eitaa logo
خانواده با نشاط ما
20.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
0 فایل
خانواده شاد هفت نفره ما با چهار تا دختر 👧🏻👧🏻👧🏻👧🏻 و یک پسر🧒 اینجا از خانواده شلوغ پلوغمون تجربیات خودم حرف می زنم 💖💖 اگه کارم داشتی @Banosiri_tabrz تبلیغات: @tab_Banosiri
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ یکی از زمینه های انس با خدا... 🔷 حضرت امیرالمؤمنین (ع) گاه به شخصی می‌فرمود: مرا موعظه کن! او می‌گفت: آقا من چه بگویم؟! شما عالم به همه چیز هستی. فرمود:«خیر، در شنیدن اثری است که در دانستن نیست! چه بسا یک جمله داروی دردی می‌شود و از یک سخنرانی یک ساعته، همان یک جمله اش برای من است. شما در یک داروخانه یک دارو اش به دردتان می‌خورد.» موعظه زنده کننده دل است لذا سعی کنیم حداقل هفته ای یک بار موعظه ای بشنویم. 📚 کتاب قیامت و حشر .
🔴 ✍ من به خاطر بیشمارم و به خاطر پیامدهای ناگوارشان (در عالم برزخ) در رنج بودم. به خاطر آزردن دخترم؛ تحقیر همسرم؛ فریاد کشیدن بر سر پدرم؛ ایجاد مزاحمت برای همسایه ام، رعایت نکردن نوبت در صف نانوایی؛ غیبت کردن؛ سکوت ظلمی که به یکی از دانشجوها شده بود و... و خلف وعده. - یادتان هست امروز موقع صرف صبحانه به من چه گفتید؟ گفتید وقتی کتاب تان چاپ شد، نسخه ای از کتاب را برایم می آورید. به خاطر دارید که من چه گفتم؟ عرض کردم: "اگر واقعا این کار را خواهید کرد، می توانید به من وعده بدهید. در غیر این صورت، هیچ قولی، هیچ قولی به من ندهید." میدانید چرا این را گفتم؟ چون اگر شما به کسی وعده بدهید، در واقع، برایش حقی ایجاد کرده اید. چنانچه به وعده خود عمل نکنید، این حق را از او گرفته اید. در نتیجه، در عالم معذب خواهید بود.،،،، 📚 منبع: کتاب آن سوی .
🔴 ✍ (حسابرسی اعمال) : همینطور که به صفحه اول (اعمال) نگاه می کردم و به اعمال خودم افتخار می کردم، یکدفعه دیدم، تمام اعمال خوبم در حال محو شدن است! صفحه پر از اعمال خوب بود اما حالا تبدیل به کاغذ سفید شده بود! با عصبانیت به آقایی که پشت میز بود (مأمور الهی در برزخ) گفتم: چرا این ها محو شد. مگر من این کارهای خوب را انجام ندادم!؟ گفت: بله درست می گویی، اما همان روز یکی از دوستانت را کردی. اعمال خوب شما به نامه عمل او منتقل شد. 📚 کتاب سه دقیقه در قیامت
⚠️ ❌تلنگر❌ 💠 از بزرگی پرسیدند فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم چیست؟ 👈 گفت : 👀 میبینی،میخواهی،به وصالش نمیرسی،دچار افسردگی میشوی! 👀 میبینی،شیفته میشوی،عیب هارا نمیبینی،ازدواج میکنی،طلاق میدهی! 👀 میبینی ،دائم به او فکر میکنی،از یاد خــدا غافل میشوی،از عبادت لذت نمیبری! 👀 میبینی،باهمسرت مقایسه میکنی،ناراحت میشوی،بداخلاقی میکنی! 👀 میبینی،لذت میبری،به این لذت عادت میکنی، چشم چران میشوی،درنظر دیگران خوار میگردی! 👀 میبینی،لذت میبری،حب خدا دردلت کم میشود،ایمانت ضعیف میشود! 👀 میبینی،عاشق میشوی،از راه حلال نمیرسی،دچار گناه میشوی! ‎‎‌‌‎‎ .
آرامش خودتون رو فدای بیشعوری دیگران نکنید ... .
🔴 یکی از حقه های شیطان! ✍ آیت الله فاطمی نیا ره: استادی داشتم كه از اولیاء خدا و بسيار مرد بزرگی بود ، خدمت امام زمان عليه السلام رسیده بود .ایشان می فرمود : زمانی که قرار است خیری به انسان برسد ، شيطان به هر طريق ممكن تلاش می كند مانع رسيدن آن خير شود . برای مثال می خواهی دعا كنی ، سريع وسوسه می‌کند که برای چه دعا می کنی ! مگر تا به حال دعاهايت مستجاب شده است !؟ اينها وسوسه های شيطان است و نبايد به آن ترتيب اثر داده شود . گفته شد : کسی که دعا می کند دست خالی برنمی‌گردد ، و بالاخره چیزی در کاسه او می‌ریزند . ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ .
امروز به تمام زیبایی های که در اطرافت باقی مانده فکر کن و خوشحال باش... .
🎉پیام هر روز خداوند به بندگانش 🎉روزی سرشار از شادی و نشاط را 🎉تجربه کن و مشکلاتت را به من بسپار 🎉خداوند همراه لحظه هایتان .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قشنگ ترين نگاهم را برايت ڪنار گذاشتم تا بدانے هميشه انتظار ديدنت را دارم... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🕊🤍჻ᭂ࿐✦❥❥❥❥✿ ‌‌‌‌‎ ‌ بخیر
🔴 چه كنيم تا از مرگ نترسيم؟ 🔹 قسمت یک: ✍ استاد قرائتی: براى اينكه از مرگ نترسيم، ابتدا بايد چيزهايى را كه از عوامل ترس است از بين ببريم، يعنى اگر ريشه ترس، ناآگاهى و ضعف شناخت و خيال نابودى و سقوط است، بايد به دليل عقل و راهنمايى هاى قرآن بدانيم كه مرگ به معناى نيستى نيست و بدين وسيله با اوّلين عامل ترس از مردن مبارزه كنيم. اگر ترس به خاطر دلبستگى به دنيا و جدايى از مال و فرزند و همسر است، بايد بدانيم كه اگر خداوند در آستانه مرگ ما را از خانه و مال و فرزند فانى جدا مى كند، در عوض نعمت هاى ديگر (كه قابل قياس با نعمت هاى دنيا نيست، ) در اختيارمان قرار مى دهد. پس بايد در دنيا سعى كنيم كه زاهد باشيم و نگذاريم حبّ دنيا در دل ما آنچنان اثر كند كه جدايى از آن مثل كندن چسب زخم از پشت دست، سبب زجر ما شود. البتّه منظور اين نيست كه مال و ثروت بد است، بلكه علاقه و وابستگى به آن خطرناك است كه سبب ترس از مرگ و جدايى از آن مى شود. زيرا مالى كه بتوان با آن آخرت را آباد كرد، باعث اشتياق انسان به مرگ و ترك دنيا مى شود. اگر ترس به خاطر تصوّر ورود به يك مرحله مبهم و تاريك و خطرناك است، بايد بدانيم كه راه مرگ تاريك نيست، بلكه پاگذاردن به يك مرحله از مراحل تكاملى انسان است و در جاى خود لازم و زيباست. زيرا مرگ و حركت به سراى ديگر و طىّ كردن مراحل تكاملى، يكى پس از ديگرى سبب رشد و امرى لازم و ضرورى است. 📚 کتاب معاد، استاد قرائتی .
حتما بخونید 🍀🌸إنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ فرقان 12 🍀🌸همانا كسانى‏كه از پروردگارشان در نهان مى‏ترسند، برایشان آمرزش و پاداشى بزرگ است. ⁉️اگر کسی نمیتواند گناهانش راترک کند باید چکار کند ⁉️ 💢دوراه دارد : 1. به هیچ وجه از رحمت خدا نا امید نشود و اگرگناه کرد دوباره توبه کند حتی اگر هزاربار توبه شکست نا امید نشود 2. اگر مبتلا به کبیره ای هست بداند عاقبت عجیبی پس از در انتظار اوست 💢البته سخن ما با کسانی است که به اعتقاد دارند و این که قرآن مستقیما از طرف خداوند فرستاده شده است. .
⚡️ ⚡️ ⛔️به خاطر ۳چیز هیچگاه کسی رو مسخره نکن: ۱_چهره ۲_والدین. ۳_زادگاه. چون انسان هیچگاه حق انتخابی در مورد آنها ندارد. 🌹به زیباییت نناز تو خلقش نکرده ای ، آفریدگارجهانیان امرش براین زیبایی قرارگرفته 🌱افتخار به اصل و نسبت نکن تو انتخابش نکرده ای سیرتکاملی جهان براین امرقراگرفته ❣اگه میتوانی [ ایمان واخلاق] [مَنِش] [و انسانیتت رابساز ] چون فقط خودت هستی که این خصلت ها رو درخودت بوجودمیاری👌 .
💠دیدن تمامی اعمال در یک لحظه در قیامت💠 ⁉️ چگونه میشود انسان در قیامت در یک لحظه به تمامی اعمال خود، از اول زندگی تا لحظه مرگش، احاطه و علم پیدا می‌کند؟ به این آیه توجه کنید: 💢 وَ وُضِعَ الْكِتَابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِينَ مُشْفِقِينَ مِمَّا فِيهِ وَيَقُولُونَ يَا وَيْلَتَنَا مَالِ هذَا الْكِتَابِ لَا يُغَادِرُ صَغِيرَةً وَلَا كَبِيرَةً إِلَّا أَحْصَاهَا وَوَجَدُوا مَا عَمِلُوا حَاضِرًا وَلَا يَظْلِمُ رَبُّكَ أَحَدًا.[کهف آیه 49] در روز كتاب‌ گذارده‌ ميشود، پس‌ تو ای پيغمبر! میبينی كه‌ مردمان‌ مجرم‌ از آنچه‌ در آن‌ هست‌ به‌ خوف‌ و ترس‌ میافتند و ميگويند: 🔹ای وای بر ما! اين‌ چه‌ كتابی‌ است‌ كه‌ از شمارش‌ هيچ‌ عمل‌ كوچكی و يا بزرگی دريغ‌ نكرده‌ است‌. 🔹و آنچه‌ را كه‌ در بجای آورده‌ بودند، همه‌ را یکجا حاضر میيابند 🔹و پروردگار تو به‌ هيچ‌ كس‌ ظلم‌ نمیكند ✅زمان از خصوصیات عالم دنیاست و در قیامت زمان به این صورت که در دنیا هست نمی‌باشد 👌 وقتی كه‌ بشر برای‌ حساب‌ و كتاب‌ محشور میشود از زمان‌ بالاتر میرود و در یک لحظه بر تمام‌ أفعال‌ و كردار خود، اطّلاع‌ پيدا ميكند، ‌ 👈در واقع چنانچه‌ زمان‌ برداشته شود، ديگر‌ گذشته‌ و آينده‌ و حال‌ برای ما مساوی است‌ و ما ميتوانيم‌ با يك‌ نظر به‌ تمام‌ آنها نگاه کنیم، ⏱چون‌ آنچه‌ بين‌ ما و موجودات‌ گذشته و آینده، فاصله‌ میاندازد زمان‌ است و با برداشته شدن زمان‌ ديگر گذشته و آینده ‌معنی ندارد، 👌 زمان‌ حضرت آدم‌ با زمان‌ حضرت‌ نوح‌ و‌ ديگر پیامبران و يا زمان‌ ائمه يكسان‌ خواهد شد و همه‌ و همه‌ یکجا حاضر و در یک رديف‌ هستند. 📕 معادشناسی علامه طهرانی ج ۶، ص ۱۰۷ – ۱۰۸ .
دولت‌امام‌عصر 💠چه چیزهایی از پیامبران نزد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است؟ ۱-تابوت آدم ۲-وسيله‌ی نجاری نوح•° ۳-مجموعه‌ی ابراهيم •° ۴-عصای موسی•° ۵-حجر موسی•° ۶-تورات موسی•° ۷-الواح موسی •° ۸-تابوت موسی•° ۹-انجيل عيسی•° ۱۰-رحل عيسی•° ۱۱-صاع يوسف •° ۱۲-پيراهن يوسف•° ۱۳-تاج سليمان•° ۱۴-انگشتر سليمان•° ۱۵-مکيال شعيب•° ۱۶-آئينه شعيب•° ۱۷-زره داود•° ۱۸-ترکه هود و صالح•° ۱۹-پيراهن پيامبراکرم•° ۲۰-زره پيامبراسلام•° ۲۱-انگشتر رسول خدا •° ۲۲-عصای پيامبراکرم•° ۲۳-شمشير ذوالفقار•° ۲۴-مصحف اميرالمومنين علی •° ۲۵-عهدنامه مخصوص پيامبر •° ۲۶-ميراث جميع پيغمبران و مرسلين و همه ی کتب آسمانی ديگر...•° 📚مهدي منتظر ص۴۶ و ۴۷ معجم احاديث الامام .
نیامد دامن وصلت به دستم هر چه کوشیدم.. •هوشنگ_ابتهاج .
⁉️ مردگان روز چگونه از قبرها مبعوث میشوند؟ ✨از حضرت صادق علیه السلام روایت است که چون پروردگار اراده کند که عالم آفرینش را مبعوث فرماید، بر زمین چهل روز باران می بارد قطعات بدن بهم می پیوندند و روی آنها گوشت روئیده میشود. 🔹سپس آن حضرت فرمود: جبرائیل نزد اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و دست او را گرفت و به بقیع آورد؛ تا اینکه کنار قبری رسیدند و جبرائیل صاحب آن قبر را صدا زد و گفت: به اذن خدا برخیز! 🔹 مردی که موهای سر و صورتش سفید بود از میان برخاست و خاک را با دست خود از چهره خود پاک میکرد، و می گفت: الْحَمْدُ لِلهِ وَ اللَهُ أَکْبَرُ. جبرائیل به او گفت: به اذن خدا دو مرتبه در قبر باز گرد! 🔹سپس به کنار قبری دیگر آمدند و جبرائیل صاحبش را ندا درداد: به اذن خدا برخیز! از میان قبر مردی با چهره و سیمای سیاه برخاست و می گفت: یَا حَسْرَتَاهُ! یَا ثُبُورَاهُ! و سپس جبرائیل به او گفت: باز گرد به مکانی که بودی به اذن خدا. 🔹و پس از آن گفت: ای محمد! این قِسم مردگان در روز محشور میشوند. مؤمنان میگویند: الْحَمْدُ لِلهِ وَ اللَهُ أَکْبَرُ. و دسته دیگر میگویند: یَا حَسْرَتَاهُ، یَا ثُبُورَاهُ... 📚 بحار الانوار ج 7 ص .
کمتر از ۶۵ روز دیگه تا عید مونده ،این پوست و ازت میخوام ها. 😊 به هیچ عنوان فرصت استفاده از این محصولات شگفت انگیز رو از دست نده ✋😊 https://eitaa.com/joinchat/3812819107C27dadee671 فقط برو خاص ترین و شگفت انگیز ترین نتایج رو داخل کانال ببین🤩💪
🔺️🔻شمار شهدای غزه به ۲۴۲۸۵ نفر رسید وزارت بهداشت فلسطین در غزه: 🔹️ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۵ مورد جنایت مرتکب شد که در آن ۱۵۸ شهروند فلسطینی شهید و ۳۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. 🔹️با احتساب این شهدا، شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و ۲۸۵ نفر و شمار زخمی ها به ۶۱ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش یافت. ▫️ایرنا .
💠بهشت و جهنم💠 🔰امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند: ⚜الجنة محفوفة بالمکاره و الصبر ، فمن صبر علی المکاره فی الدنیا دخل الجنة و جهنم محفوفة باللذات و الشهوات فمن اعطی نفسها لذتها و شهوتها دخل النار ⚜ در لا بلای ناراحتیها و صبر و شکیبایی و استقامت پوشیده شده است، هر کس در برابر ناراحتیها ( و ترک شهوات) در دنیا شکیبایی کند داخل بهشت می شود ⚜و در لا به لای لذات نامشروع و شهوات سرکش پیچیده شده و هرکس نفس خویش را در برابر این لذات و شهوات آزاد بگذارد داخل آتش می شود.   نورالثقلین ج 5 ص 507 حدیث 46 به نقل از تفسیر نمون📚 .
• می‌خوام همون دلیلی باشم که به خاطرش وقتی داری پیام‌های منو می‌خونی یه کم گوشیتو از دید بقیه کج کنی💭🤍 ♡ .
𝘿𝙤 𝙞𝙩 𝙣𝙤𝙬 𝙎𝙤𝙢𝙚𝙩𝙞𝙢𝙚𝙨 𝙡𝙖𝙩𝙚𝙧 𝙞𝙩 𝙗𝙚𝙘𝙤𝙢𝙚𝙨 𝙣𝙚𝙫𝙚𝙧 همین الان انجامش بده گاهی وقتها بعدا تبدیل میشه به هرگز🪄💛 •☁️💙• ‌ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏عشق تعریف زیاد داره، ولی به نظرم یکی از بهتریناش اونیه که میگه: خودتو خسته نکن، تو هیچوقت نمیتونی خودتو مثل من دوست داشته باشی! . .
✅آیا آرزوی مرگ برای خود انسان حرام هست؟ ✍آرزوي مرگ از سوي يك مومن نبايد ناشي از ناتواني در برابر مشكلات و سختي هاي زندگي باشد. فرد مومن بايد با تقويت دانش و معرفت ديني و قرآني خود، و ارتباط با خدا از طريق دعا و نماز، و تحكيم قدرت صبر و بردباري، و اراده و عزم خود بر مشكلات و سختي ها غلبه كند. روزي پيامبر اكرم (صلی الله علیه و اله و سلم) به عيادت بيماري رفت. از او احوالپرسي كرد. بيمار از درد و مشكلاتش ناليد و آرزوي مرگ كرد. حضرت به او فرمود:«لَا تَتَمَنَّ الْمَوْتَ فَإِنَّكَ إِنْ تَكُ مُحْسِناً تَزْدَدْ إِحْسَاناً وَ إِنْ تَكُ مُسِيئاً فَتُؤَخَّرُ تُسْتَعْتَبُ فَلَا تَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ»(1) آرزوي نداشته باش، زيرا اگر تو آدم خوب و نيكو كاري باشي با طولاني تر شدن عمرت بر كارهاي نيك شما افزوده مي شود و اگر آدم بدي باشي با تأخير افتادن مرگت، چه بسا دچار عتاب گردي و توبه كني و يا گرفتار سختي و رنج هايي در دنيا شوي و آن ها كفاره بدي ها و گناهانت شود و به خاطر آن آمرزيده شوي. 📚۱-وسائل الشيعه، ج۲، .
🕊صلَّیَ اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💬 امام باقر علیه‌السلام فرمودند: يَا زُرَارَةُ! إِنَّهُ إِذَا كَانَ يَوْمُ الْقِيَامَةِ جَلَسَ الْحُسَيْنُ فِي ظِلِّ الْعَرْشِ، وَجَمَعَ اللهُ زُوَّارَهُ وَشِيعَتَهُ لِيَصِيرُوا مِنَ الْكَرَامَةِ وَالنَّضْرَةِ وَالْبَهْجَةِ وَالسُّرُورِ إِلَى أَمْرٍ لَا يَعْلَمُ صِفَتَهُ إِلَّا اللهَ. 🔰 ای زراره، روز حسین علیه‌السلام در سایۀ عرش بنشیند و خداوند زائران و شیعیانش را جمع سازد تا به کرامت و فرح و نشاط و سروری رسند که صفت آن را مگر خدا نمی‌داند. 📚 بحار الأنوار، ج۹۸، ص۷۵ .