eitaa logo
بینات || ناصر قیلاوی زاده
342 دنبال‌کننده
294 عکس
87 ویدیو
76 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یادداشت ها، تاملات و جلسات ناصر قیلاوی زاده، طلبه حوزه علمیه قم + مطالب برگزیده از امامین انقلاب، شهید مطهری و علامه طباطبایی ناصر قیلاوی زاده @GHILAVI @P_BAYYENATT کانال پشتیبان
مشاهده در ایتا
دانلود
Eitaa: kafolabas_ir14050114_01.mp3
زمان: حجم: 19.8M
🎙️گزارش‌صوتی مراسم‌هفتگی‌/ ١۴فروردین١۴٠۵ حجت‌الاسلام‌‌ناصرقیلاوی هیأت‌کف‌العباس‌(علیه‌السلام) ایتا | تلگرام | اینستاگرام ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بینات || ناصر قیلاوی زاده
🎙️گزارش‌صوتی مراسم‌هفتگی‌/ ١۴فروردین١۴٠۵ حجت‌الاسلام‌‌ناصرقیلاوی هیأت‌کف‌العباس‌(علیه‌السلام) ایت
🔰 دهه اول محرم سال گذشته، در دزفول با محوریت «جایگاه، اهمیت و روش تشخیص تکلیف» پنج جلسه مهم رو گفتگو کردیم. 💠آن جلسات پس از جنگ دوازده روزه بود و در کشاکش تبیین که دستور داده بودند انجام شد. 🙏جلسه فوق در ادامه آن جلسات است و تلاش شده است در و تکلیف حال حاضرمان، در نظام اندیشه امام شهیدمان واکاوی کنیم. ان شاء الله مفید باشد ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بسم الله الرحمن الرحیم 💠این ترم کلاسی با موضوع «اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی» در خدمت دانشجوهای عزیز هستم. ✅در این جلسات چهارچوب منظومۀ فکرِ راهبردی امامین مطرح می شود. 🔰این صوت ها حتما برای اکثر عزیزان حاضر در کانال کاربردی است، ان شاء الله به مرور بارگزاری می شود و اگر سوال و ابهامی بود حتما ارسال کنید تا با هم گفتگو کنیم. 📝@GHILAVI ❌در این دوره به شدت تلاش شده است تا مطالبی گفته شود که به فهم عمیق و کاربردی کلام امامین انقلاب کمک کند و شما به صورت منظومه ای به درک از گفتمان امامین انقلاب برسید. ان شاء الله 1. جلسه اول، بخش اول 2. جلسه اول، بخش دوم ۳. جلسه دوم، بخش اول ۴. جلسه دوم، بخش دوم ۵. جلسه سوم، بخش اول ۶. جلسه سوم، بخش دوم 📝ناصر قیلاوی زاده ⏱️ ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
اندیشه های راهبردی. جلسه اول. بخش اول.mp3
زمان: حجم: 13M
1️⃣ جلسه اول، بخش اول: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی ❓مسئله اصلی: علت اهمیت فهم اندیشه های راهبردی چیست؟ 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
اندیشه های راهبردی.جلسه اول. بخش دوم.mp3
زمان: حجم: 13.2M
2️⃣جلسه اول، بخش دوم: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی ❓مسئله اصلی: ویژگی های اصلی نظام اندیشه امامین انقلاب چیست؟ 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
هدایت شده از البیان
📝استاد : ✏️ یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های سیر معنوی، همین یک‌شنبۀ ماه ذی‌القعده است. در روایتی از امام صادق(ع) خواندیم که: «طَلَبْتُ حَلاَوَةَ اَلْعِبَادَةِ فَوَجَدْتُهَا فِي تَرْكِ اَلْمَعْصِيَةِ»؛ من دنبال شیرینی عبادت بودم؛ آن را در ترک گناه پیدا کردم. حالا اگر ما بخواهیم گناه نکنیم، از کی باید شروع کنیم؟ چطور باید شروع کنیم؟ می‌گویند: بهترین وقت توبه، یک‌شنبۀ ذی‌القعده است. روایتش را می‌خوانم و بعد هم نکته‌ای دربارۀ توبه خواهم گفت. روایتش را از مفاتیح بخوانید که: در روز یک‌شنبۀ این ماه، نمازی از حضرت رسول(ص) روایت شده است. مجملش آن است که: هر کس آن را به جا آورد، توبه‌اش قبول است و گناهانش آمرزیده می‌شود؛ خصماء او در روز قیامت از او راضی می‌شوند؛ با ایمان بمیرد و قبرش گشاده باشد؛ توسعۀ رزق نصیبش می‌شود؛ ملک‌الموت در وقت مُردن با او مدارا می‌کند و جانِ او به آسانی بیرون می‌رود. 🔹 کیفیت آن، چنان است که روز یک‌شنبه غسل کند، وضو بگیرد و چهار رکعت نماز، در هر رکعت «حمد» یک بار، «قل هو الله» سه بار، «قل أعوذ برب الناس» سه بار، «قل أعوذ برب الفلق» سه بار، و بعد از نماز هم دعایی دارد. 🔸میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره) در رساله لقاء الله می‌فرماید: «و خوب است مریدِ توبه، دو ـ سه روز قبل از این عمل، یک دفتری قرار بدهد و در عرض این روزها، ایام گذشته‌اش را فکر بکند از حال صغر تا این روزش، هر ضمانی و حقی که از غیر، بر ذمّه‌اش وارد آمده در آن دفتر بنویسد؛ چون ضمان مالیه برای صغیر هم هست و بعد از آن در زمان کبیری‌اش، هر حقی از حقوق‌الله و عبادات هم که تضییع کرده، همۀ آن‌ها را ثبت نماید. بلکه خوب است برای مداقه، برای هر عضوی از اعضایش جدولی بکشد، تمام حقوق واجبۀ آن عضو را که متصور است جداولی در زیر آن جدول قرار بدهد، در هر یکی فکر مفصلی بکند که از آن راه، تقصیری در ادای واجبی و یا ارتکاب حرامی ‌و یا اثبات حقی بر ذمه‌اش نکرده است؛ آن‌ها که به یادش چیزی نیاید، آن جدول را خالی بگذارد؛ آن‌ها که چیزی واقع ساخته، ثبت نماید... .» 📚ادب حضور @albayann
4.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی دیده نشده از دعای بعد سفره حضرت اقا در کنار خانواده 🖤🖤 و دعاهایی که همه مستجاب شد... ان شاء الله این دعاها در حق ما هم مستجاب شود... ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بینات || ناصر قیلاوی زاده
🔰 ما مکلف به حصول نتیجه هستیم!! ♨️مسئوليتهاى دينى ما بر دو قسم است: 1️⃣ بعضى مسئوليتها ، مسئوليت ي
تکلیف یا نتیجه یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست.  در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند 1392/05/06 دیدار دانشجویی ▫️▪️▫️▪️▫️ @Bayyenatt
3️⃣جلسه دوم، بخش اول: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامیمسائل اصلی: ❗️راهبردی به چه معناست و تفاوت آن با استراتژی چیست؟ ❗️تفاوت راهبردها و تاکتیک ها در منظومه امامین چیست؟ ❗️قواعد فهم منظومه ای اندیشه های راهبردی امامین انقلاب چیست؟ ➕ دسترسی به سایر جلسات 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
4️⃣جلسه دوم، بخش دوم: اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامیمسئله اصلی: مذاکره با آمریکا در نظام اندیشه رهبری ♻️مطالب خیلی زیادی گفته شده، فقط در این حد می شود گفت که کل بیانات آقا در باب مذاکره با آمریکا مطالعه شده و نتیجه آن در این جلسات بیان شده. ➕دسترسی به سایر جلسات 🎙ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt
بینات || ناصر قیلاوی زاده
بسم الله الرحمن الرحیم 💠این ترم کلاسی با موضوع «اندیشه های راهبردی امامین انقلاب اسلامی» در خدمت دا
بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام خدمت همراهان عزیز و ارجمند به دلیل محدودیت پیام رسان ایتا، در پیام رسان روبیکا کانالی با همین آیدی و نام ایجاد شد و محتواها (صوت دروس و فایل ها) در آنجا بارگزاری می شود و لینک آنها برای شما در ایتا ارسال می شود. روی هر بخش آبی شده که بزنید، به فایل اصلی دسترسی پیدا می کنید. ناصر قیلاوی زاده ▫️▪️▫️▪️ @bayyenatt