فرق است میان نگاهی که برای بیان سبکی از برهنگی جاافتاده در فرهنگ غرب این همه سختی میکشد و قلبش آزرده میشود و در نهایت با هزار تاسف و شفقت به حال آن زنان، بیانش میکند تا نگاههایی که به بهانههای مختلف، چه دفاع از حریم عفاف!!! چه تخریب عفاف، زنهای متمایل به فرهنگ کمپوششی و خودنمایی جنسی را دستمایه تحقیر و تمسخر قرار میدهد.
اینجاست که غیرتورزی معنای دیگری مییابد و انسانها در سراسر جهان پی میبرند، زن و تکتک ساحات وجودش در نگاه انقلاب اسلامی محترم و ارزشمند است.
#زن_غربی
#انقلاب_اسلامی
#رهبر_انقلاب
📆 بیانات ۱۴ دی ۱۴۰۱
@Safoora_AminJavaheri
#نشست
نسبت علم دینی و ساخت نظام اجتماعی
دغدغۀ اصلی شهید صدر، یافتن نظام اجتماعی مطلوب است و یکی از عناصر مهم هر نظام اجتماعی، علم است. همچنین، بررسی رابطۀ علم و اجتماع، از موضوعات مهم علوم اجتماعی به حساب میآید.
شهید صدر برای بررسی این موضوع ابتدا وضعیت علم در روزگار خود را در قالب دوگانههای «عقل و تجربه» و «فلسفه و علم» توصیف و تبیین و نقد میکند.
پس از نقد این دوگانهها، از دوگانۀ خود رونمایی میکند: مکتب و علم.
مکتب: روشها و قواعد ساخت نظام اجتماعی
و
علم: توصیف نظام اجتماعی ساخته شده.
او بر این باور است که مسلمانان میتوانند براساس بینش اسلامی، مکتب اسلامی را کشف کنند و سپس با اجرای آن قواعد مکتبی در جامعه، نظام اجتماعی خویش را بسازند.
مسلمانان پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، با تکیه بر تجربه زیسته اجتماعیشان، میتوانند به تولید علم اسلامی نیز بیندیشند.
#شهید_صدر
@Safoora_AminJavaheri
حجاب-کانال ایتا_ک حجم.mp3
9.71M
#صوت_نشست
🔰 قدرت اجتماعی زن در کشاکش معنای حجاب، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان.
در این صوت خواهید شنید، نسبت زن و حجاب چیست و چه تاثیری بر حضور و قدرت اجتماعی زن دارد؟
📆 ۲۰ آذر ۱۴۰۱
#حجاب
#معنا_پردازی
#جامعه
#زن
@Safoora_AminJavaheri
این همگراییها فقط زیر تابوت شهید میسر است؟ جان جوانان وطن هزینه گزافی نیست؟
آیا جای دیگر و سر میز دیگری، جز میز جانفشانی جوانان، امکان همگرایی نیست؟
#همگرایی
#شهید
#گفت_و_گو
@Safoora_AminJavaheri
💢 منشور فاطمیه
منشور عزاداری ما حول شخصیت حضرت صدیقه طاهره دست کم سه وجه دارد و هر وجه نور متفاوتی به قلب ما میتاباند و اثری متفاوت بر جان ما میگذارد.
1⃣ وجه اول منشور، سیده نساء العلمین را بانویی با ویژگیهای ممتاز شخصیتی نشان میدهد. از این وجه نور فضائل شخصی ایشان بر قلب ما میتابد. حتی میتوانیم این ویژگیها را با زمانۀ خود مرتبط کنیم و بهرهای بهروز از آن بگیریم، مثلاً حُرّه را بکاویم تا بدانیم حرّه یعنی زن آزاد و مفهومش آزادی از بند شهوات و تمایلات نفسانی است یا صفت حانیه را از خاطر بگذرانیم و مهربانیهای ایشان را مرور کنیم: وقتی لباس عروسی به فقیر داد، وقتی لقمۀ افطار به مسکین و یتیم و اسیر دارد، وقتی اول برای همسایه دعا کرد و بعد برای اهل خانه و حتی در بستر شهادت، وقتی خدا را قسم داد به اشک فرزندانش در فراق مادر که گناه شیعیان را بشوید.
منشور فاطمیه از این وجه به مصیبت فاطمهزهرا، وجهی فردی میدهد و ما برای یگانه بانویی متقی و مهربان و آزاد میسوزیم که در غم رسولالله ناحلة الجسم شد، برای دفاع از شوهرش که ولی خدا هم بود آسیب شدید دید و غریبانه و مظلومانه خودش و فرزندش در راهش، شهید شدند.
👈در این بُرش از ماجرا، غم اصلی، غم ظلم ظالم به مظلوم است که البته در ماجرای فاطمیه این مظلوم، مظلومی عالمه و طاهره و محدثه و زکیه و ... هم بوده است و داغ را دو چندان میکند.
ادامه دارد ...
@Safoora_AminJavaheri
#یادداشت | تزریق از بیرون یا جوشش از درون (۱)
در مذمت تحمیل الگوهای تاریخی به زن امروز
برشی از متن: «واقعیت این است که زن امروز، زن دهۀ پنجم انقلاب است، نه زن دورۀ صفویه و قاجار و نه زن عصر ممنوعیت روضه و نه زن بحبوحۀ انقلاب. حتی «اگر فرض کنیم» زنان آن روزگار کنش متناسب با عصر خویش را داشتند و مصرفکننده و مجری صرف نبودند یا در آن روزگار زن در حاشیه نبوده است و جایگاه با کرامتی داشته، باز هم آنان صرفاً تبار زن امروز هستند، اما خود او نیستند. «هویتِ زنِ امروز» با «هویت زنِ دیروز» متفاوت است، گرچه در بهترین حالت در امتداد آن قرار میگیرد.»
🖌 در روزگار ما ناگهان هویت جنسیتی زن مهم شده است و کنشگران گوناگونی با انگیزههای متفاوت برای احیای هویت زنانه دست به کار شدهاند. در این میان راهکار غالب، طراحی و تحمیل برخی مولفههای هویتی و انتظارات جنسیتی به زن است. در این یادداشت، کوشیدم نشان دهم راهکارهای احیای هویت جنستی زنان و واقعیت اجتماعی برآمده از آن باید ناظر به "جوشش از درون" باشد، نه "تزریق از بیرون".
متن کامل یادداشت
https://gesostu.ir/?p=2424
#هویت
#تاریخ
#زن
@Safoora_AminJavaheri
🔰 نشست دانشجویی حجاب
به همت گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان در جمع دانشجویان،
از دریچه جدیدی به سه ضلع زن و جامعه و حجاب نگاه کردیم.
از این دریچه دیدیم، میان حجاب و قدرت اجتماعی زن رابطه وثیقی برقرار است. بهطوری که معنای حجاب تعیینکننده دایره قدرت زن در کنشگری اجتماعی است. پوشش بهطور عام، کنشی اجتماعی است که ذیل جهانی از معانی قرار دارد و همین جهان معنایی است که تعیین میکند بهطور خاص پوشش زن در جامعه چه پدیدههایی را به وجود میآورد و چه دامنهای از قدرت اجتماعی برای زن به ارمغان میآورد.
سه جهان معنایی ۱. مصرف؛ ۲. پوشاندن فیزیک بدن؛ ۳. مبارزه سیاسی را بررسی کردیم و نشان دریافتیم، زنان ایرانی بیشترین قدرت اجتماعی را زمانی داشتند که اولاََ خودشان جهان معنایی حجابشان را تعیین کردند و ثانیاََ ارادهورزیشان کمتر ذیل سایر قدرتها قرار گرفت.
💡پیشنهادم برای زمانه حاضر این بود که زنان ایرانی، متناسب با اقتضائات عصر فعلی و ذائقه اصیل و شریف ایرانی به معناپردازی جهان معنایی حجاب در عصر خویش بپردازند و باب گفتوگوی زنانه را در عرصههای علمی و اجتماعی این موضوع بگشایند.
#حجاب
#قدرت_اجتماعی
#جامعه
#زن
@Safoora_AminJavaheri
189603587_2116736171.mp3
23.89M
🎙بشنوید | صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان.
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/51652
شاهکار عصر صفوی به نظرت، به دعای کدام مقرب یا به قدم مبارک کدام تحفه الهی، پس از هشت سال روی سفید برف را میبینیم؟
#نزول_رحمت
#برف
#اصفهان
@Safoora_AminJavaheri
سکّانداری چه میطلبد؟
هرچه به حوالی تولد دختر پیامبر نزدیک میشویم، متنهای ستاینده پیرامون مقام و فضائل همه یا برخی از زنان زیاد و زیادتر میشود. حس غالب به این متنها این است که با مشتی شعار مواجیهم برای مرهمنهادن به همه ناملایمات.
واقعا اگر مقام زن والاست و نقش او در تاریخ و جامعه بیبدیل است و همه شعارهای زیبای دیگر، لوازم تحقق این نقش بیبدیل چیست تا دوباره زن در یک نقش و تنها یک فایده مشخص به نام مادری (آن هم با دامنه معنایی محدود) خلاصه نشود؟
یک پاسخ از بنتالهدی صدر:
علمآموزی برای درک حقایق هستی.
زنان به وسیله علمآموزی میتوانند از سرگرمی به غرب اباحهگر و شرق متحجر نجات یابند و سکّاندار کشتی حرف نو در جهان باشند.
#روز_زن
#علمآموزی
@Safoora_AminJavaheri
روايت عشق .mp3
23.22M
🔰امالبنین را با مادران شهدا چه قرابتی است؟
#بشنویم | از مادر شهید ولیالله طالبلو
⚜ گاه شهادت فرزندش:
چون انقلابی بودم، ناراحت نبودم...اگر به خاطر خدا و آبوخاک و کشور رفته، داد و فریاد ندارد.
⁉️اگر این بینش، برآمده از هویت دینی و غیرت ملی این مادر نیست، پس چیست؟
⚜ گاه عزای فرزندش:
نذر کردم وقتی جنازه ولیالله مییاد، لباس سفید بپوشم. با لباس احرام رفت و از چند استخوان و نیمجمجمه و تعدادی دندان پسرش، جنازهای کامل ساخت و کفن کرد.
⁉️ اگر این کنشها برآمده از رشدیافتگی تفکر و عواطف او در فضای زندگی دینی نیست، پس چیست؟
⚜ گاه خاکسپاری
رفت بالای ماشین تشیع، سخنرانی کرد و از همه خواهش کرد: گریه نکنید؛ چون فرزندم، سند افتخار ملت است و خونش را برای آبیاری درخت انقلاب داد.
⁉️ اگر این حماسهآفرینیها را فقط به نسبت مادر و فرزندی محدود کنیم و وسعت وجود مادران را روایت نکنیم، جفا نیست؟
⚜بدانیم از امالبنین
پس از کربلا انقدر مرثیه سرایید و گریست تا نابینا شد، اما نه برای پسران خودش، بلکه برای ولی خدا، حسین ابن علی. (الامالی للشجری، ج۱: ۱۷۵)
⚜گاه خبر شهادت فرزندانش: فرزندانم فدای حسین، از حسین به من بگویید.
⚜در عزای شهدا
چهار قبر خالی ساخت و به بهانه پسرهایش روایت ظلم جگرسوز کربلا را به گوش اهالی مدینه رساند.
⁉️ این کنش معرفتمدارانه و ستمستیزانه را چطور تفسیر کنیم که به مقام شامخ امالبنین جفا نباشد؟
@Safoora_AminJavaheri
خانم امین جواهری.mp3
11.38M
#صوت_نشست
🔰 به مناسب هفته پژوهش: «علوم انسانی و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی»
سازمانهای غیردولتی و تشکیلات زنانه، با نگاهی به کتاب نان سالهای جنگ
📆۲۶ آذر ۱۴۰۱
#تشکیلات_زنانه
@Safoora_AminJavaheri
🔰بزرگداشتهای تقویمی
#پرسش_خوب
دوستی داشتم که همیشه برایش سوال بود: تعیین روز برای یک مقام یا مفهوم حاصل ارزشمندی آن در تصور ذهنی عموم جامعه و سیاستگذاران است یا برعکس دقیقا ثمره بیتوجهی واقعی و ارزشنِهی نمایشی است؟ بارها از آن دوست خواستم بیشتر ایدهاش را تفصیل دهد و قدری دربارهاش بنویسند، که اگر نوشته بود امروز با قلم خودش به اشتراک میگذاشتم
اما
قدری درنگ
واقعا مناسبتهای اعتباری تقویم شمسی حاصل ارزشمندی نهادینهشده آنها در فرهنگ ماست یا ارزشمندی نمایشی؟ آیا آنچه برایش روز بزرگداشت داریم چیزی است که با آن نَفَس میکشیم یا چیزی است که از نبودش در حال خفهشدنیم؟ ما دقیقا با چه چیزهایی داریم نفس میکشیم و از چه چیز تهی هستیم؟
روز دختر
روز زن
روز پرستار
روز معلم
روز پدر
روز مقاومت
روز مساجد
روز کتابخوانی
روز مادران شهدا
روز طبیعت
روز جمهوری اسلامی
روز ...
آیا روز مد و فشن هم داریم؟
آیا روز خرید داریم؟
آیا روز مصرف داریم؟
آیا روز مهاجرت داریم؟
آیا روز پول داریم؟
آیا روز تلفن همراه داریم؟
پرسش دیگر و مهمتر او این بود که روزافزونی روزهای خاص و بزرگداشتها در تقویم شمسی ما دقیقا نشاندهنده کدام سندرم مزمن فرهنگی است و از کدام خلا و شکاف به ما خبر میدهد؟
👈لینک خبر
https://b2n.ir/n42217
@Safoora_AminJavaheri
🔰یک دیدار و یک دنیا سخن در ۱۴۰۱۱۰۱۴
چند روزی است طرفداران الگوی سوم و هواداران مبدعش به تبوتاب و شوروشعفاند، از طیف وسیع مفاهیم و دغدغههای خُرد و کلان رهبری در حوزه زنان. من اما مثل همیشه که ته صف برایم جذابتر است، منتظر ماندم تا شوروحرارتها و خاطرهها و تقریرهای دوستان و سروران خوب ذهنمان را بنوازد. حالا هم زیاده عرضی نیست، دوستان حق مطلب را ادا کردند، فقط یک حرف ماند:
هرکس با مباحث حوزه زنان در اندیشه رهبر انقلاب مانوس و حتی آشنا باشد، دریافته است آنچه ایشان در ۱۴ دی ۱۴۰۱ تقریر کردند، در واقع مرور یکجا و سیردار اندیشهشان در همه این سالها بود، البته گاه با ادبیاتی دیگر و گریزی به مسائل روز. گویی با وجود استفادههای فراوان موسسات و ارگانهای بودجهبگیر از عناوین مترقی ایشان در وادی زنان، کسی نبوده که این اندیشه را یکجا صورتبندی و حتی دستهبندی کند و تقریری یکجا و ممتدد به مخاطب ارائه دهد. ما نیز نیک میدانیم این سکانس از زندگی هر صاحب اندیشهای، بس غمناک است و البته بگذریم ... .
به هر جهت این استقبال کمنظیر مردم و مشتاقان عرصه زنان از سخنان رهبری را حاصل "شنیده شدن" سخنانشان میدانم و نه نو بودن سخنان. نیز شنیده شدن را حاصل "آمادگی جانها" و آمادگی جانها را در اغلب مواقع حاصل "نیاز" میدانم. از این رو آرزو میکنم جانهای هموطنانم همیشه آماده باد و این مدل از نیازهایشان فزاینده و پاینده.
📆۱۷ دی ۱۴۰۱
#زنان
#کشف_حجاب
#انقلاب_اسلامی
@Safoora_Aminjavaheri
#معرفی_کتاب 📚 اعتقاد ما
🔺 این کتاب را به کسانی پیشنهاد میدهم که:
مایل نیستند بدون برهان دین را بپذیرند. به همه کسانی که از استدلالهای کلیشهای و کوتاه در اثبات اصول دین بیزار شدهاند و دنبال ادله عمیق و بهروز میگردند. آنان که در دنیای مدرن وجدانشان با الهیات جدید آمیخته شده، اما همچنان خواهان شناخت اسلام از دریچه افکار نو و شیوههای جدید هستند.
🔅 مرداد ۹۷ با جمعی از دوستان ویراستار، مشغول ویرایش اعتقاد ما شدیم. حسب پروژه #غربشناسی صدر، ناظر کیفی ویرایش این کتاب هم شدم و پابهپای شهیدصدر دغدغهاش را برای نگارش اصول دین به زبان روز دیدم.
در اعتقاد ما شهیدصدر پیامده (خدا) و پیامبر (خاتمالنبین) و پیام (قرآن) را با زبان تحصیلکردگان عصرش معرفی کرده و در این راه آگاهانه از واژگان دشوار پرهیز کرده است، در عین اینکه دل مخاطب ژرفنگر را نیز به دست آورده.
🔻دسترسی بیشتر
🔜 https://b2n.ir/r63746
🔜 https://mbsadr.ir/shop/
#شهید_صدر
#ویرایش
#دین
@Safoora_AminJavaheri
♦️ زنان؛ مظلومترین قربانی الفاظ جنسی
▪️"برنامهی آمریکایی به نام Extra که با محوریت اخبار مشاهیر ساخته شده و روی آنتن میرود، این روزها به دلیل حاشیهسازی مجریاش در صدر اخبار آمریکا قرار گرفته است. فایل صوتی منتشر شدهای از «بیلی بوش» مجری این برنامه درحالی که با الفاظ رکیک جنسی درحال صحبت و خنده با «کندال جنر» است، اعتراضات گستردهای را برای تهیهکنندگان این برنامه تلویزیونی به دنبال داشته است. در نهایت تهیهکنندگان برنامهی اکسترا نیز در دفاع از مجری خود او را آدم خلاق و شوخطبع نامیدند که در جهت تنوع و شوخی نمایشی چنین الفاظی را به کار برده است."
▫️واقعیت این است که در دنیا فحشهای رکیک جنسی غالبا با محوریت تحقیر زن و بدن زنانه عنوان میشوند و بار معنایی جز تثبیت انگارهی جنس دومی بودن زن، آن گزارهای که غرب در تاریخ خود در نسبت با زن ساخته است نمیباشد. اما ظلم به زن فقط در گفتمانهای فحاشانهی جنسی ختم نمیشود بلکه فحشهای جنسی میتوانند ذهنیت افرادی که در معرض این الفاظ رکیک قرار میگیرند را به مرور در جهت اعمال جنسی چون تجاوز به زنان و کودکان قرار دهند.
▫️در آیهی ۳۲ سورهی مبارکه اسرا خداوند امر میکند به بندگانش که حتی به زنا نزدیک نشوید! شاید بتوان گفت الفاظ رکیک جنسی ولو به شوخی از مصادیق نزدیک شدن به زنا و فحشا میباشد، عملی که مظلوم ترین قربانی آن زنان و کودکان هستند.
#تحلیل_یک_خبر
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
📌 «علوم انسانی و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی»
دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در هفته پژوهش، ۲۶ آذر الی ۱ دی، برگزار میکند:
💢 صفورا سادات امینجواهری
سازمانهای غیردولتی و تشکیلات زنانه با نگاهی به کتاب نان سالهای جنگ
شنبه ۲۶ آذر
💢 محمدرضا نسیمی
بررسی حقوقی اقدامات پهلوی اول در اقدامات کشف حجاب
یکشنبه ۲۷ آذر
💢 مهدی عشقی رضوانی
هنر مسجدی بهمثابه نظریه هنر انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۸ آذر
💢 سیدمحمد آل عمران
مطالعه الگوی تربیتی والدین شهدا
سهشنبه ۲۹ آذر
💢 سحر دانشور
تامل نظری در خلق معنای زنانگی
چهارشنبه ۳۰ آذر
💢 محمدجواد یداللهی زاده
عمل محسنانه: پدیدارشناسی کار
پنجشنبه ۱ دی
زمان: 17:30
پخش مجازی: https://daneh.ir/demo2/mod/lmskaranskyroomtwo/view.php?id=20124
#یادداشت_کتاب | صحنه جذاب انقلاب برای زنان
برشی از متن: صغری بُستاک یکی از زنانی است که بر صحنه انقلاب، خوش درخشید و اگر این صحنه نبود، چهبسا درخششی هم در کار نبود.
او در صحنه انقلاب و دفاع مقدس، صغری بستاک متفاوتی را یافت که همۀ توان و ارادهاش را بر این پرده جدید متجلی ساخت. او توانست زنی پیشتاز، سستیناپذیر و خستگیشکن به نام «نعمت جان» را در این صحنه به تصویر بکشد.
چه بسا نعمتجانها که بر این صحنه خوش درخشیدند؛ گویا صحنه انقلاب، نعمتساز بود.
🖌همیشه برایم سوال بود، وجه جذابیت انقلاب برای زنان چه بوده؟ و آیا زنان فقط در انقلاب کنشگری داشتند یا صحنه انقلاب هم بر زنان تاثیر گذاشته است؟ آن تاثیر چه بوده و چه بروزی داشته؟
این دریچه، بزنگاهی است که میتوان در ترمیم شکاف میان زنان و حاکمیت به آن امیدوار بود.
متن کامل یادداشت
https://b2n.ir/w19006
#زن
#عامیلت
#هویت
@Safoora_AminJavaheri
به مناسبت سالگرد شهادت سیدمحمدباقر صدر
گروه علوماجتماعی اسلامی و انجمن علمی گروه علوماجتماعی اسلامی دانشگاه تهران
نشست «بازخوانی اندیشهٔ اجتماعی شهید محمدباقر صدر» را برگزار کرد
پیش نشست دانشجویی
یکشنبه، ۲۵فروردین ۱۳۹۸
و
نشست اساتید
سهشنبه، ۳اردیبهشت ۱۳۹۸
دانشکدهٔ علوماجتماعی دانشگاه تهران.
@utsaiss
#یادداشت_کتاب
🔆 داستان تشنگی ما، همان داستان مستوری است
🖌 از عنوان روی جلد کتاب و ادعاهای پیشگفتار چنین پنداشتم که این کتاب با دغدغههای حوزه زنان پیوند خورده است: «زن تراز انقلاب»، «جریانهای غربزده فمینیستی»، «زن تاریخساز» و «تعارض نقشها» و ایده «بازنمایی الگوهای مردمی و متکثر از تجربه زیسته زنان در انقلاب» از آن جمله بود. با چنین وعدهای پای خواندن چهار فصل زندگی عزیز خانم نشستم، اما ... .
🔰 بُرشی از متن:
چهار فصل به پایان رسید و ما همچنان تشنهایم. عطش وصفناپذیر آغازینمان، بیوصال میماند. تشنه آمدیم و تشنه هم میرویم ... بهنظر میرسد داستان تشنگی ما، همان داستان مستوری است ... کاش کسی بیاید و از قهرمانی این زنان مستوری بزداید تا زن امروز ببیند چگونه و چطور و از کدام زاویه باید با قهرمان مستور زن زمان جنگ و انقلاب ارتباط پیدا کند و پاسخی برای پرسشهایش بگیرد.
کاش روزی، عزیز خانومهایی بخوانیم که زوایای زنانه زندگی قهرمانش کشف شده باشد.
متن کامل یادداشت
https://www.ibna.ir/fa/note/306313/---
#مستوری
#نقد
@Safoora_AminJavaheri
لشکرسازی برای علم نافع_۲۰۲۲_۱۲_۲۴_۱۹_۲۵_۵۱_۲۸۰.m4a
7.59M
#در_محضر_اساتید
🔰 علم زندگیساز (۱): ضرورت گفتوگوی اهالی علم
پیرو بیانات رهبر انقلاب پیرامون تعریف و تبیین و ضرورت «علم نافع»، این پرسش پیش میآید که علم نافع را کجا بیابیم و چگونه بپرورانیم و چطور نشر دهیم؟
💡آنچه در این وادی یافتهام، به مرور به اشتراک میگذارم.
✅ هدف از علم این است که نفع برساند. علم باید برای مردم نافع باشد، از برکات آن علم بایستی استفاده کنند. ( ۱۳۹۰/۰۶/۰۲ ) اسلام ما را به علم نافع فرامیخواند. ( ۱۳۹۹/۰۲/۱۲ )
✅ یقیناً یکی از پایههای مهم هر تمدنی علم است -علم نافع- و ما که تکرار میکنیم «تمدن نوین اسلامی»، قطعاً یکی از پایههایش پیشرفت علمی است، ما خودمان را آماده کنیم برای آن. ( ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ )
متن کامل گزیده بیانات 👇
https://khl.ink/f/51506
منبع محتوای صوت👇
https://b2n.ir/k40594
منبع صوت👇
https://ostadshahmoradi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#در_محضر_اساتید
🔰 انقلاب فاطمی
◼️ فاطمهزهرا (سلام الله علیها) رسالت نبوی را با اقدام عاطفی و معرفتی حفظ کرد، در وضعیتی که اقدام مسلحانه و حزبی به ضرر میراث رسالت نبوی بود.
▪️ رزق فاطمیهام را از تببین فلسفهتاریخی شهیدصدر از حرکت فاطمهزهرا (سلام الله علیها) گرفتم.
#شهید_صدر
#عاطفه
#امت
👈لینک کامل برنامه
➡️ https://b2n.ir/g21144
@shahidsadr
او مفاهیم را وسعت بخشید و دگرگون کرد،
برای مثال، خودش مادرِ پسرِ آمنه است.
میلادش مبارک.
#فاطمه
#ام_ابیها
@Safoora_AminJavaheri