eitaa logo
بانو نگار
508 دنبال‌کننده
303 عکس
91 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
📌مطالعات‌زنان در تسخیر کم‌سوادان سیاست‌باز! خبرهای نگران‌کننده‌ای از فرصت‌طلبی‌های برخی پادوهای سیاسی برای تحمیل خود به‌عنوان اعضای هیئت‌علمی گروه‌های مطالعات‌زنان در دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد. این فرصت‌طلبی‌ها که متأسفانه با موفقیت نیز محقق شده‌اند، به‌طور خاص در سه دانشگاه تربیت مدرس و الزهرا (س) و ادیان و مذاهب، جامعه علمی مطالعات خانواده، زنان و جنسیت را نگران کرده است. این پادوهای سیاسی که کاملاً با لابی‌گری و نفوذ، خود را به دانشگاه‌ها تحمیل می‌کنند تا برخی از اغراض سیاسی را به نمایندگی از گروه‌های فشار عملی سازند، هم فارغ‌التحصیلان رقیب خود را که دارای لیاقت علمی لازم هستند کنار می‌گذارند، و هم حذف اساتید دانشور فعلی را در برنامه خود دارند. این افراد، که باوجود کم‌سوادی، عملاً شخصیتی جاه طلب دارند، بلافاصله پس از جذب، مشغول آزار و درنهایت حذف اساتید جاافتاده و رزومه دار می شوند و چون در رقابتی واقعی نمی‌توانند محصولات علمی قابل‌احترامی ارائه کنند، بنا را بر تحمیل خود به پروژه‌های علمی دانشجویان می‌گذارند تا هر طور شده رزومه‌ای دست‌وپا کنند. آنها بی‌درنگ پس از جذب در سمت‌های ریزودرشت این دیوانسالاری جای خود را محکم کرده و امکان تنفس علمی را از بدنه علمی و لایقِ اعضای هیئت‌علمی می‌گیرند. در همین راستا، یکی از کارویژه‌های این شخصیت‌های تمامیت‌خواه و غیرعلمی، کنترلچی‌گری و پرونده‌سازی است. بگذریم، برای اینکه این فضا قدری روشن‌تر شود، می‌توان دو دانشگاه تربیت مدرس و الزهراء (س) را به‌طور نمونه بررسی نمود. دانشگاه تربیت مدرس که فقط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را می‌پذیرد و قرار است مدرسین دانشگاهی را تربیت نماید، عملاً در سیطره اکثریت نیروهای تحمیلی قرارگرفته است. یکی از این اعضاء، ز. آ است که علی‌رغم برخورد دولت روحانی با برخی بورس شدگان غیرقانونی، با لابی‌گری در گروه مطالعات‌زنان هیئت‌علمی شد. نفر دیگر، کارمندی است به نام خانم م. ج. ن. که با سهمیه در گروه مذکور استادیار شده و اگر نام ایشان را در جستجوی پیشرفته کتابخانه ملی جستجو کنید هیچ اثری اعم از مقاله و کتاب و ... جز پایان‌نامه‌اش به نام او ثبت نشده است. عضو بعدی، خانم ح. ط. است که مانند دو نفر قبل، در یک فضای غیررقابتی و کاملاً رانتی و امنیتی جذب‌شده است، بدون اینکه هیچ رکورد پژوهشی در جستجوی پیشرفته کتابخانه ملی به نام ایشان پیدا کنید. ناگفته نماند ایشان نیز از موهبت بورس بی‌نصیب نبوده است. و اما گروه مطالعات‌زنان دانشگاه الزهرا س. در دو سال اخیر، علی‌رغم رقابت بسیاری از فارغ‌التحصیلان لایق و فاضل دکتری در رشته‌های علوم اجتماعی و حقوق و فقه و روانشناسی برای جذب شدن در آنجا، در فضایی کاملاً سیاست زده و غیررقابتی، سه عضو هیئت‌علمی به گروه تحمیل ‌شده است. خوانندگان محترم، رزومه‌های این افراد را خود جداگانه بررسی می‌کنند، ولی دو نفرشان بسیار نوبرند. یکی آقای الف. الف فارغ‌التحصیل رشته غیرمرتبط، که اخیراً در پستی اینستاگرامی از خود به عنوان عضو هیئت علمی الزهرا! رونمایی کرده است. عیار علمی او و آنچه به عنوان رساله دکتری تحویل د. تهران داده، خود محل تامل و بررسی است. تنها ممرّ ورود این آقا تحمیل سیاسی از سوی گروه فشاری است که او را از قبل برای این دانشگاه در آب نمک خوابانده‌ بودند. نفر بعد خانم ز. ک. مدیر که مثل آقای الف‌. الف با لابی و فشار وارد گروه شده است بی آنکه ابدا در یک بررسی علمی و رقابت سالم، رزومه قابل دفاعی ارائه کند. الغرض، مطالعات‌زنان در دانشگاه‌های ایران در تسخیر پادوهای تحمیلی، نفس‌های آخرش را می‌کشد. «نویسنده: ناشناس» https://t.me/kherad_jensi 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
انا لله و انا الیه راجعون... بانونگار شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت عرض می نماید. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
یک دوست یهودی دارم. چند سالی از خودم بزرگتر. اصطلاحاً از طلاب حوزه های علمیه یهودیان است. قبلا ساکن سرزمین های اشغالی بود. اما حالا فرار کرده و تبدیل به مخالف صهیونیزم شده! به من می‌گوید: رفیقِ دیوانه خودم! البته که محبت دارد. دیشب که زنگ زد، باب درد دل باز شد. جملاتش مهمترین مانیفست انگیزشی زندگی ام شد، چون زنده، واقعی و از روی دغدغه بود. گفت: برای مقاومت علیه اسرائیلی ها، باید ابتدا مقابل دشمن های کوچکتری مقاومت کنیم. مثل مقاومت علیه نیمه شب خوابیدن و ظهر بیدار شدن! مقاومت علیه صبحانه نخوردن و بدنی نحیف و بدون زور و بیمار داشتن! مبارزه با غریزه گرایی هایمان که همیشه محرک های بیخودی بودند برای ادامه زندگی! برای مقاومت علیه اسرائیل، باید مقابل غریزه ها ایستاد و آنها را در خلوتمان خاک مال کنیم. نه یکبار و دوبار، بلکه این مبارزه باید تبدیل به عادتی معقول شود. مقاومت علیه باتلاق اینستاگرام، تلویزیون و اخبار گوش دادن! علیه شهوتِ خریدن و خوردن، و راحت گرایی بیش از حد! مقاومت علیه بی دردی مقابل دردمندان! اصلا ما باید مقاومت کنیم مقابل آدم های راهزن و بیخودی که تمام دقیقه های زندگی شان پوچ و بیفایده است و ما را هم همینطور می‌خواهند. علیه دزد های عاطفه و قلب! محمدعلی؛ چرا شماها مثل داوید نیستید؟ رفیق سابقم داوید، که این روزها در تل آویو مشغول شیعه شناسی است، پنج زبان بلد است. تمام دروس طلبه های ایرانی را به زبان فارسی از سایت «شیعه درس» در طول ده سال خوانده و حاضر است تک تک جملات آن درس ها را امتحان بدهد. و حالا اینروزها متخصص آموزش زبان فارسی و بینش و تفکر ایرانی ها و شیعیان شده در حالی که تنها سی سال سن دارد! مبارزه را باید از اینجا شروع کنیم که چرا تا به الان حداقل دو زبان دیگر بلد نیستیم تا با آنها شعر بگوییم؟ چرا دشمنتان اسرائیل است ولی هنوز عبری بلد نیستید؟ گور پدر عبری! چرا فارسی را یاد نمی‌گیرید؟ تا حرفی بزنید که آنقدر ارزش داشته باشد که ترجمه اش کنند؟ چند دقیقه در سال مطالعه می‌کنید؟ چقدر نوشته اید؟ چقدر برای رشد روحی خود و خانواده و دوستانتان تلاش کردید؟ آیا آنقدر ارزشمند شده‌اید که بدنبال ترور شما باشند؟ جوابش را من نمی‌دانم. اما باید مقاومت کنید، علیه خودتان! علیه اینهمه بیخود بودگی! که اگر مقاومت می‌کردید، تا به الان اسرائیل تبدیل شده بود به خاطره ای غیر قابل تکرار! تمام شده بود. نیست و نابود شده بود. خاکستر… ✍️محمدعلی محمدی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسیه خزعلی پیرامون مسئله گشت ارشاد: رهبر انقلاب در جلسه ای مثالی زدند و فرمودند: «فردی موز پوست می‌کند و نمک می‌زد و می انداخت دور؛ پرسیدند چرا چنین میکنی؟ گفت من موز نمک زده دوست ندارم. شما می دانید برخی از این شیوه های فرهنگی جوابگو نیست؛ و از نتیجه آن خبر دارید پس چرا این شیوه را پیش می گیرید» @kakhresaneh 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
آیا حضرت زینب (س) رجل سیاسی محسوب می‌شدند‌؟ یادداشت سکینه سادات پاد؛ دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی را اینجا بخوانید👇 http://fdn.ir/197288 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از کانال چند ثانیه
براساس قانون اساسی ما آیا حضرت زینب (س) رجل سیاسی محسوب می‌شدند‌؟ ✍ سکینه سادات پاد؛ مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری 🔹عالمه غیر معلمه، عقیله رشیده، مشاور امین دو برادر دو حاکم و دو امام است. 🔹شاهد صلح حسن(ع) است و نقض پیمان‌ها را دیده و هم عصر جعده است که عاملیت او از جنس زن فاقد شعور سیاسی است و توان تشخیص ندارد از شخصیت مستقل و قوی برخوردار نیست، لذا ابزار سیاست بازان می‌شود و صرفا مجری اجرای اراده سیاسیون ناباب می شود و زینب(س) شهادت برادر را ذره ذره نظاره می‌کند و بلوغ سیاسی و اجتماعی‌اش هم همزمان به نهایت کمال می‌رسد. 🔹اگر مکتب حسین(ع) است که قادر است اینگونه به زن اعتماد کند و مسئولیت خطیر به سرانجام رساندن نهضت کربلا را به او می‌دهد و در کارگاه واقعی نینوا به زن جولان رشد و مبارزه می دهد و او را رجل سیاسی می‌داند که جز با درایت و حضور او برای عصر بعد از معرکه عاشورا امکان برنامه‌ریزی نبود. 🔹آیا خوانش ما از زن در اسلام می‌تواند چنین نقش‌هایی را به زنان بدهد و آن زن را فمینیست نخواند؟ 🔹طی نامه‌ای از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست کرده بودم اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، زنان فرهیخته و عالمه داریم، از بین زنان حقوق‌دان یک نفر را در زمره ۶ نفر حقوقدان شورای نگهبان معرفی کنید. 🔹همچنین از دبیر محترم شورای نگهبان هم تقاضا کردم در پژوهشگاه شورای نگهبان از حضور زنان حقوقدان بهره‌مند شوند‌. درهمه نقطه‌های عطف تاریخ اسلام،عاملیت مثبت یک زن ثبت است. @chand_sanieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹زهرا بهروز: کلینیک‌های ترک بی‌حجابی هیچ ارتباطی به دولت ندارد/ حجاب حتماً یک موضوع تربیتی است @chand_sanieh 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: «در دولت پزشکیان شخص رئیس‌جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم.» جزئیات در👇👇 https://www.entekhab.ir/003UYi 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار
خبرآنلاین: دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: «در دولت پزشکیان شخص رئیس‌جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم.» 💢سکینه پاد که پیش از این تجربه دستیاری رئیس جمهور در دولت سیزدهم را بر عهده داشته، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین بحث را فراتر از استانداری می‌برد. محوریت اظهارات او استفاده از پتانسیل زنان در همه پست‌ها است، چه دولت باشد، چه مجلس و حتی قوه قضائیه. 💢پاد به صراحت می‌گوید چه اشکالی دارد که رئیس قوه قضائیه بیشتر از ظرفیت زنان قاضی و حقوقدان استفاده کند و یا از آن طرف چه ایرادی دارد که در میان حلقه معاونان رئیس، یک زن هم حضور داشته باشد و حتی در بین حقوقدانان شورای نگهبان. پاد همچنین در این گفتگو از پیشنهاد پزشکیان به او برای تمدید حکم حضورش در دولت و پاسخ خود می‌گوید. در ادامه گفتگوی سکینه پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی دولت سیزدهم را می‌خوانید: 🔹خانم پاد! ارزیابی شما از عملکرد دولت در فرصت دادن به زنان چیست؟ نقدهایی درباره جای خالی زنان در استانداری‌ها وجود دارد. 💢شخصاً فکر می‌کنم دولت چهاردهم جرأت به خرج داد و وزیر زن برای وزارتخانه‌ای که شاید مردانه‌ترین و تخصصی‌ترین وزارتخانه باشد، انتخاب کرد. این وزارتخانه طبیعتاً توان، دانش و تجربه خاصی را هم می‌طلبد. البته پزشکیان گزینه خوبی را هم برای وزارت راه انتخاب کرد. لذا بهتر است ارزیابی ما از عملکرد دولت به این ترتیب باشد و از استانداران شروع نکنیم. از نظر من عملکرد دولت مثبت بوده و البته که ما زنان فرهیخته و شایسته بیشتری داریم که نه تنها در دولت حتی چرا برای ۶ حقوقدان شورای نگهبان از میان زنان انتخاب نمی‌کنند؟ و یا چرا در پژوهشگاه این شورا از زنان استفاده نشود. لذا نه تنها در دولت چرا در سایر پست‌های حاکمیتی از زنان استفاده نشود؟ گفته می‌شود که ۶۰ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند، در نتیجه حتی خروجی فارغ التحصیلان زنان این نکته را می‌گوید که زنان ما دیگر زنان خانه‌نشین و بی‌اطلاع نیستند و آن‌ها شایستگی حضور در ساحت‌های مختلف مدیریتی را دارند. در نتیجه اگر بخواهیم ایده‌آل را در نظر بگیریم کماکان با آن شرایط فاصله داریم اما باید بازه زمانی که دولت مستقر شده را هم در نظر بگیریم. به نظر بنده از زمانی که دولت چهاردهم مستقر شده و انتصاب‌هایی که دارد، برای مثال همین الان ۴ زن عضو هیئت دولت هستند، این اتفاق بسیار مثبت و قطعا رو به جلو است کما اینکه در وزارتخانه‌ها و جاهای اقتصادی خیلی مهم از حضور زنان بهره‌مند شده‌اند که این بسیار خوب است که از زنان در این جایگاه‌ها استفاده می‌شود چراکه مثلا زنان به لحاظ طبیعت و نوع وجود زنانه‌ای که دارند اقتصاد خرد را خیلی خوب درک می‌کنند و می‌توانند در سطح کلان ازاین تجربه ستفاده کنند، که این نکته بسیار مهمی است. 🔹آیا یک زن نمی‌تواند رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس باشد؟ 💢البته از ظرفیت در سطح معاونت وزارتخانه‌ها بسیار خوب استفاده شده است. در مجموع ارزیابی بنده از عملکرد دولت در زمینه استفاده از ظرفیت زنان مثبت است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد به ین معنی که متوقف نشود و از ظرفیت زنان استفاده شود. البته اقتضای شایسته سالاری این است، بنده در انتخابات گاهاً مشاهده کردم که در لیست‌ها تعیین می‌کنند، چند زن حضور داشته باشند که این اقدام واقعا خطا و خلاف ذات شایسته سالاری است. لذا معتقدم ما هنوز ظرفیت‌های رها شده از زنان فرهیخته ایران اسلامی داریم که جا دارد، بیشتر از این از آن‌ها استفاده شود، نه تنها در دولت بلکه در سایر قوا هم از پتانسیل آن‌ها استفاده شود. برای نمونه چه اشکالی دارد که رئیس قوه قضائیه از ظرفیت زنان بیشتر استفاده کند؟ این همه زنان حقوقدان، قاضی و فرهیخته درون خود قوه داریم مثلا آیا نمی توان در رأس ستاد حقوق بشر از یک زن استفاده کرد؟ علاوه بر این در مورد مجلس شورای اسلامی، آیا یک زن نمی‌تواند رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس باشد؟ آیا رئیس مجلس نمی‌تواند چند زن را به عنوان مشاور انتخاب کند؟ نه اینکه مثلا فقط یک زن در امور زنان وخانواده باشد. ما زنان فرهیخته بسیار داریم. گفته می‌شود توانا بود هر که دانا بود. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
♦️سکینه پاد، دستیار رییس جمهور در آزادی‌های اجتماعی: پزشکیان گفت «حکم شما را تمدید می‌کنم» 🔹 دستیار
🔹تاکید شما این است که علاوه در دولت باید در سایر قوا هم از ظرفیت زنان استفاده کرد؟ 💢بله. نمی‌توان حکمرانی شایسته را منهای حضور پررنگ زنان تعریف کرد 🔹با توجه به فضای مردسالار که بر جامعه ما حاکم است، شما این انتصابات اخیر در دولت را نهایت استفاده از ظرفیت زنان ارزیابی می‌کنید و یا اینکه پیش بینی می‌کنید روند ادامه دارد؟ 💢این انتصابات شروع و فتح البابی برای حضور جدی زنان است. یعنی بعد از دولت پزشکیان هم هر دولتی روی کار بیاید، اگر بخواهد سطح را پایین‌تر بیاورد، حتما دچار واپس گرایی می‌شود. لذا استفاده از ظرفیت زنان باید ارتقا پیدا کند و به سمت رشد حرکت کند. حق ملت است که شایستگان بر آن‌ها حاکم باشند، امکان دارد این شایستگان از جامعه زنان باشند. الان ما مدعی هستیم و می‌گوییم جمهوری اسلامی ایران بستر مناسب برای رشد و بالندگی زنان فراهم کرده است. این زنان بعد از ۴۵ سال به رشد و بالندگی رسیدند و حتی فراتر از مردان هم در حوزه‌هایی رشد کردند. در حقیقت حکمرانی شایسته و مطلوب اقتضا می‌کند، نمی‌توان حکمرانی شایسته را منهای حضور پررنگ زنان تعریف کرد چراکه وقتی اقرار می‌کنند که ۶۰ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند یعنی ۶۰ درصد جامعه عالم و فرهیخته را زنان تشکیل می‌دهند، مگر می‌شود از جامعه فرهیخته به نسبت کمتر استفاده شود؟ این عقلانیت و حکمت در حکمرانی را دچار اختلال و اضمحلال می‌کند. پزشکیان گفت حکم شما را تمدید می‌کنم 🔹شما پیش از این دستیار رئیس جمهور بودید آیا پزشکیان برای حضور در دولت چهاردهم به شما پیشنهادی داده است؟ 💢 اعتماد رئیس جمهور شهید به بنده قابل تحسین است و همیشه هم تشکر کردم که به من اعتماد کردند و این خیلی برای من ارزشمند بود و حتی در بسیاری موارد که نظرات و مواضع من متفاوت از برخی دولتمران بو اما در عین حال مرحوم رئیسی اهتمام به حمایت از من داشت و علی رغم این تفاوت بعد از حکم اول بنده، مجددا من را برای عضویت در کمیته بررسی ناآرامی‌ها منصوب کرد، که در آن دولت این هم ارزشمند بود. در دولت پزشکیان شخص رئیس جمهور به حقیر لطف کرد و گفت شما در دولت بمانید و حکم شما را تمدید می‌کنم منتها با توجه به اینکه دستیاری رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی جایگاه بسیار سختی از جهت حوزه ماموریت است و یک لبه گفتمانی است مستلزم این است که فرد حاضر در این جایگاه حریت فکری، جسارت و شجاعت داشته باشد چراکه قرار است از فصل ۳ قانون اساسی که مربوط به حقوق ملت است مراقبت کند و در اجرا از آن صیانت کند، لذا جایگاه سختی است و اقتضائاتی دارد، لذا به رئیس جمهور گفتم اگر آن اقتضائات باشند، شما به این جمع‌بندی برسید که بعد از اینکه این اقتضائات ایجاد شد، بنده می‌توانم به دولت کمک کنم حتما تکلیف دارم بمانم چراکه رهبری فرمودند باید از بن دندان باید به دولت کمک کرد. اگر هم غیر از این باشد که تکلیف از روی دوش من برداشته می‌شود و فبالمراد من هم همین است و به وکالتم ادامه می‌دهم. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
مرکز فعالیت‌های قرآنی دانشگاهيان جهاد دانشگاهی با همکاری خانه اندیشه و گفتگوی خانواده جهاد و دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کند: 🔰نشست علمی «نگرش مردان ایرانی به زنانگی و تأثیر آن در تحولات جامعه» با حضور: 🎙 دکتر مجید فولادیان (عضو هیئت‌علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد) 🎙 دکتر خدیجه برزگر (عضو هیئت‌علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب) 🔸دبیر نسشت: هدا مصطفایی دانش‌پژوه دکترای مطالعات زن و خانواده 🕛 زمان: ۲۸ آبان، ساعت ۱۲ 🏢 مکان: دانشگاه فردوسی، سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی، طبقهٔ سوم، سالن شورا @mfghorani @banoology 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ 📝مهری مروتی حقوق و آزادی‌های اجتماعی ملّت، فصل سوم قانون اساسی، اساس و ملزومِ مظلومی که فراموش شده است 🔹دکتر پزشکیان در شعارهای انتخاباتی خود به این مهم پرداخت، اما این مهم در دولت سیزدهم شهید رئیسی عملی شده بود. در شرایطی که ملّت نیاز به گفتار درمانی ندارند و به دنبال حل واقعی مسائل اصلی‌ هستند، اما در این مدت، عملیاتی از فصل سوم قانون اساسی که حقوق مردم مطابق شأن واقعی‌شان است، دیده نشده است. 🔹هرچند وقتی می‌بینیم در رأس معاونت حقوقی، یک فرد غیرحقوقی منصوب می‌شود و همچنان به دفاع از برخی انتصابات می‌پردازد، شاید در دولت چهاردهم فقط به اسمی بسنده کنند‌. 🔹این یادداشت کوتاه الزاما نه شخصی را هدفمند، هدف قرار می‌دهد نه شخصی را هدفمند، بزرگ می‌کند. بلکه اساس بحث، حقوق و آزاد‌ی‌های مدنی و اجتماعی ملّت است که نباید دستخوش سیاسی‌کاری شود. شخصیت دکتر پزشکیان، صادق و به دنبال حل مسائل است. اما غفلت از این جایگاه که رفته رفته درحال شکل‌گیری‌ست، دیگر توجیه پذیر نیست. 🔹شهید رئیسی، در اسفند ۱۴۰۱ با تاسیس این جایگاه و حق تقریبا فراموش شده ملّت، فردی حقوقی که یک خانم وکیل دادگستری بود، منصوب کرد. یعنی یکسال‌ونیم پس از روی کار آمدن دولت. البته این نقد هم وارد است که چرا دیر این تصمیم گرفته شد. 🔹این جایگاه توسط این خانم وکیل در زمان برخی تندروی‌های زمان دولت سیزدهم، نفس‌گاهی برای مردم بود که با شهادت رئیس جمهور و اتمام دولت سیزدهم، تنها ۱۴ ماه کارکرد داشت. 🔹این جایگاه طوری دیده شد که گویا رئیس جمهور، به دنبال پیگیری و نظارت ویژه بر دستگاه‌های اجرائی کشور در راستای حقوق شهروندی مردم در همه ساحات بود به طوری‌که دستگاه‌ها می‌بایست شفاف و پاسخگو باشند. این مسیر، مسیر ملّت است، در شرایطی که برخی با تفکرات متحجر می‌خواهند به زور هم که شده مردم را یک بیمارِ کلینیک لازم نشان دهند. 🔹آیا حقوق و آزادی‌های اجتماعی قرار است به روش همیشگی اصلاح طلبان فقط کارکرد اخذ رأی داشته باشد یا دکتر پزشکیان همانطور که اعلام کرده خودش را جدا می‌کند و آن را از شعار زدگی در دست اصلاح طلبان تندرو نجات می‌دهد؟ 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢پیش نشست" همایش 40 سالگی تاسیس شورای انقلاب فرهنگی " 💢با عنوان «جایگاه رشته‌های بین رشته ای در علوم انسانی، اجتماعی و هنر در تحول الگوی حکمرانی تمدن و پیشرفت» 💢در تاریخ سه شنبه ۲۹ آبان ماه ساعت: ۱۵ - ۱۳ سالن مصلی نژاد ، طبقه اول دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی 💢توسط گروه مطالعات زنان و خانوده و با همکاری شورای انقلاب فرهنگی 💢محور نشست : بررسی چالشهای مسائل رشته مطالعات زنان و خانواده 🔹لینک ثبت نام در نشست👇 https://app.epoll.ir/52255225 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔴 سکینه‌سادات پاد، مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ریاست جمهوری دریادداشتی درانتخاب مطرح کرد: کلینیک ترک بی‌حجابی، یک مدل اجرایی سلبی است که هم مناسبات علمی وحقوقی رادچاراختلال می‌کندوهم مصداق قاعده تنفیرازدین می‌باشدو هم یک ساختاردرنظام رادچاروهن می‌کند.ستادامربه معروف ونهی ازمنکر تمام حیثیت وامکان ثبوتی خوددرزدودن منکرواشاعه معروف راکه فراترازموضوع کلینیک است،پای طرح‌های بی‌مطالعه ذبح می‌کند. ♦️در متون فقهی قاعده حرمت تنفیراز دین درقالب بحث مستقل مطرح نشده است امادرهریک ازمنابع چهارگانه استنباط احکام (کتاب ،سنت،اجماع،عقل)ادله محکمی وجودداردکه براین قاعده و قابلیت استنادبه آن دلالت دارد. ♦️قانونگدارمادربحث قانونگذاری هیچگاه نسبت به منابع معتبر فقهی و قواعد فقها های شیعه،بی‌تفاوت نبوده است.ازجمله این قواعد،قاعده حرمت تنفیر ازدین است که مطابق آن هرعملی که ذاتش،موجب نفرت، بیزاری وگریزانسان‌ها ازدین مبین اسلام باشد، باید از انجام آن خودداری نمود مگر اینکه آن عمل به حدی مورد تاکید باشد که شارع تحت هیچ شرایطی راضی به ترک آن نباشد. ♦️حرمت گریزان نمودن مردم از دین، بر این پیش فرض مبتنی است که دین و آموزه های آن، وحیانی وقدسی‌اند، ولی این آموزه‌ها در مقام اجرا در جامعۀ انسانی وجهۀ اجتماعی پیدا می‌کنند. ♦️لزوم توجه مقنن به این قاعده به ویژه درقوانینی که موضوع آن فرهنگی و اجتماعی ست،بخشی ازحکمت مقنن محسوب می شود. ♦️درشرایط کنونی نیزارائه طرح‌هایی ازاین جنس،فاقداعتبارعلمی ست وحتی قانون حجاب را ازحیز انتفاع خارج می‌کند. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔸️ضرورت بازسازی اعتماد و اقناع در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی/ بازنگری در مسیر طرح‌های اجتماعی 🔸ضرورت بازسازی اعتماد و اقناع در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی، به‌ویژه در موضوعاتی مانند حجاب، همواره از چالش‌های مهم در کشور بوده است. این چالش‌ها بیشتر به‌دلیل کمبود شفافیت، نبود پاسخ‌های اقناعی به انتقادات و عدم گفت‌وگوهای سازنده میان مسئولان و مردم پدید آمده‌اند.  در روزهای اخیر اعلام طرح «کلینیک ترک بی‌حجابی» رسانه‌ای شد. نقدها به طرح موضوع جدایی است اما آن‌چه در این میان از روند مواجهه با نقدها دیده شد، جای تأمل دارد. خانم دارستانی به عنوان یکی از متولیان طرح «کلینیک ترک بی‌حجابی» در واکنش به برآیند مجموعی نقدهای مطرح‌شده از عنوان «تقابل با هدف علمی در مقابله با یک ناهنجاری اجتماعی» استفاده کرده‌اند. به عبارتی نقدها تقابل معنا شده‌اند. این در حالی است که عده‌ای از منتقدان باور دارند که شفاف نبودن دلایل علمی و اجتماعی طرح‌ها و عدم معرفی کارشناسان و مستندات پشتوانه، مانع از جلب اعتماد عمومی شده و همراهی مردم را دشوار می‌سازد. ادامه مطلب در لینک ذیل👇 https://iqna.ir/00HpQL @banoology ✍ هدا مصطفائی دانش‌پژوه دکترای مطالعات زنان و خانواده 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی و قانون حجاب ✍ زهرا عباس‌پور، دانش پژوه دکتری حکمرانی خانواده محور دانشگاه تهران 🔹واژه " حکمرانی ( Governance) یکی از واژه هایی است که امروزه توسط دولت مردان و بعضا بدون توجه علمی به معنای آن و تفاوت با دیگر واژهای همسو همچون؛ دولت، حکومت، حاکمیت و مدیریت به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. 🔹می‌توان گفت «حکمرانی»، مجموعه ای از فرایندها، ساختارها، اصول و قوانینی و خط مشی هایی است که بر اساس مشارکت ذی نفعان جهت هدایت و نظارت یک جامعه به کار می‌رود. «مشارکت ذی نفعان» و توجه به «ارزش های بومی» از مولفه های مهم حکمرانی به شمار می‌روند لذا  هر جامعه ای می‌بایست با توجه به «مشارکت ذی نفعان» در اداره جامعه و توجه به «ارزش های جمعی»، «حکمرانی بومی» خودش را داشته باشد از این منظر توجه حکمرانی به ارزشی مانند حجاب در راستای حکمرانی بومی در کشور قابل توجه می‌باشد. 🔹اما فقدان توجه حاکمیت به دیگر ابزارهای حکمرانی از جمله حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی(persuasion) از مهمترین علل ضعف در سیاست های حجاب در بیش از ۴ دهه اخیر می‌باشد.  حکمرانی مبتنی بر «متقاعد سازی» بر تغییر رفتار در کوتاه مدت تمرکز ندارد، بلکه سعی دارد با بکار بردن فعالیت هایی که مستلزم روابط نزدیک مردم و دولت به صورت بلند مدت و مستمر است نه تنها به تغییر رفتار افراد جامعه بپردازد بلکه مهمتر از آن با تغییر انگیزه‌ها، نگرش‌ها و باورهای درونی شده به تغییر رفتار بپردازد. در مسئله سیاست های حجاب در کشور شاهد گم شدگی مفهوم «اقناع مردم» به عنوان مهمترین مشارکت کنندگان در حکمرانی هستیم آنچه امروزه از نتایج سیاست های حجاب در کشور شاهد هستیم، تشدید مخالفت های سیاسی با نظام اسلامی است. 🔹در قانون حجاب که قرار است از آذرماه ابلاغ شود،شاهد افزایش راهبردهای سلبی از جمله تعیین مجازات نقدی هستیم لذا این نگرانی ایجاد خواهد شد که نه تنها در انگیزه ها و باورها و نگرش ها تغییر مثبتی صورت نمی گیرد بلکه با افزایش جزای نقدی اراده بخشی از مردم برای دورزدن قانون و تقابل با نظام اسلامی نیز تقویت شود. لذا ضرورت استفاده از راهبرد حکمرانی متقاعد سازی در ترویج حجاب و عفاف عقلانی تر از استفاده از راهبردهای سلبی پیش بینی شده است. در راهبرد اقناعی حکومت با استفاده از ابزارهای تشویقی و اقدامات مختلف به ایجاد نگرش مثبت در زمینه حجاب در جامعه می‌پردازد.نتیجه آنکه در این راهبرد، مردم بنا بر دلایل منطقی وعقلانی به علت شناخت جایگاه حجاب در منظومه دین و آشنایی با کارکردهای مثبت حجاب و آثار بدحجابی و ایجاد احساس مثبت به حجاب از طریق الگوسازی، به طور ارادی و با علاقه به حجاب روی می‌آورند. 🔹البته استعمال متقاعد سازی در صورتی که برنامه ریزی کلان هماهنگی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و مخاطب سنجی در آن رخ ندهد اثر گذار نخواهد بود. از آنجا که در حکمرانی مبتنی بر متقاعد سازی هدف ایجاد نگرش مثبت به حجاب و عفاف است در کوتاه مدت نمی توان شاهد نتایج آن بر جامعه بود لذا آنچه امروزه بسیاری از متولیان سیاست های حجاب و عفاف به اشتباه دنبال آن هستند تغییر رفتار در بازه زمانی کوتاه در پناه فعالیت های غیر مستمر و عدم اقناع مردم در تغییر رفتار های مرتبط با موضوع حجاب است. https://eitaa.com/SRFreedoms 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔹مفاد قانون حجاب اقتضا می‌کند در جلسه سران سه قوه براساس ظرفیت‌های قانونی به تصمیم گیری گذاشته شود.تعجیل در اجرای قانونی که حتی در نظر فقها، حقوقدانان، ادیبان، روانشناسان، جامعه شناسان و مردم جای بحث دارد، مطابق با حکمت و عقلانیت نیست. قانون خوب، مقبولیت اجتماعی است. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره‌ی داغ صداوسیما درباره لایحهٔ حجاب؛ از اقلیت لجوج تا مخالفت مذهبی‌ها مهدی جمشیدی: تمام دعوا بر سر یک اقلیت ۱۰ درصدی متجاهر و لجوج است! قانون برای حل نشتی فرهنگی اینها است! سینا کلهر: مساله ۱۰ درصد نیست، اکثریت جامعه مواجهه قضایی را نمی‌پسندد. نیروی مذهبی همیشه با استدلال جلو رفته نه قانون! عطاالله بیگدلی: در کتاب‌های دانشگاه آکسفورد می‌نویسند که اگر ۵ درصد مخالف قانون باشند، هیچ سیستمی امکان اجرا ندارد! 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
ستاد امر به معروف ضمن عذرخواهی از رئیس جمهور، مهری دارستانی را اخراج کرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اطلاعیه‌ای نوشت: 🔹مطلب منتشر شده از سوی یکی از کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، صرفا بازنمود نظرات شخصی ایشان بوده و ستاد امر به معروف کشور، ضمن رد چنین مطلبی، اعلام می‌دارد که به عنوان یک نهاد فراجناحی، همواره شان فریضتین را اجل از مسائل جناحی و دسته‌بندی‌های سیاسی رایج می‌داند. 🔹این ستاد برای رئیس جمهور محترم که منتخب مردم است، احترام ویژه‌ای قائل است و ضمن عذرخواهی از ایشان و مردم شریف، اعلام می‌دارد فرد منتشرکننده مطلب از این پس در ستاد هیچ سمتی نخواهد داشت. 🔹همانگونه که بارها اعلام شده، ستاد امر به معروف خود را مؤظف به یاری دولت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، به ویژه تحقق شعارهایی همانند «عدالت محوری» و «صداقت با مردم»، می‌داند و از هر گونه دوقطبی‌سازی و اظهارنظرهای نسنجیده پرهیز می‌کند. /انصاف‌نیوز 🔹بانونگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان پروفسور کریستوفر کلوهسی کشیش مسیحی درباره حضرت فاطمه (س) 🔹بانونگار