#نشست
#رونمایی
👥ضرورت تبیین اندیشههای سلفیگری ایرانی
🎙سخنرانان:
آیت الله سیدمحمد حسینیقزوینی
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی سبحانی
📚همراه با رونمایی از مجموعه آثار «نقد اندیشه سلفیگری ایرانی»
📆زمان:
۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۷
📌مکان:
بنیاد بینالمللی امامت
🌐https://emamat.org
🆔@Emamat_net
🆔@Emamat_IF
#سلفیگری
#سلفیگری_ایرانی
تلگرام اینستاگرام آپارات
رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی _ اندیشکده راهبردی سعداء.pdf
29.41M
کتاب «رئیس جمهور تراز انقلاب»
📚 پژوهش اندیشکده سعداء ویژه انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع:
✅ محورهای تبیین شخصیت و دستاوردهای دولت مردمی شهید آیتالله رئیسی
#مثل_ابراهیم_انتخاب_کنیم
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🏴مجلس روضه شهادت امام باقر علیه السّلام🏴
♦️سخنرانی و مرثیهسرایی:
شیخ غلامعلي بدرلو
⏳زمان:
جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ساعت ۱۷
🌐مکان:
قم، بنیاد، شهرک ایثار، خیابان شقایق، کوچه ۹، پ۶
#اطلاع_رسانی
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
عامه و امام باقر علیه السلام.docx
14.1K
نظر برخی بزرگان اهل تسنّن در مورد امام باقر علیه السّلام...
باقر العلم، سیّد، فقیه، یصلح للخلافة و . . .
دلگیرم از خودم که دلم گیر یار نیست
اصلاً برای آمدنش بی قرار نیست
گیرم رسید روز وصالش چه فایده؟!
وقتی که "دل" به شوق وصالش دچار نیست
روزی هزار بار دلش را شکستهام
اینگونه زیستن، ادبِ انتظار نیست
همسایهای گرسنه و اهل محله خواب
یعنی در این محله کسی سفرهدار نیست؟!
امروز اگر که توبه نکردم، چه میکنم
فردا که زیر خاک، مرا اختیار نیست!
باید که گردگیری دل کرد و گریه کرد
گریه برای عاشق دلداده عار نیست
ای دل به هوش باش و ببین چرخ روزگار
خالی ز لطف و رحمت پروردگار نیست
وای از مزار و غمکدهی باقرالعلوم
یک سایهبان به گسترهی آن مزار نیست
حجاج، مکهاند و به روز شهادتش
یک شیعه در مجاورت آن دیار نیست
محمدجواد شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الان بیشتر از هر زمانی نیاز دارمت...💔
امامت و ولایت روح دیانت.pdf
5.21M
#معرفی_آثار
📚 کتاب امامت و ولایت روح دیانت
📥 دانلود pdf کتاب امامت و ولایت روح دیانت 🔻
http://www.valiasr-aj.com/persian/valiasr-aj/pdf/7982.pdf
🔸معرفی اجمالی اثر
📖 کتاب امامت و ولایت روح دیانت کتابی ارزشمند نوشته آیت الله حسینی قزوینی که به ادله خلافت و امامت الهی حضرت امیرالمومنین علیهالسلام پرداخته است و با ادله متقن از کتب اهل سنت جانشینی بلافصل و امامت الهی آن حضرت را اثبات مینماید.
💠 از جمله ویژگیهای این کتاب شیوه استناد به کتب اهل سنت است که اسکن مطالب علمای اهل سنت در بحث خلافت و جانشینی بلافصل حضرت امیرالمومنین در این کتاب جمع آوری شده است.
📌 جهت آشنایی کامل با کتاب مذکور میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید🔻
https://hosseiniqazvini.com/fa/shownews.php?idnews=7982
#امامت_الهی
#ولایت
#خلافت
#آیت_الله_قزوینی
____<<<>>>_____
@valiasraj_tv
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
یه تشکّر از صدا و سیما بابت برنامههای خوبی که برای شناخت بیشتر کاندیداها ترتیب داده...خصوصاً برنامه میز گرد...😊
🕯مراسم قرائت دعای عرفه🕯
قرائت دعای عرفه:
شیخ غلامعلي بدرلو
⏳یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت ۱۷
🌐 قم، بلوار أمین، مقابل صدا و سیما، مسجد المهدی (عجّل اللّه فرجه).
#اطلاع_رسانی
#دعای_عرفه
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
أمّا در مورد کارشکنیهای پنهانی حداقل یه طیف قابل توجّهی از منافقین به همین آیه اشاره میکنم...
وَمِمَّنۡ حَوۡلَكُم مِّنَ ٱلۡأَعۡرَابِ مُنَٰفِقُونَۖ وَمِنۡ أَهۡلِ ٱلۡمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى ٱلنِّفَاقِ لَا تَعۡلَمُهُمۡۖ نَحۡنُ نَعۡلَمُهُمۡۚ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيۡنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَىٰ عَذَابٍ عَظِيمࣲ (توبه، ۱۰۱)
و گروهى از باديهنشينانى كه پيرامونتان هستند منافقاند؛ و نيز گروهى از اهل مدينه بر نفاق خو گرفتهاند، تو آنان را نمىشناسى ما آنان را مىشناسيم...
اگه شناسایی اینا برای نخبگان جامعه مشکل باشه...از عموم جامعه و مردم عادی چه انتظاری هست؟
با خاطر همین تفاوتهایی که بین کفّار و منافقین هست، نوع مقابله با جریان نفاق پنهان متفاوت از نوع مقابله با جریان کفر صریح میشه...
منافق افکار عمومی جامعه رو با خودش همراه کرده...کسب وجاهت اجتماعی کرده...لذا بدنه جامعه ازش حمایت میکنه...دشمنی منافق برا مردم باورپذیر نیست...
نمیشه باهاش جنگید...
حتّی نمیشه بر علیهش موضعگیری صریح کرد...
به همین نکته مرحوم شیخ مفید اشاره میکنن...
(المسألة السابعة و الأربعون)
و سأل عن قوله تعالى «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ جاهِدِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنافِقِينَ وَ اغْلُظْ عَلَيْهِمْ»، فقال ما رأيناه جاهد المنافقين فما الوجه في ذلك؟
و الجواب أن الجهاد على ضربين جهاد بالسيف و جهاد باللسان و كان الجهاد بالسيف مفروضا على النبي ص للكفار الذين ظاهروا بالكفر و الشرك و كان جهاد اللسان مفروضا عليه للمنافقين و قد أدى الفرضين معا، فجاهد الكفار بالسيف و جاهد المنافقين باللسان كما فرض عليه.
المسائل العكبرية؛ ص115
پیامبر نمیتونه موضعگیری صریح بکنه...
هم به خاطر حرفهای بودن این طیف از منافقین و هم به خاطر عدم تعبّد عموم جامعه نسبت به پیامبر و هم به جهت فراهم شدن بستر امتحان...
به چند نمونه اشاره میکنم برای اینکه مردم نسبت به پیامبر تعبّد تام ندارند...خصوصاً در مسائلی که بیان حضرت با منافع و علایقشون در تزاحم باشه...
1275731712_-94131631.pdf
6.15M
زیارت غدیریه أمیرالمؤمنین به انشاء امام هادی علیهما السلام...
مناسب برای گوشی همراه...
اعتراض مردم به پیامبر در جریان ازدواج حضرت صدیقه و امیرالمومنین علیهما السلام...
مردم پیامبر رو به خاطر اینکه دخترشون رو به عقد مولا درآوردن عتاب کردند...
عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ ع قَالَ:
قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ص يَا عَلِيُّ لَقَدْ عَاتَبَتْنِي رِجَالٌ مِنْ قُرَيْشٍ فِي أَمْرِ فَاطِمَةَ وَ قَالُوا خَطَبْنَاهَا إِلَيْكَ فَمَنَعْتَنَا وَ تَزَوَّجْتَ عَلِيّاً فَقُلْتُ لَهُمْ وَ اللَّهِ مَا أَنَا مَنَعْتُكُمْ وَ زَوَّجْتُهُ بَلِ اللَّهُ تَعَالَى مَنَعَكُمْ وَ زَوَّجَهُ فَهَبَطَ عَلَيَّ جَبْرَئِيلُ ع فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ يَقُولُ لَوْ لَمْ أَخْلُقْ عَلِيّاً ع لَمَا كَانَ لِفَاطِمَةَ ابْنَتِكَ كُفْوٌ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ آدَمُ فَمَنْ دُونَه.
عيون أخبار الرضا عليه السلام؛ ج1؛ ص225
رُوِيَ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ:
لَمَّا زَوَّجَ رَسُولُ اللَّهِ ص فَاطِمَةَ مِنْ عَلِيٍّ ع أَتَاهُ نَاسٌ مِنْ قُرَيْشٍ فَقَالُوا إِنَّكَ زَوَّجْتَ عَلِيّاً بِمَهْرٍ خَسِيسٍ فَقَالَ لَهُمْ مَا أَنَا زَوَّجْتُ عَلِيّاً وَ لَكِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ زَوَّجَهُ لَيْلَةً أَسْرَى بِي عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى...
من لا يحضره الفقيه ؛ ج3 ؛ ص401
و قد كان جماعة من المهاجرين خطبوها إلى رسول الله، فلما زوجها عليا قالوا في ذلك، فقال رسول الله: ما أنا زوجته و لكن الله زوجه.
تاريخ اليعقوبى، ج2، ص 41
اعتراض مردم به پیامبر در جریان تقسیم غنائم، بعد از فتح مکه و جنگ حنین:
عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ قَالَ هُمْ قَوْمٌ وَحَّدُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ خَلَعُوا عِبَادَةَ مَنْ يُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ شَهِدُوا أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ ص وَ هُمْ فِي ذَلِكَ شُكَّاكٌ فِي بَعْضِ مَا جَاءَ بِهِ مُحَمَّدٌ ص فَأَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ نَبِيَّهُ ص أَنْ يَتَأَلَّفَهُمْ بِالْمَالِ وَ الْعَطَاءِ لِكَيْ يَحْسُنَ إِسْلَامُهُمْ وَ يَثْبُتُوا عَلَى دِينِهِمُ الَّذِي دَخَلُوا فِيهِ وَ أَقَرُّوا بِهِ وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص- يَوْمَ حُنَيْنٍ تَأَلَّفَ رُؤَسَاءَ الْعَرَبِ مِنْ قُرَيْشٍ وَ سَائِرِ مُضَرَ مِنْهُمْ أَبُو سُفْيَانَ بْنُ حَرْبٍ وَ عُيَيْنَةُ بْنُ حُصَيْنٍ الْفَزَارِيُّ وَ أَشْبَاهُهُمْ مِنَ النَّاسِ فَغَضِبَتِ الْأَنْصَارُ وَ اجْتَمَعَتْ إِلَى سَعْدِ بْنِ عُبَادَةَ فَانْطَلَقَ بِهِمْ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص بِالْجِعْرَانَةِ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَ تَأْذَنُ لِي فِي الْكَلَامِ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ إِنْ كَانَ هَذَا الْأَمْرُ مِنْ هَذِهِ الْأَمْوَالِ الَّتِي قَسَمْتَ بَيْنَ قَوْمِكَ شَيْئاً أَنْزَلَهُ اللَّهُ رَضِينَا وَ إِنْ كَانَ غَيْرَ ذَلِكَ لَمْ نَرْضَ قَالَ زُرَارَةُ وَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَا مَعْشَرَ الْأَنْصَارِ أَ كُلُّكُمْ عَلَى قَوْلِ سَيِّدِكُمْ سَعْدٍ فَقَالُوا سَيِّدُنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ ثُمَّ قَالُوا فِي الثَّالِثَةِ نَحْنُ عَلَى مِثْلِ قَوْلِهِ وَ رَأْيِهِ قَالَ زُرَارَةُ فَسَمِعْتُ- أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ فَحَطَّ اللَّهُ نُورَهُمْ وَ فَرَضَ اللَّهُ لِلْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ سَهْماً فِي الْقُرْآنِ.
الكافي؛ ج2؛ ص411
بی توجهی به پیامبر، هنگام نماز جمعه و رها کردن ایشون برای تجارت و سرگرمی:
(الجمعة، 11) وَ إِذا رَأَوْا تِجارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَيْها وَ تَرَكُوكَ قائِماً قُلْ ما عِنْدَ اللَّهِ خَيْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللَّهُ خَيْرُ الرَّازِقين.
و چون داد و ستد يا سرگرميى ببينند، به سوى آن روىآور مىشوند، و تو را در حالى كه ايستادهاى ترك مىكنند. بگو: «آنچه نزد خداست از سرگرمى و از داد و ستد بهتر است، و خدا بهترين روزىدهندگان است.»
حمایت از جسارت عمر و بی توجهی به دستور پیامبر کنار بستر ایشون:
عمر جسارت میکنه...عده ای هم در جمع از او حمایت میکنن که لازم نیست قلم و دوات بیارید و پیامبر بیماری برش غلبه کرده و حالت عادی نداره...عجب...
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ: «لَمَّا حُضِرَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفِي الْبَيْتِ رِجَالٌ فِيهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ، قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لَا تَضِلُّوا بَعْدَهُ، فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الْوَجَعُ وَعِنْدَكُمُ الْقُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللهِ، فَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَيْتِ فَاخْتَصَمُوا، مِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ: قَرِّبُوا يَكْتُبْ لَكُمُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ، وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ مَا قَالَ عُمَرُ، فَلَمَّا أَكْثَرُوا اللَّغْوَ وَالِاخْتِلَافَ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: قُومُوا. قَالَ عُبَيْدُ اللهِ فَكَانَ ابْنُ عَبَّاسٍ يَقُولُ: إِنَّ الرَّزِيَّةَ كُلَّ الرَّزِيَّةِ مَا حَالَ بَيْنَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَبَيْنَ أَنْ يَكْتُبَ لَهُمْ ذَلِكَ الْكِتَابَ مِنِ اخْتِلَافِهِمْ وَلَغَطِهِمْ.»
صحيح البخاري، ج7، ص120