هدایت شده از منهاج الولاية
🔱 گمراهی ابوحنیفه به اجماع اهل سنت
|☜ ابوبکر سجستانی - از علمای مورد وثوق اهل سنت - به اصحابش گفت :
← ما تقولون في مسألة اتفق عليها مالك و أصحابه و الشافعي و أصحابه و الاوزاعي و أصحابه و الحسن بن صالح و أصحابه و سفيان الثوري و أصحابه و أحمد بن حنبل و أصحابه؟ فقالوا له: يا أبا بكر! لا تكون مسألة أصح من هذه، فقال: هؤلاء كلهم اتفقوا علي تضليل أبي حنيفة.
← چه می گویید در مسأله ای که مالک و اصحابش و شافعی و اصحابش و اوزاعی و اصحابش و حسن بن صالح و اصحابش و سفیان ثوری و اصحابش و احمد بن حنبل و اصحابش بر آن اتفاق نظر داشته باشند ؟ اصحابش به او گفتند : مسئله ای صحیح تر به این شکل نیست. ابوبکر گفت : تمامی این افراد که نام بردم بر گمراهی ابوحنیفه اتفاق نظر دارند.
📕 تاريخ بغداد 13 / 382
#ابوحنیفه_شناسی
📬 مطالب مرتبط اخیر :
• لعن ابوحنیفه توسط علمای اهل سنت
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
🔰 بررسی #حدیث_ولایت { بررسی سند روایت و پاسخ به اشکالات ابن تیمیه } ❶
|☜ علی ولی کل مومن بعدی { علی بعد از من ولی و سرپرست تمامی مومنان است } حدیثی است که قصد داریم آن را از لحاظ سند و دلالتاً بررسی کنیم و به شبهات مربوط به آن پاسخ دهیم.
ابن تیمیه حدیث فوق را به خاطر دلالت صریح و واضحش بر خلافت و ولایت بلافصل امیرالمومنین جعلی می داند می گوید:
← وَكَذَلِكَ قَوْلُهُ: " «هُوَ وَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ بَعْدِي» " كَذِبٌ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
← و قول او { یعنی علامه حلی رض } : او ولی تمامی مومنان بعد از من است دروغیست که به رسول الله نسبت داده شده.
📕 نام کتاب : منهاج السنة النبوية نویسنده : ابن تيمية جلد : 7 صفحه : 391
در صورتی که این حدیث شریف طبق مبانی ابن تیمیه صحیح است و اصلاً نمی تواند جعلی باشد چون روایت فوق در چندین جای مسند احمد بن حنبل نقل شده و ابن تیمیه مسند احمد را خالی از روایات جعلی و باطل و ضعیف می داند :
← وقال له رسولِ الله: "أنت وليي في كل مؤمن بعدي"
← ابن عباس : رسول الله به امیرالمومنین فرمودند : تو ولی تمامی مؤمنان بعد از من هستی.
📕 مسند أحمد 3/ 333 ت أحمد شاكر
او درباره احمد بن حنبل و مسندش می گوید:
← وكان أحمد رحمه الله - على ما تدل عليه طريقته في المسند - إذا رأى أن الحديث موضوع، أو قريب من الموضوع لم يحدث به ...
← و احمد - همانگونه که طریقه اش در مسند بر آن دلالت دارد - اگر حدیثی را می دید که جعلی باشد یا نزدیک به جعلی بودن است آن را نقل نمی کرد ...
📕اقتضاء الصراط المستقيم لمخالفة أصحاب الجحيم 1 / 440
• پس روشن شد که مسند احمد بن حنبل خالی از احادیث جعلی و باطل و ضعیف است و احادیثش صحیح یا حسن است.
← #نتیجه : حدیث ولایت طبق مبانی ابن تیمیه صحیح است و نمی تواند جعلی باشد چون احمد بن حنبل آن را در مسند خودش نقل کرده است ولی ابن تیمیه چون از دلالت واضح حدیث با خبر است مجبور بود دروغ بگوید و حدیث را انکار کند.
✍️ ادامه دارد ...
#امامت
#خلافت
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
💥#ناصبی_گری علمای اهل سنت ⓿❶
↲ دفاع از هجوم به خانه حضرت فاطمه
✍️ یکی از مسائلی که اهل سنت آن را انکار می کنند شهادت حضرت صدیقه طاهره است ولی نکته حائز اهمیت اینجا هست که حتی اگر شهادت و هجوم به بیت ایشان را ثابت کنیم باز هم طرفداری از خلفا می کنند و حق را به خلفا می دهند و به حضرت فاطمه توهین می کنند برای مثال قاضی عبدالجبار معتزلی می گوید :
← وأما ما ذکره من حدیث عمر فی باب الإحراق، فلو صح لم یکن طعنا على عمر لأن له أن یهدد من امتنع من المبایعة، إرادة للخلاف على المسلمین ...
← اما آنچه که درباره حدیث عمر و آتش زدن خانه حضرت فاطمه ذکر کرده، اگر درست باشد اشکالی بر عمر وارد نمی شود چون که اون حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکرده اند تهدید کند.
📕 المغنی فی أبواب التوحید والعدل 20 / 337
← #توضیح : همانطور که دیدید او به مبنای قطعی نزد مخالفین { یعنی فقه سیاسی اهل سنت } اشاره کرده است و حق را در اینجا به عمر بن خطاب داده است پس اثبات شهادت و هجوم برای این جماعت فایده ای ندارد چون در هر حال حق را به عمر می دهند.
⚠️ ← #نکته : برای جایگاه علمی قاضی عبدالجبار در بین مخالفان همین بس که تمامی مخالفین از زمان او تا الان در مباحث نقد تشیع و امامت و شبهه پراکنی علیه تشیع سر سفره او نشسته اند و هر چه دارند از اوست و از خودشان چیزی ندارند.
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
♻️ آیا اعتقاد به شهادت حضرت فاطمه مختص به چند سال اخیر بوده و سابقه ای در طول تاریخ شیعه نداشته است ؟
❶ #گزارش_اول مبنی بر اعتقاد شیعه در طول تاریخ بر شهادت حضرت صدیقه کبری صلی الله علیها :
← ملاطی - از علمای اهل جماعت شافعی مذهب - می نویسد که هشام بن حکم { متوفای سال ۱۷۹ هجری قمری } قائل به شهادت بوده است :
الْفرْقَة الثَّانِيَة عشرَة من الإمامية هم أَصْحَاب هِشَام بن الحكم ... فَزعم هِشَام ... أَبَا بكر مر بفاطمة عَلَيْهَا السَّلَام فرفس فِي بَطنهَا فَأسْقطت سَبَب علتها وموتها وَأَنه غصبهَا فدك
فرقه دوازدهم از شیعه امامیه : اصحاب هشام بن حکم هستند ... هشام اعتقاد دارد بر اینکه ... { و اعتقاد دارد بر اینکه } ابوبکر بر فاطمه - صلی الله علیها - عبور کرد سپس بر شکم او لگد زد، سپس فاطمه سقط کرد و این سبب مریضی و فوت فاطمه شد و ابوبکر از فاطمه فدک را غصب کرد.
📕التنبيه والرد على أهل الأهواء والبدع ص22
✍️ هشام بن حکم از اصحاب برجسته امام صادق و از بزرگان شیعه برای حدود هزار سال قبل است و همچین اعتقادی داشته است پس به چه مجوزی بعضی شهادت حضرت فاطمه را بدعت چند سال اخیر می دانند - نعوذ بالله - ؟
#فاطمیه
#شبهات_فاطمیه
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از کتاب الله وعترتی 3 - مجموعه اسکن اعتقادی
پوشه جدید را خدمتون هستم عزیزان با موضوع سجده بر خاک و انچه از خاک روییده است
هدایت شده از کتاب الله وعترتی 3 - مجموعه اسکن اعتقادی
خب مسلما میدونید که اهل سنت سجده شیعه بر مهر را اشکال وارد میکنند بهش و میگن این شرک است و.... اما وقتی به کتب معتبر خودشون نگاه کنید متوجه میشید که سجده شیعه دقیقا بر مبنای روایات خودشون طبق سنت پیغمبر اکرم صل الله علیه و اله و سلم هست و این سجده خودشون بر فرش است که بدعت است و خلاف سنت
هدایت شده از کتاب الله وعترتی 3 - مجموعه اسکن اعتقادی
این صحیح بخاری حدیث ۸۳۶ معتبرترین کتب اهل سنت هستش اورده :ابو سلمه از ابو سعید خدری نقل می کند که من پیامبر صلی الله علیه و آله را دیدم که در آب و گِل سجده می کند تا آنکه اثر گِل را در پیشانی او دیدم👉
هدایت شده از کتاب الله وعترتی 3 - مجموعه اسکن اعتقادی
بعد اخر روایت گفته ( انظر الحدیث ۶۶۹ یعنی شماره حدیث ۶۶۹ هم همین حدیث را اورده