eitaa logo
بانو نگار
515 دنبال‌کننده
305 عکس
91 ویدیو
6 فایل
رسانه بانوان انقلاب اسلامی ارتباط با ما👇 @elhamghafari @Abaspoor98 انتشار مطالب با ذکر نام کانال مجاز است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
🚨کارنامه تقنین زنانه 👤 سرکار خانم زهرا عباس‌پور ❇️ متقاضیان می‌توانند برای دریافت نسخه چاپی یا الکترونیکی این شماره، درخواست خود را به آیدی @m110614 در ایتا و تلگرام ارسال نمایند. 🆔 @Didebane_Andisheh
💢حسین مطهری مجازات شروین حاجی‌پور را گردن گرفت 🔹بعد از انتشار حکم محکومیت شروین حاجی پور، خبر رسید حسین، فرزند محمد مطهری و نوه شهید مرتضی مطهری در مورد این بخش از حکم شروین، پیشنهاد همکاری داده است. در متن پیشنهادِ حسین که در صفحه اینستاگرام او آمده نوشته شد: 🔹«من کاری در برابر این حکم از دستم برنمی‌آید جز اینکه می‌توانم نوشتن خلاصه دو کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» اثر شهید مطهری و «زن در آئینه جلال و جمال» نوشته حضرت آیت‌الله جوادی آملی را برای آقای حاجی پور به عهده بگیرم تا روزی که خوندن کتاب شهید مطهری مجازات تلقی نشود.» 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🌿نظر مرتضی جوادی آملی استاد حوزه درباره حکم پرونده شروین حاجی پور: نوشتن خلاصه دو کتاب شهید مطهری و آیت الله العظمی جوادی آملی به عنوان «مجازات»، حركتى ضدفرهنگى است 🔻به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی استاد حوزه علمیه نوشت: حضور گرامى صديق ارجمند جناب آقاى محمد مطهرى بعد از سلام و تحيت 🔸در رسانه هاى اجتماعى خواندم كه آقاى حسين مطهرى نوه گرامى متفكر شهيد حضرت آية الله مطهرى (قدس الله سره)خطاب به آقاى شروين حاجى پور نوشتند كه ((من كارى در برابر اين حكم از دستم بر نمى آيد جز اينكه مى توانم نوشتن خلاصه دو كتاب <<نظام حقوق زن در اسلام >> اثر شهيد مطهرى و <<زن در آئينه جلال و جمال >> نوشته حضرت آية الله جوادى آملى را براى آقاى حاجى پور به عهده بگيرم تا روزى كه خواندن كتاب شهيد مطهرى مجازات تلقى نشود.)) 🔸ضمن تحسين اين اقدام شايسته كه قطعا باعث تشويق آقاى شروين حاجى پور در جهت معرفت برتر نسبت به هويت و شخصيت زن مى گردد، اساساً شناخت دنياى فرهنگ و هنر، علم و دانش و روح و جانى كه در اين رابطه مصروف مى شود كاملا با فضاى قضائى و امنيتى متفاوت است و هيچ مساسى با يكديگر ندارند اين دو اثر فرهنگى كه يكى قبل از انقلاب و ديگرى در اوايل انقلاب براى آگاهى و ساخت جامعه انسانى و خصوصا بانوان جامعه اسلامى و انسانى طراحى و تدوين شد، مى رفت تا ضمن بيان موقعيت و جايگاه رفيع زنان جامعه از نظرات و آراء ناصواب پالايش گشته و شناخت اصيل و معرفت بنيادين بر اساس آموزه هاى وحيانى حاصل گردد و هرگز مطالعه آن به منظور يك اقدام مجازاتى مورد نظر نبوده بلكه خود حركتى ضد فرهنگى تلقى مى شود، اميد است ضمن حفظ و حرمت جوانان به ويژه هنرمندان كشور در جهت رشد و ارتقاى علمى و فرهنگى كشور گامهاى شايسته اى برداشته شود. با ارادت مرتضى جوادى آملى 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از حوزویات
⭕️ محکومیت به خواندن کتاب شهید مطهری در کنار مجازات زندان! ✍ حجت‌الاسلام محمد مطهری یک قاضی محترم، شروین حاجی‌پور خواننده ترانه «برای...» با ده‌ها میلیون بازدید را به خواندن و تلخیص کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» اثر استاد مطهری محکوم کرده است. سایر مجازات‏ها چیست؟ سه سال و هشت ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی! برای آنکه اطمینان حاصل شود که فرد محکوم و به دنبال او طرفدارانش به راه راست هدایت می‏‌شوند، «خلاصه کتاب» باید به صورت دست‏نویس بوده و حاصل کار در فضای مجازی منتشر شود. موضوع این یادداشت تنها این بخش از حکم است. اگر کسی بخواهد یک شبه در ذهن و دل لااقل صدها هزار جوان ایرانی، نسبت به شهید مطهری بدبینی و حتی نفرت ایجاد کند، راهی جز این به ذهن نمی‏‌رسد. (البته قطعاً چنین حکمی از روی عدم توجه و نه قصد و غرض صادر شده است). همان‏طور که نمی‏‌توان آن دسته از جوانانی را که به هر دلیل علاقه‏ای به امام(ره) ندارند با غل و زنجیر به جماران و مرقد امام برد و انتظار داشت مهری نسبت به امام در دل آنان پدید آید، با مجازات کتاب‏خوانی اسلامی هم نمی‏‌توان اندک تأثیر مثبتی در نگاه کسی ایجاد کرد. آن شهید درباره جوانان چنین باور داشت که «اگر ما به قدر کافی آب زلال و گوارا عرضه کرده بودیم، به سراغ آبهای آلوده نمی‏‌رفتند» (نهضت‏‌های اسلامی، ص۹۳). ظاهراً قاضی محترم بر خلاف ایشان معتقد است که آب زلال اندیشه اسلامی را نباید صرفا فراهم کرد تا جوان به سراغش بیاید، بلکه آب زلال فراهم شده را باید در حلق او فرو کرد و این فرو کردن هم باید در ملأ عام صورت گیرد و لذا باید در متن حکم قضایی بیاید و خلاصه کتاب به نام فرد محکوم در فضای مجازی منتشر شود. اقلیت کینه‌توز و مغرض به کنار، اکثریت طرفداران «زن، زندگی، آزادی» اگر بنا باشد تحت تاثیر متفکران اسلامی قرار گیرند، بدون شک در این میان استاد مطهری جایگاه ویژه‏‌ای دارد. این جایگاه، نه تنها به دلیل بیان روان و مستدل، صرف چندین سال از عمر در مسائل مربوط به حقوق زن و مهمتر از همه وفور عنصر کمیاب انصاف در داوری در آثار او (از جمله نسبت به غرب) است، بلکه درک تنها هشتاد روز از دوران جمهوری اسلامی و نیز مخالفت او با قبول پست اجرایی توسط روحانیون از همان ابتدا، باعث شده است که آن شهید چهره‏ای حکومتی – که طرفداران شعار مذکور سخت بدان حساسند - به شمار نیاید. آشنایان با آثار شهید مطهری می‏‌دانند که میان اندیشه و مرام استاد در برخورد با منتقدان و افکار مخالف، با آنچه امروز کم و بیش دیده می‌شود فرسنگ‌ها فاصله است. احتمال می‏‌دهم قاضی محترم اساساً این کتاب را نخوانده است و الا با نوع نگرشی که در این حکم نهفته است، فرازهایی - مانند عبارت زیر درباره حقوق بشر در همین کتاب را - مضر تشخیص می‌داد و در پی کتاب دیگری می‏‌رفت. ایشان می‏‌نویسد: «در دنیای غرب، از قرن هفدهم به بعد، پا به پای نهضت‌های علمی و فلسفی، نهضتی در زمینه مسائل اجتماعی و به نام «حقوق بشر» صورت گرفت. نویسندگان و متفکران قرن هفدهم و هجدهم افکار خویش را درباره حقوق طبیعی و فطری و غیرقابل سلب بشر با پشتکار قابل تحسینی در میان مردم پخش کردند. ژان ژاک روسو و ولتر و منتسکیو از این گروه نویسندگان و متفکرانند. این گروه حق عظیمی بر جامعه بشریت دارند» (نظام حقوق زن در اسلام، ص۱۲). روشن است که این تمجید را باید در کنار نقدهای متعدد ایشان به اندیشه غربی و از جمله نگاه آن به حقوق بشر دید. مناسب است برای جلوگیری از تکرار این نوع احکام، ریاست محترم قوه قضاییه قضات را ملزم به خواندن کتاب «آینده انقلاب اسلامی ایران» از آن شهید کند؛ مجموعه سخنرانی‏‌هایی که غالبا در همان هشتاد روز ایراد شده و موضوعاتی مانند آزادی، عدالت و مسئله زن در جمهوری اسلامی – که بعدها هر کدام ماجراها آفرید - مورد موشکافی قرار داده است. باید تدبیری اندیشید؛ بعید نیست این حکم در رسانه‌های غیر فارسی‏‌زبان دنیا مورد مضحکه بین‏‌المللی قرار گیرد و خبرش را در روزنامه‏‌های ژاپن و اسپانیا و ترکیه ببینیم. ناگفته پیداست این یادداشت را نباید نوعی حمایت از خواننده مذکور یا شعر او و یا تایید سایر بخش‌های حکم او تلقی کرد. افراد کم‌دقت ولی منصف را می‏توان به مطالعه دوباره این مطلب دعوت کرد ولی برای ذات‏ مریض، راهی که بتوان او را از تفسیر مغرضانه و منفعت‏جویانه بازداشت، وجود ندارد. ♨️«حوزویات» را به علاقه‌مندان معرفی کنید 🆔 @Howzaviat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر دستیار رئیس جمهور درباره برداشت جریمه سه میلیونی از افراد بی حجاب سکینه سادات پاد: 🔹️اظهارتی که صورت گرفت نظر یک شخص بوده و موضع کلی مجلس نیست 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از نقدنامه
تحلیل و پرسش‌هایی از دوستان.... ✍عباس ذوالقدری @naghdname_ir
🔹یکسال پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ▫️دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در نشست خبری که ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در سازمان اسناد کتابخانه ملی برگزار شد، اظهار کرد: یکسال از یک حکم و یک ماموریت خطیر گذشت. من یک وکیل دادگستری هستم و انتخاب چنین شخصی به عنوان پیگیر حقوق و آزادی‌های اجتماعی یکی از علائم حیاتی انقلاب اسلامی است. چرا که فردی از جنس مردم در جایگاهی در حاکمیت قرار می‌گیرد که به استناد نص صریح حکم، برای مردم است. ▫️سکینه سادات پاد افزود: حکم را شخص اول اجرایی کشور صادر کرده؛ اما قرار است پیگیر حقوق مردم از سه قوه باشم. نفس محتوای این جایگاه چالش‌برانگیز بود، مگر این که همه با هم برای نظام و انقلاب کار کنیم. ▫️وی خاطرنشان کرد: برخی از اقداماتی که در این یکسال انجام شد، جنبه زیر ساختی برای دفاع حقوق مردم داشته و بخشی در راستای احقاق حقوق مردم بوده است. من مبتنی بر نگاه انقلاب اسلامی به دنبال توسعه حقوق و آزادی‌های مردم بوده و هستم و قسمتی از اقدامات در این راستا بوده است مانند حق بر فراموشی که از حقوق نوین شهروندان به حساب می‌آید. حدود ۱۰۰ نامه در زمینه دفاع از حقوق مردم در موضوعاتی که دربرگیری ملی داشته به دستگاه‌های حاکمیتی ارسال شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا اعلام می‌کنم. ▫️دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی تصریح کرد: در حقوق عامه چون جایگاه من حقوق و آزادی اجتماعی است، لازم بود که در ابتدا رصد شرایط داشته باشیم. البته در مواردی که احساس کرده‌ام حقوق مردم تضییع شده است، پیگیری کرده‌ام. اولین بحثی که این حکم را در معرض نگاه و توجه قرار داد، ورود من به مقوله حجاب بود. فروردین ۱۴۰۲ که یکماه از حکم من گذشته بود، واکنشی در مورد حجاب داشتم. توییتی که منتشر شد نشان دهنده رویکرد من بود و اقدامی بود که توانست جلوی برخی رویه های اشتباه را بگیرد. فیلترینگ موضوع دیگری است که با توجه به جایگاهم برای پیگیری آزادی بیان، پیگیری آن را وظیفه خود می‌دانم. مشروح خبر 🔻 ▫️پایگاه اطلاع رسانی دولت
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢واکنش دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزاد‌ی‌های اجتماعی به ماجرای درمانگاه قم؛ ▫️من متاسفم از دو قطبی‌ای که ایجاد شده است. این نوع مواجهات، نازیبا هستند. ▫️باید ریشه‌ها را یافت. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔹وحدت، سیاست قطعی نظام از روز اول بوده،ارتباط و همدلی اجتماعی مهم است،ما در این موضوع ضعف داریم،اختلاف فکری و سلیقه طبیعی، اما نفرت پراکنی غیر از اینهاست. ▫️دریک خانواده دو برادر ممکن است سلیقه متفاوت داشته باشند اما برادری آنها از بین نمی رود ▫️نباید کار به دشنام،دروغ و تهمت کشید شود. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
🔹از تعریف‌های سلیقه‌ای مردم دست برداریم. مردم یعنی تک‌تک آحاد جامعه‌ای که می‌توانند محال را ممکن کنند. ▫️بعد از اتمام حجت رهبر انقلاب، هر مسئول و گروهی خلاف همدلی مردم حرف بزند یا عمل کند،یا خائن است یا جاهل! معنای سیاست قطعی نظام همین است. ▫️همه موظف به مراقبتیم. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی کوفه را درست روایت نکرده ایم! دلیل افراط و تفریط های برخی جماعت مذهبی نشناختن دقیق الگوهای دینی است! بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیوند اجتماعی، زیرساختِ اِلزام است...!؟ حجت الاسلام قنبریان 💠 برشی از جلسه پانزدهم سخنرانی ظهرهای رمضان با موضوع "ولاءها و ولایت ها در قرآن"! @ali_samimi71 ☑️ @m_ghanbarian 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
سلسله جلسات دختران ایران موسسه مهتدی برگزار می‌کند: 💢نشست دوم گفتگوی صمیمانه درباره حقوق و مسائل دختران ویژه دختران بالای ۱۴ سال برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر، روی این لینک کلیک کنید https://survey.porsline.ir/s/HkLrNGSe تاریخ نشست: شنبه هجدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 https://eitaa.com/nojavanmohtadi 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از موسسه مهتدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میان شور و هیجان اخبار دیشب تا حالا، ممکن است عده‌ای حال و احساس‌های متفاوتی را تجربه کنند. عده‌ای شاد باشند. از تبریک و توزیع شیرنی و شکلات بگویند. تکبیر سر دهند. و عده‌ای، نگران و مضطرب باشند. عده‌ای شاید ناشاد و غمگین باشند حتی. دلشان برای کودکان اسرائیلی بسوزد. در هنگام موضع‌گیری و مصاف، میان موازنه عقل و منطق، گیر کنند. عده‌ای نگران سودجویی کاسب‌کارانه‌ی دغل‌بازان ریشه‌دار برخی از دولت‌مردان در لاپوشانی کم‌کاری‌ها و کژکارکردی‌های اندیشه‌ای و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و فرهنگی کشور در لوای جنگی مقدس باشند. برخی ممکن است نگران امنیت از دست‌رفته و عافیت به سوگ نشسته باشند. گروهی هم چون با ذات جمهوری اسلامی در لباس کنونی‌اش زاویه دارند، به شرایط حال منفی نگاه می‌کنند. عده‌ای هم به خاطر عصبانیت‌های پیشین از دولت و حکومت، حال ناخوشی را تجربه می‌کنند و نمی‌توانند با شرایط حاضر ارتباط مثبتی برقرار کنند. برخی هم از جوزدگی و عدم اندیشه‌ورزی برخی سیاسیون و سوءاستفاده‌ی نان به نرخ روزخورهای مفت‌خور بی‌مایه می‌ترسند گروهی هم اساسا ترس دارند. ترس از عاقبت این تقابل آشکار و هجمه پدیدار شده طبیعی است.. همه‌ی این حال‌ها طبیعی و قابل درک است اگر این تنوع در موضع‌گیری نباشد، باید به انسانیت و جامعه بودن خودمان شک کنیم در مواجهه با هر موضوعی، احساس‌ها و کنش‌های افراد یک‌به‌یک و متفاوت از دیگری، موضوعیت پیدا می‌کند و محترم است لطفا حال‌ها را درک کنیم به تفاوت‌های بینشی و نگرشی احترام بگذاریم ریشه‌ها را پیدا کنیم و گفتگوکردن را تمرین کنیم خداوند به سعی‌های ما می‌نگرد https://eitaa.com/nojavanmohtadi
💢همواره از ضرورت قاعده‌مندی و داشتن برنامه گفته و با شاخص قانون اساسی و شرع مقدس مصادیق کار بی‌قاعده را نقد کرده‌ام. 🔹خدارا شاکرم آنچه مبتنی بر اندیشه رهبر انقلاب تأکید داشتم هویدا شد. 🔸پری رخ تاب مستوری ندارد. ▫️مواجهات نازیبا را شنیدم و دعا کردم؛ لذت فهم کلام حکیمانه رهبری را بچشیم. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
✍یادداشتی به بهانه بازگشت گشت ارشاد.. وقتی از جمهوری اسلامی حرف می‌زنیم، دو نکته اصیل به ذهن انسان متبادر می‌شود: مردمی بودن و اسلامی بودن. همواره تلاش بدنه حاکمیت در گام نخست و دوم انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای دستیابی به این دو مؤلفه بوده است. اگرچه گاهی این تلاش سویه‌ای صرفا ظاهری به خود گرفته و گاهی نیز از هدف غایی، انحرافاتی جزئی در مسیر پیدا نموده است لیکن روح حاکم بر مسیر حرکتی انقلاب اسلامی، همین بوده است. 📍انتظاری که از جمهوری اسلامی می‌رود، حاکمیت اسلام است و حاکمیت اسلام، یعنی به واسطه تفکر و معرفت‌یابی، هویت و حریت‌بخشی، کرامت و عزت‌نفس طلبی، زمینه‌سازی جهت انتخاب اسلام، برای مردمان شکل بگیرد تا در پرتو آن، امکان پیاده‌سازی نظام اسلامی اعم از نظام‌های تربیت، معرفت، اخلاق، احکام، اقتصاد و جزا تحقق یابد. ثمره چنین منظومه‌ای، بیداری ملت و همراهی با بدنه حاکمیت اصیل انقلابی به معنای عاملیت حقیقی در انتخاب و پذیرش مسئولیت انتخاب خویش خواهد بود. تفکر معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر چنین نگاه بلندی، حرکت عظیم انقلاب را در ایران رقم زد. تفکری که با درنظر گرفتن عاملیت مردم اعم از زنان و مردان در همه سطوح و اقشار و با تکیه بر ظرفیت طبقه مصطلح کوخ نشین، با وام گرفتن از طرح انسان‌ساز اسلام اصیل، توانست با غلبه بر تحجر و دنیازدگی، پویایی، تعالی و رشد را در مردمان خواب‌زده آن روزگار، زنده سازد. ادامه این حرکت اما نیازمند همان نگرش تحولی به انسان در بستر جامعه است. نگرشی که انسان را اعم از زنان و مردان ببیند، یک جنس را عامل خوشی دیگری نخواهد و برای انتخاب انسان، زمینه‌سازی کند نه اینکه انتخاب‌های انسان را رقم بزند. جامعه را پویا بداند و برای این پویایی، جایی هم برای کفر و کافر متصور شود و در نظر داشته باشد که اسلام متحرک از دل همین کفر اولیه می‌گذرد که برای تحقق ایمان، لاجرم، عناصری به نام نیاز، مسأله، تفکر، معرفت و انتخاب، لازم است. برای مدیریت جامعه بایستی هم جامعیت در نگرش و هم جامعیت در روش وجود داشته باشد تا همه نیازهای همه افراد حاضر در جامعه را درک، پذیرش و تا حد امکان پاسخ مستدل مثبت و یا منفی دهد. معنی این حرف این نیست که جامعه ولنگار باشد لیکن، حداقل ملزومات تحقق جامعه دینی، آزادی در تفکر، حقانیت در طرح سؤال و اقناع در پاسخ است. اگرچه این طرح، وسعتی به اندازه یکایک افراد اجتماع داشته باشد، حق هر فرد در این جامعه، طرح سوال و دریافت پاسخ خواهد بود به دور از ترس و وهم تهدید و ارعاب و برچسب‌زنی به اسم دین و آزادی. نظر امامین انقلاب همواره به حضور همه جانبه زنان در تمامی عرصه‌های فردی و اجتماعی دوشادوش مردان این سرزمین و گاه متناسب با شرایط و امکان‌ها، جلوتر از ایشان بوده است. برخی اما برای این بودن زنان، چنان شروطی قائل می‌شوند که به نبودن زنان و حذف ایشان از عرصه اندیشه و عمل نزدیک‌تر است. روزگاری در این کشور سوالی طرح شد مبنی بر مجوز حضور زنان در ورزشگاه. پاسخ به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های متناسب با جامعه اسلامی، منفی بود. چهل و پنج سال پیش این پاسخ، منطقی بود. اما امروز و بعد از گذشت بیش از چهل سال از استقرار نظام اسلامی، اگر هم‌چنان مسأله‌ی حداقل بخشی از زنان ما، این مورد باشد، جای بسی دلواپسی دارد. از دو منظر: اسلامیت و جمهوریت. یعنی اگر در بخش اسلامیت هنوز نتوانسته‌ایم تفکر اصیل انسان را به سمت اعلی درجه حرکتش از این عالم به عالم دیگر، جوری جهت بدهیم که یک زن، منتهای خواسته‌اش، حضور در ورزشگاه مردانه نباشد، بایستی حداقل متناسب با نیازهای ابتدایی‌اش، پاسخی در خور و شایسته می‌داشتیم که روح جستجوگرش را نه به طغیان کشد و نه سرگرم سازد. هم انتخاب بیاورد و هم کرامت بسازد. هم او را عمیق سازد و هم نشان از همراهی، درایت و محبت ما به عنوان حاکمیت دینی یک جامعه‌ی دینی باشد. یعنی به طور حداقلی بایستی زیرساخت‌های حضورش را در همان ورزشگاه مردانه تأمین می‌کردیم. رویکرد انکار مسائل به جای پاسخ اقناعی به مسأله، نه تنها راهگشا نیست بلکه تحریف و تسویف و در ادامه بدبینی و دلزدگی به همراه خواهد داشت. مسائلی که با تدبیر و تحقیق، به حل نزدیک است، با انکار و لاپوشانی، به محاق فراموشی نمی‌رود بلکه یواشکی و زیرپوستی خواهد شد. تفکر «بگیر و ببند» از نوع گشت ارشاد و گل به دست پیاده سازان تفکر محدود «پاسبانی از ارزش های بخشی از بدنه حاکمیت» به جای تفکر بلند «نهادینه‌سازی ارزش‌های الهی» نه تنها موجب وهن دین و عقب نشینی از ارزش های دین اصیل می شود بلکه در ادامه منجر به از دست دادن همین بدنه حداقلی موجود و مدافع حاکمیت نیز خواهد شد.
ادامه گشت ارشاد: خاطرنشان می سازد موضوع مورد مناقشه در حتمیت حکم الهی نیست بلکه در نحوه پیاده سازی آن در اجتماع است. اتفاقی که بایستی در این چهار دهه برایش برنامه ریزی می داشتیم، زمینه سازی می کردیم و کادرسازی و ریل گذاری لازم را صورت بندی و سپس پیاده سازی می کردیم. این گونه حرکت های ناقص سلبی و بدون پشتوانه صحیح علمی وعقلانی و حتی شرعی و حقوقی، حقیقتا جز خسارت دوچندان برای ساحت قدسی حجاب و نظام مقدس ایران اسلامی، بار دیگری نخواهد داشت. شاید شناخت علمی، دقیق و روزآمد از احکام دینی و روش های پیاده سازی آن در اجتماع بشری و نه دینی، یکی از کلیدواژه های مفقوده حرکت اخیر باشد. اتفاقی که با پویایی فقه شیعه و زعامت ولی فقیه متناسب با روح بلند حاکم بر اسلام عزیز است. و در ادامه، حلقه ی بنیادین تحول تربیتی انسان الهی متناسب با رویکرد مذهب اصیل و رهای از قید و بندهای تاریخی و اجتماعی به عنوان نقطه عزیمت در انتخاب سبک زندگی عفیفانه به ویژه در نسل جوان، بایستی مورد توجه جدی کارگزاران نظام قرار گیرد. ترکیب این دو حرکت به منزله اقدامات ایجابی موضوع عفاف و حجاب، اگرچه بلندمدت به نظر برسد لیکن با کرامت ذاتی انسان و شرافت انتخاب او بر پایه معرفت حقیقی و تقوای مدنظر شارع تناسب ماهوی دارد. ان‌شاءالله از عقلای حاضر در بدنه دولت خواستاریم کمی واقع‌گرایانه‌تر و با علمی دقیق‌تر به مسائل عمیق اجتماعی بنگرند و برای نه ده روز بلکه به بلندای همت انسان برنامه بریزند.. ✍الهام غفاری دانش پژوه دکترای مطالعات زنان 🌱🌱 https://eitaa.com/nojavanmohtadi 🌱🌱 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
💠هم اکنون حضور دستیار رییس جمهور(در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی) شبکه خبر، برنامه صف اول 🔸سکینه سادات پاد در محل اجرای برنامه صف اول. بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹انتقاد دستیار رئیس جمهور از رفتارهای تند در مواجهه با بی حجابی: با بی حجابی موافق نیستم، نقد من به نحوه اجراست! 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان جامعه باز خواهد شد! • این روایت باب امر به معروف را با تامل بخوانید: الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و كَفَّ اليَدِ، و لكِن جَعَلَهُما يُبسَطانِ مَعا و يُكَفّانِ مَعا.(وسائل ج۱۱ص۴۰۴) : خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلكه آنها را چنان آفريده كه با هم باز مى شوند و با هم بسته مى گردند. • روشن است برخورد با جرائم مشهود وظیفه پلیس است و سطحی از برهنگی و بی حجابی به حسب قانون از این قبیل است. اگر مقابل برخوردهای نرم و ملایم پلیس با بانوان، اینگونه هتک ها و ستیزه ها دیده میشود، به نقصان زنجیره امر به معروف برمی گردد: بسته بودن زبان جامعه! • بارها گفته ام راه برگشت حجاب، خلق اراده عمومی است. خلق اراده عمومی، نه یعنی تذکر لسانیِ همه مردم به بی حجابها! نه یعنی فقط مردم و حذف پلیس و برخورد با قانون ستیزان! بلکه یعنی باز شدن اکثریت (اکثریت یعنی اکثریت) جامعه، برای باز شدن قانون و مجریان آن! الان این اکثریت نه با مکشفه ها، کشف حجاب کرده اند و نه با چادری ها، راهپیمایی حجاب می آیند؛ تماشاگرند؛ بلکه گارد ذهنی شان علیه خشونت پلیس(با نمونه های رسانه ای گشت ارشاد) هم هست! زبان باز کردن این اکثریت خاموش، خلق اراده عمومی در جمع کردن بی حجابیِ سرایت یافته به بدن نمایی و برهنگی است! • دیدن این صحنه ها، شاید شأن پلیس را بشکند و عده ای را جسور کند؛ اما با روایت درست میتواند زبان جامعه را باز کند. نشر و برساخت تصاویری از گشت ارشاد زبان جامعه را بست، روایت درست این روزها می تواند باز کند! محسن قنبریان ۱۴۰۳/۲/۵ ☑️ @m_ghanbarian
عقرب و مار سمّی بهترند ‎از کسی که به اسم امر به معروف و نهی از منکر، به افراد نیش می‎زند و آنها را می‎آزارد و از خدا و اولیا و دین بیزار می‎کند. در امر به معروف و نهی از منکر مواظب باشید با فروع دین، گردن اصول دین را نزنید. احکام شرع، فروع دین است و محبّت و ولایت خدا و اولیائش اصل دین است. به گونه‎ای روی عمل به احکام فشار نیاورید که افراد را از خدا و دین منزجر سازید و به اصل دینشان، یعنی محبّت آنها به خدا و اهل بیت علیهم السّلام لطمه وارد شود. در آیه‎ی ٧١ سوره‌ی‎ توبه، اوّل ولایت و محبّت بین مؤمنین را و بعد امر به معروف و نهی از منکر را مطرح می‎کند. امر و نهی وقتی اثر می‎کند که محبّت برقرار باشد. حاج اسماعیل دولابی 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
یکی از مهمترین عوامل و شاخصه های پایداری نظام خانواده فرزند آوری است. در همین راستا با حضور سرکار خانم زهرا عباس پور، پژوهشگر حوزه جمعیت و خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت بررسی شد. زهرا عباس پور در مورد اینکه چرا در جامعه ی کنونی ایران به مبحث فرزند آوری کم توجهی می شود می گوید: زیر بنای مسئله جمعیت فراوانی ازدواج است در حالی که که خیل عظیمی از جوانان مجرد در جامعه ی ما بستری برای ازدواج ندارند نمی توان به مسئله جمعیت خوش بین بود می بایست در ابتدا بستری برای ازدواج شکل بگیرد. اگر چنین شد و هر کدام از جوانان بعد از تشکیل ازدواج حداقل یک فرزند هم بیاورند تا یک حد زیادی می توانیم جلوی رشد منفی جمعیت را بگیریم. اما دلایل زیادی مانع از ازدواج به موقع در جوانان است به عنوان مثال همین احساس نا امنی اقتصادی قطعا فرزند آوری و البته ازدواج را مورد هجمه قرار می دهند لذا باید مجموعه ای از عوامل که مانع از ازدواج جوانان هستند مورد توجه قرار بگیرند. وی می افزاید: از دید عده ی زیادی از مردم، در کنار فراهم کردن بستر ازدواج باید در بستر عدالت اجتماعی نیز توجه گردد. وقتی شاخص های مطلوب عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد. این در حوزه ی احساس نا امیدی، تاثیر گذار خواهد بود و این احساس نا امیدی، ناامنی و احساس اینکه ما یک امنیت بی ثبات و یا کم ثباتی را در آینده ی ایران شاهد هستیم به نوبه ی خود هم در ازدواج و هم در مقوله فرزند آوری اثر گذار است. 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
2323 (2).pdf
4.87M
ادامه مصاحبه در صفحه ۵ روزنامه پیام آذربایجان 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از مردم پرسیده‌ایم چند زن قدرتمند یا ثروتمند ایرانی را نام‌ ببرید! جواب‌ها جالب است! @kherad_Jensi 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be
«أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِین.» ✍آیت الله شهید بهشتی ♈️اگر بخواهید مسلمان زیستن را بر مردم تحمیل کنید آن‌ها علیه این تحمیلتان طغیان خواهند کرد انسان بالفطره خواهان آزادى است. می‌خواهد خودسازى داشته باشد اما خودش خودش را بسازد. مبادا بر خلاف دستور قرآن، مسلمان بودن و مسلمان زیستن را بخواهید بر مردم تحمیل کنید که اگر تحمیل کردید، آن‌ها علیه این تحمیلتان طغیان خواهند کرد. انسان عاشق آزادى است. می‌خواهد خودش به‌دست خود و با انتخاب خود، خود را بسازد. «إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا.» ♈️آن‌قدر تحمیل این راه و عقیده بر انسان‌ها نامطلوب است که خدا به پیغمبر اکرمش خطاب می‌کند. پیغمبر اصرار داشت و پافشارى می‌کرد و زحمت می‌کشید و خودش را به‌رنج و تعب می‌انداخت تا مردم را به‌راه خدا بیاورد، اما قرآن به پیغمبر گفت اى پیغمبر، کار تو هم حدی دارد. «أَفَأَنْتَ تُکْرِهُ النَّاسَ حَتَّى یَکُونُوا مُؤْمِنِین.» تو می‌خواهى مردم را وادار و مجبور کنى به‌این‌که مؤمن باشند. این که راه پیغمبر نیست. ♈️توصیه‌ من به طلاب عزیز و فضلاى ارجمند این است که منادى حق باشید، دعوت‌کننده به‌حق باشید، آمر به‌معروف و ناهى از منکر با رعایت تمام معیارهاى عالى اسلامی‌اش باشید، اما مجبورکننده‌ مردم به‌راه اسلام نباشید؛ چون آن مسلمانى‌ای ارزش دارد که از درون انسان‌ها و عشق انسان‌ها بجوشد و بشکفد. ندیدید مردم ما در این دوران پرارزش انقلاب چه خودجوشى و چه خودشکوفایى‌ای از خودشان نشان دادند؟ ♈️بزرگ‌ترین اصل بعد از پیروزى یک انقلاب چیست؟ تداوم همان انقلاب. همان‌طور که مردم ما با آزادى به‌راه اسلام آمدند و رهبرى اسلام را پذیرفتند، همان‌طور که حتى یک مسیحى ارمنى رهبرى عالى اسلامى ما را آزادانه پذیرفت، بگذارید در تداوم انقلاب هم مردم آزادانه راه خدا و اسلام و حق و عدل و خیر و صفا و صدق را انتخاب کنند و ادامه دهند. این است سفارشم به‌طلاب و فضلاى عزیز. @TahlilZamane 🔹بانونگار https://eitaa.com/joinchat/2455240780Cda036c21be