هدایت شده از مشکات🏴
#استحباب_زیارت_قبر_پیامبر
📢استحباب زیارت قبر رسول الله صلی الله علیه و سلم
✅ابواسحاق ابراهیم الشیرازی شافعی (متوفی 476 هـ) در باب صفة الحج و العمرة درباره زیارت قبر رسول الله صلی الله علیه و سلم مینویسد:
"زیارت کردن قبر رسول خدا صلی الله علیه و سلم مستحب است بخاطر آنچه که ابن عمر روایت کرده که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: هر کس قبر مرا زیارت کند شفاعتم برایش واجب میگردد."
📚المهذب فی فقه الامام الشافعی، ج1، ص 424
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
هدایت شده از مرکز رسانه ای سدید
استفاده از تبلیغات با پوشش اسلامی در فروشگاههای #هلند خیلی زیاد شده.
به نظرتون چه دلیلی داره؟
پاسخ: مشتری محجبه زیاد شده...
روی تصویر نوشته: «برای تو؛ نه اونا...» ☺️
┄┅┅═❅❅ ❇️ ❅❅═┅┅┄
در #کانال_سدید عضو شوید 👇
@sadidmedia
هدایت شده از محتوای تبلیغی 🇵🇸🖤🇮🇷
Powerpointآموزش _2007.pdf
21.74M
📜فایل آموزشی ساخت پاورپوینت
#آموزشی #پاورپوینت
🔶 جهت دریافت بیش ۵۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
💠 @mohtava_tab
هدایت شده از مسلم مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠این شیخ فلسطینی کیست که از امام حسین ع معذرت خواهی می کند!
🔹علت اینکه این کلیپ را به اشتراک گذاشتم، اشتباهی بود که در فضای مجازی در این روزها داغ شده است. برخی گفتند بعد از جنگ غزه این شیخ فلسطینی بصیرت پیدا کرده و تغییر عقیده داده است.
🔹برخی گفتند این شیخ وهابی (شیخ صلاح الدین ابوعرفه)، تغییر عقیده داده و شیعه شده است و...
🔹غافل از اینکه اولا این کلیپ قدیمی است و مربوط به حدود ۸ سال قبل است. دوما اینکه وی وهابی بوده و سنی شده است، نه شیعه! سوما وی امام جماعت اسبق مسجد الاقصی بوده است.
🔹اما اصل ماجرا این است که وی وهابی بود و به اهل بیت و امام حسین جسارت کرد و پس از مدتی متوجه خطای خود شد و توبه کرد و اکنون از مخالفین وهابیت است و سخنرانی های زیادی علیه وهابیت دارد.
◀️ مسلم مدیا
https://eitaa.com/Muslim_Media
هدایت شده از منهاج الولاية
#غلو
⚠️ مبادا در شأن ما غلو کنید !!
▫️ امیرالمومنین امام علی صلی الله علیه فرمودند :
{ إياكم و الغلو فينا، قولوا إنا عبيد مربوبون و قولوا في فضلنا ما شئتم. }
مبادا درباره ما غلو کنید ! بگویید با بندگانی هستیم که تربیت شده خدا هستیم و بعد هر چه خواستید در فضیلت ما بگویید.
📗 الخصال ص614
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
🔰 شرط بهشتی شدن قبول کردن ولایت امیرالمومنین و فرزندانش است.
✍️ ابن حجر عسقلانی عالم سنی مذهب روایتی را در کتاب خود از رسول الله نقل می کند :
من أحبّ أن يحيا حياتي و يموت ميتتي و يدخل الجنّة فليتولّ عليّا و ذرّيته من بعده
هرکس دوست دارد زندگی اش همانند زندگی من باشد و مرگش همانند مرگ من باشد و به بهشت برود پس علی و فرزندانش را به عنوان ولی قبول کند.
📕 نام کتاب : الإصابة في تمييز الصحابة نویسنده : العسقلاني، ابن حجر جلد : 2 صفحه : 485
🔻 نکته قابل توجه این است چون روایت مورد نظر خلاف مبانی اهل سنت است و پایه های اعتقادی اهل سنت را به باد می دهد ابن حجر عسقلانی به سند روایت اشکال می گیرد و می گوید:
قلت: في إسناده يحيي بن يعلي المحاربي و هو واه.
می گويم: در سند روايت، يحيی بن يعلی محاربی قرار دارد و او به شدت ضعيف است.
← #پاسخ : ابن حجر عسقلانی این اشکال را در حالی میگیرد که یحیی بن یعلی محاربی را خودش توثیق کرده است :
يحيي بن يعلي بن الحارث المحاربي الكوفي ثقة
📗 نام کتاب : تقريب التهذيب نویسنده : العسقلاني، ابن حجر جلد : 1 صفحه : 598
👌 این تعصب ابن حجر عسقلانی و علمای مخالفین را نشان می دهد که برای حفظ مذهب خود متوسل به تدلیس می شوند. با اینکه این شخص را خوده ابن حجر عسقلانی توثیق کرده است ولی برای حفظ مذهب خود با تدلیس و دروغ هم که شده روایت تضعیف می کند.
#امیرالمومنین
#امامت
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
Kashani-14011010-Hojjat-05-Hkashani_Com.mp3
39.59M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📋 درنگی در معنای حجّت (با تکیه بر حجیّت حضرت زهرا سلام الله علیها بر امامان علیهم السلام)؛ جلسه پنجم
🔊 #فایل_صوتی سخنرانی کامل حجت الاسلام حامد کاشانی حفظه الله
#مناقب_فاطمی
هدایت شده از منهاج الولاية
🔰 #توسل عایشه و مردم مدینه به رسول الله
✍️ در مسند دارمی یا سنن دارمی نقل شده است :
← قحط اهل المدينة قحطا شديدا ، فشکوا إلي عايشة فقالت : انظروا قبر النبي (صلي الله عليه و آله) فجعلوا منه کوا إلي السماء حتي لايکون بينه و بين السما سقف ... قال: ففعلوا فمطرنا مطرا حتی تبت العشب و سمنت الابل حتی تفتقت من الشحم و سمی عام الفتق
← #ترجمه : در مدينه قحطی شديدی شد . مردم نزد عايشه شکايت کردند ، عايشه گفت : سراغ قبر رسول خدا صلی الله عليه و آله و پنجره ای به سوی آسمان قرار دهيد تا فاصله ای بين آسمان و قبر مطهر نباشد.وی گفت: این کار کردیم و بران شدیدی بارید تا جایی که گیاهان رویید و شترها آنقدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند.به حدی که آن سال را سال ترک نامیدند.
📕 مسند دارمی ص122
✓ ابن حجر عسقلانی اثر فوق را در باب حسان کتاب خود آورده است که ابن حجر ملزم شده است در این باب فقط اثر یا روایتی که سندا حسن باشد را نقل کند و علاوه بر این در مقدمه کتاب خود تصریح می کند که اگر بر روایتی سکوت کرد یعنی آن روایت حسن است. در نتیجه سند اثر فوق حسن است.
📕 تخریج مشکاه المصابیح: جلد 5 صفحه 362
👌 جدا اگر توسل شرک است و نباید برای الله واسطه ای قرار داد و مستقیم باید حاجت های خود را از الله خواست پس چرا عایشه دستور داد به جای اینکه مردم مدینه از الله مستقیم حاجت خود را بخواهند به سراغ رسول الله بروند و رسول الله را واسطه خود و الله قرار دهند ؟! آیا حاضر هستند عایشه را کافر و مشرک بدانند ؟
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از منهاج الولاية
🔰 آیا امیرالمومنین خلافت خلفا را مشروع می دانستند ؟!
⁉️ #سوال_مخاطبین : سلام وقت بخیر میشه ی توضیحی دربارهی اینکه امیرالمومنین در خطبه ۶ خطاب به معاویه می فرمایند مردمى كه با ابو بكر و عمر و عثمان بيعت كردند، هم بدانسان بيعت مرا پذيرفتند. پس كسى كه حاضر است نتواند ديگرى را خليفه گيرد، و آن كه غايب است نتواند كرده حاضران را نپذيرد. شورا از آن مهاجران است و انصار، پس اگر گرد مردى فراهم گرديدند و او را امام خود ناميدند، خشنودى خدا را خريدند یعنی خدا از این کار راضی و خشنوده؟
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
← #پاسخ : حضرت امیرالمومنین در نامه ای به معاویه فرمودند :
همانا كسانى با من بيعت كرده اند كه با ابا بكر و عمر و عثمان، با همان شرايط بيعت كردند،پس آن كه در بيعت حضور داشت نمى تواند خليفه اى ديگر انتخاب كند، و آن كس كه غايب بود نمى تواند بيعت مردم را نپذيرد. همانا شوراى مسلمين از آن مهاجرين و انصار است، پس اگر بر امامت كسى گرد آمدند، و او را امام خود خواندند، خشنودى خدا هم در آن است، حال اگر كسى كار آنان را نكوهش كند يا بدعتى پديد آورد، او را به جايگاه بيعت قانونى باز مى گردانند، اگر سرباز زد با او پيكار مى كنند، زيرا كه به راه مسلمانان در نيامده، خدا هم او را در گمراهى اش رها مى كند.
📕 نهجالبلاغه نامه ۶
✍️ مخالفین برای اثبات مشروعیت خلافت خلفا به این نامه استناد کرده اند و استدلال کرده اند که اجماع مهاجرین و انصار بر خلافت و امامت کسی باعث مشروعیت خلافتش می شود در نتیجه خلافت ابوبکر و عمر مشروع خواهد بود و امیرالمومنین نیز با خلافت شیخین مشکلی نداشتند، اما #پاسخ :
اولاً از آنجا که سید رضی مولف نهجالبلاغه قصد داشته است فقط بخشی از خطبه ها و نامه ها را نقل کند پس باید برای فهمیدن مقصود و معنای کلام امیرالمومنین باید به تمامی نامه مراجعه کرد نه بخشی از آن را، که تمامی نامه را نصر بن مزاحم و دیگران به صورت مبسوط نقل کرده اند که در نقل های آنان آمده است که امیرالمومنین در اغاز نامه می فرمایند:
← فإنّ بيعتي بالمدينة لزمتك و أنت بالشام
← همانطور كه بيعت با ابوبكر و عمر در مدينه بود و تو ای معاویه در شام به آن ملتزم شدی ، بايد به بيعت با من نيز تسليم بشوی .
📗 نام کتاب : وقعة صفين نویسنده : المنقري، نصر بن مزاحم جلد : 1 صفحه : 29
• این استدلال حضرت در پاسخ معاویه است که معاویه ادعا کرده بود چون اهل شام و معاویه با امیرالمومنین بیعت نکردند پس خلافت حضرت زیر سوال می برد :
← وأما قولك أنّ بيعتي لم تصحّ لأنّ أهل الشام لم يدخلوا فيها كيف وإنّما هي بيعة واحدة ، تلزم الحاضر والغائب ، لا يثني فيها النظر ، ولا يستانف فيها
← اما گفته تو كه به خاطر بيعت نكردن اهل شام ، خلافت مرا زير سؤال بردی ، سخن بی اساس و سخيف است ؛ چون بيعتی كه با خليفه مسلمين در مركز حكومت اسلامی انجام می گيرد ، رعايت آن بر تمام حاضران و غائبان لازم است و كسی حق ندارد در آن تجديد نظر كند و يا بيعتی جديدی را از سر گيرد.
📓 نام کتاب : شرح نهج البلاغة نویسنده : ابن ابي الحديد جلد : 14 صفحه : 43
✓ در نتیجه امیرالمومنین در این نامه در حال بیان عقیده یا قاعده کلامی نیست بلکه کلام ایشان طبق قاعده الزام است که معاویه ادعا کرده بود چون اهل شام با امیرالمومنین بیعت نکردند پس خلیفه نیست که امیرالمومنین در باب جدل و قاعده الزام به معاویه می فرمایند همانطور که تو عقیده داری مهاجرین و انصار با ابوبکر و عمر بیعت کردند و تو خلافت آنها را قبول کردی پس باید خلافت من را هم قبول کنی چون همان مهاجرین و انصار که با ابوبکر و عمر بیعت کردند با من نیز بیعت کردند پس خلافت من هم شرعی هست.
ثانیاً چگونه حضرت خلافت خلفا را مشروع می دانستند با اینکه خودشان بارها به صراحت تصریح کرده اند که خلافت حق ایشان بوده است و غصب شده است :
← فَوَاللَّهِ مَا زِلْتُ مَدْفُوعاً عَنْ حَقِّي مُسْتَأْثَراً عَلَيَّ مُنْذُ قَبَضَ اَللَّهُ نَبِيَّهُ صلىاللهعليهوسلم حَتَّى يَوْمِ اَلنَّاسِ هَذَا
← پس سوگند به خدا، من همواره از حق خويش محروم ماندم، و از هنگام وفات پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم تا امروز حق مرا از من باز داشته و به ديگرى اختصاص دادند.
📕 نهجالبلاغه خطبه ۶
ثالثا اگر امیرالمومنین خلافت خلفا را مشروع می دانستند باید با آنها بیعت می کردند در صورتی که طبق کتب مخالفین امیرالمومنین مخالف خلافت ابوبکر بود و با او نیز بیعت نکردند تا جایی که نزدیک بود حضرت را به شهادت برسانند { کلیک کنید }
رابعاً خوده حضرت یکی از کسانی بود که مخالف خلافت عمر بن خطاب بوده است و حتی برای به خلافت رسیدن او به ابوبکر اعتراض کرد :
فدخل عليه علي و طلحة فقالا من استخلفت قال عمر قالا فماذا أنت قائل لربك
📔 طبقات ابن سعد، ج 3 ص 196
❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
https://eitaa.com/joinchat/1618477316Cf86d57b026
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
21.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اثبات متعه و ازدواج موقت از قرآن با استناد به روایات و تفاسیر اهل تسنن
👈 کارشناس : #استاد_بهرامی_زاد
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313