eitaa logo
بینات || ناصر قیلاوی زاده
342 دنبال‌کننده
294 عکس
87 ویدیو
76 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت ها، تاملات و جلسات ناصر قیلاوی زاده، طلبه حوزه علمیه قم + مطالب برگزیده از امامین انقلاب، شهید مطهری و علامه طباطبایی ناصر قیلاوی زاده @GHILAVI @P_BAYYENATT کانال پشتیبان
مشاهده در ایتا
دانلود
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻لحظاتی پیش، وقتی قالیباف گفت: «من طمعِ مذاکره‌کننده بودن ندارم، اما طلبِ شهادت دارم»، دیگر صدای او را نمی‌شنیدم؛ من صدای سید را می‌شنیدم، آن‌گاه که او را متهم کردند که می‌خواهد سلاح را بر زمین بگذارد. 🔴او گفت: «من زندگی‌ام را با خیانت به پایان نمی‌برم؛ اما قول می‌دهم پایان زندگی‌ام، شهادت است.» ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
به بهانه میلاد فاطمه معصومه سلام الله علیه و مانور روز دختر سال ۱۴۰۵ حواسمان باشد!!!!! کنش‌ها باید متناسب با بلوغ جامعه ایرانی اسلامی در حوزه الگوی سوم زن مسلمان و دختر تراز انقلاب ، تعریف شوند. فعالیت‌ها متناسب با این الگو صورت‌بندین شوند، طبق این هویت و ذیل این چهارچوب ! ابزار بازتعریف یک کنش ، آنهم با شاخصه جنسیت زنانه ،صرفا تغییر رنگ نخواهد بود ؛ به عبارتی صورتی کردن ماشین نظامی، ابعاد زنانه به صحنه رزم و جهاد مردانه نمی دهد. خلط هایی اینچنین! ما را اهداف تربیت تمدنی دور خواهد کرد و منجربه تولید گزاره هایی ناصواب در روح و جان دختران سرزمینمان، و چه بسا دخترانی از دیگر سرزمین ها، که دل در گرو این تعریف تمدنی دارند، خواهد بود. صحنه مقاومت و نبرد زنان و دختران ما به غایت پیچیده است و حساس!  پس بشدت نیازمندیم این فضای انتزاعی را تجسد بخشیم و فهم دخترانمان را از این دست حجاب ها برهانیم و صیانت کنیم ذهنشان را از تیر نسخه های متقلبانه زن، این آینه جمال حضرت دوست ،خالقیت را منزل به منزل معنا می بخشد؛ آنجا که در قامت راهبر، سلوک خانواده می شود تمنایش و منتهای آرزوهایش و مشق می کند آنرا با تطور در روزمرگی هایش و شلیک سیاست هایش در ژرفای اتصال به خدایش نه تبرج جذابیتهایش !!! می سراید نغمه همسرانه و مادرانه هایش و می پوشد خلعت مسئولیت هایش تا عینیت ببخشد به تکلیف هایش بر مدار اوامر مولایش َاینچنین است که شعری می سراید به بلندای تقوایش و می شود سربازی در سپاه آقایش ✍ نسرین بستان پیرا @bostanpiiira ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
✅ قواعد جهاد واجب فوری قطعی خطاب‌ به حلقه میانی نخبگانی یک ساعت مصاحبه دکتر قالیباف را حتما همه دنبال کردید، تماما مطالبی را بیان کردند که حلقه های میانی نخبگانی می توانستند با انجام رسالت جهاد تببینی که بر عهده شون هست برای مردم بیان کنند و مردم را روشن کنند. حداقل بنده به شخصه از اول جنگ رمضان تا الان که در ۷ استان و شهرهای مختلف حضور داشتم و در تجمعات و جلسات راهبری دانشجویان فعال و جلسات جهاد تببینی تدریس داشتم یا سخنرانی کردم، همین مطالب را بیان کردم و تا جایی که مشغله هام اجازه دادند اینجا هم بیان کردم که حتما مطالعه و دنبال کردید. آیا اطلاعات دست اولی به من رسیده که مطلع بودم و طرح شون می کردم؟ قطعا نه آیا علم غیب دارم و مسائل را شهود می کنم؟ قطعا نه فقط چند قاعده را که توصیه امام شهیدمون و رهبر شاهدمون هست را سعی کردم رعایت کنم که من باب انتقال تجربه خودتون طرح می کنم؛ ۱.وقتی مسئله ای در رسانه ها مطرح شد، صبر کنیم تا جوانب مسئله طرح شده شفاف بشود و گرد و خاک های پیرامون مسئله بشیند. ۲.اطلاعات را از توئیت های خود مسئولین یا افراد مورد اعتماد و امین مسئولین که مشغول تببین مسائل پیرامون جنگ هستن دریافت کنیم. ۳.بین توئیت ها و مصاحبه های مسئولین که مخاطبش دولت ها و کشورهای متخاصم و دنیا هست، با توئیت ها و مطالبی که برای داخل کشور بیان می کنند تفاوت ماهوی قائل شویم. چون درک این مسئله بسیار در کنشگری های ما و مردم کمک کننده است که توئیت یا مصاحبه مسئولین برای مصرف خارجی با توئیت و مصاحبه داخلی متفاوت است چون اقتضائات دو مخاطب با همدیگر فرق دارند. ۴.همیشه دنبال روایت اول از مسئولین و رسانه های کشورم نباشیم، چون روایت اول در جایی مصداق دارد که اصولا چیزی باید واقع شده باشد که روایت اول آن را به دست بگیریم، ولی وقتی ترامپ از ۸ توئیتی که میزنه ۷ تاش دروغه، روایت اولی وجود نداره که ما مطرحش کنیم،در چنین مواردی آنچه که مهمه و موضوعیت دارد روایت پر قدرت هست که لزوما ممکنه اول نباشد و آخر باشد. ۵.بی اعتمادی صد در صد به رسانه های دشمن داشته باشیم، حتی راست هاشون هم با نیت به هم زدن دستگاه محاسباتی هست تا جو بی اعتمادی به مسئولین را دامن بزند. ۶.توقع نداشتن نسبت به این مسئله که مسئولین ما تبدیل به سخنگو و تکذیب کننده دروغ های دشمن باشند. این دقیقا زمین بازی هست که ترامپ در جنگ شناختی منتظرش هست. ۷.در عین پذیرش گله و مطالبه مردم که چرا مسئولین با ما صحبت نمی کنند،این بار بر زمین مانده را ما برداریم و از بین توئیت های مسئولین یا افراد امین، استخراج دیتا و داده کنیم و برای مردم تبیین می کنم. ۸.همیشه جای خالی یه محاسبه در ذهن مسئولین ارشد نظام که امکان بیانش را ندارند و طبیعتا من و شمای شهروند از آن بی اطلاع هستیم را در تحلیل هام محفوظ بداریم( توصیه رهبر شهیدمون در اسفند ۱۴۰۳ در آخرین دیدار دانشجویی) اما این ۸ قاعده، مثل دانه های تسبیحی هستند که تا نخ تسبیح نباشه،این دانه ها کارآیی و بهره وری لازمی را که باید داشته باشند نخواهند داشت. نخ تسبیح این ۸ قاعده، مطالبه مکرر در مکرر و متعدد در متعدد رهبر شهیدمون دال بر اعتماد به مسئولین کشور است. لطفا به این ضلع مهم اندیشه رهبر شهید دقت داشته باشید که اعتماد به مسئولین کشور، برای ایجاد پیوست بین مردم و ساختار حکمرانی کشور هست که در سخنرانی های آخرشون از آن به اتحاد مقدس تعبیر کردند. اعتماد مردم به ساختار حکمرانی کشور که همان اعتماد به مسئولین کشور هست، ضامن پیشبرد امورات در شرایط بحرانی خواهد بود. اگر با نگاه و عینک بدبینی و بی اعتمادی به کنشگری مسئولین نگاه کنیم، بصورت کاملا ناخودآگاه تمام کنشگری ها و موضع گیری ها و دیر توئیت زدن ها و زود توئیت زدن های مسئولین را تحلیل منفی خواهیم کرد و در تخاطب با مردم این ویروس بدبینی را منتشر می کنیم و به تعبیر امام شهیدمون مردم را دچار نا امیدی و دلسردی می کنیم و چه بدانیم و چه ندانیم دارای مخرج مشترک با دشمن خواهیم شد. اگر حلقه های میانی نخبگانی که من و شما باشیم با رعایت این ۸ قاعده رسالت جهاد تببین و روشنگری مون را انجام ندیم،سربازانی هستیم که تنگه احدی را که به ما سپردند را به هوای کنشگری های خاله زنکی و حاشیه ای رها کردیم. ✍دکتر محمد روضه سرا ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
Eitaa: kafolabas_ir14050114_01.mp3
زمان: حجم: 19.8M
🎙️گزارش‌صوتی مراسم‌هفتگی‌/ ١۴فروردین١۴٠۵ حجت‌الاسلام‌‌ناصرقیلاوی هیأت‌کف‌العباس‌(علیه‌السلام) ایتا | تلگرام | اینستاگرام ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بینات || ناصر قیلاوی زاده
🎙️گزارش‌صوتی مراسم‌هفتگی‌/ ١۴فروردین١۴٠۵ حجت‌الاسلام‌‌ناصرقیلاوی هیأت‌کف‌العباس‌(علیه‌السلام) ایت
🔰 دهه اول محرم سال گذشته، در دزفول با محوریت «جایگاه، اهمیت و روش تشخیص تکلیف» پنج جلسه مهم رو گفتگو کردیم. 💠آن جلسات پس از جنگ دوازده روزه بود و در کشاکش تبیین که دستور داده بودند انجام شد. 🙏جلسه فوق در ادامه آن جلسات است و تلاش شده است در و تکلیف حال حاضرمان، در نظام اندیشه امام شهیدمان واکاوی کنیم. ان شاء الله مفید باشد ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بسم الله الرحمن الرحیم 💠این ترم کلاسی با موضوع «اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی» در خدمت دانشجوهای عزیز هستم. ✅در این جلسات چهارچوب منظومۀ فکرِ راهبردی امامین مطرح می شود. 🔰این صوت ها حتما برای اکثر عزیزان حاضر در کانال کاربردی است، ان شاء الله به مرور بارگزاری می شود و اگر سوال و ابهامی بود حتما ارسال کنید تا با هم گفتگو کنیم. 📝@GHILAVI ❌در این دوره به شدت تلاش شده است تا مطالبی گفته شود که به فهم عمیق و کاربردی کلام امامین انقلاب کمک کند و شما به صورت منظومه ای به درک از گفتمان امامین انقلاب برسید. ان شاء الله 1. جلسه اول، بخش اول 2. جلسه اول، بخش دوم ۳. جلسه دوم، بخش اول ۴. جلسه دوم، بخش دوم ۵. جلسه سوم، بخش اول ۶. جلسه سوم، بخش دوم 📝ناصر قیلاوی زاده ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
اندیشه های راهبردی. جلسه اول. بخش اول.mp3
زمان: حجم: 13M
1️⃣ جلسه اول، بخش اول: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی ❓مسئله اصلی: علت اهمیت فهم اندیشه های راهبردی چیست؟ 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
اندیشه های راهبردی.جلسه اول. بخش دوم.mp3
زمان: حجم: 13.2M
2️⃣جلسه اول، بخش دوم: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی ❓مسئله اصلی: ویژگی های اصلی نظام اندیشه امامین انقلاب چیست؟ 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
هدایت شده از البیان
📝استاد : ✏️ یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های سیر معنوی، همین یک‌شنبۀ ماه ذی‌القعده است. در روایتی از امام صادق(ع) خواندیم که: «طَلَبْتُ حَلاَوَةَ اَلْعِبَادَةِ فَوَجَدْتُهَا فِي تَرْكِ اَلْمَعْصِيَةِ»؛ من دنبال شیرینی عبادت بودم؛ آن را در ترک گناه پیدا کردم. حالا اگر ما بخواهیم گناه نکنیم، از کی باید شروع کنیم؟ چطور باید شروع کنیم؟ می‌گویند: بهترین وقت توبه، یک‌شنبۀ ذی‌القعده است. روایتش را می‌خوانم و بعد هم نکته‌ای دربارۀ توبه خواهم گفت. روایتش را از مفاتیح بخوانید که: در روز یک‌شنبۀ این ماه، نمازی از حضرت رسول(ص) روایت شده است. مجملش آن است که: هر کس آن را به جا آورد، توبه‌اش قبول است و گناهانش آمرزیده می‌شود؛ خصماء او در روز قیامت از او راضی می‌شوند؛ با ایمان بمیرد و قبرش گشاده باشد؛ توسعۀ رزق نصیبش می‌شود؛ ملک‌الموت در وقت مُردن با او مدارا می‌کند و جانِ او به آسانی بیرون می‌رود. 🔹 کیفیت آن، چنان است که روز یک‌شنبه غسل کند، وضو بگیرد و چهار رکعت نماز، در هر رکعت «حمد» یک بار، «قل هو الله» سه بار، «قل أعوذ برب الناس» سه بار، «قل أعوذ برب الفلق» سه بار، و بعد از نماز هم دعایی دارد. 🔸میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره) در رساله لقاء الله می‌فرماید: «و خوب است مریدِ توبه، دو ـ سه روز قبل از این عمل، یک دفتری قرار بدهد و در عرض این روزها، ایام گذشته‌اش را فکر بکند از حال صغر تا این روزش، هر ضمانی و حقی که از غیر، بر ذمّه‌اش وارد آمده در آن دفتر بنویسد؛ چون ضمان مالیه برای صغیر هم هست و بعد از آن در زمان کبیری‌اش، هر حقی از حقوق‌الله و عبادات هم که تضییع کرده، همۀ آن‌ها را ثبت نماید. بلکه خوب است برای مداقه، برای هر عضوی از اعضایش جدولی بکشد، تمام حقوق واجبۀ آن عضو را که متصور است جداولی در زیر آن جدول قرار بدهد، در هر یکی فکر مفصلی بکند که از آن راه، تقصیری در ادای واجبی و یا ارتکاب حرامی ‌و یا اثبات حقی بر ذمه‌اش نکرده است؛ آن‌ها که به یادش چیزی نیاید، آن جدول را خالی بگذارد؛ آن‌ها که چیزی واقع ساخته، ثبت نماید... .» 📚ادب حضور @albayann
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی دیده نشده از دعای بعد سفره حضرت اقا در کنار خانواده 🖤🖤 و دعاهایی که همه مستجاب شد... ان شاء الله این دعاها در حق ما هم مستجاب شود... ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بینات || ناصر قیلاوی زاده
🔰 ما مکلف به حصول نتیجه هستیم!! ♨️مسئوليتهاى دينى ما بر دو قسم است: 1️⃣ بعضى مسئوليتها ، مسئوليت ي
تکلیف یا نتیجه یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.  در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند 1392/05/06 دیدار دانشجویی ▫️▪️▫️▪️▫️ @Bayyenatt