#عملیات_فریب
💢 من کاری به این ندارم که کربلای 4 #عملیات_فریب بود یا اصلی!
کاری ندارم که عده ای زمان جنگ به دانشگاههای انگلستان گریخته بودند در کافه های لندن قهوه تلخ میخوردند و حالا با #توییت_کردن خودشان را مدافع شهدا میدانند.
به انگیزه محسن رضایی هم کاری ندارم.
اما نسل جوان باید از خود بپرسد، معمولا در #جنگ چگونه عملیاتها لو میرفت؟
نقش سازمان منافقین و #مسعود_رجوی چه بود؟ همانهایی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برایشان اشک تمساح ریختند.
فکر میکنم، خیریت این توییت جنجالی این بود که نسل جوان بار دیگر با خیانتهای سازمان منافقین آشنا شود.
#علیرضا_زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید :
🚀 از پیام تبریک محمدرضاشاه برای سران کشورهای غربی و متخصصان خارجی تا......!؟
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ
🌎رتبه جهانی امنیت ایران
آیا می دانستید ⁉️
📊 اخیرا دو موسسه معروف و معتبر انگلیسی به نام های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» با در نظر گرفتن شاخصه های مختلف امنیت اجتماعی، کشورهای جهان را رده بندی کرده اند.
💢در این رده بندی همانطور که مورد انتظار بود، کشورهایی مثل سوئیس و نروژ که همیشه به امنیت مشهور بوده اند، در رتبه امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته اند.
👌اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید کشور ایران؛ یعنی کشوری که در ناامن ترین منطقه جهان قرار دارد و کشوری که دشمن با کمک شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مدام سعی می کند شورش های اجتماعی را در آن دامن بزند و کشوری که هربار تهدید به حمله نظامی می شود، در این بررسی چه رتبه ای را کسب کرده؟!
☀️طبق نتایج این بررسی، ایران جزو امن ترین کشورهای جهان و در طراز کشورهای سوئیس و فنلاند و نروژ قرار گرفته.
🔺نتایج این تحقیقات در روزنامه ایندیپندنت انگلستان به چاپ رسیده است.
✅نظامی که بتواند در بحران خیز ترین شرایط و مکان ها، آرامش و امنیت را در حد عالی در کشور تحت حاکمیتش برقرار کند، بی تردید یک نظام مدبر و مقتدر است.
📚منبع :
http://yon.ir/cALyB
#ضد_شیمیایی
#نشر_حداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدیدترین اظهار نظر ظریف
ظریف در گفتوگو با رسانه فرانسوی:
ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود میکنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است 😐
آقای ظریف شما چطوری وزیر خارجه جمهوری اسلامی هستید که یکی از اصلیترین آرمانهای انقلاب رو نمیدونید ؟ این یک دقیقه رو ببین بلکه یاد بگیری و کمتر آبروی دیپلماتیک جمهوری اسلامی رو توی مجامع جهانی ببری...
@BisimchiMedia
💢 همه چیز درمان دارد جز جهل!
طرف میگه توی ایران #انتخابات_آزاد نیست!
بعد میگه همه میدونن رهبر سال ۷۶ موافق #ناطق_نوری بود که رئیس جمهور بشه! اما #خاتمی شد!!!
میگه همه میدونن، توی انتخابات خبرگان #رهبر نظرش این بود که مصباح و یزدی #رای بیارن ولی مردم رای ندادن!!!
بهش میگم خب اگر #دیکتاتوریه و اگر آزادی نیست، چرا توی دو انتخابات مهم برخلاف نظر #رهبر شد و رهبر هم احترام گذاشت!
(اگر حرف طرف در مورد رای رهبر رو قبول کنیم)
به این جماعت که خودشون تبلیغ کننده رضاشاه دیکتاتور و توی کل تاریخ شاهنشاهی ایران یک صندوق رای ندیدن چی میشه گفت!
#منافق_را_بشناس
💢نفاق شاخ و دم ندارد اما...!!
جماعت #منافق نه شاخ دارند و نه تابلویی بر سر که #همگان آنها را بشناسند.
#ریش میگذارند، بیشتر از متعصبین داعشی، #سجده طولانی میروند بیشتر از هر #عابدی، قرآن و حدیث میخوانند بهتر از اهل خوارج.
اما #منافق نشانه هایی دارد:
دوست دارد، همه او را دوست بدارند و #محبوب باشد!
سعی میکند همگان را از #خود راضی نگه دارد پس هم از #علی طرفداری میکند و هم از #معاویه
زبانی تلخ و گزنده دارد، اهل تمسخر است، زود تغییر عقیده میدهد، زیاد حرف میزند، راحت #دروغ میگوید و مدام مدعی است.
هزینه نفاقِ منافق به پای دین نوشته میشود و مردم را از دینداری #ناامید میکند. تخصص منافق دور کردن مردم از دین است.
#غصه_برای_مردم
💢زود مردم را #رها نکنید
عده ای در کار #فرهنگی و جذب مردم به #دین زود ناامید شده و دست از کار میکشند.
گمان میکنند زمانه تغییر کرده و مردم دیگر پذیرای دین نیستند.
با این بهانه ها تلاش را #رها میکنند.
✅ اما به #سیره پیامبر(ص) نگاه کنید
پیامبر برای هدایت #مشرکین و نجات مردم از عذاب الهی آنقدر #غصه میخورد که در چند نوبت #آیات صریح نازل شد
✅ جان دادن پیامبر برای هدایت مردم
«لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلاَّ یَکُونُوا مُؤْمِنین»؛شاید میخواهى #جان خود را از شدّت اندوه از دست دهى، به خاطر اینکه آنها ایمان نمیآورند.
📚سوره مبارکه شعراء آیه ۳
✅اگر #صبر و عشق به هدایت مردم نسبت به دین باشد، با دیدن ظواهر احساس شکست بوجود نخواهد آمد
#مباهله_قرن_21
✔️قاعده دفع ضرر محتمل، آخرین راه، برای هدایت کافران
💠خداى متعال در آیه ۵۲ سوره «فصّلت» اصل عقلى معروف «دفع ضرر محتمل» را با بیانى روشن براى افراد لجوج تشریح مى کند، خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، مى فرماید: (به آنها بگو! به من خبر دهید! اگر این قرآن از سوى خداوند یگانه یکتا باشد [و حساب و جزا و بهشت و دوزخى در کار باشد] و شما به آن کافر شوید، چه کسى گمراه تر خواهد بود از آن کس که در مخالفت، شدیدى قرار دارد؟!)؛ «قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ کانَ مِنْ عِنْدِ اللّهِ ثُمَّ کَفَرْتُمْ بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِی شِقاق بَعِید». (۱)
البته، این گفتار، در مورد کسانى است که هیچ دلیل منطقى در آنها کارگر نیست، در حقیقت آخرین سخنى است که به اشخاص لجوج و مغرور و متعصب گفته مى شود، و آن این که: اگر شما حقانیت قرآن و توحید و وجود عالم پس از مرگ را صددرصد، نپذیرید، مسلماً دلیل بر نفى آن نیز ندارید، بنابراین، این احتمال باقى است که دعوت قرآن و مسأله معاد واقعیت داشته باشد، آنگاه فکر کنید چه سرنوشت تاریک و وحشتناکى خواهید داشت با این گمراهى و مخالفت شدید و موضع گیرى در برابر این مکتب الهى.
این همان سخنى است که ائمه دین(علیهم السلام)، در برابر افراد لجوج در آخرین مرحله، مطرح مى کردند چنان که در حدیثى که در کتاب «کافى» آمده، مى خوانیم: امام صادق(علیه السلام) با «ابن ابى العوجاء»، مادى و ملحد عصر خود، سخنان بسیارى داشت، آخرین مرحله که او را در «مراسم حج» ملاقات کرد، بعضى از یاران امام عرض کردند، مثل این که «ابن ابى العوجاء» مسلمان شده؟! امام فرمود: او از این کوردل تر است، هرگز مسلمان نخواهد شد، هنگامى که چشمش به امام صادق(علیه السلام) افتاد گفت: اى آقا و بزرگ من!
امام فرمود: «ما جاءَ بِکَ إِلى هذَا الْمَوْضِع»؛ (تو اینجا براى چه آمده اى؟!)
عرض کرد: «عادَةُ الْجَسَدِ، وَ سُنَّةُ الْبَلَدِ، وَ لْنَنْظُرَ مَا النّاسُ فِیْهِ مِنَ الْجُنُونُ وَ الْحَلْقِ وَ رَمْىِ الْحِجارَةِ»؛ (براى این که هم جسم ما عادت کرده، هم سنت محیط اقتضاء مى کند، ضمناً نمونه هائى از کارهاى جنون آمیز مردم، و سر تراشیدن ها، و سنگ انداختن ها را تماشا کنم!)
امام فرمود: «أَنْتَ بَعْدُ عَلى عُتُوِّکَ وَ ضَلالِکَ، یا عَبْدَالْکَرِیْمِ»؛ (تو هنوز بر سرکشى و گمراهى خود باقى هستى، اى عبد الکریم!). (۲)
او خواست شروع به سخن کند، امام فرمود: «لاجِدالَ فِى الْحَجِّ»؛ (در حج جاى مجادله نیست) و عباى خود را از دست او کشید، و این جمله را فرمود: «إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما تَقُولُ ـ وَ لَیْسَ کَما تَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ نَجَوْتَ ، وَ إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما نَقُول ـ وَ هُوَ کَما نَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ هَلَکْتَ»؛ (اگر مطلب این باشد که تو مى گوئى [خدا و قیامتى در کار نباشد] ـ که مسلماً چنین نیست ـ، هم ما اهل نجاتیم و هم تو، ولى اگر مطلب این باشد که ما مى گوئیم، ـ و حق نیز همین است ـ، ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک مى شوى).
«ابن ابى العوجاء» رو به همراهانش کرد و گفت: «وَجَدْتُ فِى قَلْبِی حَزازَةً فَرُدُّونِی، فَرَدُّوهُ فَماتَ»؛ (در درون قلبم دردى احساس کردم، مرا بازگردانید، او را بازگرداندند و به زودى از دنیا رفت!). (۳)، (۴)
✍پی نوشت :
(۱). «أَرَأَیْتُمْ» معمولًا آن را به معنى «أَخْبِرُونِى»؛ (به من خبر دهید) تفسیر مى کنند؛ بحث مشروحى در این زمینه در تفسیر نمونه، جلد ۵، صفحه ۲۳۱ آمده است.
(۲). «عبدالکریم» اسم اصلى «ابن ابى العوجاء» بود، و چون او منکر خدا بود امام علیه السلام مخصوصاً او را به این نام صدا مى زد تا شرمنده شود.
(۳). «اصول کافى»، جلد ۱، صفحه ۷۸ (کتاب التوحید، باب حدوث العالم).
(۴). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۲۰، ص ۳۴۶.
✔️قاعده دفع ضرر محتمل، آخرین راه، برای هدایت کافران
💠خداى متعال در آیه ۵۲ سوره «فصّلت» اصل عقلى معروف «دفع ضرر محتمل» را با بیانى روشن براى افراد لجوج تشریح مى کند، خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) کرده، مى فرماید: (به آنها بگو! به من خبر دهید! اگر این قرآن از سوى خداوند یگانه یکتا باشد [و حساب و جزا و بهشت و دوزخى در کار باشد] و شما به آن کافر شوید، چه کسى گمراه تر خواهد بود از آن کس که در مخالفت، شدیدى قرار دارد؟!)؛ «قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ کانَ مِنْ عِنْدِ اللّهِ ثُمَّ کَفَرْتُمْ بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِی شِقاق بَعِید». (۱)
البته، این گفتار، در مورد کسانى است که هیچ دلیل منطقى در آنها کارگر نیست، در حقیقت آخرین سخنى است که به اشخاص لجوج و مغرور و متعصب گفته مى شود، و آن این که: اگر شما حقانیت قرآن و توحید و وجود عالم پس از مرگ را صددرصد، نپذیرید، مسلماً دلیل بر نفى آن نیز ندارید، بنابراین، این احتمال باقى است که دعوت قرآن و مسأله معاد واقعیت داشته باشد، آنگاه فکر کنید چه سرنوشت تاریک و وحشتناکى خواهید داشت با این گمراهى و مخالفت شدید و موضع گیرى در برابر این مکتب الهى.
این همان سخنى است که ائمه دین(علیهم السلام)، در برابر افراد لجوج در آخرین مرحله، مطرح مى کردند چنان که در حدیثى که در کتاب «کافى» آمده، مى خوانیم: امام صادق(علیه السلام) با «ابن ابى العوجاء»، مادى و ملحد عصر خود، سخنان بسیارى داشت، آخرین مرحله که او را در «مراسم حج» ملاقات کرد، بعضى از یاران امام عرض کردند، مثل این که «ابن ابى العوجاء» مسلمان شده؟! امام فرمود: او از این کوردل تر است، هرگز مسلمان نخواهد شد، هنگامى که چشمش به امام صادق(علیه السلام) افتاد گفت: اى آقا و بزرگ من!
امام فرمود: «ما جاءَ بِکَ إِلى هذَا الْمَوْضِع»؛ (تو اینجا براى چه آمده اى؟!)
عرض کرد: «عادَةُ الْجَسَدِ، وَ سُنَّةُ الْبَلَدِ، وَ لْنَنْظُرَ مَا النّاسُ فِیْهِ مِنَ الْجُنُونُ وَ الْحَلْقِ وَ رَمْىِ الْحِجارَةِ»؛ (براى این که هم جسم ما عادت کرده، هم سنت محیط اقتضاء مى کند، ضمناً نمونه هائى از کارهاى جنون آمیز مردم، و سر تراشیدن ها، و سنگ انداختن ها را تماشا کنم!)
امام فرمود: «أَنْتَ بَعْدُ عَلى عُتُوِّکَ وَ ضَلالِکَ، یا عَبْدَالْکَرِیْمِ»؛ (تو هنوز بر سرکشى و گمراهى خود باقى هستى، اى عبد الکریم!). (۲)
او خواست شروع به سخن کند، امام فرمود: «لاجِدالَ فِى الْحَجِّ»؛ (در حج جاى مجادله نیست) و عباى خود را از دست او کشید، و این جمله را فرمود: «إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما تَقُولُ ـ وَ لَیْسَ کَما تَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ نَجَوْتَ ، وَ إِنْ یَکُنِ الْأَمْرُ کَما نَقُول ـ وَ هُوَ کَما نَقُولُ ـ نَجَوْنا وَ هَلَکْتَ»؛ (اگر مطلب این باشد که تو مى گوئى [خدا و قیامتى در کار نباشد] ـ که مسلماً چنین نیست ـ، هم ما اهل نجاتیم و هم تو، ولى اگر مطلب این باشد که ما مى گوئیم، ـ و حق نیز همین است ـ، ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک مى شوى).
«ابن ابى العوجاء» رو به همراهانش کرد و گفت: «وَجَدْتُ فِى قَلْبِی حَزازَةً فَرُدُّونِی، فَرَدُّوهُ فَماتَ»؛ (در درون قلبم دردى احساس کردم، مرا بازگردانید، او را بازگرداندند و به زودى از دنیا رفت!). (۳)، (۴)
✍پی نوشت :
(۱). «أَرَأَیْتُمْ» معمولًا آن را به معنى «أَخْبِرُونِى»؛ (به من خبر دهید) تفسیر مى کنند؛ بحث مشروحى در این زمینه در تفسیر نمونه، جلد ۵، صفحه ۲۳۱ آمده است.
(۲). «عبدالکریم» اسم اصلى «ابن ابى العوجاء» بود، و چون او منکر خدا بود امام علیه السلام مخصوصاً او را به این نام صدا مى زد تا شرمنده شود.
(۳). «اصول کافى»، جلد ۱، صفحه ۷۸ (کتاب التوحید، باب حدوث العالم).
(۴). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ بیست و ششم، ج ۲۰، ص ۳۴۶.
#تلنگر 👌
💗احترام به قانون در هر جا و هر حالتی💗
🔶🔷استاد زبانمان بود می گفت یکی از شاگردهای کلاسم برای گرفتن تابعیت به یکی از کشورهای آسیای شرقی سفر کرده بود.
در آنجا بعد از رویت مدارک و انجام مراحل اداری مصاحبه ای هم بصورت حضوری با او ترتیب داده بودند.
در این مصاحبه یکی از سوالات این بود که آیا شما در کشورتان #سوء_سابقه ای هم داشته اید؟
تا حال برای موردی بازداشت یا مثلا سابقه #کیفری داشته اید؟
💢پاسخ این خانم منفی بود، اما اشاره کرده بود که فقط چندبار وی را به بهانه بی حجابی #بازداشت کرده اند و بعد گفته بود که این هم چیز مهمی نیست چون در کشور شما حجاب اجباری نیست وگرنه من هیچ سابقه سوء رفتار خاصی ندارم که با موازین و #قوانین کشور شما همخوانی نداشته باشد!
👈اما واکنش طرف مصاحبه هم جالب توجه بود. چرا که به آن خانم گفته بود با موازین کشور ما ندارد با موازین کشور شما که دارد!👉
💢آن طرف مصاحبه کننده از پذیرش تقاضای #تابعیت آن خانم سر باز زده بود و گفته بود:👇👌
🔸مهم این نیست که قوانین کشور شما با قوانین سایر کشورها تفاوت دارد،👈 این هم مهم نیست که شما به عنوان یک شخص چقدر قوانین کشورتان را قبول دارید،#مهم این است که وقتی #قانونی در کشوری وضع شد همه به آن قانون #احترام بگذارند و حدود و ثغور آن را رعایت کنند که شما این کار را نکرده اید و ما متاسفیم که نمی توانیم با تقاضای شما برای تابعیت موافقت کنیم!
❌ #قانون_مدار_باشیم ❌
http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید : ( برادرانه )
❓کرامت یا اهانت انسان...!؟
✔️ وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ : ما فرزندان آدم را گرامى داشتیم. (اسراء/70)
https://t.me/joinchat/AAAAAEAbLRT9deqJ4v5sMQ