eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
𝑇𝑟𝑢𝑠𝑡 𝑡ℎ𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑠𝑠 𝑒𝑣𝑒𝑟𝑦𝑜𝑛𝑒 𝑔𝑙𝑜𝑤 𝑑𝑖𝑓𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡𝑙𝑦 به فرآیند زندگی اعتماد کنید هرکسی متفاوت می‌درخشد🪄🩶 •☁️💙• ‌ .
🔴 پرده پوشی خداوند کجاست؟ ✍ استاد عالی: کسی نگوید چطور خداوند آبروی این ها را در قیامت می برد، مگر خدا ستار نیست؟ چرا، اما ستار بودن خدا و پرده پوش بودنش برای کسانی است که عفت و حیا دارند. اگر گناهی هم می کنند، سعی می کنند پنهان باشد. علنی نباشد. اما آن که آنقدر هتاک و پررو است که ابایی از گناه علنی هم ندارد و خیلی راحت حرمت دستورهای الهی را می شکند و علنا مرتکب حرام می شود، خودش آبروی خود را حفظ نمی کند و نیز آبروی دیگران را هم می برد و گناه و عیب دیگران را افشا می کند، خداوند نسبت به اینها ستاریت ندارد و پرده را بر می دارد. 📚 کتاب قيامت .
🔴 ميزان در قيامت ✍ يكى از مسائل مهم قيامت كه در قرآن و روايات زياد به چشم مى خورد، مساءله ميزان است. ميزان، به معناى وسيله وزن و سنجش است. قرآن مى فرمايد: وَ اَنزَلْنَا مَعَهُمُ الكِتابَ وَ المِيزَانَ ، پيامبران با كتاب و ميزان آمدند، يعنى انبيا قانون و ملاك حقّ و باطل و معيارهاى سنجش خير و شرّ را براى مردم آوردند. ميزان و وسيله سنجش اعمال در قيامت، لازم نيست مانند ميزان و ترازوهايى باشد كه در دنيا مى بينيم، زيرا كلمه ميزان مانند كلمه چراغ است، يعنى همان گونه كه همه چراغ‌ها در يك نقطه با هم شريكند و آن نور و از بين بردن تاريكى است و كلمه چراغ شامل تمام انواع چراغ هاى قديم و جديد و آينده مى شود، ولى اكنون با لفظ چراغ، ديگر چراغ هاى گذشته به ذهن نمى آيد و شكل ونوع آن فرق نموده است، در قيامت نيز ميزان چنين خواهد بود و شكل و نوع و وسيله سنجش آن فرق خواهد كرد. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی 🆔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک ظهر قشنگ♥️ یک دل آرام 💖 یک نور ازجنس امید♥️ یک لب خندون💖 یک زندگے عاشقانه♥️ و هزار آرزوے زیبا💖 ازخداوند♥️ برایتان خواهان💖 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌ "ظهرتون گلبارون🌸 .
🌺🌱 بندگان خدا ! شما و آرزوهای شما در این دنیا میهمانانی موقت هستید. 📒 خطبه ۱۲۹ نهج البلاغه .
🛎تلنگر غیبت کردن خیلی زود ثواب ها رو نابود میکنه 💕🌱رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔺ما النّارُ فی‌الیبَسِ بِأسرَعَ مِنَ الغیبَةِ فی حَسناتِ العَبدِ. 🔥 سرعت نفوذ آتش در خوردن گیاه خشک به پای سرعت اثر در نابودی یک بنده نمی‌رسد. 📙بحارالانوار،ج75،ص 229 .
چرا خداوند به بعضی ستمگران وگناهکاران عمر طولانی می دهد 👌جواب قرآن کریم: 🌺🌾🌺🌾 آنها که کافر شدند، (و راه طغیان در پیش گرفتند،) تصور نکنند اگر به آنان مهلت می‌دهیم ، به سودشان است! ما به آنان مهلت می‌دهیم (تا بیشتر زنده بمانند) فقط برای اینکه بر گناهان خود بیفزایند؛ و(آنگاه پس از مرگشان) برای آنها، عذاب خوارکننده‌ای (آماده شده) است! ✨ .
💕🍃امام صادق(ع) : 🌹بدان فردا که در برابر خداوند عزوجل قرار گیری از پرسیده میشوی: 1⃣ جوانی‌ات را در کجانابود ساختی؟! 2⃣ عمرت را در کجا سپری کردی؟! 3⃣ ثروتت را از کجا به‌دست آوردی؟! 4⃣ و آن را در کجا خرج کردی؟! 👈🏻 پس برای آن روز آماده باش و پاسخش را فراهم ساز.. 📚الکافی ج۲ص۱۳۵ح۲۰ .
🌷🌷 امام علی (ع): اگر مستمندی را دیدی که توشه ات را تا قیامت میبرد و فردا که به آن نیاز داری به تو باز می گرداند، کمک او را غنیمت بشمار و زاد و توشه ات را بر دوش او بگذار. 🌸🌱و اگر قدرت مالی داری بیشتر انفاق کن و همراه او بفرست، زیرا ممکن است روزی در رستاخیز، در جستجوی چنین فردی باشی و او را نیابی . 📕فرازی از نامه 31 نهج البلاغه .
.... 🌷🌱امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند در پی یاری مؤمن است ، تا وقتی که مؤمن در پی یاری برادر خویش است. 📚بحار الأنوار ، ج ۷۴ ، ص ۳۲۲ 🌿ثَواٰبُ الْاَعْمٰالْ وَ عِقٰابُ الْاَعْمٰالْ🔥 .
🔴 ✍ وقتی در سپاه مشغول به کار شدم، سعی می کردم در ساعاتی که در محل کار حضور دارم، به کار شخصی مشغول نشوم. اگر در طی روز کار شخصی داشتم و یا تماس تلفنی شخصی داشتم، به همان میزان و کمی بیشتر، اضافه کاری بدون حقوق انجام میدادم که مشکلی ایجاد نشود. با خودم می گفتم: حقوق کمتر ببرم و حلال باشد خیلی بهتر است. از طرفی در محل کار نیز تلاش می کردم که کارهای مراجعین را به دقت و با رضایت انجام دهم. این موارد را در نامه عملم می‌دیدم. جوان پشت میز (مأمور الهی) به من گفت: خدا را شکر کن که بیت المال برگردن نداری وگرنه باید رضایت تمام مردم ایران را کسب می کردی! اتفاقا در همان جا کسانی را می دیدم که شدیدا گرفتار هستند. گرفتار رضایت تمام مردم، گرفتار بیت المال. 📚 منبع: کتاب سه دقیقه در قیامت 🆔
🔴 خداوند بندۂ توبه کار را دوست دارد ✍ إن الله يحب التوّابین ؛ «خداوند انسان‌های توبه کننده را دوست دارد.» خداوند دوست دارد که بنده گنهکارش به او بگوید: «خدایا، بد کردم، غلط کردم.» شما ببینید وقتی فرزندتان یک خطایی می کند، بعد می گوید: «غلط کردم!» چه قدر خوشحال می شوید. او را بغل میکنید و می بوسید. شما که بنده خدا هستید اینقدر از پشیمانی فرزندتان خوشحال می شوید، آن وقت خدا که معلوم است چه قدر از توبه بندگانش خوشحال می شود. فقط یک کلمه به خدا بگو: «خدایا، غلط کردم، نفهمیدم! عمرم را به بیهودگی و بطالت گذراندم.» و خداوند در قرآن کریم می فرماید: «بگو ای بندگان من که بر خود ستم و اسراف کرده اید، از رحمت خدا ناامید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد؛ زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است.» گاه شیطان به سراغ بعضی افراد می آید و به آن‌ها می گوید: «بی خودی توبه نکن! تو خیلی بدی کرده ای و محال است که خدا تو را بیامرزد!» این سخن، سخن شیطان است. این کار شیطان است. یأس و ناامیدی از رحمت خداوند از گناهان کبیره است. در روایت آمده است که: «اگر گناه جن و انس را هم مرتکب شدی از رحمت خدا مأيوس نشو؛ چون ممکن است خداوند تو را ببخشاید و اگر عبادت جن و انس را هم به جای آوردی، مغرور نگرد؛ زیرا ممکن است عباداتت مقبول نباشد.» 📚 کتاب در محضر مجتهدی 🆔 .
☄آیا در روز عذاب متعلق به روح انسان است یا جسم او؟ 💥عذاب ها هم مي تواند روحي باشد و هم جسمي , همان گونه كه در دنيا بعضي از سختي ها و عذاب ها روحي و برخي ديگر جسمي و بدني اند. اما در هر حال احساس درد و عذاب جسمي (خواه مادي , يا مثالي و يا اخروي ) با وجود روح و همراه بودن با روح , معنا دارد. ⚡️اگر جسمي خواه مادي , يامثالي , روح با آن نباشد, احساس درد و عذاب نمي كند. اما اين كه بدن انسان در آخرت چگونه است , آيا عيناً بدن دنيايي است و هم چنين عذاب آن به چه نحو است , اختلاف است . 💫به صراحت از آيات استفاده مي شود كه انسان در آخرت , معاد جسماني و لذت و عذاب جسمي دارد. 🌿از جمله : براى ما مثالى زد و آفرينش خود را فراموش كرد و گفت : چه كسى اين استخوان ها را زنده مى كند, در حالى كه پوسيده است , بگو: همان كسى آن را زنده مى كند كه نخستين بار آفريد و او به هر مخلوقى آگاه است .(1) 🔥عذاب هاي جسماني دوزخيان در قيامت عبارت است از خوردني و نوشيدني و لباس ها و سايرعذاب هاي جسماني . در آتش سوزان وارد مي گردند. از چشمه اي فوق العاده داغ به آن ها مي نوشانند.(2) 🎋درخت زقوم غذاى گناهكاران است . همانند فلز گداخته در شكم ها مى جوشد, جوشانى همچون آب سوزان .(3) غم و اندوه جانكاه و حسرت بي پايان و تحقير و سرزنش فراوان , روحاني است كه جان دوزخيان را مي سوزاند. 🌹قرآن مي فرمايد: هر زمان اراده كنند از غم و اندوه هاى دوزخ خارج شوند, آن هارا به آن باز مى گردانند .(4) مي توانيد به كتاب پيام قرآن , ج 5 و 6 اثر آيت اللّه ناصر مكارم شيرازي مراجعه فرماييد. 📜1. يس (36) آيه 78و 79 حاقه (69)آيه 35ـ 37. 2. غاشيه (88)آيه 4ـ 7. 3. دخان (44) آيه 43ـ 46. 4. حج (2) آيه 22. .
هدایت شده از 
خبری فوق العاده برای دیابتی ها❗ 🍎دیابتیهای عزیزم.... 🚫اگر شما هم آرزوی دیدن قندخون پایین ۱۰۰ رو دارید و باور درمان شدنتون سخته بیا تو کانال زیر تا به آرزوت برسی👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1654391368C4bbc2974db اتصال مستقیم به فرم ویزیت https://digiform.ir/ce61220ef9salamate_paydar https://digiform.ir/ce61220ef9salamate_paydar
🔴 مدت زمان روز قیامت ✍ در آیه چهارم سوره معارج آمده است که قیامت پنجاه هزار سال طول خواهد کشید. البتـه چنان کـه آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه نوشته است، این مدت طولانی ویـژه مـجــرمـان، ظـالـمـان و کـافـران است و برای مومنان بسیار زود خواهد گذشت. 📚 کتاب ۷۶ پـرسش و پاسخ درباره مرگ‌و معاد ‎‎➥ .
🔴 تمام معصومین(ع) را در آنـجـا مــشــاهــده کـردم! برای یک شیعه خیلی سخت است که در زمان بررسی اعمال، امامان معصوم (ع) در کنارش باشند و شاهد اشتباهات و گناهانش باشند. 🔹از اینکه برخی اعمال من، معصومین را ناراحت می‌کرد میخواستم از خجالت آب شوم... 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ .
🔵 ببین امام زمانت از انجام این کار راضی است یا نه! ✍حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: چقدر سخت است، اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هر کاری که می‌خواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا رضایت و عدم رضایت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی او را جلب ننماییم! 📚 در محضر بهجت، ج١ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺زیباتریڹ گل ها همیشه …. 🌸مختصِ بهترینهاست 🌺زندگیتون مثل گلها 🌸زیبا و خوش آب و رنگ 🌺و هر جایی که هستین 🌸دعا ميڪنم 🌺خـدا پناهتان باشد 🌸صبح بخیر
🌷🍃 امـام صادق (علیه السلام) : ✍ درباره اين سخن خداوند متعال كه فرموده و : 🌷 نيكى كردن اين است كه با آنان خــوب همراهى كنى و اين كه آنان را به زحمت نيندازى كه چيزى از نيازهايشان را از تو بخواهند هر چند توانگــــر باشند. 📚 الكافی ، ج۲ ، ص۱۵۷ .
... اگرمیخوای‌اجرشهیدروداشته‌باشی.... 🌸🌱امیرالمومنین (علیه السلام). اجر شهید بیشتر از کسی نیست که قدرت گناه دارد اما عفت می ورزد 📚نهج البلاغه
عاقبـت بی حــرمتی نسبت به والــدین ✅حجت الاسلام عالی: ☘🌸☘🌸 🔻مرحوم آقا جمال گلپایگانی، از مراجع صاحب رساله بود و رفیق آقای بروجردی بودند؛ الان نوه هاش در تهران زندگی می کنند؛ زمانی که یک جوان را برای دفن به تخت فولاد آوردند؛از ایشان خواستند که به آن جوان تلقین کند؛ آقای گلپایگانی چشمانش باز بود مےگفتند: می دیدم برزخ جوان را، به جوان گفتم: بشنو! بفهم! این چیزهایی را که به تو می گویم؛ گفت نمی فهمم چی می گی! بعد دیدم یک شیطانک هایی در اطرافش می رقصند و می خندند، خوشحال هستند که این دم آخر می خواهند او را تو قبر بگذارند و زبانش بسته بست ؛ خیلی ناراحت شدم.به هیچ کس چیزی نگفتم ؛ 🌹☘🌹☘ 🔻بعد به یک کناری آمدم دیدم، خانمی دارد گریه می کند، فهمیدم که مادرش هست و کنار آن خانم یک آقایی است که او هم گریه می کرد؛ 🔹سواال کردم گفتند: 🔻آنهاپدر و مادراین جوان هستند. پدرش را کنار کشیدم و قضیه را برایش تعریف کردم،گفتم: پسرتون توی زندگی خود گیر و مشکلی داشته با شما؟ 🔹پدر جوان گفت: پسر ما! خیلی خوب بود. اهل نماز بود و متدین اهل محراب و منبر و مطالعه بود، ولی چون خیلی از چیزها را یاد گرفته بود مغروربود. لذا زمانی که میخواستم در مورد مسائل دینی اظهارنظر کنم به من می گفت: تو حرف نزن! چون سواد نداری! من با گفتن این حرف ها دو سه مرتبه .از اینکه توی جمع به من که پدرش بودم می گفت: توحرف نزن چون سواد نداری ومن ازش خیلی به دلم ماند. 🔹آقای گلپایگانی گفت: 🔻الان وقت این حرف ها نیست ازش راضی باشید و به زبان خود نیز جاری کنید ازش راضی هستید. زمانی که پدر جوان راضی شد، جوان را داخل قبر نهادند و روی آن را می پوشاندند. 🔻آقای گلپایگانی گفتند صبر کنید و خودشون وارد قبر شدند و تلقین آخر رو کردند؛ 🔹باز برزخ جوان را دید که یک لبخند زد و جوان گفت: 🌷☘🌷☘ 🔻می فهمم و آن ها دیگر دورش نبودند، زمانی که روی قبر را پوشاندند، 🌸☘🌸☘ دیدم امیر المومنین تشریف آودرند و فرمودند: از این به بعدش با من، آقای گلپایگانی گفتند: این صحنه هایی بود که من با چشم خود دیدم؛ جوان متدین اخر عمر ولی گیر .
🔴 🔹در آن‌سوی دنیا این لحظات را می‌دیدم! وارد جلسه‌مهمانی شدم. تمام دوستان هـم نـشـسـتـه بـودنـد. مـی‌ گـفـتـنـد و می‌خندیدند. یک میزبزرگ وسط سالن بـود و هـمــه مــیــوه و شـیـریــنـی از آنجا بـر مـی داشـتـنـد و مـی خوردند. چـنـد دقیقـه بـعـد مجـلـس به‌ سـمـت غیبت رفت. به دوستانم گفتم: بیایید از خودمان بگوییم از کسی که بین ما نیست حرفی نزنیم. اما قـبـول نـکـردنـد. وقتی نصیحتم بی فایده بـود از آنـجـا خـارج شـدم و بـه داخل حیاط رفتم... 🔸حالا در آنسوی دنیا همین لحظات را می‌دیدم. اما آنچه تفاوت داشت این بود که به جای میوه و شیرینی، لاشه یک مردار انسان روی میز بود و آن ها که غیبت می کردند و می شنیدند، تکه تکه از بدن آن مردار می کندند و می خوردند!! 📚 کتاب تقاص. اثر جدید گروه شهید هادی. .