#تکفیر_مسلمین
💥 سید #حسین_احمد_مدنی از بزرگان جامعه سهارنپور وابسته به جامعه دار العلوم دیوبند در کتاب معروف ایشان به نام الشهاب الثاقب علی المسترق الکاذب درباره عقیده محمد بن عبد الوهاب می نویسد:
🌸محمد بن عبد الوہاب کا عقیدہ تھا کہ جملہ اہل عالم و تمام مسلمانان دیار مشرک و کافر ہیں اور ان سے قتل و قتال کرنا اور ان کے اموال کو ان سے چھین لینا حلال اور جائز بلکہ واجب ہے ؛
🌺محمد بن عبد الوهاب معتقد بود که تمامی اهل عالم و تمامی مسلمانان کشورهای عرب کافر و مشرک هستند و کشتن و کشتار و غارت اموال آنان بر ما جایز بلکه واجب است.
⁉️سوالی که باید پرسید این است آیا تفسیر شما از توحید صحیح است؟ آیا دیگر بزرگان اهل سنت دامنه سنت و بدعت را نمی دانستند؟ که شما به بهانه های واهی آنها را تکفیر می کنید؟
📚پی نوشت:
حسین احمد مدنی، الشهاب الثاقب علی المسترق الکاذب، نشر کتابخانه امدادیه-دیوبند، ص42
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#زیارت_قبور
قسطلانی از عالمان اهل سنت می گوید: «اگر کسی به زیارت قبور معتقد نباشد از دائره اسلام خارج است، و با الله و رسولش و جماعتی از علمای اعلام از اهل سنت و جماعت مخالفت کرده است.
المواهب، قسطلانی، ج3ص587
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#استغاثه
✅مقریزی در کتاب المواعظ و الاعتبار بذكر الخطط و الآثار می نویسد:
نفیسه از نظر صلاح و زهد در حدی بود که نمی توان بر آن افزود ... . 👉 در شهر مصر چهار مکان وجود دارد که در آنجا دعا مستجاب می شود : زندان یوسف صدیق علیه السلام، مسجد موسی صلوات الله علیه که در بطرا وجود دارد، . مقبره سیده نفیسه و همچنین منزلگاهی در سمت چپ قبله مسجد الاقدام در القرافه است که مصری ها همواره زمانی که دچار مصیبت شده و یا دچار تنگدستی و پیشامد ناگواری می شوند به یکی از این مکان ها می روند و الله تعالی را دعا می کنند و الله نیز دعایشان را مستجاب می کند. این مسئله تجربه شده است.👉
📚المواعظ و الاعتبار بذکر الخطط و الآثار، ج4، ص326-325
✅همانطور که میبینیم مقریزی ، هم جاه و مقام و برکت و تبرک را تایید می کند، هم مقبره را تایید می کند، هم مستجاب الدعوة بودن سیده نفیسه را تایید می کند، هم استغاثه مسلمانان مصر به قبر سیده نفیسه را تایید می کند.
⁉️سوالی که اینجا مطرح می شود این است آیا وهابیت در مقابل این چنین کلام صریح باز هم مخالفت می کنند؟ یا با برداشت و تفسیر نادرست از قرآن و سنت همان مسیر اشتباه خود را می پیمایند؟!
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#توسل_به_جاه
بن باز می گوید: «توسل به جاه، و برکت یا به حق یا به ذات ، مانند اینکه کسی بگوید: «اللّهمّ إنّی أسألک بجاه أنبیآئک أو بجاه ولیّک فلان أو بعبدک فلان أو بحقّ فلان أو برکة فلان» بدعت و از وسائل شرک است. 1
وهابیت توسل به جاه را بدعت و وسیله ای برای شرک می داند 😳درحالیکه اهل سنت نظر دیگری دارند به عنوان نمونه
شیخ زاده حنفی در کتاب مجمع الانهر ، در باب نفقه، و راجع به رفتار برخی طالبان علم در حق خود و آنان اینگونه دعا می کند:
أصلحهم الله تعالى وإيانا بجاه نبيه؛ پروردگارا به جاه و مقام رسول اللهﷺ هم ایشان و هم ما را اصلاح گردان».2
📚1. مجموع فتاوی بن باز، ج5ص322
2.شیخ زاده حنفی، مجمع الأنهر في شرح ملتقى الأبحر، دار الکتب العلمیه-بیروت، ج2، ص197.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#استحباب_زیارت_قبر_پیامبر
📢استحباب زیارت قبر رسول الله صلی الله علیه و سلم
✅ابواسحاق ابراهیم الشیرازی شافعی (متوفی 476 هـ) در باب صفة الحج و العمرة درباره زیارت قبر رسول الله صلی الله علیه و سلم مینویسد:
"زیارت کردن قبر رسول خدا صلی الله علیه و سلم مستحب است بخاطر آنچه که ابن عمر روایت کرده که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: هر کس قبر مرا زیارت کند شفاعتم برایش واجب میگردد."
📚المهذب فی فقه الامام الشافعی، ج1، ص 424
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#استغاثه_سیره_پیامبران
📢استغاثه و شفاعت طلبی از رسول الله صلی الله علیه وسلم، سیره انبیاء و سلف است
✅ نورالدین السمهودی (متوفی 911 هـ) در باب زیارت قبر مبارک رسول الله صلی الله علیه وسلم و توسل زائر به ایشان میفرماید:
"بدان که استغاثه (فریاد خواهی و کمک خواستن) و طلب شفاعت از رسول خدا صلي الله عليه وسلم و به مقام و برکت ایشان به درگاه الله تعالی از افعال انبياء و پيامبران و از سيره سلف است که در هر حالي چه قبل از خلقت و چه بعد از خلقت ایشان و در زمان حیات ایشان در دنیا و در حيات برزخی شان و در عرصه های قيامت واقع است."
📚وفاء الوفا بأخبار دار المصطفی، ط مؤسسة الفرقان، ج5، ص66
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#صدقه_برای_اموات
❌اکثر وهابی ها معتقد هستند، میت بعد از موت، نمی تواند از برخی اعمال خیر دیگران که به اموات هدیه می شود نفعی ببرد و هدیه اعمال خیر (مانند قرائت قرآن، نماز و ...)، بر اموات حرام و بدعت است؛بن باز می گوید: قرائت قرآن و نماز برای اموات مشروع نیست؛ چون اصلی ندارد و بدعت است و ثوابی به میت نمی رسد 1
✅اما علمای اهل سنت قائل هستند که ثواب نماز و قرائت قرآن و تمام خوبی ها به اموات می رسد؛ به عنوان نمونه ابن نجيم در کتاب (البحر الرائق شرح كنز الدقائق) می آورد: ثواب نماز و روزه و دعا و ذکر و قرائت قرآن و حج و صدقه و غیر اینها، نزد اهل سنت و جماعت به میت می رسد.2
⁉️قضاوت با شما🕵♂
📗1-بن باز، عبدالعزيز، فتاوى نور على الدرب، ج14، ص199
2-ابن نجيم، زين الدين بن ابراهيم، البحر الرائق شرح كنز الدقائق، ج 3، ص 63 .
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#برنامه
#نشست_علمی
#فاطمیه
📖موسسه تخصصی دارالاعلام تحت اشراف مرجع عالی قدر تشیع، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی«دامت برکاته»
📣 ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی
با موضوع:
« واکاوی ادله وهابیت در فضیلت داشتن زنان پیامبر ص بر حضرت زهرا س»
📅 پنجشنبه، 23 آذر ساعت 16
⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️
لینک ورود به جلسه«با مرورگر کروم و با گزینه میهمان وارد شوید»
https://www.skyroom.online/ch/darolelam/shiraz
🔸🔶
برگزار کنندگان؛ موسسه دارالاعلام فارس- بسیج طلاب فارس
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
جهت اطلاع از دیگر برنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️
https://eitaa.com/amozesh_darolelam_fars
#تلقین_بعد_مرگ
❌ وهابی ها در مورد تلقین بعد از مرگ می گویند : «نظر صحیحتر علما درباره تلقین بعد از مرگ این است که تلقین مشروع نیست؛ بلکه بدعت بوده و هر بدعتی ضلالت است». 1
✅اما ابنعابدین از علمای حنفی در کتاب شرح المنيه چنین نقل میکند: «بدون شک که بعد از دفن از تلقین منع نمیشود؛ زیرا تلقین بعد از دفن هیچ ضرری ندارد؛ بلکه در آن نفع وجود دارد؛ زیرا میت با ذکر، انس میگیرد بهطوری که در آثار آمده است»2
⁉️قضاوت با شما🕵️♂️
📗1-احمد بن عبدالرزاق الدويش، فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء، ج8، ص339
2-ابنعابدين، محمدامين بن عمر، رد المحتار على الدر المختار، ج2، ص191
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#نیت و #قصد عدم #عبادت، شرط جواز و صحت #استغاثه به رسول خدا صلی الله علیه وسلم
✅ ابن کثیر (م 774هـ) از شاگردان #ابن_تیمیه، عقیده استاد خود درباره #استغاثه و #توسل به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را اینگونه بیان میکند:
"قَالَ الْبِرْزَالِيُّ: وَفِي شَوَّالٍ مِنْهَا شَكَى الصُّوفِيَّةُ بِالْقَاهِرَةِ عَلَى الشَّيْخِ تَقِيِّ الدِّينِ وَكَلَامِهِ فِي ابْنِ عَرَبِيٍّ وَغَيْرِهِ إِلَى الدَّوْلَةِ، فَرَدُّوا الْأَمْرَ فِي ذَلِكَ إِلَى الْقَاضِي الشَّافِعی.....
"البرزالی میگوید: در شوال آن سال [یعنی در سال 707 هجری] صوفیه در قاهره از شیخ تقی الدین (ابن تیمیه) و کلام او درباره ابن عربی و غیر او، به دولت شکایت کردند، این موضوع را به نزد قاضی شافعی بردند و مجلسی برای آن منعقد گشت. ابن عطا درباره او (ابن تیمیه) ادعاهایی کرد که نتوانست چیزی از آنها را ثابت کند؛ منتها او (ابن تیمیه) گفت: جز به خداوند استغاثه نمیشود و به رسول الله صلی الله علیه وسلم هم استغاثه به معنای عبادت نمیشود، اما به او توسل میشود و از ایشان به درگاه الله درخواست شفاعت میشود. پس بعضی از حاضرین گفتند که در این باره ایرادی بر او نیست."
📚البدایة والنهایة، ط دارهجر، ج18، ص75-74
⁉️همانطور که مشاهده میشود، شرط استغاثه غیر شرکی به رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، قصد و نیت عدم عبادت است.
🔸➖🔸➖🔸➖🔸➖🔸➖🔸➖🔸
🚩مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
#سماع_موتی
❌یکی از مسائلی که درخصوص حیات برزخی هست، اطلاع ارواح از عالم دنیا و عرضۀ اعمال زندهها به اموات و شناختن زائرین خودشان میباشد. برخی از وهابیت همچون، بنباز، آلبانی و صالح فوزان معتقدند میت درخصوص بستگانش هیچ علمی ندارد و ارتباطی بین اموات وزندهها نیست و اموات شناختی با زائرین خودشان ندارند. نعمان بن محمود آلوسی و البانی میگویند: «موقع سلامدادن به میت، میت مخاطب قرار نمیگیرد و سماعی برای میت صورت نمیگیرد و این سلامدادن، دعا در حق میت است 1
✅شوکانی میگوید: مطلق ادراک مثل علم و سماع برای تمام مردگان ثابت است.2
📗1-آلوسی، نعمان بن محمود، الآیات البینات فی عدم سماع الأموات علی مذهب الحنفیة السادات، ص91؛
2-شوكانی، محمد بن علی، نيل الأوطار، ج3، ص295.
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii
😳گفتگوی بین وهابی و مُلحد:
🔻وهابی: چرا به خدای من ایمان نمیاری؟
ملحد: خدای تو کیه تا بهش ایمان بیارم؟!
🔻وهابی: همونیه که صورتش مانند انسانه و بر عرش و بر روی صندلی اش که جیرجیر میکنه نشسته و شبانه روز با ذاتش بصورت حقیقی بین آسمان دنیا و عرش در رفت و آمده😔
ملحد: خب خدایت قبل از اینکه جهان هستی و عرش و فرش و بالا و پایین و راست و چپش رو خلق کنه کجا بود؟
وهابی: جهان هستی و مکان آن مخلوق خدای من نیست بلکه ظاهراً از ازل وجود داشته و معلوم نیست کی خلقش کرده، چون من نمیتونم خدایم رو بدون مکان تصور کنم و خدای من بدون این مکان، عدم و هیچ خواهد شد. منتها فرقه ای گمراه منتسب به اسلام به نام اشاعره وجود داره که به خدای بی مکان و بی شریک اعتقاد دارن و میگن خدایشان جهان هستی و مکان آن را خلق کرده و خدایشان وجود داشت و چیزی غیر از او نبود و سپس جهان هستی رو خلق کرد و خدایشان اکنون بر همان حالتی است که قبل از خلق کردن مکان جهان هستی بود. و مبادا به حرف آنان گوش دهی چون گمراهت میکنند.
ملحد: پس تو مشرک و بت پرست هستی چون خدای تو نمیتونه از مکان جهان هستی صلب وجود کنه تا در وجودش یکتا بشه. و مکان رو نیز همانند خدایت واجب الوجود دانستی پس خدای تو یکتا نیست و شریک داره ... بیا یه بوس بده بهم ... فکر کردم مسلمانی.
❌وهابی: در شک و حیرت فرو رفت و ریشش را تراشید و ملحد شد.
❇️ملحد: به خدای یکتایی که خالق جهان هستی است و در ذات و صفاتش قائم به خودش است و برای بودنش، از مکان جهان هستی بی نیاز است و اصلاً به داشتن مکان توصیف نمی شود ایمان آورد.
#بازنشر
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii