه | صالح غزهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش اول از مرحله دوم کمک رسانی اعضای کانال روایت غزه به محله تل الزعتر در شهر جباليا در شمال غزه
همراه با زیر نویس فارسی
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
https://iPorse.ir/6240028
@SalehGaza
هدایت شده از Rakbari
قرآن نور 3.0.2 (اندرویدی)
جامعترین دانشنامه قرآن بر روی موبایل
✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️✳️
🖋ارائه متن قرآن کریم
🖋 ترجمه های قرآن
🖋 منابع تفسیری
🖋احادیث تفسیری
🖋 فهرست موضوعی
🖋 اعلام و اسماء
🖋 آیات مرتبط
🖋 اعراب قرآن
همچنین قابلیتهای دیگری از قبیل جستجوی محتوا، صوت قرآن ...
لینک صفحه توضیحات و دانلود برنامه:
https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74100
هدایت شده از Rakbari
نسخه جدید مفاتیح الجنان صوتی و اذانگوی نور ویژه ماه مبارک رمضان
محتوا :
🖋 ارائه متن دعاها و زیارات به صورت فرازبندی شده به همراه صوت
🖋 ارائه چهار فهرست جداگانه از ادعیه، اعمال، زیارات، نمازها
🖋ارائه اعمال عبادی هر روز و مناسبت ها
امکانات و قابلیت ها :
✍ رابط کاربری سه زبانه و ارائه ترجمه عربی و انگلیسی عناوین و متن مفاتیح الجنان
✍ ارائه تقویم، اوقات شرعی و اذان با افق کشورها و شهرهای مختلف جهان
✍ ارائه برخی از ابزارهای اسلامی همچون رکعت شمار و ذکر شمار و قبله نما و...
لینک توضیحات و دانلود برنامه :
https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74129
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
سیره امام خمینی در حمایت از طلاب ناهی از منکر
🔹در دورانی که طلاب حوزه علمیه با مظلومیت به دنبال حفاظت از احکام الهی بودند و به ویژه تلاش داشتند شهر قم را از شر مفاسد فرهنگی تحمیلی از سوی رژیم، حفاظت کنند، امام خمینی به حمایت از این طلاب اقدام میکردند.
🔸در این یادداشت به خاطرهای از حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی اشاره میشود که سبک برخورد امام را در این بزنگاهها به خوبی نشان میدهد و روشن میکند که معدود #سکولارهای_حوزوی که در مقاطع مختلف، پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیون آمر به معروف را تخریب کرده و از پشت به فقه شیعه و حوزه مقدسه علمیه خنجر میزنند با سیره و اندیشه متعالی امام خمینی چه فاصله فراوانی دارند:
🔹«امام خمینى به دنبال درگذشت آیتاللّه بروجردى، رسالت خود را به منظور روشنگرى و آگاهانیدن مقامات روحانى قم و آشکار کردن اوضاع سیاسى پشت پرده و خطرهایى که متوجه اسلام و کشور بود دنبال مىکرد و با گفتگوهاى شفاهى، ارسال پیامها و از هر راه دیگر، وظایف و مسئولیتهاى سنگین پیشوایان اسلام را بهویژه در آن برهه حساس یادآور مىشد و همانند دیدهبان همیشه بیدار، اوضاع ایران و جریاناتى را که در حوزه علمیه قم به وقوع مىپیوست زیر نظر داشت و در تأیید و تشویق نسل جوان روحانى حوزه قم و دمیدن #روح_انقلابى در آنان کوشش ویژهاى به عمل آورد.
🔸هنوز از درگذشت آیتاللّه بروجردى زمانى نگذشته بود که زمزمه بناى تأسیس سینما و مشروبفروشى در قم بر سر زبانها افتاد و خبر دایر شدن عشرتکده و مرکز فحشا، در گوشه و کنار شهر قم، شنیده شد.
🔹روحانیان جوان #حوزه_علمیه_قم که احساس مىکردند نقشه به فساد کشانیدن آن #شهر_مقدس در دست اجرا قرار دارد، طومار بلند بالایى ـ که نگارنده شخصاً دستاندرکار تنظیم آن بود ـ درست کردند و در آن، اقدام فورى علماى قم را براى حفظ آن شهر مقدس مذهبى از آلودگىها و فساد خواستار شدند و لزوم پیشگیرى فورى و اقدام اساسى را پیش از گذشت وقت و از دست رفتن فرصت به آنان گوشزد کردند.
🔸طومار مزبور که با امضاى صدها نفر از اساتید و محصلان روحانى حوزه قم همراه بود، به یکایک مقامات روحانى قم رسانیده شده، ظاهراً هیچکدام از آنان واکنشى از خود نشان ندادند و اقدامى نکردند! جز امام خمینى که بىدرنگ #رئیس_شهربانى_قم را به حضور طلبید و آن طومار را به او نشان داد و در مورد حفظ حرمت آن شهر مذهبى سفارشات لازم را به عمل آورد.
🔹نکته درخور اهمیت اینکه: به یاد دارم در همان روزها، یک شب در #مدرسه_فیضیه بودم که آقاى شیخ حسن صانعى ـ که افتخار خدمتگزارى در محضر امام خمینى را داشت ـ مرا صدا زد و اظهار کرد که:
🔸«آقاى خمینى فرمودند افرادى را که به تنظیم این طومار اقدام کردهاند یا بخواهید که بیایند پیش من و یا آنکه خودتان از طرف من آنان را تشویق و تأیید کنید و نگذارید این روحیههاى زنده، خمود و سرخورده شود»!
🔹این برخورد به خوبى روشن مىسازد که امام در آن روز داراى چه اندیشه، ایده و برنامهاى براى آینده بود و چه مسئولیتى احساس مىکرد.
🔸نیز در آن روز که شخصى به نام « #سیدمرتضى_برقعى » به دربار رفت و به نام حوزه علمیه قم، نوزاد پسر را به شاه تبریک گفت! و این مراسم با عکس و تفصیلات در جراید ایران منعکس شد، از طرف روحانیان حوزه قم هیچگونه واکنشى نشان داده نشد؛ لیکن نسل جوان روحانى ـ که طبق تعالیم اسلام، هرگونه ارتباط و تأیید ظلمه و حکام جائر و طاغوت را حرام مىدانستند ـ با همکارى برخى از دانشجویان مسلمان دانشگاه تهران، اعلامیهاى زیر عنوان «جامعه روحانیت قم نماینده ندارد» انتشار دادند و عمل مخالف و مباین با اسلامِ آقاى برقعى را محکوم کردند. این اقدام نیز مورد تمجید و تشویق امام قرار گرفت. »
نهضت امام خمینی، ج1، صص121-120.
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️به بهانه اتفاقات درمانگاه قرآن و عترت و کتک زدن مطالبهگران حجاب و عفاف در تهران
یکی از علمای اهل سنت افغانستان در یک سخنرانی نقل میکرد که در زمان جمهوری اسلامی سیاستهای حکومت باعث شده بود زنان طبقه بالای شهری آنقدر وقیح شوند که در خیابانهای کابل به علما فحاشی کنند. در نتیجه این سیاستها کینهها روی کینهها جمع شد و شکافی پر از نفرت بین طبقات متدین با برج عاج نشینان کابل شکل گرفت. وقتی این کینهها فوران کرد، بساط جمهوری اسلامی برچیده شد و امارت اسلامی روی کار آمد و کار به جایی رسید که امروز باید با طالبان بر سر مسائلی مانند درس خواندن دختران چانهزنی کنند.
غرض اینکه برخی از امنیتیهای ما هم تصور میکنند با سرکوب غیرت و تعصب مذهبی در اقشار متدین و رها کردن افسار سکولارهای وحشی، دارند از ایجاد دوقطبی و شکاف در جامعه جلوگیری میکنند. اما خبر ندارند که در نتیجۀ این تحقیرها، تابوشکنیها و هتاکی به مقدسات، نه تنها جامعۀ مذهبی آمادۀ لیبرال شدن نخواهد شد، بلکه از قضا سرکنگبین صفرا خواهد فزود. فرهنگی که برای اقامۀ احکام دین حداقل دویست هزار خون داده است، با این بلواها دست از آرمانش نخواهد کشید، بلکه بیسروصدا آمادۀ انتقام خواهد شد. آگاهان و تیزبینان از هماکنون میتوانند حس کنند که خردهفرهنگی سلفی از نوع شیعی به آرامی زیر پوست جامعه در حال شکلگیری است؛ زیرا بخشی از مؤمنین به این نتیجه رسیدهاند که مسئولان از شریعت عبور کرده و عزم را جزم کردهاند تا احکام دین را به پای بندهای سند ۲۰۳۰ قربانی کنند. آقایانی که سادهلوحانه فکر میکنند با سیاستهایشان دارند جامعه را به نفع برنامههای تعدیل اقتصادی و آزادسازی، جراحی فرهنگی میکنند، باید بدانند اگر در اثر این سیاستها، بنیادگرایی و سلفیگری شیعی ظهور کند، تازه آن زمان است که شکاف و دوقطبی واقعی را لمس خواهید کرد. راهی که شما آغاز کردهاید، یعنی تحقیر شریعتمدارها و ناز و نوازش سکولارها و برهنهها، همان راهی است که قبلاً اشرف غنی و بشار اسد رفتهاند و نتیجۀ آن را هم دیدهاند و اکنون نیز بن سلمان همان راه را میرود.
غالب نیروها و مدیران امنیتی ما خالصانه جان خود را به دست گرفتهاند تا آب در دل ما تکان نخورد. اما متأسفانه در دهۀ گذشته، برای بخشی از آقایان، حجاب، از حکم الهی و واجب شرعی تبدیل شده به ابزاری برای چانهزنی با حاکمیت جهت کوتاه آمدن مقابل برنامههای تعدیل اقتصادی. و هر زمان که مطالبات اقتصادی از الیگارشها و حامیان حکومتی آنها بالا میگیرد (مثل همین روزها که کارگران مطالبه افزایش دستمزد بر اساس نرخ سبد معیشت را دارند)، هوشهای سیاه داخلی و خارجی، با طراحی یک شیطنت و غائلۀ جدید، میدان نزاع و مطالبهگری را به حوزۀ حجاب منتقل میکنند. برای برخی از آقایان، حجاب تبدیل به بیت الخلایی شده که هرگاه احساس کردند خشم و فشار روانی جامعه به حد خطرناکی رسیده، قائلهای حول محور حجاب بسازند و خشم و فشار مردم را آنجا تخلیه کنند. به این ترتیب اعتراض و خشمی که باید در موضوعاتی مانند دستمزد، تورم و گرانی، بیخانمانی و بیمسکنی تخلیه شود، در عرصههای کمخطری مانند حجاب تخلیه میشود. الحق و الانصاف هم سیاست هوشمندانهای است و کاربرد هم داشته است. اما یک موضوع این وسط فراموش میشود: آیا احکام دین خدا ملعبۀ دست ماست؟ آیا قرار است سیاست ما در خدمت احکام دین خدا باشد یا احکام دین ابزار شیطنت امنیتیهای بازنشسته و بازیچۀ سیاستبازان قدرتپرست شود؟ آیا میدانید راهبرد شکستن مداوم خط قرمزها تا عادیسازی فحشا چه خطرات بزرگی در پی دارد؟ یکی از ابتداییترین نتایج آن، همانطور که گفتیم، شکلگیری سلفیگری و بنیادگرایی است که با این دست فرمان آقایان قطعاً تا سالهای آینده تبدیل به یک خردهفرهنگ دردسرساز در جامعه ایران خواهد شد.
اگر غرض و مرض نداشته باشید، این را یک هشدار دلسوزانه تلقی میکنید، نه یک تهدید. در مقطع فعلی، فشارهای روانی غیرقابلتحملی به اقشار مذهبی وارد میشود و جان و روان آنها را فرسوده میکند. اقشار متدین علاوه بر اینکه مانند سایر اقشار فشارهای اقتصادی را تحمل میکنند، از دو ناحیۀ دیگر نیز تحت فشارند. اول اینکه این اقشار دغدغههای فرهنگی و اجتماعی دارند و از مشاهدۀ فساد و فحشا و پایمال شدن خون دویست هزار شهید، در حال مأیوس شدن و فرسوده شدن هستند. و دوم اینکه به علت پشتیبانی از نظام، از طرف دیگران متهم به حمایت از وضع موجود میشوند و باید بغضهای اقتصادی جامعه را هم تحمل کنند.
این فشارها بهزودی از جایی بیرون خواهد زد. آن روز خواب از چشم سیاستمدارهای مصلحتباز گرفته خواهد شد. اقشار متدین جامعه صبور و نجیباند، اما اگر چشمان تیزبینی داشته باشید قطعاً از همین حالا میتوانید نشانههای لبریز شدن این صبر و نجابت را ببینید. پیش از آنکه دیر شود از این مسیر خطرناک برگردید.
@madineyefazele
هدایت شده از أخٌفيالله
نیروهای اورژانس اسقاطیل گزارشی مبنی بر خودکشی در منطقه غربی شهر نتیووت دریافت کردند. نیروهای پلیس به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و با کمال تعجب متوجه شدند که یکعروسک است که اهالی خیابان به مناسبت جشن ایرانی کشون پوریم آویزان کرده بودند
@mhrezaa2 / کانال أخٌفيالله
هدایت شده از مکشوفات🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متن خبر این است:
اتحادیه اروپا بر سر کمک مالی هشت میلیارد دلاری به #مصر برای جلوگیری از وخیمتر شدن بحران مالی این کشور و آغاز موج #پناهندگی آفریقاییها به اروپا، به توافق رسید.
اما خبر را اینگونه بخوانید:
اتحادیه آتلانتیک به رهبری آمریکا و مشارکت فعالانه اروپا در نسل کشی مردم غزه، جایزه خوش خدمتی و همکاری مصر در قتل عام مردم بی پناه فلسطین را به رئیس جمهور مستبد، بی عرضه و دیکتاتور این کشور پرداخت کرد.
تاریخ فراموش نمی کند در روزهایی که کودکان فلسطینی در رنج و محنت بودند و یک به یک در گرسنگی و زخم های بی شمار جان می سپردند، مصر حتی از فرستادن کمک های غذایی و باز کردن مرزها خودداری کرد. خدایا تو شاهد باش این کمک های آغشته به خون مظلومان، چهره پلید مستبدان را رسواتر می کند.
#از_غزه_بگو
🔻 مکشوفات
https://eitaa.com/joinchat/2471821559C0d3be59a31
هدایت شده از Language Learning Forum (LLF)
🔰کارگاه رایگان آموزش انگلیسی
نور علی نور (۲)
🔅 ویژه علاقه مندان مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی
🔅 ماه مبارک رمضان/ فروردین ۱۴۰۳
🔅با محوریت سوره مبارکه نور
🔅ویژه بانوان🔅
به زودی جزییات این کارگاه در
https://eitaa.com/LanguageLF
اطلاع رسانی خواهد شد.
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔅شرط اخلاقی شرکت در کارگاه، یکبار قرائت کامل و همراه با ترجمه و درک معانی سوره مبارکه نور در ماه مبارک رمضان است.
🔅حداقل دانش انگلیسی مورد نیاز برای شرکت در کارگاه سطح متوسط (Intermediate) است.
🔅کارگاه رایگان برگزار می شود.
#نذر_فرهنگی
#رسانه_باشیم
هدایت شده از Hoda academy | آکادمی هدی
48.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅خاصترین تجربه توریسم مذهبی، چگونه به ماه رمضان ترکیه رسیده است؟
میراثدار عثمانی در عصر رسانه، چگونه سنتهای خود در ماه رمضان را حیات میبخشد؟
شیعیان چگونه در این فضاسازی نقش ایفا کردهاند؟
🇹🇷 در #سوی_فانوس دوم، به ترکیه رفتهایم. ملتی که کماکان در تلاش برای تداوم فرهنگ دینی خود در آیینه رسانههای عمومی هستند.
🏛رمزگشایی از رمضان ترکیه را کمی عقبتر از ترندهای توئیتر و تیکتاک، و از پیشینه سیاسی آن آغاز کردهایم، چه اینکه این پختگی رسانهای، بدون پشت سرگذاشتن تحولاتی سیاسی ممکن نبوده است.
@Hodaacademy
هدایت شده از فلسطین نیوز
📷 سرداران شهید محمدرضا زاهدی، سید محمد حجازی و ایوب مطلب زاده در پیاده روی اربعین حسینی
#طوفان_الاقصی | #فلسطین | #قدس | #غزه
#سوریه | #ایران
🇵🇸 PalestineNewsOnline
هدایت شده از ایران آینده🇮🇷
💡چرا تمرکز بر موضوع انتقام، ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است؟
🖊مهدی افراز
🔸احتمالا ساعت های پیشرو، بستر اولین رخداد نظامی رسمی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی و البته یکی از هزارمین مورد غیررسمی آن خواهد بود. این اتفاق در عین این که از حساسیت برخودار است اما پرداختن به آن و به طورکلی تمرکز بر مقولاتی چون حضور مستقیم ایران، انتقام، تقاص، سیلی و ... ایستادن در نقطه غیراساسی و اشتباه تحولات منطقه است.
🔹امروز جمهوری اسلامی امیر حوادث غزه است و رقیبانش همگی اسیر. این برتری در وهله نخست به حمایت تسلیحاتی، مالی، سیاسی و رسانه ای ایران از مقاومت مرتبط نیست. طوفان الاقصی و حوادث پیرامون آن مظهر غلبه منطق جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت و اثبات حقانیت آن در الهیات سیاسی معاصر بوده است.
🔸حجم مصیبت در غزه معلول شکاف میان منطق انسان و جهان انقلاب اسلامی با انسان و جهان مدرن است و هیچ چیز این فاصله را جز همین حجم خشونت پر نمیکند. هیچ حد واسط مشترکی برای ما دیگر وجود نخواهد داشت، اگر بود هیچگاه عالم غربی زیر بار هزینه های این جنایات نمی رفت. امروز عالم مدرن هیچ ابزار دیگری جز کشتار جمعی برای تعامل با عالم انقلاب اسلامی ندارد.
🔹زلزله امروز غزه و طوفان الاقصی معلول برخورد دو سازه تمدنی و تاریخی است. بر شالوده این دو سازه هیچ پدیده واحدی استوار نخواهد ماند. خون های مقدسی که بر زمین آسمانی غزه ریخته می شود، خون بهای از جاکندگی و وارستگی انسان انقلاب اسلامی از رویای آمریکایی است.
🔸این خون ها امروز بیداری آفریده و به برکت آن، گفتار ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، اسرائیل و غرب تبدیل به نجوای درونی میلیون ها انسان و پیش نویس قطعنامه های بین المللی شده است. حماسه غزه به همه فهماند، منطقی که ۴۵ سال جمهوری اسلامی برمبنای آن همه سیاست های منطقه ای خود را بنا کرده و برای پایداری بر آن زخم ها خورده، حرف ها شنیده، فشارها کشیده و بهترین انسان های خود را تقدیم نموده، سنت تغییر ناپذیر هستی است که هیچ مفری از آن وجود ندارد. به رسمیت نشناختن رژیم و سفارش به مقاومت خونین اگر روزی یک داعی داشت امروز یک جهان حامی آن است.
🔹غلبه منطق جدید نوید دهنده شکل گیری نظم جدید خواهد بود. تغییر موازنه مابین عقلانیت ها و الهیات هاست که تغییرات سیاسی، نظامی، اقتصادی و جغرافیایی را پی ریزی می کند.کوچکترین حوادث معرکه حتی به اندازه یک آه که از زبان یک مادر غزاوی خارج میشود تقویت کننده منطق جمهوری اسلامی و تضعیف کننده طرح های معارض اوست.
🔸وقتی یک منطق در حال غلبه پیدا کردن است دیگر نمی شود تحولات را بر اساس کلیشههای سابق تحلیل نمود و ارزش گذاری کرد. مفاهیمی همچون انتقام، تقاص یا بازدارندگی پیش از ۷ اکتبر، کلیشههای مناسبی برای تعیین وضعیت ایران در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح های آمریکایی بود اما امروز کل صحنه با همه جزئیات و اضلاعش دگرگون شده است. انتقام اختصاص به معرکه ای دارد که در آن تعادلی مابین قدرتها وجود داشته باشد، طوفان الاقصی هیچ توازنی مابین ما و استکبار باقی نگذاشته است. کل صحنه نموداری از مجازات و تنبیه تاریخی ارزش های آمریکایی توسط منطق انقلاب اسلامی است.
🔹وقتی در تحلیل مناسبات، همچنان تمرکز بر ادبیات انتقام است معنایش آن است که هنوز درک درستی از تحولات صورت نگرفته است. در نظم جدید اساسا واژگانی همچون انتقام و بازدارندگی دیگر برای ما بیمعناست. طوفان الاقصی و من تبع آن این مفاهیم را از معنای سابق تخلیه کرده است. تا زمانی که طرح واره نوینی از حوادث غزه شکل نگرفته باشد ما همچنان گرفتار کلیشه های سابق خواهیم ماند. روایت فتح آوینی طرح واره ای برای سامان دادن به خرده گزارشات میدانی از دفاع مقدس بود و ما امروز بیش از هر چیز از فقدان آوینی غزه در رنج راهبردی هستیم.
🔸ممکن است جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور دمشق یا بقیه حوادث مشابه، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان و یا تصمیم بسیار محدودتری بگیرد که اساساً ممکن است این تصمیمات در نقطه خود بهترین تصمیم هم نباشد اما زوم کردن لنزها در این موضوع ناشی از ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است.
هدایت شده از نواب پیشاهنگ جهاد و شهادت🌹
38.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹طوفان کفن پوشان مردم عراق
در حمایت از فلسطین👌👌
باور نکردنیه
هدایت شده از تا انتهای افق
رانندهی وَن بود. از فرودگاه نجف سوارمان کرد. عکس #حاج_قاسم و ابومهدی را به آینه ماشین آویخته بود. مدام ابراز علاقه به حاج قاسم میکرد. میگفت اسم یکی از پسرهایم قاسم است...
رسیدیم نجف، راحت و در آرامش زیارت کردیم. رفتیم کربلا. امنیت و آرامش و حال خوب کربلا عجیب بود. رانندهی بعدی باز از حاج قاسم گفت. وقتی به سمت فرودگاه بغداد برای برگشت میرفتیم، وقتی در جاده بخشهایی که به دست داعشیها افتاده بود را نشان میداد، چند بار تاکید کرد که من خودم حاج قاسم را دیدم. خودم از نزدیک دیدم. اگر حاج قاسم نبود داعش کربلا را هم گرفته بود...
امنیت کربلا و زوار ایرانی و عراقی و خارجی مدیون اوست...
خانوادههایی که در آرامش کنار هم به افطار مشغول بودند. بچههایی که با شادی بازی میکردند و از غم عالم بیخبر بودند... تصویر هرگز نمیتواند آرامش و حال خوب آنجا را شرح دهد.
و لحظات آخر... به محض ورود به فرودگاه بغداد... مواجه شدن با ماشینهای سوخته و روضه تصویری...
و ناگهان لحظاتی توقف راننده و سکوت و ناگهان اشک و ناگهان از صمیم قلب این حس که اگر در این زیارتِ تک تک زوار ثوابی باشد، سهم اعظم آن، سهم حاج قاسم باید باشد... او و یارانش...
به نیابت از ایشان و به نیابت از رزمندگان دفاع مقدس که این راه را گشودند و به نیابت از همهی شهدای مدافع حرم که تا همین لحظه هم، در مسیر پاکسازی جهان از کفر و ظلم و ناجوانمردی، قدم به قدم، از نثار جان و مال و آبرو، دریغ نمیکنند...
و رسیدم فرودگاه سلام...
و عکسی از جذبه «او» که میدرخشید و آن جمله خاص که بر آن ثبت بود...
@ninfrance
هدایت شده از صبح زود | مهدی سلطان احمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 توضیحات کارشناسی یکی از میلیون ها سردارِ انقلاب اسلامی که تازه دوران ابتدایی دههی دوم خدمتشان را میگذرانند!
😉
@SobheZood
هدایت شده از محمد علی
اتفاقات و قاب های خیلی مهم، جذاب و موثر:
#وعده_صادق
۱. کربلا؛ مانور نمادین پهپادها در آسمان و بر فراز بین الحرمین حسینی و عباسی علیهماالسلام..
۲. کانادا ؛ قرائت بیانیه ی رسمی سپاه مبنی بر آغاز حمله، در تجمع مردمی معترض به جنایات اسرائیل در غزه..
۳. کرانه باختری ؛ شکسته شدن دیوار حائل با بعضی از شهرک های صهیونیستی توسط جوانان فلسطینی.
۴. غزه ؛ آرامش شبانه ی مردم از دست هواپیما های رژیم اشغالگر پس از ماهها ظلم و تجاوز آنها..
۵. تهران ؛
_ انتقال تجمع ضد صهیونیستی از میدان نمادین فلسطین به مقابل درب دانشگاه تهران که هم در مسیر عموم مردم بود و هم شاهد نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان بودیم.
_ حضور مردم در گلزار شهدای بهشت زهرا علیهاسلام بر سر مزار سردار رشید اسلام شهید تهرانی مقدم.
قاب های ماندگار از اتفاقات مهم اخیر:
۶. غزه؛ شادی و سرور مردم رفح در غزه و ندای حماسی الله اکبر و فریاد شیرین لبیک یا حسین ع یک فلسطینی در هنگام مشاهده ی موشک های ایران اسلامی..
۷. فلسطین اشغالی؛ صدای گریه و وحشت و ناله ی اسراییلی ها.. دیگر ازبوی جوراب کودکان کشته شده ی فلسطینی لذت نمی برند!
۸. تبریز ؛ مراسم حماسی «شاخسی» گویان حسینچی های تبریزی در تجمع بزرگ مردم آن شهر
۹. ایران اسلامی ؛ در کنار موضع/اقدام سپاه:
_ موضع مقتدرانه ی فرمانده ی کل ارتش: به دنیا فرصت دادیم و چون جلوی صهیونیست ها را نگرفتند اقدام کردیم..
_ نماینده ی ایران در سازمان ملل: این حمله تقاص هجوم صهیونیست ها به کنسولگری ما بود. هرگونه پاسخ آنها، واکنش شدید تر ایران اسلامی را در پی خواهد داشت.
قاب ماندگار..
۱۰. شمال غزه ؛ حرکت سیل آسای مردم آوره ی فلسطین از جنوب به سمت منازلشان در شمال.
این یعنی از دست رفتن یکی از برگ برنده های صهیونیستها
۱۱. آمریکا و ابر قدرت! های جهان؛
گیجی عجیب، سردرگمی و عدم توان برآورد های بعدی..
هر انتقامی در فکرشان با تجربه شکست در سابقه تاریخی شأن توأم بوده، اتفاق های بعدی از ایران نیست ، از عالم اسلام است .
۱۲.قاب زیبای شعار مردم خرم آباد
ایلاش کو، اولاش کو / سپاه سیلا سیلاش کو😄
( این وریش کن ، اون وریش کن ، سپاه سوراخ سوراخ بکن )😁
#قاب_ماندگار
۱۲. ایران اسلامی ؛ هر کس و هر جا را می دیدی از دعا و توسل و ذکر و ورد نورانی قرآن کریم سخن گفت..
در همین راستا هشدارهایی شامل ضرورت مغرور نشدن از پیروزی عظیم حاصل شده و نیز لزوم استغفار کردن و همچنین به یاد داشتن آیه ی شریفه ی و ما رمیت اذ رمیت
#قاب_ماندگار
#وعده_صادق
۱۳. ایران اسلامی ؛ وحدت مذهبی و ملی در میان تمامی اقشار مردم را شاهد بودیم.. از انقلابیون کم حوصله و عجول تا انقلابی های با حوصله! و تا غیر انقلابی های دغدغه مند عزت مدار، همه از این پاسخ قوی رزمندگان اسلام خوشوقت شدند.
#قاب_ماندگار
۱۴. فلسطین اشغالی ؛ ابراز احساسات مظلومان فلسطینی و خصوصا غزاوی نسبت به این هجوم دلاورانه:
همراه با قدردانی های:
دینی..
ولایی..
انقلابی..
استکبارستیزانه..
از امام خامنهای و فرماندهان و رزمندگان اسلام..
با شعارهایی از جمله:
الله اکبر
یا حسین ع
لبيك یا خامنئي
یا لثارات غزة
صرخه ی (شعار معروف) یمنی ها
شادی شان روزافزون باد.
هدایت شده از امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
📌 رها شدگی فرهنگ
❇️این قسمت: راه آهن
🔹امروز (۲۳ فرودین ۱۴۰۳) ساعت ۱۱ صبح وارد ایستگاه راه آهن مشهد شدیم، علیرغم وضع نابهنجار پوشش در مسافران، #کتابفروشی داخل ایستگاه، محل فروش منحط ترین کتابهای منتشر شده در ایران است. از کتابهای فمینیستی گرفته تا روانشناسیهای بازاری. کتابهایی که عموما در تعارض با فرهنگ اصیل ایرانی هستند و به نفی دین و اخلاق میپردازند. کتابهایی که عموما به عنوان سوغات شهر مشهد خریده، هدیه داده و خوانده میشود. (قبلاً دربارهی وضعیت کتاب فروشیهای آستان قدس هم همین وضعیت گزارش داده شد)
🔸 ساعت ۱۱:۲۰ با قطار متعلق به بنیاد مستضعفان به سمت قم راه افتادیم. آغاز سفر از تلویزیون های کوپهها دعای سفر و صلوات خاصه پخش شد که خیلی عالی بود اما دیری نپایید که پخش فیلمها پشت سر هم آغاز شد. اما متاسفانه برخی از فیلمهای پخش شده بسیار سخیف و بی محتوا بود و تماما به تمسخر فرهنگ ایرانی و اسلامی همچون حجاب و مادری و روابط محرم و نامحرمی میپرداخت. فیلمی که نشد بیشتر از ۵ دقیقه آن را با خانواده مشاهده کرد و سریع خاموش کردیم.
🔹 واقعا برای این رها شدگی فرهنگ در محیطهایی که در اختیار مجموعههای دولتی و انقلابی است باید فکر اساسی و عاقلانه کرد و یک طرح جامع فرهنگی و اخلاقی برای فضاهای عمومی و فرصتهای طلایی زیارت و مسافرت عرضه کرد.
#کتاب
#کتاب_فروشی
#راه_آهن
#بنیاد_مستصعفان
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1760