هیچ کس شک نکرده ؟ 💔
💥مشهور ترین حدیثی که از تمیم داری نقل شده، حدیث جَسّاسه است که برای ملاحظه تفصیلش، می توانید به جلد دوم نقش ائمه در احیای دین مراجعه بفرمایید.
و مضمونش به طور خلاصه چنین است : تمیم داری با گروهی، سوار یک کشتی بوده ⛵️، کشتی در دریا به مدت یک ماه دچار طوفان گشته🌊 ، سپس به سمت یک جزیره کشانده شده🏝، در جزیره، حیوانی پرمو مشاهده کردند که با آنها سخن می گفت! او خود را جساسه (به معنای کسی که بسیار جاسوسی می کند) معرفی کرد. سپس گفت به این دیر(عبادتگاه) بروید⛪️. درآن دیر، مردی را دیدند که در غل و زنجیر بود. او از آنان سوالاتی کرد از جمله دریاچه طبریه آب دارد یا نه؟
و به من از پیامبر امّی خبر دهید. گفتند در مکه ظهور کرده و اکنون در مدینه است...
کمی بعد، خود را مسیح معرفی کرد و خبرهایی داد و گفت: نزدیک است به من اجازه خروج داده شود...
❇️ پیامبر پس از نقل قصهٔ تمیم داری، فرمود آیا من این سخن را برای شما نگفته بودم؟
مردم تایید کردند. سپس فرمود : قضیه تمیم از این جهت برای من جالب بود که با آنچه خودم قبلا برایتان گفته بودم، مطابقت داشت.
✳️ علامه بعد از ایراد پاره ای از اشکالاتِ محتوایی بر حدیث فوق، می فرمایند:
در طول این قرن ها، آیا هیچ مسلمانی پیدا نشده که در صحت این حدیث و این که پیامبر اکرم(ص) چنین سخنی بر بالای منبر گفته باشد، شک کند؟ 💔💔
جواب این است که : خیر. 💔💔💔💔💔
⬅️ زیرا این حدیث در صحیح مسلم نقل شده و هرچه در صحیح مسلم و صحیح بخاری نقل شود، جای شک ندارد. اما از طرفی محتوای حدیث هم در هر صورت قابل قبول دانش عصر و اطلاعات زمان ما نیست.
👀 «سید محمد رشید رضا» عالم و مصلح بزرگ مصری، در این زمینه تحقیق می کند و راهی برای حل مسأله پیشنهاد می نماید. او اصلا نمی گوید که فاطمه بنت قیس، راوی حدیث، خطا کرده یا گرفتار خیالات شده. زیرا او صحابی پیامبر است و صحابی، شایسته همه گونه احترام است. راویان صحیح مسلم و خود مسلم هم که دروغ و خطا نمی گویند.🙅🏻♂
بنابرین حتما سلسله این حدیث به درستی به پیامبر می رسد! فقط یک قسمت می ماند : نقل پیامبر از تمیم داری.
🗝رشید رضا راه حل را در این می داند که پیامبر، در نقل سخن تمیم گرفتار خطا شده، یعنی ندانسته گرفتار چنگال خرافات و دروغ پردازی های تمیم داری گشته. و آن را بدون اینکه به خطایش پی برده باشد، برای مردم بازگو کرده است. 🤦🏻♂
👇عبارت رشید رضا چنین است:
النَّبیُّ ما کانَ یَعلَمُ الغیبَ؛ فَهُوَ کَسائِرِ البَشَر. یَحمِلُ کلامَ الناسِ عَلَی الصّدقِ اذا لم تحف به شُبْهَةٌ.
ترجمه : پیامبر غیب نمی داند. او مانند سایر افراد بشر است و سخن مردم را اگر شبهه ای در آن وجود نداشته باشد، حمل بر راستی و درستی می نماید و باور می کند.
📚 منبع : نقش ائمه در احیای دین؛ جلد دوم؛ صفحات ١۵٣
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
موسی و سامری؛ از کعبه جده تا کعبه بیروت!
حقیقت هر ملتی، تصویری است که به جهان مخابره میکند و با این نگاه، میتوان تصویر دو امت را به تفسیر و تعبیر نشست؛ تصویر کعبهای در جده و کعبهای در بیروت!
داستان گوساله سامری را شنیدهاید؛ داستان امتی را که تاخیر ۱۰ روزه موسی را برنتابیدند و تا صاف شدن چهل روزه شراب عرفان در وجود پیامبرشان صبر نکردند و سامری امت بیطاقت را به گوسالهای زرین که صدای از آن خارج میشد، فریفته و از راه حق بیرون نمود؛ آنجا هم البته هارون و یارانی اندک، بر طول غیبت موسی و بر پرستش گوساله، صبر کردند.
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشیش مسیحی: امید دارم که شفاعت حضرت زهرا(س) در روز قیامت شامل من هم بشود
↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریانهای انحرافی
@mafaz_media
@mafaz_news
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
#کاریکاتور
حضرت آیتالله خامنهای فرموده بودند: «همّت جوانان مؤمن، داعش را نابود کرد؛ حالا میگویند بکلّی از بین نرفتند، دوباره هم بیایند همان است؛ «اِن عَادَتِ العَقرَبُ عُدنَا لَها»؛ عقرب را با کفش زد له کرد، گفت اگر دوباره هم بیاید دوباره همین کفش دستم است، باز هم میزنم.»
💥پایگاه خبری مفاز💥
ʲᵒᶦⁿ↷
➣ eitaa.com/mafaz_news
➖ارتداد صحابه در منابع عامه
✍🏻مخالفین شیعه برای صحابه پیامبرصلیاللهعلیهواله تقدس ویژهای قائل هستند و در طول تاریخ همیشه شیعه را متهم به ارتداد صحابه کردند در حالی که منابع مخالفین نیز به ارتداد صحابه بعد از پیامبر صلیالله علیهواله اشاره کردهاند.
1️⃣عنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: أَنَّهُ كَانَ يُحَدِّثُ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " يَرِدُ عَلَيَّ يَوْمَ القِيَامَةِ رَهْطٌ مِنْ أَصْحَابِي، فَيُحَلَّئُونَ عَنِ الحَوْضِ، فَأَقُولُ: يَا رَبِّ أَصْحَابِي، فَيَقُولُ: إِنَّكَ لاَ عِلْمَ لَكَ بِمَا أَحْدَثُوا بَعْدَكَ، إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى)1
🔰رسول خدا به نقل ابوهریره فرمود:
روز قیامت گروهی از اصحابم بر من وارد میشوند... پس مـن
میگویم: پروردگارا! اصحابم! پاسخ میفرماید: تـو نمیدانـی پـس از تـو چـه پدیـد
آوردند، آنان به پشت سر خود،عقب بازگشتند(مرتد شدند)
2️⃣: قَالَ: حَدَّثَنِي هِلاَلُ بْنُ عَلِيٍّ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ:بَيْنَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، فَقُلْتُ: أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: وَمَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى. ثُمَّ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، قُلْتُ أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: مَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى، فَلاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ)2
🔰ابوهریره گوید: پیامبر فرمود:
در حالی که ایستاده بودم به ناگاه گروهی
نمایان شدند، چون آنان را شناختم مردی از میان من و آنان خارج شد و گفت: بیـا.
گفتم: کجا؟ گفت: به سوی آتش به خدا سوگند. گفتم: مگر چه کردهاند؟ گفت:
آنان پس از تو به عقب بازگشتند (این ماجرا دوباره نیز در مورد گروهی دیگـر تکـرار
شد). پس تصور نمیکنم جز تعداد اندکی از آنان [: صحابه]از آن رهایی یابند.
3️⃣: فَأَقُولُ: يَا رَبِّ أَصْحَابِي فَيُقَالُ: إِنَّكَ لَا تَدْرِي مَا أَحْدَثُوا بَعْدَكَ، إِنَّهُمْ لَمْ يَزَالُوا مُرْتَدِّينَ عَلَى أَعْقَابِهِمْ مُنْذُ فَارَقْتَهُمْ)3
🔰در حدیث دیگری از پیامبر آمده است که.... پس میگـویم: پروردگـارا! اصـحابم!
در پاسخ گفته میشود: تو نمیدانی که بعد از تو چه کردنـد! از زمـانی کـه از آنـان
جدا شدی پیوسته به عقب بازمیگردند.
📚منابع:
1: البخاري ج 8 ص 120
2: البخاری ج 8 ص121
3: سنن ترمذی ج 4 ص615
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
➖دلیل قاطع امیرالمومنین علیهالسلام برای عدم اقدامنظامی علیه غاصبین
🔰 در کتاب شریف الاحتجاج مرحوم طبرسی نقل شده كه:
آن حضرت پس از جنگ نهروان در مجلسى نشسته بود و از جريان امور گذشته مذاكره مىشد، تا اينكه آن حضرت پرسيده شد كه چرا با أبوبكر و عمر همچون طلحه و زبير و معاويه نجنگيدى⁉️
أمير المؤمنين عليه السّلام فرمود:👇
من از روز نخست زندگى پيوسته مظلوم واقع شده و حقوق خود را مورد تجاوز و دستبرد ديگران مىديدم. پس اشعث بن قيس برخاسته و گفت: اى أمير المؤمنين، چرا دست به شمشير نبردى و حقّ خود را نستاندى⁉️
فرمود: اى اشعث مطلبى را پرسيدى پس خوب به پاسخش گوش كرده و بخاطر بسپار، و به حقيقت كلام و حجّت من توجّه كن.
كه من از شش تن از انبياى گذشته تبعيّت و پيروى نمودم:
أوّل:👈 از حضرت نوح عليه السّلام كه خداوند در بارهاش مىفرمايد: فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ : قمر 10.: « تا آنکه به درگاه خدایش دعا کرد که من سخت مغلوب قوم شدهام تو مرا یاری فرما.» پس اگر كسى بگويد او از قوم خود خوف نداشته؛ منكر كلام خدا و كافر بدان شده است
. و دوم👈 از حضرت لوط عليه السّلام كه خداوند در باره او مىفرمايد: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيد هود80 « گفت: «(افسوس!) ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیهگاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود! (آنگاه میدانستم با شما زشتسیرتان ددمنش چه کنم» پس اگر كسى بگويد: لوط اين كلام را براى مطلبى غير از ترس گفته مسلّما كافر است، و گر نه اوصياى انبياء در اين مقام معذورترند.
سوم👈 از حضرت إبراهيم خليل عليه السّلام، در اين آيه كه: وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مریم 48« و من از شما و معبودانی که به جای خدا می خوانید، کناره می گیرم » پس اگر كسى بگويد او اين سخن را براى غير ترس گفته كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
چهارم👈 از حضرت #موسى عليه السّلام در اين آيه: فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ شعراء 21،« پس هنگامی که از شما ترسیدم فرار کردم» پس اگر كسى با وجود اين آيه منكر ترس موسى شود كافر است، و گر نه #وصىّ معذورتر است.
پنجم👈 از سخن هارون برادر آن حضرت در اين آيه كه گفت: ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي اعراف 150 « و سر برادر خود را گرفت (و با عصبانیت) به سوی خود کشید؛ او گفت: «فرزند مادرم! این گروه، مرا در فشار گذاردند و ناتوان کردند؛ و نزدیک بود مرا بکشند » اگر كسى منكر ترس هارون باشد مسلّما كافر است، و گر نه وصىّ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله معذورتر است.
ششم👈 از برادرم محمّد صلّى اللَّه عليه و آله خير البشر پيروى و تبعيّت نمودم كه روى احتياط و خوف از قريش مرا در جاى خود خوابانيده، و خود از مكّه بيرون و در غار مخفى شد، اگر كسى منكر ترس آن حضرت از دشمنان باشد كافر است، و گر نه وصىّ او معذورتر است
👈.در اين وقت همه مردم يكپارچه برخاسته و گفتند: اى أمير المؤمنين ما همه دريافتيم كه فرمايش شما صحيح و عمل شما حقّ است، و ما جاهل و گناهكاريم، و ما مىدانيم كه شما در ترك دعوى و سكوت و تسليم شدن خود معذور مىباشى.
📚: الاحتجاج ج ۱ ص ۱۸۹
♻️کانال:علم الحدیث
@mirasehadisi
➖تهدید حضرت زهرا به نفرین غاصبان خلافت، در حمایت از امیرالمؤمنین علیهماالسلام
🔺...عَنْ أَبِي هَاشِمٍ قَالَ: لَمَّا أُخْرِجَ بِعَلِيٍّ ع خَرَجَتْ فَاطِمَةُ ع وَاضِعَةً قَمِيصَ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى رَأْسِهَا آخِذَةً بِيَدَيِ ابْنَيْهَا فَقَالَتْ: «مَا لِي وَ مَا لَكَ يَا أَبَا بَكْرٍ تُرِيدُ أَنْ تُؤْتِمَ ابْنَيَّ وَ تُرْمِلَنِي مِنْ زَوْجِي وَ اللَّهِ لَوْ لَا أَنْ تَكُونَ سَيِّئَةٌ لَنَشَرْتُ شَعْرِي وَ لَصَرَخْتُ إِلَى رَبِّي.» فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ الْقَوْمِ: مَا تُرِيدُ إِلَى هَذَا؟ ثُمَّ أَخَذَتْ بِيَدِهِ فَانْطَلَقَتْ بِهِ)1
🔰مرحوم کلینی از شخصی بهنام ابوهاشم نقل کرده است:
زمانیکه امیرالمؤمنین (علیهالسلام) را (از خانهشان) بیرون کشیدند، حضرت زهرا (علیهاالسلام) نیز خارج شدند، درحالیکه پیراهن رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) را بر سرشان قرار داده بودند و دستان دو پسرشان (حسنین علیهماالسلام) را گرفته بودند.
آنگاه فرمودند:
«ای ابوبکر! مرا با تو چه کار؟ میخواهی دو پسرم را یتیم کنی و مرا بیوه کنی؟
به خدا قسم، اگر کار بدی نبود، موهایم را آشکار و پریشان میکردم و با فریاد از پروردگارم یاری میجستم.»
مردی از میان جمع گفت:
قصدت از این کار چیست؟
حضرت زهرا دستِ امیرالمؤمنین (علیهماالسلام) را گرفتند و با ایشان بهسرعت رفتند.
👇اگر نفرین میکردند👇
🔺...عَنْ عَبْدِ الْحَمِيدِ الطَّائِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: «وَ اللَّهِ لَوْ نَشَرَتْ شَعْرَهَا مَاتُوا طُرّاً.»2
🔰از امام باقر (علیهالسلام) نقل شده است:
«به خدا قسم، اگر موهایشان را آشکار و پریشان میکردند، آن جماعت همگی میمردند.»
📚منابع:
1الكافي، ج۸، ص۲۳۷
2:الكافي، ج۸، ص۲۳۸
♻️کانال:علم الحدیث
@mirasehadisi
المحسن_بن_علي_بن_أبي_طالب_ع_في_تراث_الفريقين_علي_أصغر_الرضواني_،.pdf
7.52M
📗محسن بن علی بن ابی طالب علیهم السلام فی تراث الفریقین
📝مولف:علی اصغر رضوانی
تعداد نظرات:۱۹۳
زبان:عربی
🔹توضیح:
👈اجماع و تواتر بر سقط حضرت محسن علیه السلام
👈شهرت خبر سقط حضرت محسن علیه السلام نزد شیعه
👈شهادت حضرت محسن علیه السلام در مصادر متقدم
👈اهل سنت و حذف سقط حضرت محسن علیه السلام در تاریخ
👈تحریف و مخفی کردن مطاعن خلفا در کتب اهل سنت
👈اشکالات پیرامون روز هجوم و پاسخ به آنها
لینک دانلود مستقیم
#حضرت_زهرا_علیها_السلام
🌷هزینه دانلود صلوات
https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
﷽
#مناظره منطق قرآنی برخورد با مخالفین
✍ آیة الله العظمی جوادی آملی:
«... قرآن کریم به سه وظیفه اشاره کرده است که عبارتند از حکمت، موعظه حسنه و جدال احسن. ﴿ٱدۡعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِٱلۡحِكۡمَةِ وَٱلۡمَوۡعِظَةِ ٱلۡحَسَنَةِۖ وَجَٰدِلۡهُم بِٱلَّتِي هِيَ أَحۡسَنُ ﴾ این وظایف که شامل ارشاد، هدایت اخلاقی و تبیین حکمت الهی است، باید بین اساتید تقسیم شود. بنابراین حوزههای علمیه هم فقه و حقوق و هم #جدال_احسن را باید در کنار آموزش قرآن داشته باشند...»
✍ جدال احسن و مناظره با ملحدین، نواصب و مخالفان مکتب اهلبیت علیهم السلام یک روش قرآنی و مبتنی بر دستورات ائمه اطهار علیهم السلام است که علمای شیعه از مؤمن الطاق تا هشام، از شیخ مفید و شیخ طوسی تا علامه حلی و علامه مجلسی، از علامه شرف الدین تا علامه مظفر جاری و ساری بوده است.
😔 متأسفانه در زمانه ما با وجود بیشترین امکانات ارتباطی با تمام دنیا به دلیل رسوخ تفکرات «وحدت نامنضبط»، خبری از جدال احسن و مناظرههای جذاب و عالمانه با مخالفین نیست و هر مجموعه ای که اقدام به مناظره با مخالفین میکند آماج حملات بی رحمانه و تهمت های فراوان قرار میگیرد!
#جهاد_تبیین
#مناظره
#ولایت
«سربازان امامین انقلاب»
https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
18.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┄┄┅━༅𖣔﷽𖣔༅━┅┄
🎥 شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نزد شیعه متواتر است
┏━━━━━━
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی زاد
┗━ ᭄ ✿·⊰✾⊱━━━─⇆𖥸· ࿐━┛
#شهادت
#ولایت
#جهاد_تبیین
✧❀مجموعه علمی دانشگاه امامت❀✧
ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐
https://eitaa.com/Emamat110u
https://t.me/Emamatu110