eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ممكن است كه بسيارى از اشخاص حتّى خودشان هم توجّه نداشته باشند به اينكه بنده خودشان هستند، نه بنده خدا. خودشان هم خودشان را مبرّا و منزّه مى‏دانند، و اين براى همان حُبّ نفسى است كه انسان دارد. اين حُبّ نفس، تمام عيوب انسان را به خود انسان مى‏پوشاند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 9 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔹و أمّا همسفر، مؤمنين هستند كه به همّت همديگر و إتّحاد قلوب شخص اين منازل بعيده را طيران خواهد نمود و إليه يشير قوله عزّ من قائل «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى‏». 🔻و لعلّ بدون إجتماع كار انجام نگيرد و شايد از اين جهت رهبانيت در اين امّت منع شده باشد. 🔸استاد ما (رضوان اللّه عليه) مى‏فرمود: خيلى كار از إتّحاد قلوب ساخته گردد كه از متفرّد برنمى‏آيد. إهتمام تامّى در اين مطلب داشت. 🔅همين‏طورهاست همه مفاسد، زير سر اختلاف قلوب است كه شرح آن به طول انجامد، شايد اگر موفّق شدم اشاره كنم كه همسفر و رفيق چه در حضر و چه در سفر بايد به چه نحو باشد و تو با او به چه نحو بايد سلوك كنى. 📜تذكرة المتقين، ص 56 @Arshiv_Gholam
⭕️ چون نامه معاويه به قيس رسيد، صلاح در آن ديد كه دفع الوقت كند و او را از تصميم خود آگاه نسازد و در لشكركشى به جنگ او شتاب نورزد. پس در پاسخ او نوشت: 💠أمّا بعد، نامه‏ات رسيد و در باب قتل عثمان هر چه گفتى دريافتم. من در اين حادثه شركت نزديك نداشته‏ام. گفتى كه دوست من مردم را بر ضدّ عثمان برانگيخت تا او را كشتند، من از اين امر بى‏خبرم. و گفتى كه عشيره من از اين واقعه بر كنار نبوده‏اند، به جان خودم سوگند كه عشيره من در كار او سزاوارترين مردم بودند. و أمّا از من خواسته بودى كه در خون‌خواهى عثمان از تو متابعت كنم و وعده‏هايى هم به من داده‏اى، اين چيزى است كه بايد در آن بينديشم و كارى نيست كه در انجامش شتاب توان كرد. به تو تعرّضى نخواهم كرد و از من عملى كه تو از آن ناخشنود باشى سر نخواهد زد. تا ببينى و ببينيم. و السّلام عليك و رحمة اللّه و بركاته. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 77 @Arshiv_Gholam
119.5K
🔰سئوال⁉️ سلام سئوال داشتم تمرکز حواسم خیلی کم شده. دیگه مثل چند روز پیش نمی‌تونم حواسم رو سرکلاس جمع کنم، مرتّباً پرت میشه. هیچ اتّفاقی هم نیفتاده، بحث ازدواج و... هم نیست. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
21.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آمادگی نفس🎥 🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه) 💠 سلمان خواست که سلمان شد... 🔸عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔻لَا يَسْتَغْنِي الْمُؤْمِنُ عَنْ خَصْلَةٍ وَ بِهِ الْحَاجَةُ إِلَى ثَلَاثِ خِصَالٍ، تَوْفِيقٍ مِنَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ يَنْصَحُهُ. 📜المحاسن، ج‏2، ص 604 @Arshiv_Gholam
إصلاح النفس نسخه PDF.pdf
3.21M
💥إصلاح النّفس ✍ آیت اللّه سیّد کمال الحیدري 💠 عرض للأخلاق التّعلیمیة و الواقعیة @Arshiv_Gholam
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خبری در راه است🎥 🔰حاج حسین یکتا 🔻عبور از گردنه‌ی اقتصادی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️چرا ما ملاک پیشرفت را تکنیک و صنعت می‌دانیم⁉️ استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۲۰ @Arshiv_Gholam
♦️تعلّق به اين دنيا، اين اسباب اين مى‏شود كه انسان را مُنْحَط مى‏كند. ممكن است يك كسى به يك تسبيحى آن قدر تعلّق داشته باشد كه يك كس ديگرى به يك سلطنت اين تعّلق را نداشته باشد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 11 @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ أَبِي حَفْصٍ الْأَعْشَى عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): 🔻مَنْ سَعَى فِي حَاجَةٍ لِأَخِيهِ فَلَمْ يَنْصَحْهُ فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ. 📜الكافي، ج‏2، ص 362 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔻و در حين لبّيك گفتن، بايد ملتفت باشد كه اين اجابت ندائي است كه به اين متوّجه شده. أوّلاً قاصد باشد كه قبول كردم كلّ طاعتى كه از براى خداوند متعال است. و ثانياً مردّد باشد كه اين عمل از اين قبول خواهد شد يا نه، 🔹قضيه سيّد السّاجدين (سلام اللّه عليه) را به نظر بياورد كه در احرام نمى‏توانستند لبّيك بگويند و غش مى‏كردند از راحله خود مى‏افتادند، سؤال مى‏شد جواب، مى‏فرمودند مى‏ترسم خداى من بفرمايد لا لبّيك، 🔹و هم به نظر بياورد از اين كيفيت يوم محشر را كه تمام مردم به اين شكل از قبر خود بيرون مى‏آيند، عوراند و سربرهنه و ازدحام‏آورنده بعضى در زمره مقتولين و برخى در نمره مردودين، بعضى متنعّم، بعضى معذّب، بعضى متحيّر در امر، بعد از آنكه جميعاً در ورطه اولى متردّد بودند، چون داخل حرم شود بايد حالش حال رجاء و امن باشد، از سخط و غضب الهى. مثل حال مقصّرى كه به بست خانه رسيده باشد به مفاد آيه شريفه «وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً». 📜تذكرة المتقين، ص 58 و 59 @Arshiv_Gholam