eitaa logo
عارفانه
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
753 ویدیو
36 فایل
یا هو یا من لا هو الا هو همه یار است و نیست غیر از یار واحدی جلوه کرد و شد بسیار ✍️ روح‌الله صادقی تلگرام: t.me/Arefane اینستا: Arefane_1001 خرید کتاب: @rosvaa لطفا در نشر مطالب، فروارد رعایت شود🙏 پیام ناشناس: harfeto.timefriend.net/17359380248574
مشاهده در ایتا
دانلود
عارفانه
❖ توصیه جناب استاد مؤیدی بر دعا برای رزمندگان جبهه مقاومت: به نام مولا امیرمؤمنان، ۱۱۰ بار این دعا
✍️ ایشان با استفاده از دعای معروف «اللهم اجعلنی فی درعک الحصینة التی تجعل فیها من ترید»، این دعا را برای رزمندگان مقاومت، انشاء نمودند و رجاءاً خواندن آن را توصیه می‌کنند.
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
یکی از بهترین شواهدی که دلالت دارد بر اینکه ظهور این طایفه [صوفیه] از تعلیم و تربیت ائمه شیعه سرچشمه می‌گیرد ، این است که همه این طوایف (که در حدود بیست و پنج سلسله کلی و هر سلسله منشعب به سلسله های فرعی متعدد دیگر است) به استثنای یک [یا دو] طایفه ، سلسله طریقت و ارشاد خود را به پیشوای اول شیعه منتسب می‌سازند. و دلیل ندارد که ما این نسبت را تکذیب نموده و به واسطه مفاسد و معایبی که در میان [بعضی از] این طایفه شیوع پیدا کرده ، اصل نسبت و استناد را انکار کنیم یا حمل به دکان داری بنماییم. زیرا سرایت فساد در میان طایفه ای از طوایف مذهبی ، دلیل بطلان اصل انتسابشان نیست و اگر بنا شود شیوع فساد در میان طایفه ای دلیل بطلان اصول اولی شان باشد باید خط بطلان به دور همه مذاهب و ادیان کشید و همه طبقات گوناگون مذهبی را محکوم به بطلان نمود و حمل به دکان داری و عوام فریبی کرد. رسالت تشیع در دنیای امروز (گفتگویی دیگر با هانری کربن) صفحه ۹۴ علامه سید محمد حسین طباطبایی @AGLOESHG
مرحوم علامه حسن زاده آملی در کتاب «شرح فَصّ فاطمی» می‌فرماید: برخی رسالۀ «المناقب» در ثنای چهارده معصوم علیهم‌السلام (منسوب به محیی‌الدین ابن عربی) را تألیفِ شیخ عارف؛ حافظ رجب بُرسی دانسته‌اند. @Arefane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب نمی‌بَرَد مرا؛ یار نمی‌خرد مرا؛ مرگ نمی‌درد مرا؛ آه! چه بی‌بها شدم... @Arefane | عارفانه
❖ همۀ رُستنی‌ها یعنی آنچه را زمین می‌رویاند، اَزواج‌اند؛ مثل درخت خرما که مانند زن، نیاز به لقاح دارد. و بادها، بارور کننده‌اند که شاخه‌ها و گل‌ها را به هم می‌رسانند و تلقیح می‌کنند. و در خبر است که: عمّۀ خود، «نخله» را اکرام کنید که از زیادیِ گِلِ آدم آفریده شده است. حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب @Arefane | عارفانه
خلاصه که عمّۀ جدید پیدا کردیم😁
عارفانه
❖ همۀ رُستنی‌ها یعنی آنچه را زمین می‌رویاند، اَزواج‌اند؛ مثل درخت خرما که مانند زن، نیاز به لقاح دار
✍ به نظر می‌رسد از آنجا که حضرت آدم طبق آیات و روایات از گِل و طین، سرشته و خلق شده است و پدر همه ما محسوب می‌شود، و درخت نخل نیز طبق این روایت از باقیمانده گِل حضرت آدم خلق شده، لذا از آن تعبیر به عمّه شده و در عالَم نباتات، در حکمِ خواهرِ حضرت آدم فرض شده است. علاوه بر اینکه درخت نخلی که خرما می‌دهد، ماده و مؤنث محسوب می‌شود و نیاز به لقاح دارد، لذا این موضوع نیز در تعبیر به عمه (جنس ماده) قابل توجیه است. البته بررسی بیشتر سندی و دلالی روایت بر عهده اهل فن است؛ والله العالِم. @Arefane
❖ فصوص الحِکَم (ابن عربی) بیست و هفت «فَصّ» است، و هر فصّ آن به نام یکی از انسان‌های کامل که از آن تعبیر به «کلمه» شده است؛ و در هر فصّ، سلطان و محور بحث، یکی از امّهات مسائل مهمّ قرآنی و از اصولِ معارفِ اصیلِ عرفانیِ انسان‌ساز است. حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب @Arefane | عارفانه
✍ حضرت علامه حسن زاده، مستندات کلامشان که «الیاس همان ادریس است و آن حضرت را ظهور و غیبت بوده است» را در تعلیقه‌شان بر فصوص الحکم چنین آورده‌اند: «ادریس علیه‌السلام کان قبل الغیبة نبیّاً و بعد الظهور صار رسولاً، و سمّی الیاس بقرینة الروایات المرویّه فی المقام، و قد ذکر عدّة منها عبدالغنی النابلسی فی شرحه علی فصوص الحکم ...واعلم انّ الباب الثانی من کتاب کمال الدین للشیخ الصدوق (ره) انّما هو فی غیبة ادریس و ظهوره المرویّه عن الامام الباقر علیه السلام علی التفصیل، فراجع.» گرچه برخی اساتید که روایت شیخ صدوق را ملاحظه کرده بودند، فرمودند دلالت آن روایت بر مطلب را خیلی روشن نیافتند، والله العالم. @Arefane | عارفانه
❖ جنابعالیِ انسان، که بزرگترین جدول از بحرِ «وجودِ صمدی» هستی، این جدول را درست لای‌روبی کن، و حضور و مراقبت و محاسبت را تسدید و تشدید کن؛ گر کامِ تو برنیامد آنگه گِله کن... حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب ✍ در این عبارت، وجودِ صمدیِ خداوند به دریا تشبیه شده است، و وجود انسان‌ها به جدول‌ها و کانال‌هایی تشبیه شده که از این دریا منشعب می‌شود، و مراقبه و محاسبۀ معنوی به لای‌روبی این جدول تشبیه شده است. @Arefane | عارفانه