eitaa logo
عارفانه
2.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
752 ویدیو
34 فایل
یا هو یا من لا هو الا هو همه یار است و نیست غیر از یار واحدی جلوه کرد و شد بسیار ✍️ روح‌الله صادقی تلگرام: t.me/Arefane اینستا: Arefane_1001 خرید کتاب: @rosvaa لطفا در نشر مطالب، فروارد رعایت شود🙏 پیام ناشناس: harfeto.timefriend.net/17359380248574
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب نمی‌بَرَد مرا؛ یار نمی‌خرد مرا؛ مرگ نمی‌درد مرا؛ آه! چه بی‌بها شدم... @Arefane | عارفانه
❖ همۀ رُستنی‌ها یعنی آنچه را زمین می‌رویاند، اَزواج‌اند؛ مثل درخت خرما که مانند زن، نیاز به لقاح دارد. و بادها، بارور کننده‌اند که شاخه‌ها و گل‌ها را به هم می‌رسانند و تلقیح می‌کنند. و در خبر است که: عمّۀ خود، «نخله» را اکرام کنید که از زیادیِ گِلِ آدم آفریده شده است. حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب @Arefane | عارفانه
خلاصه که عمّۀ جدید پیدا کردیم😁
عارفانه
❖ همۀ رُستنی‌ها یعنی آنچه را زمین می‌رویاند، اَزواج‌اند؛ مثل درخت خرما که مانند زن، نیاز به لقاح دار
✍ به نظر می‌رسد از آنجا که حضرت آدم طبق آیات و روایات از گِل و طین، سرشته و خلق شده است و پدر همه ما محسوب می‌شود، و درخت نخل نیز طبق این روایت از باقیمانده گِل حضرت آدم خلق شده، لذا از آن تعبیر به عمّه شده و در عالَم نباتات، در حکمِ خواهرِ حضرت آدم فرض شده است. علاوه بر اینکه درخت نخلی که خرما می‌دهد، ماده و مؤنث محسوب می‌شود و نیاز به لقاح دارد، لذا این موضوع نیز در تعبیر به عمه (جنس ماده) قابل توجیه است. البته بررسی بیشتر سندی و دلالی روایت بر عهده اهل فن است؛ والله العالِم. @Arefane
❖ فصوص الحِکَم (ابن عربی) بیست و هفت «فَصّ» است، و هر فصّ آن به نام یکی از انسان‌های کامل که از آن تعبیر به «کلمه» شده است؛ و در هر فصّ، سلطان و محور بحث، یکی از امّهات مسائل مهمّ قرآنی و از اصولِ معارفِ اصیلِ عرفانیِ انسان‌ساز است. حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب @Arefane | عارفانه
✍ حضرت علامه حسن زاده، مستندات کلامشان که «الیاس همان ادریس است و آن حضرت را ظهور و غیبت بوده است» را در تعلیقه‌شان بر فصوص الحکم چنین آورده‌اند: «ادریس علیه‌السلام کان قبل الغیبة نبیّاً و بعد الظهور صار رسولاً، و سمّی الیاس بقرینة الروایات المرویّه فی المقام، و قد ذکر عدّة منها عبدالغنی النابلسی فی شرحه علی فصوص الحکم ...واعلم انّ الباب الثانی من کتاب کمال الدین للشیخ الصدوق (ره) انّما هو فی غیبة ادریس و ظهوره المرویّه عن الامام الباقر علیه السلام علی التفصیل، فراجع.» گرچه برخی اساتید که روایت شیخ صدوق را ملاحظه کرده بودند، فرمودند دلالت آن روایت بر مطلب را خیلی روشن نیافتند، والله العالم. @Arefane | عارفانه
❖ جنابعالیِ انسان، که بزرگترین جدول از بحرِ «وجودِ صمدی» هستی، این جدول را درست لای‌روبی کن، و حضور و مراقبت و محاسبت را تسدید و تشدید کن؛ گر کامِ تو برنیامد آنگه گِله کن... حضرت علامه حسن زاده آملی قُدّسَ سِرّه 📚 شرح فص حکمة عصمتیه فی کلمة فاطمیه خرید کتاب ✍ در این عبارت، وجودِ صمدیِ خداوند به دریا تشبیه شده است، و وجود انسان‌ها به جدول‌ها و کانال‌هایی تشبیه شده که از این دریا منشعب می‌شود، و مراقبه و محاسبۀ معنوی به لای‌روبی این جدول تشبیه شده است. @Arefane | عارفانه
افکن نظری بر این سگِ خویش؛ سنگم مزن و مرانم از پیش... @Arefane
عارفانه
🔰 لیست خرید کتب فلسفی، سلوکی و عرفانی ❖ کتاب «دروس معرفت نفس» اثر حضرت علامه حسن زاده آملی https://
‌ و فرمود: کسی که با کتاب‌ها آرام گیرد، هیچ آرامشی را از دست نداده است. @Arefane
❖ کتاب نفیس «شرح منازل السائرین» اثر خواجه عبدالله انصاری، به شرح دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی (از شاگردان علامه حسن زاده و دکتر دینانی) زبان: فارسی صفحات: ۵۸۰ جلد: سخت خواجه عبدالله انصاری معروف به «پیر هرات»، دانشمندی عارف بود که عمدهٔ شهرت او به‌خاطر فن سخنوری، اشعار و متون نغز او بوده است. کتاب‌های «مناجات‌نامه»، «الهی‌نامه» و «منازل السائرین» از مشهورترین کتاب‌های او است. «منازل السائرین» از مهم‌ترین آثار در زمینهٔ عرفان عملی و سیروسلوک است. این کتاب مدت‌ها در حوزه‌های علمیه به عنوان کتاب درسی، تدریس شده است. در این اثر پیرامون صد مقام و مرحله که فراروی سالک الی‌الله قرار دارد، بحث شده است؛ مانند: محبت، غیرت، شوق، قلق، عطش، وجد، دهش، هیمان، برق و ذوق، لحظ، وقت، صفا، سرور، سر، نفس، غربت، غرق، غیبت، تمکین، مکاشفه، مشاهده، معاینه، حیات، قبض، بسط، سکر صحو، اتصال و انفصال، معرفت، فنا، بقا، تحقیق، تلبیس، وجود، تجرید، تفرید، جمع و توحید. قیمت: ۴۵۷,۰۰۰ تومان 👈 ثبت سفارش: @rosvaa @Arefane
❖ الهی! ابوجهل از کعبه می‌آید و ابراهیم از بتخانه؛ کار به «عنایت» بُوَد، باقی بهانه. - خواجه عبدالله انصاری @Arefane