eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 مجموعه استوری به مناسبت عیدغدیر "تبلیغ غدیر واجب است" @Arshiv_Gholam
1001 fazilat_210728_092942.pdf
7.51M
📚کتاب گرانقدر و زیبای "۱۰۰۱ فضیلت أمیرالمؤمنین حضرت علی (علیه السّلام)📚 🌹 نویسنده و ناشر با ذکر صلوات ارسال یا استفاده از پی دی اف کتاب مذکور را‌ اعلام رضایت کرده اند. 🌺 إن شاء اللّه ضمن مطالعه و آشنایی با فضایل آن حضرت، این کتاب را برای دوستان مشتاق ارسال بفرمایید. ☎️ تلفن ناشر: ۰۹۱۲۱۵۱۶۱۳۸ @Arshiv_Gholam
به کام خلق نشاطی که می دهد رُطبش هزار سال دگر هم نمی رود طَربش طبابتی ست برای طبیب ما که هنوز نرفته هیچ مریضی به جانب مطبش ز فیض ریخته دستش چو عمر، کوتاه است کسی که نیست بلند آه آه نیمه شبش من انتقام دلم را ز هجر می گیرم شبی که لب بگذارم بر آستان لبش اگر نسوخت دلم پا به پای او هر شب خودم به دست خودم صبح می کنم ادبش برای من سحر وصل عید قربان است شب وصال نمردم اگر یکی طلبش به خیل گوشه نشینان فراق را دادند همیشه خیر ببیند مسبّبش، سببش به وقت بردن نامش به سجده می افتم نگار ما به خداوند می رسد نسبش دلش به ما عجمی زادگان بود مایل اگرچه دلبر ما را نوشته اند عربش خدا کند که تقرّب از آن طرف باشد به جای صد قدمم راضی ام به یک وجبش "ز بخت خفته ملولم، بوَد که بیداری" دعا کند همه را باز در نماز شبش "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
آنی که خیال می کند دین با عقل منافات دارد، یا دین را نمی شناسد یا عقل ندارد...دین صحیح وقتی در مقابل عقل کامل عرضه بشود، هیچ با همدیگر منافات و تعارضی ندارد..."دینُ اللّهِ لایُصابُ بِالعُقول" معنایش چیز دیگر است؛ یعنی آیین الهی را با عقل نمی شود کشف کرد. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 319 و 320 @Arshiv_Gholam
سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا كَانَ وَ لَا يَكُونُ وَ لَيْسَ بِكَائِنٍ مُؤْمِنٌ إِلَّا وَ لَهُ جَارٌ يُؤْذِيهِ وَ لَوْ أَنَّ مُؤْمِناً فِي جَزِيرَةٍ مِنْ جَزَائِرِ الْبَحْرِ لَابْتَعَثَ اللَّهُ لَهُ مَنْ يُؤْذِيهِ. الكافي، ج‏2، ص 251 @Arshiv_Gholam
غمش در نهانخانه دل نشیند به نازی که لیلی به محمل نشیند به دنبال محمل چنان زار گریم که از گریه ام ناقه در گل نشیند خلد گر به پا خاری، آسان برآرم چه سازم به خاری که در دل نشیند؟ پی ناقه اش رفتم آهسته، ترسم غباری به دامان محمل نشیند مرنجان دلم را که این مرغ وحشی ز بامی که برخاست، مشکل نشیند عجب نیست خندد اگر گل به سروی که در این چمن پای در گل نشیند بنازم به بزم محبّت که آن جا گدایی به شاهی مقابل نشیند طبیب، از طلب در دو گیتی میاسا کسی چون میان دو منزل، نشیند؟ "طبیب اصفهانی" @Arshiv_Gholam
سر به روی نیزه رفت و تن نداشت جسم درهم زیر و رو کردن نداشت بد سلیقه بودنِ غارتگر است ورنه کهنه پیرهن بردن نداشت نیزه ها با نیّت قرب آمدند حنجرش نای نزن گفتن نداشت پیر مردی که زدی، خیرت قبول پیکرپاره عصا خوردن نداشت شاه ما از مادرش شرمنده شد پیکرش یک جای بوسیدن نداشت "ناصر دودانگه" @Arshiv_Gholam
هر نظام از سه رکن تشکیل می گردد: حاکم، مسئولین و مردم. اگر هر کدام از این سه رکن، وظایف اسلامی خود را به صورت صحیح، انجام ندهند، به دیگر ارکان نیز ضربه می زنند؛ در نتیجه نظام به اهداف عالی خود نخواهد رسید. پُر واضح است از اساسی ترین نقش ها، نقش مردم می باشد...اگر مردم در صحنه حاضر نباشند، امکان ندارد نظام اسلامی تحقق پیدا کند، حتی اگر حاکم آن، بهترین فرد روی زمین باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 385 و 386 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ أَشَدَّ النَّاسِ بَلَاءً الْأَنْبِيَاءُ ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ ثُمَّ الْأَمْثَلُ فَالْأَمْثَلُ. الكافي، ج‏2، ص 252 @Arshiv_Gholam
رئيس جمهور محترم بايد توجّه داشته باشند كه در پيشگاه مقدّس حق (جلّ و علا) واقع است و آنچه بر او از خطرات قلبى و تمايلات سرّى تا اعمال مُعلن و مخفى مى‏گذرد، در حضور حق است و چيزى را نتوان از او (جلّ و علا) پنهان كرد، هر چند از خلق خدا پنهان باشد. و بايد توجّه نمايند كه در مقامى هستند كه يك جمله او گاهى مؤمنى را ساقط كرده و متعهّدى را از بين مى‏برد و يا غير صالحى را به مقامى كه شايسته آن نيست مى‏رساند؛ گاهى يك سخنرانى او، جمهورى اسلامى و كشور را نور مى‏بخشد و گاهى بعكس. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 369 و 370 @Arshiv_Gholam
پیغمبر و نبیّ، در حینی که بار رسالت و نبوّت بر دوشش قرار می گیرد...چه حالتی، چه کیفیّتی در خود او و در جهان پیرامونش به وجود می آید...بعثت؛ این بعثت یعنی چه؟...بعثت به معنای برانگیختگی است. برانگیختگی یعنی چه؟ یعنی تحرّک، حرکت بعد از رخوت و سستی و رکود...در پیغمبری، یک تحوّل و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحوّل و دگرگونی. اوّل در وجود خود پیغمبر...بعد از آنی که در او تحوّل به وجود آمد، در جامعه تحوّل به وجود می آید. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 333 تا 335 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ عَظِيمَ الْأَجْرِ لَمَعَ عَظِيمِ الْبَلَاءِ وَ مَا أَحَبَّ اللَّهُ قَوْماً إِلَّا ابْتَلَاهُمْ. الكافي، ج‏2، ص 252 @Arshiv_Gholam