eitaa logo
غرب‌ گرد
934 دنبال‌کننده
368 عکس
142 ویدیو
9 فایل
«غرب یک جریان است، نه جغرافیا.» بازنشر به هر نحوی جایز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
دیوارنگاره ای در نیویورک که در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده: «اسرائیل بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، بایدن پول آن را می‌پردازد.» 🇯🇴 خون مظلوم بیداری آفرین است. @AskWest
✍ جریان انقلابی و حامی مقاومت ایرانی، پس از رذالت و تعفن شورش ضد زن، ضد زندگی، ضد آزادی و ضد ایرانِ سال گذشته و محدودیت پلتفرم‌ها، تقریباً از صحنهٔ عمومی و جهانی فضای مجازی حذف شد. این چالشی خطرناک و قابل تامل است و گسستی در ارتباط ما با جهان اسلام و آزادی خواهان جهان پدید آورده و اثرات آن در جنگ اخیر بسیار واضح است و باید برای آن فکری کرد. این مطلب در کنار فارس زبان بودن ما که گفتگو با امت اسلام - غالباً عربی - و سایر نقاط جهان - غالباً انگلیسی - را دشوار می‌کند از چالش‌های اساسی این عرصه است. اگر قدرت نرم انباشتهٔ فعالان ایرانی به عرصهٔ جهانی وارد شود تحول بزرگی رخ می‌دهد. سید محمد هاشمی @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نیکولاس آپرت❗️ ✍ نامی که این روزها بواسطه یک آگهی بازرگانی در ساعات مختلف روز نه تنها از شبکه‌های رسانه ملی بلکه در تبلیغات محیطی بعضی شهرها به چشم می‌خورد و به زورِ تکرار در ذهن ها حک می‌شود. به راستی چه ضرورتی دارد در کشور عزیز ما که جوانان متخصص و متدین آن در عرصه‌های مختلف علم و فناوری تنه به تنه پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا می‌زنند، نام یک فرانسوی مربوط به دو قرن پیش تبلیغ و تجلیل شود و این حس به جوان و نوجوان ایرانی القاء شود که همه چیز حتی کنسرو کردن هم از غرب به ما رسیده است. ظاهراً هنوز عده‌ای بر این باورند که ما لولهنگ هم نمی‌توانیم بسازیم! @AskWest
💢 نمی‌شود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ ✍ آیت‌الله میرباقری: «نکته‌ای را سال‌ها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوان‌ها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید، هر معادلۀ علمی که می‌گویید با زبان غرب می‌گویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل می‌کنید و بالاسر آن می‌گذارید! بعد به چه جرأتی به جوان می‌گویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به و به شیوۀ آرایش که می‌رسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد می‌دانید؟ چرا بد می‌دانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که می‌رسد، می‌گوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هر روز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست می‌کنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر می‌شود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوان‌های زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فست‌فودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاه‌های ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازی‌شان و مدل معماری‌شان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعف‌های تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و به‌راحتی نمی‌شود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمی‌خواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمی‌شود استفاده کرد، اما می‌گویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد می‌کند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمی‌خواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمی‌شود. ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمی‌شود به‌راحتی غربِ خوب و بد کرد. نمی‌شود به‌راحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش به‌همراه دارد و اثر می‌گذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فست‌فود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و به‌خصوص این کار را به‌شکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ به هم پیوسته‌اند. نمی‌شود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول می‌کنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمی‌شود. نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول می‌کنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمی‌کنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش می‌شود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی می‌شود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن می‌شود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوری‌ها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود می‌آورد. البته این تمدن را نمی‌شود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰) 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4636 @AskWest
🔹 جکسون هینکل، فعال سیاسی-رسانه‌ای آمریکایی: «آنها در مورد عراق به شما دروغ گفتند. آنها در مورد کووید به شما دروغ گفتند. آنها در مورد روسیه به شما دروغ گفتند. آنها در مورد جنگ اوکراین به شما دروغ گفتند. آنها در مورد نوزادان سر بریده به شما دروغ گفتند. اما شما فکر می‌کنید آنها به شما حقیقت را می‌گویند که چه کسی بیمارستانی در غزه را بمباران کرد؟ بیدار شوید.» 🔗 https://x.com/jacksonhinklle/status/1714476442577444925?s=20 @AskWest
🇯🇴 نسبت ما و اسرائیل در از زبان مرحوم آیت الله حائری شیرازی @AskWest
18.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Which side are you on? شما با کدام طرف هستی؟ @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پس از بمباران غزه توسط هواپیماهای اسرائیل، یک خبرنگار موفق می‌شود این کودکان را که از زیر آوار نجات یافته‌اند به بیمارستان منتقل کند. 🔺همان خبرنگار با اجساد کودکان دیگری که جان باخته اند در کنار یک بیمارستان مواجه می‌شود. @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین وعده غذایی بعد از نجات یافتن از بمباران خانه‌اش را می‌خورد ... @AskWest
عشق، لبخند، بغض، مظلومیت، آوارگی، امید، وطن، زندگی ... همه در یک قاب @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕎 نماد روی بیسکویت اورئو oreo ⭕️ متأسفانه این محصول در ایران نیز توزیع می‌شود. @AskWest
23.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمباران خانه‌ها ادامه دارد و کودکان همچنان در حال پرپر شدن هستند ... @AskWest
تو، از تمام قهرمان‌های فیلم‌های آخرالزمانی هالیوودی جذاب‌تری ... @AskWest
کدام شیعه؟ 🔹 شیعه در تاریخ، یک گروه و فرقه مذهبی نبوده است، یک مکتب بوده، یک خط سیاسی، فکری، مذهبی. ما اما گیر برخی مبلغین و واعظین و مادحین و مربیانی افتادیم که برای مبارزه با دشمن دیروز امیرالمومنین (ع) مبارزینی پرورش می‌دهند که با دشمن امروز علی (ع) در مبارزه حداقلی هم نیستند چه رسد به سرشاخ شدن! اگر مکمل منافع و خط و روش آنها نباشند. اگر به کمک دشمن امروز نیامده باشند و جبهه‌ای روبروی دوستان امروز مهدی فاطمه (عج) نساخته باشند! 🔹 شیعه بودن نه درتاریخ این بوده و نه حالا؛ اینطور که شخصی به صرف شهادت ثلاثه (یعنی اشهد ان علی ولی الله گفتن اذان) شیعه شود و با نگفتنش دشمن! امروز شیعهٔ مذهبی و فرقه‌ای و مداح و منبری حامی صهیونیست‌ها با عبدالحمید حامی صهیون با فلان سنی دولت مرتجع که مرز بر فلسطینیان بسته با خود صهیونیست‌ها چه فرقی می‌کند؟جبههٔ دشمنان و دوستان امروز علی و اهل بیت (ع) کجاست؟ 🔹 امروز مسلمان مبارز غزه حامی معنای مکتب تشیع است یا خیلی از این ظاهراً شیعه‌گرایان؟ امروز در حرف‌های مردم غزه معانی کربلا بیشتر ظهور پیدا می‌کند و آثار معانی مکتب اهل بیت دیده می‌شود یا این ظاهراً شیعگان؟ امروز آن زن حتی بدلباس آمریکای جنوبی که با شور و حرارت در دنیای وارونهٔ رسانه‌ها و دنیای سانسورِ مظلومیت برای تظاهرات حمایت از بیرون آمده به سعادت نزدیک‌تر شده یا فلان قم‌نشینِ ساکت در امر غزه؟ 🔹 آنچه از علی (ع) مانده چیست؟ مکتب قرآن از کدام جهان سخن می‌گوید؟ تو مسلمان مظلوم غزه امروز را به صف قیام مهدی فاطمه نزدیک‌ می‌بینی یا آن دیگری را؟ همان آدم‌های معمولی آمریکای جنوبی و اروپا و آفریقا که حامی غزه‌اند، همان ضد اسرائیلی‌ها یا برخی از این به ظاهر شیعه‌ها را؟ به نظر تو فردای نزدیک همین‌ها روبروی امام زمان می‌ایستند یا آنها؟ کدام مستعدترند؟ آری ما مثل هم نیستیم! 🔹 جهان اقامهٔ ولایت، جهانی است که نه فقط مرز فرقهٔ مذهبی که حتی مرز اسلام را به مرز مستضعفین اهل مبارزه با ظلم و اهل قیام به عدالت می‌رساند و ما را به مفهومی فراتر از امت اسلام آشنا می‌کند. شاید حزب جهانی مستضعفین، امت مستضعفین و همان هسته‌های مقاومت در سراسر عالم که ما را به قیام نهایی خواهد رساند. دنیا در ولوله‌ای است که اتفاقاً می‌بینی در بارسلون اسپانیا سلام فرماندهٔ عربی می‌خوانند! این خون مظلوم و زیست جهان مبارزه با کانون شرارت و فساد و ظلم یعنی اسرائیل است که مسلمان ظاهراً سنیِ امروز غزه را خیلی بیشتر از تو واعظ و مادحِ لعن بگیر حامل معانی مکتب اهل بیت کرده است! 🔹 تو چنین با جهان اقامه حقیقی ولایت نیستی، جهانی که شهید عالم اهل سنت و شهید مسیحی و بانوی خبرنگار بی‌حجاب شهید فلسطینی و اهل آمریکای لاتین می‌سازد! البقرة ۶٢: «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ الَّذينَ هادُوا وَ النَّصارى‏ وَ الصَّابِئينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ عَمِلَ صالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُون‏. مؤمنین و اهل مذهب یهودی و نصرانی و صابئی ها هر که ایمان به خدا و روز آخر دارد و اهل عمل صالح است اجرشان در نزد پروردگارشان برایشان (محفوظ) است و هیچ ترسی و هیچ حزنی ندارند.» 🔹 آیهٔ بالا و مشابهش در سوره مائده یعنی سورهٔ اقامهٔ ولایت‌ گویی از چنین جهانی می‌گوید. مسئله، کم‌اهمیت بودن شریعت، اصرار بر ظاهر مذهب چه رسد دین نیست، مسئله این نیست که پایبندی هر چه بیشتر به تمام این معارف، شخص را برای سعادت وسیع‌تر و عمیق‌تر آماده می‌کند، مسئله طیف سعادت نیست! مسئله ظاهرگرایی جهنمی است! نوعی ظاهرگرایی که تو را به جبهه دشمن باطن دین می‌کشاند، است! مسئله اسلام متحجرین است که همان اسلام آمریکایی است چه در ظاهر شیعه چه در ظاهر سنی. 🔹 وصیت‌نامه‌ها و سخنان و توئیت های چند روز قبل شهدای غزه را بخوانید، کودکی که زیر تیغ عملِ بدون بی‌هوشی قرآن می‌خواند. برادر کوچکی که شهادتین با خواهر کوچکش تمرین می‌کند. مادری که جنازه فرزند را کم ارزش‌تر از خون‌های بزرگ در راه اسلام می‌داند، پدری که در دیدن جنازه شهیدش لبخند می‌زند و به شوخی به پسر دیگر می‌گوید بعدی من یا توییم (که این آخری در لبنان است) و ... همهٔ این حرف‌ها، این صحنه‌ها آشنا نیست؟ در دفاع مقدس خودمان در همین خانواده‌های معمولی خودمان، در همین زنان الگوی سوم همین معمولی‌های بی اسم و رسم و غیرسلبریتی و غیر دانش بنیان و غیر مدیر ندیدیمش؟ چه چیزی انسان قیام، انسان انقلاب، انسان دنیای مهدویت و در یک کلام این انسان موحد را می‌سازد؟ به این سؤال عمیقاً فکر کنیم. حجت الاسلام مجتبی عرب مازار @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 وقتی شیطان خود را در چهرهٔ یک خواننده زن نشان می‌دهد❗️ ⭕️ در شياطين بیش از پیش حضور خود را علنی می‌کنند. 🎹 خوراک روح می‌شود، به تأثیرات آن بیشتر توجه کنیم. @AskWest
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کشیش مایلز روترفورد: «شیطان اسم گناه را عوض می‌کند تا گناه کردن را قابل قبول جلوه دهد!» @AskWest
ISRAEL vs DAESH اسرائیل / داعش دو روی یک سکه @AskWest