eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ خوشا به سعادت مردی که چنین شهادتی درباره ی او داده میشود...
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا وی در ذیل #حدیث_افتراق می‌­نویسد: «باید دانست که همگی ملّت‌ها هفتاد و سه­‌
🔰ادامه بحث نظر می‌­رسد دهخدا به چند نکته توجه نداشته است. اولا، او داستان را به شکلی در ذهن مخاطب تصویر می­‌کند که گویا آنان که در سقیفه جمع شدند و ابوبکر را به خلافت برگزیدند، راه درست را رفته­‌اند و مشکل تنها شیعه است که عمل آنان را تصویب نکرده است. گویا اصل و اساس، جانشینی ابوبکر است و این عده‌­ای از مسلمانان بودند که امامت او را برنتافتند و بر این انتخاب، لب به اعتراض گشودند. گویا حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و سایر معترضان، بر علیه امامِ حق شوریده‌­اند. باید گفت مطلب دقیقا عکس تصویرسازی دهخداست. زیرا همین چند هفته پیش بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غدیر، امامت حضرت علی علیه السلام را رسما و در میان خیل عظیم مسلمانان اعلام کردند و از همگان بیعت و پیمان گرفتند. اکنون که ایشان از دنیا رحلت فرموده­‌اند، قاعده آن است که همه مسلمانان بر در خانه او جمع شوند؛ یگانه یادگارش حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را تسلیت دهند؛ به امیرالمؤمنین علیه السلام در تجهیز و تدفین او کمک کنند و آنگاه که از این امور فارغ شدند، مراسم آغاز امامت امیرالمؤمنین علیه السلام را فراهم کنند و همگان گوش به فرمان آن حضرت، به خدمت او درآیند. اما همین که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دنیا رفتند، چند نفر در سقیفه جمع شدند و عهد خود با پیامبر صلی الله علیه و آله را شکستند و مسیر سرپرستی الهی بشریت را با نزاع و تهدید و ارعاب به انحراف کشیدند. ثانیا، تاریخ گذاری شیعه و پیشینه آن به اختلاف سقیفه بازگشت ندارد؛ بلکه از همان ابتدای اسلام مسئله امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بارها و بارها به دستور خداوند و توسط پیامبر صلی الله علیه و آله به مردم ابلاغ شد و از همان ابتدا، پیروان او، شیعه او خوانده شدند. ✍محمّدتقی یارمحمّدیان 📌ادامه دارد... 📚https://emamat.org/andishe-1454/ 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فتّال نیشابوری متوفی 508 نقل میکنه که بعد از ازدواج حضرت زهرا و حضرت امیر علیهما السلام، به پیامبر گفتند مهریه دخترت رو در در عقد زمینی متوجه شدیم. فرمودی در آسمان ها هم عقدی برگزار شده. مهریه فاطمه سلام الله علیها در اون عقد آسمانی چه بود؟ حضرت فرمود خمس زمین مهریه دخترم قرار داده شده است. در برخی روایات داره ربع زمین. بعد پیامبر فرمود لذا اگر کسی روی زمین با بغض و کینه فاطمه سلام الله علیها و فرزندان ایشون راه بره، همین راه رفتنش معصیت خداست. وَ قِيلَ لِرَسُولِ اللَّهِ ص قَدْ عَلِمْنَا مَهْرَ فَاطِمَةَ فِي الْأَرْضِ فَمَا مَهْرُهَا فِي السَّمَاءِ فَقَالَ‏ سَلْ مَا يَعْنِيكَ وَ دَعْ مَا لَا يَعْنِيكَ قِيلَ هَذَا مِمَّا يَعْنِينَا يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ كَانَ مَهْرُهَا فِي السَّمَاءِ خُمُسَ الْأَرْضِ فَمَنْ مَشَى عَلَيْهَا مُبْغِضاً لَهَا أَوْ لِوُلْدِهَا مَشَى عَلَيْهَا حَرَاماً إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ. روضة الواعظين و بصيرة المتعظين، ج‏1، ص146
یه بحثی رو مختصر اگه مولا مدد بده با عنوان سعی میکنم ارائه کنم...ان شاء الله مفید باشه... گاهی اوقات باید تاریخ رو از زاویه متفاوتی نگاه کرد... همون طور که قبلا عرض کردم جریان نفاق، در صدر اسلام جریان پررنگیه...یک جریان حداقلی نیست...معرفی و تبیین نفاق و منافقین در صدر اسلام خیلی میتونه به تحلیل های وقایع اون دوره حتی اتفاقات بعدش الی یومنا هذا کمک کنه... مختصر اشاره ای به جریان نفاق میکنم...چون قبلا عرض کردم...بعد نکاتی که هست رو تقدیم میکنم...
📌 خدا به ما نشان داده...
شیخ غلامعلي بدرلو
یه بحثی رو مختصر اگه مولا مدد بده با عنوان #رسوایی_منافقین سعی میکنم ارائه کنم...ان شاء الله مفید با
کثرت و کمیت جریان نفاق در صدر اسلام چگونه است؟ خدا در قرآن اینجوری از کثرت نفاق یاد میکنه و به کمیت این گروه اشاره میکنه: (الأحزاب، 60) لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فيها إِلاَّ قَليلا البته اگر منافقان و كسانى كه در دل‏هايشان مرض (ضعف ايمان يا حب گناه) است و شايعه‏پراكنان در شهر كه در مردم ايجاد اضطراب مى‏كنند، (از افسادشان) دست بر ندارند حتما تو را بر ضدّ آنها برمى‏انگيزيم (تا دستور تبعيد آنها را صادر نمايى) آن گاه در اين شهر جز اندك مدتى مجاور تو نخواهند بود.
شیخ غلامعلي بدرلو
کثرت و کمیت جریان نفاق در صدر اسلام چگونه است؟ خدا در قرآن اینجوری از کثرت نفاق یاد میکنه و به کمیت
مرحوم طبرسی متوفی 588 در احتجاج نقل میکنه که پیامبر فرمود از جبرئیل خواستم من رو از ابلاغ همگانی و بیعت گرفتن همگانی از مردم برای مولا معاف کنه. چون... وَ سَأَلْتُ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَسْتَعْفِيَ لِي عَنْ تَبْلِيغِ ذَلِكَ إِلَيْكُمْ أَيُّهَا النَّاسُ لِعِلْمِي بِقِلَّةِ الْمُتَّقِينَ وَ كَثْرَةِ الْمُنَافِقِينَ وَ إِدْغَالِ الْآثِمِينَ وَ خَتْلِ الْمُسْتَهْزِءِينَ بِالْإِسْلَام‏ الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص 59
شیخ غلامعلي بدرلو
مرحوم طبرسی متوفی 588 در احتجاج نقل میکنه که پیامبر فرمود از جبرئیل خواستم من رو از ابلاغ همگانی و ب
در راستای حضور قابل توجه منافقین در جامعه اسلامی، آیت الله جوادی آملی در جلسه اول تفسیر سوره برائت، مطلبی رو از قول مرحوم علامه طباطبائی نقل میکنن: یک بیان نورانی حضرت امیر(سلام الله علیه) در نهج البلاغه دارد که آن بیان را المیزان خوب تشریح کرد. حضرت در نهج البلاغه دارد: «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا»؛[16] عده‌ای از مردم که گرایش نفاقی دارند، اینها با دستگاه حکومتی نزدیک می‌شوند که منافعشان حفظ بشود که بعدها سعدی دارد: «النّاسُ عَلی دِینِ مُلُوکِهِم»[17] این در بیان نهج البلاغه است: «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا». سیدنا الاستاد یک تحلیل خیلی عمیق دارد؛ می‌فرماید تقریباً یک سوم مردم مدینه منافق بودند. اینها در کارشکنی‌های سیاسی حضور داشتند برابر آیه 52 سوره «مائده» که خواندیم. در بی‌ادبی‌ها و حرمت‌شکنی‌ها قصه إفک را راه انداختند که آنجا مشخص است که ﴿تَحْسَبُونَهُ هَیِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیمٌ﴾. در جریان ترور کردن و فتک پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در قصّه برگشت از تبوک که آن هم قابل انکار نیست. جمعیتشان قابل توجه، دسیسه‌شان قابل انکار نیست، بدطینتی اینها، بی‌حیثیتی اینها مشخص است. همین که حضرت رحلت کرده است و سقیفه به پا شد، تمام کارشکنی‌های نفاق منافقان رخت بربست. یا باید بگوییم این جمعیت زیاد یک روزه از بین رفتند، اینکه نیست. یا برگشتند مثل سلمان و اباذر مؤمن شدند، این هم که نیست. یا با سقیفه ساختند و این هم همه هست؛ لذا بعد از تشکیل سقیفه ما منافقی در مدینه نداشتیم. این تحلیل خیلی ارزنده است. گرچه متنش در نهج البلاغه است که «النَّاسُ‏ مَعَ‏ الْمُلُوکِ‏ وَ الدُّنْیَا»؛ اما تحلیل خیلی حکیمانه است. فرمود اینها کجا رفتند؟ جمعیتشان یک نفر و دو نفر نبودند که ما بگوییم مُردند! یک سوم این طور بودند شما هیچ یعنی هیچ! هیچ اثری از نفاق بعد از سقیفه نمی‌بینید. همه آنها سر کار آمدند، این خطر هست. https://javadi.esra.ir/fa/w/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%88%D9%86-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-1-1397/01/29-
👥ضرورت تبیین اندیشه‌های سلفی‌گری ایرانی 🎙سخنرانان: آیت الله سیدمحمد حسینی‌قزوینی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی 📚همراه با رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفی‌گری ایرانی» 📆زمان: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ 📌مکان: بنیاد بین‌المللی امامت 🌐https://emamat.org 🆔@Emamat_net 🆔@Emamat_IF تلگرام اینستاگرام آپارات
رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی _ اندیشکده راهبردی سعداء.pdf
29.41M
کتاب «رئیس جمهور تراز انقلاب» 📚 پژوهش اندیشکده سعداء ویژه انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع: ✅ محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
🏴مجلس روضه شهادت امام باقر علیه السّلام🏴 ♦️سخنرانی و مرثیه‌سرایی: شیخ غلامعلي بدرلو ⏳زمان: جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ 🌐مکان: قم، بنیاد، شهرک ایثار، خیابان شقایق، کوچه ۹، پ۶ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
عامه و امام باقر علیه السلام.docx
14.1K
نظر برخی بزرگان اهل تسنّن در مورد امام باقر علیه السّلام... باقر العلم، سیّد، فقیه، یصلح للخلافة و . . .
دلگیرم از خودم که دلم گیر یار نیست اصلاً برای آمدنش بی قرار نیست گیرم رسید روز وصالش چه فایده؟! وقتی که "دل" به شوق وصالش دچار نیست روزی هزار بار دلش را شکسته‌ام این‌گونه زیستن، ادبِ انتظار نیست همسایه‌ای گرسنه و اهل محله خواب یعنی در این محله کسی سفره‌دار نیست؟! امروز اگر که توبه نکردم، چه می‌کنم فردا که زیر خاک، مرا اختیار نیست! باید که گردگیری دل کرد و گریه کرد گریه برای عاشق دلداده عار نیست ای دل به هوش باش و ببین چرخ روزگار خالی ز لطف و رحمت پروردگار نیست وای از مزار و غمکده‌ی باقرالعلوم یک سایه‌بان به گستره‌ی آن مزار نیست حجاج، مکه‌اند و به روز شهادتش یک شیعه در مجاورت آن دیار نیست محمدجواد شیرازی