eitaa logo
عطر ولایت
39 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
8.7هزار ویدیو
242 فایل
﷽ اللهـــم‌؏ــجݪ اݪۅݪیڪ‌اݪفـــرج🕊 کپی با خواندنـ🤲 دعایـ فرج و دعا برایـ سلامتیـ امام زمان و رهبر مون اشکالی نداره. 🌹☺️ ‌ 🥀ارفاق مید‌هم با صلوات 🥀 صلوات🥀 🌸اللّٰهُمَّـ عَجِّل لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج🌸 https://eitaa.com/Atr313
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥شریک دزد و رفیق قافله❗️ 🔴جالب اینجاست آمریکا تحقیر شده، اما درد میکشه😂 🔻برخی آن‌چنان از شکست در سرقت مسلحانه ناراحت هستند که گویا اگر آمریکا در دزدی نفت موفق می‌شد سهم خوبی به آنها می‌داد! حفظ ظاهر هم نمی‌کنند؛ کاملا هماهنگ! 🔴 صرفا جهت تأمل ‏برخی‌ها اصلا موجودات متعادلی نیستند، ۱۳ آبان ۵۸ از دیوار سفارتخانه آمریکا بالا می‌روند، در مجلس سوم «۱۳ آبان» را به عنوان روز «مبارزه با استکبار جهانی» ثبت می‌کنند، اما الان توی بغل عمو سام غش کردند! شما که از گذشته خود پشیمان هستید برای آینده کشور تصمیم نگیرید! @becha_nejebad
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 مجله  موعود  آذر ماه 1392 شماره 147  عــالــم دخـــــان؛ نزدیک شدن عوالم در سال های قبل از ظهور و در اوج بروز شبهات، فتنه ها و آلودگی های آخرالزّمانی، در اثر فراخوان گسترده انسان ها، بسیاری از دیوارهای حائل میان عوالم انسانی و سایر موجودات، مانند اجنّه برداشته شده و دست آنها در دخل و تصرّف در امور انسان ها باز و بازتر می شود. در آن هنگام، فرمانده و آمر اصلی، موجوداتی نادیدنی هستند که حکم خود را جاری می سازند، جدل می آفرینند، مردمان را به گناه و هتک حرمت تشویق کرده و مسیر را برایشان هموار می سازند. آنان خبائث و زشتی ها را زیبا جلوه می دهند، از عمل خیر ممانعت می کنند، آتش فتنه ها را شعله ور ساخته و باعث بروز انواع و اقسام جرم ها و جنایت ها در میان مردم می شوند. وضعیتی که امروزه به گونه های مختلف، شاهد و ناظرش هستیم. کلمه شیطان، به دو معنی به کار رفته است، یکی معنوی لغوی است. شیطان، از «شَطَن» و «شاطن» گرفته شده و هر دو به معنی پلید، خبیث، پست و موجودی سرکش، متمرّد و نافرمان به کار برده می شود. به عبارت دیگر، به هر چیز مرموز، موذی و آزاردهنده، شیطان گفته می شود. این کلمه همچنین به معنی منحرف کننده، یاغی و طاغی، شریر و شرارت کننده، دور بودن و دور شدن از حقّ و حقیقت، دور شدن از رحمت و مغفرت الهی، بدخوی و سخت دل، بدجنس، هلاک کننده و هلاک شونده نیز آمده است. این معانی و صفات در هر موجودی از انسان یا جنّ و حتّی حیوانات باشد، از مصادیق شیطان است؛ امّا در معنی اصطلاحی، همچنان که متبادر به ذهن عموم مردم می شود، شیطان همان ملعون و متمرّدی است که بر آدم(ع) سجده نکرد و از درگاه الهی رانده شد. در برخی روایات، نام اصلی ابلیس، حارث (حرث) بوده است که به دلیل داشتن عبادت طولانی، او را عزازیل، یعنی عزیز خدا خطاب می کردند. وی پس از عُجب، ابلیس نامیده شد و پس از امتناع از سجده و رانده شدن از درگاه الهی، شیطان نام گرفت. آیات بسیاری از قرآن کریم درباره معامله شیطان با انسان، گفت وگو می کند. از میان انسان ها، بعضی بدون هیچ علم و دانشی درباره خداوند و آفرینش هستی به مجادله می پردازند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَن یجَادِلُ فِی اللهِ بِغَیرِ عِلْمٍ وَ یتَّبِعُ کلَّ شَیطَانٍ مَّرِیدٍ؛1 و برخی از مردم درباره خدا، بدون هیچ علمی مجادله می کنند و از هر شیطان سرکشی، پیروی می نمایند.» گاه شیطان در پوستین خلق روزگار افتاده، در هنگام قرار گرفتن آنها بر سر دو راهی انتخاب حق یا باطل، تردید ایجاد کرده، آنان را به مسیر باطل سوق می دهد. قرآن در این باره می فرماید: «قُلْ أَنَدْعُو مِن دُونِ اللهِ مَا لاَ ینفَعُنَا وَلاَ یضُرُّنَا وَ نُرَدُّ عَلَی أَعْقَابِنَا بَعْدَ إِذْ هَدَانَا اللهُ کالَّذِی اسْتَهْوَتْهُ الشَّیاطِینُ فِی الأَرْضِ حَیرَانَ لَهُ أَصْحَابٌ یدْعُونَهُ إِلَی الْهُدَی ائْتِنَا قُلْ إِنَّ هُدَی اللهِ هُوَ الْهُدَیَ وَ أُمِرْنَا لِنُسْلِمَ لِرَبِّ الْعَالَمِینَ؛2 بگو آیا به جای خدا چیزی را بخوانیم که نه سودی به ما می رساند و نه زیانی و آیا پس از اینکه خدا ما را هدایت کرده، از عقیده خود بازگردیم، مانند کسی که شیطان ها او را در بیابان از راه به در برده اند و حیران [بر جای مانده] است، برای او یارانی است که وی را به سوی هدایت می خوانند که به سوی ما بیا. بگو هدایت خداست که هدایت [واقعی] است و دستور یافته ایم که تسلیم پروردگار جهانیان باشیم.» دامنه این تردیدافکنی و شبهه پراکنی، گاه انسان را به وادی حرام خوری، ربا، زنا و. .. می غلتاند. مصداق این قبیل تردید و شبهه در حال حاضر، بازار بزرگ معاملات و مناسبات اقتصادی همه سرزمین ها را فرا گرفته است. خداوند در قرآن می فرماید: «الَّذِینَ یأْکلُونَ الرِّبَا لاَ یقُومُونَ إِلاَّ کمَا یقُومُ الَّذِی یتَخَبَّطُهُ الشَّیطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِک بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَیعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللهُ الْبَیعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَیَ فَلَهُ مَا سَلَفَ. ..؛3 کسانی که ربا می خورند، (از گور) برنمی خیزند؛ مگر مانند بر
خاستن کسی که شیطان بر اثر تماس، آشفته سرش کرده است. این بدان سبب است که آنان گفتند: (داد و ستد صرفاً مانند رباست. ) و حال آنکه خدا داد و ستد را حلال و ربا را حرام گردانیده است. پس، هر کس، اندرزی از جانب پروردگارش بدو رسید و (از رباخواری ) باز ایستاد، آنچه گذشته، از آنِ اوست. » مصادیق عمل شیطان و نیروهایش با انسان در قرآن فراوان است. از واقعه دخان، یعنی برداشته شدن پرده های میان عوالم و باز شدن بیش از پیش دست نیروهای خبیث بر انسان ها با عنوان «عالم دخان» یاد می شود. بَحرانی واقعه دخان را در فیلم «ملک سلیمان» به خوبی نشان داده بود. آن هنگام که نیروهای شیطانی مردم را مورد هجمه قرار داده و مبتلای به جنون، خیره سری، جنایت و جرم کردند. در آن هنگامه، حضرت سلیمان(ع) بر جمله آن نیروها فائق آمد، اخبار بسیاری وجود دارد که حاکی از باز شدن دست این نیروها بر عالم انسانی در سال های قبل از ظهور می کند. در آن شرایط، ظلم و ستم به شدیدترین وجه میان مردم جاری می شود؛ چنان که بیان می شود: «ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کسَبَتْ أَیدِی النَّاس؛ 4 به سبب آنچه دست های مردم فراهم آورده، فساد در خشکی و دریا نمودار شده است.» مملوّ شدن زمین از ظلم و جور در سال های قبل از ظهور، به این بخش از حیات انسان ها در زمین، یعنی در وقت وقوع «دخان» و باز شدن دست نیروهای خبیث شیطانی نیز مربوط می شود. درباره مراتب ارتباط، حضور و میدان عمل شیاطین از فحوای روایات استنباط می شود که این نیروها، مرحله به مرحله پیش می آیند تا به اهداف نهایی خود دسترسی پیدا کنند. هدف غایی ابلیس، اغوا و گمراه کردن انسان ها و رهزنی آنان از طریق حق و کشاندن آنها به ضلالت از طریق آلوده ساختن آنها به گناهان و نجاسات فیزیکی و متافیزیکی است. آلودگی های اخلاقی، به بدترین شکل انسان ها را به انواع شرک و کفر و نفاق مبتلا کرده، به درک اسفل می کشند. نباید از یاد برد که ابلیس و جنودش، از توانایی و مشخّصات خاصّی برخودارند؛ مانند: 1. علم و ادراک و قوّه تشخیص؛ 2. قوّه اختیار؛ 3. سابقه حضور طولانی در زمین، حتّی پیش از خلق انسان (ابلیس چند هزار سال قبل از آدم آفریده شده بود)؛ 4. عمر طولانی چند هزار ساله؛ 5. قدرت و میدان عمل وسیع (همچنان که در خدمت حضرت سلیمان(ع) بودند)؛ 6. امکان زاد و ولد؛ 7. از همه مهم تر سرعت عمل و لطافت فوق العادّه ای که آنان را از چشم آدمیان پنهان می دارد؛ 8. و البتّه مانند انسان ها، مرگ و حیات و حشر و نشر دارند.
نباید فراموش کرد که آنان نیز مانند آدمیان جمعیّتی مؤمن و صالح و جمعیّت بزرگ تری ناصالح و کافر دارند و همچنان که مؤمنان در جمع انسان ها به دلیل متشرّع و صالح بودن خود و دیگران را از ارتکاب هر عمل قبیح و زشتی باز می دارند و حتّی در حقّ دشمنان خود نیز دست به جرم، جنایت و خیانت نمی زنند و به حیله، تزویر، دروغ و خوردن حقوق آنها متوسّل نمی شوند، در گروه و طایفه جنّیان نیز چنین است. قرآن کریم می فرماید: «وَیوْمَ یحْشُرُهُمْ جَمِیعًا یا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَکثَرْتُم مِّنَ الإِنسِ. ..؛5 و [یاد کن] روزی را که همه آنان را گرد می آورد [و می فرماید] ای گروه جنّیان از آدمیان [پیروان] فراوان یافتید و هواخواهان آنها از [نوع] انسان.» یادآور می شوم که به رغم نیروهای خبیث جنّی که در خدمت ابلیسند، مؤمنان جنّی، به هیچ روی در پی برقراری ارتباط با انسان ها نیستند. آنان، مؤمنانه از این اقدام پرهیز می کنند. از این رو، به ندرت می توان ارتباط انسان ها و جنّ را از نوع ارتباط مؤمنانه یافت؛ مگر در مواردی خاص، شرایطی خاص و نظامی خاص. مؤمنان جنّی، در پی انجام اعمال مؤمنانه اند و گاه در این مسیر، گوی سبقت را از مؤمنان صالح انسانی می ربایند و به مراتبی از کمالات دست می یابند که انسان ها از عهده ارتقاء بدان باز می مانند. نباید از نظر دور داشت که از نظر خلقت، انسان بر جنّ برتری داشته و اشرف مخلوقات است. درباره مراتب و مراحل عمل شیطان معلون که از طریق جنودش درباره انسان اعمال می شود، در میان آیات و روایات، اشارات زیادی آمده است. شیطان گام به گام پیش می آید؛ امّا چنان که عرض کردم با اوّلین فراخوان مسیر هموار شده و توسعه پیدا می کند. گونه های مختلف عمل شیطان برای به ضلالت کشیدن انسان فراوانند و از جمله موارد زیر قابل اشاره است: 1. دعوت؛ 2. ضریب؛ 3. گمراهی؛ 4. همراهی؛ 5. تزیین؛ 6. عداوت؛ 7. تسویف؛ 8. تخویف؛ 9. تفرقه و کینه؛ 10. احاطه همه جانبه؛ 11. سرگرمی و فراموشی؛ 12. زمینه سازی گناه. آیات و روایات بسیاری در این باره موجود است که مطالعه در این باره را توصیه می کنیم. پی نوشت ها: 1. سوره حج (22)، آیه 3. 2. سوره انعام (6)، آیه 71. 3. سوره بقره (2)، آیه 275. 4. سوره روم (30)، آیه 41. 5. سوره انعام (6)، آیه 128 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4227/8008/105004/%D8%B9%D9%80%D9%80%D8%A7%D9%84%D9%80%D9%80%D9%85-%D8%AF%D8%AE%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D9%80%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%85
هدایت شده از سفیر
🚨 من صفر و هیچ هستم، راحت باشید! 🔘 شیخ محمود عید، مدیر مرکز اسلامی آرژانتین: ⭕️ پنج سال پیش با گروه ۲۲ نفری از فارغ التحصیلان به محضر مقام معظم رهبری رفتیم و دو نفر از طلاب یکی از و دیگری از قرار بود سخنرانی کنند. بعد از طلبه ترکیه‌ای آن طلبه دیگر هنگام سخنرانی دچار شد و دستانش به شدت می‌لرزید. فرمودند: اگر به خاطر من است که من هستم شما راحت باشید. وقتی این سخن را شنیدیم، همگی به افتادیم. بعد از مراسم به نوبت دست ایشان را بوسیدیم. در این میان یک طلبه به ایشان گفت: روز مرا دعا کنید. آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: اگر من باشم دعایتان می کنم و اگر شما اهل بهشت باشید، مرا دعا کنید. 📘 ماه در آینه، ص۱۵۳ 🆔 @sireh_agha
هدایت شده از سفیر
🚨 آیا می‌توانم این دستمال متبرّک را برای خود بردارم؟» ⭕️ هنگام مرقد مطهر حضرت علیه‌السلام، خُدّام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب رابرای غبارروبی به افراد می‌دهند. پس از مقداری غبار‌روبی، دستمال را به سر و صورت خود می‌کشند. ایشان در یکی از غبار‌روبی‌ها به آقای ، تولیت اسبق آستان قدس رضوی فرمودند: آیا می‌توانم این دستمال متبرک را برای خود بردارم؟» با اینکه انتصاب و تغییر تولیت آستان قدس رضوی به دست مقام معظم رهبری است ولی با این حال، برای برداشتن پارچه به غبار امام رضا علیه‌السلام، از او اجازه می‌گیرند. مقام معظم رهبری به ، برای همه ما درس است. ایشان پس از کسب اجازه از واعظ طبسی در حالی که چشم‌هایشان پر از بود و به راز و نیاز مشغول بودند، با دقت، را تا کردند و در جیب خود گذاشتند. برای ما خیلی زیبا بود که آقا در آن حال، این همه توجه دارند که را تا کنند و با نظم کامل در جیب خود قرار دهند. 🌐 گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از حجت الاسلام حقانی 🆔 @sireh_agha
هدایت شده از سفیر
🚨 یک داستان جذاب سیاسی و جنجالی است. کسانی که قصد دارند به انقلاب مسلط شوند حتماً این کتاب زیبا را مطالعه کنند! 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3844341782C1d3396f3c3
هدایت شده از سفیر
🚨 احترام ویژه‌ی رهبر انقلاب به پدر 🔘 آقای غلام شاه پسندی محافظ رهبر معظم انقلاب: ⭕️ از پایین ساختمان ریاست‌جمهوری تا طبقه دوم که تشریفات است ۲۵ پله است که این پله‌ها را ایشان (یعنی پدرشان) می‌آمدند. اگر سه ربع هم طول می‌کشید، آقای خامنه‌ای عجله نمی‌کرد، پا به پای ایشان می‌آمدند بالا... حتماً پشت پدرشان می‌گذاشتند، حتماً خودشان برای پدرشان می‌آوردند. آنقدر می‌کردند این پدر را که حد نداشت. ⭕️ همیشه می‌گفتند: هر آنچه از خدا می‌خواهید از بخواهید؛ هر چه از خدا می‌خواهید از بخواهید؛ اگر پدر و مادرتان در قید حیاتند حتماً بگویید دعا کنند، می‌شود و اگر نیستند بروید سر قبرشان و بخواهید. پدر و مادر هم کمک به آدم می‌کند. 📗 ماه در آینه، ص ۱۳۲ 🆔 @sireh_agha
هدایت شده از سفیر
🚨 اهمیت دادن رهبرانقلاب‌ به 🔘 حجت الاسلام محمد جعفر فیض آبادی: ⭕️ همراه برادرشان به باشگاه می‌رفتند و به می‌پرداختند. ورزش مورد علاقه‌شان و بود. روزی با برخی دوستان به سمت شاندیز می‌رفتیم از دور مردی را دیدیم که جمع می‌کرد و شاخه‌های اضافی درختان را می‌برید. با خود گفتیم: بهتر است برویم و خدا قوتی بگوییم. وقتی نزدیکتر شدیم مقام معظم رهبری را دیدیم و پس از احوالپرسی، همراهشان به منزلی رفتیم که در آن به سر می‌بردند. ایشان نیز بودند. یکی از ایشان به روحانیت نداشتن فعالیت‌های بدنی و ورزش نکردن بود. می‌فرمودند: اهل علم به دلیل توجه نکردن به و عوامل نشاط آفرین معمولاً زودتر از دیگران دچار بیماری‌های مزمن، و... می‌شوند. ایشان همواره یک بودند و دیگران را به ورزش سفارش می‌کردند. 📘 سیرت آفتاب، ص ۱۴۳ 🆔 @sireh_agha
هدایت شده از سفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف اپوزیسیون به درایت و هوشمندی رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی 🆔 @sireh_agha
هدایت شده از سفیر
🚨 توسّل رهبر انقلاب و شفای پدرشان ⭕️ مرحوم والد ما، در ســال ۱۳۴۲ دچار عارضه‌‌ی چشــم شــدند، که منجر به نابینایی ایشان شد. چشم ایشان به مدت ســه، چهار سال اصلا جایی را نمی‌دید. تا این‌که در ســال ۱۳۴۵ چندین بار ایشان را برای معالجه از مشهد به تهران بردیم. در یکی از مراجعات، چشم پزشکی گفت: «من چشم ایشان را عمل جراحی می‌کنم و امید بهبودی هســت.» در آن زمان هفتاد، هفتاد و پنج سال سنشــان بود. به هرحال نگذاشتند در بیمارستان بمانیم. گفتند:«عمل می‌کنیم، شما فردا بیایید». از بیمارستان بیرون آمدیم. من خیلی مضطرب و ناراحت بودم... آن روزها، منزلی نزدیکی امامزاده یحیی داشتیم. نزدیک منزل که رسیدم... دیدم آنجا را چراغانی کرده‌اند. یادم آمد نیمه‌‌ی شــعبان اســت. چند روزی از بس مشغول بودم، نیمه‌ی شعبان به کلی فراموشم شــده بود. تا یاد نیمه‌ی شعبان افتادم، دلم شکســت. از کوچه‌ی خلــوت و باریکی باید می‌گذشتم تا به منزلم برسم. ناگهان حالتی به من دست داد و بنا کردم به گریستن و توسل جستن. در آن کوچه، حال توسل حســابی‌ای پیدا کردم. کمی که آرام گرفتم، دیدم اضطرابی که داشــتم به کلی از بین رفــت. فهمیدم که حال ابوی خوب می‌شود. یعنی حس کردم که آن توسّل، اثر کرد... صبح روز بعد که به بیمارستان رفتیم، فهمیدیم که چشم‌های ایشان خوب شده است؛ آن هم بعد از چند سال که عارضه داشــت و هیچ امیدی به بهبود وجود نداشــت! بعد از آن سال (سال ۴۵) ایشان مدت بیست سال دیگر زنده بودند و تا آخر عمر هم مطالعه می‌کردند. 📝 نشریه‌ی خط حزب‌الله، شماره‌ی۲۳۱ 🆔 @sireh_agha