eitaa logo
غرب‌ گرد
936 دنبال‌کننده
367 عکس
142 ویدیو
9 فایل
«غرب یک جریان است، نه جغرافیا.» بازنشر به هر نحوی جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
جریان «نوحجتیه» با چفیه ظهور کرده است❗️ اینکه امام در آخرین متن مکتوب خود یعنی «منشور روحانیت»، خطر جریان نفوذی متحجر را تا آن حد بالا می‌برد و تاکید می‌کند که استعمار نفوذی های خود را تا حد مرجع رشد داده است یک نگرانی فرعی است یا مهم؟! اگر مهم است چرا دغدغه هیچ یک از بچه های انقلاب نیست و طلاب حوزه علمیه نسبت به آن هیچ عکس العملی ندارند؟! دلیل اصلی این است که این حضرات هم در ظاهر با ریش و چادر و عمامه و حتی چفیه و عکس آقا هستند و در «مناسک مذهبی» با جریان انقلابی اشتراک دارند و تشخیص آنها کار آسانی نیست مگر آنکه ملاک اصلی تمایز این دو را بشناسیم. ملاک اصلی تمایز چیست؟ بروید به صفحات اینها و ببینید آیا پس از خواندن دهها مطلبِ آنها اگر دشمن اصلی شما «استکبار جهانی» و «آمریکا و اسرائیل» شد بدانید که تمایز اصلی یعنی «اولویت شناسی» را درک کرده ولی اگر خواندید و مهمترین دشمن شما «اهل سنت» یا دیگران شد شک نکنید که آن جریان نوحجتیه است. حال برخی از آنها می‌دانند و مواجب بگیرند که می‌شود از اینکه صبح تا شب بدون شغل در اینترنت فعالیت می‌کنند و کارشان «بانی» دارد، آنها را شناخت و برخی هم جهل دارند و سرباز بی جیره مواجب این جریان شده‌اند حتی اگر دل در گرو انقلاب داشته باشند و چفیه هم بیاندازند! راه حل این است که از ظاهر بگذرید و به این ملاک یعنی «اولویت فکری» نگاه کنید. از برچسب خوردن توسط این جریان دروغگو هم نترسید چون خود امام می‌گوید اینها به ما برچسب «وهابیت و بدتر از وهابیت» می‌زدند و آقا می‌گوید اینها به ما می‌گویند شما «سنی» شده‌اید! ✍ علیرضا کمیلی @AskWest
39.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴این ویدئو به دنبال تبلیغ کاندیدای خاصی نیست و تنها به دنبال ارائه تحلیل بنیادی مشکلات کشور است. تماشای این ویدئو را به استادان، اندیشمندان و تحلیل گران پیشنهاد می کنیم. 🔴 بر مبنای یک نظر که از سال ۱۳۶۹ شروع شد از سال 1386 بنا به توصیه اقتصاددانان و صندوق بین‌المللی پول برای اولین بار در تاریخ بعد از ملی شدن نفت، دولت برای کسب درآمد شروع به فروش دلاری انفال نفت نمود. سپس با واگذاری پالایشگاهها و غیره به بخش خصوصی و فروش دلاری فرآورده های نفتی آنان به مردم داخل کشور با افزایش تورم، فقیر شدن مردم، کسری بودجه فزاینده دولت ها و فقیر شدن دولت روبرو شدیم . این در حالی است که سهامداران این شرکت ها بنا بر گزارشات منتشر شده رسمی خودشان در ازای هر یک درصد افزایش قیمت دلار در ایران یک درصد سود برده اند. 🔴لذا بنظر می رسد که جنبشی دیگر برای ملی شدن نفت و فروش ریالی فرآورده های آن باید شکل بگیرد 🔴 در همین راستا عمل کردن به نسخه های اقتصادی صندوق بین المللی پول و مجمع جهانی اقتصاد برای جهانی سازی قیمت ها که در راستای تحقق برنامه ۲۰۳۰ است باید مورد تجدید نظر جدی قرار گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فیلمی که اخیراً از تجمع حامیان فلسطین و رونمایی از بنر بزرگ تصویر رهبری بر سر در موزهٔ ملی بروکلین در نیویورک منتشر شده، فیک و حاصل شیرین کاری هوش مصنوعی است. 🔺در اصلِ این فیلم بنری آویزان نمی‌شود و با هوش مصنوعی به تصویر اصلی اضافه شده است. @AskWest
⭕️ واشنگتن پست: «مسئله این است که آیا میانه‌روهای ایران [قشر خاکستری] به نفع پزشکیان مشارکت می‌کنند یا اصلاً مشارکت نمی‌کنند؟ ... نظام خواهان مشارکت است، اگرچه ترجیح می‌دهد آن کسی که مشارکت به واسطه او بیشتر می‌شود بیرون نیاید!» 🔗 Six men are running for president in Friday’s vote. Only one is considered a reformist. ✍ تصویری که واشنگتن پست در گزارش خود کار کرده بانویی را نشان می‌دهد که در عین حال که پوشش کامل اسلامی ندارد، بی حجاب هم نیست تا به نوعی نماینده قشر خاکستری محسوب شود. در زمینه عکس هم دیوار نگاره امام خمینی را می‌بینید که جهت نگاه او متفاوت از جهت مسیر سوژه عکس است تا اشاره‌ای به زاویه پیدا کردن این قشر با اصول اولیه انقلاب باشد. این نشریهٔ آمریکایی پارادوکس انتخابات پیش روی ایران را هدف قرار داده است. پارادوکس تمایل نظام به مشارکت حداکثری و در عین حال نگرانی جریان انقلابی از به قدرت رسیدن مجدد جریان غرب گرا. انتخابات برای جریان غرب گرا دو سر برد است. چنانچه به پیروزی برسد خود را صدای اکثریت جامعه معرفی کرده و مردم را راغب به جهت‌گیری‌های خود می‌پندارد؛ و چنانچه شکست بخورد، مشارکت پائین را به خسته بودن مردم از ارزش‌های انقلاب و هزینه دادن برای مقاومت تفسیر کرده و آن را چماقی برای فرود آوردن بر سر نظام خواهد کرد. این در حالی است که ریشه کم شدن مشارکت و دلسردی بخشی از مردم، تفکرِ جریان غرب‌گرایی، در عرصه‌های مختلف، بوده است. @AskWest
برشی از سخنرانی شهید مطهری در روز عاشورا ١٣۴٨ «اگر پیغمبر اسلام زنده می‌بود، امروز چه می‌کرد؟ درباره چه مسئله‌ای می‌اندیشید؟ واللهِ و باللهِ قسم می‌خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏‌لرزد. ... اگر کسی نگوید، گناه کرده است. من اگر نگویم واللهِ مرتکب گناه شده‌ام، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است. ... واللهِ و باللهِ ما در برابر این قضیه مسئولیم. به خدا قسم مسئولیت داریم. به خدا قسم ما غافل هستیم. واللهِ قضیه‌‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است، این قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده، این قضیه است. اگر می‌خواهیم به خودمان ارزش بدهیم، اگر می‌خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش‏ بدهیم، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می‌گفت برای من عزاداری کنید، می‌گفت چه شعاری بدهید؟ ... اگر حسین بن علی بود می‌گفت: اگر می‌خواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید باشد. ... شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان می‌خورد. مرتب دروغ در مغز ما کردند که این یک مسئله‌ داخلی است، مربوط به عرب و اسرائیل است. ... آیا چند روز پیش در روزنامه نخواندید که در سال گذشته یهودیان سایر نقاط دنیا، نه یهودیانی که فعلاً شناسنامه اسرائیلی دارند، پانصد میلیون دلار برای اینها فرستادند که با این پول‌ها فانتوم بخرند و بر سر مسلمانان بمب بریزند؟! شنیده‌ام یهودیان ایران خودمان در سال گذشته معادل پول دو فانتوم فرستادند. سی و شش میلیون دلار پول از یهودیان ایران خودمان برای آنها به عنوان کمک رفت. و من آن یهودی‌ها را به عنوان اینکه یهودی هستند ملامت نمی‌کنم، ما خودمان را باید ملامت کنیم. او به هم‌کیشش کمک کرده است؛ با کمال افتخار پول می‌‏فرستد، رسیدش هم از موشه دایان می‌آید و آن را در بازار هم نشان می‌دهد، می‌گوید بیا رسیدش را ببین. مگر همین دو سه شب پیش ننوشتند که الان فقط یهودیان مقیم آمریکا روزی یک میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کنند؟! آن وقت تلاش ما مسلمین در این زمینه چه بوده است؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانیم، خودمان را شیعه علی بن ابیطالب بخوانیم. اصلاً من باید بگویم بعد از این، داستانی را که ما از علی بن ابیطالب نقل می‌کنیم، حرام است که دیگر در منابر نقل کنیم که روزی علی بن ابیطالب شنید دشمن‏ به کشور اسلامی حمله کرده است: «وَ هذا أخو غامِدٍ وَ قَدْ وَرَدَتْ خَیلُهُ الْانْبارَ». بعد فرمود: شنیده‌ام زینت یک زن مسلمان را یا زنی که در حمایت مسلمانان است گرفته‌اند؛ شنیده‌ام دشمن سرزمین مسلمین را غارت کرده است، مردانشان را کشته یا اسیر کرده است، متعرّض زنان آنها شده است، زیورها را از گوش و دست زنها جدا کرده است. بعد همین علی بن ابیطالب - که ما اظهار تشیع او را می‌کنیم و نسبت به او حساسیت‌هایی بی‌معنی و دروغین نشان می‌دهیم - گفت: «فَلَوْ انَّ امْرَأً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اسَفاً ما کانَ بِهِ مَلوماً بَلْ کانَ بِهِ عِنْدی جَدیراً» اگر یک مرد مسلمان با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد، سزاوار است و مورد ملامت نیست. ... آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آنها بکنیم؟ آیا اینها مسلمان نیستند، عزیزان ندارند؟ آیا اینها برای حق مشروع بشری قیام نمی‌کنند؟ ... به وسیله مال که می‌توانیم کمک کنیم. واللهِ این انفاق واجب است، مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است. اولین سؤالی که بعد از مردن از ما می‌کنند همین است که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردید؟ پیغمبر فرمود: «مَنْ سَمِعَ مُسْلِماً ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ» هرکس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‌کند: «یا لَلْمُسْلِمینَ» مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، دیگر مسلمان نیست، من او را مسلمان نمی‌دانم.» 📌حماسه حسینی، جلد یک، ٢٧۵-٢٧٠ [لازم به ذکر است که استاد شهید آیت الله مطهری پس از این سخنرانی توسط ساواک دستگیر شد.] @AskWest