eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
248 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
✨أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، روایتی از پیامبر نقل می‌کند که فرمود ستارگان عامل بقاء و آرامش و طمأنینه أهل آسمان هستند، زمانی ستارگان بروند آن‌ها هم خواهند رفت (أهل آسمان بعد از رفتن ستارگان از بین می‌روند)، أهلبیت من همین جایگاه را نسبت به أهل زمین دارند. 🔻عَنْ عَلِيٍّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «النُّجُومُ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ، إِذَا ذَهَبَتِ النُّجُومُ ذَهَبَ أَهْلُ السَّمَاءِ، وَأَهْلُ بَيْتِي أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ، فَإِذَا ذَهَبَ أَهْلُ بَيْتِي ذَهَبَ أَهْلُ الْأَرْضِ» 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص671 📎پ،ن: 1⃣نکته نخست اینکه دو اختمال در معنای روایت مطرح است. ستارگان یا عامل آرامش آسمانیان هستند یا عامل بقاء آسمانیان. طبق احتمال اوّل اگر ستارگان نباشند أهل آسمان آرامش نخواهند داشت و طبق احتمال دوّم اگر ستارگان نباشند، أهل آسمان بقاء نخواهند داشت و نابود خواهند شد. همین جایگاه طبق روایت برای أهلبیت پیامبر در زمین ثابت است. 2⃣نکته دیگر اینکه در روایات شیعی، امام و حجّت خدا عامل بقاء زمین، بلکه عامل بقاء آفرینش معرّفی شده است. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 عالم برجسته الازهر مصر: خدا ایرانیان را نگهبان اسلام نمود 🔻عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَلَى هَذِهِ الآيَةَ: {وَإِنْ تَتَوَلَّوْا ‌يَسْتَبْدِلْ ‌قوماً غيركم ثم لا يكونوا أمثالكم}، قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ، مَنْ هَؤُلاءِ الَّذِينَ إِنْ تَوَلَّيْنَا اسْتُبْدِلُوا بِنَا، ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثَالَنَا؟ فَضَرَبَ عَلَى فَخِذِ ‌سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ، ثُمَّ قَالَ: هَذَا وَقَوْمُهُ، لَوْ كَانَ الدِّينُ عِنْدَ الثُّرَيَّا لَتَنَاوَلَهُ رجالٌ مِنْ فَارِسَ. 📜 تفسير القرآن من الجامع لابن وهب، ج1، ص66 سنن سعيد بن منصور، ج7، ص361 سنن الترمذي، ج5، ص303 تفسير الطبري جامع البيان، ج21، ص233 تفسير ابن أبي حاتم، ج10، ص3299 صحيح ابن حبان: التقاسيم والأنواع، ج4، ص296 تفسير الثعلبي = الكشف والبيان عن تفسير القرآن، ج9، ص39 تفسير البغوي، ج7، ص292 تاريخ دمشق لابن عساكر، ج21، ص416 تفسير الكشاف - ومعه الانتصاف ومشاهد الإنصاف والكافي الشاف، ج4، ص331 تفسير القرطبي = الجامع لأحكام القرآن، ج16، ص258 تفسير البيضاوي = أنوار التنزيل وأسرار التأويل، ج5، ص125 تفسير ابن كثير، ج7، ص324 و . . . 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فرق دارد جلوه‌اش در ظاهر و معنا حرم گاه شادی، گاه غم دارد برای ما حرم کلّ معصومین مُعزُّالمؤمنین در عالم‌اند قبرشان قبله‌ست حالا بی‌حرم یا با حرم یک حرم در زینبیه، یک حرم در شهر قم یک طرف زائر فراوان، یک طرف تنها حرم اوج غربت در کدامین داغ معنا می‌شود این که شاهی از کفن محروم باشد یا حرم؟ فکر کن سبط نبیّ، حتّی ندارد سنگِ قبر خادم فرزند او دارد در این دنیا حرم در مدینه کاخ‌ها با خاک یکسان می‌شوند بعد از آن، از دور چون دُرّ می‌شود پیدا حرم گاه معنای حرم هرگز ضریح و بقعه نیست داشت تعبیری دگر در روز عاشورا حرم یک سوی زینب حرم، یک سوی دیگر قتلگاه پیر شد در رفت و آمدهای مقتل تا حرم ناله می‌زد مادری با اشک، واویلا حسین ناله می‌زد خواهری با اشک، واویلا حرم «علی ذوالقدر» 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👌چند روز پیش فیلمی از شبکه‌های وهّابی دیدم بر علیه مقام معظّم رهبری. یاد این بیان مولا افتادم. حضرت فرمود دوستان تو این ۳ گروهن...دسته آخر این بود...دشمن دشمن تو...گفتم اگه شبکه‌های وهّابی دشمن ما هستند...اگه اینترنشنال دشمن ماست...اگه رادیو فردا دشمن ماست...اگه بی‌بی‌سی دشمن ماست...اگه بهائیت دشمن ماست و . . .خود این‌ها میگن دشمنشون آقای خامنه‌ایه...خود اینا میگن دشمنشون نظام جمهوری اسلامی ایرانه...حکومت ایران هم بر علیه اینهاست... 🤷‍♂پس چطور میشه من شیعه مرتضی علی باشم، ولی با این سیّد أولاد پیغمبر دشمن باشم؟ مگه ایشون دشمن دشمن ما نیست؟ 🔻وَ قَالَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: أَصْدِقَاؤُكَ ثَلاَثَةٌ وَ أَعْدَاؤُكَ ثَلاَثَةٌ، فَأَصْدِقَاؤُكَ صَدِيقُكَ وَ صَدِيقُ صَدِيقِكَ وَ عَدُوُّ عَدُوِّكَ وَ أَعْدَاؤُكَ عَدُوُّكَ وَ عَدُوُّ صَدِيقِكَ وَ صَدِيقُ عَدُوِّكَ. 🔹و حضرت أميرالمؤمنين (علیه السّلام) فرمودند: دوستان تو سه تا و دشمنانت سه تا باشند، پس دوستانت از اين قرارند، دوست خودت و دوست دوستت و دشمن دشمنت و أمّا دشمنانت از اين قرارند، دشمن خودت و دشمن دوستت و دوست دشمنت. 📜نهج البلاغة، ج ۱، ص ۵۲۷ إرشاد القلوب، ج ۱، ص ۱۹۴ بحار الأنوار، ج ۶۴، ص ۱۹۵ 📎پ،ن: دوست و دشمن ما کیه؟ با کیا دوستی می‌کنیم با کیا دشمنی؟ حواسمون هست؟ خیلی عجیبه من با کسایی که دارم صبح تا شب لعن و نفرنشون میکنم، هم‌صدا بشم...☺️ 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
در معرض گرما به تماشا بدنش را حتّی ز تنش بُرد کسی پیرُهنش را بر نِی سر او جالس و بر تیره صحرا کردند رها، از سر تحقیر تنش را💔 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
☄️واقعای دنیای عجیبیه... 📎پ،ن: بالأخره باید معلوم بشه که پیرو فاتح خیبره، کی پیرو فراریای خیبر و أحد...اسلام مکتب أهلبیت و اسلام مکتب خلفاء...کدمشون قرائت واقعی از اسلامه و کدامشون قرائت تحریف شده از اسلامه؟ 🗣عجیب تر اینکه بعضی بچّه شیعه ها تو این فضایی که داره به نفع تشیّع تموم میشه و اسلام مکتب خلفاء داره رسوا میشه و این حرکت داره روشن میکنه شیعه حق میگفته و اسلام واقعی تو قرائت شیعه پیدا میشه...تو این فضا مخالفت میکنن...جلوگیری میکنن...مانع تراشی میکنن...تخریب میکنن...خیلی عجیبه...یعنی تو از این فرصت میتونی استفاده کنی صدای شیعه رو برسونی...خودت رو معرفی کنی...بقیه رو رسوا کنی...دروغ بزرگ تاریخ رو آشکار کنی...تو شرایطی که میتونه همه جوره به نفع شیعه تموم بشه...بعد بچه مذهبی و هیأتی بیاد مخالفت کنه با این جریان...آقا بفهم دیگه... 🛎هم داری به یهود ضربه میزنی...که شدیدترین عداوت رو نسبت به مؤمنین داره...هم منافقین و مسلمان نما ها رو رسوا میکنی و قرائت صحیح از اسلام رو ارائه میکنی...در نتیجه شیعه رو ترویج میکنی و مذهب رو نشر میدی...الآن این خوب نیست؟...خب اگه حمایت نمیکنی...چرا تخریب میکنی؟ 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰کلام إبن أبی الحدید، متوفّی ۶۵۶، در شرح نهج البلاغة در مورد فضائل أمیرالمؤمنین (علیه السّلام): 💎چه بگويم در مورد على (عليه السّلام)، آن مردى كه دشمنان و مخالفانش به‏ فضائل او اقرار نمودند، و نتوانستند آن را انكار و پنهان نمايند، سرانجام دريافتم كه حاكمان اموى پس از تسلّط بر حكومت اسلامى و شرق و غرب قلمرو آن، با تمام ترفندها و نيرنگ ها براى خاموش ساختن نور على (عليه السّلام) و برگرداندن مردم از او، و تحريف حقايق، و جعل‏ هاى دروغين بر ضدّ او كوشيدند، و حتّى از آن حضرت در بالاى تمام منبرها بدگوئى كرده، و آن ها را كه از مدح على (عليه السّلام) مى ‏گفتند تهديد نمودند، بلكه آن ها را زندانى نموده و كشتند، و هر گونه روايتى را كه بيانگر فضيلتى از فضائل على (عليه السّلام) بود و يا نام او را بالا مى‏ برد، سانسور كردند، تا آنجا كه از نامگذارى افراد به نام على (عليه السّلام) جلوگيرى نمودند، ولى از همه اين كوشش هاى كينه ‏توزانه نتيجه ‏اى جز اين نگرفتند كه روز به روز بر مقام ارجمند على (عليه السّلام) افزوده شد، و عظمت او آشكار گرديد، مانند مُشك كه هر چه آن را پنهان دارند، بوى خوش آن آشكار شود، و همانند خورشيد كه هر چه با كف دست جلو آن را بگيرند، پوشيده نخواهد شد، و مانند روشنى روز كه اگر دو چشم كور يك نفر آن را نديد، از نگاه هزاران نفر، پنهان نمى‏ ماند. چه بگويم در مورد شخصيّتى كه هر افتخار و فضيلتى به او نسبت داده مى ‏شود، و هر فرقه ‏اى (براى اثبات حقّانيّت خود) به او منتهى مى‏ گردد، و هر طايفه‏ اى او را از خود مى‏ دانند، بنابراين حضرت على (عليه السّلام) سرور و سرآمد همه فضيلت ها، و سرچشمه تمام ارزش ها، و بنيانگذار آن، و قهرمان ميدان هاى فضائل، و پيشتاز پيشتازان مناقب است، هر كسى كه داراى ارزشى هست، آن را از او گرفته و پيروى نموده، و با الگو قرار دادن او، به دست آورده است. 🔻و ما أقول في رجل أقر له أعداؤه و خصومه بالفضل و لم يمكنهم جحد مناقبه‏ و لا كتمان فضائله فقد علمت أنه استولى بنو أمية على سلطان الإسلام في شرق الأرض و غربها و اجتهدوا بكل حيلة في إطفاء نوره و التحريض عليه و وضع المعايب و المثالب له و لعنوه على جميع المنابر و توعدوا مادحيه بل حبسوهم و قتلوهم و منعوا من رواية حديث يتضمن له فضيلة أو يرفع له ذكرا حتى حظروا أن يسمى أحد باسمه فما زاده ذلك إلا رفعة و سموا و كان كالمسك كلما ستر انتشر عرفه و كلما كتم تضوع نشره و كالشمس لا تستر بالراح و كضوء النهار إن حجبت عنه عين واحدة أدركته عيون كثيرة. و ما أقول في رجل تعزى إليه كل فضيلة و تنتهي إليه كل فرقة و تتجاذبه كل طائفة فهو رئيس الفضائل و ينبوعها و أبو عذرها و سابق مضمارها و مجلي حلبتها كل من بزغ فيها بعده فمنه أخذ و له اقتفى و على مثاله احتذى. 📜شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏1، ص: 16 و 17 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣یکی از جوان‌های فلسطینی... 🎞در تأیید این نکته‌ای که عرض شد...اینو ببینید... 🩸هر کس شرف داره، شیعه‌اس... 🔑شیعه همان اسلام حقیقی است...کاری کنیم عالم اینو بفهمه...کاری کنیم تمام سانسورها و تحریف‌ها تو تاریخ رسوا بشه...مانع تبلیغ و ترویج شیعه نشید...همان‌هایی که میگفتن ناصبی هستن دارن جذب مذهب شیعه و اسلام ایرانیا میشن... 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️‍🔥...وَ قُبِضَ فِي يَوْمِ عَاشُورَاءَ فِي يَوْمِ اَلْجُمُعَةِ فِي سَنَةِ إِحْدَى وَ سِتِّينَ... 🖤روضه‌های حسین بختیاری 📜بحارالأنوار، ج ۴۴، ص ۲۰۱ 📎پ،ن: أمان از غروب‌های دلگیر جمعه...😔 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👀 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، از قول عایشه نقل می‌کنه زمانی که خلیفه اوّل تو بستر بیماری افتاده بود (همون مرضی که باهاش مُرد) مولا اومد پیش أبوبکر. عایشه میگه تو مدّتی مولا بیاد و بره پدرم خیره شده بود به مولا. چشم از مولا برنمیداشت. بعد که مولا رفت، به بابام گفتم چرا اینجوری زل زده بودی به مولا؟ گفت چون از پیامبر شنیدم نگاه کردن به صورت علیّ (علیه السّلام) عبادته... 🔻حَدَّثَتْنِي عَائِشَةُ قَالَتْ: دَخَلَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى أَبِي فِي مَرَضِهِ الَّذِي (قَبَضَهُ اللَّهُ تَعَالَى) فِيهِ، فَجَعَلَ [أَبِي‏] يَنْظُرُ إِلَيْهِ فَمَا يُزِيغُ بَصَرَهُ عَنْهُ، فَلَمَّا خَرَجَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع قُلْتُ يَا أَبَةِ رَأَيْتُكَ تَنْظُرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَمَا تُزِيغُ بَصَرَكَ عَنْهُ، قَالَ يَا بُنَيَّةُ قَدْ فَعَلْتُ هَذَا لِأَنِّي سَمِعْتُ‏ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ. 📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ص 151 و 152 📎پ،ن: بنویس آخرین عبادتمون تو این دنیا نگاه کردن به صورتت باشه مولا... 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سائلت بر دری از درب تو بهتر نزده پشت در مانده ولیکن در دیگر نزده خوبی مرغ زبان بسته و پربسته تو به همین است که جای دگری پرنزده روی در خون سرانگشت مرا می‌بینی؟! خانه‌ات را کسی اندازه من در نزده حقّش این است به دامان تو دستش نرسد آنکه بوسه به کف گیوه قنبر نزده گر به زهرا برسد نامه ما نیست غمی هر کسی بچّه‌ی بد را زده مادر نزده آنچنان سوخته‌ام از سر شب تا حالا غیر پروانه به من هیچ‌کسی سر نزده محملت منبر پیغمبری‌ات بود؛ نبود؟ بر روی ناقه کسی مثل تو منبر نزده تیر تو گریه‌ی تو نیزه‌ی تو آهت بود غیر تو هیچ کس اینگونه به لشگر نزده تو که هستی و چه دیدی و چه کردی که هنوز بوسه‌ای که زدی آن روز پیمبر نزده می‌زد و هیچ نگفتند نزن شمر، کسی خواهری را جلوی چشم برادر نزده به روی قبر شهیدان حرم بنویسید کشته این دو حرم رو به دو تا زر نزده «علی اکبر لطیفیان» 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
اینجا که گود بود چرا خورده‌ای زمین؟ جای دگر نبود، سرت را جدا کنند؟💔 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💎به به... 😍 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، از قول پیامبر روایت می‌کنه که حضرت فرمود خدا برای برادرم فضائلی رو قرار داده که از جهت کثرت قابل شمارش نیستن. هر کسی فضائل مولا رو ذکر کنه خدا گناهان قدیم و جدیدش رو میبخشه. هر کسی فضیلتی از مولا بنویسنه تا زمانی که اون نوشته باشه ملائکة پیوسته براش استغفار میکنن. هر کسی گوش جان بسپاره به فضائل مولا گناهایی که با گوش مرتکب شده بخشیده میشه. هر کسی نگاه کنه به نوشته‌ای که در مورد فضائل مولاس گناهایی که به چشم انجام داده بخشیده میشه. بعد پیامبر فرمود نگاه کردن به مولا عبادته. خدا ایمان بندگانش رو بدون ولایت مولا و برائت از دشمنان مولا قبول نمیکنه... 🔻قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِي فَضَائِلَ لاَ تُحْصَى كَثْرَةً فَمَنْ ذَكَرَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اَللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ مَنْ كَتَبَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ لَمْ تَزَلِ اَلْمَلاَئِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِيَ لِتِلْكَ اَلْكِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنْ أَصْغَى إِلَى فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِي اِكْتَسَبَهَا [بِالاِسْتِمَاعِ وَ مَنْ نَظَرَ فِي كِتَابٍ فِي فَضَائِلِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِي اِرْتَكَبَهَا] بِالنَّظَرِ، ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اَلنَّظَرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عِبَادَةٌ [وَ ذِكْرُهُ عِبَادَةٌ] وَ لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ إِيمَانَ عَبْدٍ [مِنْ عِبَادِهِ كُلِّهِمْ] إِلاَّ لِوَلاَيَتِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ. 📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ج ۱، ص ۱۷۶ 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
برای اوج نوشتند بال وا شده را نزول نیست، به معراج آشنا شده را تو هَمزه اَحَد و حمزه اُحد هستی چگونه شرح دهم جلوه‌ی دوتا شده را قسم به حرمت جعفر تو نیز طیاری قفس چگونه بگیرد تن رها شده را خودی شکستی و آوازه‌ات فراتر رفت خدا بلند کند خاک مصطفی شده را تو ایستاده‌ای و ایستاده میمانی شکست نیست، بدست نبی بنا شده را به بازویت  "اسداللّهی" علیّ وصل است سپاه نیست جلودار مرتضی شده را به روی خاکی و پیغمبر خدا مانده است چگونه جمع کند این جدا جدا شده را کفن که برتن تو کرد، گریه کرد و نشست کنار پیکر تو دید بوریا شده را خدا به خواهر غمدیده‌ی تو رحم کند اگر نگاه کند جسم جا به جا شده را «علی اکبر لطیفیان» 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
✍به بهانه این روایت، از عبارت «غفر اللّه ما تقدّم من ذنبه و ما تأخّر» بحث کنیم. ❄️ این عبارت تو ثواب زیارت امام حسین علیه السّلام و . . . هم اومده. 📖مشابه همین تعبیر تو قرآن در مورد پیامبر اومده. 🔸لِّيَغۡفِرَ لَكَ ٱللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنۢبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعۡمَتَهُۥ عَلَيۡكَ وَيَهۡدِيَكَ صِرَٰطٗا مُّسۡتَقِيمٗا (الفتح، آیة ۲) 1⃣ بعضیا اینجوری ترجمه کردن. ما تقدّم یعنی گناهان گذشته و ما تأخّر یعنی گناهان آینده. گذشته و آینده هم به لحاظ اون عملی که ثواب براش ذکر شده سنجیده میشه. 2⃣ بعضیا هم گفتن این ترجمه درست نیست. ما تقدّم یعنی گناهان گذشته و قدیمی (مثلاً عادت شده یا عادت نبوده ولی بخشیده نشده چون بزرگ بوده یا طرف بعدش توبه نکرده) و ما تأخّر یعنی گناهان جدید و أخیر و تازه (مثلاً طرف تازه بهش مبتلاء شده و هنوز تبدیل به عادت نشده یا از این جهت که فرصت توبه نبوده یا اونقدر بزرگ بوده که بخشیده نشده ولی طرف به تازگی انجام داده). 🔰طبق معنای اوّل باید یه تبیینی نسبت به بخشودگی گناهان آینده ارائه کرد. برخی گفتن بخشیدن گناهان آینده یعنی بستر گناه کردن را از بین می‌برد یا اینکه اگر گناهی مرتکب شد توفیق توبه را خواهد داد. برخی گفتند این به نحو استعداد و مقتضیه و به نتیجه رسیدنش مشروط به عدم مانعه. ولی طبق ترجمه دوّم دیگه این توجیه‌ها لازم نیست. 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙ترجمه روایتی از «الأربعون حدیثا عن أربعین شیخا من أربعین صحابیا فی فضائل الإمام أمیرالمؤمنین (علیه السّلام)» نوشته مرحوم شیخ منتجب الدّین رازی، متوفّی ۵۸۵ 💎 در وصف یکی از موالیان أبوتراب... 📌 آثار حبّ مولا... 📎 متن روایت 👇👇👇 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰عَنِ اَلْأَعْمَشِ قَالَ: كُنْتُ حَاجّاً إِلَى بَيْتِ اَللَّهِ اَلْحَرَامِ، فَنَزَلْتُ فِي بَعْضِ اَلْمَنَازِلِ فَإِذَا أَنَا بِامْرَأَةٍ مَحْجُوبَةِ اَلْبَصَرِ وَ هِيَ تَقُولُ: يَا رَادَّ اَلشَّمْسِ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ بَيْضَاءَ نَقِيَّةً بَعْدَ مَا غَابَتْ، رُدَّ عَلَيَّ بَصَرِي؛ قَالَ اَلْأَعْمَشُ: فَأَعْجَبَنِي كَلاَمُهَا، فَأَخْرَجْتُ دِينَارَيْنِ وَ أَعْطَيْتُهَا، فَلَمَسَتْهُمَا بِيَدِهَا ثُمَّ طَرَحَتْهُمَا فِي وَجْهِي وَ قَالَتْ: يَا رَجُلُ أَذْلَلْتَنِي بِالْفَقْرِ، أُفٍّ لَكَ، إِنَّ مَنْ تَوَلَّى آلَ مُحَمَّدٍ لاَ يَكُونُ ذَلِيلاً. قَالَ اَلْأَعْمَشُ: فَمَضَيْتُ إِلَى اَلْحَجِّ، وَ قَضَيْتُ مَنَاسِكِي، وَ أَقْبَلْتُ رَاجِعاً إِلَى مَنْزِلِي وَ كَانَتِ اَلْمَرْأَةُ مِنْ أَكْبَرِ هَمِّي حَتَّى صِرْتُ إِلَى ذَلِكَ اَلْمَكَانِ، فَإِذَا أَنَا بِالْمَرْأَةِ لَهَا عَيْنَانِ تُبْصِرُ بِهِمَا. فَقُلْتُ لَهَا: يَا اِمْرَأَةُ مَا فَعَلَ بِكِ حُبُّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ؟ فَقَالَتْ: يَا رَجُلُ إِنِّي أَقْسَمْتُ بِهِ عَلَى اَللَّهِ سِتَّ لَيَالٍ، فَلَمَّا كَانَ فِي اَللَّيْلَةِ اَلسَّابِعَةِ وَ هِيَ لَيْلَةُ اَلْجُمُعَةِ، فَإِذَا أَنَا بِرَجُلٍ قَدْ أَتَانِي فِي نَوْمِي فَقَالَ [لِي]: يَا اِمْرَأَةُ أَ تُحِبِّينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ؟ [قَالَتْ]: قُلْتُ: نَعَمْ. قَالَ: ضَعِي يَدَكِ عَلَى عَيْنَيْكِ وَ قَالَ: [اَللَّهُمَّ] إِنْ تَكُنْ هَذِهِ اَلْمَرْأَةُ تُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ مِنْ نِيَّةٍ صَادِقَةٍ، فَرُدَّ عَلَيْهَا عَيْنَهَا. ثُمَّ قَالَ: نَحِّي يَدَكِ. فَنَحَّيْتُهَا فَإِذَا أَنَا بِرَجُلٍ فِي مَنَامِي. فَقُلْتُ: مَنْ أَنْتَ اَلَّذِي مَنَّ اَللَّهُ بِكَ عَلَيَّ؟ قَالَ: أَنَا اَلْخَضِرُ، أَحِبِّي عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ، فَإِنَّ حُبَّهُ فِي اَلدُّنْيَا يَصْرِفُ عَنْكِ اَلْآفَاتِ، وَ فِي اَلْآخِرَةِ يُعِيذُكِ مِنَ اَلنَّارِ. 📜الأربعون حدیثا عن أربعین شیخا من أربعین صحابیا فی فضائل الإمام أمیر المؤمنین علیه السلام، ج ۱، ص ۷۷ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗣 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، نقلی از حدیث ثقلین را نقل می‌کند که در آن مولا از جهت بیانگربودن معارف قرآن أفضل از کتاب اللّه معرّفی شده است... 🔻عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ع (وَ اعْلَمُوا أَنْ عَلِيّاً لَكُمْ أَفْضَلُ) مِنْ كِتَابِ اللَّهِ لِأَنَّهُ مُتَرْجِمٌ لَكُمْ عَنْ كِتَابِ اللَّهِ تَعَالَى. 📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ص 161 📎پ،ن: 1⃣حدیث ثقلین نقل‌های متعدّدی داره...إن شاء اللّه ضمیمه خواهم کرد...این نقل هم تأییدات زیادی داره...اینکه قرآن کتاب صامته...مولا کتاب ناطقه...بدون مولا، قرآن تفسیر به رأی میشه...چون ذووجوهه...مصادره به مطلوب میشه...متشابهات داره...مولا می‌تونه معارف قرآن رو بازگو کنه...کلیددار معارف قرآن، مولاس... 2⃣فعلاً در مقام أفضلیت مطلق نیستیم...ولی قطعاً أفضلیت نسبی از جهاتی برا مولا نسبت به قرآن ثابته... 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین در برابر سخنگوی رژیم صهیونیستی 🚫 می‌خواستم یه تیتر بزنم برای این فیلم...به ذهنم رسید اینو بنویسم: «همین قدر پررررررروووو» 🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam