eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
سنگ بنای نفس، برادر، شکستگی ست گره ذرّه ذرّه "من" شود، آخر شکستگی ست از حلقِ مستجار، حقیقت ظهور کرد "اوج کمال خلق، فقط در شکستگی ست" خارم چنان، که پای "تو" سر خم نکرده ام این سرو قامتی "من" از سر شکستگی ست حالا که گوشه گیر بیابان غفلتم احساس کرده ام، اثر پرشکستگی ست بالم شکست و، بند زدند و، وبال شد "من" را رها کنید، که بهتر شکستگی ست کشکولم از گدایی "شب" تا سحر تهی است این هم دلیل "روشنی" از ور شکستگی ست پرسیدم از حبیب، طریق وصال چیست!؟ فرمود "راه عشق سراسر شکستگی ست" "یاسر حوتی" @Arshiv_Gholam
صبر كن پای گلوی تو ذبیحت باشم صورتم غرقۀ خون شد كه شبیهت باشم ذكر الغوث بریده ز لبت می آید سعی كن تشنۀ اذكار صریحت باشم آمدم باز بخندی و بگویی پسرم كشته و مُردۀ لبخند ملیحت باشم دست من رفت نشد سینه زنت باشم حیف دم دهم تا دم گودال مسیحت باشم بدنم خوب قلم خورده به سر نیزه و نعل تن پُر زخم رسیدم كه ضریحت باشم مانده ام مات كه با سنگ تو را زد چه كنم خون زخم سر تو بند نیامد چه كنم خرمن موی تو در پنجۀ دشمن دیدم عمّه این صحنه ندیده است ولی من دیدم دور تا دور تو از بغض حرامی پُر بود پیكرت را هدف نیزه و آهن دیدم سر تقسیم غنائم چقدر دعوا بود دزدی و غارت عمّامه و جوشن دیدم شمر بی خیر تو را از بغلم كرد جدا پشت و رو كرد تو را لحظۀ مُردن دیدم زیر لب آه كشیدی و پُر از درد شدم سهم از درد تنت برده ام و مرد شدم "محسن حنیفی" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ السَّرَّاجِ عَنِ ابْنِ مُسْكَانَ عَنْ ثَابِتٍ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): يَا ثَابِتُ مَا لَكُمْ وَ لِلنَّاسِ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا تَدْعُوا أَحَداً إِلَى أَمْرِكُمْ فَوَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ أَهْلَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلَى أَنْ يُضِلُّوا عَبْداً يُرِيدُ اللَّهُ هُدَاهُ مَا اسْتَطَاعُوا كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا يَقُولُ أَحَدُكُمْ أَخِي وَ ابْنُ عَمِّي وَ جَارِي فَإِنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً طَيَّبَ رُوحَهُ فَلَا يَسْمَعُ بِمَعْرُوفٍ إِلَّا عَرَفَهُ وَ لَا بِمُنْكَرٍ إِلَّا أَنْكَرَهُ ثُمَّ يَقْذِفُ اللَّهُ فِي قَلْبِهِ كَلِمَةً يَجْمَعُ بِهَا أَمْرَهُ. الكافي، ج‏2، ص 213 @Arshiv_Gholam
ایمان دو جور است. یک جور مقلّدانه متعصّبانه...این ایمان متکّی به دلیل نیست...زائل شدنش هم به آسانی کسب خود ایمان تقلیدی آسان است...ایمان ارزشمند ایمان آگاهانه است...ایمان از روی روشنی، از روی درک، از روی فکر، با محاسبه های صحیح. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 90 تا 93 @Arshiv_Gholam
تغابن یعنی تغابن مؤمن و کافر؛ نه این که این ها همدیگر را مغبون کرده باشند، بلکه این که هر دو گروه مغبون شده باشند، سرشان کلاه رفته باشد. آن به خاطر این که در ضرر های بزرگ خودش را انداخته، این به خاطر این که از نفع های بزرگ غفلت ورزیده و همه ی آن ها را به دست نیاورده. بعضی گفته اند معنای تغابن در قیامت این است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 11 @Arshiv_Gholam
پاسخ استفتاء، در مورد شرط اعمال ولايت از سوى فقيه جامع الشرايط زمان: 29 دى 1366 مكان: تهران، جماران‏ مخاطب: نمايندگان امام خمينى (رحمه اللّه) در دبيرخانه مركزى ائمه جمعه حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى، رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهورى اسلامى. پس از اهداى سلام و تحيّت، در چه صورت فقيه جامع الشّرايط بر جامعه اسلامى ولايت دارد. أدام اللَّه ظلّكم على رؤوس المسلمين. نمايندگان حضرت عالى در دبيرخانه ائمه جمعه سراسر كشور. بسمه تعالى‏ ولايت در جميع صُوَر دارد. لكن تولّى امور مسلمين و تشكيل حكومت بستگى دارد به آراى اكثريت مسلمين، كه در قانون اساسى هم از آن ياد شده است، و در صدر اسلام تعبير می‏شده به بيعت با ولىّ مسلمين. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏20، ص 459 @Arshiv_Gholam
ای گدایان رو کنید امشب که آقا قاسم است تا سحر پیمانه ریز کاسه ی ما قاسم است یادمان باشد اگر روزی بقیع را ساختیم ذکر کاشی های باب المجتبی یا قاسم است از همان روزی که رزق نوکران تقسیم شد کربلای سینه زن های حسن با قاسم است این کریمان به نگاه خود گره وا می کنند آن که عمری درد ما کرده مداوا قاسم است گوسفندی نذر او کردیم و مرده زنده شد آن که نامش می کند کار مسیحا قاسم است روی ابرویش اگر تحت الهنک بسته حسین در حرم زیباترین فرزند زهرا قاسم است نعره زد "إن تُنکِرونی" ریخت لشکر را بهم وارث شیر جمل شاگرد سقّا قاسم است مرد نجمه بود و صاحب خیمه شد در کربلا سایه ی روی سر مادر به هر جا قاسم است با اشاره هر کجا می گفت یا زینب ببین آن سر عمّامه بسته روی نِی ها قاسم است زیر سمّ اسب ها با هر نفس قد می کشید گفت با گریه حسین، این تن خدایا قاسم است نعل های خاک خورده دنده هایش را شکست مثل مادر این تنی که می خورَد پا قاسم است چون که قاسم بود بین گرگ ها تقسیم شد یوسف پاشیده از هم بین صحراء قاسم است "قاسم نعمتی" @Arshiv_Gholam
أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنِ الْفُضَيْلِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) نَدْعُو النَّاسَ إِلَى هَذَا الْأَمْرِ؟ فَقَالَ يَا فُضَيْلُ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً أَمَرَ مَلَكاً فَأَخَذَ بِعُنُقِهِ حَتَّى أَدْخَلَهُ فِي هَذَا الْأَمْرِ طَائِعاً أَوْ كَارِهاً. الكافي، ج‏2، ص 213 @Arshiv_Gholam
چه کسانی اند أولی الألباب؟...اگر مردم معمولی بخواهند معرّفی کنند، می گویند خردمند آن کسی است که در همه امور زندگی اش پیشرو است...قرآن...چون ارزش واقعی را برای انسان اتّصال و ارتباط با خدا می داند...خردمند از نظر قرآن آن کسی است که این عالی ترین ارزش ها را بیش از همه چیز و همه کس مورد نظر داشته باشد. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 94 @Arshiv_Gholam
همه حمد و ستایش ها و سپاس ها هم متعلّق به خداست؛ چرا؟ چون همه ی نعمت ها مال خداست؛ چون همه ی تأثیرات نیکو از سوی خداست؛ ولو به وسیله ی دیگران، به وسیله ی عوامل گوناگون انجام بگیرد، مال خداست. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 16 @Arshiv_Gholam
حکومت های دنیا تنها ابزاری که برای کنترل حاکم به کار می برند، ابزار نظارت بیرونی است. ولی اسلام به نظارت بیرونی اکتفاء نمی کند؛ بلکه شرط حاکم را عدالت و کنترل درونی در مقابل لغزش ها می داند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 261 @Arshiv_Gholam