بانو نگار
🔻 دستیار رئیس جمهور: پوشش زنان مانعی برای فعالیت در حکمرانی کشور نیست
🔸 دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی هیچ مانعی برای حضور زنان و دختران در حکمرانی ندارد و پوشش مانعی برای فعالیت آنها در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
🔹 پاد با اشاره به برنامه هایی که دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه برای حمایت از زنان دیده است، گفت: دولت در برنامه سهم زنان روستایی و بیمه آنها، مشاغل زنان و زنان سرپرست خانوار را مورد تاکید و توجه قرار داده است حق عائله مندی زنان هم در دستور کار دولت است.
وی ادامه داد: برخی از قوانین در گذرزمان ناکارآمدی خود را نشان می دهد و باید به سمتی حرکت کنیم که در تعریف شغل برای زنان، ساعت کاری و امتیازهای در نظر گرفته شده برای زنان با توجه به نقش هایی که در جامعه دارند، متفاوت باشد. البته باید همه افراد جامعه حقوق خود را فارغ از جنسیت بشناسند.
🔹 دستیار رییس جمهور یادآور شد: به عنوان یک وکیل، موکلینی داشتم که برای یک موضوع علمی قصد خروج از کشور را داشتند ولی به دلیل مخالف همسر ممنوع الخروج شده بودند. بر همین اساس در زمانی که لایحه امنیت زنان برابر سوء رفتار تدوین می شد، به این موضوع توجه شود تا بندی که نیاز به رضایت مرد برای خروج زن از کشور بود، تغییر کند و امیدواریم به زودی این لایحه مجلس بررسی شود. اما اینکه شما می گویید زن برده مرد می شود، واقعا اینگونه نیست و در قوانین ما و در اسلام چنین رویکردی وجود ندارد.
🔹 پاد تاکید کرد: اگر ازدواج را یک قرارداد تصور کنیم و زنان به جایگاه حقوقی خود آگاه شوند، بسیار از این مسائل را می توان در کوتاه مدت اصلاح کرد. چرا که زنان برده مرد نیستند و حتی در قانون اجرت المثل پیش بینی شده است. یعنی اگر زن در خانه برای همسر خود کار کرد می تواند مزد کارهای خود را در خانه از همسر مطالبه کند. البته شاید در عمل این قانون انجام نشود چرا که به درستی فرهنگ سازی در این خصوص صورت نگرفته است./ایرنا
#بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
دستیار رئیس جمهور خبر داد؛
💢پیگیری برای اختصاص ساختار به پست مشاور امور زنان در دستگاه های اجرایی
سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی در نشست مشاوران امور زنان و خانواده دستگاههای اجرایی استان فارس:
▫️پیگیر ایجاد ساختار برای پست سازمانی مشاور امور زنان در دستگاههای اجرایی از سازمان امور استخدامی هستیم.
▫️باید برای بهرهگیری از ظرفیت بانوان تدابیری اندیشیده شود؛ آیا مشاغل در نظر گرفته شده برای زنان با رعایت اقتضائات زنانه آنهاست؟ آیا مادرانگی آنها رعایت میشود؟ آیا حقوق مادری و تغییرات مقطعی فیزیولوژی آنها مورد توجه قرار میگیرد؟
▫️نباید زنان را هم بر اساس شاخصهایی که برای مردان در نظر گرفته میشود، ارزیابی کنند، آیا به تعریف شاخصهای شغلی زنان توجه میشود؟ این بخشی از عدالت جنسیتی است که رییسجمهور هم در سازمان ملل در خصوص ایده عدالت جنسیتی ونیز جنبش تعهد به خانواده صحبت کرد.
مشروح خبر🔻
▫️خبرگزاری ایرنا
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
#یادداشت
سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی:
💢مشی سیاسی واجتماعی فاطمه (س) الگوی حکمرانی مطلوب مادرانه
🔹فاطمه (سلام الله علیها) زنی که اگر از متن یک تمدن حذف شود، تمام شیرازه و هویت وانسجام آن تمدن از هم می پاشد. فاطمه (س) هم در زمان حیات پدر وهم بعد از آن، در متن بود و برای رحمه للعالمین، مادرانگی کرد. موقعیت شناسی حضرت زهرا(س)، مهمترین عاملی است که کنشگریهای ایشان را ممتاز و موثر کرده و شخصیت فراجنسیتی حضرت، ایشان را مناسب الگودهی کرده است.
▫️درک عمیق وتحلیل صحیح از شرایط که مبتنی بر حضور واقعی ایشان در دل وقایع است، موجب شد که پس از رحلت جانسوز پیامبر، تماما از میراث پیامبر صیانت و از انحراف و اعوجاج جلوگیری کند.
برای نجات تمدن نوپای اسلامی، تمامی مولفه هایی که تحت مدیریت پدر به کانون قدرت جامعه اسلامی تبدیل شده و در مدت کوتاهی فاقد کارکرد موثر شده بودند را دعوت به همکاری می کرد.
▫️تمام آقازادگی خود راچون پدر، صرف منافع امت می کرد وطبیب وار، سراغ تک تک مهاجر وانصار می رفت، استدلال می کرد، تحلیل سیاسی می کرد و اصول بنیادین وتمدنی را در تک تک کنشگری های خود فریاد می زد.
▫️فدک را نه برای نخلهایش که برای اصل ظلم ستیزی، با خطبه فدکیه نهادینه کرد. دامان علی را گرفت وپای شایسته سالاری ایستاد و مرزبندی های اصیل را ترسیم کرد و اولین آقازاده ای شد که برای اینکه خط گم نشود و تعهد به اصل بنیادین اسلامی شایسته سالاری وارد ادبیات سیاسی اسلام شود، جان خود را فدا کرد.
▫️مقابله با جریان انحرافی واشرافی که به دلیل تضاد منافع، مخالف شایسته سالاری بود، مستلزم شجاعت داشتن ونیز عدم وجود مصلحت شخصی بود والبته شجاعت منطقی وبرآمده از گفتمانی که مدلول ومبنای استدلال آن، قرآن وسنت پیامبر بود نه شجاعت بی قاعده ای که برای نیل به هدف از هر وسیله خلافی استفاده کند و به بهانه دفاع از اسلام، مرتکب هر رفتار بی قاعده ای شود چون فاطمه (س) مادر امت بود و می دانست که در تفسیر مادرانه حیات وکیان اسلام، نقطه اهتمام مرکزی است. لذا اگر چه مشی سیاسی فاطمه (س)، در پس قرائت های غلط و سوگیرانه به قصد خانه نشینی زن، تا کنون در غربت نهفته است اما این مشی به عنوان تراث پرافتخار حضور سیاسی اجتماعی زن، حذف شدنی نیست چون شیرازه تمدن اسلامی از هم می پاشد.
▫️وعجیب نیست که بانوی باهوش وسیاس امت، با وصیت سیاسی خود در آخرین لحظات عمر کوتاه، ادامه مسیر تاریخ را از انحصار تحلیل وتک قرائتی واستحاله شدن، نجات می دهد.
▫️از این رو است که بر حسب منطق اسلام که علی الاصول فاطمه (س) نسبت به آن فهیمه وعالمه است، موفقیت وشکوه تمدن اسلامی، به شدت محتاج حکمرانی مادرانه و زنانه است وباید برای حضور موثر زن در مراکز تصمیم گیری وتصمیم سازی اقدامات عملی کرد و اتفاقا رهبر انقلاب نیز در اینباره فرموده اند دراین مورد باید فکر کنیم.
▫️اگر پس از این بیان مهم رهبر فرزانه ی انقلاب، متولیان اقدامی نکردند، تعلل کرده و باید بار خسران آن را به دوش کشیده و جبران کنند.
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
سکینه سادات پاد، دستیار رئیسی: به هیچ انسانی نمیشود چیزی را دیکته کرد
🔹شرایط فعلی حجاب ناشی از ترک فعل ٣٢ دستگاه متولی این امر است
🔹 کسی با شادی مردم مخالف نیست
🔹 همسر رئیس جمهور مداخلهای در تصمیمگیریهای دولت نداشته است
🔹 مجلس در کنار حجاب، لایحه خشونت علیه زنان را هم تعیین تکلیف کند
🔹سکینه سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی، گفت:
🔹 من وظیفهام هست از حقوق بنیادین و پایه مردم دفاع کنم و در این دفاع هم هیچ تعارفی ندارم. منش مقام معظم رهبری و آقای رئیسی هم این است.
🔹من بر فرض میگویم که حتی یک نفر در محکمه محکوم شده به خاطر اینکه کشف حجاب کرده، باز هم حقوقی دارد و ما نمیتوانیم بعضی خدمات به ایشان را منع کنیم.
🔹ما میتوانیم برابر با قانون برخورد کنیم و فراتر از قانون، هر رفتاری رفتار فراقانونی میشود و به نظر من خودش جرم است./ جماران
✅ @Khabar_Fouri
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
بانو نگار
#حکمرانی_زنانه_مادرانه_خانم_قاضی
خانم قاضی و حکمرانیِ زنانه- مادرانه
✍ زهرا عباس پور
💢 باور دارم خداوند دنیا را به بهای انسان های خوبی که در آن زندگی می کنند دوام می بخشد و الا زشتی و کریه بودنِ اعمال بسیاری از انسان ها و تمام نشدن صبر الهی در فهم انسانی ما نمی گنجد. امروز مجدد پس از مدتی به همراه دوست عزیزی با یکی از این بهترین بندگان خداوند دیداری داشتم.
💢ملاقات با خانم عابدین زاده معاون دادستان و یکی از بهترین قضات مشهد در دادسرای ویژه خودش که بیشتر به یک خانه کودک شبیه بود تا دادسرا، خستگی روح و جانم را جلا بخشید. من چند سال قبل درباره بزرگی فکر و نیت این بانو چند سطری نوشته بودم، اما امروز زنی را دیدم که کارها و اقدامات بزرگتری را رقم زده بود و برای جرایمی نظیر کودک آزاری، کودک همسری، بدپوششی، ترا جنسیتی ها و... با نگاه زنانه و مادرانه خود اقداماتی کرده بود که نظیرش نه تنها در خاورمیانه بلکه در مهد تمدن غرب به لحاظ رعایت کرامت انسانی در محاکم قضایی کم نظیر و بلکه بی نظیر است.
💢در طول جلسه کاری که با ایشان داشتیم، بیش از گذشته دریافتم عمده مشکل حکمرانی ما نه کم بودن منابع است و نه قوی بودن دشمن معارض، بلکه به فرموده شهید چمران عدم رعایت ملازمه تقوا و تخصص است که انسان با تقوا بدون تخصص کاری را نمی پذیرد و خانم قاضی برا هر یک از مشکلات محکمه اش ساعت های زیادی صرف پژوهش و بررسی علمی و یافتن راه حل معقول و البته در قالب شریعت نموده و توانسته از ظرفیت مردمی و متخصص در مدیریت مجموعه قضایی خودش استفاده کند.
💢 در نگاه مادرانه این قاضی، کودکان مراجعه کننده به این مرکز که همراه والدین و سرپرستان خود وارد این دادسرا می شوند باید تکریم شوند چه با "بُن جایزه" توسط قضات و چه با "اتاق نشاط کودکان" و مملو از اسباب بازی که توسط اساتید دانشگاه، پزشکان، معلمان و دیگر نیروهای متخصص به صورت داوطلبانه اداره می شود .خانم مربی اتاق نشاط امروز، استاد دانشگاهی است که با لباس صورتی ملیحی که پوشیده بود از نشاطی می گفت که خدمت به این کودکان به او هدیه می کند. با دیدن شعف این استاد دانشگاه تعجب نکردم که 600 نیروی متخصص در نوبت خدمات دهی به این مرکز قضایی هستند.
تیم روابط عمومی دادسرا هم پسران نوجوان مراجعه کننده سابق به این مرکز بودند که به صورت حرفه ای برنامه ها خانم قاضی را همراهی می کردند.
💢 در راهروی دادسرا همچنان که مملو از نقاشی کودکان، ماشین های اسباب بازی، درخت آرزوهاست، سفره بزرگ یلدا نیز چیده شده و خانم قاضی در مسیر نشان دادن قسمت های مختلف دادسرا به ما با سلام و تبریکِ یلدا به مراجعه کنندگانش، آنها را با روی خوش تکریم می کند .
💢آری می شود با نگاه انسان مدارانه الهی در مرکزِ مراجعه انسان هایِ آسیب دیده، تصویری از انسان در جامعه "مدینه النبی" و "پسا ظهور" به ما ارئه دهد که سراسر بوی خدا می دهد و دوست داشتن بندگان خدا.
به راستی که بهترین حکمران، حکمرانی است که مردمانش را دوست بدارد.
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💢همایش ملی علمی پژوهشی :
«منزلت و نقش مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام در تمدن اسلامی»
🔹مشخصات همـایش:
💢 عنوان همایش : اولین همایش ملی علمی پژوهشی منزلت و نقش مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام در تمدن اسلامی
💢 دبیر علمی همایش : دکتر اصغر منتظر القائم
💢 دبیر اجرایی همایش : زهرا عباس پور
🔹تقـویم برگـزاری:
💢تاریخ انتشار فراخوان : 01-08-1402
💢 دریافت آثار: 01-09-1402 لغـایت 16-09-1403
💢تاریخ برگزاری اختتامیه : همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) 1403
💢محورهای پژوهش:
- بررسی دلایل ازدواجهای میان فرهنگی امامان شیعه علیهمالسلام
- بررسی پیامدهای تمدنی ازدواجهای میان فرهنگی امامان شیعه علیهمالسلام
- بررسی جایگاه کنیز و نوع مواجهه با کنیزان در گفتمان و سیره اهل بیت علیهمالسلام
- بررسی مفهوم «زنانگی» و «فرهنگ مادری» در سیره مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام
- واکاوی سیره رفتاری امامان شیعه علیهمالسلام با همسران و مادرانشان
- چرایی و چگونگی کنشگری مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام
- بررسی جایگاه مرجعیت علمی مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام
- واکاوی نقشهای سیاسی اجتماعی مادران و زنان منسوب به معصومین و امامان شیعه علیهمالسلام
سامانه ثبت نام اینترنتی همایش
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
قرار بود جزئی از این بانوان باشم. قسمت نشد و کارتم به عزیز دیگری رسید که مهم، دیدار نیست بلکه در یاد بودن است. مباحث را دنبال میکردم. چند کلیدواژهی مهم و البته تکراری در بیانات امروز آقا پررنگتر از سایر مطالب، رخ نمود:
۱_ حقوق یکسان زن و مرد درون خانواده
۲_ جلوگیری از ظلم مرد در نظام خانواده با استفاده از مجازات سنگین
۳_ بهرهمندی از حضور زنان در ردههای بالای مدیریتی کشور همچون مقام وزارت
۴_ امکان فعالیت نامحدود زن در اجتماع با رعایت دو حساسیت مهم یعنی خانواده و مراقب از جاذبههای جنسی
۵_ لزوم احصای راهکارهای مناسب سیاستی برای بکارگیری بانوان در مشاغلی که حضور زنان واجب کفایی است
این مطالب برای دختر نوجوان یا بانوی آزادیخواه، همان مطالبهای است که در صورت دستیابی صحیح، به موقع و بهجا، مانع از بروز حالت تنفر از جنسیت زنانه، رقابت جنسی با مرد، ناامیدی و یأس از وضع موجود و فرار به سراب مطلوب در زنان ما به ویژه بعد از رخدادهای شهریور ۱۴۰۱ میشد.
واقعیت اما اینجاست که در تفکر غالب سنتیاندیشان مذهبینما که معالاسف مستقیم و غیرمستقیم گلوگاههای سیاستگذار و مجری حوزه زنان را غصب نمودهاند، این تفکر وام گرفته از اسلام اصیل، اساسا جایگاه و موضوعیت پرداخت ندارد.
از دیدگاه ایشان، کنشمندی زنانه، نهایت در حیطهی خانه آن هم اگر مرد خانواده اجازه دهد، موضوعیت یافته و زنان جز در دو ساحت مادری یا همسری، از جایگاه حقوقی انسانی بهرهای ندارند.
این است که امام امت پس از سالها، همچنان از کلیدواژههایی میگوید که در کف جامعه، معنادار ولی از ذهن آنان دور است.
🍃🍃
https://eitaa.com/nojavanmohtadi
جهت اطلاع اعزهی مواجب بگیر برای چیزی که به زعم خودشان امر به معروف در زمینه حجاب است و متأسفانه آن چه که در واقعیت بروز میکند، تنفر از دین و نظام اسلامی و ارزشهای انسانی و الهی است، سخنان امروز آقا نه تنها حتی یکبار به مقولهی حجاب _با تعریف کوتاه اندیشان بودجه بگیر_ نپرداخته، بلکه بانوان را به حضور گسترده در تمامی عرصههای سیاستی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و تربیتی دعوت نمودند.
تنها یکبار واژه دقت به بحث عدم تجاذب جنسی را مطرح نمودند که در واقع بسیار هم به مبحث عمیق عدالت جنسیتی تقرب ذاتی و ماهوی داشت.
باید گفت با شاخص دوستان حاضر در این دستگاههای عریض و طویل به ظاهر خصوصی در واقع منتسب به حاکمیت در حوزه زنان، حضرت آقا با بیانات روشنفکرانهشان، قطعا یک فمینیست دو آتشه محسوب میشوند..
پدری که حواسش به ظرافت زنانه در کنار وظایف عمیق مادرانه و مشغولیت اجتماعی در کنار نقش خاص زنانه هست. زن را محصور در جنسیتش نمیکند. حقوق خانوادگیاش را با مرد برابر میداند. انتسابش را در برابر مرد، منوط به شایستگی و نه جنسیت میداند. مفهوم عدالت جنسیتی را میفهمد و به دنبال دفاع از حقوق زنان در عرصه خانواده، خصوصیترین عرصهی اشخاص از دیدگاه قانون است.
وه که چقدر این نگاه در میان متولیان عرصه حقوق، سیاستگذاریها و کنشمندان مسائل حوزه زنان، غریب است..
کاش اعزهی پرتلاش عرصه زنان که نمیتوان منکر نیات بعضاً الهیشان شد، کمی عمیقتر در بیانات و منویات رهبری غور میکردند و بجای تفسیر حقیقت، تن به درک واقعیت داده و دست به اقدام مقتضی و مناسب میزدند.
https://eitaa.com/nojavanmohtadi
@elhamghafari
پیرو نامه ای مبنی بر تسریع در تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان، خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان، به ویژه خانم های نماینده، نوشتم و همچنین با توجه به تأکید و تایید رهبر انقلاب بر این ضرورت، انتظار می رود که مجلس بدون ملاحظه وفوت وقت، لایحه را تعیین تکلیف کند.
#این_حرفها_صورتی_نیست
#مطالبه_سوم_لایحه_امنیت_زنان
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔰 بنیاد بینالمللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با همکاری حوزه دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی اقدام به برگزاری دومین نشست تخصصی "منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه علیهمالسلام در تمدن اسلامی" مینماید.
💢اساتید و محورهای ارائه نشست:
🔹آقای دکتر اصغر منتظر القائم:
" نقش مادران ائمه علیم السلام در حفاظت از وصایت و امامت الهی"
🔹خانم دکتر زهرا روح اللهی امیری:
"بررسی مرجعیت سیاسی اعتقادی زنان در عصر غیبت با تاکید بر نقش حکیمه خاتون و بانو حدیث"
🔹آقای دکتر نعمت الله صفری فروشانی:
"نظام موضوعات مادران امامان شیعه"
🔹دبیر علمی نشست:
حجت الاسلام والمسلمین دکترحمیدرضا مطهری( عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)
💢سخنران ویژه نشست:
دستیار محترم رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی سکینه سادات پاد
💢 زمان نشست:
چهارشنبه ۱۳ دی ماه مصادف با میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها
💢 ساعت برگزاری نشست: ۸:۳۰ تا ۱۲
💢مکان برگزاری نشست:
قم: پردیسان – انتهای بلوار دانشگاه - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - تالار امام حسین(ع)
⭕️ لطفا جهت حضور در نشست به آیدی؛ @Abaspoor98 پیام دهید.
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💠 گفتمان سنتی، گفتمان انقلاب و لایحه ارتقا امنیت زنان
گفتمان دینی از پیش از مشروطه تا دهههای بعدی در مسائل زنان دو ویژگی کلی داشت: اول این که مساله اش دین بود و به مسئله زنان به عنوان اشکالی بر دین مینگریست. دوم این که خانوادهگرا بود با تفسیری که زنان را درون خانواده تعریف میکرد و با مفهوم خانوادهگرایی با هرگونه حضور اجتماعی زنان مخالفت میکرد.
اندیشه شهید مطهری نقطه عطف بود. مساله او در کتاب "نظام حقوق زن در اسلام" گرچه دین است ولی در "مساله حجاب" دغدغه زنان را دارد، البته تنها زنان دیندار و نه همه زنان. تاکید او بر خانواده نیز سر از پردهنشینی زن در نمیآورد.
سر و صدای انقلاب بلند شد و در گفتمان نوپای انقلاب نیز خانوادهگرایی با پردهنشینی تمایزی جدی داشت. اضافه بر این که مساله آن عموم زنان بود نه تنها زنان دیندار و این یک پله بالاتر از اندیشه شهیدمطهری بود. به همین دلیل انقلاب برای زنان جذابیت داشت همانگونه که انقلاب پیامبر صلیاللهعلیهوآله برای زنان جذاب بود.
پس از انقلاب اما پیگیری امور زنان دو پاره شد. "مساله زنان" را گفتمان خط امام و بعدا اصلاحات به دوش کشید و به ناکجاآباد برد و "مساله خانواده" را گفتمان اصولگرایی نمایندگی کرد و به مفهوم سنتی آن فهمید. این وسط گفتمان انقلاب بینماینده ماند.
سالی یکبار رهبر انقلاب نگرش گفتمان انقلاب را درباره زنان یادآوری و مساله زنان را جدای از مساله خانواده (و نه در ستیز با آن) طرح میکند ولی بدنه این گفتمان راه خودش را میرود. روایت سرِ گفتمان با بدنه آنان ناسازگار است. سر، گفتمان انقلابی در حوزه زنان را تقویت میکند و بدنه گفتمان سنتی را. جوانانی هم که همسو با روایت گفتمان انقلاب هستند دستی در قدرت ندارند.
این که بدنه گفتمان دینی بدون نیاز به مداخله رهبر انقلاب به شدت لایحه حجاب را پیگیری میکند و آن را با مداخله حاکمیتی و جرمانگاری حداکثری تا تصویب نهایی همراهی میکند ولی لایحه ارتقا امنیت زنان را به اغما میبرد تا دوباره با اشاره آقا در سخنرانی عمومی به راه بیافتد ریشه در همین امر دارد. حجاب مساله گفتمان دینی سنتی است ولی امنیت زنان نه.
لایحه فعلی ارتقا امنیت زنان، با وجود اشکالات جزئی، در نفی نگرش فمینیستی و با فاصله گرفتن از نگاه سنتی به دنیا آمد و در صورت تصویب برای اولین بار نگرش خاص گفتمان انقلابی را نمایندگی میکند.
این طفل نوپا درگفتمان انقلاب اما در برابر گفتمان پرقدرت دینی بیدفاع است، اشارات سالیانه رهبری مگر رمقی به آن دهد. آیا مجلسِ حاضر در هفتههای نزدیک به انتخابات توان آن را دارد که راوی گفتمان انقلاب اسلامی در مساله زنان باشد؟
خلقی در حال تماشای این نزاعند. جوانانِ نگران ولی امیدوار به آينده، زنان بیپناهِ درگیر خشونت و حتی زنان انقلابی و وفادار به گفتمان انقلاب. آیا انقلاب اسلامی بالاخره مساله زنان را به رسمیت میشناسد و پناهی در این دوران بیپناهی برای آنان خواهد بود؟ چشمی امیدوار و دیگری بیمناک است.
@majiddehghan
🔹بانونگار
https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be