eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
امام علی (علیه السّلام) می فرمایند: إذا رَأيتَ اللَّهَ سُبحانَه يُتابِعُ علَيكَ البَلاءَ فَقَد أَيقَظَك. هنگامي كه ديدي خداي سبحان پي در پي بر تو بلا ميفرستد، بدانكه تو را بيدار ميكند (كه بيدار گردي و دچار غفلت نشوي). غررالحکم، باب البلاء، حديث 3 @Arshiv_Gholam
ما خودمان را بایستی بِکِشانیم به طرف آگاه شدن از دانشِ دین، که اگر این دانشِ دین در انسان بود، انسان گمراه نمیشود و اگر در یک جامعه به طور وفور این دانشِ دین بود، این جامعه همواره مسلمان میماند، إشتباه نمیکند. بیشتر إشتباه ها بر أثر دوری از دانشِ دین است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 76 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السّلام) می فرمایند: صَومُ القَلبِ خَيرٌ مِن صِيامِ اللِّسانِ و صِيامُ اللِّسانِ خَيرٌ مِن صِيامِ البَطنِ. روزه گرفتن دل (یعنی خالی بودن آن از جمیع أسباب سوء) بهتر است از روزه زبان (یعنی نگاه داشتن آن از آنچه نباید گفت)، و روزه گرفتن زبان بهتر است از روزه گرفتن شكم. غررالحکم، باب الصوم، حديث 5 @Arshiv_Gholam
اینکه آدم هرچه شِنُفت بیاید بگوید درست نیست. ممکن است که از آن گفتن، آثار بدی مترتّب بشود؛ چون دشمن هم در میان مردم هست. گاهی بعضی میگویند چرا شما همه ی خبر ها را به مردم نمیگویید؟ جوابش این است که مردم مَحرَمند، آن که نامَحرم است دشمن است و دشمن در میان مردم است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 80 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: قِلَّةُ الأَكلِ مِن العِفافِ وَ كِثرَتُه مِن الإِسرافِ. كم خوري از پارسايي و پرهيزكاري (و عفاف) است، و پرخوري از اسراف و زياده روي است. مَن قَلَّت طُعمَتُهُ خَفَّت عَلَيه مَئُونَتُهُ. كسي كه خوراكش كم شد، هزينه زندگي (و خرج) او سبك خواهد شد. مَن إقتَصَرَ فِي أَكلِه كَثُرَت صِحَّتُهُ وَ صَلَحَت فِكرَتُهُ. كسي كه در خوردن به اندك إكتفا كند (يعني تا حدّ سيري و بيشتر از آن زياده روي نكند)، تندرستي او بسيار و انديشه‏ اش شايسته باشد. غررالحکم، باب الأكل، حديث 3 و 8 و 9 @Arshiv_Gholam
هر پول دادنی را صدقه نمیگویند و هر إنفاقی صدقه نیست؛ صدقه آن إنفاقی است که محض خاطر خدا انجام میگیرد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 81 @Arshiv_Gholam
وقتی انسان یک عملی را برای خاطر خدا انجام نمیدهد، مقدّمه ی آن عمل را هم برای خاطر خدا نمیتواند انجام بدهد. مقدّمه ی آن عمل، وقتی برای خاطر خداست که آن عمل در راه خدا باشد و برای خاطر خدا باشد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 82 @Arshiv_Gholam
امام علی (علیه السّلام) می فرمایند: خَيرُ الضِّحكِ التَّبَسُّم. بهترين خنده، تبسّم است. كَثرَةُ ضِحكِ الرَّجُلِ تُفسِدُ وِقارَه. خنده بسيار مرد، وقار و سنگيني او را از بين ميبرد و فاسد میکند. مَن كَثُرَ ضِحكُهُ ماتَ قَلبُه. كسي كه خنده ‏اش بسيار باشد، دلش بميرد (یعنی دل او حیات حقیقی معنوی نخواهد داشت). غررالحکم، باب الضّحک، حدیث 1 و 3 و 6 @Arshiv_Gholam
جلسه توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 20:45 خيابان امام، كوچه ٣٧، كوچه ٥ (شهيد رياحي)، فرعي اوّل سمت چپ، پلاك ١٥، منزل حیدری "خانوادگی" مهمان سفره اهل بیت (علیهم السلام) هستیم. @Arshiv_Gholam
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ دِينَارٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَیهِ السَّلامُ) قَالَ قَالَ: يَا عَبْدَ اللَّهِ مَا مِنْ عِيدٍ لِلْمُسْلِمِينَ _أَضْحًى وَ لَا فِطْرٍ_ إِلَّا وَ هُوَ يُجَدِّدُ لآِلِ مُحَمَّدٍ فِيهِ حُزْناً، قُلْتُ وَ لِمَ ذَاكَ، قَالَ لِأَنَّهُمْ يَرَوْنَ حَقَّهُمْ فِي يَدِ غَيْرِهِمْ. الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏4، ص: 169 @Arshiv_Gholam
4_5774170534006752824.mp3
3.55M
دعای إلَهي عَظُمَ البَلَاء با صدای علی فانی @Arshiv_Gholam
روز و شب نيمه شعبان زمان بسيار شريفى است كه جهات زيادى باعث اين شرافت و بزرگى شده است؛ از قبيل: الف) از شب هاى قدر مى باشد و شب تقسيم رزق ها و عمر ها، چنانچه در روايات زيادى وارد شده است و در بعضى از آنها آمده است، خداوند اين شب را براى أُمّت قرار داده است، چنانچه شب قدر را براى رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) قرار داده. و اين اشكال كه بنابراين لازم مى آيد كه شب قدر، بيش از يك شب باشد را مىتوان به اين بيان پاسخ گفت كه تقدير، مراتب و مراحل گوناگونى دارد. ب) از اوقات زيارتى امام حسين (عليه السّلام) مى باشد كه غير از فرشتگان، صد هزار پيامبر (عليهم السّلام) آن حضرت (عليه السّلام) را زيارت مى كنند. اين مطلب نشانه عظمت اين شب است. ج) از شب هايى است كه تأكيد به زنده نگه داشتن آن شده و أعمال و عبادات بسيار ارزشمندى در آن وارد شده كه مى توان گفت در هيچ شبى _أعمّ از شب قدر يا غير آن_ مانند يا بيشتر از آن نيامده است. د) شب ميلاد إمامى است كه گيتى را از عدالت پُر كرده، زمين را پاك مى نمايد و در تمام زمينه هاى دينى و دنيايى حاكميّت دارد. آمیرز جواد آقا ملکی تبریزی المراقبات، فصل نهم (مراقبات ماه شعبان)، نیمه شعبان @Arshiv_Gholam
أعمال شب نیمه شعبان در المراقبات.pdf
1.97M
بخشی از کتاب المراقبات أعمال شب نیمه شعبان نوشته آمیرز جواد آقا ملکی تبریزی @Arshiv_Gholam
مسئولان ما بايد بدانند كه انقلابِ ما محدود به ايران نيست. انقلابِ مردم ايران، نقطه شروعِ انقلابِ بزرگِ جهان اسلام، به پرچمدارى حضرت حجّت (أرواحُنا فِداه) است كه خداوند بر همه مسلمانان و جهانيان منّت نَهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادّى اگر لحظه‏ اى مسئولين را از وظيفه ‏اى كه بر عهده دارند منصرف كند، خطرى بزرگ و خيانتى سهمگين را به دنبال دارد. بايد دولت جمهورى اسلامى، تمامىِ سعى و توان خود را در اداره هر چه بهترِ مردم بنمايد؛ ولى اين بدان معنا نيست كه آن ها را از اهداف عظيمِ انقلاب كه ايجاد حكومت جهانى اسلام است منصرف كند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 327 @Arshiv_Gholam
چه كسى است كه نداند مردمِ عزيزِ ما در سختى هستند و گرانى و كمبود بر طبقه مستضعف فشار مى‏آورد، ولى هيچ كس هم نيست كه نداند پشت كردن به فرهنگِ دُوَلِ دنياى امروز و پايه ‏ريزىِ فرهنگى جديد بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطعِ اسلامى با آمريكا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما اين راه را خود انتخاب كرده ‏اند و بَهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر اين أمر هم إفتخار مى‏كنند. اين روشن است كه شكستن فرهنگ شرق و غرب، بى‏شهادت ميّسر نيست. امام خميني (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏21، ص 327 @Arshiv_Gholam
الإمامُ عليٌّ (عليه السّلام): مَجالِسُ الأسواقِ مَحاضِرُ الشيطانِ. مجلس های بازارها جایگاه های حضور شیطان است. الإمامُ الباقرُ (عليه السّلام): شَرُّ بِقاعِ الأرضِ الأسواقُ، و هُو مَيدانُ إبليسَ، يَغدُو بِرايَتِهِ، و يَضَعُ كُرسِيَّهُ، و يَبُثُّ ذُرِّيَّتَهُ، فَبَينَ مُطَفِّفٍ في قَفيزٍ، أو طائشٍ في ميزانٍ، أو سارِقٍ في ذِراعٍ، أو كاذِبٍ في سِلعَتِهِ، فيقولُ علَيكُم بِرَجُلٍ ماتَ أبوهُ و أبُوكُم حَيٌّ، فلا يَزالُ مع أوَّلِ مَن يَدخُلُ و آخِرِ مَن يَرجِعُ. بدترین مکان های زمین محل های خرید و فروش اجناس و أمتعه است، و آن جا میدان مسابقه إبليس است؛ هر بامداد با پرچم خویش حرکت کرده، تخت فرمان روایی خود را در سوق استوار میکند و ذراری خویش را به هر سو گسیل می دارد و آنان از این چند قسم خارج نیستند، یا مأمور کاستن پیمانه هستند، یا مأمور کم فروشی در میزان و سنجش، یا دزدی در ذرع پارچه و دروغ زنی در وصف کالا و متاع و غیره و فرزندانش را سفارش می کند و می گوید "بر شما باد به آنکه پدرش مرده و شما پدرتان زنده است، پس او را بفریبید". و هر روزه همین کار اوست، اوّلین کسی است که وارد بازار می شود و آخرین کسی است که از بازار خارج می گردد. میزان الحکمة، حديث 9217 و 9219 @Arshiv_Gholam
نامه مرحوم آمیرز جواد آقا ملکی تبریزی به مرحوم شیخ محمد حسین اصفهانی.pdf
211.5K
بخشی از کتاب "رساله لقاء اللّه" نوشته مرحوم آمیرز جواد آقا ملکی تبریزی نامه مؤلّف به آیت اللّه شیخ محمد حسین اصفهانی رساله لقاء اللّه، ص 267 @Arshiv_Gholam
نفاق یعنی چه؟ یعنی دوگانگی ظاهر و باطن، دوگانگی حقیقت و نمود؛ این نفاق است...هر کسی نمیتواند این دوگانگی را در وجود خودش پیدا کند، مگر آن کسانی که با یک توصیه إلهی، با یک توصیه قرآنی، با یک حکم حکیمانه ی قرآنی و إسلامی به خودشان بر می گردند؛ در خودشان فکر میکنند و تأمّل میکنند، آن وقت پیدا میکنند که این یک پدیده ي رحمانی و إلهی نیست؛ یک پدیده ي شیطانی و نفسانی است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 96 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 21 قم، خ انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو "خانوادگی" مهمان سفره اهل بیت (علیهم السلام) هستیم. @Arshiv_Gholam
نامه مرحوم آیت الله سعادت پرور به یکی از دوستان صمیمی.pdf
135.4K
بخشی از کتاب "رسائل عرفانی" نوشته مرحوم آیت الله علی سعادت پرور نامه مؤلّف به یکی از دوستانِ صمیمی و یارانِ طریقت رسائل عرفانی، ص 230 @Arshiv_Gholam
بعضی این جوری اند که حاضرند با زندگی سخت، با لباس خیلی فقیرانه، با وضع فقیرانه سر کنند و بسازند؛ چرا؟ برای اینکه مردم بگویند واقعا ببین، آقا دنیا را سه طلاقه کرده! بعضی این جوری اند که حاضرند سختی بکشند تا نام پیدا کنند، حاضرند سختی بکشند تا مقام پیدا کنند، حاضرند سختی بکشند تا محبوبیّت پیدا کنند؛ اینها همه اش خواسته های شخصی است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 110 @Arshiv_Gholam
علّت نفاقِ منافق چیست؟ این است که منافق احساس میکند که در جبهه ی کفر و در جناح کافران هم برای او چیزی وجود دارد که خواستنی و مطلوب است؛ عزّت هست، قدرت هست، مال هست، انگیزه های شهوانی هست. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 118 @Arshiv_Gholam
پیغمبران عالم، از اوّل تا آخر، همه پیروز شدند. چرا؟ برای خاطر اینکه اندیشه و تفکّری که آنها میخواستند بر بشریّت حُکم فرما بشود شد؛ آنچه میخواستند بشریّت آن را بفهمد فهمید. یک مقدارش هم مانده که بالأخره بشریّت خواهد فهمید. نهایتِ بشریّت، نهایتِ نبوّت است؛ فرجامِ تاریخ، فرجامی است که پیغمبران میخواستند تاریخ آن چنان بشود. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 127 @Arshiv_Gholam
خدا و رسول که نماز جماعت نیست؛ خدا و رسول یعنی حاکمیّت دادن به اندیشه إلهی و اندیشه رسالت. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره مجادله ، ص 130 @Arshiv_Gholam