فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای دیو سپید پای در بند
ای گنبد گیتی، ای دماوند
تا چشم بشر نبیندت روی
بنهفته به ابر، چهر دلبند
چون گشت زمین ز جور گردون
سرد و سیه و خموش و آوند
بنواخت ز خشم بر فلک، مشت
آن مشت تویی، تو ای دماوند
تصاویر هوایی از قلهٔ دماوند از فراز ابرها
@Arefane | عارفانه
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ پاسخی به مباحث این کلیپ:
غیر معصومین هم میتوانند به حکمت دست یابند گرچه تکویناً همه افراد از کانال اهلبیت به حکمت میرسند و ممکن است خودشان التفات به این مسأله نداشته باشند؛ ولی این به این معنا نیست که دیگران اصلا نمیتوانند به حکمت برسند و باید عقل و فهم را تعطیل کنند و فقط روایت بخوانند. مگر نه این است که در روایتی آمده است که هر کس که چهل روز خودش را برای خداوند خالص گرداند، چشمههای حکمت از قلبش بر زبانش جاری میشود؟ جایگاه الهام معارف به غیر معصومین کجاست؟ اتفاقاً بامعرفتترین و خاضعترین افراد نسبت به مقام و کلام اهلبیت همین حکما و عرفا هستند که: قدر زر، زرگر شناسد... .
چگونه است که امثال همین سخنران در حوزه به بسیاری از مباحث بافایده و بیفایده اصول فقه میپردازند در حالیکه هیچ اثری از بسیاری از مباحث اصولی در هیچ روایتی نیست. پس بگوییم اصولیون هم دکاندارانی در مقابل اهلبیت هستند؟! اتفاقاً تمام بیچارگیهای ما از فلاسفه و عرفا نیست بلکه از همین نوع فهمهای آبکی و قضاوتهای سطحی و جمود بر ظواهر است.
در روایت فرمود:
«حکمت را بگیر ولو از منافق»؛
عاقل را اشاره کافیست.
✍ روحالله صادقی
@Arefane | عارفانه
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ ویژه| پاسخ حضرت استاد حسن رمضانی به مباحث مطرح شده در این کلیپ:
«آن کس که در مقابل انبیاء و اولیاء صلوات الله علیهم اجمعین دکان باز کند نه حکیم است و نه عارف و آن کس هم که انبیاء و اولیاء علیهم السلام را جبهه مقابل حکما و عرفای واقعی و حقیقی قرار می دهد نه پيامبر را شناخته است و نه امام را بلکه مبتلای به جهل مرکب است و باید برای او دعا کرد اولا جهل مرکب او به جهل بسیط مبدل شود و ثانیا پس از اقرار به جهل بسیط خود موفق شود امور را همان طور که هستند بشناسد . نعوذ بالله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا !»
@Arefane | عارفانه
عارفانه
❖ ویژه| پاسخ حضرت استاد حسن رمضانی به مباحث مطرح شده در این کلیپ: «آن کس که در مقابل انبیاء و اولیا
«جهل مرکب» بدین معناست که انسان چیزى را نداند و متوجه این جهل خویش نیز نباشد، بلکه اعتقاد دارد که در موضوع مورد نظر، آگاهی لازم را دارد. «جهل بسیط» بدین معنا است که انسان چیزى را نداند، اما متوجه این جهل خویش باشد.
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ نماهنگ عیدانه KHAMENEI.IR منتشر شد
نماهنگ ویژه "نوگلان ایران"؛ لحظاتی ماندگار و دیدهنشده از مراسم جشن تکلیف دختران در حضور رهبر انقلاب
@Arefane | عارفانه
عارفانه
❖ عکسنوشته| ز بهار جان خبر ده هله ای دم بهاری ز شکوفههات دانم که تو هم ز وی خماری (مولوی، دیوان شمس
مولوی در ادامه میگوید:
به بهار بنگر ای دل که قیامت است مطلق،
بد و نیک بردمیده همه ساله هر چه کاری...
12.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖ نماهنگ عیدانه از کانال عارفانه| همچنان که درباره بهار فرمودند که: «تن مپوشانید از باد بهار»، درباره بهار معنویّت؛ ماه رمضان هم باید تمسّک کنیم به: «إنّ فی ایّام دهرکم نفحات، ألا فتعرّضوا لها».
@Arefane | عارفانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی! شعبان بگذشت،
و ما از خود نگذشتیم؛
تو از ما بگذر...
قرائت زیبای آیه ۱۸۵ سوره بقره (شهر رمضان الذی انزل..) با صدای محزون استاد منشاوی
@Arefane | عارفانه