eitaa logo
اسناد المصائب
3.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
312 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 5️⃣ :📚 کتاب «جامعه شناسی تحریفات عاشورا» بیان تحلیلی تاریخ عاشورا و بررسی تحریفات وقایع مربوط به آن؛ اثر سید عبدالحمید ضیایی✍📚👇 @AsnadolMasaeb
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 🌐برای خرید یا مطالعه این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید :👇 🆔 https://www.ketabrah.ir/کتاب-جامعه-شناسی-تحریفات-عاشورا/book/16147 @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣شباهت با حضرت یحیی(علیه السلام)!👇 @AsnadolMasaeb
✅بین حضرت یحیی(ع) و امام حسین(ع) اشتراکات و شباهت هایی وجود دارد که در آیات و روایات به برخی از آنان اشاره شده است. 1⃣ولادت هر دو از جانب خداوند متعال بشارت داده شد! ۱)خداوند به حضرت زکریا(ع) در مورد ولادت حضرت یحیی(ع) بشارت داد و فرمود : 📋《يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَى》 ♦️اى زكريا! ما تو را به پسرى كه نامش يحيى است مژده مى دهيم.(۱) ۲)درباره امام حسین(ع) در روایتی آمده است که جبرئیل بر رسول اکرم(ص) نازل شد و عرض کرد : 📋《إنَّ اللهَ یَقرِءُ عَلَیکَ السَّلَامَ وَ یُبَشِّرُکَ بِمَولُودٍ یُولَدُ مِن فَاطِمَةَ(س) تقتُلُهُ أُمَّتُکَ مِن بَعدِکَ》 ♦️همانا خداوند به تو سلام می‌رساند و به مولودی که از حضرت فاطمه(س) به دنیا می‌آید بشارت می‌دهد و بعد از تو گروهی از پیروانت او را به شهادت می‌رسانند.(۲) 2⃣نام هر دو بزرگوار مستقیما و بلا واسطه توسط خداوند متعال انتخاب شده است! ۱)در مورد نام حضرت یحیی(ع) آمده است که خداوند مستقیما خطاب به حضرت زکریا(ع) می فرماید : 📋《اسْمُهُ يَحْيَى》 ♦️اى زكريا! نام او يحيى است.(۳) ۲)در مورد امام حسین(ع) در طی روایتی آمده است که بعد از ولادت امام حسین(ع) جبرائیل نازل شد و خطاب به رسول اکرم(ص) عرضه داشت : 📋《إِنَّ اَللَّهَ يَأْمُرُكَ أَنْ تُسَمِّيَهُ بِاسْمِ اِبْنِ هَارُونَ! قَالَ : وَ مَا كَانَ اِسْمُهُ؟ قَالَ : شَبِيرٌ! قَالَ : إِنَّ لِسَانِي عَرَبِيٌّ! قَالَ : سَمِّهِ اَلْحُسَيْنَ(ع)، فَسَمَّاهُ اَلْحُسَيْنَ(ع)!》 ♦️همانا خداوند تو را امر می فرماید که نام کودک را به نام پسر هارون بگذاری! رسول اکرم(ص) فرمود : اسم پسر هارون چه بود؟ جبرائیل گفت : شبیر! رسول اکرم(ص) فرمود : همانا زبان من عربی است. جبرائیل گفت : نام او را حسین(ع) بگذار! سپس پیامبر اکرم(ص) نام او را حسین(ع) گذاشت!(۴) 3⃣نام هر دو بزرگوار در گذشته سابقه نداشته و هم نامی نداشته اند! ۱)قرآن در مورد نام حضرت یحیی(ع) می فرماید : 📋《اسْمُهُ يَحْيَى لَمْ نَجْعَلْ لَهُ مِنْ قَبْلُ سَمِيًّا!》 ♦️نامش يحيى(ع) است كه قبلا همنامى براى او قرار نداده ايم.(۵) ۲)نام امام حسین(ع) نیز، قبل از اسلام نزد مردم عرب سابقه‌ای نداشته است و معادل شَبیر، نام پسر کوچک حضرت هارون(ع)، بود که امام صادق(ع) در اینباره می فرماید : 📋《لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ مِنْ قَبْلُ سَمِيَّاً الْحُسَيْنُ(ع)》 ♦️خدا کسی را قبل از امام حسین(ع) به این اسم نامگذاری نکرده بود.(۶) 4⃣هر دو بزرگوار در بطن مادرانشان سخن می گفتند! در روایتی در مورد هر دو بزرگوار آمده است که؛ 📋《یَحیَى کَانَ یَتَکَلَّمُ فِی بَطنِ أُمِّهِ وَ الحُسَینُ(ع) کَذَلِکَ》 ♦️حضرت یحیی(ع) در بطن مادرش صحبت می‌کرد و امام حسین(ع) نیز چنین بود.(۷) 5⃣هر دو بزرگوار شش ماهه متولد شدند! در روایتی از امام حسن عسکری(ع) آمده است که؛ 📋《وَكَانَ حَمَلَ يَحْيَى سِتَّةَ أَشْهُرٍ وَ حَمَلَ الْحُسَيْنَ(ع) كَذَلِكَ》 ♦️مدت حمل حضرت یحیی(ع) شش ماه بود و حمل امام حسین(ع) نیز همان گونه بود.(۸) 6⃣هر دو ابتدا از سینه مادر شیر نخوردند! ۱)در مورد حضرت یحیی(ع) از امام باقر(ع) روایت شده است که فرمود : 📋《لَمَّا وُلِدَ يَحْيَى(ع) رُفِعَ إِلَى السَّمَاءِ فَغُذِّيَ بِأَنْهَارِ الْجَنَّةِ حَتَّى فُطِمَ》 ♦️وقتی که یحیی(ع) متولد شد، به آسمان برده شد و از نهرهای بهشتی غذا داده شد تا زمانی که از شیر بی نیاز گردید.(۹) ۲)در مورد امام حسین(ع) نیز در ضمن حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که؛ 📋《كَانَ يُؤْتَى بِهِ النَّبِيَ(ص) فَيَضَعُ إِبْهَامَهُ فِي فِيهِ فَيَمَصُّ مِنْهَا مَا يَكْفِيهَا الْيَوْمَيْنِ وَ الثَّلَاثَ فَنَبَتَ لَحْمُ الْحُسَيْنِ(ع) مِنْ لَحْمِ رَسُولِ اللَّهِ وَ دَمِهِ》 ♦️امام حسین(ع) را نزد رسول اکرم(ص) آوردند و ایشان انگشت ابهام خود را به دهان حسین(ع) می گذاشت و او آن قدر می مکید که برای دو و سه روز او را کفایت می کرد و بدین وسیله گوشت حسین(ع) از گوشت و خون رسول اکرم(ص) می رویید.(۱۰) 7⃣هر دو نورانی بودند! ۱)در مورد حضرت یحیی(ع) در روایتی آمده است که؛ 📋《کَانَ البَیتُ یُضِییءُ بِنُورِهِ》 ♦️نور جمالش، خانه را روشن می‌ساخت.(۱۱) ۲)در مورد امام حسین(ع) در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که؛ 📋《أَنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ(ع) كَانَ إِذَا جَلَسَ فِي  الْمَكَانِ الْمُظْلِمِ يَهْتَدِي إِلَيْهِ النَّاسُ بِبَيَاضِ جَبِينِهِ وَ نَحْرِهِ فَإِنَّ رَسُولَ اللَّهِ(ص) كَانَ كَثِيراً مَا يُقَبِّلُ جَبِينَهُ وَ نَحْرَهُ》 ♦️هرگاه حسین(ع) در مکان تاریک می نشست، مردم در اثر سفیدی و نورانیّت پیشانی و گلویش، او را در تاریکی می شناختند و حضرت(ص) پیشانی و گلوی حسین(ع) را زیاد می بوسید.(۱۲) @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
8⃣قاتلان هر دو بزرگوار زنازاده بودند! در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که فرمود : 📋《كَانَ قَاتِلُ الْحُسَيْنِ(ع) وَلَدَ زِناً وَ قَاتِلُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا(ع) وَلَدَ زِنًا》 ♦️قاتل امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) ولدالزّنا بودند.(۱۳) 9⃣برای شهادت مظلومانه ی هر دو بزرگوار، آسمان و زمین چهل شبانه روز گریه کردند! در اینباره از امام باقر(ع) روایت شده است که؛ 📋《مَا بَكَتِ السَّمَاءُ عَلَى أَحَدٍ بَعْدَ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا إِلَّا عَلَى الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ(ع) فَإِنَّهَا بَكَتْ عَلَيْهِ أَرْبَعِينَ يَوْماً》 ♦️آسمان بعد از یحیی(ع) برای کسی گریه نکرد، جز برای حسین بن علی(ع) که چهل روز آسمان برای حسین(ع) گریست.(۱۴) 🔟آسمان بعد از شهادت هر دو بزرگوار به رنگ سرخ درآمد! امام صادق(ع) در اینباره می فرماید : 📋《اَحْمَرَّتِ السَّمَاءُ حِينَ قُتِلَ الْحُسَيْنُ(ع) سَنَةً وَ يَحْيَى بْنُ زَكَرِيَّا(ع) وَ حُمْرَتُهَا بُكَاؤُهَا》 ♦️آسمان هنگام شهادت امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) به مدت یک سال به رنگ سرخ درآمد و سرخی آن نشانه گریه و بُکای آن بود.(۱۵) 1⃣1⃣سر هر دو بزرگوار بعد از شهادت تکلّم نمود! ۱)در نقلی درباره حضرت یحیی(ع) آمده است که؛ 📋《وَ كَانَ الرَّأسُ يُكَلِّمُهُ : يَا هَذَا! اِتَّقِ اللهَ لَايَحِلُّ لَكَ هَذَا!》 ♦️سر بریده حضرت یحیی(ع) به قاتل خود می فرمود : از خدا بترس! این زن بر تو حلال نیست.(۱۶) ۲)سر مبارک امام حسین(ع) نیز تکلم می کرد و بر فراز نیزه قرآن تلاوت می کرد که درباره آن در مقاتل آمده است که زید بن ارقم می گوید : 📋《مُرَّ بِهِ عَلَيَّ وَ هُوَ عَلَى رُمْحٍ وَ أَنَا فِي غُرْفَةٍ لِي فَلَمَّا حَاذَانِي سَمِعْتُهُ يَقْرَأُ : [أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبَاً؟] فَقَفَّ وَ اللَّهِ شَعْرِي وَ نَادَيْتُ : رَأْسُكَ وَ اللَّهِ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ(ص) أَعْجَبُ وَ أَعْجَبُ!》 ♦️در آن روز من در میان غرفه نشسته بودم، هنگامی که سر بریده حسین (ع) که بر فراز نیزه جا داشت، از برابرم گذشت، شنیدم آیه سوره کهف را قرائت می‌فرمود : آیا خیال کرده که پیش‌آمد یاران کهف و رقیم از گزارشات ما شگفت‌آورتر است؟ من تعجب کردم و گفتم : به ‌خدا سوگند! سر بریده شما‌ ای فرزند رسول‌ خدا(ص)، شگفت‌ آورتر از پیش‌ آمد اصحاب کهف است.(۱۷) 2⃣1⃣سر هر دو بزرگوار در درون طشت طلا قرار گرفته شد! ۱)در مورد حضرت یحیی(ع) آمده است که؛ 📋《فَأَتُوا بِرَأسِ يَحيَى(ع) فِي الطَسْتِ [مِن ذَهَبِِ]》 ♦️سر مبارک حضرت یحیی(ع) را در درون طشت قرار دادند.(۱۸) ۲)درباره سر مبارک امام حسین(ع) در مقاتل آمده است که؛ در شام، در مجلس یزید؛ 📋《فَوُضِعَ بَينَ يَدَيهِ فِی طَسْتٍ مِن ذَهَبِِ》 ♦️سر مبارک امام حسین(ع) جلوی او در طشت طلا قرار داده شد.(۱۹) 3⃣1⃣سر مبارک هر دو بزرگوار را برای زنازادگان هدیه بردند! ۱)سر مقدس حضرت یحیی(ع) را برای زنازاده ای از بنی اسرائیل هدیه بردند. امام حسین(ع) در مسیر کربلا فرمود : 📋《مِن هَوَانِ الدُّنيَا عَلَى اللَّهِ أنَّ رَأسَ يَحيَى بنِ زَكَرِيّا اُهدِيَ إلَى‏ بَغِيٍّ مِن بَغَايَا بَنِي إِسرَائِيلَ》 ♦️در بی ارزشی دنیا نزد خدا همین بس که سر یحیی بن زکریا(ع) را به عنوان هدیه به سوی فرد بی عفتی از بی عفت‌های بنی اسرائیل بردند.(۲۰) ۲)و سر حضرت مقدس امام حسین(ع) را برای ابن زیاد و یزید هدیه بردند. مقتل می نویسد : 📋《أَقْبَلَ خَوْلِيٌّ بِرَأْسِ الْحُسَيْنِ(ع) [اِلَی] الْكُوفَةِ عِندَ عُبَيْدِاللَّهِ بْنُ زِيَادٍ》 ♦️خولی در عصر روز عاشورا، سر مبارک امام حسین(ع) را به سمت کوفه به نزد عبیدالله بن زیاد برد.(۲۱) در مقتلی دیگر، در مورد حمل سر مبارک امام حسین(ع) به شام می نویسد : 📋《لَمّا قُتِلَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِي(ع) حَمَلُوا بِرَاءْسِهِ [بِالشَّامِ]》 ♦️هنگامی که امام حسين(ع) به درجه شهادت نائل آمد، سر مطهر ایشان را به سوى شام بردند.(۲۲) 4⃣1⃣قاتلان هر دو بزرگوار در آتش دوزخ جای دارند! حضرت رسول اکرم(ص) در اینباره می فرماید : 📋《إِنَّ فِي النَّارِ لَمَنْزِلَةً لَمْ يَكُنْ يَسْتَحِقُّهَا أَحَدٌ مِنَ النَّاسِ إِلَّا قَاتِلُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ(ع) وَ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا(ع)》 ♦️همانا در جهنّم جايگاهى است كه احدى از مردم استحقاق آن را ندارد مگر قاتل امام حسين(ع) و يحيى(ع).(۲۳) 5⃣1⃣وعده خونخواهی هر دو بزرگوار از سوی خدا! حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید : 📋《إِنَّ اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ قَتَلَ بِدَمِ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا(ع) سَبْعِينَ أَلْفاً وَ هُوَ قَاتِلٌ بِدَمِ ابْنِكَ الْحُسَيْنِ(ع) سَبْعِينَ أَلْفاً وَ سَبْعِينَ أَلْفَاً》 ♦️خداوند براى خون يحيى(ع)، هفتاد هزار نفر از ظالمان را را به هلاکت رسانید، و برای خون حسین(ع) نیز هفتاد هزار نفر از ظالمان را به هلاکت می رساند.(۲۴) @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
6⃣1⃣سر هر دو بزرگوار بر دیوار دمشق، آویخته شد! در نقلی آمده است که؛ 📋《وعُلِّقَ رَأسُ الحُسَينِ(ع) [في دِمَشقَ‏] عِندَ قَتلِهِ، فِي المَكانِ الَّذي عُلِّقَ عَلَيهِ رَأسُ يَحيَى بنِ زَكَرِيَّا》 ♦️پس از كشتن امام حسين(ع) سر مبارکش را در دمشق آويختند؛ همان جايى كه سر يحيى بن زكريّا(ع) را آويختند.(۲۵) 7⃣1⃣هر دو بزرگوار در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند! ۱)در مورد علت شهادت حضرت یحیی(ع) در روایتی از امام سجاد(ع) آمده است که؛ 📋《إنَّ امرَأَةَ مَلِكِ بَني إسرائيلَ كَبِرَت، وأرادَت أن تُزَوِّجَ بِنتَها مِنهُ لِلمَلِكِ، فَاستَشارَ المَلِكُ يَحيَى بنَ زَكَرِيّا(ع) فَنَهاهُ عَن ذلِكَ، فَعَرَفَتِ المَرأَةُ ذلِكَ، وزَيَّنَت بِنتَها وبَعَثَتها إلَى المَلِكِ، فَذَهَبَت ولَعَبَت بَينَ يَدَيهِ! فَقالَ لَهَا المَلِكُ : ما حاجَتُكِ؟ قالَت : رَأسُ يَحيَى بَنِ زَكَرِيّا(ع)! فَقالَ المَلِكُ : يا بُنَيَّةُ، حاجَةٌ غَيرُ هذِهِ! قالَت : ما اريدُ غَيرَهُ! وَ كَانَ المَلِكُ إذا كَذَبَ فيهِم عُزِلَ عَن مُلكِهِ، فَخُيِّرَ بَينَ مُلكِهِ وبَينَ قَتلِ يَحيَى‏(ع) فَقَتَلَهُ》 ♦️زن پادشاه بنى اسرائيل، پير شد و خواست دخترش را به جاى خود، به ازدواج پادشاه در آورد. پادشاه با يحيى بن زكريّا(ع) رايزنى كرد و يحيى(ع)، او را از اين كار، باز داشت. زن، اين مطلب را فهميد. دخترش را آرايش كرد و نزد پادشاه فرستاد. او رفت و نزد شاه، بازى كرد. شاه به او گفت : چه نياز دارى؟ گفت : سر يحيى(ع) فرزند زكريّا(ع) را! شاه گفت : فرزندم! چيزى جز اين بخواه. گفت : جز اين نمى‏ خواهم. رسم آنان، چنين بود كه شاه، اگر دروغ مى‏ گفت، از شاهى بركنار مى‏ شد. پس ميان پادشاهى و كشتن يحيى(ع) مخيّر شد. پس يحيى(ع) را كشت.(۲۶) ۲)امام حسین(ع) در باب هدف نهضت خود می فرماید : 📋《إِنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا و َلا مُفْسِدًا وَ لا ظَالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ في أُمَّةِ جَدّي، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهي عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسير بِسيرَه ِجَدّي(ص) وَ أَبي عَلِي بْنِ أَبيطالِب(ع)》 ♦️من از روي شرارت و مفسده و يا براي فساد و ستمگري قيام نكردم، من فقط براي اصلاح در امّت جدّم از وطن خروج كردم. قصد دارم به معروف امر كنم و از منكر بازدارم و به سيره و روش جدّم(ص) و پدرم علي بن ابيطالب(ع) عمل نمايم.(۲۷) 8⃣1⃣منتقم خون هر دو مظلوم عالم، امام عصر(عج) می باشد! ذیل آیه ۸۴ در سوره بقره از قول حضرت رسول اکرم(ص) چنین نقل شده است : 📋《أَ فَلَا أُنَبِّئُكُم‏ بِمَنْ يُضَاهِيهِمْ مِنْ يَهُودِ هَذِهِ الْأُمَّةِ؟ قَالُوا : بَلَى! يَا رَسُولَ اللَّهِ(ص)! قَوْمٌ مِنْ أُمَّتِي يَنْتَحِلُونَ بِأَنَّهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِي، يَقْتُلُونَ أَفَاضِلَ ذُرِّيَّتِي وَ أَطَايِبَ أُرُومَتِي، وَ يُبَدِّلُونَ شَرِيعَتِي وَ سُنَّتِي، وَ يَقْتُلُونَ وَلَدَيَّ الْحَسَنَ(ع) وَ الْحُسَيْنَ(ع) كَمَا قَتَلَ أَسْلَافُ هَؤُلَاءِ الْيَهُودِ زَكَرِيَّا(ع) وَ يَحْيَى(ع)! أَلَا وَ إِنَّ اللَّهَ يَلْعَنُهُمْ كَمَا لَعَنَهُمْ》 ♦️آيا به شما خبر بدهم به مشابه آنان از يهود اين امت؟ گفتند : بله! يا رسول‏ الله(ص)! حضرت رسول(ع) فرمود : قومى از امت من، كه خود را از اهل ملت من مى‏ دانند، افاضل ذريه مرا مى‏ كشند، شريعت و سنت مرا عوض مى‏ كنند، فرزندانم حسن(ع) و حسين(ع) را مى‏ كشند، همان‏گونه كه يهود، زكريا(ع) و يحيى(ع) را كشتند. آگاه باشید، خداوند این جماعت را لعن می کند، همانطور که در قرآن نیز لعن را ذکر کرده است. در ادامه، فرمودند : 📋《وَ يَبْعَثُ عَلَى بَقَايَا ذَرَارِيِّهِم ْقَبْلَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ هَادِياً مَهْدِيّاً(عج) مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ(ع) الْمَظْلُومِ، يُحَرِّفُهُمْ بِسُيُوفِ أَوْلِيَائِهِ‏ إِلَى نَارِ جَهَنَّمَ》 ♦️و قبل از قیامت، مهدی امت اسلام از نسل حسین مظلوم، آنان و اولیاء شان را به جهنم خواهد فرستاد.(۲۸) @AsnadolMasaeb ادامه مطالب :👇
شیخ‌طوسی در کتاب امالی خود از امام صادق(ع) نقل می‌کند که آن حضرت(ع) فرمود: 📋《لَمَّا كَانَ مِنْ أمْرِ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ عَلِيٍّ(ع) مَا كَانَ ضَجَّتِ الْمَلَائِكَةُ إلَى اللهِ وَ قَالَتْ: يَا رَبِّ! يُفْعَلُ هَذَا بِالْحُسَيْن(ع)ِ صَفِيِّكَ وَ ابْنِ نَبِيِّكَ! قَالَ:فَأقَامَ اللهُ لَهُمْ ظِلَّ الْقَائِمِ(ع) وَ قَالَ : بِهَذَا أنْتَقِمُ لهَذَا مِنْ ظَالِمِيِهِ!》 ِ♦️پس از شهادت امام حسین(ع)، ملائکه ناله کرده و گفتند: پروردگارا! با حسین(ع)، برگزیده‌ات و پسر پیامبرت(ص) این‌گونه رفتار نمودند! خداوند سایه قائم(عج) را به آنها ظاهر کرد و فرمود: به‌وسیله این (قائم)، انتقام خون او (حسین) را از ظالمان می‌گیرم.(۲۹) امام صادق(ع) می فرماید : وقتی امام زمان(عج) ظهور کند؛ 📋《يَقْتُلُ وَ اَللَّهِ ذَرَارِيَّ قَتَلَةِاَلْحُسَيْنِ(ع) بِفِعَالِ آبَائِهَا》 ♦️اعقاب كشندگان سيّدالشّهداء(ع) را به واسطه عمل آباء و اجدادشان، خواهد كشت.(۳۰) 📚منابع : ۱)سوره مبارکه مریم، آیه۷ ۲)الکافی شیخ کلینی، ج۱، ص۴۶۴ ۳)سوره مبارکه مریم، آیه۷ ۴)کلیات حدیث قدسی حُرّ عاملی، ج۱، ص۴۷۱ ۵)سوره مبارکه مریم، آیه۷ ۶)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۹۰ ۷)موسوعة كربلاء لبيب بيضون، ص۲۰۷ ۸)تفسیر کنز الدقائق قمّی، ج۸، ص۱۹۲ ۹)بحارالانوار مجلسی، ج‏۱۴، ص‏۱۸۰ ۱۰)بحارالانوار مجلسی، ج‏۴۴، ص‏۲۳۴ ۱۱)بحارالانوار مجلسی، ج‏۱۴، ص‏۱۸۰ ۱۲)مناقب ابن شهرآشوب، ج۴، ص۷۵ ۱۳)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۷۸ ۱۴)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۸۹ ۱۵)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۹۰ ۱۶)بحارالانوار مجلسی، ج‏۱۴، ص۳۵۷ ۱۷)الإرشاد شيخ مفيد، ج۲، ص۱۱۸ ۱۸)مناقب ابن شهرآشوب، ج۴، ص۸۵ ۱۹)امالی شیخ صدوق، ص۱۶۵ ۲۰)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۱۳۲ ۲۱)مثیرالاحزان ابن نما حلی، ص۸۵ ۲۲)اللهوف ابن طاووس، ص۱۷۳ ۲۳)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۷۸ ۲۴)اعلام الوری طبرسی، ص۱۱۹ ۲۵)صبح الأعشى قلقشندی، ج۴، ص۹۷ ۲۶)مناقب ابن شهرآشوب، ج۴، ص۸۵ ۲۷)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۱، ص۱۸۸ ۲۸)تفسیر البرهان بحرانی، ج۱، ص۱۶۸ ۲۹)امالی شیخ طوسی، ص۴۱۸ ۳۰)كامل الزيارات ابن قولويه قمی، ص۶۳ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️ ✍ 3️⃣5️⃣ 👤 @AsnadolMasaeb
🔸🔶《أَلسَّلامُ عَلَى الشَّیْبِ الْخَضیبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْخَدِّ التَّریبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الْبَدَنِ السَّلیبِ، أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ》🔶🔸 ✅در منابع اهل تسنن آمده است که وقتی غاصبین و مهاجمین به در خانه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ریختند، و حضرت(س) را بین در و دیوار گذاشتند. 📋《إنَّ عُمَرَ رَفَسَ فَاطِمَةَ(س) حَتَّی أسْقَطَتْ بِمُحْسِنٍ(ع)》 ♦️عُمر لگدی بر فاطمه(س) زد، در نتیجه، فاطمه(سلام الله علیها) فرزندی که در رحم داشت، سقط شد.(۱) 🏴کلمه «رَفَسَ» در مقاتل حضرت اباعبدالله(علیه السلام) نیز دیده می شود. خوارزمی نقل می کند که وقتی امام حسین(ع) در قتلگاه افتاده بود. 📋《أنَّهُ جَاءَ إِلَيهِ شِمرُ بنُ ذِي الجَوشَنِ وَ سِنانُ بنُ أنَسٍ وَ الحُسَينُ(عليه السلام) بِآخِرِ رَمَقٍ يَلُوكُ بِلِسانِهِ مِنَ العَطَشِ فَرَفَسَهُ شِمرٌ بِرِجلِهِ، وَ قَالَ : يَابنَ أَبي تُرابٍ! ألَستَ تَزعُمُ أَنَّ أَبَاكَ عَلَى حَوضِ النَّبِيِّ(ص) يَسقَي مَن أَحَبَّهُ؟ فَأَصبِر حَتَّى تَأخُذَ المَاءَ مِن يَدِهِ! ثُمَّ حَزَّ رَأسَهُ》 ♦️شمر و سنان به سراغ امام حسین(علیه السلام) آمدند، در حالی که در آن وقت تشنگى آن حضرت(ع) به نهايت رسيده بود و زبان شريفش را از نهايت عطش مى‏ خائيد و آب طلب می کرد. در این هنگام شمر با پا به حسین(علیه السلام) لگد زد و گفت : اى فرزند ابوتراب! تو ادعا مى‏ كنى كه پدرم ساقى حوض كوثر است؟ صبر كن تا پدرت تو را با دستش آب دهد! سپس سر مبارک امام حسین(علیه السلام) را از تن مطهّر ایشان جدا کرد.(۲) و در نقل دیگر؛ 📋《فَضَرَبَ بِسَیِفِهِ ثُمَّ اجَتَزَّ رَأسَهُ الشَرَیفَ قَفَاءً》 ♦️شمر بعد از زدن ضرباتی به سر حضرت(ع) سر امام حسین(علیه السلام) را از قفاء برید.(۳) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : آن دم بریدم از زندگی دل که آمد به مسلخ شمر سیه دل او می‌دوید و من می‌دویدم او سوی مقتل من سوی قاتل او می‌نشست و من می‌نشستم او روی سینه من در مقابل او می‌کشید و من می‌کشیدم او از کمر تیغ من آه باطل او می‌برید و من می‌بریدم او از حسین سر من غیر از او دل 👤جودی 📚منابع : ۱)لسان المیزان ابن حجر عسقلانی، ج۱، ص۴۰۶ ۲)مقتل الحسین(ع) خوارزمی، ج۲، ص۴۱ ۳)موسوعة الامام الحسین(ع) جمعی از مولفان، ص۶۱۸ @AsnadolMasaeb