eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
7.4هزار ویدیو
378 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
﷽ 💢 #بدعت_نوروز ✍️ بررسی روایات منسوب به اهل بیت علیهم السلام پیرامون نوروز #قسمت دوازدهم ✍️روایت
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ✨﷽✨ 💢 ✍️ بررسی روایات منسوب به اهل بیت علیهم السلام پیرامون نوروز ✍️ روایت منسوب به🔰 امام صادق علیه السلام معروف به روایت معلی بن خنیس 📕 ترجمه حدیث: ... بیست و پنجم ماه: روز نحس و پست و مذمومی است و این روز همان روزی است که به اهل مصر هفت نوع مصیب و آفت نازل شد و... 📚 بحارالانوار ج ۵۶، ص ۹۱ 📚 بررسی 🔺نحوست ایام و احکام نجومی 💠ائمه ما علیهم السلام پیوسته در آثار و روایات وارده از آنها مردم را به دوری گزیدن از علم نجوم و ارتباط بین اجرام مادی و حرکت و دوران افلاک و بین پدیده های عالم خلق و قضایا و حوادث دیگر، و اعتقاد به این گونه مسائل ، توصیه می فرمودند! (نهج البلاغه، ج۱، ص ۱۲۸ / بحارالانوار، ج۵۵، ص ۲۲۴) 🔷علامه طهرانی معتقد بودند اسناد نحوست و شومی به ایام ماه و سال باطل است و تمامی روایاتی که در این باب وارد شده یا سندا و یا دلالة ضعیف است ایشان در کتاب شریف " مطلع انوار، جلد۶، ص۱۶۱ ' میفرمایند: " علوم نجوم احکامی بی اساس است و موجب ضلالت و موهوم پرستی است که از آثار بت پرستان و ستاره پرستان قدیم مانده است، و بنای احکام اسلام بر نجوم احکامی، هدم اسلام است! " ✳️البته اصل و ریشه این علوم، امری مسلم و واقعی است ولی منحصر در اختیار خود والیان امر و برگزیدگان از پیروان اهل بیت که به مقام سعه اطلاقی و کشف شهودی و اسرار و رموز عالم خلق رسیده اند میباشد، و دیگران را حظ و نصیبی نیست مگر اندکی و سهم ناچیزی که اکثرا آمیخته با خطا و اشتباه در محاسبه و حکم خواهد بود. چنانچه مرحوم علامه طهرانی در کتاب شریف " امام شناسی، جلد۱۲ ، ص ۲۴۸ " از علامه مجلسی نقل می فرمایند:" اگر فرضا این علم حق باشد، حکم بر طبق آن منوط است به جمیع اوضاع و کواکب و احوال آنها و خواص آنها در هر آن و در هر زمان، و منجمین از کواکب مقدار کمی را رصد کرده اند و مناط احکام آنها اوضاع سیارات است فقط ، با عدم احاطه آنها به احوال سیارات! " 💢لذا مشاهده می کنیم هیچ گاه ائمه علیهم السلام، ما را به تعلم و فراگیری این علوم تشویق و ترغیب نکرده اند بلکه برعکس، جنبه تسلیم به اراده پروردگار و تفویض اختیار خود به مشیت او را متذکر شده اند! ... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💠امام صادق علیه السلام : ✨إنَّ المَرءَ یَحتاجُ فى مَنزِلِهِ و َعِیالِهِ إِلى ثَلاثِ خِلالٍ یَتَکَلَّفُها و َإن لَم یَکُن فى طَبعِهِ ذلِکَ : مُعاشَرَهٌ جَمیلَهٌ و َسَعَهٌ بِتَقدیرٍ و َغَیرَهٌ بِتَحَصُّنٍ؛ ❇️مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نیازمند رعایت سه صفت است هر چند در طبیعت او نباشد: خوشرفتارى ، گشاده دستى به اندازه و غیرتى همراه با خویشتن دارى. 📚تحف العقول ص ۳۲۲ موضوعی در مورد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
تربیت فرزند.mp3
4.41M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔰تربیت معنوی فرزندان ...💫 🎙استاد عالی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ❇️دستورالعمل مرحوم قاضی برای رفع مشکلات دنیوی و اخروی:🌺🍃🌸 🔶علاّمه انصاری لاهیجی که ازشاگردان مرحوم قاضی هستند ، فرمودند: روزی از ایشان پرسیدم که : در مواقع اضطرار و گرفتاری چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی، و در بن بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابم؟ ✍️سید علی قاضی در جواب فرمودند: 💫 ”پس از پنج مرتبه صلوات و آیة الکرسی ، در دل خود بدون آوردن به زبان بسیار بگو:💫 ✨✨ «اللّهُم اجعَلنی فی دِرعِکَ الحَصینَةِ الّتی تََجعَلُ فیها مَن تَشاءُ»“. 💫 إ ن شاء الله گشایش یابد. 💠 علاّمه انصاری فرمودند:من در مواقع گرفتاری های صعب و مشکلات لاینحلّ به این دستور عمل کردم و نتیجه های عجیب گرفتم. 📚 مهر تابناک ص 260 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ ... ای چشم هایتـ❤️ـ جاری از آیات فروردین سرشارتر از شاخه های روشن "و التّین" رأس کدامین ساعت از خورشید می‌آیی صبح کدامین جمعه‌ها با بوی فروردیـ🌸ـن؟! 📆 #۶ روز تا میلاد‌ مسعودت، حضرت عشـ❤️ـق💐 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 #شرح_چهل_حدیث_از_امام_زمان_عج_الله🌼 🔖 #حديث پنجم: #اقسام علم #امام(عليه السلام)
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔖 🌼 🔖: و اهل بيت(عليهم السلام) ✨✨(قُلُوبُنا أَوْعِيةٌ لِمَشِيةِ اللّهِ، فَإِذا شاءَ شِئْنا، وَاللّهُ يقُولُ: وَما تَشاؤُونَ إِلاّ أَنْ يشاءَ اللّهُ[11]) [12] ❤️دل هاى ما ظروفى براى خواست خداوند است. اگر خدا چيزى را اراده کند و بخواهد، ما نيز اراده کرده، خواهيم خواست. خداوند متعال مى فرمايد: و شما نمى خواهيد مگر اين که خداوند بخواهد. ✍️شرح 🌼امام زمان(عليه السلام) در اين کلام، در ردّ مقصِّره[13] و مفوّضه[14]، خطاب به کامل بن ابراهيم مى فرمايد: ⭕️آنان دروغ مى گويند، بلکه قلوب ما ظرف هايى است از براى خواست خداوند. هر چه او بخواهد، ما مى خواهيم، و در مقابل خواست خداوند، از خود اراده و خواست مستقلى نداريم. 💠در حديثى از امام کاظم(عليه السلام) آمده است: ❇️همانا خداوند قلوب امامان را در مسير اراده ى خود قرار داده است; پس هر گاه خداوند متعال چيزى را بخواهد، آنان آن چيز را مى خواهند; و اين سخن خداوند متعال است که مى فرمايد: و شما نمى خواهيد مگر اين که خداوند بخواهد.[15] 🔶از اين کلامِ امام زمان(عليه السلام) نکاتى استفاده مى شود که به چند مورد از آن ها اشاره مى کنيم: 1️⃣. قلب ها ظروف واردات خواسته هاى الهى يا شيطانى است. 2️⃣.امامان معصوم اند; زيرا اراده ى اهل بيت(عليهم السلام)، همان اراده ى الهى است، کسى که چنين باشد، از مقام عصمت برخوردار است. 3️⃣. اراده ى اهل بيت(عليهم السلام) بر اراده ى خداوند پيشى نمى گيرد و نيز از آن تأخير نمى افتد. ما نيز بايد نسبت به اهل بيت(عليهم السلام) چنين باشيم. 4️⃣. بدون تعلّق اراده ى خداوند به چيزى، اهل بيت(عليهم السلام)اراده ى آن چيز را ندارند. 🔖 : از به وسيله ى ⚠️ ✨✨(ما أَرْغَمَ أَنْفَ الشَّيطانِ أَفْضَلُ مِنَ الصَّلاةِ، فَصَلِّها وَأَرْغِمْ أَنْفَ الشَّيطانِ)[16] 🔺هيچ چيز به مانند نماز، بينى شيطان را به خاک نمى سايد، پس نماز بگذار و بينى ابليس را به خاک بمال. ✍️شرح 🔰اين کلام از پاسخ هايى است که از ناحيه ى مقدّس امام زمان(عليه السلام)، در جواب مسائل ابى الحسين جعفر بن محمّد اسدى، صادر شده است. از اين حديث استفاده مى شود که به خاک ماليدن بينى شيطان (غلبه بر شيطان) اسباب متعدّدى دارد که بهترين آنها نماز است; زيرا نماز، مشتمل بر انقطاع از خلق و توجه تامّ به خداوند متعال و ذکر و ياد اوست. 💎خداوند متعال مى فرمايد: ✨(أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِکْري)[17]; نماز را براى ياد من برپا دار. 📿نمازى که چنين باشد، انسان را از فحشا و منکرات باز مى دارد، و در نتيجه، انسان بر هواى نفس و شيطان غالب مى گردد. 📚شرح کتاب چهل حديث از حضرت مهدي / علي‌اصغر رضواني‌؛ مركز مطالعات‌ و پژوهشهاي‌ فرهنگي‌ حوزه‌ي‌ علميه‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
اخلاق مهدوی 60.mp3
3.04M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💫🌙 ویژه ماه های 💥💥 🔰 موضوع : ❇️آرامش روحی بر اثر دعا❇️ 🎙استادعبادی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
دعوت.mp3
4.39M
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔔 💌 🌼 💢 مگر خداوند قادر نیست، ظهور امام زمان را رقم بزند ؟ 🔺چرا ما باید برای ظهور تلاش کنیم؟ 🔺چرا ما باید برای نزدیک نمودنِ لحظه ظهور، دعا کنیم؟ 🔺مگر امام، محتاجِ قدم‌های کوچک ماست؟ 🎙استاد_شجاعی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 #یاران #آخرالزمانی منجی در #غربال #سخت زمانه ⭕️امتحان‼️ 💠امتحان شیعیان در آخرال
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴🔵 منجی در زمانه 👆 ⭕️ موعود 🔰رهبر باید نیروهای سست عنصر و راحت طلب را از مجموعه جدا کند. بنابراین قبل از برخورد و مقابله با دشمن باید تمرین مقاومت کرد. به همین دلیل نیروهای طالوت با نهر آبی آزمایش شدند و اصحاب قائم (علیه السلام) نیز امتحانی مشابه را در پیش رو خواهند داشت. ویژگی هایی که در روایات درباره یاران امام عصر(علیه السلام) آمده است، همچنین موید این مطلب است. ✍️ بر اساس روایات در وجود ایشان و ضعف و راحت طلبی راه ندارد: 🔺مردانى هستند که دل هاى آن ها مانند پاره هاى آهن است شکى در ایمان به خدا در آن راه نیافته و در طریق ایمان از سنگ محکم تر است اگر آنها را وادارند که کوه ها را از جاى بکنند، از جاى کنده و از میان بر می دارند. لشکر آنها قصد هیچ شهرى نمی کنند جز اینکه آن را خراب می نمایند... مردانى در میان آنهاست که شب ها نمى خوابند زمزمه آنها در حال عبادت همچون زمزمه زنبور عسل است. تمام شب را به عبادت مشغولند، و روزها سواره به دشمن حمله می کنند... از هر جا می گذرند، رعب آنها پیشاپیش آنان به اندازه یک ماه راه در دل ها جاى می گیرد.[۹] 💢بی شک تنها کسانی مصداق این ویژگی ها هستند که مراحل طاقت فرسای امتحان های قبل و پس از ظهور را با سربلندی سپری کرده باشند. ایشان اسطوره های مقاومت و سرسختی اند. 🔵 آب و سرسختی و مقاومت 💢یاران طالوت در شرایطی قرار گرفتند که با وجود فراهم بودن نهر آب، بایستی از سیراب نمودن خود صرف نظر می کردند. زمان(علیه السلام) هم در شرایط مشابهی قرار خواهند گرفت. بنابراین تنها کسانی از پس این ابتلا و مشقت بر می آیند که به وقت دستور امام بتوانند بر راحت طلبی و سستی غلبه کنند و خود را برای شرایط طاقت فرسا آماده کرده باشند. 💠رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حب دنیا و راحت طلبی را در کنار مواردی دیگر، سرآغاز نافرمانی خداوند می داند.[۱۰] 💠همچنین امام صادق(علیه السلام) می فرماید: 📕تفسیر حقیقت عبودیت، در گذشتن از همه علائق و بخشیدن هر چیزى در راه اوست، و مقدمه و سبب آن باز داشتن نفس است از خواسته هاى شخصى، و واداشتن به آن امورى که موافق میل نیست. و یگانه کلید این معانى، ترک راحت طلبى و خوشی ها، و عادت کردن به کناره گیرى از معاشرت هاى مادى و نفسانى است.[۱۱]. ✅با توجه به همین ویژگی ها است که هرگاه به امامان ما پیشنهاد قیام داده می شد ایشان نبود یاران مورد اعتماد را دلیل نپذیرفتن آن می دانستند و معتقد بودند شیعیانی که تسلیم محض امام خویش باشند و ضعف و سستی را پشت سر گذاشته باشند خیلی اندکند: 💬سهل بن حسن خراسانی خدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض کرد: یا ابن رسول اللَّه چقدر شما رئوف و مهربان هستید شما امام هستید چرا دفاع از حق خود نمى کنید با اینکه بیش از صد هزار شیعه شمشیرزن دارید...؟ امام فرمود: 🔶برو بنشین داخل تنور. خراسانى شروع به التماس نموده: یا ابن رسول اللَّه مرا به آتش مسوزان. از جرم من درگذر خدا از تو بگذرد. فرمود تو را بخشیدم. در همین موقع هارون مکى وارد شد یک کفش خود را به انگشت گرفته بود عرض کرد: السلام علیک یا ابن رسول اللَّه. امام فرمود نعلین را از دست بیانداز برو داخل تنور بنشین. نعلین را انداخت و داخل تنور نشست. امام شروع کرد با خراسانى به صحبت کردن از جریان هاى خراسان ... بعد فرمود: خراسانى برو ببین در تنور چه خبر است. به جانب تنور رفت دید هارون مکی چهار زانو در تنور نشسته ...امام (علیه السّلام) فرمود: از اینها در خراسان چند نفر پیدا مى شود؟ عرض کرد به خدا قسم یک نفر هم نیست.[۱۲] به نظر می رسد که آن چه موجب می شود شیعیان حب دنیا و آسایش مقطعی را پشت سر گذارند و جزء اصحاب حضرت به شمار روند ایمان خالصانه ای است که نتیجه اش تسلیم محض در برابر فرامین امامشان باشد. 📚پی نوشت:[۹] مهدی موعود (ترجمه بحارالانوار)، ص ۱۱۰۰ [۱۰] کلینی، کافی، ج۲، ص ۲۸۹ [۱۱] مصباح الشریعة / ترجمه مصطفوى ص ۴۵۴ [۱۲] بحارالانوار، ج۴۷، ص ۱۲۳ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5872854782091200438.mp3
4.71M
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴راه حل ظهور امام زمان چیست؟⁉️ ⭕️ ، زمان را برای چه میخواهیم؟❓ 🎙استادعالی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📖 ⭕️ ادريس (ع) با 💠ادريس ـ عليه السلام ـ تنها به عبادت و اندرز مردم اكتفا نمي‎كرد، بلكه به جامعه توجه داشت كه اگر ظلمي به كسي شود، از مظلوم دفاع كند و در برابر ظالم، ايستادگي نمايد. به عنوان نمونه به داستان زير توجه نماييد: 🔶 عصر او پادشاه ستمگري حكومت مي‎كرد، ادريس و پيروانش از اطاعت شاه سر باز زدند و مخالفت خود را با طاغوت، آشكار ساختند، از اين رو آنها را از طرف دستگاه آن شاه جبار، به عنوان «رافَضي» (يعني ترك كنندة اطاعت شاه) خواندند. روزي شاه با نگهبانان خود در بيابان، به سير و سياحت و شكار مشغول بود كه به زمين مزروعي بسيار خرم و شادابي رسيد، پرسيد: «اين زمين به چه كسي تعلق دارد؟» اطرافيان گفتند: «به يكي از پيروان ادريس». 🔷شاه، صاحب آن ملك را خواست و به او گفت: اين ملك را به من بفروش. او گفت: من عيالمند هستم و به محصول اين زمين محتاج‎تر از تو مي‎باشم و به هيچ عنوان از آن دست نمي‎كشم. شاه بسيار خشمگين شد، و با حال خشم به قصرش آمد، چون همسرش او را خشمگين يافت، علت را پرسيد و او جريان را بازگو كرد و با همسرش در اين مورد به مشورت پرداخت، و به اين نتيجه رسيدند كه رهنمودهاي ادريس، مردم را بر ضد شاه، پر جرئت و قوي دل كرده است. همسر شاه كه يك زن ستمگر و بي‎رحم بود گفت: «من تدبيري مي‎كنم كه هم تو صاحب آن زمين شوي و هم مردم با تبليغات وارونه، رام و خام شوند»، شاه گفت: «آن تدبير چيست؟» 🍃زن كه حزبي بنام «ازارقه» (چشم كبودها) از افراد خونخوار و بي‎دين تشكيل داده بود، به شاه گفت: «من جمعي از حزب «ازارقه» را مي‎فرستم تا صاحب آن زمين را به اين جا بياورند و همة آنها شهادت بدهند كه او آيين تو را ترك كرده، در نتيجه كشتن او جايز مي‎شود، تو نيز او را مي‎كشي و آن سرزمين خرم را تصرف مي‎كني». شاه از اين نيرنگ استقبال كرد و آنرا اجرا نمود و پس از كشتن آن شيعة ادريس، زمينهاي مزروعي او را تصرف و غصب نمود. 💠حضرت ادريس از جريان آگاه شد و شخصاً‌ نزد شاه رفت و با صراحت به او اعتراض كرده آيين او را باطل دانست و او را به سوي حق دعوت نمود، و سرانجام به او گفت: «اگر توبه نكني و از روش خود برنگردي، به زودي عذاب الهي تو را فرا خواهد گرفت، و من پيام خود را از طرف خداوند به تو رساندم». همسر شاه، به او گفت: «هيچ ناراحت مباش، من نقشة قتل ادريس را طرح كرده‎ام، و با كشتن او رسالتش نيز باطل مي‎شود.» 💢آن نقشه اين بود كه چهل نفر را مخفيانه مأمور كشتن ادريس كرد، ولي ادريس توسط مأموران مخفي خود، از جريان آگاه شد و از محل و مكان هميشگي خود به جاي ديگر رفت، و آن چهل نفر در طرح خود شكست خوردند و مدتها گذشت تا اين كه عذاب قحطي، كشور شاه را فرا گرفت كار به جايي رسيد كه زن شاه، شبها به گدايي مي‎پرداخت تا اين كه شبي سگها به او حمله كردند و او را پاره پاره نموده و دريدند. بلاي قحطي نيز بيست سال طول كشيد و سرانجام، آنها كه باقي مانده بودند به ادريس و خداي ادريس ايمان آوردند و كم كم بلاها رفع گرديد. و ادريس ـ عليه السلام ـ پيروز شد.[1] 📚[1] . اقتباس از كمال الدين شيخ صدوق، ص 76 و 77. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 1️⃣. جریان چله نشینی عظیم قرن چیست ؟ 2️⃣. نیت این جوان کاشانی از طرح چنین مسئله ای چه بود؟ 3️⃣. چگونه تهدید را فرصت تبدیل کنیم ؟ 4️⃣حواشی و اختلافات رو چگونه حذف و یک عملیات بزرگ طراحی کنیم 5️⃣. سهم من و شما چیست ؟؟ ♨️ به زودی متن صحبت های مهم استاد انتشار پیدا خواهد کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پویش جهانی استغاثه به امام عصر(عجل الله تعالی فرجه).mp3
17.45M
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🔴 توضیحات مهم 🎙 استاد مهدوی_ارفع ✅ درباره 👈 نحوه عمل به این استغاثه و طرح عظیم چیست؟؟؟ 👈 انشالله همه نیروهای انقلابی با کنار گذاشتن اختلافات چند روزه ، این طرح مهم را که اصلاحیه طرح چله است انجام می دهیم ❇️ پس در حد توان تبلیغ کنید . نام طرح 👈 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📆۹ شعبان / عقیقه برای امام حسین (ع)🌹💚 💠در نهم شعبان که مصادف است با هفتمین روز از ولادت سرور و سالار شیعیان ابا عبدالله الحسین (ع)، حضرت رسول برای فرزندش به عنوان عقیقه گوسفندی را قربانی کردند. در روز هفتم ولادت فرزند برای حفظ او از بلایا گوسفندی را قربانی می‌کنند که به این عمل عقیقه گویند. همچنین علامه مجلسی در روایتی از امام صادق (ع) نقل می‌کنند: «هر مولودى گرو عقیقه است»؛ یعنی اگر عقیقه نکنند فرزند، در معرض مرگ و یا انواع بلاها است. 🐑عقيقه براي امام حسين عليه‌السلام❤️ 🔶در این روز که هفتمین روز ولادت امام حسین (ع) است، حضرت رسول (ص) گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه قربانى کرد. سپس سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد.[۱] 📚(حياة الامام الحسين عليه السلام: ج 1، ص 30 - 43. ارشاد: ج 2، ص 327. اعلام الوري: ج 1، ص 420. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 📹نماهنگ مهدوی : ستاره پوش جمعه ها 🤲🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
‍┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 💎 💫 ✍️داود بن كثير رقّىّ گويد: به امام صادق عليه السّلام عرض كردم: فدايت شوم اين امر (امر فرج) چندان بر ما به درازا كشيد كه دلتنگ شديم و از اندوه جانمان به لب رسيد، فرمود: همانا اين امر در آخرين پايه نااميدى (مردم) و سخت ‏ترين مرتبه دلتنگى و اندوه باشد كه ناگاه نداكننده‏ اى از آسمان به نام قائم و پدرش آواز سر میدهد، عرض كردم: فدايت شوم نام او چيست؟ آن حضرت فرمود: اسم او اسم يك پيامبر و نام پدرش نام جانشينى است. 📚 الغيبة( للنعماني) ۱۸۱ 🤲🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✨✨الهى لَوْ اَرَدتَ هُوانّى لَمْ تَهْدِنى وَ لَوْ اَرَدْتَ فَضیحَتى لَمْ تُعافِنى، اِلهى ما اَظُنُّكَ تَرُدُّنى فى حاجَةٍ قَد اَفْنِیَتُ عُمْرى فى طَلَبِها مِنْك. 🍃🍃معبود من! اگر خواریم را مى‏ خواستى هدایتم نمى ‏فرمودى، و اگر مى ‏خواستى كه رسوا شوم، این همه آثار و اسباب رسوایى برانگیز را از من نمى‏ زدودى.معبود من! هرگز به تو این گمان را ندارم كه در حاجتى كه عمرم را در طلبش به پایان رساندم، ردم فرمایى. یازدهم💫 💫ای که مرا خوانده ای ، راه نشانم بده... 👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✍️نكاتى از این فراز 1. آثار عنایت خداوند به آدمى؛ 2. گمان نیكو به خداوند و ثمرات آن. ✨✨1.«اِلهى لَوْ اَرَدْتَ هَوانى؛ توجه الهى؛ هدایت و حرمت بنده» 🔶پى بردن به محبت ربوبى نسبت به بنده، كارى صعب و مشكل نیست. به وسیلهنشانه‏ها به آسانى مى‏توان مهرورزى خداوند را در حق بنده‏اش دریافت. به عنوانمثال، «مولانا»، درخشش برق مهر دوست در دل بنده را علامت آن دانست كه ازآن طرف در نهاد معبود نیز دوستى و مهر وجود دارد، و نیز عنوان نموده است كهاگر عاشقى، جویاى وصل معشوق باشد و در سرش سوداى وصال او را بپروراند،بداند كه معشوق نیز جویاى او است: چون در این دل،برقِ مهرِ دوست جَست اندر آن دل، دوستى مى‏دان كه هست هیچ عاشق، خود نباشد وصل جو كه نه معشوقش بود جویاى او در دل تو مهر حق چون گشته نو هست حق را بى گمان مهرى به تو مولانا ❇️و به تعبیر عارف و شاعر شوریده همدان، بابا طاهر: «اگر دوست با ما سر یارىنداشته باشد، چرا هر نیمه شب به خوابمان مى‏آید». دو زلفونت بُوَد تار رُبابُم چه مى‏خواهى از این حال خرابُم اگر با مو سر یارى ندارى چرا هر نیمه شو آیى بخوابُم 🔰حاصل سخن آنكه، امام علیه‏السلام براى بیان دلگرمى به عنایت و توجه معبودش درحق او، دو علامت عنوان مى‏نماید: یكى آنكه هدایت نمودنش، نشانه آن است كهخداوند خوارى بنده را بر نمى‏تابد و در نتیجه، بنده‏اش را دوست مى‏دارد. دیگر آنكه،بنده خویش را رسوا نكرده است و رسوا نكردنش، علامت آن است كه او را از اين جهتعافيت بخشيده است و عافيت بخشى او نیز ريشه در عنايت او و مهر و محبت او دارد. ✨✨2.«اِلهى ما اَظُنُّكَ تَرُدُّنى؛ گمان نیك به خداوند» 💠خداوند در برابر «گمان نیك» بنده‏اش در حق او حساب ویژه‏اى باز نموده است، وابواب بى‏شمارى را تنها، به سبب خوش گمانى بنده‏اش در حق او، گشوده است. حسن ظن است و امید حق تو را كه تو را گوید به هر دم برتر آ مولانا ✳️براى بيان اهتمام به گمان شايسته داشتن به پروردگار و بركات و خيراتفراوان حاصل از آن به نقل يك روايت و نیز يك حكایت اكتفا مى‏كنيم؛ «تو خودمفصل بخوان از این مُجمَل». 💎از امام رضا علیه‏السلام چنین نقل است: اَحْسِنِ الظَّنَ بَاللّه‏ِ فَاِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ یَقوُلُ: أنَا عِندَ ظَنِّ عَبدِى الْمُؤمِن بى، اِنْ خَیْراًفَخَیراً وَ اِنْ شَرّاً فَشَرّاً. ❇️خوش گمان باش، زیرا خداى عزوجل مى‏فرمايد: من نزد گمان بنده مؤمنخویش مى‏باشم. اگر گمان خوب بود، رفتار من نیز خوب خواهد بود و اگرگمان او بد بود، رفتار من نیز با او بد خواهد بود.(77) 🔶صاحبدلى را به خواب دیدند. او را گفتند: خداى عزوجل با تو چه كرد؟ گفت: مرا در موقف سؤال نگه داشت و گفت: دیدى در دنیا چه كردى؟ من ترسیدم: آنگه گفتم: بار خدایا! از تو نه این خبر دادند! خداى تعالى گفت:چگونه؟ گفتم: از تو خبر دادند كه فرمودى: «من با بنده آن كنم كه از من چشم دارد و بهمن گمان برد.» و من گمان بردم كه بر من رحمت كنى! 🔷خداى تعالى مرا گفت: رو كه تو را آمرزیدم و بر تو رحمت نمودم.(78) و این گونه است كه امام عليه‏السلام از سرمايه خوش گمانى خویش به خداوند سودجسته و عرض مى‏كند: «معبود من، آن گمان به تو ندارم كه حاجتى را كه عمرخویش بر آن گذاشتم روا نسازى». 📚پی نوشت ها:77. اصول كافى، ج 3، ص 116. 78. رشيد الدين میبدى؛ كشف الاسرار، ج 1، ص 372. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✨✨الهى! فَلَكَ الْحَمْدُ اَبَداً اَبَداً دائِماً سَرْمَداً یَزیدُ وَ لا یَبیدُ كَما تُحِبُّ وَ تَرضى. الهى اِنْ اَخَذتَنى بِجُرمى اَخَذتُكَ بِعَفوِكَ وَ اِنْ اَخَذْتَنى بِذُنُوبى اَخَذتُكَ بِمَغفِرَتِكَ وَ اِنْ اَدْخَلْتَنى النّارَ اَعْلَمْتُ اَهْلَها اَنّى اُحِبُّكَ. 💫معبود من! حمد و ستایش بى نهایت و دائم و همیشگى از آن توست كه همواره در فزونى است و فنا نمى ‏پذیرد، آن گونه كه دوست دارى ومى‏ پسندى؛ معبود من! اگر مرا به جرمم باز خواست فرمایى، من از تومى‏ پرسم عفوت كجاست؟ و اگر مرا به گناهانم مؤاخذه فرمایى، از مغفرت توخواهم پرسید. و اگر مرا در آتش افكنى، من به همه دوزخیان اعلام خواهم كرد كه تو را دوست دارم. دوازدهم 💫 ❤️القلبُ حرمُ الله، فلا تُسکِن حَرم الله غَیرَ الله...💫 👇 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 ()💫 ✍️نكاتى از این فراز1. حمد و ستایش بیش از حد و دائمى از پروردگار؛ 2. یاد نمودن صفات مهر خداوند در صورت مؤاخذه او از بنده‏اش. ✨✨«اِلهى فَلَكَ الْحَمْدُ اَبَداً اَبَداً؛ حمد و ستایش كردگار» شكر و سپاس و منت و عزت خداى را پروردگار خلق و خداوند كبریا"سعدى" 💢گذشته از آنكه حمد و ستایش معبود و توصیف او، فى نفسه، براى عبد، عملى سرورانگیز و لذت بخش مى‏باشد و اساساً از لذت‏هاى یك عاشق این است كهمعشوقش را حمد و ستایش نماید، چنانچه سعدى مى‏گوید: یاد تو روح پرور و وصف تو دل فریب نام تو غم زُداى و كلام تو دلربا 🔰حمد و ستایش، توصیف معشوق، براى عبد بسیار ثمر بخش و پر فایده نیزمى‏باشد و یكى از درهاى ورودى به بارگاه كبریایى حضرت حق تعالى، حمد وستایش او است. مناسب است براى اثبات اين مهم به حكایتى اشاره شود: نقل است كه: چون حكیم ابوالقاسم فردوسى وفات كرد، شیخ ابوالقاسم كُرَّگانىبر او نماز نكرده و عذر گفته بود كه او مداح كفار بوده است. اندكى بعد، در خوابمشاهده كرد كه فردوسى در بهشت فردوس، غرق در نعمت‏هاى آسمانى است. 💬شیخ به او گفت: به چه چیز، خداى تعالى تو را آمرزیده و در جنت ساكنگردانید؟ فردوسى گفت: بدان سبب كه بيتى این گونه در توحید و ستايشپروردگار سروده‏ام: جهان را بلندى و پستى تویى ندانم چه‏اى، هر چه هستى تویى(79) ✨«اِلهى اِنْ اَخَذْتَنى بِجُرمى؛ صفات جمالیه در برابر صفات قهریه» به رخ كشیدن صفات جمالیه خداوند، مانند صفات عفو و مغفرت و كرم و... دربرابر مؤاخذه و توبیخ حضرتش، از رموز گشودن دریچه‏هاى رحمت به سوىخویش مى‏باشد. در دعاى ابوحمزه ثمالى آمده است كه: ✨الهى وَ سَیِّدى وَ عِزَّتِكَ وَ جَلالِكَ لَئِن طالَبتَنى بِذُنُوبى لَاُطالِبَنَّكَ بِعَفوِكَ وَ لَئِنطالَبتَنى بِلُؤمى لَاُطالِبَنَّكَ بِكَرَمِكَ وَ لَئِن اَدْخَلتَنى النّارَ لَاُخَبِّرَنَّ اَهلَ النّارِ بِحُبّىلَكَ اِلهى اِنْ كُنتَ لا تَغفِرُ اِلاّ لِاَولِیائِكَ وِ اَهْلِ فَاِلى مَنْ یَفْزَعُ الْمُذْنِبُونَ وَ اِنْ كُنتَلا تُكرِمُ اِلاّ لِاَهلِ الْوَفاءِ بِكَ فَبِمَن یَسْتَغیثُ الْمُسیئُونَ. 💠اى خداى من و اى آقاى من، به عزت و جلالت سوگند!اگر به گناهانممؤاخذه‏ام نمایى، من عفوت را به رخت مى‏كشم و اگر مرا به خواریم باز خواستنمایى، تو را به كرمت بازخواست خواهم نمود و اگر داخل (آتشم) نمایى، اهلآتش را آگاه خواهم نمود كه تو را دوست مى‏دارم. معبود من! اگر تو، تنها ازلغزش‏هاى اولیا و اهل طاعت در مى‏گذرى، پس گنهكاران به كه پناه آورند، و اگركرم تو تنها نصیب اهل وفا مى‏شود، پس بدكاران به كدام در استغاثه نمایند. همچنین در دعاى كمیل مى‏خوانیم: ✨افَتُراكَ سُبْحانَكَ یا اِلهى وَ بِحَمْدِكَ تَسْمَعُ فیها صَوتَ عَبدٍ مُسلِمٍ سُجِنَ فیهابِمُخالَفَتِهِ وَ ذاقَ طَعْمَ عَذابِها بِمَعصِیَتِهِ وَ حُبِسَ بَینَ اَطْباقِها بِجُرمِهِ وَ جَریرَتِهِ وَ هُوَیَضِجُّ اِلَیكَ ضَجیجَ مُؤَمِّلٍ لِرَحْمَتِكَ وِ یُنادیكَ بِلِسانِ اَهلِ تَوحیدِكَ وَ یَتَوَسَّلُاِلَیكَ بِرُبُوبِیَّتِك. یا مَولاىَ فَكَیَْف یَبْقى فى الْعَذابِ وَ هُوَ یَرجُو ما سَلَفَ مِنْحِلْمِكَ اَمْ كَیفَ تُؤلِمُهُ النّارَ وَ هُوَ یَأمُلُ فَضلَكَ وَ رَحمَتَكَ اَمْ كَیفَ یُحْرِقُهُ لَهیبُهاوَ اَنتَ تَسْمَعُ صَوتَهُ وَ تَرى مَكانَهُ اَم كَیفَ یَشتَمِلُ عَلَیهِ زَفیرُها وَ اَنْتَ تَعْلَمُ ضَعفَهُاَمْ كَیفَ یَتَغَلْغَلُ بَینَ اَطْباقِها وَ اَنتَ تَعلَمُ صِدقَهُ... . 👇https://eitaa.com/Asheghan_Amiralmomenin
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
┈┈••✾❀🕊💚🕊❀✾••┈┈ 🌸 #شرح_مناجات_شعبانیه (#قسمت_دوازدهم)💫 ✍️نكاتى از این فراز1. حمد و ستایش بیش از حد
👆 ⭕️آیا درباره تو اى خداى منزه و ستوده صفات گمان مى‏توان كرد كه بشنوى درآتش، فرياد بنده مسلمانى را كه به نافرمانى در دوزخ زندانى شده و سختىعذابت را به كيفر گناه مى‏چشد و ميان طبقات جهنم به جرم و عصيان محبوسگرديده و ناله‏اش با چشم انتظار و امید به رحمت، به سوى تو بلند است و بهزبان اهل توحید، تو را مى‏خواند و به ربوبیت تو متوسل مى‏شود. اى مولاىمن چگونه در آتش عذاب خواهد ماند در صورتى كه به سابقه حلمنامنتهایت چشم دارد، یا چگونه آتش به او آسیب رساند، در حالى كه او بهفضل و كرمت امیدوار است، یا چگونه شراره‏هاى آتش، او را بسوزاند با آنكهتو ناله‏اش را مى‏شنوى و مكانش را در آتش مى‏بینى، یا چگونه شراره‏هاى دوزخبر او احاطه كند با آنكه ضعف و بى طاقتیش را مى‏دانى، یا چگونه در طبقاتآتش به خود بپیچد و مضطرب بماند با آنكه تو به صدق او آگاهى...». ❇️حاصل سخن آنكه، بخش‏هاى زیادى از فرازهاى دعاى اهل بیت علیهم‏السلام یادنمودن صفات رحمت خداوندى به هنگام غضب و سخط حضرتش مى‏باشد كهمى‏توان از این‏گونه مناجات، نكته مهمى را عنوان كرد و آن اینكه: 🔰از باب گفتار پروردگار كه فرموده است: «سَبَقَت رَحْمَتى غَضَبى، رحمت من برغضبم پیشى گرفت»(80) و نیز «اِنَّ رَحْمَتى تَغْلِبُ غَضَبى، به درستى كه رحمت من برغضبم غلبه خواهد كرد».(81) در واقع این گونه مناجات نمودن و معرفت ورزيدن،نوعى غلبه دادن عملى رحمت حق تعالى بر مؤاخذه او و نوعى بارش بارانمغفرت او بر سرزمین گناهان باشد كه در نتیجه، هر جا، رحمت آید، از سخط وخشم خدایى اثر و خبرى نخواهد بود و هر جا كه بارش مغفرت او نازل گردد،خس و خاشاك معاصى را از صحراى جان آدمى خواهد زدود. زان كه این دَم‏ها چه گر نالایق است رحمت من بر غضب هم سابق است 🔶بارى، قطعاً حق تعالى، از اینكه بنده‏اش او را به صفات جمالیه و مهر او یادنماید، خشنودتر خواهد شد، تا آنكه او را به صفات قهریه‏اش خوانده و خود رامقهور قهر و غضب خدایش بداند. 📚پی نوشت ها:79. پناهى سمنانى، فردوسى سروده خوان وحدت و حماسه ملى، صص 398 و 399. 80. عبدالرحمان جامى، نقد النقوص فى شرح الفصوص، ص 189. 81. بدیع الزمان فروزانفر، احادیث و قصص مثنوى، ص 114. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا