فضل بن يونس (شیبانی از اصحاب موسی بن جعفر علیه السّلام) میگه امام کاظم علیه السّلام فرمود: بسيار بگو که خدایا منو از عاريهداران ايمان قرار نده و از تقصير بيرون نبر. میگه عرضكردم: معنى عاريهداران رو میدونم، یعنی مردى که دينو عاريه ميگيره و بعد از مدّتی ازش خارج مىشود (چون دينش مستقر و ثابت نبوده، پس از اندكى كافر و بي دين میشه)،
ولی معنى «مرا از تقصير بيرون مبر» چیه؟ فرمود: هر کاری كه برا خدا انجام میدی، خودت رو درش مقصّر ببین (خودت رو اینجوری ببین که کمکاری کردی)، چون همه تو کارایی که بین خودشون و خدا هست واقعاً مقصّرند و حقّ مطلبو نمیتونن أدا کنن، مگر معصومین علیهم السّلام.(كه انبياء و ائمه باشند، زيرا ايشان در شرايط عبادت به اندازه امكان كوتاهى نكنند، اگر چه براى اظهار عجز و نقصان خود را مقصّر دانند).
عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ يُونُسَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ: أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ اَللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِي مِنَ اَلْمُعَارِينَ وَ لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ قَالَ، قُلْتُ أَمَّا اَلْمُعَارُونَ فَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ اَلرَّجُلَ يُعَارُ اَلدِّينَ ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْهُ، فَمَا مَعْنَى لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ؟ فَقَالَ كُلُّ عَمَلٍ تُرِيدُ بِهِ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَكُنْ فِيهِ مُقَصِّراً عِنْدَ نَفْسِكَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ كُلَّهُمْ فِي أَعْمَالِهِم فِيمَا بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ اَللَّهِ مُقَصِّرُونَ إِلاَّ مَنْ عَصَمَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ.
الکافي، ج ۲، ص ۷۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 رهبر معظم انقلاب: هرچه فکر میکنم میبینم که فقدان آقای #رئیسی هم برای خودم، هم برای کشور هیچ جبرانی ندارد...
May 11
حارث بن حصيرة الأسدى میگه امام باقر عليه السّلام فرمود با پدرم وارد كعبه شدیم. پدرم روى یه سنگ سرخی ميان دو ستون نماز خوندن. بعد فرمودن اينجا منافقین با هم پيمان بستن كه اگه پیامبر فوت کرد يا كشته شد، امر امامت رو به هيچ کسی از اهلبيت او برنگردونن. حارث میگه پرسیدم منافقین کیا بودن؟ حضرت فرمود: اوّلى، دوّمى، ابو عبيدة بن جرّاح و سالم بن حبيبه.
عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْحَصِيرَةِ الْأَسَدِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: كُنْتُ دَخَلْتُ مَعَ أَبِي الْكَعْبَةَ فَصَلَّى عَلَى الرُّخَامَةِ الْحَمْرَاءِ بَيْنَ الْعَمُودَيْنِ فَقَالَ فِي هَذَا الْمَوْضِعِ تَعَاقَدَ الْقَوْمُ إِنْ مَاتَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَوْ قُتِلَ أَلَّا يَرُدُّوا هَذَا الْأَمْرَ فِي أَحَدٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ أَبَداً قَالَ قُلْتُ وَ مَنْ كَانَ قَالَ كَانَ الْأَوَّلُ وَ الثَّانِي وَ أَبُو عُبَيْدَةَ بْنُ الْجَرَّاحِ وَ سَالِمُ بْنُ الْحَبِيبَةِ.
الكافي، ج4، ص 545
هدایت شده از استاد علی شریفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ بسیار مهم و زیر خاکی که باید بارها دید و نشر داد
قسمت اول
✅بیان وصیت نامه امام خمینی توسط رهبری
⁉️آیا می دانید امام خمینی وصیت نامه خودشان را با بیان چه مطلبی شروع کردند؟
1-ادله حقانیت تشیع
2-برائت از دشمنان اهلبیت(ع) به عنوان طاغوت
3-بیان ظلم های مخالفین به اهلبیت(ع)
4-اثبات باطل بودن عقیده اهلسنت
5-استدلال به کتب و روایات اهلسنت برای ثابت نمودن حقانیت تشیع
6-اتمام حجت بر همه اهلسنت به خصوص علمای آنان
7- دعوت همه مردم به تشیع به عنوان تنها مذهب بر حق
8- عدم توجه به سخنان انحرافی خناس های مخالف
♻️این کلیپ فصل الخطاب است برای برادران مُنیه و نو بتری، اگر واقعا پیرو امام خمینی هستید، این وصیت نامه ایشان، بدانید امام خمینی شما را خناس و منحرف معرفی کرده است.
☺️نمیدانم، شاید الان به مانند سابق دوباره بگویند مسئولین پیگیری کنید کی وصیت امام را اشتباهی نوشته،اصلا شاید بگویند رهبری اشتباهی به جای وصیت امام، وصیت نامه کس دیگری را خواندند
👈منتظر کلیپ های ناب بعدی باشید
#امام_خمینی_وصیت_نامه
#منیه
1_4960708578.pdf
6.32M
📚 صحیفه انقلاب (وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی)
✏️ نویسنده: امام خمینی
🇮🇷 ناشر: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
⏳تاریخ نشر: ۱۳۶۸
📄 تعداد صفحات: ۸۰
📣 زبان: فارسی
#️⃣ #امام_خمینی #وصیت_نامه #صحیفه_انقلاب #تسنیم #کتابخانه_مجازی #کتابخانه_دیجیتال
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
هدایت شده از کانال محسن آقایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #ریلز
ای اباذر، تو به درد مدیریت نمیخوری... 🤔
چرا همه میخوان مسئولیت بگیرن ؟
#محسن_آقایی
https://eitaa.com/joinchat/249234025Cf45ad80d25
شیخ غلامعلي بدرلو
#استوری #ریلز ای اباذر، تو به درد مدیریت نمیخوری... 🤔 چرا همه میخوان مسئولیت بگیرن ؟ #محسن_آقایی h
عَنْ أَبِي ذَرٍّ أَنَّ اَلنَّبِيَّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) قَالَ:
يَا أَبَاذَرٍّ، إِنِّي أُحِبُّ لَكَ مَا أُحِبُّ لِنَفْسِي، إِنِّي أَرَاكَ ضَعِيفاً، فَلاَ تُؤَمَّرَنَّ عَلَى اِثْنَيْنِ، وَ لاَ تَوَلَّيَنَّ مَالَ يَتِيمٍ.
اى ابوذر، من آنچه را براى خودم دوست دارم براى تو نيز دوست مىدارم. من تو را ناتوان مىبينم (در عرصه مدیریت)، پس نه حتى بر دو نفر اميرى كن و نه مال يتيمى را به گردن بگير.
الأمالي (للطوسی)، ج ۱، ص ۳۸۴
فَٱذۡكُرُونِيٓ أَذۡكُرۡكُمۡ وَٱشۡكُرُواْ لِي وَلَا تَكۡفُرُونِ
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ
وَلَا تَقُولُواْ لِمَن يُقۡتَلُ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتُۢۚ بَلۡ أَحۡيَآءࣱ وَلَٰكِن لَّا تَشۡعُرُونَ
وَلَنَبۡلُوَنَّكُم بِشَيۡءࣲ مِّنَ ٱلۡخَوۡفِ وَٱلۡجُوعِ وَنَقۡصࣲ مِّنَ ٱلۡأَمۡوَٰلِ وَٱلۡأَنفُسِ وَٱلثَّمَرَٰتِۗ وَبَشِّرِ ٱلصَّـٰبِرِينَ
ٱلَّذِينَ إِذَآ أَصَٰبَتۡهُم مُّصِيبَةࣱ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيۡهِ رَٰجِعُونَ
أُوْلَـٰٓئِكَ عَلَيۡهِمۡ صَلَوَٰتࣱ مِّن رَّبِّهِمۡ وَرَحۡمَةࣱۖ وَأُوْلَـٰٓئِكَ هُمُ ٱلۡمُهۡتَدُونَ
البقرة ۱۵۲ تا ۱۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب: فقدان رئیسجمهور عزیز و پُرکار و همراهانش مصیبتی بود برای کشور
آقای آلهاشم امام جمعۀ فعال، مردمی و شایستۀ تبریز و نمایندۀ ولیفقیه در استان مهم آذربایجان شرقی شخصیت ارزندهای بود.
آقای امیرعبداللهیان یک مذاکرهکنندۀ قوی و باهوش و پایبند به اصول بود.
استاندار آذربایجان و محافظ رئیسجمهور و ۳ نفر مامور پرواز افراد شایستهای بودند.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: آقای رئیسی عزیز و همراهانشان در راه خدمت به مردم کشته شدند؛ آنها را #شهدای_خدمت میدانیم.
@Farsna
39.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: بعد از شهادت رئیسجمهور همه از خدمات و تلاشهای او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت
اینها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرفها را بگویند.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: همه اعتراف کردند که رئیسیِ عزیزمان مرد خدمت، صفا و صداقت بود
🔹رئیسیِ عزیزمان در خدمتگذاری نصاب تازهای را بهوجود آورد؛ ما قبلاً شخصیتهای خدمتگذار داشتهایم، اما نه در این حد و با این صداقت.
🔹اینهمه تحرکِ او آثار بابرکتی برای امروز و فردای کشور داشت.
🔹رئیسیِ عزیزمان برای مردم کرامت و عزت قائل بود و حرمت مردم را نگه میداشت.
🔹با کسانی که به او بدی میکردند، با کرامت برخورد میکرد و حتی به کسانی که به او اهانت کرده بودند، پاسخ عصبی نمیداد.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزیزانی که مایل به مطالعه، پیرامون جریان تحریف در صدر اسلام هستن، توصیه میکنم حتماً جلد اوّل الصّحیح من سیرة النّبیّ الأعظم أثر ارزشمند مرحوم سیّد جعفر مرتضی عاملی رو مدّ نظر داشته باشن...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 نمازشب شهیدجمهور
⁉️ کسانی که با شهید رییسی کار داشتند، کی و کجا ایشان را میدیدند؟
🎙 استاد محمد حاج ابوالقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ خوشا به سعادت مردی که چنین شهادتی درباره ی او داده میشود...
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا وی در ذیل #حدیث_افتراق مینویسد: «باید دانست که همگی ملّتها هفتاد و سه
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا
نظر میرسد دهخدا به چند نکته توجه نداشته است.
اولا، او داستان را به شکلی در ذهن مخاطب تصویر میکند که گویا آنان که در سقیفه جمع شدند و ابوبکر را به خلافت برگزیدند، راه درست را رفتهاند و مشکل تنها شیعه است که عمل آنان را تصویب نکرده است. گویا اصل و اساس، جانشینی ابوبکر است و این عدهای از مسلمانان بودند که امامت او را برنتافتند و بر این انتخاب، لب به اعتراض گشودند. گویا حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و سایر معترضان، بر علیه امامِ حق شوریدهاند. باید گفت مطلب دقیقا عکس تصویرسازی دهخداست. زیرا همین چند هفته پیش بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غدیر، امامت حضرت علی علیه السلام را رسما و در میان خیل عظیم مسلمانان اعلام کردند و از همگان بیعت و پیمان گرفتند. اکنون که ایشان از دنیا رحلت فرمودهاند، قاعده آن است که همه مسلمانان بر در خانه او جمع شوند؛ یگانه یادگارش حضرت فاطمه زهرا علیها السلام را تسلیت دهند؛ به امیرالمؤمنین علیه السلام در تجهیز و تدفین او کمک کنند و آنگاه که از این امور فارغ شدند، مراسم آغاز امامت امیرالمؤمنین علیه السلام را فراهم کنند و همگان گوش به فرمان آن حضرت، به خدمت او درآیند. اما همین که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دنیا رفتند، چند نفر در سقیفه جمع شدند و عهد خود با پیامبر صلی الله علیه و آله را شکستند و مسیر سرپرستی الهی بشریت را با نزاع و تهدید و ارعاب به انحراف کشیدند.
ثانیا، تاریخ گذاری شیعه و پیشینه آن به اختلاف سقیفه بازگشت ندارد؛ بلکه از همان ابتدای اسلام مسئله امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام بارها و بارها به دستور خداوند و توسط پیامبر صلی الله علیه و آله به مردم ابلاغ شد و از همان ابتدا، پیروان او، شیعه او خوانده شدند.
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam