eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 محرّم 1400 شهرک خلیل آباد، از توابع حاجی آباد استان فارس @Arshiv_Gholam
دشمنیِ زن و فرزند چگونه است؟ بعضی از دشمنی های این ها همین مثال های آشکاری است که گفته شد؛ یعنی فشار می آورد که باید این درآمد را داشته باشد، این شیء دلخواه را داشته باشد. این واضح ترین شکل دشمنی زن و فرزند است که زیر فشار آن ها و برای خاطر آن ها آدم..._که با عاطفه همراه است و احساسات انسان را تحت تأثیر قرار می دهد_ احیاناً کارهایی می کند که خلاف است...یک جور دیگر دشمنی هست که بعضی از همسران و فرزندان به پدران یا مادران یا همسران خود علاقه ای ندارند؛ آرزو دارند که این ها بمیرند، ارث آن ها بشود مال این ها...یک جور دشمنی این است که زن و فرزند، آدم را از انجام واجبات باز بدارند...همه ی خصومت های عن عمدٍ _از روی توجّه_ و خصومت های بی توجّه، خصومت هایی که ناشی از فشار عاطفی روی انسان است، خصومت است...حالا که دشمنند چه کار کنیم؟..."فَاحذَروهُم" از آنان بر حذر باشید؛ برحذر باشید، نه اینکه ترکشان کنید؛ یعنی حواستان را جمع کنید. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 123 تا 126 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ أَبِي يَحْيَى الْحَنَّاطِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ قَالَ: شَكَوْتُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَا أَلْقَى مِنَ الْأَوْجَاعِ وَ كَانَ مِسْقَاماً، فَقَالَ لِي يَا عَبْدَ اللَّهِ لَوْ يَعْلَمُ الْمُؤْمِنُ مَا لَهُ مِنَ الْأَجْرِ فِي الْمَصَائِبِ لَتَمَنَّى أَنَّهُ قُرِضَ بِالْمَقَارِيضِ. الكافي، ج‏2، ص 255 @Arshiv_Gholam
آن ضررى كه از اين آخوندهاى دربارى، اسلام مى‏خورد، بدتر از آن ضررى است كه از آمريكا مى‏خورد، براى اينكه، اين ها با يك ظاهر اسلامى اسلام را منزوى مى‏كنند و آن ها با اين ظاهر نمى‏توانند بكنند، آن ها وادار مى‏كنند اين ها را. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 54 @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْخَثْعَمِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ بُهْلُولٍ الْعَبْدِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: لَمْ يُؤْمِنِ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ هَزَاهِزِ الدُّنْيَا وَ لَكِنَّهُ آمَنَهُ مِنَ الْعَمَى فِيهَا وَ الشَّقَاءِ فِي الْآخِرَةِ. الكافي، ج‏2، ص 255 @Arshiv_Gholam
اوّل: اگر فاعل کاری را بر اساس وکالت از دیگری انجام دهد، اصالت رأی و تصمیم گیری از آن موکّل است، و حدود اختیارات وکیل بستگی به موکّل دارد؛ ولی اگر فاعلی بر اساس ولایت بر دیگری کاری برای تأمین مصالح او انجام دهد، اصالت رأی و تصمیم گیری و تشخیص از آن خود فاعل (ولیّ) است. او بر اساس محدوده ولایتی که از ناحیه خداوند به او داده شده است عمل می کند. دوّم: شخص وکیل پیش از وکیل شدن از سوی دیگران حقی بر آنان ندارد تا آنان وظیفه داشته باشند که او را انتخاب کنند و لذا آنان مختارند که او را وکیل خود کنند یا نکنند و اساساً این انتخاب موکّل است که حق را برای وکیل ایجاد می کند؛ أمّا در ولایت شخص ولی پیش از آن که مردم ولایت او را بپذیرند از سوی خداوند دارای حقّ ولایت است که چنین حقّ مجعولی از ناحیه خداوند پذیرش ولایت را بر دیگران واجب می کند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 284 و 285 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ حُسَيْنِ بْنِ نُعَيْمٍ الصَّحَّافِ عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنِّي لَأَكْرَهُ لِلرَّجُلِ أَنْ يُعَافَى فِي الدُّنْيَا فَلَا يُصِيبَهُ شَيْ‏ءٌ مِنَ الْمَصَائِبِ. الكافي، ج‏2، ص 256 @Arshiv_Gholam
از لحاظ حقوقی نظارت بر دو نوع است. نظارت استصوابی و نظارت استطلاعی. نظارت استصوابی نظارت همراه با حقّ دخالت می باشد؛ ولی مقابل آن نظارت استطلاعی است که ناظر تنها کسب اطّلاع می کند و حقّ هیچ گونه دخالتی ندارد. نظارتی که در قانون اساسی آمده است نظارت استصوابی است، چرا که باید با جایگاه ولایت مطلقه أمر و امامت أمّت که در اصل 57 قانون اساسی بر آن تصریح شده است سازگاری داشته باشد و نظارت استطلاعی با ولایت مطلقه أمری ناسازگار است. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 286 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت عاشقان بین الحرمین هیئت عشّاق أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) سخنرانی: حجّت الإسلام عليدوست شیخ غلامعلي بدرلو با نوای: کربلایی مهدی نجفی کربلایی حسن نعمتی کربلایی مهدی سلمانی کربلایی مهدی طیّبی از شنبه، 6 شهریور 1400 به مدّت سه شب ســاعتــــ 21 خیابان امامزاده ابراهیم، ابتدای کوچه 63 @Arshiv_Gholam
🖤مراسم عزاداری دهه سوّم محرّم الحرام🖤 سخنران: حجّت الإسـلام سیّد امیرحسین موسوی حجّت الإسلام سیّد هادی عظیمی شيخ غلامعلي بدرلو با مدّاحی مدّاحان اهل بیت (علیهم السّلام) لازم بذکر است فیض منبر بعد از عزاداری می باشد. دهه سوّم محرم هر شب ساعت ۲۱ گلزار شهدا علی بن جعفر (علیه السّلام)، حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو با نوای: کربلایی سیّد محمّدرضا نوشه ور کربلایی هادی خادم حسینی سه شنبه 9 شهریور 1400 ســاعتــــ 21 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @Arshiv_Gholam
🕯أیّام شهادت امام سجّاد (علیه السّلام)🕯 ◾️ سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو ◾️ مدّاحی: کربلایی سیّد محمّد میرقیصری ⏳ زمان: سه شنبه، 9 شهریور 1400 ساعت 20:30 🌐 مکان: قم، هنرستان، کوچه 28، فرعی دوّم، سمت راست، حسینیه صاحب الأمر (عجّل اللّه فرجه) "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
🔹 مراسم عزاداری دهه سوم محرم الحرام ۱۴۴۳ 🔸 سخنران: حجّت الإسلام رسولی موحّد 🔸 مداحان: کربلایی غلامعلی بدرلو کربلایی سید مهدی موسوی کربلایی علی محمدی 📆 از پنجشنبه 11 شهریور 1400 به مدّت ۵ شب، ساعت ۲۱ 📍هنرستان، انتهای خیابان طباطبایی، کوچه ۲۳، جنب مدرسه امام حسن مجتبی(علیه السّلام)، خیمه هیئت محبّین حضرت زهرا (سلام اللّه علیها) @mohebin_hazratezahra @Arshiv_Gholam
🏴هیئت‌یازینب ‌(سلام‌اللّه‌علیها)🏴 مراسم شهادت امام زین العابدین (علیه السّلام) سخنران: شیخ غلامعلی بدرلو مدّاح: حاج اسلام میرزایی پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۱ ساعت ۲۱ گلزارشهدای علی بن جعفر (علیه السّلام) حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam @yazeinaba_ir
بر مبنای دموکراسی، اگر أکثریّت مردم، قالب نظام و قانون اساسی را نخواهند و خواستار تغییر آن باشند، طبیعتاً این نظام مشروعیّت خود را از دست خواهد داد. این نظام لازم است رفراندم برگزار کرده و نظر مردم خود را جویا شود؛ زیرا منشأ مشروعیّت در نظام دموکراسی خواست و آرای أکثریّت مردم می باشد. خوب است در اینجا، این سئوال از منادیان دموکراسی در جهان داشته باشیم که چرا هرچند سال یک بار، برای اصل نظام همه پرسی نمی کنند؟ استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 399 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ الْعِجْلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَنْظَلَةَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: اعْرِفُوا مَنَازِلَ النَّاسِ عَلَى قَدْرِ رِوَايَتِهِمْ عَنَّا. منزلت (و جایگاه) مردم را، به اندازه روايت (و مطالبی) كه از ما نقل مي كنند بشناسيد. الكافي، ج‏1، ص 50 @Arshiv_Gholam
مشکلات و نقص های تبیین آماری: 1. بیان رابطه کمّی میان دو متغیّر است و نه تبیین 2. ناتوانی از ارائه علّت تامّه 3. رنج بردن از مشکلات استقراء 4. ناتوانی از تحصیل نتایج قطعی 5. عدم کارآیی در همه مسائل علوم انسانی دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 209 @Arshiv_Gholam