🔵 امیرالمومنین علی علیه السلام معیار ایمان و کفر است
🔮قالَ رسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله وسلم: یا عَلِی لا یحِبُّکَ اِلاَّ مُؤمِنٌ وَ لا یبْغِضُکَ اِلاَّ مُنافِقٌ .
«ای علی، تو را دوست ندارد جز مؤمن، و تو را دشمن ندارد جز منافق»
📚 ارشاد مفید ۱۸،
و بحارالانوار ج ۳۹ ص ۳۱۰ - ۳۴۶،
و صحیح مسلم ج ۱ ص ۴۸ «باب الدّلیل علی حسَب الانصار»،
و صواعق محرقه ابن حجر ص ۱۲۰، حدیث «هشتم از فضائل آن حضرت»،
و شرح ابن ابی الحدید ج ۱۸ ص ۱۷۳ ذیل حکمت ۴۲ و گوید: «هذا الخبر مروی فِی الصّحاحِ».
🔮 امیر المومنین علیه السلام :
لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِى هَذَا عَلَى أَنْ يُبْغِضَنِى
اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود
مَا أَبْغَضَنِی
يَا عَلِيُّ لَا يُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ وَ لَا يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ .
" اى على !مؤمن تو را دشمن نگيرد و منافق تو را دوست نخواهد داشت .
📚نهج البلاغه حکمت ۴۵
🟣...فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَنِ اَلْحُبِّ وَ اَلْبُغْضِ أَ مِنَ اَلْإِيمَانِ هُوَ فَقَالَ وَ هَلِ اَلْإِيمَانُ إِلاَّ اَلْحُبُّ وَ اَلْبُغْضُ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآيَةَ: «حَبَّبَ إِلَيْكُمُ اَلْإِيمٰانَ وَ زَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ اَلْكُفْرَ وَ اَلْفُسُوقَ وَ اَلْعِصْيٰانَ أُولٰئِكَ هُمُ اَلرّٰاشِدُونَ » .
📚 الکافي ج ۲، ص ۱۲۵
عنوان باب: الجزء الثاني > كتاب الإيمان و الكفر > بَابُ اَلْحُبِّ فِي اَللَّهِ وَ اَلْبُغْضِ فِي اَللَّهِ
درس خارج فقه (81).mp3
21.88M
👌 درس #خارج فقه آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅️🔰 کتاب عروة الوثقی
✅️ مبحث 👈 شرط تتابع در قضای نذر معین
🔶️ دوشنبه ۱۲ رجب _ ۱۴۴۶قمری _
۲۴ دی ۱۴۰۳ هجری شمسی
🔰🔰🔰🔰🔰
💠https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ولادت حضرت.mp3
21.3M
🔮 امیرالمؤمنین علی علیه السلام با نیم نگاهی اوضاع و احوال رو عوض می کند🔰🔰
🔮در زيارت امیرالمومنین علی علیه السلام ميخوانيم : 🔰🔰🔰
السَّلامُ عَلَى مِیزَانِ الْأَعْمَالِ وَ مُقَلِّبِ الْأَحْوَالِ
📚مفاتيح الجنان، زيارت اميرالمؤمنين علیه السلام (پايين پا).
بحار ج ۹۷ ص ۳۳۰
🟣.... [تفسير فرات بن إبراهيم ] ، مُعَنْعَناً عَنِ اَلثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ : فِي قَوْلِ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: عَمَّ يَتَسٰاءَلُونَ فَقَالَ كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ لِأَصْحَابِهِ أَنَا وَ اَللَّهِ اَلنَّبَأُ اَلْعَظِيمُ اَلَّذِي اِخْتَلَفَ فِيَّ جَمِيعُ اَلْأُمَمِ بِأَلْسِنَتِهَا وَ اَللَّهِ مَا لِلَّهِ نَبَأٌ أَعْظَمُ مِنِّي وَ لاَ لِلَّهِ آيَةٌ أَعْظَمُ مِنِّي .
📚 بحار ج ۳۶، ص ۳
شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ج ۲، ص ۴۱۷
✅️ ابوحمزه ثمالی گوید: از امام باقر (علیه السلام) دربارهی تفسیر عَمَّ یَتَساءَلُونَ* عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ، سؤال کردم. فرمود: «علیّبنابیطالب (علیه السلام) به اصحاب خود میگفت: به خدا سوگند! من نباء عظیم هستم که تمامی امّت دربارهی من اختلاف کردند. به خدا سوگند! خدای سبحان را نبئی عظیمتر و بزرگتر از من نیست و هیچ آیهای از من بزرگتر برای پروردگار جهانیان نیست».
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۲۴ دی _۱۲ رجب _۱۴۴۶ قمری _ مسجدجامع انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (جنت آباد شمالی) _ تهران
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
اميرالمؤمنين علی.mp3
15.76M
🟣...فس، [تفسير القمي ]....عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ : أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ فِي قَوْلِ اَللَّهِ: وَ أَشْرَقَتِ اَلْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهٰا قَالَ رَبُّ اَلْأَرْضِ إِمَامُ اَلْأَرْضِ قُلْتُ فَإِذَا خَرَجَ يَكُونُ مَا ذَا قَالَ إِذاً يَسْتَغْنِي اَلنَّاسُ عَنْ ضَوْءِ اَلشَّمْسِ وَ نُورِ اَلْقَمَرِ وَ يَجْتَزِءُونَ بِنُورِ اَلْإِمَامِ .
📚 ج ۷، ص ۳۲۶
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ شب ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۲۴ دی _۱۲ رجب _۱۴۴۶ قمری _ بنیادبین المللی صلوات_ تهران
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🔮 ایمان بی نظیر حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام
🔮عن عمر بن الخطّاب ، قال : سمعت رسول اللّه صلى الله عليه و آله وسلم يقول : لو أنّ السماوات والأرض وضعتا في كفّةٍ ، ووزن إيمان عليّ في كفّةٍ ، لرجح إيمان عليّ
📚شرح الأخبار ، ج۲ ، ص۳۲۲
أمالي الطوسي ص۲۳۸ و۵۷۶
مناقب آل أبيطالب ، ابن شهر آشوب ، ج۲ ، ص۱۹۱
العمدة ، ص۳۷۰
كشف الغمة ، ج۱ ، ص۲۹۲
ذخائر العقبى ، ص۱۰۰
كشف اليقين ، ص۱۱۰
المناقب للخوارزمي ، ص۱۳۱ ؛
مناقب ابن الدمشقي ، ج۱ ، ص۲۶۸ .
🔮..قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : لَوْ أَنَّ اَلرِّيَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ كُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📚 بحار ج ۴۰، ص ۴۹
🟣 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند:
لَوْ أَنَّ اَلْغِیَاضَ أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ کُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ أَمِیرِ اَلْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ ).
اگر انبوه درختان (و باغها) قلم و دریا مرکب و تمام جنّیان حسابگر و تمام انسان ها نویسنده باشند، قادر به شمارش فضائل علی بن ابی طالب علیه السلام نخواهند بود.
📚 محمد تقى مجلسى، روضة المتقين، ج ۱۳، ص ۲۷۳.
در نقل بحارالانوار دارد، «الرّياض = با همه درختان» ر ك بحارالانوار، ج ۲۸، ص ۱۹۷ و بحار ج ۳۵، ص ۸ - ۹.
کنز الفوائد، ج ۱، ص ۲۸۰
🔮 پیامبر در مورد امیرالمؤمنین علی علیهم السلام :
«لو کانَ البَحرُ مِداداً و الاشجارُ اقلاماً و اوراقُها قِرْطاساً، و الجنُّ و الانسُ کُتّاباً، لما احْصوا مَناقِبَهُ؛
🍃اگر دریاها مرکب، درختان قلم، برگهای درختان ورق، و جن و انس نویسنده شوند، نمیتوانند فضیلتهای او را به شماره درآورند.»(لو ان الغیاض اقلام، والبحر مداد، والجن حساب، والانس کتاب ما احصوا فضائل علی بن ابی طالب (ع)
📚 کَراجَکی، محمد بن علی، کنز الفوائد، ص۱۲۹.
📚 خوارزمی، موفق بن احمد، المناقب، ص۳۲۸.
📚 خوارزمی، موفق بن احمد، المناقب، ص۳۲.
📚 گنجی شافعی، محمد بن یوسف، کفایة الطالب فی مناقب علی بن ابیطالب (علیهالسّلام)، ص۲۵۱.
📚 حمویی جوینی، فرائد السمطین، ج۱، ص۱۶.
📚 ابن حجر عسقلانی، لسان المیزان، ج۵، ص۶۲.
📚 شمس الدین ذهبی، محمد بن احمد، میزان الاعتدال، ج۳، ص۴۶۶.
📚 بحار ، ج۴۰، ص۷۰.
📚 سید ابن طاووس، علی بن موسی، الطرائف، ج۱، ص۱۳۹.
📚 بحرانی، سید هاشم، حلیه الابرار، ج۲، ص۱۳۰.
📚 قندوزی، ینابیع الموده، ج۱، ص۳۶۴
📚 قندوزی، ینابیع الموده، ج۲، ص۲۵۴
📚 بیهقی سبزواری، غایه المرام، ص۶۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 اتصال به امیرالمؤمنین علی علیه السلام انسان را به طهارت نزدیکتر میکند
🎥 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
🌺🌸👇 متن آماده منبر مربوط به تولد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و ایام ۱۳ رجب🔰🔰🔰🔰🔰🔰
✅️ در کانال دوم استاد گنجی بارگذاری شد
🔰🔰🔰🔰🔰🌸🌺https://eitaa.com/joinchat/1272119315Cfaf18a4cf1
ظهر ولادت حضرت.mp3
16.89M
🕋 وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا ﴿٨﴾ إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّـهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا ﴿٩﴾
سوره انسان
🔮 آیه اطعام 👆 در شأن اهل بیت علیهم السلام نازل شده است
📚 حسکانی ، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۲، ص۴۰۳-۴۰۸؛
فخر رازی ، التفسیر الکبیر، ۱۴۲۰ق، ج۳۰، ص۷۴۶.
سیوطی، عبدالرحمان بن ابی بکر، الدر المنثور، ج۸، ص۳۷۱.
طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج۱۰، ص۲۱۶.
زمخشری، محمود بن عمر، الکشاف، ج۴، ص۶۶۷.
۹.↑ آلوسی، شهاب الدین، روح المعانی، ج۱۵، ص۱۷۱.
🎤سخنرانی آیت الله حسین گنجی اشتهاردی_ روز ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۲۵ دی _۱۳ رجب _۱۴۴۶ قمری _ مسجدجامع انصارالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف (جنت آباد شمالی) _ تهران
✅️https://eitaa.com/Ayatollah_ganji
تعداد آیات نازل شده در حق امیرالمؤمنین علی(علیهالسلام) از منابع اهل سنت
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🔴 بسياري از علماي شيعه و سني تا ۳۵۰ آيه را در باره علی(علیهالسلام)برشمردهاند كه ما به نقل رواياتي از طريق اهل سنت در اين باره اشاره می کنيم .
🔶️ ابن عساكر ، از علماي بزرگ اهل سنت در تاريخ دمشق می نويسد :
عن ابن عباس ، قال : « نزلت في عليّ ثلاثمائة آية » .
📚 تاريخ مدينة دمشق ، ج ۴۲ ، ص ۳۶۴، تاريخ الخلفاء سيوطي، ص۱۷۱ - الصواعق المحرقه ابن حجر مکي، ص۱۹۶
🔷️ ابن عباس مي گويد : ۳۰۰ آيه از قرآن كريم در باره علی عليه السلام نازل شده است .
🔶️ خطيب بغدادی در تاريخ بغداد مينويسد :
عن ابن عباس قال : نزلت في علی ثلاثمائة آية .
📚 تاريخ بغداد ، ج ۶ ، ص ۲۲۱ .
🔶️ سيوطی از بزرگترين علمای تاريخ اهل سنت نيز می نويسد :
عن ابن عباس قال : نزلت في علي ثلاثمائة آية .
📚 تاريخ الخلفاء ، ص ۱۷۱ ، الصواعق المحرقة ، ص ۱۹۶.
و در جاي ديگر می نويسد :
🔷️ قال ابن عباس : نزلت في علي أكثر من ثلاثمائة آية في مدحه .
📚 تاريخ الخلفاء ، ص ۱۷۲،
و السيرة النبويّة ، زيني دحلان بهامش السيرة الحلبيّة ، ج۲ ، ص ۱۱
و الصواعق المحرقة ، ص ۱۲۵ ط . المحمديّة و ۷۶ ط. الميمنة بمصر .
🟣 بيش از سيصد آيه از قرآن كريم ، در ستايش از علی عليه السلام نازل شده است .
ابن حجر هيثمی در كتاب الصواعق المحرقة كه آن را در رد عقائد شيعه نوشته است ، در اين باره می نويسد :
🔶️ وروى سعيد بن جبير ، عن ابن عباس ، قال : ما نزل فی أحد من كتاب اللّه ما نزل في علي .
📚 الصواعق المحرقة ، ص 76 ، الباب التاسع ، الفصل الثالث .
🔶️ ابن حجر هيثمی در جاي ديگر و نيز سيوطی در تاريخ الخلفاء می نويسند :
أنّه ما نزل في أحد من كتاب اللّه كما نزل في علي .
📚 تاريخ الخلفاء ، ص ۱۷۱ ،
و الصواعق المحرقة ، ص ۱۲۷.
در حق هيچ كسي ، به اندازه علی عليه السلام ، در قرآن نازل نشده است .
🔶️ زينی دحلان – مفتي مكه مكرمه و متوفاي 1305 هجری – در کتاب السيرة النبوية، جلد۲، صفحه۱۱ از ابن عباس نقل می کند:
نزلت في علي أكثر من ثلاثمأئة آية في مدحه.
بيش از ۳۰۰ آيه در مدح علي نازل شده است.
📚 الصواعق المحرقة، چاپ محمديه مصر، ص۱۲۵
و چاپ ميمنة مصر، ص۷۶ - تاريخ الخلفاء، ص۱۷۲
🔶️ حاکم نيشابوری – از استوانههای علمی اهل سنت – در مستدرک الصحيحين نقل ميکند از احمد بن حنبل – رئيس حنبلی مذهبها – كه می گويد:
ما جاء لأحد من أصحاب رسول الله صلى الله عليه و آله من الفضائل ما جاء لعلي بن أبي طالب رضي الله عنه.
فضائلي كه در حق علي بن أبی طالب آمده، در حق هيچيك از اصحاب پيامبر (صلي الله عليه و سلم) نيامده است.
📚 مستدرک الصحيحين للحاکم النيشابوري، ج ۳ ص۱۰۷
🔶️ ابن جوزی در مناقب احمد بن حنبل می گويد:
ما لأحد من الصحابة من الفضائل بالأسانيد الصحاح مثل ما لعلي رضي الله عنه.
آنهمه فضائلی كه با سندهای صحيح در حق علی(علیهالسلام) آمده، در حق هيچيك از صحابه نيامده است.
📚 مناقب احمد بن حنبل، ص۱۶۳-
تهذيب التهذيب لإبن حجر العسقلاني، ج۷، ص۲۹۸–
الإصابة، ج ۴، ص ۴۶۴ -
شواهد التنزيل للحاكم الحسكاني، ج۱، ص۲۷ - الإستيعاب لابن عبد البر، ج ۳، ص ۵۱
🟣 و حتی بسياری از علمای اهل سنت نقل كردهاند كه يك چهارم قرآن در حق امير المؤمنين علی بن أبی طالب عليه السلام نازل شده است .
🔶️ حاكم حسكانی از بزرگان اهل سنت می نويسد :
عن الاصبغ بن نباتة ، عن على قال : نزل القرآن أربعة أرباع : ربع فينا ، وربع في عدونا ، وربع حلال وحرام وربع فرائض وأحكام ولنا كرائم القران .
📚 شواهد التنزيل ، ج ۱، ص ۵۹ و ص ۶۲
و تاريخ اليعقوبي ، ج ۲ ، ص ۱۳۶
و ينابيع المودة ، ج ۱ ، ص۳۷۷.
🟣 اصبغ بن نباته از امير مومنان نقل کرد که فرمودند قرآن چهار جزء نازل شد .
يک چهارم در مورد ما ، يک چهارم در مورد دشمنان ما ، يک چهارم در مورد حلال وحرام و يک چهارم در مورد واجبات واحکام ؛ وآيات شاخص قرآن (کريمه به بهترين شيء در هر مجموعه گفته مي شود) در مورد ماست .
🟣 مرحوم كليني رضوان الله تعالي عليه در كتاب كافی در روايتی كه سند آن صحيح است ، شبيه همين روايت را نقل می كند
عن أبي بصير ، عن أبي جعفر عليه السلام ، قال : نزل القرآن أربعة أرباع : ربع فينا ، وربع في عدونا ، وربع سنن وأمثال ، وربع فرائض وأحكام .
📚 الکافي , جلد۲ , صفحه۶۲۸
عنوان باب : الجزء الثاني كِتَابُ فَضْلِ اَلْقُرْآ
🟣 از ابن عباس از پيامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) نقل نموده که آن حضرت فرمود:
عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَا أَنْزَلَ اَللَّهُ آيَةً وَ فِيهَا يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا إِلاَّ وَ عَلِيٌّ رَأْسُهَا وَ أَمِيرُهَا
📚بحار ج ۳۵ ص ۳۵۰
فرائد السمطين، ج ۱ ص ۷۴
شواهد التنزيل ج ۱ ص ۶۸
🟣 بزرگ ترین فضیلت امیرالمومنین علی علیه السلام که قرآن بر آن دلالت میکند
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
قَالَ اَلْمَأْمُونُ يَوْماً لِلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَخْبِرْنِي بِأَكْبَرِ فَضِيلَةٍ لِأَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَدُلُّ عَلَيْهَا اَلْقُرْآنُ قَالَ فَقَالَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَضِيلَةٌ فِي اَلْمُبَاهَلَةِ قَالَ اَللَّهُ جَلَّ جَلاَلُهُ - فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مٰا جٰاءَكَ مِنَ اَلْعِلْمِ فَقُلْ تَعٰالَوْا نَدْعُ أَبْنٰاءَنٰا وَ أَبْنٰاءَكُمْ وَ نِسٰاءَنٰا وَ نِسٰاءَكُمْ وَ أَنْفُسَنٰا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اَللّٰهِ عَلَى اَلْكٰاذِبِينَ....
📚 بحار ج ۳۵، ص ۲۵۷
🔴 مأمون از حضرت رضا علیه السلام سؤال کرد : بزرگ ترین فضیلت امیر مؤمنان (علیه السلام) که قرآن بر آن دلالت کند چیست؟ امام رضا (علیه السلام) فرمود :
همانا آیه مباهله است. خدای عزّوجلّ فرمود: «فَمَنْ حَاجَّک فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَک مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکاذِبِین.
🔮 در آیه أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ(آیه ۶۱ سوره آل عمران) جان پیغمبر اکرم امیرالمومنین علی علیه السلام است
مفسران اهل سنت مانند :
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
گفتهاند که مراد آیه از «اَبْناءَنا» [پسرانمان]حسن و حسین(ع)، و مراد از «نِساءَنا» [زنانمان] فاطمه زهرا(س) و مراد از «اَنْفُسَنا» [جانهایمان] حضرت علی(ع)، بوده است، یعنی چهار تنی که همراه با خود رسول خدا، پنج تن آل عبا را تشکیل میدهند.
۱- الزمخشری، تفسیر الکشاف، ۱۴۱۵ ق، ذیل آیه ۶۱ آل عمران.
۲- فخر رازی، التفسیر الکبیر، ۱۴۰۵ق، ذیل آیه ۶۱ آل عمران
۳- البیضاوی، تفسیر انوار التنزیل و اسرار التأویل، ۱۴۲۹ق، ذیل آیه ۶۱ آل عمران.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮 هر جا امیرالمؤمنین علی علیه السلام باشد حق هم به دنبال امیرالمؤمنین علی علیه السلام است
🟣 حق به در زبان ، قلب ، سینه و گوش امیرالمؤمنین علی علیه السلام است 🔰🔰
🟣 مِنْهُ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : يَا عَلِيُّ إِنَّ اَلْحَقَّ مَعَكَ وَ اَلْحَقَّ عَلَى لِسَانِكَ وَ فِي قَلْبِكَ وَ بَيْنَ عَيْنَيْكَ.
📚 کشف الغمة في معرفة الأئمة ج ۱، ص ۱۳۲
🎥 گوشه ایی از بیانات آیت الله حسین گنجی اشتهاردی
✅https://eitaa.com/Ayatollah_ganji