🍁🌻🌱🌷🥀🍂🕊
🌴 #ادامه #ترجمه_و_شرح_نامه_19_نهج_البلاغه: میانهروی در رفتار با غیر مسلمانان📜
📖شرح پیام امیرالمؤمنین علیه السلام:
✅نکته:
💎اسلام و اهل ذمه:
❇️ #ادامه_رابطه اسلام و مسلمين را با غير مسلمانان مى توان در چهار صورت خلاصه کرد:
2️⃣کفار حربى: آنها همان گونه که از نامشان پيداست کسانى هستند که در حال جنگ با مسلمانانند و به همين دليل نه تنها احترامى ندارند بلکه مسلمانان مأمور به جهاد در مقابل آنان هستند. احکام کفّار حربى نيز در فقه اسلام در کتاب الجهاد به طور مشروح آمده است.
3️⃣ کفار معاهد: آنهايى هستند که در داخل کشورهاى اسلامى زندگى نمى کنند ولى روابطى با مسلمانان از نظر تجارى، سياسى و امثال آن دارند و حقوق يکديگر را محترم مى شمارند. مصداق بارز آن زمان ماست، تمام کشورهايى که رابطه سياسى با مسلمانان دارند و مبادله سفير، کاردار و امثال آن در کشور يکديگر انجام مى دهند. آنها نيز در هر کجا باشند چه به داخل کشورهاى اسلامى سفر کنند چه در خارج تماس داشته باشند، همه چيزشان محترم است. احکام اين گروه نيز در همان کتاب جهاد و در کتب تفسير، در تفسير سوره برائت آمده است.
4️⃣ کفار مهادن: آنهايى هستند که در بيرون کشورهاى اسلامى زندگى مى کنند و معاهده و رابطه خاص سياسى با مسلمانان ندارند ولى در حال جنگ و پيکار و مبارزه و مخالفت نيز نيستند. اسلام درباره آنها نيز دستور به خوش رفتارى و مسالمت داده از جمله در آيه 8 سوره ممتحنه درباره آنها فرموده است که نهى نمى کند خداوند از نيکى کردن و رفتار عادلانه با کسانى که با شما در حال جنگ نيستند و شما را از خانه و کاشانه خود بيرون نراندند.
📚پی نوشت:
1 . سند نامه: اين نامه در کتاب هايى قبل از سيّد رضى نيز آمده است از جمله در انساب الاشراف بلاذرى (متوفاى 279) و ابن واضح (معروف به يعقوبى متوفاى 284) در تاريخ خود با تفاوت هايى و اضافاتى نسبت به آنچه در نهج البلاغه آمده آورده است (مصادر نهج البلاغه، ج 3، ص 242).
2 . «دهاقين» جمع «دهقان» از ريشه فارسى «دهگان» يا «دهبان» گرفته شده که به معناى بزرگ ده، رييس، کدخدا و زعيم به کار مى رود و گاه به هر کشاورزى نيز اطلاق مى شود; ولى در عبارت بالا معناى اوّل مناسب تر است، زيرا شکايت را رؤسا و بزرگان محل مى نويسند.
3 . «جلباب» به کسر و فتح جيم هر دو قرائت مى شود و براى آن معانى مختلفى ذکر شده گاه به معناى چادر «ملحفه» و گاه به معناى روسرى «مقنعه» و گاه به معناى پيراهن بلند و گشاد معنا شده و در نامه مورد بحث جنبه کنايى دارد و منظور از آن پوشش معنوى است که مدير و فرمانده گروه بر خود مى پوشد که امام(عليه السلام) مى فرمايد ترکيبى از نرمش و شدت باشد.
4 . «داوِل» صيغه امر است از «مُداوله» به معناى گردانيدن و گردش دادن و چيزى را به جاى ديگرى نشاندن و يا شخصى را به جاى شخص ديگرى قرار دادن و در نامه بالا منظور اين است که گاه با محبّت با آنها رفتار کن و گاه با کمى خشونت.
5 . حجر، آيه 49 و 50 .
6 . ممتحنه، آيه 8 .
#قسمت_چهارم_پایان_نامه_19_نهج_البلاغه📜
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
#امام_زمان_عج 🌼
#ولایت
#غیبت
✅سلسله مباحثی در باب خلیفة الله
❇️ بيان سخنان هشام بن حكم رضى اللَّه عنه در اين مجلس و سرانجام او [بخش پایانی]
⚪️گفت: از كجا مى گويى كه او بايد بخشنده ترين مردم باشد؟ گفت: براى آنكه او خزانه دار مسلمانان است و اگر بخشنده نباشد، با اشتياق به اموال مسلمين ميل كند و آنها را بگيرد و
خيانت كند و روا نبود كه خداى تعالى به خائنى احتجاج نمايد.
در اينجا ضرار گفت: امروز چه كسى داراى اين صفات است؟
گفت: صاحب اين كاخ امير المؤمنين! و هارون الرّشيد همه كلام او را مى شنيد و وقتى اين كلام او را شنيد گفت: بخدا سوگند كه او ما را گرفته و از انبان نوره به ما عطا كرده است واى بر تو اى جعفر! - و جعفر بن يحيى با او در پس پرده نشسته بود- مقصود او كيست؟
گفت: يا امير المؤمنين مقصود او موسى بن جعفر است، گفت: قطعا مقصود او كسانى هستند كه شايستگى آن را دارند و سپس لبان خود را گزيد و گفت: اگر چنين شخصى زنده باشد پادشاهى ساعتى براى من نخواهد بود، 👈به خدا سوگند تأثير زبان اين شخص در قلوب مردم از صد هزار شمشير بيشتر است ...
🔸و يحيى دانست كه هشام را خواهند گرفت و به پشت پرده برفت، هارون گفت: اى عبّاسى! واى بر تو، اين مرد كيست؟ گفت: يا امير المؤمنين! بس است و مقصود شما را برآورده مى كنيم آنگاه به مجلس درآمد و به هشام اشاره زد، هشام دانست كه او را خواهند گرفت، برخاست و چنين وانمود كرد كه براى قضاى حاجت بيرون مى رود، پس كفشهايش را پوشيد و مخفيانه به خانه خود رفت و به آنها دستور داد كه متوارى شوند و خود نيز از همان جا به جانب كوفه گريخت و در كوفه به منزل بشير نبّال كه از حاملان حديث و اصحاب امام صادق عليه السّلام بود فرود آمد و خبر را براى وى بازگفت، سپس بيمارى سختى بر وى عارض شد، او گفت: آيا طبيب بر بالينت بياورم؟ گفت: خير كه اين مرض موت من است و چون مرگش فرا رسيد به بشير گفت: چون از تجهيز من فارغ شدى، نيمه شب جنازه مرا در ميدان كناسه كوفه قرار بده و نامه اى بنويس و بگو: اين هشام بن حكم است كه امير المؤمنين در جستجوى او بود و به كورى چشم او فوت كرده است.
و هارون دوستان و خويشان هشام را مورد بازجويى و بازخواست قرار داده بود و چون صبح آن شب فرا رسيد، كوفيان او را ديدند و قاضى و معين و كارگزار و عدول كوفه حاضر شدند و هارون الرّشيد را مطّلع كردند و او گفت:
سپاس خدا را كه از او آسوده شديم و كسانى را كه به واسطه وى گرفته بود آزاد ساخت.
📚کمال الدین، ج ۲، ص ۵۷
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
#چهره های درخشان چهارده معصوم علیهم السلام
✍️سید عبدالله حسینی دشتی
#مناظره های امام باقر علیه السلام
🔷فعالیت فرقه ها و گروه های سیاسی و مذهبی متعدد مانند معتزله، خوارج و مرجعئه، حضرت امام محمّد باقر علیه السلام را بر آن داشت تا در برابر نفوذ عقاید باطل آنان ایستادگی نماید و با مناظره با سران این گروه ها، پایگاه های فکری و عقیدتی آنان را در هم کوبد و بی پایگی عقایدشان را با دلایل روشن ثابت کند. مناظره آن حضرت با نافع بن ازرق یکی از سران خوارج نمونه از مناظرات آن حضرت است:
روزی نافع به حضور امام علیه السلام رسید و مسائلی از حلال و حرام پرسید. امام به پرسش های وی پاسخ داد و ضمن گفتگو فرمود: به این مارقین بگو: چرا جدایی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام را حلال شمردید، در صورتی که قبلا خون خویش را در کنار او و در راه اطاعت او نثار می کردید و یاری او را موجب نزدیکی به خدا می دانستید.
امام علیه السلام افزود: آنان خواهند گفت که او در دین خدا حکم قرار داد. به آنان بگو خداوند در شریعت پیامبر خود در دو مورد دو نفر را حکم قرار داده است؛ یکی در مورد اختلاف میان زن و شوهر است(822) و دیگری داوری سعد بن معاذ است که پیامبر اسلام او را میان خود و قبیله یهودی بنی قریظه حکم قرار داد و او هم طبق حکم خدا نظر داد. آنگاه امام افزود: آیا نمی دانید که امیرالمؤمنین علی علیه السلام حکمیت را به این شرط پذیرفت که دو داور بر اساس حکم قرآن داوری کنند و از حدود قرآن تجاوز نکنند و شرط کرد که اگر برخلاف قرآن رأی بدهند، مردود خواهد بود؟ وقتی که به امیرالمؤمنین گفتند: داوری که خود تعیین کردی بر ضرر تو نظر داد، فرمود: من او را داور قرار ندادم بلکه کتاب خدا را داور قرار دادم. پس چگونه مارقین حکمیت قرآن و مردود بودن خلاف قرآن را گمراهی می شمارند، اما بدعت و بهتان خود را گمراهی به حساب نمی آورند؟!
نافع بن ازرق با شنیدن این سخنان گفت: به خدا سوگند این سخنان را نه شنیده بودم و نه به ذهنم خطور کرده بود، حق همین است ان شاء الله.(823)
و نمونه دیگر از مناظره های آن حضرت مناظره ای است که در سفر اجباری به شام در شهر دمشق با اسقف بزرگ و سالخورده نصاری داشتند.
این اسقف سالخورده هر سؤال مشکلی که به نظرش می رسید پرسید و جواب قانع کننده شنید و چون خود را ناتوان یافت به شدت ناراحت و عصبانی شد.
غلبه امام محمّد باقر بر آن اسقف مسیحی به سرعت در شهر دمشق پیچید و موجی از هیجان به وجود آورد هشام بر اثر خشمی که به علت پیروزی علمی امام محمّد باقر علیه السلام به وی دست داده بود، کوشش کرد درخشش علمی و اجتماعی حضرت را به حربه کهنه تهمت از بین ببرد و رهبر عالی قدر اسلام را متهم به گرایش به مسیحیت نماید.(824)
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ 18 سال سن کافیه از غفلت دربیای
#غفلت
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌾🌱🍁🌷🍃🥀🍂🕊
🔴 ذکری برای از بین رفتن غم از دل!
🔸اگر عمیقاً اعتقادات خود را پیش خودت یادآوری و مرور کنی، اندوه از دلت زدوده میشود و سرور جای آن ایجاد میشود! امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: کسی که به خدا اعتماد کند، خدا به او سرور میدهد و هر کسی به خدا توکل کند، خدا اُمورش را کفایت و اصلاح میکند. (کشفالغمه/۲/۳۴۶)
🔷امام رضا(ع) میفرماید: بهخاطر برخی مسائل غمگین شده بودم، پدرم به من فرمود: خدا را صدا بزن تا غم از دلت برود، و ذکر «یَا رَءُوفُ یَا رَحِیم» را زیاد بگو!( دعوات راوندی/۴۵)
🔸ذکر «یارئوف» اثر ویژهای در از بین بردن غم دارد! یک عارف بزرگوار میفرمود: وقتی دلتان گرفت و گرفتار شدید ذکر «یارئوف» را زیاد بگویید و با این ذکر به امام رضا(ع) متوسل شوید. گویا خدا وقتی بخواهد برای این ذکر شما اثری بگذارد کارتان را به امام رضا(ع) میسپارد!
🌺دربارۀ اثر اذکار در رفع مشکلات مختلف زندگی، کتاب انیس الصادقین نوشتۀ آیتالله یعقوبی، کتاب خوب و معتبری است. ذکرهایی هست که گرههای ما را باز میکند، دل را قرص میکند و ترس و نگرانی و اندوهِ بد را از دل میبرد، و بعد، تازه آدم شروع میکند به حال خوش معنوی پیدا کردن.
#استادپناهیان
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
امام زمان.mp3
1.67M
🎵 چکار کنیم امام زمان(عج) بیایند؟
🔻 رفتی یک گوشه برای خودت خوب شدی؟! اینجوری که نمیشه...
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
این چنین بود که ایران همه عاشورا شد
با سر انگشت دعا مشت خیـانت واشد
و حسیــن بن عــلــی باز به امــداد آمد
و چنین بــود خــدای تــو به مرصاد آمد
وخدا هست وهر آن چیز که از وی باقیست
فتــنه خاموش شد اما نـــهم دی باقیست
#نهم_دی_باقیست✊
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#داستانهای نماز 💫
▪️نماز جمعه :
🔷در سفر هجرت، پیامبر صلی الله علیه و آله روز جمعه به وادی «بنی سالم بن عَوف» رسید و اولین نماز جمعه را در آنجا برگزار فرمود.
«مقاتل بن سلیمان» می گوید: دَحیه کلبی - که جوانی زیبا و خوش اندام بود - از شام با کالاهای تجارتی بسیار بازگشت، و او معمولاً با اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم به مدینه می آمد، و برای اعلام ورود او طبل می نواختند تا همه با خبر شوند و برای خرید کالاهای مورد نیاز به کاروان تجارتی دَحیه مراجعه نمایند.
یک بار، ورود «دَحیه» که هنوز مسلمان نشده بود، روز جمعه واقع شد، پیامبر صلی الله علیه و آله به ایراد خطبه نماز جمعه مشغول بودند، با ورود دَحیه، طبل نواختند و مردم استماع خطبه پیامبر صلی الله علیه و آله را رها کردند و برای خرید اجناس، به سوی دَحیه شتافتند! در مسجد جز دوازده نفر باقی نماندند، پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:«اگر این گروه باقیمانده هم نبودند، عذاب الهی بر آنان فرود می آمد».
شأن نزول آیه یازده از سوره جمعه
📚داستانهایی پیرامون نماز
✍🏻محمود علی محمدلو
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
مهدویت و آخرالزمان..mp3
29.26M
🎙 استاد #رائفی_پور
❇️ مهدویت و #آخرالزمان (تشکیل حکومت مهدوی)1398
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🌺❄️🌼❄️🥀🕊
🌷❄️🌸
🌺❄️
🌹
🔴#پست_ویژه
💯خصوصیات عجیبِ پرچـــم🏳️ مخصوصِ پیامبر، که اکنون نزد امام زمـــــــان عج است!
🌻پرچم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) همراه حضرت مهدى عليه السلام است كه اين پرچم جز در جنگ بدر و روز جمل، هيچ روز دیگری باز نشده است.
✅شيخ نعمانى از حضرت صادق (عليه السلام) روايت كرده است كه فرمود:
🏳️ پرچم رسول خدا را روز بدر، جبرئيل نازل نمود وبه خدا آن نه از پنبه ونه از كتان ونه از ابريشم ونه از حرير بود.
💬راوى عرض كرد: پس جنسش از چه بود؟
💠حضرت فرمود: از برگ بهشت بود كه رسول خدا صلی الله علیه و آله آن را در روز بدر باز كرد و بعد آن را پيچيد وبه دست على بن ابيطالب داد،
✨سپس پيوسته نزد حضرت على (عليه السلام) بود تا اينكه روز بصره فرا رسيد وحضرت على (عليه السلام) آنرا باز كرد وخداوند به او فتح وپيروزى عطا كرد.
💠 آنگاه آنرا پيچيد وآن پرچم در نزد ماست وآن را هيچ احدى باز نمى كند تا اينكه حضرت قائم (عليه السلام) ظهور كند.
💥پس هر گاه آن حضرت ظهور كرد، آن پرچم را باز مى كند.
🔰در آن هنگام هر كس كه در مشرق ومغرب است آن را ملاقات مى كند ودشمنان با فاصله زيادى از پيش روى آن فرار مى كنند.
🌹ونيز از حضرت باقر (عليه السلام) روايت است كه به ابوحمزه فرمود: اى ثابت! گويا قائم اهل بيت خود را مى بينم كه بر اين نجف مشرف شده است.
(وبا دست خود به كوفه اشاره فرمود).
وفرمود:
🕌وقتى بر نجف شما مشرف شد، پرچمِ رسول خدا را باز مى كند ووقتى كه باز كرد، ملائكه بدر بر او فرود مى آيند.
🔹گفت: پرچم رسول خدا چيست؟
✨حضرت فرمود: چوبش از عمود عرش خداوند ورحمت اوست وبقيّه آن از نصر خداوند است.
💥آن را بطرف چيزى دراز نمى كند مگر آنكه آن را تباه كند واز بين ببرد.
💠وبه روايت صدوق در كمال الدّين آمده است كه:
وقتى آن را باز كند، سيزده هزار وسيزده ملك بر قائم فرود مى آيند كه همه آنها منتظر آن حضرت بودند.
♻️نعمانى در كتاب (غيبت) از امام صادق (عليه السلام) روايت كرده است كه فرمود:
🔰 وقتى ميان اهل بصره وحضرت على (عليه السلام) تلاقى شد، آن حضرت پرچم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) را باز كرد، پس قدمهاى ايشان لرزيد وآفتاب زرد نشده بود كه گفتند: اى پسر ابوطالب! به ما امان بده.
✳️وفرمود: وقتى روز جنگ صفّين شد از حضرت على (عليه السلام) خواهش كردند كه آن پرچم را باز كند، حضرت اين كار را نكرد، پس آنگاه حضرت امام حسن (عليه السلام) وامام حسين (عليه السلام) وعمّار بن ياسر را شفيع خود قرار دادند.
❇️پس حضرت على (عليه السلام) به امام حسن (عليه السلام) فرمودند:
اى فرزند من! زمانى است كه بايد اين قوم آن زمان را پشت سر بگذارند وبدرستى كه اين پرچم را بعد از من هيچ كس باز نمى كند مگر حضرت قائم (عليه السلام)...
📚منبع:کتاب غیبت شیخ نعمانی،صدوق کمال الدین
🌟 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
📚#ادامه_گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلا
📚#ادامه_گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلافت، تا شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):
5️⃣2️⃣حضرت فاطمه(س) برای مردم مهاجر و انصار در مسجد النبی(س) خطبه خواند!
🔷بعد از غصب فدک توسط غاصبان، و ماجرای دردناک هجوم به خانه حضرت فاطمه(س)، حضرت(س) با تمام جراحات و صدمات وارده، وارد مسجد پیامبر(ص) شد و برای مهاجر و انصار خطبه خواند.
ایشان در قالب سه حجاب وارد مسجد شدند و در انظار عموم قرار گرفتند.
🔹۱)حجاب ظاهری ايشان با استفاده از خمار و جلباب!
که در منابع آمده است :
🌟《لاثَتْ خِمَارَها عَلَی رَأْسِهَا وَ اشْتَمَلَتْ بِجِلْبَابِهَا》
♦️حضرت زهرا(س) خمار را به سر کردند و آن پوشش سراسری را هم طوری بر سر افكندند كه محيط بر تمام بدن ايشان بود.
(خمار : روسری ای كه روی گردن و سينه را کاملا می پوشاند.)
(جلباب : نوعی پوشش سراسری بوده كه روی لباس ها می پوشيده اند. شايد چيزی شبيه عبای امروز يا پيراهن بلند عربی باشد.)
🔹۲)حجاب پيكره ی ظاهری حضرت(س) به وسیله جماعت زنان!
🌟《وَ أَقْبَلَتْ فِي لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِهَا وَ نِسَاءٍ مِنْ قَوْمِهَا [تَطَأُ ذُيُولَهَا]》
♦️حضرت زهرا(س) در میان گروهی كه به اصطلاح هم سن يا هماهنگ يا از ياران و اعوان و خويشاوندان ايشان بودند حركت می كردند، [در حاليكه چادرش به زمين كشيده میشد.]
🔹۳)حجاب به واسطه پرده ای که میان زنان و مردان نصب شد.
🌟《فَنِيطَتْ دُونَهَا مُلاَءَةٌ》
♦️سپس ميان حضرت(س) و مردم پرده ای نصب شد.(۱)
در روایت دیگر این چنین نقل شده است که؛
🌟《مَا تَخْرِمُ مِشْيَتُهَا مِشْيَةَ رَسُولِ اَللَّهِ(ص) حَتَّى دَخَلَتْ عَلَى أَبِي بَكْرٍ وَ هُوَ فِي حَشْدٍ مِنَ اَلْمُهَاجِرِينَ وَ اَلْأَنْصَارِ وَ غَيْرِهِمْ فَنِيطَتْ دُونَهَا مُلاَءَةٌ فَجَلَسَتْ》
♦️حضرت فاطمه(س) در حالی که راه رفتن او همانند راه رفتن رسول اکرم(ص) بود، بر ابوبكر كه در ميان عدهاى از مهاجرين و انصار و غير آنان نشسته بود وارد شد، در اين هنگام بين حضرت(س) و ديگران پرده اى آويختند، و حضرت(س) نشست.
سپس؛
🌟《أَنَّتْ أَنَّةً أَجْهَشَ اَلْقَوْمُ لَهَا بِالْبُكَاءِ فَارْتَجَّ اَلْمَجْلِسُ ثُمَّ أَمْهَلَتْ هُنَيْئَةً حَتَّى سَكَنَتْ فَوْرَتُهُمْ》
♦️آنگاه ناله هاى جانسوز از دل برآورد كه همه مردم به گريه افتادند و مجلس و مسجد به سختى به جنبش درآمد، سپس لحظه ای سکوت کرد تا همهمه مردم خاموش شد.(۲)
در نقل دیگر آمده است :
🌟《فَارْتَجَّ الْمَجْلِسُ، ثُمَّ أَمْهَلَتْ هُنَیئَةً حَتَّى إِذَا سَکنَ نَشِیجُ الْقَوْمِ وَ هَدَأَتْ فَوْرَتُهُمْ، افْتَتَحَتِ الْکلَامَ بِحَمْدِ اللَّهِ وَ الثَّنَاءِ عَلَیهِ وَ الصَّلَاةِ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ(ص) فَعَادَ الْقَوْمُ فِی بُکائِهِمْ فَلَمَّا أَمْسَکوا عَادَتْ فِی کلَامِهَا》
♦️گویی مجلس از شدت فریاد و گریه حضار می لرزید و حاضران به گریه افتادند.
سپس حضرت(س) لحظه ای سکوت کرد تا مجلس از جنب و جوش خود باز ایستاد.
در این هنگام، حضرت(س) کلام خود را با سپاس و ستایش از خداوند و درود بر رسول اکرم(ص) آغاز نمود.
بار دیگر نالهها از سوی مردم به اوج خود رسید و وقتی آنان از ناله دست کشیدند، حضرت(س) دوباره شروع به سخن کردند و فرمودند :
🌟《أَیهَا النَّاسُ! اعْلَمُوا أَنِّی فَاطِمَةُ(س) وَ أَبِی مُحَمَّد(ص) أَقُولُ عَوْداً وَ بَدْءاً، وَ لَا أَقُولُ مَا أَقُولُ غَلَطاً، وَ لَا أَفْعَلُ مَا أَفْعَلُ شَطَطاً، لَقَدْ جاءَکمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکمْ عَزِیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیکمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ》
♦️اى مردم! بدانید من فاطمه ام، و پدرم محمّد(ص) است که صلوات و درود خداوند بر او و خاندانش باد.
آنچه که در آغاز گفتهام، در پایان هم از آن سخن خواهم راند و در گفتارم ناصحیح نگویم و در کردارم راه خطا پی نگیرم.
«همانا پیامبرى از میان شما به سوى شما آمد که رنج و محنت شما او را گران آمد، سخت به شما دل بسته است و براى مؤمنین مهربان و غمخوار است».
🌟《فَإِنْ تَعْزُوهُ وَ تَعْرِفُوهُ تَجِدُوهُ أَبِی دُونَ آبَائِکمْ، وَ أَخَا ابْنِ عَمِّی دُونَ رِجَالِکمْ، وَ لَنِعْمَ الْمَعْزِی إِلَیهِ فَبَلَّغَ الرِّسَالَةَ، صَادِعاً بِالنِّذَارَةِ، مَائِلًا عَنْ مَدْرَجَةِ الْمُشْرِکینَ، ضَارِباً ثَبَجَهُمْ، آخِذاً بِأَکظَامِهِمْ، دَاعِیاً إِلَى سَبِیلِ رَبِّهِ بِالْحِکمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ، یکسِرُ الْأَصْنَامَ، وَ ینْکثُ الْهَامَ، حَتَّى انْهَزَمَ الْجَمْعُ وَ وَلَّوُا الدُّبُرَ، حَتَّى تَفَرَّى اللَّیلُ عَنْ صُبْحِهِ، وَ أَسْفَرَ الْحَقُّ عَنْ مَحْضِهِ، وَ نَطَقَ زَعِیمُ الدِّینِ، وَ خَرِسَتْ شَقَاشِقُ الشَّیاطِینِ، وَ طَاحَ وَشِیظُ النِّفَاقِ، وَ انْحَلَّتْ عُقَدُ الْکفْرِ وَ الشِّقَاقِ، وَ فُهْتُمْ بِکلِمَةِ الْإِخْلَاصِ فِی نَفَرٍ مِنَ الْبِیضِ الْخِمَاصِ》
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
📚#ادامه_گزارش لحظه به لحظه جریان هجوم به خانه امام علی(ع) و أخذ بیعت اجباری از ایشان توسط غاصبین خلا
♦️اگر او را بشناسید خواهید دید که او پدر من است و نه پدر زنان شما و برادر پسر عموى من بوده، نه برادر مردان شما!
@Asheghan_Amiralmomeninادامه مطالب :👇
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
♦️اگر او را بشناسید خواهید دید که او پدر من است و نه پدر زنان شما و برادر پسر عموى من بوده، نه برادر
چه پر افتخار است این نسب که درود خداوند او و خاندانش را شامل باد.
او رسالت خود را به مردم ابلاغ و آنان را از عذاب خداوندى بر حذر داشت.
از روش مشرکان روى گرداند و گردنهایشان را به ضرب تازیانه توحید کوفت و حلقومشان را به سختى فشرد.
او مردم را با دلیل و برهان و اندرز سودمند به راه خداوند رهنمون بود و شوکت بت و بت پرستان را در هم شکست تا جمع آنها از هم گسیخت و ظلمت شب تار زدوده شد و صبح ایمان دمید و برقع و نقاب از چهره حقیقت به یک سو فکند. زبان پیشواى دین به گفتار باز شد و عربده جویی هاى شیاطین به خاموشى گرایید و افسر و تاج نفاق بر زمین فرو افتاد و گرههاى کفر و اختلاف گشوده شد و شما به همراه گروهى از سپید رویان پاک نهاد (پارسایان آبرومندى که از شدت خویشتندارى و گرسنگى روزه سپید روى و رنگ پریده بودند) گویاى کلمه اخلاص (لا اله الّا اللَّه) شدید.
🌟《وَ کنْتُمْ عَلى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ، مُذْقَةَ الشَّارِبِ، وَ نُهْزَةَ الطَّامِعِ، وَ قَبْسَةَ الْعَجْلَانِ، وَ مَوْطِئَ الْأَقْدَامِ، تَشْرَبُونَ الطَّرْقَ، وَ تَقْتَاتُونَ الْوَرَقَ، أَذِلَّةً خَاسِئِینَ، تَخافُونَ أَنْ یتَخَطَّفَکمُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِکمْ》
♦️و حال آنکه بر لب پرتگاه گودال جهنّم بودید و به خاطر ضعف و ناتوانى شما، هر کس از راه مىرسید، مىتوانست شما را نابود کند، همچون جرعهاى براى تشنه و لقمهاى براى خورنده و شکار هر درنده و لگدکوب هر رونده و پایمال هر رهگذرى مىشدید.
از آب گندیده و ناگوار مىنوشیدید و از پوست جانور و مردار سدّ جوع مىکردید و پست و ناچیز بودید و از هجوم همسایه و همجوار در هراس بودید.
🌟《فَأَنْقَذَکمُ اللَّهُ تَبَارَک وَ تَعَالَى بِأَبِی بِمُحَمَّدٍ(ص) بَعْدَ اللَّتَیا وَ الَّتِی، وَ بَعْدَ أَنْ مُنِی بِبُهَمِ الرِّجَالِ، وَ ذُؤْبَانِ الْعَرَبِ، وَ مَرَدَةِ أَهْلِ الْکتَابِ》
♦️در چنین حالى خداوند تبارک و تعالى محمّد(ص) پیام آور خود را به سوى شما گسیل داشت.
او پس از آن همه رنجها که دید و سختىها که کشید، شما را از ذلت و خوارى رهایى بخشید. رزم آوران ماجراجو، سرکشان درّندهخو، جهودان دین به دنیا فروش و ترسایان دور از حق از هر سو به او تاختند و با او به مخالفت برخاستند.
🌟《کلَّما أَوْقَدُوا ناراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ، أَوْ نَجَمَ قَرْنٌ لِلشَّیطَانِ، وَ فَغَرَتْ فَاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ، قَذَفَ أَخَاهُ فِی لَهَوَاتِهَا، فَلَا ینْکفِئُ حَتَّى یطَأَ صِمَاخَهَا بِأَخْمَصِهِ، وَ یخْمِدَ لَهَبَهَا بِسَیفِهِ، مَکدُوداً دؤوبا فِی ذَاتِ اللَّهِ، وَ مُجْتَهِداً فِی أَمْرِ اللَّهِ، قَرِیباً مِنْ رَسُولِ اللَّهِ، سَیدَ أَوْلِیاءِ اللَّهِ، مُشَمِّراً نَاصِحاً، مُجِدّاً کادِحاً، لَا تَأْخُذُهُ فِی اللَّهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ، وَ أَنْتُمْ فِی رَفَاهِیةٍ مِنَ الْعَیشِ، وَادِعُونَ فَاکهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ بِنَا الدَّوَائِرَ، وَ تَتَوَکفُونَ الْأَخْبَارَ، وَ تَنْکصُونَ عِنْدَ النِّزَالِ، وَ تَفِرُّونَ مِنَ الْقِتَالِ》
♦️هنگامی که هر زمان آتش اخگر به هیزم و هیمه فتنه افکندند، خداوند آن را خاموش ساخت و هر گاه شاخ شیطان نمایان مىگشت و یا مشرکى دهان به یاوه گویى مىگشود، او برادرش على(ع) را در کام آن مىافکند.
امام على(ع) هم در مقابل تا آن زمان که بر مغز و سر مخالفان نمىکوبید و بینى آنها را به خاک مذلّت نمىمالید، ترک امر نمىنمود.
او در راه خداوند کوشا، به رسول خدا نزدیک، و مهتر اولیاى نصیحتگر، تلاشگر و کوشنده بود، و شما در آن هنگام در آسایش مىزیستید و از امنیت برخوردار بودید.
مترصّد تغییر جهت چرخ گردون علیه ما و گوش به زنگ اخبار بودید. به هنگام کارزار عقب گرد مىکردید و در میدان نبرد فرار را بر قرار ترجیح مىدادید تا الی آخر(۳)
وقتی حضرت فاطمه(س) بعد از ایراد خطبه به منزل بازگشت، وقتی مظلومیت امامش یعنی امیرالمومنین(ع) را دیدند، برای اینکه کارهای پلید غاصبان حکومت را مجسم کنند و بفهمانند که اینها چه ستمهایی روا داشتهاند، و شرح جنایات آنها در تاریخ بماند، در خطاب به امام علی(ع) فرمود :
🌟《یَا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ(ع)! عَلَیْکَ السَّلَامُ!
اِشْتَمَلْتَ شَمْلَةَ الْجَنِینِ، وَ قَعَدْتَ حُجْرَةَ الظَّنِینِ!》
♦️ای پسر ابوطالب(ع)! سلام بر تو!
همچون کودکی که در شکم مادر جمع شده و زانو در بغل گرفته، کنج خانه نشستهای!
همانند آدمهای ظنین و متهم به گوشهای نشستهای!
و در ادامه فرمود :
🌟《افْتَرَسَتِ الذِّئَابُ وَافْتَرَشْتَ التُّرَابَ》
♦️روزی گرگها را میدریدی و امروز خاک را فرش خود قرار دادهای و گوشهای نشستهای!(۴)
📚منابع :۱)بحارالانوار مجلسی، ج۲۹، ص۲۳۶
۲)الطرائف ابن طاووس حلی، ج۱، ص۲۶۳
۳)شرح الأخبار قاضی نعمان مغربی، ج۳، ص۳۴
۴)الاحتجاج مرحوم طبرسی، ج۱، ص۱۰۷
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ایشون نه روحانی است ، نه ایرانی و نه مسلمون
🎙دکتر «کریس هیور» یک محقق مسیحی و انگلیسیه، توضیحاتش در مورد امام زمان (عج)و ظهور فوق العادست؛
دنیا بدون "امام" نابود خواهد شد
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
🥀🍂🌷🍁🌱🕊
🌷🍁
🌱
#روایات 📚
⭕️#آیا می دانید #اولین فحاشی و #ناسزاگویی نسبت به حضرت #فاطمه زهرا سلام الله علیها چه #زمانی و #توسط چه کسی انجام #شد؟
◾️ابوهلال عَسْكَرِی در كتاب «جمهرة الأمثال» و ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی در «شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة» نقل میكنند كه وقتی صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» به مسجد آمد و آن خطبه غرا را خواندند و سپس برای اثبات این كه فَدَک مال شخصی آن حضرت بوده است، امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» را به عنوان شاهد خود معرفی كرد، اَبُوبَكْر بن ابی قحافه بر منبر رفت و سخن بسیار زشت و توهین آمیز را نسبت به صدیقه طاهره و امیرمؤمنان «عَلَيْهِمَاالسَّلَام» بر زبان جاری كرد كه پیش از آن سابقه نداشته است.
✍️ ابوهلال مینویسد:
۱۰۱۷ - قولهم شاهد الثعلب ذنبه:
و هُوَ مثل مبتذل فِي الْعامة و قَدْ جاء فِي الْكلام لأَبِي بَكْر رَضِيَ اللَّهُ عَنْه خطب فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ ماِ هَذِهِ الرعة مع كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ «صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم» أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكلم إنما هُوَ ثعالة شاهده ذنبه مرب لِكُلِّ فتنة هُوَ الَّذِي يقول كروها جذعة بهد آن هرمت يستعينون بالضعفة و يستنصرون النساء كأم طحال احوط أهلها اليها البغي الأولق إن شئت آن أقول لقلت و لو قُلْت لبحت و إني ساكت ما تركت.[1]
ضرب المثل شماره ۱۰۱۷: این سخن مردم كه روباه دمش را شاهد آورده است.
این مثل مبتذلی در میان مردم است و در كلام اَبُوبَكْر آمده است كه خطبه خواند و این گونه گفت:
ای مردم، گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟!
این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟
هر كس كه می شنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه: «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!»
پرورش دهنده تمام فتنهها اوست؛
اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!»
از ضعیفان كمک میخواهد و از زنان یاری میطلبد!
مانند ام طحال (از زنان پرچم دار زمان جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنان بود...
هرچند كه ابوهلال با توجه به خوی سنی گری اش، مشخص نكرده است كه منظور اَبُوبَكْر چه كسی بوده است؛
اما واضح است كه غیر از صدیقه طاهره «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهَا» و امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» كس دیگری نمیتواند مقصود اَبُوبَكْر باشد؛ چرا كه هیچ یک از اصحاب كه زنی نیز او را پشتیبانی كند، غیر از امیرمؤمنان «عَلَيْهِ السَّلَام» با اَبُوبَكْر درگیر نشده است.
ابْن أَبِی الْحَدِیدَ مُعْتَزِلی همین مطلب را نقل و سپس به روشنی میگوید كه مراد اَبُوبَكْر از روباه و دم او، امیرمؤمنان و صدیقه شهیده «سَلَامُ اللَّهِ عَلَيْهِمَا» بوده است:
«فَلَمَّا سمع اَبُوبَكر خطبتها شق عَلَيه مقالتها فصعد المنبر و قَالَ:
أَيُّهَا النَّاسُ، ماِ هَذِهِ الرعة إِلَي كل قالة أين كانتِ هَذِهِ الأماني فِي عهد رَسُول اللَّهِ أَلَا من سمع فليقل و من شهد فليتكفم، إنما هُوَ ثعالة شهيده ذنبه، مرب لِكُلِّ فتنة، هُوَ الَّذِي يقول:
كروها جذعة بعدما هرمت، يستعينون بالضعفة، و يستنصرون بالنساء، كأم طحال أحب أهلها إليها البغي … ثُمَّ نزل، فانصرفت فاطمة عَلَيْهَاالسَّلَام إِلَي منزلها.
قُلْت: قرأت هَذَا الكلام عَلي النقيب أَبِي يَحْيَي جَعْفَر بْنِ يَحْيَي بْنِ أَبِي زَيْد البَصْرِي و قلت لَه: بمن يعرض، فَقَالَ: بَلْ يصرح.
قُلْت: لو صرح لم أسألك. فضحك و قَالَ: بعلي بْنِ أَبِي طالب «عَلَيْهِ السَّلَام»، قُلْت: هَذَا الكلام كله لعلي يقوله قَالَ: نعم، إنه الملك يا بَنِي.[2]
وقتی اَبُوبَكْر، خطبه فاطمه را شنید، سخنان فاطمه بر او سنگین آمده بر منبر رفت و گفت:
ای مردم، این گوش دادن به سخن هر زن سخنگو چه معنی دارد؟!
این ادعاها در زمان رسول خدا كجا بود؟
هر كس كه میشنود باید بگوید و هر كس كه حاضر است، باید مَطَرح كند كه «او روباهی است كه شاهدش دم او است!!!»
پرورش دهنده تمام فتنهها اوست؛
اوست كه میگوید «شتر ما بعد از پیری دوباره جوان شده است!»
از ضعیفان كمک میخواهد و از زنان یاری میطلبد!
مانند ام طحال (از ذوات اعلام در جاهلیت) كه محبوب ترین نزدیكان او، شایسته ترین فرد برای زنا بود.
سپس از منبر پایین آمده و فاطمه زهرا «عَلَيْهَاالسَّلَام» به منزلش رفت.
این روایت را برای نقیب أَبِی يَحْيَی جَعْفَر بْنِ يَحْيَی خواندم و پرسیدم، به چه كسی كنایه میزد؟
گفت: كنایه نمیزد، صریح صحبت میكرد!
گفتم اگر صریح گفته بود، از تو نمیپرسیدم!
خندید و گفت: به عَلی بْنِ أَبِی طالب!
به او گفتم: تمام این سخنان به عَلی بود؟
در پاسخ گفت آری ای فرزندم، بحث در مورد حکومت است.
📚منابع:[1]- جمهرة الأمثال، ج ۱ ص ۵۵۳ - ۵۵۴، ناشر: دار الفكر - بيروت
[2] شرح نَهْجِ الْبَلَاغَة، ج ۱۶ ص ۱۲۶، تحقيق مُحَمَّد عَبْدِ الكريم النَّمِرِ
کانال ܫߊܢܚ݅ܧߊࡍ߭ ܥ݆ܣߊܝܥܘ ܩܫࡎࡐܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊܠܢܚܠߊܩܢ
🌷🍁🌼🍂🌹🍁🌺🍂🌻🍁🌸🕊 🌼🍂🌱 🌻🍃 🌾 ✔️مهدویت در روایات 🔖 #ارزش و فضیلت انتظار فرج 🔷قال الإمامُ الصّادقُ (ع) : ُ م
🌷🍁🌼🍂🌹🍁🌺🍂🌻🍁🌸🕊
🌼🍂🌱
🌻🍃
🌾
✔️مهدویت در روایات
🔖 #ادامه #ارزش و فضیلت انتظار فرج
❇️ قال الإمامُ الصّادقُ (ع) : مَن آمَنَ بِنا و صَدَّقَ حَدِیثَنا وَانتَظَرَ أمرَنا کانَ کَمَن قُتِلَ تَحتَ رایَةِ القائِمِ
🔷امام صادق (ع) :آن که به ما ایمان آورَد و سخن ما را تصدیق کند و منتظر امر [فرج] ما باشد ، همچون کسی است که زیر پرچم قائم به شهادت برسد .
📚 بحار الأنوار، ج 27، ص: 138
🔖حدیث مشابه:كنز: صاحب كتاب بشارات سند را به حسين بن حمزه ميرساند از پدرش نقل ميكند كه گفت بحضرت صادق عرض كردم فدايت شوم سنّم زياد شده و استخوانم نازك شده و اجلم نزديك است مىترسم پيش از شناختن امام از دنيا بروم فرمود اى ابا حمزه مگر عقيدهات اين نيست كه شهيد كسى است كه كشته شود. گفتم فدايت شوم همين طور است. فرمود ابا حمزه! هر كس ايمان بما آورد و تصديق كند حديث ما را و انتظار ما را داشته باشد مثل
📚بحارالأنوار (جلد 23 تا 27) / ترجمه خسروی ؛ ج 5 , ص 116
... كِتَابِ اَلْبِشَارَاتِ مَرْفُوعاً إِلَى اَلْحُسَيْنِ بْنِ حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَدْ كَبِرَ سِنِّي وَ دَقَّ عَظْمِي وَ اِقْتَرَبَ أَجَلِي وَ قَدْ خِفْتُ أَنْ يُدْرِكَنِي قَبْلَ هَذَا اَلْأَمْرِ اَلْمَوْتُ قَالَ فَقَالَ لِي يَا بَا حَمْزَةَ أَ وَ مَا تَرَى اَلشَّهِيدَ إِلاَّ مَنْ ...
📚بحار الأنوار ؛ ج 27 , ص 138
✳️قال الإمامُ الصّادقُ (ع) : الْمُنْتَظِرُ لِلثَّانِی عَشَرَ کَالشَّاهِرِ سَیْفَهُ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ
🔶امام صادق (ع) :منتظر ظهور امام دوازدهم مانند کسی است که در رکاب پیامبر خدا شمشیر کشیده است و از ایشان دفاع می کند .
📚 بحار الأنوار، ج 52، ص: 129
🔖حدیث مشابه:ابو ابراهيم كوفى گويد،خدمت امام ششم رسيدم و در حضورش بودم كه موسى بن جعفر كه هنوز پسر بچهاى بود خدمت او آمد من برخاستم سر او را بوسه دادم و نشستم امام ششم فرمود اى ابو ابراهيم آگاه باش كه او پس از من امام تو است هلا در باره او مردمى هلاك شوند و مردمى بسعادت رسند خدا قاتلش را لعنت كند و عذاب را بر روحش دو چندان سازد هلا خدا محققا بهترين اهل زمين را از صلب او در آورد پس از عجائبى
📚کمال الدین / ترجمه کمره ای ؛ ج 2 , ص 361
... اَلْحُسَيْنِ بْنِ يَزِيدَ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنْ أَبِي إِبْرَاهِيمَ اَلْكُوفِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَكُنْتُ عِنْدَهُ إِذْ دَخَلَ عَلَيْهِ أَبُو اَلْحَسَنِ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ غُلاَمٌ فَقُمْتُ إِلَيْهِ وَ قَبَّلْتُ رَأْسَهُ وَ جَلَسْتُ فَقَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا أَبَا إِبْرَاهِيمَ ...
📚كمال الدين ؛ ج 2 , ص 647
#ادامه_دارد ..... #قسمت_سوم_پایان_ارزش و فضیلت انتظار فرج🌼
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
#جانم_رضا😍
از این جهـان سرد و پـر از دود و بی بهـا
مشهـد برای من، همه اش مـال دیگـران...
هـــــر که لــــب داد به این پنـــــجره رســــــوا شـــــــد و رفــــت …
داغ فــــــولاد تــــو بـــر گــــــرد دهــــــــان می مــــــــاند !
کـــــــــاشـــ نظــــــریـــــ هـــــــم بـــــــرمـــــا داشـــــــتـــــه بــــــاشــــد
امــــــــام رئــــــــوف❣️
الســـــــــــلام و علیکـــــــــــــــــــ یا امــــام رئوفــــــــــــــــــــ🌷
#یا_امام_رضا_جانم💖
🕊اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❣️
#ساعت_هــــــــشــــــت_به_وقــــــــت_امام_رضــــا✋
🌸❄️🌺❄️🌼❄️
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Asheghan_Amiralmomenin
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍