تشییع پیکر حاج قاسم و آقای رئیسی چند تا نکته داشت...یه چیزایی رو واضح کرد...
اوّل روشن شد اینایی که تو فضای مجازی فعّالیت میکنن...جو درست میکنن...سر و صدا میکنن...اینستابازا و توئیتربازا...اینا نماینده همه مردم نیستن...اینا یه بخشی از جامعه هستن...بخش عمدهای از جامعه همینایی هستن که تو تشییع میبینید...ولی بعضیا اصرار دارن اون طیف رو، همه جامعه معرّفی کنن...نمیدونم چرا...یا جامعه متدیّنو نمیبینن یا میبینن و میترسن دیدن دینداری اینها پای نظام تموم بشه (و نقض ادّعای خودشون که نظام مردم رو بی دین کرده)...آقا چطور یسری بد باشن، بد بودنشون گردن نظام و دولت انقلابیه نه پای انتخاب خودشون...ولی اگه یسری خوب باشن، خوب بودنشون پای تلاش شخصی خودشونه و ربطی به نظام و دولت انقلابی نداره؟
خلاصه...هر طرف که سر و صداش بیشتره، لزوما طیف غالب نیس...هر کی جلوهگریش بیشتره، لزوما اکثریت نیس...
دوّم اینکه دلا دست خداست...تو برا خدا کار کن...همونی که ناراحته...همونی که بهت نقد میکنه...میاد زیر تابوتت اشک میریزه...
إِنَّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَٰتِ سَيَجۡعَلُ لَهُمُ ٱلرَّحۡمَٰنُ وُدࣰّا (مریم، ۹۶)
سوّم اینکه مردم صداقت میخوان...دلسوزی میخوان...کارآمدی میخوان...ولو اینکه همه چی حل نشه...ولو اینکه درد بکشن...ولی وقتی میبینن یکی برا دردشون شب و روز نداره آروم میشن...بلکه عاشقش میشن...چون حس نمیکنن درد فقط برا اوناس...میبینن اونم داره درد میکشه...ادا در نمیاره...زخم نمیزنه...یه کارآیی هم داره میکنه...پس امیدوار میشن...دیگه قاطی نمیکنن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظرم نگاه خوبیه...
البته فقط این نیس...
رئیسی فقط تجسّم دلسوزی و دل پاک نبود...تجسّم پرکاری و کارآمدی هم بود...احیاء کارخونه و مسکن و سیاست خارجی و رشد تولید و صادرات نفت و واکسن و کلی مثال دیگه که بهتر از من میدونید...
أمّا با اینکه برخی مشکلات هنوز حل نشده...چون زمان میبره حل بشه...با این حال همونایی که اهل دردن میان...
محبوبیت در عین اصطکاک...❤️
أمّا آقایونی که تو تشییع نبودن...دیگه معلومه...اسم نمیبرم...یا از سر خجالت نیومدید...چون رو سیاهیش موند برا ذغال...یا چش نداشتید توجّه مردمو به اونی که کلّی براش زدید ببینید...یا زورتون اومد و دارید سینهخیز میرید (آدم سخت میتونن از گذشتشون که کلّی براش تلاش کردن و عمرشون رو واسش صرف کردن اظهار ندامت کنن)...بیایید عذرخواهی کنید...هم از مردم هم از شهید...علنی توهین کردی...علنی باید بگی پشیمونی...
البته اگه پشیمون باشید و سقیفه تشکیل نداده باشید...
نگید ضدّ وحدت داره صحبت میکنه...اینا خودشون از وفاق ملّی و اتّحاد جامعه خارج شدن...
بعدم وحدت قاعده داره...ضابطه داره...وحدت مطلق رو هیچ کس قائل نیس...وحدت بر سر اصول...سر انقلاب و انقلابی بودن...سر مکتب
علاوه بر این، معنی وحدت، لزوما دهن بستن نیس...وحدت اجتماعی در عین تبیین حق و روشنگری و رسواکردن منافق قابل تحققه...
وَ فِي اَلْخَبَرِ عَنِ اَلرَّسُولِ:
إِذَا أَحَبَّ اَللَّهُ عَبْداً حَبَّبَهُ إِلَى خَلْقِهِ.
(الصراط المستقيم إلی مستحقی التقديم، ج ۲، ص ۵۱)
مَنْ يُطِعِ اَلرَّسُولَ فَقَدْ أَطٰاعَ اَللّٰهَ ثُمَّ قَرَّبَهُ مِنْ قُلُوبِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ حَبَّبَهُ إِلَيْهِمْ
(إرشاد القلوب، ج ۲، ص ۴۰۶)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادمون میمونه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویژگی های اخلاقی رئیسی عزیز
#فرق_میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصطفی ملکیان
استاد فلسفه اخلاق
من برا تو متأسّفم...
هدایت شده از لنزِ سرگردان
جامعهشناسیِ بیخدا چگونه میتواند صحنهای که خدا رقم زده است را تحلیل کند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دور بزن دور بزن!! نباید به مردم بیاحترامی شه
مولا در عهدنامه مالک أشتر، فرمود:
...وَ أَمَّا بَعْدُ فَلاَ تُطَوِّلَنَّ اِحْتِجَابَكَ عَنْ رَعِيَّتِكَ فَإِنَّ اِحْتِجَابَ اَلْوُلاَةِ عَنِ اَلرَّعِيَّةِ شُعْبَةٌ مِنَ اَلضِّيقِ وَ قِلَّةُ عِلْمٍ بِالْأُمُورِ وَ اَلاِحْتِجَابُ مِنْهُمْ يَقْطَعُ عَنْهُمْ عِلْمَ مَا اِحْتَجَبُوا دُونَهُ فَيَصْغُرُ عِنْدَهُمُ اَلْكَبِيرُ وَ يَعْظُمُ اَلصَّغِيرُ وَ يَقْبُحُ اَلْحَسَنُ وَ يَحْسُنُ اَلْقَبِيحُ وَ يُشَابُ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ...
مبادا بسيار از ملّت خود در پرده و دور باشى، زيرا در پرده بودن واليان از رعيت يك تنگدلى و كم توجّهى است به كارها، در پس پرده بودن حاكم آنها را از واقعيت به دور ميكند و بزرگ را نزد آنان كوچك و خرد مينمايد و كوچك را بزرگ و زشت را زيبا ميكند و زيبا را زشت و حق و باطل را به هم آلوده ميكند...
تحف العقول، ج ۱، ص ۱۲۶
#فرق_میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان شاء اللّه یادمون میمونه...
#فرق_میکنه
اینارو دارم میفرستم برا پس فردا که انتخابات میشه دوباره دور نخوریم...سریع فراموش نکنیم...
بعضیا سریع متوجّه میشن...
ولی أمان از اون طیفی که فهمیدنشون خیلی هزینه میبره...
دشمن رو سادگی و جهل و تساهل و تسامح و بیدقّتی بعضی از ما حساب باز کرده...
ان شاء اللّه جادّهصافکن دشمن نباشیم...
سربسته...
#رئیسی_عزیز خستگی نمی شناخت...
▪️ویژه برنامه شهادت سیدالشهدای خدمت و هیئت همراه
🔻سخنران:
شیخ غلامعلی بدرلو
🔻بانوای:
کربلایی یاسر یزدانی
📅شنبه ۵ خردادماه ١۴٠٣، بعد از نماز مغرب و عشاء
🕌 میثم جنوبی، کوچه ٣٠، مسجد امام حسن عسکری علیه السلام
🔰هیئت جوانان متوسل به امام حسن عسکری علیه السلام
سیّد السّاجدین علیه السّلام فرمود هیچ روزی برای پیامبر سختتر از روز جنگ أحد نبود.
چرا؟
حضرت فرمود چون در این روز، حمزة علیه السّلام به شهادت رسید.
ینی بین همه وقایعی که تو أحد رخ داده، اونی که روز أحد رو برا پیامبر شدیدترین روز کرد، شهادت جناب حمزة علیه السّلامه...
بعد حضرت فرمود بعد از روز أحد، سختترین روز برای رسول خدا، روز جنگ موته بود.
چرا؟
حضرت فرمود چون تو این روز، پیامبر، جعفر بن أبی طالب علیه السّلام رو از دست داد. چون جناب جعفر علیه السّلام به شهادت رسید...
ویژگی این دو شخصیّت چیه که بین همه اتّفاقات دیگه در روز أحد و موته، فقدان اینها برجسته میشه و به چشم میاد...؟
نَظَرَ سَيِّدُ اَلْعَابِدِينَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ إِلَى عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَاسْتَعْبَرَ، ثُمَّ قَالَ مَا مِنْ يَوْمٍ أَشَدَّ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ يَوْمِ أُحُدٍ قُتِلَ فِيهِ عَمُّهُ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ أَسَدُ اَللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ، وَ بَعْدَهُ يَوْمَ مُؤْتَةَ قُتِلَ فِيهِ اِبْنُ عَمِّهِ جَعْفَرُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ...
الأمالی (للصدوق)، ج ۱، ص ۴۶۲
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا
وی در ذیل #حدیث_افتراق مینویسد:
«باید دانست که همگی ملّتها هفتاد و سهاند، یکی از آن سنّت و جماعت و هفتاد و دو سوای آن در اصل شش گروهاند: رافضیه، خارجیه، جبریه، قدریه، جهمیه، مرجئه، و هر گروهی از اینها این است: فرقههای «رافضیه» شامل دوازده فرقهاند بدین شرح: علویه، ابدیه، شیعیه، اسحاقیه، زیدیه، عباسیه، امامیه، ناوسیه، تناسخیه، لاعنیه، راجعیه و مرتضیه…»
دهخدا در محتوایی که ذیل دو واژه: شیعه و امامیه به دست میدهد، دقّت لازم را مصروف نداشته است. تنها به دو نمونه از این موارد اکتفا میشود. نخست، او در مدخل شیعه این چنین مینگارد:
«شیعه در اصطلاح کسانی را میگویند که علی بن أبی طالب پسرعمّ و داماد پیغمبر را پس از او خلیفه میدانند و عمل آنان را که در سقیفه بنی ساعدة گرد آمدند و ابوبکر بن ابی قحافه را به خلافت پیغمبر برگزیدند، تصویب نمیکنند. این اختلاف کلمه پس از مرگ رسول (ص) و هنگام تعیین جانشین او بین مسلمانان پدید آمد و عدّهای بر انتخاب ابوبکر اعتراض کردند. از جمله این معترضان علی (ع) بود و جماعتی از صحابه مانند عمّاربن یاسر، اباذر غفاری ، سلمان فارسی، جابر بن عبداللّه، عبّاس بن عبدالمطّلب، أبیّ بن کعب حذیفة و جز آنان، و بدین طریق در اوان رحلت رسول (ص) دستهای کوچک در امر جانشینی از مسلمانان دیگر جدا شدند و همان هسته ایجاد فرقهای بزرگ به نام شیعه گردید.»
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سدیر میگه محضر امام باقر علیه السلام بودیم. بحث اتفاقات بعد از شهادت پیامبر مطرح شد و اینکه مردم مولا رو تنها گذاشتن و مباحثی از این دست. یکی از بین جمع عرضه داشت که آقاجان چرا بنی هاشم از مولا حمایت و پشتیبانی نکردند؟ مگه بنی هاشم تو جامعه اسلامی نبودند؟ حضرت فرمود آدمای موثر از بنی هاشم دیگه نبودند. دو نفر بودند. عباس و عقیل. اینها هم ضعیف و خار بودند. تازه مسلمون بودند. سابقه خوب و خاصی نداشتند. از آزادشده های فتح مکه بودند. از طلقاء بودند. اگه به جای اینها، حمزه و جعفر بودند، اولی و دومی نمیتونستند خلافت رو غصب کنند...
عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَذَكَرْنَا مَا أَحْدَثَ اَلنَّاسُ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اِسْتِذْلاَلَهُمْ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ اَلْقَوْمِ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ فَأَيْنَ كَانَ عِزُّ بَنِي هَاشِمٍ وَ مَا كَانُوا فِيهِ مِنَ اَلْعَدَدِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ كَانَ بَقِيَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ إِنَّمَا كَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ فَمَضَيَا وَ بَقِيَ مَعَهُ رَجُلاَنِ ضَعِيفَانِ ذَلِيلاَنِ حَدِيثَا عَهْدٍ بِالْإِسْلاَمِ عَبَّاسٌ وَ عَقِيلٌ وَ كَانَا مِنَ اَلطُّلَقَاءِ أَمَا وَ اَللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَى مَا وَصَلاَ إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا.
الکافي، ج ۸، ص ۱۸۹
بود و نبود این آدما مهم میشه...هم برای جبهه حق هم برای جبهه باطل...
اگه باشن حامی رهبران جبهه دینی هستن و عامل دلگرمی مومنین...در مقابل مایه عذاب جبهه طاغوت هستن...
اگه نباشن رهبران جبهه حق غصه دار و فساق و طواغیت خوشحال میشن...
چون کارآمد هستن
چون به درد بخور هستند
لذا نبودشون حس میشه
چون باری به دوش میکشن نه اینکه باری به دوش باشن
چون اهل دردن
چون شب و روز ندارن
چون عافیت طلب نیستن
چون فقط خودشون رو نمیبینن
چون اهل جهادن
چون فهمیدن این دنیا جای استراحت نیست
چون میشه بهشون اعتماد کرد
چون کف میدون هستن
جریان سازن
اولویت ها رو میفهمن
گوش به حرف ولی هستن
دلسوزن
لذا فرمود وقتی یه عالم ربانی از دنیا میره رخنه ای ایجاد میشه که یکی مثل خودش فقط میتونه جاشو پر کنه...
دل مولا برا اینا تنگ میشه...
نبود اینها اشک مومنین رو درمیاره..
دشمن هم دنبال زدن ایناس...
چون میدونه کار جبهه حق رو اینا دارن پیش میبرن...
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام:
الْمُؤْمِنُ الْعَالِمُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ الصَّائِمِ الْقَائِمِ الْغَازِي فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ إِذَا مَاتَ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، ج1، ص 5