eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"راز عدم اجابت دعاى خوبان" 📌عدم استجابت دعاى خوبان به اين جهت است كه خداوند نسبت به بندگان صالحش عنايت كامل دارد. و اين عنايت باعث مى شود كه او را از چيزهايى كه باعث ضرر اوست حفظ كند، گرچه به خيال خود سعادتش در آن است؛ مانند قصّه حضرت خضر (عليه السّلام) كه آن بچّه را كشت، اگر فرض كنيم پدر و مادرش از روى نادانى فكر مى كردند خير آن ها در زندگى و بقاى فرزندشان مى باشد و از خدا همين را مى خواستند، ولى خداوند مى دانست كه در صورت زنده ماندن فرزند، پدر و مادر، كافر و هلاك مى شوند در اين صورت اجابت دعاى آنان فقط در كشتن فرزندشان بود. 📿دعا كننده، دعا مى كند و مقصود خود را دوست دارد، به خاطر اين كه فكر مى كند سعادت او در همان چيزى است كه مى خواهد و وقتى خداى متعال مى بيند كه او اشتباه مى كند و خير او در خلاف آن است، در اينجا اجابت واقعى اين است كه چيزى به او بدهد كه خير واقعى اوست، نه چيزى كه او آن را خير مى داند ولى باعث هلاكت اوست. 💡و مردم نيز با يكديگر همين طور رفتار مى كنند؛ مثلا اگر كسى خيال كند در ظرفى كه زهر است، پادزهر مى باشد و در ظرفى كه پادزهر است، زهر مى باشد و از پدرش بخواهد مايع درون ظرف را به او داده تا بنوشد و شفا پيدا كند ولى پدرش بداند، آنچه را مى خواهد سمّ است، اجابت او اين است كه از دادن آن به او خوددارى كرده و به او پادزهر بدهد و اگر بداند مايع درون ظرف سمّ و باعث نابودى اوست و آن را به او بدهد، خواهد گفت "من از پدرم پادزهر خواستم ولى به من زهر داد". 💎خداوند نيز كه از تمام جزئيات و خصوصيات بندگانش مطلّع است، مى داند فلان بنده طورى است كه اگر مثلاً مالى را كه مى خواهد، به او عنايت كند، از رضايت و قرب پروردگار دور مى شود گرچه او نداند و آن را از خدا بخواهد. عنايت كامل خدا در اينجا، اين است كه او را از آن مال محروم كند و آن مال را به فقرى تبديل كند كه از او فرار مى كرد. زيرا فقير تنها به اين جهت مال را مى خواست كه خيال مى كرد سعادت او در آن است، مانند كسى كه خيال مى كرد محتويات ظرف پادزهر است. خداوند متعال نيز كه مى داند بزرگترين سعادت براى او فقر است و بى نيازى باعث بدبختى اوست و او به خاطر نادانى خود آن را مى خواهد، اگر مال را به او عنايت نمايد، دعاى او را اجابت ننموده و اجابت حقيقى فقير نمودن اوست. زيرا اعطاى مال شكل اجابت داشته، ولى خالى از روح اجابت است، ولى عدم اعطاى مال بر عكس است. 📚آنچه گفتيم بر گرفته از روايات بود حتّى در بعضى از روايات داريم خداوند به خاطر عنايتى كه به بندگان مؤمنش دارد، اى بسا آنان را به گناهان كوچك مبتلاء مى كند تا به عُجبى كه بدتر از گناه و مايه نابودى اوست، گرفتار نشود. ♥️به هر صورت خداوند در رابطه با مؤمنين جز خير انجام نمى دهد گرچه اعمال او با توجّه به ويژگي ها و حالات فردى و با توجّه به حكمت الهى، متفاوت باشد. و هر خيرى كه مخالف با حكمت و عدل خدا نبوده و با ويژگي هاى مؤمن سازگار باشد، خداوند متعال با عنايت خود آن را به مؤمن عطا مى فرمايد گرچه مؤمن آن را نخواسته باشد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، راز عدم اجابت دعای خوبان، ص 116 و 117 @Arshiv_Gholam
قاسم است این که چنین دست به شمشیر شده نوجوانی که به عشق تو حسین پیر شده پر پرواز گشوده به دلش تاب نبود حرفش این بود: عمو؛ رفتن من دیر شده زده زانوی غم و غصّه و محنت به بغل نگران بود چرا این همه تأخیر شده از زمانی که اذان گوی حرم پر زد و رفت اشک حسرت ز سر و روش سرازیر شده مدد نامه ی بابا ز عمو اذن گرفت همچو شیری که رها از غل و زنجیر شده کمتر از ساعتی بر او چه گذشته است خدا که قد و قامت او دستخوش تغییر شده سنگ باران شد و زیر سم مرکب ها رفت پیش گوییّ عمو بود که تعبیر شده می وزد بوی گلاب تن تو در صحرا به گمان عطر مدینه است که تکثیر شده "یاسر مسافر" @Arshiv_Gholam
Abbasi (2).mp3
1.97M
🎙دقّت در انتخاب همسر🎙 💠 دلیل بالا رفتن آمار طلاق 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (3).mp3
4.25M
🎙پیشگیری بهتر از درمان🎙 💠 تذکّر برخی نکات تربیتی برای جلوگیری از ایجاد برخی روابط و آسیب ها 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 5⃣ اميدوارى به خدا و قطع اميد از ديگران. خداوند مى فرمايد "و با اميد و آرزو و ترس او را بخوانيد". 🔻و در كافى و ساير كتاب هاى معتبر نيز امام صادق (عليه السّلام) و او از پدرانش (عليهم السّلام) و آن ها از پيامبر اكرم (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) روايت كرده اند كه خداوند متعال به يكى از پيامبرانش وحى كرد: قسم به عزّت و جلال و مجد و ارتفاع من بر عرشم، بلاشكّ اميد هر كسى را كه به غير من اميدوار شود حتماً قطع مى كنم و بدون ترديد و حتماً لباس خوارى در ميان مردم به او مى پوشانم و يقيناً و به طور قطع او را از قرب خود كنار مى زنم و بى ترديد و بلاشكّ او را از پيوستن به خودم دور مى كنم. در حالى كه سختي ها در دست من است اميد او در سختي ها به ديگران و به ديگران اميدوار است و درِ ديگران را مى كوبد در حالى كه كليد درها در دست من بوده و درها هم بسته است، و درب من براى كسى كه مرا بخواند باز است. كيست كه در حوادث ناگوار به من اميد بسته و من اميد او را براى بر طرف شدن ناگواريش قطع كرده باشم!؟ كيست كه براى كار مورد علاقه اش به من اميدوار شده و من اميد او را از خود قطع نموده باشم؟ تمام آرزوهاى بندگان نزد من محفوظ است. ولى آن ها به حفظ من راضى نشدند، آسمان هاى خود را پُر از كسانى نمودم كه از تسبيح من خسته نمى شوند و به آنان دستور دادم درها را بين من و بندگانم نبنديد ولى بندگانم به سخن من اعتماد نكردند. آيا نمى داند اگر حادثه اى از حوادث ناگوار من به او برسد كسى جز من نمى تواند آن را بر طرف كند!؟ آيا من كه قبل از در خواست عطا مى كنم، فكر مى كند اگر از من درخواست شود خواسته او را نمى دهم؟ آيا من بخيلم كه بنده ام مرا بخيل مى داند!؟ آيا جود و كرم، مال من نيست؟ آيا عفو و رحمت به دست من نيست؟ آيا محلّ آرزوها نيستم!؟ چه كسى غير من آرزوها را قطع مى كند!؟ آيا اميدواران نمى ترسند كه به غير من اميدوار مى شوند!؟ اگر اهل آسمان ها و زمين هايم همگى آرزو كنند و به هر كدام از آنان به اندازه تمام آنچه همگى آرزو كرده اند، بدهم به اندازه جز ذرّه اى از داراييم كم نمى شود. و چگونه مالى كه من سرپرست اويم كم مى شود!؟ چه بيچاره اند كسانى كه از رحمتم مأيوس هستند، چه بدبختند كسانى كه از دستوراتم سرپيچى كرده و من را در نظر ندارند... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، شرایط دعا و پرسش و پاسخ، ص 117 و 118 @Arshiv_Gholam
"خوش گمانى به خدا و تفاوت آن با بى مبالاتى در دين" 🔸برادرم! روايات مى گويد "كسى به خدا خوش گمان نبوده، مگر اين كه خداوند با همان گمان، با او رفتار كرده است". 🔹ولى خيلى ها فريب خورده و بى مبالاتى در دين را با خوش گمانى به خدا اشتباه گرفته اند. و اگر شيطان براى انسان چنين وانمود كند كه گناه او ناشى از خوش گمانى او به خداست بايد از او دليل خواسته و بگويد اگر واقعاً چنين است پس چرا در مورد رزق خود خوش گمان نيستم؟ رزقى كه خداوند آن را تضمين نموده و با سوگند بر آن تأكيد كرده است. و اگر به عنايت و لطف و كرم او خوش گمانى، اين صفات، فقط مربوط به امور اخروى نيست و اگر در امور دنيايت نيز به كرم او معتقد هستى چرا وقتى اسباب رزق را از دست مى دهى مضطرب شده و به كرم او تكيه نمى كنى؟ و چرا به خاطر حاجت هاى دنيوى اين همه غصّه خورده و اندوهگين مى شوى؟ و اگر پدر پولدار و با محبّتى كه روزى تو را تضمين كرده بود، داشتى، به سخن او اعتماد و ضمانت او را قبول نمى كردى؟ آيا عنايت خدا را كمتر از لطف پدرت مى دانى؟ يا مى ترسى ناتوان باشد! يا احتمال مى دهى از تو دريغ كند! يا باور ندارى كه او أرحم الرّاحمين، تواناترين قدرتمندان و بخشنده ترين بخشندگان است. 🔻روايت شده است: هنگامى كه خدا از حساب خلق فارغ شد، مردى باقى مى ماند كه گناهان او بيش از كارهاى نيكش مى باشد، فرشتگان او را به طرف آتش مى برند ولى او سرش را بر مى گرداند. خداوند دستور مى دهد كه او را برگردانيد، آنگاه به او مى گويد "چرا سرت را برگرداندى؟" (در حالى كه خداوند خود مى داند) مى گويد "پروردگارا! چنين گمانى به تو نداشتم"، خداوند متعال مى فرمايد "فرشتگانم! قسم به عزّت و جلالم او يك روز هم به من خوش گمان نبوده ولى چون ادّعا مى كند خوش گمان بودم، او را به بهشت ببريد". "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، فرق خوش گمانی و بی مبالاتی در دین، ص 118 و 119 @Arshiv_Gholam
sine zani 6.mp3
5.83M
🎙راضی شدی از نوکر یا نه؟🎙 🕯 بخشی از سینه زنی شب ششم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 6⃣ پرهيز از گناه به ويژه ستم مالى و آبرويى به مردم. 🔘در حديث قدسى آمده است: دعا از تو، اجابت از من، زيرا دعائى از من پوشيده نمى ماند مگر دعوت حرام لقمه... 🔅از پيامبر روايت شده است كه خداوند به من وحى كرد: برادر منذرين! برادر رسولان! قوم خود را بر حذر بدار از اين كه وارد يكى از خانه هاى من شوند در حالى كه مظلمه اى از يكى از بندگان نزد آنان باشد. زيرا تا زمانى كه ايستاده و مشغول نماز هستند، آنان را لعنت مى كنم مگر اين كه مظلمه را رد كنند. كه در اين صورت گوش آنان هستم كه با آن مى شنوند، چشم آنان هستم كه با آن مى بينند، و از اولياء و برگزيدگانم خواهند بود و به همراه پيامبران و راستگويان و شهيدان در بهشت همسايه من مى باشند... ◾️و روايت شده است: دعاى چهار نفر مستجاب نمى گردد. مردى كه در خانه اش بنشيند و بگويد خدا به من روزى بده، و مردى كه زنش را نفرين كند، و مردى كه خداوند مالى به او بدهد ولى آن را از بين ببرد، و مردى كه به مرد ديگرى قرض بدهد و شاهد نگيرد، آنگاه او، آن را انكار كند. 🔸و در بعضى از روايات نفرين بر همسايه و درخواست حرام و قطع رحم نيز به موارد فوق اضافه شده است... 7⃣ گريستن. 🔹روايت شده است بين بهشت و جهنّم، گردنه اى است كه كسى از آن عبور نمى كند، مگر كسانى كه از ترس خدا، خيلى گريه كرده باشند... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 119 و 120 @Arshiv_Gholam
monajat 7.mp3
7.66M
🎙فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی🎙 🕯 بخشی از مناجات شب هفتم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
سپاه را چقدر سیر کرد آب فرات چه زود این همه تغییر کرد آب فرات چه کرد با جگر تشنه ها نمی دانم رُباب را که زمین گیر کرد آب فرات رُباب را چقدر در حرم خجالت داد همان دو لحظه که تأخیر کرد آب فرات سفید شد همه گیسویش یکی یکی عروس فاطمه را پیر کرد آب فرات همان که آبرویت را ز گریه اش داری سه شعبه در گلویش گیر کرد، آب فرات دو قطره آب ندادی و شاه عطشان را چقدر حرمله تحقیر کرد، آب فرات! دوباره آب رسید و دوباره شیر آمد ولی چه سود، کمی دیر کرد آب فرات تمام اهل حرم تشنه، اسب ها سیراب سپاه را چقدر سیر کرد آب فرات @Arshiv_Gholam
📿یک ماه مناجات با خدا و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)📿 🕯از شنبه ۱۳ فروردین (شب اوّل ماه مبارک رمضان) تا شب عید فطر ۱۴۰۱🕯 1️⃣ قرائت قرآن 2️⃣ حدیث خوانی 3️⃣ مناجات و توسّل ⏳ زمان: به مدّت 3 شب (شنبه 20 فروردین تا دوشنبه 22 فروردین ۱۴۰۱) ساعت ۲۲ 🌐 مکان: قم، خیابان امام خمینی (رحمه اللّه)، کوچه 37، کوچه پنجم، فرعی اوّل سمت چپ، پلاک 15، منزل حاج آقا حیدری "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
همه ش براى خودت، آبرو به ما ندهید غذا زیادتر از جنبه گدا ندهید به درد عشق رسیدن دو سوّم قرب است هزار درد که دادید، پس دوا ندهید میان درد دواى مرا قرار بده که زندگى نمی ارزد اگر بلا ندهید محل گذاشتى و بى محلّى ات کردیم از این به بعد بیایید رو به ما ندهید به سینه من محتاج دست ردّ بزنید ولى حواله من را به ناکجا ندهید نداشتن برکت داشت ضایعش کردیم از این به بعد به نااهل فقر را ندهید مرا به دردسر انداخت بى خدا بودن به عبد غیر خدا را تو را خدا ندهید براى سوخته فرقى نمی کند أصلاً که آخرش بدهیدش جواب یا ندهید چو طفل سر به هوا شد، دواش تنبیه است به من که سر به هوایم دو شب غذا ندهید در اختیار کسى نیست گریه، دست شماست نمی دهند به ما گریه تا شما ندهید جهنّم است بهشتى که آتشم نزند به جان فاطمه از این بهشت ها ندهید بیاید نامه ما را نخوانده پاره کنید بیاید نامه ما را به مرتضى ندهید اگر بناى تو این است عده اى نروند از این به بعد به ما نیز کربلا ندهید "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
اینجا نشسته‌ایم سرِ سفره‌ی وجود اینجا نشسته‌ایم کنارِ خدای جود پیچیده عطر و بوی عجیبی که بهتر است از بوی مُشک و عنبر و اسفند و بوی عود ایّام روزه داری و ایّام برکت است از سر رکود رفته به دل ها رسیده سود جمعیم خوب و بد، همه در محضر کریم آزُرده باد یاربّ از این جمع ما حسود پرونده‌ی سیاه مرا وا نکرده بست پرونده‌ی سیاهِ مرا داد دست رود برگشته‌ایم پیش نگاهش، چقدر دیر! حل کرده است مشکلمان را چقدر زود این گریه ارزش است، ولو با أدا اصول چه دست‌ها گرفته همین اشکِ وانمود این روشنی کرب و بلا بی دلیل نیست افتاده روزی از سرِ شاهی کلاه‌خود آه از قیام او که به یک باره شد قعود آه از رکوع او که به یک باره شد سجود این تشنه بودن است، نه واللّه، تشنگی یعنی زبانِ او که چنان چوب خشک بود از تشنگی چقدر بگویم، نگاه او یک هاله‌ی سیاه گرفته شبیه دود "حسن معارف وند" @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 8⃣ سپاس و ستايش خداوند. 🔸راوى مى گويد از أميرالمؤمنين سؤال كردم: چگونه تمجيد كنم؟ فرمود: مى گويى: و يا من أقرب إلىّ من حبل الوريد! يا من يحُول بين المرء و قلبه! يا من هو بالمَنظر الأعلى و بالأفق المبين! 🔹در بعضى از روايات عبارت ديگرى نقل شده است. 9⃣ ذكر نام هاى خدا كه مناسب دعايش مى باشد، و نيز گفتن نعمت هاى خداوند و شكر آن، بيان گناهان و آمرزش خواستن براى آنها. 🔟 درنگ و عجله نكردن و اصرار و پافشارى در دعا. زيرا كه خداوند درخواست كننده لجوج را دوست دارد. و حداقل پافشارى اين است كه دعاى خود را سه بار تكرار كرده و خواسته خود را سه بار بگويد. 1⃣1⃣ پنهان دعا كردن. زيرا هم فرمان خداوند در پنهان دعا كنيد را اجابت كرده و هم از آفت ريا دور مى ماند. 🔸و روايت شده است: دعاى پنهانى برابر با هفتاد دعاى آشكار است. 2⃣1⃣ شريك ساختن ديگران در دعا. چنانچه روايت شده است. 3⃣1⃣ با ديگران دعا كردن. دعا در جمع نيز باعث اجابت است. 🔹بهترين جمعيت براى دعا چهل نفر است و به جاى آن چهار نفر هم مى توانند هر كدام ده بار دعا كنند. و اگر نتواست در جمع دعا كند، خود نيز مى تواند چهل بار دعا كند. 4⃣1⃣ تضرّع در دعا به همراه قلب خاضع و بدن متواضع و چاپلوسى. 🔸خداوند به حضرت عيسى (عليه السّلام) وحى نمود: عيسى! مانند غريق غم زده اى كه ياورى ندارد، به درگاه من دعا و دلت را برايم خوار كن و در خلوت بسيار به ياد من باش. و بدان من با چاپلوسى كردن تو خوشحال مى شوم. با زنده دلى و نشاط اين عمل را انجام بده و صداى غمناك خود را به من برسان. 🔹و به موسى وحى كرد: موسى! هنگامى كه مرا مى خوانى ترسان باش. صورت خود را خاك آلوده كن و با اعضاى مهمّ بدنت برايم سجده كن. و با ايستادن در مقابل من به اطاعت من مشغول شو. و با ترسى كه از قلبى ترسان برخاسته است، با من مناجات كن...قلبت را با ترس از من بميران. زنده دل و كهنه لباس باش. در ميان زمينيان ناشناس و در آسمان معروف، همنشين خانه و چراغ شب باش. مانند صابرين از من اطاعت كن. و از زيادى گناهان فرياد بزن، مانند فرياد كسى كه از دشمن فرار مى كند و در اين امور از من كمك بخواه كه من كمك و ياور خوبى هستم. 5⃣1⃣ صلوات فرستادن بر محمّد (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) و آل او (عليهم السّلام) نيز در اوّل و آخر دعا باعث اجابت است... 🔸از امام صادق (عليه السّلام) روايت شده است: كسى كه به درگاه خدا حاجتى دارد، بايد ابتدا بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستاده، سپس ‍ حاجت خود را بخواهد و دعاى خود را با صلوات بر محمّد و آل محمّد به پايان برساند، چون خداى متعال كريم تر از اين است كه ابتدا و انتهاى دعا را پذيرفته و وسط آن را رها كند؛ زيرا چيزى مانع از اجابت صلوات بر محمّد و آل محمّد نمى شود. 🔹صلوات بسيار مهم و از اركان ولايت است. همان گونه كه خداوند ايمان كسى را بدون اقرار به آنان و بدون ولايت آنان (صلوات اللّه عليهم) قبول نمى كند، دعا و صلوات نيز چنين است. 🔸صلوات نيز مانند ساير اعمال شكل و روحى دارد. روح آن اين است كه مقام آنان را نزد خدا فهميده و بفهميم كه آن ها وسيله ها و شفيع هايى نزد خدا بوده و خداوند كسى را بدون توسّل به آنان نمى پذيرد. و نيز آنان اولى به انسان از خود او مى باشند و پايه اين مطلب اندك شناخت واقعى است كه باعث عمل به اولويت آنان مى باشد. و آنگاه كه اين شناخت واقعى تحقّق يافت، و بنده با اين شناخت يك بار صلوات فرستاد، رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) ده بار يا بيشتر و بى نهايت بر او صلوات مى فرستد و اگر اين صلوات در دعا باشد، دعا مستجاب مى گردد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 121 و 122 @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 6⃣1⃣ پاكدلى و روى آوردن با تمام وجود به خداوند. امر ديگرى كه باعث اجابت است توجّه كردن بنده به مولاى بخشنده، مهربان و رحيم با قلب، باطن و روح خود مى باشد. نيز بايد دل خود را از غير خدا به خصوص افكار پستى كه باعث نجاست دل و كثيف شدن روح مى باشد _مانند افكار حرام، مكروه و جايز به خصوص غم و غصّه دنيا و ترس از ناگواري ها و بدگمانى به خداوند متعال و بى اعتمادى به وعده هاى او_ پاك نمود. زيرا اين امور باعث هلاكت دل مؤمن و حتّى رو گرداندن خداوند متعال از او مى شود. اين گمانى كه به خدا داشتيد، شما را هلاك كرد. و از ضعف ايمان سرچشمه گرفته و نوعى بى ادبى به خدا و اطاعت از شيطان مى باشد. شيطان با وعده دادن فقر شما را به كارهاى زشت و بخل وا مى دارد. 7⃣1⃣ دعا قبل از بلا. چنين دعايى خيلى مؤثّرتر از دعايى است كه پس از رسيدن بلا و سختى صورت مى گيرد. 8⃣1⃣ شريك نمودن ديگران در دعا و قبل از خود براى آنان دعا كردن. امر ديگرى كه در دعا مؤثّر است، اين است كه ديگران را در دعاى خود شريك نمايد. ولى بهتر است قبل از خود براى آنان دعا كند. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 122 و 123 @Arshiv_Gholam
sine zani 8.mp3
5.57M
🎙نفس بکش پسرم🎙 🕯 بخشی از سینه زنی و روضه شب هشتم ماه رمضان ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
Abbasi (4).mp3
4.92M
🎙معنای کفویّت در ازدواج🎙 💠 کفویّت از منظر دین و عرف 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (5).mp3
6.78M
🎙مدیریت غریزه جنسی🎙 💠 راهکارهای سلبی یا ایجابی؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 9⃣1⃣ بلند كردن كف دست ها هنگام دعا. 🔴 رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) هنگام دعا و گريه و زارى و تضرّع به درگاه خدا دست هاى خود را طورى بلند مى نمود كه فقير براى در خواست غذا دست هاى خود را بلند مى كند. 🔵 از امام صادق (عليه السّلام) درباره دعا و بلند كردن دست ها سؤال شد حضرت فرمودند: پنج نوع است؛ أمّا تعوّذ اين است كه كف دست هايت را رو به قبله قرار مى دهى. هنگام دعا براى رزق، كف دست هايت را به طرف آسمان قرار داده و دست هايت را بالا مى برى. و أمّا در تبنّل با انگشت سبّابه ات اشاره مى كنى. و أمّا ابتهال اين است كه دست هايت را به اندازه اى كه از سرت بالاتر بيايد بلند مى نمايى. و أمّا تضرّع اين است كه انگشت سبّابه ات را نزديك صورتت حركت دهى و اين دعاى ترس است. ⚫️ و از او (عليه السّلام) روايت شده است: در رغبت دستانت را طورى باز كن كه كف دست پيدا باشد و در رهبت به گونه اى كه پشت دست پيدا باشد. در تضرّع انگشت سبّابه خود را به طرف چپ و راست حركت داده و در تبتّل انگشت سبّابه چپ را به آهستگى به طرف بالا و پايين حركت بده و در ابتهال دست ها و ساعدهايت را به طرف راست چپ به حركت در آورد تبتّل اينگونه است و انگشت خود را به طرف بالا و پايين حركت داد و ابتهال نيز اينگونه است و دستان خود را باز و در برابر صورت خود قرار داد. ⚪️ و فرمود: تا زمانى كه اشك جارى نشده ابتهال نكن... 🔘 يك عمل مجرّب كه در حال سالك مؤثّر است: در زمان تحصيل در نجف اشرف استاد بزرگى داشتم كه مرجع تربيتى طلّاب با تقواى زمان خود بود، از او درباره اعمال بدنيى كه در حال سالك إلى اللّه مؤثّر است و آن را تجربه كرده است، پرسيدم. او در پاسخ دو مطلب را بيان كرد. يكى اين بود كه در هر شب و روز يك سجده طولانى نموده و در سجده بگويد "لا إله إلا أنت سبحانك إنى كنت من الظالمين"...به اطرافيان خود سفارش مى كرد كه اين سجده را انجام دهند. و هركسى كه به آن عمل مى كرد، تأثير آن را در حالات خود مى ديد. به خصوص ‍ كسانى كه سجده شان طولاني تر بود... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 125 و 126 @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 0⃣2⃣ در دست داشتن انگشترى عقيق يا فيروزه. ⭕️ خداوند متعال مى فرمايد: خجالت مى كشم دست بنده اى را كه انگشتر فيروزه در آن است ردّ كرده و حاجتش را بر نياورم. 💠 از امام صادق (عليه السّلام) روايت شده است: هيچ كف دستى به سوى خداى متعال بلند نشده است كه نزد او محبوب تر باشد از كفى كه انگشتر عقيق در آن است. 🔰 بسيار كم اتفاق مى افتد كه انسان از گناهان دائمى پاك باشد، بنابراين سزاوار است طاعت هايى را انتخاب كند كه براى پوشاندن آن گناهان مناسب باشد. و انگشتر به دست كردن يكى از آن طاعت هاست. گرچه اينجا، جاى بيان اين مطلب نبود ولى به مناسبت آن را ذكر نموديم. 1⃣2⃣صدقه دادن. 🔹همانگونه كه روايت شده است صدقه دادن قبل از دعا باعث اجابت آن مى گردد. 🔸و نيز روايت شده است: رزق را با صدقه دادن فرود آوريد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 127 @Arshiv_Gholam
Abbasi (7).mp3
561.6K
🎙انتخاب خود قبل از انتخاب همسر🎙 💠 قبل از انتخاب همسر باید خودمان را بشناسیم... 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (6).mp3
1.53M
🎙تشخیص کفویّت🎙 💠 راه های شناخت کفویّت برای انتخاب همسر چیست؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (8).mp3
4.51M
🎙مورد مناسب🎙 💠 آیا دیگر مورد مناسبی برای ازدواج پیدا نمی شود؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
"ادامه شرایط دعا" 2⃣2⃣ اوقات خاص. و نيز سزاوار است اوقات مخصوصى را براى دعا و حاجات خود انتخاب كند. اوقات فراوانى از قبيل: الف) شب و روز جمعه. 🔅 از امام باقر (عليه السّلام) روايت شده است: خداوند متعال در هر شب جمعه از اوّل شب تا آخر آن، از بالاى عرش خود ندا مى دهد "و بنده مؤمنى نيست كه قبل از طلوع فجر از گناهان خود توبه كند، تا توبه او را قبول كنم آيا بنده مؤمنى نيست كه..." و امام (عليه السّلام) به همين ترتيب چند حاجت را بيان نمود تا آنجا كه فرمود: تا طلوع فجر به اين ندا ادامه مى دهد. 🔅 و روايت شده است: خداوند برآورده نمودن حاجت بنده مؤمن را تا روز جمعه به تأخير مى اندازد. ب) وقت مخصوص ديگر، بين ظهر و عصر روز چهارشنبه است براى نفرين كردن كفّار. ج) وقت نماز عشاء. 🔅 روايت شده است: اين وقت به هيچ يك از امّت هاى گذشته عطا نشده است. د) يك ششم اوّل، از نيمه دوّم شب. 🔅 عمر بن اُذينه از امام صادق (عليه السّلام) روايت كرده است كه آن حضرت (عليه السّلام) فرمودند: همانا در شب ساعتى است كه بنده مؤمنى در آن نماز نخوانده و دعا نمى كند، مگر اين كه دعاى او مستجاب مى شود. مى گويد گفتم: خدا ياريت كند، اين چه ساعتى از شب است؟ فرمود: هنگامى كه نيمى از شب گذشته، و يك ششم اوّل نيمه شب فرا رسيد. ه) آخر شب تا طلوع فجر. گفته اند مراد از آخر شب، يك سوّم آخر شب است... 🔅 روایت شده است که رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) فرمودند: وقتی آخر شب فرارسید، خدای متعال می فرماید دعا کننده ای هست تا او را اجابت منم؟...در روايت ديگر است: اگر تا طلوع فجر بخوابد شيطان در گوش هايش ادرار مى كند. پس پند گيريد، عاقلان! ✅ سيّد بزرگ ابن طاووس (قدّس سرّه) _همان كسى كه استادم (قدّس سرّه) مى گفت: غير از معصومين (عليهم السّلام) كسى در علم مراقبت مانند او نيامده است_ در اينجا جوابى تهيّه ديده است تا مراقبين در جواب اين منادى بگويند و تا جايى كه مى دانيم اوّلين كسى است كه اين عمل را انجام و اين سنّت را رواج داد. همان گونه كه روز بلوغ خود را جشن گرفت. عقيده داشت خداوند متعال در اين روز لباس با ارزش تكليف را به او پوشانيده و شرافتى نصيب او نموده است. به همين جهت نيز اين روز را روز بزرگى مى دانست و اين عمل نيز مراقبت ارزشمند و بزرگى است كه در هيچ كدام از علماى مجاهد ما سابقه ندارد. جوابى كه براى اين منادى تهيّه نموده است در كتاب عدّة الدّاعى آمده است. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، ادامه شرایط دعا، ص 127 و 128 @Arshiv_Gholam
بنویسید که عشق است به هرجا ببرند عاشقان را سر شب تا دل صحرا ببرند من دو تا آه کشیدم، جگرم سوخته بود تهمت عشق زدند آبرویم را ببرند قنبر و فضّه و این ها به خدا چیزی نیست با نگاهی همه را عالم بالا ببرند حسرت یک دو سه خط روضه به دل هامان ماند حسرت این که مرا خانه ی زهرا ببرند یک دل سیر فقط گریه دلم می خواهد قبل از آنی که مرا محضر مولا ببرند @Arshiv_Gholam