eitaa logo
دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
353 دنبال‌کننده
590 عکس
315 ویدیو
34 فایل
کانال دکتر فیروز اصلانی #حقوقدان، دانشیار و مدیر اسبق و فعلی گروه حقوق عمومی دانشگاه تهران، فعال سیاسی و مطبوعاتی، وکیل پایه یک دادگستری ⭕️ علیکم انفسکم... ⭕️ خودسازی، مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨ 👤 زنده یاد مرحوم کافی نقل می کرد که: 🔹 شبی خواب بودم که نیمه های شب صدای در خانه ام بلند شد از پنجره طبقه دوم از مردی که آمده بود به در خانه ام پرسیدم که چه می خواهد؛ گفت که فردا چکی دارد و آبرویش در خطر است.  می خواست کمکش کنم. 🔹️لباس مناسب پوشیدم و به سمت در خانه رفتم، در حین پایین آمدن از پله ها فقط در ذهن خودم گفتم: با خودت چکار کردی حاج احمد؟ نه آسایش داری و نه خواب و خوراک؛ همین. 🔹رفتم با روی خوش با آن مرد حرف زدم و کارش را هم راه انداختم و آمدم خوابیدم. همان شب حضرت حجه بن الحسن (عج) را خواب دیدم... 🌼فرمود: شیخ احمد حالا دیگر غر میزنی؛ اگر ناراحتی حواله کنیم مردم بروند سراغ شخص دیگری؟ 🔹آنجا بود که فهمیدم که راه انداختن کار مردم و کار خیر، لطف و محبت و عنایتی است که خداوند و حضرت حجت (عج) به من دارند... 🔹وقتی در دعاهایت از خدا توفیق کار خیر خواسته باشی، وقتی از حجت زمان طلب کرده باشی که حوائجش بدست تو برآورده و برطرف گردد و این را خالصانه و از روی صفای باطن خواسته باشی؛ خدا هم توفیق عمل می دهد، هرجا که باشی گره ای باز میکنی؛ ولو به جواب دادن سوال رهگذری.. 🇮🇷کانال اساتید انقلابی 🍒 @asatid_enghelabi
🔴 ✍حمیدرضا اسماعیلی ❇ کتاب به موضوع انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن می پردازد و در 9 فصل، تلاش شده است ریشه های ایدئولوژیک، سیاسی و اجتماعی حوادث پس از انتخابات بررسی شود فصل نخست این کتاب به بررسی به کار رفته در جریان می پردازد. در این فصل به راهبرد های سیاسی جبهه دوم خرداد در طول دهه گذشته اشاره می شود و به تبیین ارتباط آن ها با در سطوح مختلف جامعه و حکومت پرداخته شده است فصل ۲ درباره شرایط حاکم بر جبهه دوم خرداد در پیش از انتخابات و به فرایند دستیابی این جبهه به گزینه موسوی نظر دارد. فصل سوم به راهبرد تبلیغاتی جبهه دوم خرداد و گفتمان انتخاباتی می پردازد در فصل ۴ گفتمان سیاسی از انتخابات نهم تا دهم ریاست جمهوری بررسی شده است فصل پنجم هم به تحلیل گفتمانی نتیجه دهم ریاست جمهوری می پردازد. ⭕در فصل ششم به استناد 11 دلیل نشان داده شده است که جریان آفرین پس از انتخابات خود به سلامت انتخابات آگاه بوده است و با علم به دست به زده است لذا در فصل هفتم به اهداف اصلی مورد نظر جریان فتنه پرداخته شده است و به طور عمده از » مورد نظر «رادیکالیسم سبز» سخن گفته شده است. فصل هشتم نیز به رفتار شناسی بازیگران خارجی حوادث پس از انتخابات می پردازد و از ائتلافی سه ضلعی میان بازیگران داخلی (تجدید نظر طلبان)، بازیگران خارجی و سخن می گوید فصل نهم نیز هدایت ها و راهبری های رهبر معظم انقلاب را بررسی کرده است @taamolhoghooghi کانال تاملات حقوقی
چندکتاب خواندنی برای این ایام👌 :بررسی مساله حجاب : شوخی با جدی ترین مطالب تاریخ آمریکا! : فتنه شناسی از نگاه آیت الله مصباح👌 :ریشه یابی حوادث پس از انتخابات۸۸ : بررسی سقوط حکومت مسلمانان در اندلس : نمونه ای از جهاد تبیینی👌 ✳️کتابخانه مسجد قبا @ghobalib📚
💐 مولاجان! لقای تو چونباشد بقای عمر چه سود پناه تو چونباشد سپر چه سود کند. ❇️در توقيعي که از ناحيه قطب عالم امکان، حضرت امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف براي شيخ مفيد رحمة الله علیه صادر شد، حضرت فرمودند: إِنَّا غَيْرُ مُهمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُم وَ لَا نَاسِينَ لِذِكْرِكُم وَ لَو لَا ذَلِكَ لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأوَاءُ وَ اصطَلَمَكُمُ الْأَعدَاءُ ؛ همانا، ما از سرپرستی و رعايت حـال شما كوتاهى نمى ‏كنيم و شما را از ياد نمى ‏بريم، چه، در غير اين صورت سختي ها و گرفتاري ها برشما فرو مى ‏آمد و دشمنان شما را ريشه‏ كن كرده و از بين میبردند. 📚بحار، ۵۳/۱۷۵ 📚احتجاج، ج٢، ص۴٩٧ 🎋برای تعجیل در فرج، اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عج
✍حضرت آیت اللّه ره(امامت و مهدویت) 🌺نظام امامت از انقلابى‌ترین برنامه‌هاى اسلامى نظام امامت ‌یکى از انقلابى‌ترین و سازنده‌ترین برنامه‌هاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کم‌ترین فایده ‏اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مى‏کند و از دیکتاتورى و مطلق‌العنانى آن‌ها جلوگیرى مى‏نماید، و افراد را از این‌که دربست ‏خود را در اختیار آن‌ها بگذارند،مانع مى‏شود. که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در این‌جا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن به‌طور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمى‌شود، و چنان‌که باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمى‌شود. به نظر این‌جانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقب‌ماندگى‌هاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و این‌که بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مى‌شمارند و آن‌را مربوط به دوران و امام مى‌دانند، و نمى‌دانند که هم‌اکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است. ⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد عقیده به نظام امامت و حکومت ‌شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبه‌اى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث‌ شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة‌» (منتخب‌الاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مى‌نماید و چون عقیده به نظام امامت رشته‌اى از عقیده به توحید و حکومت‌ خدا و سلطنت‌ حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از دیگر، یک نوع و عملى است، حضرت صادق‌ علیه‌السلام در ضمن حدیثى مى‌فرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.» حضرت امام باقر‌ علیه‌السلام مى‌فرماید: «قال‌الله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى ‌انفسها ظالمة مسیئة‌»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‌کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.» ⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث‏ بسیار در موضوع ولایت اهل‌بیت‌(ع) و این‌که هیچ عملى بدون ولایت نفع نمى‏دهد وارد است، که قسمتى از آن‌ها را در کتاب‏ «امان‌الامة‏» نقل کرده‏ ام، و همه بر اهمیت و این‌که باید امت آن‌را تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و ، و نقش آن در اجتماع معلوم مى‌گردد و این‌که اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مى‌شود که ، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مى‌باشد و همیشه منعقد است و هیچ‌گاه تعطیل نشده و نخواهد شد. در عصر ما نیز حکومت‌ شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر‌ (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت‌ شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات است. بنابراین، هیچ‌کس و هیچ گروه بر کسى نمى‌تواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت ‌حکومت ‌خدا و داخل در سلطان‌الله، و مطیع احکام‌الله و ساکن مملکت‌الله باشند. پس حکومت‌هایى که من جانب‌الله نیستند، طبق هر رژیم و برنامه‌اى که باشند، باطل، و اطاعت از آن‌ها بالذات است، و فقط حکومت ‌خلفاى الهى و کسانى که از جانب آن‌ها نیابت دارند، شرعى و است و این منصب براى احدى غیر از آن‌ها ثابت نیست
15.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خدا ما را رها نمی‌کند 🔺️بیانات ویژۀ مرحوم آیت الله مصباح یزدی درباره نحوه توسل به امام زمان (عج) ✳️ @bahjat_alabd
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
• ﷽ • 💐فایل صوتی سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی و ١۵ مهرماه ۱۴۰۱ ✅فتنه گری بدترین بی تقوایی سیاسی و اجتماعی از منظر قرآن فتنه شدیدتر از قتل و آدم کشی ✅مفهوم و تاکتیک های فتنه گری در جنگ رسانه ای 🔔فتنه گری در آخر الزمان و ضرورت جهاد تبیین برای خنثی‌سازی آن ⭕️زن در تفکر اسلامی ‌و غرب: اغواگری با شعار زن، زندگی و آزادی 📌نابودی استقلال کشور هدف اساسی دشمنان ⭕️ بیشرفی، وطن فروشی و بیگانه پرستی و 🔔تفکیک اعتراض گر احساسی از اغتشاش گر ❇️لزوم حفظ قداست محیط های آموزشی و تعلیم و تربیت و پاکسازی آن ها 🇮🇷رهبری مظهر شرف و استقلال کشور 🎋تجدید بیعت با رهبری
40.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐دکتر موسی نجفی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: 🎋عقلانیت، معنویت و عدالت¬خواهی سه ویژگی جامعه ایرانی است نسبت به استقلال کشور و حرکت در چارچوب قانون اساسی تعصب داریم. ❇️با تأکید بر رویکرد خود در تحلیل وقایع اخیر با تکیه بر تاریخ سیاسی و فلسفه سیاسی به منظور شناخت ریشه خشونت‌ها و وقایع اخیر و نقطه کور این حوادث، گفت: به نظر من خشونت از طرف کسانی است که در حاکمیت نیستند. حتی در جریان انقلاب اسلامی نیز ما شاهد آتش زدن آمبولانس و تخریب اموال شخصی یا آسیب زدن به افراد مخالف انقلاب مثلاً یک فرد کراواتی نبودیم. ✳️وی با اشاره به تحلیل و فهم نظریه‌های سیاسی ، که در آنها به حل بحران‌ها پرداخته می‌شود، بر اهمیت ارائه نظریه‌های سیاسی بر مبنای تاریخ و فلسفه سیاسی کشور که یک نظام دینی است، تأکید و اظهار کرد: در مباحث مرتبط با نظام‌های سیاسی، نظام اسلامی هم مانند هر نظامی گفتمان خود را دارد و در تحلیل اینکه ریشه این خشونت‌ها از کجاست نیز تحلیل باید با تحلیل جامعه ایرانی انطباق داشته باشد. 💐ذات جامعه ایرانی دارای سه ویژگی عقلانیت، معنویت و عدالتخواهی است و وجود همین عناصر در اسلام موجب پذیرش اسلام از سوی ایرانیان شد. 🎋 دکتر نجفی با اشاره به حرکت‌های غربی ذکر شده در مقابل انقلاب اسلامی و سعی در شکست این انقلاب که در مقابل فرهنگ غرب ایستاده، توسل به حرکت‌های افراطی و را ناشی از فقری دانست که غربی‌ها در مقابل انقلاب به آن دچار هستند دانست 🔴در وقایع اخیر بحثی به عنوان در مقابل ، پدید آمده اما این ملت مجازی، غیرواقعی و ساختگی است.
🔴همه می دانند اگر سر بر بدن دارند، صدقه سر قاسم سلیمانی ها و شهدای مدافع حرم وامنیت است. 📌آری هم می دانند، و هم قدر می دانند 💐شادی روح مطهر شهدا صلوات.
🔰 توقعی که از می رود ✍ داود مهدوی زادگان اگر از همه اعضای جامعه، التزام به قوانین اساسی و مدنی را انتظار داشته باشیم، از جامعه حقوق دان ها چنین انتظاری دو صد چندان است. این انتظار از آنان بویژه در شرایط فتنه انگیزی و آشوب های خیابانی بسیار بیشتر است. چون آنان بیشتر از هر کس دیگری با حقوق و قوانین اجتماعی و مدنی آشنایی دارند بلکه آنان آموزگاران حقوق اجتماعی و فردی هستند. حقوق دانی که پای بیانیه سیاسی را امضا می کند، بی آنکه خود را ملتزم به قواعد حقوقی بداند، بنیاد حقوق را کرده است. بیانیه سیاسی نمی بایست اصول حقوق اساسی و مدنی را نفی کند، چون بیانیه سیاسی اساساً در اعتراض به پایمال شدن حقی منتشر می شود. حقوق دانی که در بیانیه سیاسی خود مرزی میان کنش اعتراضی و اغتشاش گری نمی گذارد، چگونه توقع دارد که با او بر مبنای قواعد و قوانین حقوقی گفتگو شود، در حالی که خود ملتزم به آن قوانین نیست. او بر اساس کدام منطق حقوق اجتماعی یا شهروندی، جولان گروهی خاص( ! ) در خیابان را تا هموار شدن مسیر اعتراض مجاز می شمارد؟ او چگونه و بر چه اساسی آشوب گرانی را که مرتکب رفتارهای فاجعه بار می شوند، معترض می خواند و تازه از حاکمیت می خواهد که نه فقط علیه این گروه خاص اقدام نکند و مانع جولان خیابانی آنها نشود بلکه عذرخواهی هم بکند! انحطاط فکری اینجاست که باز گذاشتن دست اغتشاشگران هتاک، در راستای صیانت از مصلحت عمومی و منافع ایران عزیز دانسته شود (!). هر عقل سلیمی گواهی می دهد که آشوب طلب و اغتشاشگر صدای ملت نیست تا چه رسد به اینکه صدای خدا باشد بلکه ملت است. دشمنی که به قصد نابودی و خشکاندن ریشه ملت، فریاد بر آورده است. حقوق دانی که خود را به جهالت زده و با وجودی که هنوز مدت کوتاهی از باز شدن پرونده مرگ خانم امینی نگذشته، از سریز شدن کاسه صبر ناظران منصف ( ! ) یاد می کند، حقوق دان نیست. کدام پرونده قضایی پیچیده ای را می توان سراغ داد که رسیدگی به آن در کمتر از یک ماه به صدور حکم منجر شده است؟ چنین دادرسی را تنها در محاکم قضایی دیکتاتوری سراغ داریم. هرگز چنین حقوق دانی را نمی توان استاد آزاد و مستقل نامید. او آنچنان اسیر ارزش داوری های غیر حقوقی و شخصی شده است که نمی تواند مرز میان اعتراض و اغتشاش را تشخیص دهد. تاسف بار اینجاست که جوان دانشجوی این مرز و بوم به چنین اساتیدی سپرده می شود تا دانش و معرفت حقوقی بیاموزد!! 19 مهر 1401 @mahdavizadegan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔔 در برنامه گفتگوی پر شور و روشنگر استاد دغدغه مند و صریح اللهجه دانشکده علوم اجتماعی خود یک دوره تاریخی است. شنیدنش را از دست ندهید. ✅صوت کامل ⭕️ برداشته از کانال دکتر ثابتی در زیر: https://eitaa.com/joinchat/1844903939C0e8d01846b