eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
Abbasi (17).mp3
1.11M
🎙نگفتن واقعیت🎙 💠 در امر ازدواج اگر همه واقعیت را نگوییم چه مشکلی دارد؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (18).mp3
1.52M
🎙مهریه های عجیب🎙 💠 جهالت در برخی مهریه ها موج می زند؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (19).mp3
2.36M
🎙مهریه های زیاد🎙 💠 مهریه برای ضمانت زندگی... 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (20).mp3
4.27M
🎙حمایت اقتصادی🎙 💠 مهریه وسیله ای برای پشتیبانی اقتصادی از بانوان... 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
"خاصيت اشياء و افعال" 🔻شايد بعضى از مردم مشكل بتوانند اينگونه احاديث را كه عقل نمى تواند حكمت هاى آن را درك كند، باور نمايند. و علّتش هم اين است كه خاصيت كارها و حركات براى آن ها مجهول است، به خصوص كارها و حركاتى كه مردم زياد با آن سر و كار ندارند. و إلّا چه فرقى بين تأثير آتش و تأثير كارهاى مردم وجود دارد كه مردم آن را ديده و مى پذيرند و در آن تعجّب نمى كنند؟ و همين طور چه فرقى بين أثر حركت هاى افلاك و حركت هاى كارهاى بندگان است؟ مگر اينكه اوّلى به خاطر زياد شنيدن مردم از آن تعجّب نمى كنند. 🔅و عجيب ترين اين موارد أثر حركات الفاظ است. مردم درباره أثر حركات لب سلطان و گفتن يك حكم كه باعث قتل، خونريزى، ويرانى شهرها و از بين رفتن اموال شده و تا أبد أثر آن باقى مى ماند، چه مى گويند! و تو اى فقير! همانگونه كه علّت آن را با نورى كه خداوند در تو قرار داده است درك مى كنى و از آن تعجّب نمى نمايى، پيامبران نيز علّت آن را با نورى كه خداوند در آن قرار داده مى فهمند، همان نورى كه با آن أثر كارها و حركات را در عالم انسان درك مى كنند. 🔰بنابراين كسانى كه اديان و پيامبران را قبول دارند، نبايد در چيزهايى كه پيامبر راستگو درباره أثر كارها به آن مى گويد، شك كنند. زيرا شكّ از شاخه هاى كفر بوده و با ايمان سازگار نمى باشد. 💠و كسى كه به عمل اينگونه احكام كه علّت آن بر عقل پوشيده است از روى تعبّد عمل كند، برتر از كسى است كه به احكام عمل مى كند كه عقل علّت و جهت آن را درك مى كند. و اين اعمال به اخلاص نزديك تر است تا غير آن. 🌐مبادا خود را به سهل انگارى در اينگونه اعمال عادت دهى. بلكه بايد با تلاش و كوشش بيشترى به انجام اين اعمال بپردازى... 🔶خلاصه همانگونه كه خدا و پيامبران و كتاب هاى او و روز قيامت را قبول دارى، و به أحاديث آنان در مورد حالات عالم برزخ معتقد هستى آثار اين اعمال را هم بپذيرى. زيرا اين آثار نيز از روايات ثابت شده است. روايات متواترى در اين مورد رسيده است كه اعمال و حركات در عالم هاى غيب داراى شكل و زندگى و درك بوده كه مى آيد و مى رود سخن مى گويد، صاحب خود را شفاعت كرده و او را از ترس ها ايمن مى كند با او همراه بوده و با او انس مى گيرد. 🔷درباره وقت غسل شب ها در بعضى روايات آمده است كه اوّل شب است، و در بعضى ديگر، وقت آن را كمى قبل از غروب آفتاب ذكر نموده اند و در بعضى ديگر بين نماز مغرب و عشا آمده است. 🔺شب بيست و سوّم چنانچه خواهد آمد دو غسل دارد يكى در اوّل شب و ديگرى در آخر آن... "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، خاصیت اشیاء و افعال، ص 137 و 138 @Arshiv_Gholam
"خوردن سحرى" 🔶خوردن سحرى مستحبّ است. 🔻روايت شده است: سحرى بخوريد گرچه جرعه آبى باشد. توجّه داشته باشيد كه خدا بر كسانى كه سحرى مى خورند درود مى فرستد. 🔷علاوه بر خوردن سحرى خواندن سوره "إنا أنزلناه" نيز مستحبّ است. 🔻در روايت آمده است: هيچ مؤ منى روزه نمى گيرد و در موقع سحرى و افطار "إنا أنزلناه" را نمى خواند، مگر اين كه ما بين اين دو مانند كسى است كه در راه خدا آغشته به خون باشد. ◼️و بايد به نيّت استحباب سحرى نزد خدا، و نيرو گرفتن بر عبادت ها در طول روز، سحرى بخورد. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، خوردن سحری، ص 139 @Arshiv_Gholam
"تفاوت افطار كنندگان" افطار نيز با تفاوت حالت روزه داران متفاوت مى شود: الف) كسى كه روزه او امساك از خوردنى و نوشيدنى و موارد مذكور در فقه است، و به خاطر ترس از عذاب يا اشتياق رسيدن به بهشت نعمت ها مى باشد و روزه خود را تكليفى از جانب خداى متعال مى داند، افطار او نيز طبعاً به خاطر از بين بردن سختى گرسنگى، و رهايى از بند تكليف، يا فقط به خاطر ميل به غذا هنگام پايان تكليف خيالى مى باشد. ب) كسى كه هنگام روزه از تمام كارها و حركاتى كه خداى متعال حرام كرده اجتناب مى كند، و هدف او به دست آوردن خوشنودى پروردگار و رسيدن به درجات بالا مى باشد، افطار او نيز _كه انجام بعضى از چيزهايى است كه در حال روزه از آن اجتناب مى نمود_ با اجازه مولايش بوده و به قصد نيرو گرفتن براى عبادت و به دست آوردن شناخت و كمالات افطار مى كند گرچه از خوردن و آشاميدن هم لذّت مى برد. ج) كسى كه در روزه خود علاوه بر موارد مذكور، از هر فكر پستى گرچه مباح نيز باشد خوددارى مى كند، افطارش نيز براى خدا و در راه خدا و و با يارى او خواهد بود. 🔸به همين جهت افطار اين گروه براى ميل به غذا و خوراكشان بيش از اندازه نبوده و آنان را از ياد حضور پروردگار باز نمى دارد. 🔹اى فقير! بنگر كه افطار و غذاى حلال تو اگر فقط به خاطر ميل به غذا باشد شبيه غذا خوردن حيوانات است؛ به خصوص اگر زياده روى نمايى. و اگر حرام باشد از حيوانات نيز پايين تر خواهى بود. ◽️ولى اگر به خاطر انجام دستور خداوند و نيرو گرفتن براى عبادت و به دست آوردن نزديكى و قرب خدا باشد، شبيه عمل پيامبران و اولياء و فرشتگان مقرّب مى باشد. اگر فرض كنيم آنان هنگام غذا خوردن لذّتى نفسانى نيز دارند ولى همين لذّت هم به همراه نيّت هاى عالى مى باشد. چنانچه نگاه آنان به اين دنيا و استفاده از آن و دخل و تصرّف در آن با كارهاى عموم مردم فرق مى كند. آنان با اين كه در اين دنيا بوده و توجّهى به دنيا ندارند به اين معنى كه آن ها نعمت ها را نگريسته ولى نه از اين جهت كه نعمت است بلكه از اين جهت كه آن ها در آن مى ديدند كه اين نعمتى است از جانب خدا و حتّى بخشنده نعمت را در اين مى ديدند، و به اين جهت لذّت مى بردند. ◾️بنابراين تو نيز نيّت خوبى را براى روزه خود انتخاب كن. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل دهم، تفاوت افطارکنندگان، ص 138 و 139 @Arshiv_Gholam
يک قطره اشک شرم مرا "يم" حساب کرد کوثر حساب کرد، و زمزم حساب کرد آه يکى گرفت، به پاى همه نوشت ما باهم آمديم که با هم حساب کرد با اين خدا هر آنکه طرف شد ضرر نکرد يک دم صدا زديم، دمادم حساب کرد پيش کريم، دست به جيبم نمي برم خرج من است، کيسه حاتم حساب کرد کارم اگر نداشت پس اينجا چه مي کنم؟! منّت سرم گذاشت مرا هم حساب کرد مقصد عبوديت که نباشد، نمي شود حتّى روى عبادت بلعم حساب کرد معلوم بود آبرويم را نمي برد از اوّلش گناه مرا کم حساب کرد اوّل بنا نداشت حسابم کند ولى وقتى که ديد فاطمه دارم، حساب کرد ما را اگر خدا نخرد، مي خرد على بايد به روى شاه دو عالم حساب کرد اين گريه قابليت غفران نداشت که پس روى گريه هاى محرم حساب کرد فرمود "بالحسين" بگو، گفتم و خريد يعنى مرا دو مرتبه آدم حساب کرد چيزى نمانده بود که بيرونمان کنند ممنون حيدريم که درهم حساب کرد @Arshiv_Gholam
درد بسیار، مداوا گریه ارث جامانده زهرا، گریه روزها ناله و شب ها گریه آب می خورد، ولی با گریه گریه بر آب وضویش می ریخت خون دل بر سر و رویش می ریخت گریه بر شاه شهیدان خوب است گریه بر کشته ی عریان خوب است گریه بر دامن طفلان خوب است گریه بر آن لب و دندان خوب است خواسته هر سحرش گریه کند در فراق پدرش گریه کند گریه بر ناله آن مادرها گریه بر گریه آن دخترها گریه بر غارت انگشترها گریه بر واشدن معجرها رنگ مهتاب، زمینش می زد دیدن آب، زمینش می زد گریه بر ناقه نشسته سخت است گریه با پیکر خسته سخت است گریه با بال شکسته سخت است گریه با گردن بسته سخت است گریه خوب است که هر شب باشد "گریه بر چادر زینب باشد" آن که را هست پیاده نکُشید تشنه را بر لب باده نکُشید طفل را این همه ساده نکُشید ذبح را آب نداده نکشید هیچ کس آب به گودال نبُرد پدرش ذبح شد و آب نخورد آمد و دید تنی افتاده کشته ی بی کفنی افتاده شاه بی پیرهنی افتاده پاره پاره بدنی افتاده همه پروانه و شمعش کردند بوریا آمد و جمعش کردند آمد و دید کنارش پر نیست بدنش هست ولیکن، سر نیست چند انگشت، و انگشتر نیست این حسین است ولی دیگر نیست بس که با نیزه قلیلش کردند ذبح کردند قتیلش کردند "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
Abbasi (21).mp3
814.6K
🎙مهریه های پایین🎙 💠 اگر مهریه کم باشد آسیب زا نیست؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (22).mp3
4.23M
🎙مهرالسنّة🎙 💠 جايگاه مهرالسّنة در سیره حضرات أهلبیت (علیهم السّلام) 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam
Abbasi (23).mp3
7.86M
🎙فرهنگ غلط🎙 💠 آداب و رسومی که مانع از ترویج ازدواج هستند...برای مبارزه با آن ها چه باید کرد؟ 🔴 استاد عبّاسی ولدی @Arshiv_Gholam